MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Zimą miasto kona

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Piątek, 12 lutego 2010, 9:58
Aktualizacja: Sobota, 13 lutego 2010, 7:59
Autor: TEJO
Ulica Długa wczoraj około godz. 18. Przechodniów można było policzyć na palcach.
Fot. TEJO
Od dwóch miesięcy nie odwiedziła nas żadna grupa turystów, a przecież trwają zimowe ferie – powiedziała nam przedstawicielka osób, które na placu Ratuszowym prowadzą działalność handlową i gastronomiczną. – Wszystkiemu winna śnieżna zima: ludzie wolą zjeżdżać na nartach w górach – mówią odpowiedzialni za promocję turystyczną Jeleniej Góry.

Tak słabego sezonu jeszcze nie było! – żalą się przedsiębiorcy z placu Ratuszowego. – Bywało, że podczas zimowych wakacji przez centrum miasta przetaczała się wycieczka za wycieczką, zostawiając pieniądze w miejscowych sklepach i restauracjach. A teraz: cisza i spokój. Zupełny bezruch w interesie – mówią.

Kto jest za to odpowiedzialny? Zdaniem przedsiębiorców – miasto. – Bo nie ma parkingów dla autokarów ani ciekawej oferty dla potencjalnych turystów – mówią. – Jeśli chodzi o parkingi nic się nie zmieniło od co najmniej dwóch lat: ten sam parking przy ulicy Grodzkiej działa cały czas, jest miejsce postoju przy dworcu PKS, a wycieczki mogą wysiadać przy Podwalu – ripostuje Miłosz Sajnog, zastępca prezydenta Jeleniej Góry.

Barbara Różycka-Jaskólska, szefowa Centrum Informacji Turystycznej podkreśla, że tegoroczna zima jest fatalna dla Jeleniej Góry. Puste hotele, niewielkie zainteresowanie zwiedzaniem miasta. Dawno nie było tak źle – słyszymy. Tymczasem Szklarska Poręba i Karpacz pękają w szwach i na turystach robią kokosy.

– Po prostu ludzie, zamiast szlifować jeleniogórskie bruki, wolą zjeżdżać na nartach. Po to w góry przyjechali. W latach, kiedy nie było śniegu, turyści szukali atrakcji poza kurortami i było ich więcej w Jeleniej Górze. Teraz nie ma powodu, aby specjalnie tutaj przyjeżdżali – dodaje kierowniczka informacji.

Pozostaje więc czekać na sezon wakacyjny, który – być może – przyniesie ożywienie na rynku turystycznym. Choć prognozy nie są optymistyczne. Biura podróży bardzo rzadko organizują wycieczki dodatkowe do stolicy Karkonoszy. To tendencja ogólna: mniej jest też propozycji tyczących Pragi czy Drezna. Współczesny turysta jeśli zwiedza, czyni to indywidualnie. Jak się dowiedzieliśmy, mniej ma być też zorganizowanych grup z zachodniej granicy. A to właśnie Niemcy dawali sporo zarobić przedsiębiorcom, których głównym źródłem utrzymania się jest turystyka.

Ogłoszenia

Czytaj również

Nagroda za zdjęcie z Biegu Piastów

Świetne półkolonie

Dużo drożej za śmieci

Komentarze (70) Dodaj komentarz

~ja 12-02-2010 10:13
Może Pani z UM odpowiedzialna za promocję miasta się odezwie? Dobrze wiem, że ta kobieta bladego pojęcia nie ma o promocji miasta co z resztą pokazała przy okazji obchodów 900 lecia miasta. Czytając kolejne artykuły tego typu utwierdzam się w przekonaniu, że tak nieudolnych i bezmyślnych urzędasów jak ma jelenia to nie ma chyba żadne inne miasto w Polsce. I tak się zastanawiam czy wybory cokolwiek zmienią.
~x 12-02-2010 10:22
Niby co zmieni się w wakacje w Jeleniej? To miasto wymiera i nie ma co winić za to pogody.... Jedna wielka porażka....wieś!
~Trele morele 12-02-2010 10:29
Jelenia Góra nie jest przygotowana do obsługi gości mieszkających w górach. Pokażcie mi w Karpaczu, Szklarskiej czy Świeradowie plakaty z imprezami odbywającymi się w Jeleniej (Kino, teatr, kabaret, koncert, muzeum). Nikt nic nie robi, to poco turyści mają do Jeleniej przyjechać? Do restauracji? Mają je na miejscu i to dużo więcej.
~Sami sobie winni 12-02-2010 10:30
Ci, za przeproszeniem przedsiębiorcy, są sobie sami winni. To oni zamykają sklepy o 18-ej. Przyzwyczaili nas mieszkańców do tego, przyzwyczali też przyjezdnych. Turyści wiedzą, że w Jeleniej Górze po 18-tej tylko wiatr hula po ulicach. Po co więc to stękanie?
~tutek 12-02-2010 10:33
A czemu tu się dziwić - miasto nie zachęca zupełnie niczym, słaba to atrakcja turystyczna, bo czym tu się zachwycać lub z czego korzystać. . Turyści szukają miejsc zdecydowanie bliżej gór i to nie w naszych kurortach zimowych, tylko niestety w Czeskich, które zdecydowanie biją nas na głowę swoimi ofertami. Nie trzeba nikogo przekonywać czym zachęcają "pepiki". No, a czy tak naprawdę te hotele w Karpaczu i Szklarskiej pękają w szwach, to mam co do tego ogromne wątpliwości .A nawet jeśli, to wcale się nie dziwię - w końcu Jelenia to miasto, które śmiało można zaliczyć do "gatunków ginących". Oj, przepraszam - przecież rośnie nam nowa galeria...
~anja 12-02-2010 10:35
nie zima jest powodem,jak napisala pani nie parkingow dla autobusow,do tego zawalone sniegiem chodniki czlowiek po placu ratuszowym chodzi jak na szczudlach-nikt nie jedzie na ferie zeby polamac konczyny
~&&_&& 12-02-2010 10:38
a czy o tej godzinie mozna u nas gdzieś pójsc,PUB, restauracja,lokal studencki,kręgielnia,multikino(tylko nie klikać że nie było by komu chodzić bo w naszych kinach pustka,do legnicy jezdze sredni 1-2 w miesiacu-HELIOS)dlatego sie niema czemu dziwić że turysci nie zjezdzaja w "dół" i niema wycieczek bo i po co,ile razy mozna ogladac zabytki,trzeba stwoorzyc dyskoteke z prawdziwego zdazenia gdzie beda grali dj(a nie puszczali muzyki)itd itd
~brawo 12-02-2010 10:39
brawo dla rady miasta !! Oby tak dalej !! Jak byście nie zauważyli to oni skutecznie odstraszają ludzi z jeleniej góry ! JELENIA GÓRA MIASTO DUCHÓW - PRYPIEĆ 2
*piipi* 12-02-2010 10:43
.. mamy turystów,ale po 18-tej to ..*ONI grzeją łapki i kopytka w ..Schronisku przy *fajnym kominku !
~nn 12-02-2010 10:51
Do wakacji po plajtują większość restauracji i sklepów...!! Już widać na 1-go Maja jak znikają sklepy!! Miasto banków !! Co tu dla turystów!!?? A czynsze na 1-go Maja większe niż w marketach gdzie są handlowe Sobota i Niedziela!!!! Miasto upada i to jest widoczne!
~Iza 12-02-2010 10:55
No właśnie, panie Sajnog - nic się nie zmieniło na lepsze, bo na gorsze to i owszem. Zmienił się tylko turysta - ma większe wymagania i nie widzi sensu przyjeżdżania do miasta, którego zwiedzanie zajmuje może 2 godziny, krócej niż dojazd. Wyjście turystyczne poza główny deptak jest bezcelowe, bo brudno, ponuro i nieciekawie, a po zmroku w dodatku niebezpieczne. Imprez przyciągających turystów w sezonie zimowym brak. Oferty typowo miejskiej brak, oferty typowo wiejskiej brak, oferty sportowej brak (ileż ta Łysa Góra może w końcu pomieścić?) - no to po co przyjeżdżać? Panie Sajnog, nie wiem jak pan, ale ja mam wyższe wymagania, kiedy szukam dla siebie oferty wypoczynku... Współczuję serdecznie hotelarzom - turysta najpierw szuka atrakcji, a potem się zastanawia, gdzie będzie spać i jeść, nie na odwrót...
Patol 12-02-2010 10:59
Dlatego ja już dawno nie mieszkam w tej dziadoskiej kotlinie!! Miasto banków i emerytów. Ciemnogród !! Szkoda życia na JG!!
rymcycymcy 12-02-2010 11:21
Władze powinny zadbać o rozrywki dla mieszkańców. W ratuszu jest nawet podświetlana podłoga, ale ja się pytam ...gdzie rurka ? ;)
~Kombat 12-02-2010 11:26
A co Jelenia Góra ma do zaoferowania turystą? To miasto wymiera i nikt nic z tym nie robi. Naprawdę Jelenia Góra przy odrobinie zapału ze strony samorządowców mogłaby stać się tętniącym życiem centrum turystyczno - kulturalnym. Ale puki co jest jedynie punktem przez który trzeba przejechać w dordze do Karpacza czy Szklarskiej Poręby. Trzeba zachęcić ludzi do zatrzymania się tutaj. Ale cóż żadnych inwestycji, żadnej promocji, żadnej koncepcji... i oto ekekt....
~do patol 12-02-2010 11:42
ja bym tam jeszcze dodal hipermarkety i galerie
~Rudebwoy 12-02-2010 11:50
Nie ma tutaj niczego co zainteresowałoby potencjalnych turystów...
~odwilż 12-02-2010 11:52
No bo i jaką atrakcją turystyczną może być Jelenia Góra? Przecież tu nie ma absolutnie niczego, co mogłoby przyciągnąć turystów. Nawet mieszkańcy nie wiedzą co z sobą zrobić w czasie wolnym, gdy zaliczą juz TESCO i inne blaszaki. Jaką atrakcją jest spędzanie czasu w pomieszczeniu w którym nawet lity mur przesiąkł przypaloną fryturą, a na talerzu podaje się trzeci raz podgrzewane danie? Parkingi? Proszę, niech ta pani, która promuje Miasto spróbuje zaparkować swój prywatny samochód w miejscu jako tako bezpiecznym i oddalonym od tych "atrakcji" w granicach rozsądku. Mieszkam w tym mieście już b.długo. Gdy przyjeżdżają do mnie znajomi mam straszny zgryz, bo co zrobić gdy proszą : Pokaż nam miasto! Co mam im pokazać? Czym się pochwalić? Z czego być dumnym?
~Koala 12-02-2010 11:52
I tutaj apel do Zarządu Miasta - Mniej banków, więcej atrakcyjnych miejsc dla turystów. Na ulicę 1 Maja od dziecka lubiliśmy z kolegami i koleżankami chodzić na zakupy. Były fajne sklepy (Mustang, Adidas, był Mc Donald's, itp.). Obecnie ul. 1 Maja zmieniła się w sieć banków która wcale nie przyciąga turystów - a wręcz ich odstrasza.
~Mad 12-02-2010 11:57
ja jako mieszkaniec jeleniej do knajpy jeżdżę też do szklarskiej albo karpacza 0tam jest po prostu lepsze żarcie nasi gastronomowie muszą po prostu bardziej się postarać.
~do ~Iza 12-02-2010 12:01
Masz rację w 100% ale ja dodam: kredytu turysta na wakacjach w górach też nie zamierza brać więc po co nam banki na 1 Maja, są już na bank na Bankowej.
~Barbara Różycka-Jaskólska 12-02-2010 12:05
Panie Konradzie powodów jest wiele, aby przyjechać do Jeleniej Góry, ale nie zimą, kiedy od rana do wieczora turyści są na okolicznych stokach, a po południu jest ciemno i nawet pieknie oświetlone atrakcje Jeleniej Góry nie przyciągną. Jednak głosy ludzi żyjących z turystów za ich brak oskarżających Miasto jasno dowodzą, że powinni zewrzeć szeregi i pomysleć o powołaniu Lokalnej Organizacji Turystycznej aby współdziałać z Miastem w promocji. Na tym znamy się wszyscy, więc może jakieś nowe pomysły się urodzą i sezon będzie tu twał cały rok?
~akk 12-02-2010 12:15
Zimą miasto kona? I wiosną i latem i jesienią też. Najważniejsze, że wódz jedzie w dobrym kierunku jak niedawno głosiły bilbordy. Złośliwi mówili, że to drogowskazy by wódz nie zbłądził wracając z kolejnych ceremonii (odbierając kolejne dyplomy, puchary i nagrody) za wybitne osiągnięcia osobiste i w imieniu rozwijającej się metropolii, którą doceniają w rankingach i konkursach pod hasłem "by żyło się lepiej" Dziękujemy wodzu!!! Ratusz twierdzi, że większości mieszkańców podniosła się STOPA. Oby życiowa a nie inna i to jeszcze użyta do ....... w czasie wyborów.
~akk 12-02-2010 12:17
Zimą miasto kona? I wiosną i latem i jesienią też. Najważniejsze, że wódz jedzie w dobrym kierunku jak niedawno głosiły bilbordy. Złośliwi mówili, że to drogowskazy by wódz nie zbłądził wracając z kolejnych ceremonii (odbierając kolejne dyplomy, puchary i nagrody) za wybitne osiągnięcia osobiste i w imieniu rozwijającej się metropolii, którą doceniają w rankingach i konkursach pod hasłem "by żyło się lepiej" Dziękujemy wodzu!!! Ratusz twierdzi, że większości mieszkańców podniosła się STOPA. Oby życiowa a nie inna i to jeszcze użyta do ....... w czasie wyborów.
~Pinokio 12-02-2010 12:27
do [odwilż]~Jest, jest czym się pochwalić . Mamy więcej śniegu niż Eskimosi :D
~antyradny 12-02-2010 12:29
Co na to Państwo radni? Co na to władca miasta - Marek O.?
Cień 12-02-2010 12:36
Co ma turysta robić w takiej norze? Przecież tu nic nie ma, normalnie zwykła robotnicza wioska.
Cień 12-02-2010 12:43
Co ma turysta robić w takiej norze? Przecież tu nic nie ma, normalnie zwykła robotnicza wioska. Tu nawet internet mobilny szwankuje kiedyś w Lwówku Śl. musiałem czekać na kogoś, to sobie Jelonkę czytałem w necie i tam nie było takich problemów i jaka prędkość.
~Aaron Pałikn 12-02-2010 13:04
A co turyści maja oglądać w centrum i do jakich sklepów maja wchodzić. Do banków !!??
~Mieszkaniec Miasta 12-02-2010 13:18
To bardzo pesymistyczny obraz naszego śnieżnibiałego miasta o godz. 18.00. Lecz nie jest to prawda, a raczej prawda grupy osób. Sam działam na rzecz kultury. Zaprosiłem moich znajomych prowadzących pensjonat w Szklarskiej Porębie wraz z ich gośćmi-turystami (w tym 6-latka) do teatru na sztukę "Norwida". I np. łodzianie, którzy mają na co dzień kilka łódzkich teatrów i propozycji repertuarowych, byli zaskoczeni wysokim poziomem naszego zespołu artystycznego, no i niemodnymi trudnymi tekstami. Zimowe wieczory lepiej spędzać w pomieszczeniach życia kulturalnego Jeleniej Góry.
~http 12-02-2010 13:33
Tu nie ma nic co zainteresowałoby nie tylko turystę, ale przeciętnego mieszkańca. Z drugiej strony to co podaje się w restauracjach na rynku i poziom tej żałosnej obsługi też woła o pomstę do nieba
~... 12-02-2010 13:39
ja myślę, że jedyną atrakcją tego miasta dla innych jest pokazanie jak nie należy zarządzać miastem, jak się pokazać w mediach, jak organizować imprezy dla pseudo-pożal się Boże-Vipów no i ustalać budżet, który jest tragiczny. Myślę, że tym miasto się może pochwalić jak mało kto :D :D tylko pokazywać :D
~doob 12-02-2010 13:51
A na placu Kaligrafia ma się dobrze.Urzędasy lubią sie popierać.A ten bród wokół.Pod latarnią najciemniej.Dajcie drugie sto tysiecy Majce i niech tam stoi z rowerem.
~ 12-02-2010 13:57
otworzys sklep z pamiatkami.zrobic promocje perły zachodu.mieszkam koło grzybka wycieczki sa liczne oswitlic droge na perłe otworzyc restauracje..
~optymista 12-02-2010 14:00
To że Jelenia Góra umiera jest nieprawdą. Kiedy słucha się wywodów lokalnych polityków i czyta ich wypowiedzi w prasie lokalnej, to mamy do czynienia z pasmem sukcesów, a wszystkiemu są winni mieszkańcy, bo śmiecą, bo nie widzą wokół rewelacji, bo wyjeżdżają do Wrocławia, bo nie cieszą się, że prezydent uszczęśliwi ich kolejnym kandydowaniem...
jurbassteck 12-02-2010 14:00
Wszystko się zgadza, ludzie nie są poinformowani, wyjeżdżają gdzie indziej. Przykład - wczoraj w Teatrze Norwida w tej kawiarni grał nasz jeleniogórski zespół free-rockowy Ekam Bar'd, świetna sprawa na wysokim poziomie, niestety ja się dowiedziałem od znajomych, żadnego plakatu ze strony organizatorów - żenada, skutkowało to słabą frekwencją. A warto było posłuchać..
~ed 12-02-2010 14:40
nie narzekajcie tak, jak nasz miłosciwie panujący zafunduje nam obwodnicę, którą będą spłacać jeszcze nasze dzieci, to juz nawet przejeżdżać przez JG nie trzeba będzie żeby się dostać do celu. "JeleniaGóra - miasteczko przy drodze do Karpacza i Szklarskiej Poręby"
~jaktoszy 12-02-2010 14:41
Nie zgadzam się z tym, iż turystów w Jeleniej Górze brak. Kasy w hipermarketach pełne oszołomów w ortalionowych, pstrokatych otulinach z podziórkowanymi karnetami na szyjach. Sprtowcy z nartami w leasingu... Dla mnie liczy się zachodni turysta, taki co nie jeździ do tesco, tylko kupuje drogą żywność i alkochol w kurorcie.
~mesaja 12-02-2010 15:05
A co Ci ludzie mają robić w tej Jeleniej, basenów nie ma, kina nie ma (bo to co mamy nie można nazwać kinami, żadnych, ale to żadnych atrakcji dla których turyści mieliby przyjechać chociaż na jeden dzień z Karpacza i Szklarskiej.
~Tomi 12-02-2010 15:05
Ale tytuł ....respekt ...rodem z Faktu czy SE ...no no rozwijacie się
~ppp 12-02-2010 15:24
Okoliczne opinie - Jelenia Dziura - Nic tu się dzieje, od czasu koncertu Rubika miasto umarło :(
~lubie banki i lidle 12-02-2010 16:02
wieś ,wieś ale kocham tą wieś i nie mam zamiaru jej opuszczać,dobrze mi tu
Cień 12-02-2010 16:12
Jak ożywić tą dziurę, napisałem w artykule pod tytułem: "W pajęczynie szlaków kulturowych".
~aaa 12-02-2010 16:13
Jelenia Gora stolica Karkonoszy to chyba jedno z wiekszych naduzyc jezykowych.Od dluzszego czasu slucham o tym ,ze nasi wlodarze przyszlosc naszego miasta wiaza z turystyka.Wiekszej bezczelnosci ciezko oczekiwac.Ci ludzie w tym kierunku nie robia nic.Osoba odpowiedzialna za promocje miasta juz dawno powinna podac sie do dymisji gdyby miala odrobine godnosci.Totalne nieporozumienie.Szerokodupnych pan urzedniczek nieodrywalnych od swoich biurek jest w urzedzie juz nadmiar.Rozwoj tego miasta to faktycznie turystyka ,tylko ta praktykowana,realizowana a nie przegadana.ILe i dlaczego tak malo mozna polecic restauracji na Pl.Ratuszowym?To juz wina prowadzacych te lokale,sami wiedza co wyczynaja w kuchni.Za duzo cwaniactwa za malo zwyklej solidnosci.Turysci to nie banda idiotow.Co miasto moze zaproponowac turystom?Zwiedzanie Pl.Ratuszowego?Kogo ten plac interesuje?Jakis wyjatkowy jest?Perelka?Juz jedna perelka byla.Tak przyszlosc Jagniatkowa widziala eks prezydent Czernow.Teraz dalej szuka mozliwosi udzialu w rozwoju turystycznym tego naszego nieszczesnego miasta.Mamyco prawda wody termalne ale co z tego skoro z nich nie kozystamy/ Czernow,Kusiak,Obrebalski i .../.Wskazmy chociaz jedna atrakcje:wyciag narciarski ,trasy na narty biegowe,sciezki rowerowe,rynny saneczkowe,multikina,kryte hale sportowe,baseny itp.Po co tu przyjezdrzac?Sluchac glupich wywodow dobiegajacych z ratusza.Prosze spojrzec w miescie nie ma turystow,a przeciez to jest boom.Za rok ,moze dwa powstanie obwodnica na Karpacz i ilosc turytow w stolicy Karkonoszy spadnie do absolutnego minimum.Naprawde teraznijsi i byli wlodarze miasta wy chyba wstydy absolutnie nie macie.Czlowiek honoru dawno by juz odszedl.Ale nie wy..
~... 12-02-2010 16:28
wiecie czym różni się nasze wspaniałe miasto np od Mielna Rewala a no tym że u nas o godzinie 18 czy to lato czy to zima miasto umiera...nie mówię już że o 22 na mieście nie ma żywej duszy ani aut natomiast w lato nad morzem życie o godzinie 18 dopiero się zaczyna!!! jest pełno dyskotek koncertów nie to co u nas!!! Restauracje czynne do 22 z czego o 21 już nie ma kucharzy kuchnia zamknieta!!! szok
~Seti 12-02-2010 16:44
Heh... Wszystko o czym posza moi niezadowoleni przedmowcy to prawda. Sam starlem sie ostatnio z wieeelkim dylematem. Przyjechali do mnie znajomi z Nowej Zelandii (nowozelandczycy, nie polacy!). Pelen zapalu zabralem sie za zrobienie planu, zeby im cos pokazac... I tu wlasnie ZONK. Totalna porazka. Ulicami wstyd jezdzic i pokazywac. Zreszta smiali sie, ze w JG mozna film wojenny krecic. Nie trzeba charakteryzowac juz scen (na szczescie jeszcze gorzej ocenili Walbrzych :) ). Ale do rzeczy. Naprawde nie bylo co im pokazac. W ostatecznosci wjechalismy na Gore Szybowcowa, zeby popatrzyli na pamorame (to akurat jest fajne, ale niezagospodarowane). Potem Szolnie w Kowarach (ale to juz nie JG), potem Sztolnie Walimskie. Niesmiertelny Chojnik. I KICHA!!! A jak szlismy do Drukarni przez rynek to byli w szoku, ze nie ma na nim ludzi... a byla ledwie 20.oo I to tresc opowiedziana oczami mieszkanca, ktory musi sie wstydzic za nijakosc tego miasta i oczami gosci, ktorzy uprawiali sobie podsmiechujki... w sumie zasluzenie :(
~ 12-02-2010 16:44
I jeszcze jak dojdzie obwodnica to nikt nie zabłądzi do jeleniej. Nie dziwie się Pokojowi że dba o własną kieszeń ale budować prywatnie za pieniądze państwowe to już skandal !!!!!
~Larum 12-02-2010 16:51
Do optymisty z godz.14 to prawda że bajkomówca chce znowu kandydować ?
~ 12-02-2010 17:35
Łatwiej jest wybudować market i szczycić się tym że na krótką chwilę spadło bezrobocie, mam wrażenie że nasze władze nie mają żadnych planów długookresowych, aby tylko przetrwać własną kadencję i może załapać sie na nastepną lub gdzieś wyżej.
~Jano 12-02-2010 17:45
A co tu się dziwić jak tu nic oprócz marketów nic nie ma , to po co ci turyści tu przyjadą , za parę lat jak ci starsi Niemcy powymierają to już nikt z zachodu tu nawet nie zaglądnie i w tedy będzie to dopiero prowincja jaka nam te władze PO zgotowały razem z naszym bardzo przedsiębiorczym p.Obrębalskim , ja też mimo że mieszkam w Jeleniej Górze to wole jeżdzić do Cieplic bo tam chociaż lodowisko na zimę postawili i jest więcej imprez promocyjnych , nasze miasto zrobiło się turystycznie nie ciekawe , no chyba że ktoś lubi chodzić codziennie po marketach to zapraszamy
~ALDI 12-02-2010 18:10
I tak niestety nasi włodarze starają się nam wszystkim wmówić że czarne jest białe,odnoszę wrażenie że oni sami wręcz, są już o tym mocno przekonani.Skutki noszenia głowy w chmurach,czas wrócić na ziemię !!! a upadek z wysoka może się okazać bardzo bolesny jak bolesny jest fakt że powstała wielka,pusta,nudna,brudna dziura.
~Eustachy 12-02-2010 18:36
przed wojnabyło lepiej
~ 12-02-2010 19:16
DOLNOŚLAZAK. Drzewiej bywało lepiej. Imprezkę- o 16:30 - rozpoczynałem w "KARASIU" na Konopnickiej /biała wódeczka i wspaniały śledź w "nafcie" u Włodka/ ewent. tornado budapeszteńskie w Tokaju przy dobrej palince. O 20:00 wysokie stołki w "EUROPIE" i bezkartkowa wódeczka pod oranżadkę. O godz.1:00 taksóweczka do Karpacza i "Patria" albo "Orlinek", lub "Krystynka" albo "Hades". A tam wódeczka pod schabowy panierowany i krajowe laseczko-turystki. W Karpaczu był "Juventur". Warto tam było wstąpić i wyrwać kilka wspaniałych Rosjanek, które w ramach spotkania przyjaźni gotowe były udostępnić wszystkie prycze w swoich 4-osobowych komnatach. Chętnie powtórzyłbym ten szlak turystyczny pod hasłem "KOTLINA JELENIOGÓRSKA BY NIGHT". Ponoć nie ma rzeczy niemożliwych. Cieplutkie pozdro dla wszystkich malkontentów. DOLNOŚLĄZAK
~wkurzony 12-02-2010 19:33
no nie wszyscy maja powod narzekac np rycerz zakuta pala ktory w swej taniej knajpecce na placu przyjmuje na zapleczu waznych gosci z ratusza i tam osiaga korzysci niekoniecznie finansowe ale dobra porada prawna tez sie przyda a i przeterminowane zarcie jakos zejdzie z lodowki,, a zeby nie zaszkodzilo gosciowi to tak na wszelki wypadek podleja gorzaleczka, a potem taki gosc nie ma ani glowy ani checi wracac do pracy zalatwic interesanta , ledwie slucha i ma mine jakby mu sie watroba przewracala modlac sie do boga o ngodz 15.30
wupe 12-02-2010 19:35
nie widzę problemu: jelenią przenieść do karpacza, a górę do szklarskiej poręby
~jaRO 12-02-2010 19:48
Ja mieszkam w jeleniej ale wyjeżdżam często do Jakuszyc na biegówki - polecam :P
~Tomy M. 12-02-2010 19:49
Jelenia Góra to nie tylko plac ratuszowy! Tam przecież NIE MA KOMPLETNIE NIC DO OGLĄDANIA!!! Jelenia Góra posiada perełki turystyczne: Cieplice, Sobieszów czy graniczący z Spindlerowym Młynem JAGNIĄTKÓW!!! I to w te dzielnice niech inwestuje, bo kolejne remonty kamienic w mieście z kasy budżetu to KONSUMPCJA a nie INWESTYCJA!!!
~Tomy M. 12-02-2010 19:54
Jelenia Góra to nie tylko plac ratuszowy! Tam przecież NIE MA KOMPLETNIE NIC DO OGLĄDANIA!!! Jelenia Góra posiada perełki turystyczne: Cieplice, Sobieszów czy graniczący z Spindlerowym Młynem JAGNIĄTKÓW!!! I to w te dzielnice niech inwestuje, bo kolejne remonty kamienic w mieście z kasy budżetu to KONSUMPCJA a nie INWESTYCJA!!!
~zebra 12-02-2010 19:55
o rany ! same marudy w tej Jeleniej - przecież nie da się z prowincji zrobić metropolii - to nie Vegas
~wyborca 12-02-2010 20:46
Kononowicz na prezydenta Jeleniej Góry!!!!!!!!
~hahaha 12-02-2010 21:09
W skład zespołu promocji miasta wchodzą miernoty.
~czechna 12-02-2010 22:38
I znowu jak zawsze marudzenie.A ja czuje się najlepiej tutaj i nie zamierzam nigdzie wyjeżdżać. Zimą w każdym mieście jest nudno bo zamkniete ogródki gastronomiczne a imprez plenerowych nie ma sensu robić ,bo nikt nie będzie na mrozie sterczał na koncercie. Oferta kulturalna całkiem niezła tylko trzeba ruszyć 4 litery i wpaść na jakiś koncert,wystawę,"obserwatorium" itp Jelonka to nie St.Moritz, Kaprun,czy Zakopane. O tej porze nudno jest w większościści europejskich miast tej wielkości. A poza tym mamy blisko Wojanów,Łomnicę, Karpacz i Szklarską. Dojazd 10-15 min. więc o co biega maruderom? We Wrocławiu z dzielnicy do dzielnicy 0,5 godz. jazdy, w Moskwie 1 godz. i ludzie jeżdzą wieczorami na imprezy. U nas wszystko beeee. Uff!
~kola6 12-02-2010 22:45
A ilu z Was jak było na wczasach to poszło do kina .Ale do knajpy z disco to pewniakiem większość zresztą ja też ,bo naród na gościnnych występach chce się bawić.
~Grzesiek 12-02-2010 22:46
A może TURYŚCI stanowią wrzód na zdrowym ciele organizmu miasta?. Przecież TURYŚCI nie są urzędnikom do niczego potrzebni. Nie wystarczy nazwać miasta STOLICĄ KARKONOSZY. Na taką nazwę trzeba cały czas pracować. Mam bardzo poważne pytanie: Czemu w Jeleniej Górze np. na górze Godzisz nie wybudować stoku narciarskiego całorocznego jak np, w Poznaniu na Malcie?. Lato, zima, jesień, wiosna - cały czas jazda. Może trzeba zmienić myślenie urzędnika lub jego samego?. Może trzeba w końcu oceniać polityków, urzędników i innych decydentów nie za to co mówią, tylko za to jakie są efekty ich pracy. Podstawowa zasada menedżerska mózie, że "nie jest ważne jak długo pracujesz, ważne są tylko wyniki twojej pracy". Kocham tych moich pracowników, którzy nie robiąc nic mają rewelacyjne wyniki, a jeszcze bardziej uwielbiam tych, którzy ciężko pracują i rownież mają piękne wyniki. A co do "restauratorów" z centrum miasta, to może powinni się zabrać za myślenie i działanie, a nie narzekanie. Przecież mamy wolny rynek!!!. Mamy kapitalizm. Skoro nie potrafią się utzrymać na rynku to muszą uoaść. Tak jak miasto, które nie ma pomysłu na rozwój.
~olo 12-02-2010 23:05
tyle naszego ze sobie pogadamy a miasto juz dawno skonalo
~dzidzia 12-02-2010 23:56
JA nie narzekam turyści są..........oby tak dalej
~Umierają 13-02-2010 6:50
Umierają kwiaty Raport MO Dnia 13 luty 2010 godz:6:34 rano 3,7 °C mieszkanie. -4,1 °C na zewnątrz Z wychłodzenia umierają kwiaty doniczkowe w mieszkaniu. Paprotki, palma, peperomie i inne ukochane kwiaty. Liście tracą jędrność, tracą połysk, żółkną.opadają - umierają. ZGL Kołchoz Hamulcowy Gospodarki Lokalnej Komu potrzebne pieniądze, jak go zaraza dopadła. Raport MO Kibel zamarznięty. Uzdrowisko Cieplice ul Juszczaka 16/1 JozefPerwenis
~xxx 13-02-2010 8:33
jelenia gora a co to sciagnac turystow a ja sam do legnicy gonie filmy ogladac w heliosie bo u nas to mozna poogladac ale chyba grzyba na scianach
dolnoślązak 13-02-2010 17:25
DOLNOŚLAZAK. Współczuję tym którzy gonią do Legnicy. Nie dostrzegają piękna w Kotlinie Jeleniogorskiej.
dolnoślązak 13-02-2010 17:36
Analfabeci , skloerotyczy, bezuczuciwcy, won do kina!!!!
~a nie mowilem 13-02-2010 18:44
Byl czas na wszystko ,na inwestycje ,rozwoj ale bano sie co redoktor Prysrom powie .Miasto ze strachu umorlo ,turysci uciekli a mieszkancy albo siedzą w domu albo na kawe wsrod ludzi w Karpaczu lub Szklarskiej

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Są wykonawcy inwestycji drogowych

Zniszczeń w Wielkiej Kalwarii Krzeszowskiej dokonali młodzi wandale

PiS apeluje do mieszkańców

Bilety MZK też podrożeją?

Giną woreczki na psie odchody

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
637
Tak
21%
Nie
76%
Nie mam zdania
3%