MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Złodzieje chcieli ukraść spowalniacze

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 24 sierpnia 2018, 7:53
Aktualizacja: Poniedziałek, 27 sierpnia 2018, 9:42
Autor: Paweł Guszała
Fot. Paweł Guszała
Wiele na to wskazuje, że mało brakowało a w ostatnim czasie na ulicy Podgórzyńskiej w Jeleniej Górze by doszło do nietypowej kradzieży. Celem złodziei stały się...progi zwalniające.

Mieszkańcy, a przede wszystkim kierowcy, przejeżdżający ostatnio ulicą Podgórzyńską z pewnością zauważyli pewną zmianę. Z drogi zniknęła część progów zwalniających. Jak się okazuje, nie w wyniku działań drogowców, ale najprawdopodobniej złodziei.

- W pewnym momencie próg pod wpływem przejeżdżających samochodów zaczął się przesuwać. Okazało się, że pękły śruby mocujące, ale co ciekawe, tylko połowa z nich. Drugiej nie było. Gdyby odkręcały się od drgań, pewnie gdzieś by leżały w okolicy – mówi Norbert Łukaniuk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.

Mało kto wie, że próg zwalniający składa się z wielu ciężkich metalowych części. Same śruby są nie lada zdobyczą dla złomiarzy. Stąd podejrzenie MZDiM.

Progi oddano do naprawy i na dniach mają wrócić na swoje miejsce. Mimo to, w MZDiM zaczęto zastanawiać się nad innym rozwiązaniem, które by utemperowało rajdowe zapędy kierowców na tym odcinku.

- Chyba niezbędna jest sygnalizacja świetlna przy przejściu dla pieszych w systemie „światło czerwone”. Dopiero gdy nadjedziemy z prędkością zgodną z przepisami, czyli w tym przypadku 40 km/h, zaświeci się światło zielone. Jeżeli będziemy jechać szybciej, sygnalizacja się nie przełączy i trzeba będzie się zatrzymać – tłumaczy N. Łukaniuk.

Taka sygnalizacja świetlna funkcjonuje już m.in. we Wrocławiu. W Jeleniej Górze jeszcze jej nie ma, ulica Podgórzyńska by była pierwszym takim miejscem.

Twoja reakcja na artykuł?

82
61%
Cieszy
6
4%
Dziwi
7
5%
Nudzi
3
2%
Smuci
14
10%
Złości
23
17%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Wypadek przy baniakach  

Jest nowy skwerek

W obronie H. Tomaszewskiego

Komentarze (63) Dodaj komentarz

~Iras 24-08-2018 8:57
Zlomiarze wandale juz teraz wiedza i znaja budowe progow.
~Tak sądzę 24-08-2018 10:08
do: ~Iras (8:57)
Moim skromnym zdaniem, to progi są przeszkodą w nielegalnych wyścigach i to jest przyczyna ich demontażu.
~ 24-08-2018 20:34
do: ~Iras (8:57)
APEL DO PIESZYCH- /przy okazji/nie włażcie bezmyślnie pod autobusy MZK -nie włażcie .To jest okropne jak w ostatniej sekundzie autobus nagle musi hamować .Ostatnio mało reki nie urwało mi tak szarpneło bo jakas smarkula wlazła prawie pod koła.Tak jak kierowcy aut tak i piesi powinni dawać priorytet autobusom.Piesi są czasem bezczelni w przechodzeniu przez ulicę -gdzie wam tak spieszno ? po co? I jeszcze sprawa rowerzystów -jeżdżą jak chcą- to dopiero zagrożenie
~ 24-08-2018 21:01
do: ~ (20:34)
Ten autobus powinien dojeżdżać do przejścia tak aby kierowca mógł się zatrzymać w każdym czasie przewidując że pieszy może skorzystać ze swojego pierwszeństwa i wejść na zebrę. Nikt jednak nawet nie zwalnia przed pasami. Na zachodzie piesi nie mają problemu z burakami kierowcami, nawet nasi rodacy potrafią tam jeździć tak jak trzeba.
~zenon 24-08-2018 21:54
do: ~Tak sądzę (10:08)
Akurat w progach jest mosiądz 😊
~sajmon 25-08-2018 17:44
do: ~ (20:34)
Hmmm... Prawda jest taka że Ukraińscy kierowcy Jeżdżą jak debile :) Może i pieszy powinien im dać szansę :) ale oni pieszym nie dają żadnej :(
~ani tu ani tam 27-08-2018 13:18
do: ~ (20:34)
Od kiedy te progi zostały tam zamontowane, to piesi chodzą jak chcą między progami w nosie mają pasy. Warto tam postawić patrol straży miejskiej, najlepiej przyczajonych za krzaczkami i niech walą mandaty dla niesfornych bidnych blokersów.
~ 24-08-2018 9:04
Brawo Norbert! A mówili "nie da się" :)
~Uj 24-08-2018 17:15
do: ~ (9:04)
Progi zwalniajace ??dobre sobie.Ceglana ,Wojewodzka to dopiero szalenstwo.Niby 30 a jezdza jak chca.Szosa bez poboczy,most ktory przyjmuje ciezkie ciezarowki na Ceglanej rowniez bez jakichkolwiek ograniczen.Katastrofa.
~Negus 24-08-2018 9:14
Co za głupoty pisze ten dyrektor. Codziennie rano jadę tą drogą do pracy i próg zwalniający sam się oderwał pod naciskiem samochodów ale pewnie ciężarowych i leżał na terenie zatoki autobusowej chyba ze 3 tygodnie. MPGK sp. z o.o. w Jeleniej Górze coś na ten temat wie jak i MZK które codziennie tamtędy jeździ. Tak to jest w przypadku takich elementów drogowych, że pod naporem śruby mocujące pękają. Ciekawe jak był sposób ich montażu. Może taki jak na początku w Karpaczu na rondzie K3 Maja a Obrońców Pokoju - na zwykłe śruby i odpadł pierwszego dnia. Pan Łukaniuk musi się jeszcze dokształcić. Radzę jeszcze sprawdzić i uzupełnić pionowe oznakowanie dróg, nie będę mówić których bo to On bierze za to pieniądze.
~Rehrer 24-08-2018 11:09
do: ~Negus (9:14)
Zglaszałem 2 lata temu do mzdim chodnik na estakadzie że robią się dziury . Dostali nawet zdjęcie. I co ? Nic. Absolutnie nic !!! A w tym roku obudzili się że coś jest nie tak. Zaczęli coś robić jak już jest za dużo dziur.
~ 27-08-2018 8:35
do: ~Rehrer (11:09)
Bo dwa lata temu był dyrektor "nie da się".
~No, tak 27-08-2018 17:41
do: ~Rehrer (11:09)
U Czesława Wandzla nigdy się nie dało i mogłeś zgłaszać "na Berdyczów" czyt. bez działań z jego strony.
~Ajo 24-08-2018 9:51
Progi zwalniające to trzeba założyć na Spółdzielczej, przy wyjściach z fabryk. Nie dość, że panuje tam duży ruch, przejście na drugą stronę jest prawie nie możliwe. Szczególnie kiedy matoły zaczynają się wyprzedzać
~Polka777 24-08-2018 9:56
Po co te progi !!!!! Zawsze jak przejeżdżam tym odcinkiem mieszkańcy przechodzą jak im się podoba rzadko przez pasy. Zlikwidować progi zamalować pasy i każdy będzie zadowolony...
~ 24-08-2018 10:08
Niech powrócą fotoradary i ustawią tam gdzie faktycznie trzeba to kierowcy automatycznie będą zwalniać a tak rozpęd i hamowanie na spowalniaczu i po śrubach
~dziki kraj 24-08-2018 10:16
To co oni nie wiedzieli że w tym kraju nie wolno montować nic z metalu bo ukradną??Zrobić progi z betonu to będzie spokój na wieki.
~gall 25-09-2018 15:21
do: ~dziki kraj (10:16)
beton się wykruszy szybciej niż się to Tobie wydaje
~ 24-08-2018 10:53
W Dąbrowicy przy moście i przy papierni też poznikały kawałki progów już jakiś czas temu i wątpię, że odpadły same. Tam ruch jest raczej niewielki.
~Doryc 24-08-2018 11:20
Nie byloby potrzeby żadnych progów spowalniających czy świateł gdyby piesi i kierowcy przestrzegali przepisów. Jedni i drudzy mają za uszami pomimo tylu wypadków piesi przechodzą jak chcą a kierowcy to co wyczyniają usiłując wyminą progi zwalniające to jest jeszcze bardziej niebezpieczne. Żadne nakazy zakazy światła i progi zwalniające nie zwolnią od myślenia niestety.
~jigmuzak 24-08-2018 13:48
do: ~Doryc (11:20)
Twoja wypowiedź jest wewnętrznie sprzeczna. Właśnie dlatego, że ludzie sami z siebie nie potrafią dochować kultury na drodze, trzeba wprowadzać rozwiązania ograniczające ich głupotę.
~ 24-08-2018 12:21
Ta drogą przejeżdża duzo ogromnych cięzarówek a wokoło blokowisko. Od 5-tej rano auta nie zwalniają i wywołują hałas ze nie da się spać i tak cały dzień- czy ludzie się nie liczą? ich spokój ? ,zdrowie?. Ten hałas to makabra oraz uszkodzone podwozia .Jesli to ktoś celowo odkręcał to wielka mu chwała za bo to dobry uczynek.Drogowcy niech wymyslą cos innego np chrobocący asfalt ...a wogóle to co to daje jak ludzie i tak łaża jak chcą.
~Panie Dyrektorze Łukaniuk 24-08-2018 12:34
Bardzo prosimy również o takie rozwiązanie przy pasach przy sklepie Dino w Cieplicach. Droga ta jest również niebezpieczna i jeżdżą tam jak wariaty. Policja nigdy tam nie stoi, a dzieci aby przedostać sie na przystanek autobusowy, czekają aż łaskawie jakis kierowca sie zatrzyma.
użytkownik facebook 24-08-2018 12:40
Ta złodzieje?Lezały przeciez porozwalane przez betoniary na srodku drogi kilka dni temu
użytkownik facebook 24-08-2018 12:45
Mieszkańcy raczej by nie narzekali na ich brak... 😎
użytkownik facebook 25-08-2018 0:23
Fakt, ucieszyło mnie to. Moim małym autkiem potrafię ominąć jeden z nich (ten bliżej term jadąc do Podgórzyna) ale drugiego za cholerę :)
użytkownik facebook 25-08-2018 5:55
Chodziło mi bardziej o hałas, który doprowadzał mieszkańców bloków do pasji...
~wb69 24-08-2018 13:02
Tylko platformy spowalniające mają sens. Na każdym przejściu i skrzyżowaniu należy wybudować taką platformę i będzie po problemie z niebezpiecznym wymuszeniem pierwszeństwa czy nagłym wtargnięciem pieszego.
~Pi 24-08-2018 13:21
Jest tańszy sposób - zamiast remontować drogi i montować progi lepiej NIE REMONTOWAĆ. Będą bezpłatne naturalne dziury. p.s. A tak poważnie czemu za kilku wariatów karani są wszyscy : kierowcy (psucie samochodów) i mieszkańcy (hałas) ? Jakieś światła na przycisk / fotoradar i karać wariatów a nie wszystkich
użytkownik facebook 24-08-2018 13:28
Z tym światłem to świetny pomysł!
użytkownik facebook 24-08-2018 13:47
Panie Norbert Lukaniuk, takie sygnalizatory już są w Jeleniej Górze. Dokładnie na Jana Pawła przed Galerią Nowy Rynek. Gdy jedzie się tam wieczorem w stronę Cieplic to zawsze pali się czerwone, gaśnie w takim momencie że trzeba albo wcześniej zwolnić, albo się zatrzymać. Program ten działa chyba od godzi. 23:00 do rana.
użytkownik facebook 24-08-2018 15:12
Do 22, ale to jest ustawione ręcznie w celu utrzymania stonowanej prędkości w centrum miasta, przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu.
użytkownik facebook 24-08-2018 15:13
Norbert Lukaniuk OK, teraz rozumiem :)
użytkownik facebook 24-08-2018 15:14
Ale teraz nie jestem pewien czy 22 czy 23...
~Krecik 24-08-2018 17:41
do: użytkownik facebook (13:47)
Wystarczy tylko z daleka mrugnąć długimi ze dwa razy i wskakuje zielone jak dojeżdżasz 🤣
~Prawilowo 24-08-2018 14:02
a nie mozna zrobic tam takich ogranicznikow jak na os. robotniczym? Takiej hopki z kostki ani nikt nie ukradnie ani nie przesunie, no i swoje wytrzyma
rymcycymcy 24-08-2018 14:26
Takie progi można zmielić i dosypać ...staremu do herbaty ! :) ...żeby go spowolnić !
użytkownik facebook 24-08-2018 15:16
Co za ścierwo w tym mieście mieszka
~dziki kraj 24-08-2018 15:26
do: użytkownik facebook (15:16)
ścierwo mieszka wszędzie i jest go więcej jak porządnych ludzi,taki to kraj
~jg 24-08-2018 15:21
w Czechach jest sporo takich sygnalizacji i to sie tam sprawdza
~ 24-08-2018 15:40
Progi zwalniające na Mickiewicza!!!jeżdżą jak wariaci co niektorzy
~,#4..!6_ 24-08-2018 15:40
Swiatla w takim miejscu, a na Wolnosci przy byłym młynie nadal trzeba miec skrzydla zeby dostac sie na przystanek po drugiej stronie..
użytkownik facebook 24-08-2018 15:47
I bardzo dobrze .Proszę stawiać tą sygnalizację.
~Antek146 24-08-2018 15:52
Zgadzam się z wypowiedziami kilku osób,którzy narzekają na progi i inne pseudo-udogodnienia.Popieram Pana który słusznie zauważył,że karać należy winnych,a nie wszystkich,dlatego proponowałbym aby zamiast progów i innych farmazonów zamontować kamery wtedy i miasto by zyskało że nie wspomnę o kierowcach,samochodach,ludziach,środowisku.Pozatym P.Łukaniuk! niec Pan przestanie bawić się w te ronda w mieście,tu nie mają one sensu,są tylko zakałą na drodze,a szczególnie to na Zaborzu/k,ryneczku/jset tam jedna masakra ,kiedyś przejeżdżałem to skrzyżowanie zatrzymując się jededn raz-na światłach-teraz aby przejechać to mając wielkie szczęście trzeba się zatrzymać conajmniej3-4 razy.Gdzie tu jest usprawnienie-chyba w utrudnieniu.Napomknę tylko że zawiązuje się społeczny komitet w sprawie likwdacjii tego ronda i przywróceniu ŚWIATEL!!!.
~obserwator2 24-08-2018 16:05
Taka sygnalizacja, tzn dostosowana do prędkości funkcjonuje m.in. we Włoszech i jest duzo lepsza niż te nieszczęsne progi w całym mieście, które oprócz dziur, dodatkowo niszczą zawieszenie naszych aut..... !!! Likwidować progi !!!
~Uj 24-08-2018 17:16
do: ~obserwator2 (16:05)
Sam sie likwiduj
użytkownik facebook 24-08-2018 16:06
W mojej WSI przydałby się monitoring monitoringu, bo ostatnio ukradli.
~nnn 24-08-2018 16:24
nad polskim morzem, a dokładniej w Wisełce takie światła były juz parę lat temu... doskonale działało i pewnie tak jest nadal
użytkownik facebook 24-08-2018 17:12
Nie każdy bohater nosi pelerynę. Oby wszystkie pozabieral.
użytkownik facebook 24-08-2018 17:20
Co za głupoty wyląduje dyrektor. Progi pozrywane leżały na zatoce autobusowej ponad tydzien czasu. I widać jak działa drogówka odpowiedzialna za stan dróg w mieście. Progi powyrywalo pod naciskiem ciężkiego sprzętu A nie w wyniku kradzieży no chyba że Pan Łukaniuk twierdzi że puerwczlidzueje je wycieli A później pojechali na wczasy by za ponad tydzień je ukraść. Awaria. Proszę uzupełnić oznakowanie pionowe dróg i przycinać gałęzie w obrębie znaków drogowych. Nie będę mówić gdzie bo to wam za to płacą. 😉
~Krecik 24-08-2018 17:39
Kto mi odpowie dlaczego na Strumykowej są progi zwalniające? Czyżby dlatego że obok mieszka sam ..............?
~jelegorzanin🃏 24-08-2018 17:42
A ja lubie zlomiarzy? Dlaczego? A co zapomnieli jak w PRL wszedzie lezaly masy zlomu! A teraz mamy czysta Polske ze zlomu. Wszystko zlomiarze uprzatneli. W ramach przypomnienja jak to bylo zapraszam do Czech lub Ukraine. Tam ich brakuje ( zlomu) , bo zlom nie jest chyba w cenie.😜
~PaniKa 24-08-2018 19:37
A szkoda, że się nie udało!!! To nie są "progi zwalniające" ale zabójcy aut z niskim zawieszeniem!!!
adbo2 24-08-2018 19:39
Krecik masz całkowitą racje,po co te progi, komu one są potrzebne?
~kk 24-08-2018 19:59
te progi to debilizm kto to wymyslił na głownej drodze
~Ryszard Ochócki 24-08-2018 23:21
Idiotyzmy, starszy człowiek już lepiej wymyśli że ... NAJPROSTSZĄ METODĄ jest WYBUDOWANIE PODWYŻSZONYCH PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH, jak na Osiedlu Robotniczym. Pozdrawiam serdecznie, to pisałem ja.
użytkownik facebook 25-08-2018 7:29
Tam właśnie betoniarki i ciężkie maszyny jadą jak wariaci... W ogóle nie zwalniają bo są na tyle szerokie że mieszczą się nie dotykając progu ale widocznie któryś się przeliczył. Nie chce nawet przypominać ile było tam wypadków z udziałem pieszych 🚶
~ 25-08-2018 9:58
Uważam ze polowa z tych progów jest nie potrzebna. Progi często montowane są bezmyślnie, wstrząsy przy przejazdach dużych samochodów są tak duże ze pękają ściany budynków usytuowanych przy nich, nie wspomnę o zanieczyszczeniu środowiska przy hamowaniu i ruszaniu.Może Pan Lukaniuk powinien pomieszkać tydzień przy takiej hopce -pewnie bardziej by się liczył z mieszkancami
~Niesłychane 25-08-2018 12:40
Tego rodzaju progi spowalniające to jedno wielkie nieporozumienie. Dlaczego nie można było zamontować jednego progu na całej szerokości jezdni. Zwolnić i tak trzeba, a samochód tak nie "skacze".
użytkownik facebook 25-08-2018 12:50
Michał Żak twoja dzielnia xDD
użytkownik facebook 25-08-2018 15:59
O kurwa XD
~chinczyk 25-08-2018 13:10
Kolejna bzdura , zostały zdjęte z powody przejazdów ciężarówek ...
~AndJusticeForAll 26-08-2018 7:15
ja pitole... chyba nawet autor tej wiadomości nie wierzy w to co pisze... odwalili fuszerke.... przecież od samego początku było wiadomo że to nie przejdzie, już po kilku dniach od montażu przyjechali poprawiać... żenada i tyle, ale jedno jest pewne, nikt nic nie chciał ukraść, progi zostały rozjechane i zniszczone przez samochody...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Bulwar Cieplicki otwarty!

Sentymentalny powrót Watry

Już 50 lat razem

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Mają w nosie pieszych

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
310
Tak
62%
Nie
36%
Nie wiem
3%