MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 1 października
im. Danuty, Igora, Remigiusza

Zderzenie autobusu MZK z volkswagenem

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 5 lutego 2020, 10:15
Aktualizacja: Piątek, 7 lutego 2020, 11:05
Autor: WAC
Fot. MT
Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu jest prawdopodobnie przyczyną dzisiejszego (5.02) zderzenia autobusu MZK z samochodem osobowym na ul. Wolności (na wysokości zajezdni) w Jeleniej Górze.

Według wstępnych ustaleń policji, kierowca autobusu wyjeżdżając z zatoczki nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu osobowemu volkswagenowi. Jego 44 - letni kierowca został odwieziony do szpitala. W miejscu zdarzenia występowały spore utrudnienia w ruchu.

Twoja reakcja na artykuł?

3
5%
Cieszy
0
0%
Hahaha
7
11%
Nudzi
3
5%
Smuci
4
7%
Złości
44
72%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

70 drzewek na jubileusz

Komentarze po decyzji radnych ws. muzeów

Interwencja służb na Transportowej

Komentarze (58) Dodaj komentarz

~ 5-02-2020 11:03
Przecież to autobus wyjeżdżający z zatoczki ma pierwszeństwo, a kierowca VW z DLW zasuwał pewnie z 80 na godz
~v 5-02-2020 11:34
do: ~ (11:03)
Kierowca był z DJ widać na zdjeciach
~Aaaaaq 5-02-2020 16:28
do: ~ (11:03)
Doczytać prawo o ruchu drogowym zanim zaczniesz bredzić
~Willowiec 6-02-2020 23:17
do: ~Aaaaaq (16:28)
Sam się lepiej zapoznaj i nie bądź gołosłowny "Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię." - Art. 18 ust. 1 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. Mandat powinien być dla obu kierujących - jeden za nieumożliwienie wyjazdu z zatoczki, drugi za kolizję lub nawet 50 /50 za kolizję.
~Willowiec 6-02-2020 23:21
do: ~Willowiec (23:17)
Na okoliczność łagodzącą kierowcy wałwu może jedynie działać Art 18 ust. 2 Prawo o ruchu drogowym, czyli "Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego." Nie zmienia to faktu, że przez nieprzestrzeganie ustępu 1 art. 18 PRD doszło do kolizji. Dlatego sprawiedliwie jest w tej sytuacji dać 50 na 50.
~anomim1 5-02-2020 11:06
nie ma autobus pierwszeństwa.....tylko w jednym przypadku.....
~GośćJG 5-02-2020 11:07
Jeśli wyjeżdżał z zatoczki na przystanku, to autobus miał pierwszeństwo. Mało kto o tym pamięta, byle do przodu. Kierowca VW na ponowne szkolenie z przepisów ruchu drogowego :)
~Znany 5-02-2020 21:16
do: ~GośćJG (11:07)
Jesteś wbłedzie kiedyś tak było.
~Koerowca 5-02-2020 11:18
Art. 18.2 kodeksu drogowego. "Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego." A dobrze wiemy jak te pajace z MZK jeżdżą. Wrzuca kierunek nawet raz nie zdąży mignac i już masz to pod kołami albo częste zachowanie w postaci spychania osobowki na drugi pas. Swoim durnym zachowaniem niejednokrotnie stwarzają zagrożenie na drodze.
~GośćJG 5-02-2020 11:22
do: ~Koerowca (11:18)
Oczywiście, ale przytocz całość. Cały art. 18 brzmi tak: Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię. 2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
~Koerowca 5-02-2020 11:29
do: ~GośćJG (11:22)
No i co wniosłeś? Dalej wychodzi na to, że kierowca autobusu nie może po prostu dać kierunku i taranowac innych. Nie mam nic do wpuszczania autobusów. Ale jak jedzie jedno auto po całej długości drogi to raczej się go nie taranuje. Przyjedź się po JG zaobserwuj jak oni to robią a dopiero później zapraszam do rozmowy .
~GośćJG 5-02-2020 11:41
do: ~Koerowca (11:29)
Patrząc na zdjęcie, to raczej zdrowo VW przywalił centralnie w autobus, nie wygląda to na zepchnięcie z boku. Poza tym, jeżdżę codziennie po JG i widzę, że w większości przypadków to niestety kierowcy samochodów mają w d. autobusy, bo ciężko się zatrzymać. Zawsze mogę się mylić, nie było mnie tam. Podejrzewam, że Ciebie też, ale na następny raz staraj się przytaczać cały przepis, nie fragment. To jak z rowerzystami co przeczytali, że mogą jechać obok siebie, a nie doczytali do końca, kiedy...
~WieLeBnY 5-02-2020 16:32
do: ~Koerowca (11:29)
TO WNIÓSŁ CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM : Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię
~Iks 6-02-2020 8:01
do: ~Koerowca (11:29)
To wniósł, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa autobusowi, by ten wyjechał z zatoczki - ale wtedy, gdy on sygnalizuje. Jeśli przy takim manewrze winny był kierowca autobusu, to znaczy, że musiał wyjechać bez sygnalizacji manewru. Przy czym na razie mamy wstępne ustalenia, może się jeszcze okazać, że kierujący osobówką po prostu nie zauważył migacza lub go zignorował.
~Arek 5-02-2020 16:31
do: ~GośćJG (11:22)
Przede wszystkim kierowcy autobusów chyba zapominają właśnie o tym że mają pierwszeństwo wyjazdu ale jak ktoś im ustąpi pierwszeństwa a nie mają prawa pchać się na siłę stwarzając zagrożenie, a po drugie wyłącznie na sąsiedni pas a często blokują także drugi pas w tym samym kierunku gdy takowy występuje, a gdy nie to często zmuszają auta jadące z naprzeciwka do hamowania aby nie nadziały się na róg wyjeżdżającego autobusu. A ile razy kierowcy autosusu jak wariaci przelatują przez przejscia dla pieszych gdy w pobliżu znajdują się ludzie a często dzieci to już brak słów! Zawód być może trudny i odpowiedzialny ale to nie daje przyzwolenia aby być chamem!
~Spostrzegawczy 5-02-2020 12:53
do: ~Koerowca (11:18)
I nie tylko na drodze. Wewnątrz autobusu, też ! A króluje w tym pewna kierowca, kilka razy kierowca ta tak ostro ruszała,że ma na sumieniu potłuczone staruszki ! Tak się spieszy, tak się spieszy ! Dlaczego ? Ano dlatego,że na końcowym przystanku Fb czeka , a jak powszechnie wiadomo, ON, ten Fb czekać nie powinien, a właściwie nie może !
~Anonim+ 5-02-2020 12:18
Miałem kiedyś taki przypadek na ul. Wolności, jadący przede mną autobus MZK wjechał do zatoczki przystanku, ale nie zwalniając, natychmiast zaczął z niej wyjeżdżać (bez kierunkowskazu)! Naturalnie zaczął mnie (będąc z nim równolegle) spychać na sąsiedni lewy pas, co skutkowało zajechaniem drogi jadącemu za mną pasem lewym, innemu kierowcy. Mój i przede wszystkim refleks drugiego kierowcy, zapobiegły niewątpliwej stłuczce trzech pojazdów! Zawsze staram się ustąpić miejsca ruszającemu z przystanku autobusowi (nie lekką maja pracę), ale ten przypadek rzuca cień na szacunek dla ich zawodu...
~WieLeBnY 6-02-2020 8:33
do: ~Anonim+ (12:18)
Nie oceniaj wszystkich przez zachowanie jednego
~Bodzik 5-02-2020 12:48
Sorry, ale kierowcy naszego MZK specjalnie wymuszają pierwszeństwo, a później winny kierowca osobowki. Może wreszcie policja ukaże jednego jako przykład dla następnych z MZK. To są cwaniaki. Auto zgniecione, a autobus pewnie mała ryska. I takie obeinianie kierowców w komentarzach jest żałosne. MZK czują się jak nietykalne krowy na tych drogach. Ukarać kilku i wreszcie będzie spokój, a nie wymuszanie, a później udawanie "to nie ja"... On powinien uważać bo wiedzie autobus ludzi, a nie pchać się na chana i to w takich warunkach.
~No, tak 5-02-2020 20:09
do: ~Bodzik (12:48)
Kamera w aucie i masz dowód, kto zawinił.
~Leszek 5-02-2020 13:17
Tak, policja powinna wziąść pod lupę kierowców MPK. Tak samo taksówkarzy. Jeżdżą jak chcą. Na skrzyżowaniach już na czerwonym jadą, bo co będzie hamował, przecież ludzi wiezie. A taryfiarze.... Wolności prawie stówka, jazda z Jeleniej do Cieplic tylko lewym pasem. Gdzie ta policja w nieoznakowanych??????? I radiowozy, siedzą w ciepłym, albo robią zakupy do domu. I jeszcze jedno kochana policjo. Zacznijcie zwracać, nie przez godzinę ale cały czas, codziennie, widząc zatrzymujcie auta z glupimy ko...likami zamiast światła mijania, ksenony w golfach 1 itp, lampy świecące jedna w niebo druga postojową etc. Po zmierzchu nie można jechać, albo oślepiają, albo ich nie widać. Płaćmy policji za pracę, nie za to że jest. To poważny problem, zwłaszcza teraz, przy tej pogodzie i takim ruchu na drogach dla Furmanek.
~WieLeBnY 5-02-2020 16:29
do: ~Leszek (13:17)
A ty na pewno jesteś ideał i świecisz przykładem za kierownicą
~ 5-02-2020 17:45
do: ~Leszek (13:17)
„ wziąć " ... furmankami powinni powozić także niektórzy kierowcy aut osobowych , tych „ co to Niemiec płakał sprzedając "
~ 6-02-2020 9:52
do: ~Leszek (13:17)
Pisze się"wziąć" a nie "wsiąść". Jak nie masz wiedzy w tym temacie, to nie wypowiadaj się w innych, bo to świadczy o Twoim ilorazie ...
~zaboberek 6-02-2020 10:25
do: ~ (9:52)
Może "Leszek" nie ma wiedzy na temat ortografii,ale spostrzeżenia ma całkiem słuszne.
~Iks 7-02-2020 10:52
do: ~ (9:52)
Czepiasz się ortografii dlatego, że w temacie świateł drogowych nie masz nic sensownego do przekazania? Leszek ma rację, te pseudolampki, zwane żartobliwie "światłami do jazdy dziennej" niczego nie oświetlają, a to może zaważyć na czyimś zdrowiu i życiu. Podobnie jak źle ustawione światła, które oślepiają jadących z naprzeciwka. Mało się dzieje w tym przedmiocie, czas się zająć nie tylko pomiarem prędkości.
~cerber 5-02-2020 14:23
Podczas jazdy we Wrocławiu widzę że kierowcy mpk spokojnie czekają aż zwolni się pas i dopiero ruszają z zatoczki.Pomimo tego że tam jest dużo większy ruch,nie wpychają się bezczelnie po jednym mignięciu pozatym po wpuszczeniu na pas potrafią podziękować co się u nas zdarza bardzo rzadko.W Jeleniej niestety jedno mrugnięcie i wyjazd.
~WieLeBnY 5-02-2020 16:30
do: ~cerber (14:23)
...A co z rozkładem jazdy ? Czy uwzględnia czekanie aż ktoś raczy wpuścić??!
~No, tak 5-02-2020 19:00
do: ~WieLeBnY (16:30)
Lepiej się nieco spóźnić niż wylądować na SORze. Przepisy przepisami, ale nasi jeleniogórscy kierowcy ostro przeginają. Mając pierwszeństwo nie oznacza to, że mają na chama pchać się na jezdnię z zatoki, a tak niestety robią, bo jeden z drugim myśli, że jest duży, a dużemu wolno...
~fedex 5-02-2020 14:41
Cerber ale lamac przepisy to mozna ? na tej drodze jest do 50 a tam lataja przez Wolnosci 80 + ten z VW jechal lewym pasem na pewno zlamal przepisy z tego co tu widac nawet nie zdazyl zareagowac Pozdrawiam
~Izol 5-02-2020 14:59
Gdzie droga hamowania ? Ta osobówka miała hamulce ... bo trochę dziwne brak reakcji przez kierującego.
~Hehe777 5-02-2020 16:23
Jureczek zobaczy na kamerach, będzie patrzył tak jak kierowcom w kanapki
użytkownik facebook 5-02-2020 16:46
Niektórzy (z pewnością nie wszyscy) kierowcy autobusów chyba zapominają o tym, że mają pierwszeństwo wyjazdu ale jak ktoś im ustąpi pierwszeństwa a nie mają prawa pchać się na siłę stwarzając zagrożenie, a po drugie wyłącznie na sąsiedni pas a często blokują także drugi pas w tym samym kierunku gdy takowy występuje, a gdy nie to często zmuszają auta jadące z naprzeciwka do hamowania aby nie nadziały się na róg wyjeżdżającego autobusu. A ile razy kierowcy autosusu jak wariaci przelatują przez przejscia dla pieszych gdy w pobliżu znajdują się ludzie a często dzieci to już brak słów! Zawód być może trudny i odpowiedzialny ale to nie daje przyzwolenia aby być chamem.
~Kierowca 5-02-2020 16:58
Art. 18 Prawa o ruchu drogowym określa kwestie dość często lekceważone, zwłaszcza przez kierowców w dużych miastach. Zgodnie ustępem 1 kierujący pojazdem, zbliżając się do przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowany, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię. Zobacz: Art. 16 - ruch prawostronny Od strony prawniczego brzmienia tego przepisu warto zwrócić uwagę na warunki jakie musi spełnić sytuacja, by taki obowiązek spoczywał na kierowcach. Po pierwsze musi być to oznaczony przystanek autobusowy (zatem nie ma obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu na tzw. „dzikich przystankach”). Po drugie chodzi o przystanki w obrębie obszaru zabudowanego. Naruszenie obowiązku umożliwienia się włączenia z oznaczonego przystanku w obszarze zabudowany będzie stanowić wykroczenie drogowe, zagrożone mandatem w wysokości 200 zł. Nwm sam jak interpretowac skoro kierowca autobusu upewnil sie i wykonal jak tu manewr opuscil praktycznie jezdnie bo zostal uderzony w tylne kolo a jadacy kierowca VW nawet nie zareagowal tylko caly czas jechal nieprzepisowo...to oboje winni ?
~Adik 5-02-2020 17:16
do: ~Kierowca (16:58)
Po co jest ten art skoro w każdej sytuacji Policja uzna za wymuszenie ?
~No, tak 5-02-2020 18:50
do: ~Adik (17:16)
Masz obowiązek umożliwienia kierowcy autobusu włączenia się do ruchu w terenie zabudowanym tylko wtedy, gdy zasygnalizuje on migaczem chęć opuszczenia zatoki. Najważniejsze byś sam nie ucierpiał przy tym manewrze. Innymi słowy nie musisz się zatrzymać, jeśli musiałbyś ostro zahamować, albo jesteś na wysokości autobusu i wyjeżdżający z zatoki autobus uderzyłby w bok Twojego samochodu. Za nieustąpienie pierwszeństwa autobusowi grozi mandat 200 zł bez punktów karnych.
~Adik 5-02-2020 19:04
do: ~No, tak (18:50)
No tylko autobus z tego co wiem włączył sie dawno do ruchu to tzn zjeżdżał do zajezdni z zatoki, osobówki nie widzial bo byla dalko.WV jechal dosc szybko 80 + widzal z daleka a powinien autobus nie zrobil nic tylko w niego uderzyl. Tak z tego co wiem bylo a nie jak tu pisza w Jelonce
~No, tak 5-02-2020 20:06
do: ~Adik (19:04)
Niech więc policja wyjaśnia sprawę, skoro było tak, jak piszesz.
~Pl 5-02-2020 17:31
Ci z MZK powinni osły prowadzać.
~ 5-02-2020 17:47
do: ~Pl (17:31)
Odezwał się król szos ?
~WieLeBnY 6-02-2020 8:40
do: ~Pl (17:31)
....A ty je dupcyć
~PiS jest wielki 5-02-2020 17:47
TO nie był przypadek!! Niemiecki samochód atakuje Polaków!!!! A dopiero była rocznica Oświęcimia
~Klient 5-02-2020 21:58
Autobus ma pierwszeństwo co tu wiele mówić jeśli miał kierunkowskaz włączony powinien to wygrać. Monitoring zadecyduje
użytkownik facebook 5-02-2020 22:02
Patrząc na szkody w Passacie B5 to autobus chyba dachował i na żyletki. ;D ;))
~Alonso 5-02-2020 22:29
do: użytkownik facebook (22:02)
Lekka rysa
~socrates 5-02-2020 22:40
Art.18 "Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym" i wszystko jasne.Na obszarze zabudowanym , to kierowca autobusu ma PIERWSZEŃSTWO .
użytkownik facebook 5-02-2020 23:31
Podobna sytuacja przy wyjeździe z przystanku na jp2 koło Tesco kto to wymyślił żeby przecinać trzy pasy ruchu
użytkownik facebook 6-02-2020 0:28
Monika Przy Masz rację, taką sytuację tam można zaobserwować chyba po kilka razy dziennie, ale faktem jest też, że tam jest szczególnie trudna sytuacja (i nie zazdroszczę kierowcom autobusów) ponieważ po wyjeździe z zatoczki kierowca autobusu który chcę skręcić w stronę Podwala musi się przebić przez te wszystkie pasy na bardzo krótkim odcinku drogi, ale faktycznie nie zmienia to faktu że odbywa się to (mam na mysli już nie tylko sam wyjazd z zatoczki lecz także zmiany pasów) na zasadzie zwyczajnego "na chama" zajeżdzaniu drogi.
~Iks 6-02-2020 8:15
do: użytkownik facebook (23:31)
Pytaj ludzi z Tesco, czemu się nie zgodzili, by autobus stawał na ich terenie.
użytkownik facebook 6-02-2020 8:17
Arkadiusz Huk ale tak właśnie uderzył we mnie autobus policja po obejrzeniu nagrania uznała ze to jego wina ale oczywiście sąd uznał ze jest na odwrót a uderzył mnie w tył
~ 6-02-2020 4:59
Jak nie wiecie to nie piscie jak jak było naprawdę było inaczej pismaki
~Iks 6-02-2020 8:16
do: ~ (4:59)
Idź zeznawaj, skoro wiesz, jak było naprawdę.
~ 6-02-2020 7:20
Nie wiem czyja tu była wina i nie o to chcę roztrząsać. Bardzo często zdarza się, że autobus stoi w zatoczce przystanku, bez migaczy. Jadę wtedy dalej. W połowie autobusu zauważam, że w autobusie włącza się migacz i w tym momencie autobus zaczyna wyjeżdżać. Gdzie mam wtedy uciec? Gdy autobus zasygnalizuje, że chce wyjechać zanim podjadę do przystanku zawsze się zatrzymuję bo rozumiem, że trudno mu włączyć się do ruchu. Dość często dziękują. To miłe.
~Klient 6-02-2020 9:42
Ale Polacy to pajace kto.szybszy kto będzie pierwszy w domu wszędzie tak jak i w życiu pogoń za.kasa której i tak nie ma! Nie raz pokazałem środkowy palec do.kierowcow bo nie ustępują wyjazdu z zatoczki bo jesteśmy jedną wielką wsią... zapraszam do Austrii lub Niemiec tam.jest kultura A w Norwegii już nie wspomnę.
~ 6-02-2020 15:52
Zlikwidować wszystkie zatoczki ,tak jak na Wyczółkowskiego .Stojący autobus na przystanku uspokoi ruch i spieszących się Januszy
~pasażer 6-02-2020 18:45
Janusz DLW myślał, że jego VW ma super przyspieszenie bo furmanki wyprzedzał, rowerzystów do rowu przeganiał a tu taki byk czerwony mu kuku. Brak wyobraźni i kultury. Kodeks swoje ale w autobusie 50 a w DLW jeden pasażer. klient ma rację. Ale jeszcze daleko do cywilizacji z naszej wiochy.
~ryty 6-02-2020 19:53
Już dawno kierownictwo MZK powinno załatwić przycisk włączania czerwonego światła przez dyspozytora by autobus mógł z tej zatoki bezpiecznie zjechać do zajezdni. Tam auta szybko pędzą i wykonanie manewru skrętu przez cztery pasy ruch autobusem przegubowym jest bardzo ryzykowne. Takie blokowanie ruchu jest na Wolności przy straży pożarnej. Tylko kogo w MZK to obchodzi, skoro łatwiej kierowcę obciążyć za naprawę uszkodzonego autobusu.
~Q!~! 10-02-2020 14:27
dorożkarze mpk a nie kierowcy !!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Chłopiec nadział się na pręt

Po akcji "Trzeźwy poranek"

Działania policji ze służbami sanitarnymi

Policjanci będą szkolić księży z Dolnego Śląska

Dwie dziewczyny pobiły i skopały, a następnie okradły piętnastolatkę  

Sonda

W Jeleniej Górze pojawiły się miejskie hulajnogi. Czy to przydatny środek lokomocji po mieście?

Oddanych
głosów
349
Tak
43%
Nie
47%
Nie wiem
10%