MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Zawiła na prezydenta? – „Tak, jeśli dostanę poparcie”

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 2 września 2010, 12:49
Aktualizacja: Środa, 15 września 2010, 10:12
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Poseł Platformy Obywatelskiej i dyrektor Książnicy Karkonoskiej stanie do wyborów na prezydenta Jeleniej Góry, jeśli poprą go mieszkańcy i jego partia. Od tych dwóch czynników Marcin Zawiła uzależnia start w jesiennych wyborach samorządowych.

Stosowne oświadczenie Marcin Zawiła wygłosił dziś podczas konferencji prasowej w siedzibie PO. – Tak. Zamierzam ubiegać się o poparcie własnej partii i mieszkańców miasta. Jeśli je uzyskam, wystartuję – zapowiedział. – Jeśli nie, będę popierał innego kandydata Platformy Obywatelskiej – dodał.

Poseł zaznaczył też, że w środowisku lokalnej PO jest kilka osób, które mogą wystartować jesienią w starciu o fotel szefa miasta. Nazwisk nie podał, powiedział jednak, że to dobrze, jeśli partia ma takie zaplecze, bo można dokonać wyboru między kilkoma kandydatami.

Marcin Zawiła był już prezydentem Jeleniej Góry, pierwszym szefem miasta wybranym przez radę wyłonioną w demokratycznym głosowaniu w 1990 roku. Odszedł ze stanowiska trzy lata później, ponieważ został posłem z ramienia ówczesnej Unii Demokratycznej podczas przedterminowych wyborów do Parlamentu RP.

Polityk PO jest trzecią osobą, które zadeklarowała chęć udziału w jesiennych wyborach. Wcześniej uczynili to Robert Prystrom ze Wspólnego Miasta oraz Sylwester Urbański z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Ogłoszenia

Czytaj również

PiS ujawnił listy kandydatów

Będzie park rekreacji

Odpust na szczycie

Komentarze (191) Dodaj komentarz

~jg2 2-09-2010 13:08
ma Pan moje poparcie!!!
~matmoska 2-09-2010 13:10
też popieram!
~aglo 2-09-2010 13:14
nie będzie lepszego kandydata!!!!
~Matylda 2-09-2010 13:39
Mocny kandydat.
~sentex 2-09-2010 13:40
Zawiła równa się dalsze umacnianie kliki persoalnej, która rządzi Jelonka od 20 lat. Zawiła to Piotrowski, CZernow, Grochala i pozostali. Zawiła to dalszy rozwój polityki prorodzinnej z żoną Gabi i pozostałymi kuzynami na czele. Jestem zdumiona tym, że PO tak kombinuje. Mają przecież świetnego kandydata pana Marka Obrębalskiego. Czlowieka, który może się pochwalić wieloma sukcesami. Ekonomistę i człowieka rozsądku, a Zawiła? On już dość się "dorobił". JA głosuję na pana Marka.
~litości 2-09-2010 13:46
wciąż ta sama grupa ludzi bez kompetencji i chęci zmiany...
~pik-pok 2-09-2010 13:53
I ma fajna corke... kiedys bylem nawet zakochany....
~mm 2-09-2010 14:31
poseł = wie o co chodzi.... w 100% popieram
Menes 2-09-2010 14:41
Z gęby wygląda jak pospolity złodziej, takiemu to nawet kubła na śmieci bym nie powierzył!!!
~luis 2-09-2010 14:43
a co z komisją lekarską która miała działać w Jeleniej Górze żeby ludzie nie musieli tłuc sie do Wałbrzycha do orzecznika Z.U.S.u
~do tekstu 2-09-2010 14:46
Nie kłam,Zawiła nie odszedł ze stanowiska trzy lata póżniej.
~Kola 2-09-2010 14:51
Najlepsza kandydatura, jaka może się zdarzyć Jeleniej Górze. W Jelonce nie ma lepszego kandydata.
~Maurice 2-09-2010 14:52
Zawiła ma swoje wady, ale wolę jego wady niż zalety Obrębalskiego.
~Józia 2-09-2010 14:55
Co za palant ten "Menes". Zawiła jest przystojnym mężczyzną o subtelnej twarzy! Może nie jest Brad Pit, ale jest uroczy. A na pewno mądry.
~Kapelmeister 2-09-2010 14:57
No wreszcie, plotki o tym już wcześniej mówiły. Zawiła ma moje poparcie. Myślę, że PO mu poparcia też udzieli. Dosyć przypadkowych wodzów w rodzaju Obrębala.
~meg 2-09-2010 15:05
bardzo dobrze! moj glos dostanie bo facet ma w sobie ikre oby tylko Obrebalski nie zostal wybrany...
~ak 2-09-2010 15:06
Zawiła! Zawiła! Zawiła! Co do pozostałych wypowiedzi - współczuję rodzinom wszystkich osób publicznych - czegokolwiek nie dokonają, i tak przypisuje się to koneksjom. Co do Pani Gabrieli, nazwanej tu przez kogoś \\\"Gabi\\\", to po prostu\\\"ma jaja\\\" i nieraz pokazała co potrafi.
~ 2-09-2010 15:06
Prezydent Zawiła, I wiceprezydent Papaj, II wiceprezydent Czernow, przewodniczący Rady Miejskiej (ewentualnie sekretarz miasta) Miedziński. Western City, Ścięgny, sierpień 2010
~Andrzejj 2-09-2010 15:14
Nie naleze do fanow PO (i pewnie nigdy nalezec juz nie bede) jednak to jezn znakomita wiadomosc. Zawila to wyjatkowo pozytywna postac. Gratuluje i trzymam kciuki:)
~Andrzejj 2-09-2010 15:36
Nie naleze do fanow PO (i pewnie nigdy nalezec juz nie bede) jednak to jezn znakomita wiadomosc. Zawila to wyjatkowo pozytywna postac. Gratuluje i trzymam kciuki:)
~mieszkaniec. 2-09-2010 15:46
a co z promocja miasta... czy ci sami ludzi nadal beda w jego ekipie... czy nadal bedzie sie lansowac gwiazda mediow, pani Katarzyna... a kiedy dzialania ??
ross222 2-09-2010 15:46
No w sumie to zupełnie dobra wiadomość. Pan Zawiła był chyba najlepszym prezydentem tego miasta. Rządził w zupełnie innych czasach gdy nie było dotoacji EU i innych pomocy. A dawał radę!
~~JG 2-09-2010 15:55
Zawiła z Czernow to powtórka z rozrywki sprzed lat. Gdzie ten Pan Marcin Zawiła wogóle pracował??? Co zrobił??? Nie znam efektów jego pracy. Prezydent Obrębalski rozkręcił przynajmniej Jelenią Górę!!!! Będę go popierała!!!!!!
~ 2-09-2010 15:56
Przestancie opowiadać te dyrdymały o tym panu.
~~JG 2-09-2010 16:11
Zawiła z Czernow to powtórka z rozrywki sprzed lat. Gdzie ten Pan Marcin Zawiła wogóle pracował??? Co zrobił??? Nie znam efektów jego pracy. Prezydent Obrębalski rozkręcił przynajmniej Jelenią Górę!!!! Będę go popierała!!!!!!
~rentgen x 2-09-2010 16:17
Powtórka z rozrywki, popieram ten wątek. Potem lata konserwacji układu i totalnej stagnacji w naszej małej ojczyźnie... W tym niestety swój duży udział miał nowy-stary kandydat. Zakładnik starego układu - to nie tylko problem - to big problem... Platforma strzela sobie w kolano i traci wielu sympatyków, zyskując garstkę byłych decydentów z lewej strony sceny politycznej, w nadziei dla tych ostatnich, że jeszcze nic straconego. Wątpię, abym się mylił. Nie ze wzgledu na swoją nieomylność, tylko takie są fakty. Historia lubi sie powtarzać, o czym kandydata nie trzeba przekonywać.
~ 2-09-2010 16:28
Zawiła, Czernow, Grochala, Korzeniewski, Wrotniewski - wraca stare UW
~--12- 2-09-2010 16:42
Kto to jest Grochala?? Czy , moze mi ktos cos na ten temat powiedziec??
~Pietr 2-09-2010 16:43
Właśnie co z komisją lekarską skonczyło się widze jak zwykle na obiecankach sprawa ucichła normalka bedą nowe obiecanki
~Karol 2-09-2010 16:59
Nawet jeżeli Zawiła oznacza stare układy, co nie w pełni mi odpowiada, to i tak są one o niebo lepsze niż układy obecne, nie mówiąc o kusiakowatych. A więc Zawiła - do przodu! Masz moje poparcie!
~do sentex i jemu podobnych 2-09-2010 16:59
Sentex - Ciebie chyba porąbało. Obrębalski nie nadaje się na prezydenta, umie się tylko uśmiechać i nic więcej. Niech wraca tam skąd przyszedł i to szybko !!!!!
~ 2-09-2010 17:01
Tu trzeba całkiem nowego człowieka i ludzi do ratusza.
~ 2-09-2010 17:10
Nie znam go, wygląda sympatycznie ale to trochę za mało. Jest byłym prezydentem to dobrze, co zrobił? nie wiem(jak ktoś wie niech da znać). Jeśli zrezygnował z urzędu żeby zostać posłem to też musiał mieć powody. Andrzej, czy to jego i wyłącznie jego zasługa że Książnica Karkonoska wygląda jak wygląda. W bardzo nielicznych przypadkach tak się zdarza że jeden człowiek ma taki duży wpływ na otoczenie, zazwyczaj oznacza to jednak, że ktoś ma plecy i nic więcej, niby dobrze ale z drugiej strony oznacza to znowu układy.
~Andrzejj 2-09-2010 17:11
Grochala ani Czernow nie byli w UW. To tak na marginesie. Od lat glosuje na PiS i to sie raczej nie zmieni, uwazam natomiast, ze Zawila bylby swietnym prezydentem. Prosze zauwazyc, ze to jego detarminacji mozna zawdzieczyc to, jak wyglada Ksiaznica Karkonoska. To jego i wylacznie jego zasluga.
~Gerondolo 2-09-2010 17:24
Głosuje na Zawiłe. Pewnie mnie zawiedzie, ale najwyżej zawiedzie, a nie doprowadzi do szewskiej pasji jak poprzednicy. To porządny facet i doświadczony polityk.
~KaźmierzJ 2-09-2010 17:29
Nie ma o czym gadać: to bardzo dobra wiadomość. Wreszcie ktoś normalny, rozsądny, doświadczony w rach samorządowych, mądry człowiek, a nie psychopata. Obrebalski niech zostanie kosmonautą.
~Andrzejj 2-09-2010 17:33
Grochala ani Czernow nie byli w UW. To tak na marginesie. Od lat glosuje na PiS i to sie raczej nie zmieni, uwazam natomiast, ze Zawila bylby swietnym prezydentem. Prosze zauwazyc, ze to jego detarminacji mozna zawdzieczyc to, jak wyglada Ksiaznica Karkonoska. To jego i wylacznie jego zasluga.
~antonio 2-09-2010 17:38
Marcinie, Bogu dzięki, że się zdecydowałeś startować. Po tej długiej suszy wreszcie rozsądek, wdzięk i umiar. Nawet jeśli cudów nie zrobisz, będzie przynajmniej sympatycznie. Bo teraz jest tak śmiesznie, że aż strasznie.
~JanorW 2-09-2010 17:49
Jak w każdej dyskusji, są głosy "ZA" i "PRZECIW", takie jest prawo demokracji. Ja dołączam do tych, którzy popierają Pana Marcina Zawiłę. Tych drugich, jest zdecydowanie mniej, a to bardzo dobrze wróży ... Myślę, że Osoba Pana Marcina, to wzór Człowieka, który spełnia wszelkie kyteria, które powinny cechować dobrego Gospodarza. Wyksztalcenie, energia do pracy i co ważne efekty (patrz m.in. Książnica Karkonoska), dalej: pomysly, determinacja i zaangażowanie dla Jeleniej Góry i regionu, a przede wszystkim empatia dla drugiego człowieka. Znam Go osobiscie,to po prostu CZŁOWIEK ..., któremu można zaufać!! Wydaje mi się również, że krytykanci, piszący negatywne komentarze, to albo przeciwnicy polityczni, albo malkontenci, którzy nie znają Pana Marcina, ale poprostu uważają by dokopać, a niech ma ...
~Anty obrębal 2-09-2010 17:51
Nie ważne kto, oby nie powtórnie Obrębalski !!!!!!!!!!!!! kawał chama i prostaka. Za Kusiaka była klika, ale zwykły człowiek mógł coś jeszcze załatwić. Natomiast Obrębalski ma głęboko w du......... zwykłego mieszkańca J.G. Ci co próbują się dostać na augiencję do jasnie wielmożnego pana prezydenta, wiedzą o czym pisze, a jest ich naprawdę duuużo.
~BC 2-09-2010 18:07
Panie Obrębalski! Doceniamy Pana dotychczasową elegancję w stosunku do PO, ale już czas zacząć SWOJĄ kampanię! Większość mieszkańców poprze Pana w wyborach! Już pora ogłosić swoją decyzję! DECYZJA JEST DOBRA! Mieszkańcy NIE czekają na "odgrzewane pierogi" ale chcą kontynuacji rozwoju miasta.
~KKK 2-09-2010 18:09
następny blazen z PELO
~m00n 2-09-2010 18:13
jeśli ten Pan zostanie prezydentem JG to ja się poddaje. Oj nie ma stolica Karkonoszy szczęścia do włodarzy, oj nie ma...... jeden "lepszy" od drugiego. Całe szczęście wyprowadziłem się z JG ale ciągle żal mi patrzeć jak moje miasto umiera
~Lalla 2-09-2010 18:21
dobre to określenie odgrzewane pierogi bo to tak wlasnie jest. Menes z 14:41 ma rację
~jelgór 2-09-2010 18:22
Oczywiście Zawiła. Żeby miasto było piękne jak Książnica Karkonoska!
~eeee 2-09-2010 18:23
Już Łużniak lepszy... Zawiła kiedyś zdecydował, jako historyk, żeby kostka w mieście była taka koślawa, bo jak mówił to zgodne jest ze stanem historycznym Szkoda, że u niego w Cieplicach jest równiutko... a dlaczego Książnica nie jest biblioteką? gościu jest odjechany...
~KK 2-09-2010 18:32
Wreszcie dobra wiadomość.Panie Marcinie, trzymam za Pana kciuki!!!
~funfel piwny 2-09-2010 18:39
nie masz pan poparcia mieszkańców ani swojej partii ,to pana kolesie tak ukombinowali zeby wystawic zawiłe bo im obrebalski nadepnąl na jaja. nie masz pan panie Zawila szans wiec sie nie wystawiaj bo wstydu sie najesz i nasłuchasz prawdy na swoj temat oj nasluchasz
~~POPIERAM 2-09-2010 18:54
Możemy sobie mówić co chcecie, ale za Prezydenta Obrębalskiego Jelenia Góra się rozwija jak nigdy wcześniej. Lizuchy skupieni wokół Western City nie mogą mu tego wybaczyć i ujadają jak wściekłe psy. Pokażcie co potraficie zrobić!!! Panie Prezydencie niech Pan tworzy własny komitet i zostawi to towarzystwo wzajemnej adoracji. Mieszkańcy Pana popierają.
~Orkan 2-09-2010 18:54
A z jakiej partii wywodzi sie pan Korzeniewski ,tak promowany przez pana Zawiłę?
~wlf 2-09-2010 19:05
obrębalski tak zawiła nie Papaj nigdy
~Andrzejj 2-09-2010 19:08
Marcin Zawiła ma ogromne szanse w tych wyborach. I badzo dobrze. Swoja drogą jak czytam niektóre komentarze to ręce opadają. Poziom typowych, internetowych, sfrustrowanych troli.
~Jano 2-09-2010 19:13
a ja nigdy nie po por tego p.Zawiłe , bo niby dla czego cóż ten pan zrobił takiego że ma być pzydentem mojego miasta ,a dlaczego właśnie on niech mi udowodni że robił coś z czego będę dumny , ta książnica nasz ma być szczytem kariery tego pana , no cóż chyba był dyrektorem tej placówki ,to wypadało zadbać o nią z racji szefowania tej instytucji ,p Zawiła jak większość PO to jest taki skoczek z partii do partii i jak wielu takich politykow PO nic w tym mieście nie zrobi ,bo mu nie zależy ten pan tylko stołki zmienia ,jak nie prezydent były to zaś dyrektor gdzieś tam , więc panowie z po czy też innych prtii po papranych nie liczcie na mój głos , bo ja mojego kraju sprzedać nie pozwole..
~KKK 2-09-2010 19:17
PAN LEWANDOWSKI ODPOWIEDNI KANDYTAT
~decek 2-09-2010 19:20
Popieram kandydaturę Pana Zawiły,to jedyny lokalny polityk umiejący konstruktywnie negocjowac z lewą i prawą ,,stroną miasta,,a przecież nie rewolucji nam teraz potrzeba
~historyk 2-09-2010 19:42
Zawiła wielki manipulator i krętacz. W 1994 poaprł Czernow i na jego wniosek rada wybranła ją na prezydenta. W 1998 dogadał się z Kusiakiem i jego ludzie z UW wybrali Kusiaka na prezydenta, a jego faworyta Czeronow dostała stołek przewodniczącej rady. W 2002r. ciąg dalszy - Zawiła dostaje stołek dyr. biblioteki Karkonoskiej od Kusiaka i jego ludzi. 2006 Zawiła dalej wchodzi w odbyt wszystkim żeby zostać posłem. Zostaje i ustawia kilku swoich członków rodziny w tym żonkę w Muzeum Karkonoskim, a fachowca pana Firszta wywalają do muzeum ptaków. 2010 - Zawiła na prezydenta, pytanie gdzie razem z nim wyląduje Czernow, gdzie Kusiak, a gdzie cała zgraja jego pociotków?
Menes 2-09-2010 19:43
Proszę mnie nie obrażać, czy ja kogoś obrażam? Ja tylko napisałem, że wygląda, a nie jest, a to jest wielka różnica. Ale cóż, posty obrażające moją osobę, tylko potwierdzają, z kim ma się do czynienia. @ Józia. Musisz być wiekową kobietą skoro ten pan to taki przystojniacha dla Ciebie, ale to miasto potrzebuje młodych, myślących współcześnie ludzi, a staruchom, już dziękujemy. Przecież tacy ludzie, nawet nie myślą obecnymi realiami, założę się, że tego typu ludzie, nawet by nie zrobili kariery w grze, typu "Sim City".
~Observer 2-09-2010 19:46
Kampanię zacząć czas - i tak wypłynęły komentarze kolegów wspierających swojego kandydata. Tylko jak to się ma do oczekiwań mieszkańców? Nie wspominam pierwszej kadencji najlepiej, a działania sprzed dwóch lat dotyczące odwołania Pana Firszta z funkcji dyrektora Muzeum Karkonoskiego i powołanie małożonki "pachnie" kombinacją. Bardzo dziękuję, ale ja mam dość
~Maria 2-09-2010 19:51
Dosyć przypadkowych prezydentów.Pan M. Zawiła to pozytywna postać. Trzymam kciuki,czy to się komuś podoba,czy nie.
NICpoŃ 2-09-2010 20:01
POrówkowym, westernowym skrytożercom mówię stanowcze NIE. Za odstawienie "spadochroniarza" ze Świeradowa Obrębal ma u mnie szacunek. Trzeba mieć "kochones" by przeciwstawić się tzw "swoim". Chociąż czyji Oni są ? - nikt nie wie
~Krzyś 2-09-2010 20:23
Gadajcie co chcecie, paplajcie, ale ZAWIŁA jest NAJLEPSZYM kandydatem. Popełnił w życiu politycznym sporo błędów, jak każdy człowiek. Ale jest mimo tych błędów, albo także i dlatego, bo te błędy nie były straszne - najlepszy z tych, którzy mogliby kandydować. I tyle. Zawiła na Prezydenta.
~Zdobek 2-09-2010 20:29
NICpoNiom mówię stanowcze NIE, NICpoNie na ścianę wschodnią, albo do obrony krzyża w Syrii, żądam kowbojskiej jasności i zdecydowania. Zawiła bije innych kandydatów także tych możliwych o kilka długości.
~ 2-09-2010 20:33
do TEJO - a gdzie zgłaszać za lub przeciw Panu Zawile??.pytam bo piszesz że jeśli poprą go mieszkańcy), GDZIE GŁOSOWAĆ??
~Zosina 2-09-2010 20:38
Gdzie Ci ludzie mają oczy, jeśli sprzeciwiają się kandydaturze Zawiły? Przecież to jest naprawdę świetny facet. Nie ma porównania.
~ 2-09-2010 20:39
Jest to bardzo uprzejmy, miły, i mądry koleś....naprawdę zna sie na rzeczy, na polityce, i wie co jest dobre dla naszego miasta a co nie....ma mój głos :) nawet dwa :)
~inny 2-09-2010 20:59
Zdarzyło mi się kiedyś, że rano, 8.15 poszedłem z żoną do Książnicy Karkonoskiej - ubzdurało nam się, że otwarta jest od 8-ej, a była czynna od 9-ej. I już mieliśmy wracać z kwitkiem pocałowawszy klamkę, gdy spotkaliśmy p. Zawiłę. Spytał, czy chcieliśmy do biblioteki i nas tam wprowadził, poprosił, żeby nam wypożyczono książki itp. - przed godziną otwarcia. Nie miał w tym żadnego interesu, nie znał nas itp. a zachował się fenomenalnie. Dlatego będzie miał mój głos.
~ 2-09-2010 21:29
Mój głos Pan ma Panie Marcinie! Bravo
~lala 2-09-2010 21:42
Dla mnie liczy się tylko Marek Obrębalski, elokwentny, oddany sprawom miasta i mieszkańców, a nie Zawiła, który wszystkie dotychczasowe stanowiska zawdzięcza partyjnym układom i dla swych interesów ułoży się nawet z diabłem. Prezydent ma być dla nas, a nie dla jakiejś partii kanapowej. Tak trzymać Prezydencie Obrębalski!!!!
~kkk 2-09-2010 21:48
tak
~Observer 2-09-2010 21:55
Gdzie nie spojrzę walka sztabowców. Jedni za Zawiłą inni przeciw Obrebalskiemu (bo tak naprawdę z jednego ugrupowania oni). Moje pytanie - Co to za ugurpowanie, które zamiast poprzeć obecnego Prezydenta, proponuje casting? Można zarzucić obecnie rządzącemu wiele, ale rozruszał to miasto pod względem inwestycji. Przecież realizuje założenia programu dla Jeleniej Góry przygotowanego przez PO.
~ 2-09-2010 22:00
słuchajcie ludzie historyka (19:42) bo wie, co mówi
~Observer 2-09-2010 22:00
C.D. Chyba, że kandydatura Pana Zawiły ma być karą za swobodę w działaniu, niepodporządkowanie się partyjnym dyrektywom. Szkoda tylko, że koledzy wplątują w gierki człowieka, którego szanuję za dotychczasowe dokonania i to nie tylko na polu budowy "Książnicy". Tak czy siak pozdrawiam Panie Marcinie
NICpoŃ 2-09-2010 22:05
@Zdobek ...co zabolało? Niestety prawda czasami jest bolesna. Natomiast bardzo spodobało mi się twoje "Zawiła bije innych kandydatów także tych możliwych o kilka długości". Nawiązanie do WIELKIEJ PARDUBICKIEJ
~Andrzejj 2-09-2010 22:05
Mysle, ze Zawila moze dostac sporo glosow z prawej strony. Wprawdzie gdyby PiS wystawil sen.Lewandowskiego bylby z tym klopot, ale skoro postawili na kamienngorzanke Machalek to ja osobiscie nie mam dylematu. Zawila i kropka.
~ 2-09-2010 22:06
Kury szczać prowadzać a nie za politykę się brać mości panie.
~T-tryk 2-09-2010 22:18
Obojętne który wejdzie , najważniejsze żeby stare układy pozostaną w ratuszu i urzędzie i będzie dalej po staremu. Jelenia będzie się degradować , a prości ludzie będą dostawać w sepiternie
~troszkę wiem 2-09-2010 22:38
Jelonka powinna napisać jak to naprawdę było z budowa "Książnicy", kto zabiegał o prawne uregulowanie tej nieruchomości, projekt, pieniądze i.t.d. A było to jeszcze wtedy kiedy nie było na tym stanowisku p.Zawiły, a p.Obrębalski pracował na uczelni.
~teżmarcin 2-09-2010 22:42
ale się towarzystwo rozgrzało dysputą! Nie ma co: ZAWIŁA sprawa :-)
wrocławski_student 2-09-2010 22:43
Zawiła się reklamował na rozpoczęciach roku szkolnego przez odczytywanie przez dyrekcję listu skierowanego do uczniów jego autorstwa - a ja ze swojej skromnej osoby chciałbym prosić o wyburzenie kilku marketów na całej długości JG na rzecz parkingów tak by można było bezpłatnie legalnie parkować w pobliżu centrum i innych bardziej oblężonych okolicach - tu np. Biedronka na Skłodowskiej-Curie - ile miejsca się marnuje na duży plac parkingowy, centrum handlowe na Podwalu - już galeryjka w Tesco świeci pustkami poza elektroniką .... itd
~Wiem że 2-09-2010 22:47
Najlepszym kandydatem na Prezydenta Jeleniej Góry jest Sylwester Urbański - Sojusz Lewicy Demokratycznej.
~Ja też 2-09-2010 23:03
wiem, że będę głosował na Sylwestra Urbańskiego.
~Wyborca 2-09-2010 23:12
Marcin nie daj sie wrobic.Jesli chcesz byc dalej w polityce nie zamykaj sobie drogi i dzwi.Wiesz dobrze ze to boczny tor.Robisz miejsce Luzniakowi jako kandydatowi Jeleniej do Sejmu.Jesli przegrasz nikt juz na Ciebie nie postawi.Prezydentura to byc albo nie byc w polityce przekonal sie Kusiak.Masz duze szanse byc dalej Poslem.Czyzby Twoje ambicje byly takie male.Staniesz sie zakladnikiem dzisiejszych poplecznikow a jutro Cie wydoja.Czy Twoja czula osobowosc jest wstanie przwciwstawic sie partyjnej chciwosci.Nikt nie gwarantuje Tobie sukcesu a jako posel zawsze bedziesz wysoko w cenie.Marcin szkoda Ciebie,rzucaja Cie na pozarcie nie napasione partyjne hieny.Kazda porazka bedzie podwujnie rozliczana.Dzisiaj jestes szanowanym Poslem , potem staniesz sie zwykla splowaczka .Wiadomosc ta jest dla mnie porazka.Kazda partia moze ma swoje zalozenia chyba blokujesz komus miejsce i trzeba sie Ciebie pozbyc.To bedzie Twoj sprawdzian.Albo grasz dla swoich albo znikasz z areny.Szkoda mi Ciebie Marci
~RADEK 2-09-2010 23:29
panie Marcinie poprę pana na pewno
~MAŁA7362 3-09-2010 0:30
wydaję mi się , że szału nie będzie...........
~why 3-09-2010 0:42
Obrębalski vs. Zawiła - jakiś casting w PO? Może to jakaś nowoczesna promocja? PO JUŻ PO-DZIĘKUJEMY. Panu Obrębalskiemu szczególnie za dziury w drodze miejskiej na ul. KADETÓW (pod Jeleniami), szkoda, że Pana nie obchodzi dość duże osiedle i my, mieszkańcy, którzy oddaliśmy na Pana głos. Ja poprę S. Urbańskiego z SLD.
~socjalista 3-09-2010 3:45
Młodzież ,bezrobotni,czekający na nieszkania młode małżeństwa głosjemy na Urbaniaka!
~g.niedzielny 3-09-2010 7:29
defaultowo ma Zawiła mój głos, jednak chciałbym wcześniej usłyszeć co Pan Marcin ma zamiar zrobić dla nas mieszkańców Jeleniej Góry. ...a Obrębalskiemu i Sajnogowi - już dziękujemy, zgińcie - przepadnijcie. Gość niedzielny.
~paradise 3-09-2010 8:14
Zawiła nigdy, never, jamais, nikogda!!!!
~socjalista 3-09-2010 8:35
Przepraszam ,na Pana Urbańskiego!
~wezyr 3-09-2010 8:53
Oczywiście dobrze by było usłyszeć jakie plany ma Zawiła, ale nawet nie słysząc planów wiem że są lepsze od planów SLD czy Obreba który jest z PO a właściwie nawet przeciwko PO. Gdyby ktoś był wrogiem zdeklarowanym Platformy to nie byłby lepszy w zwalczaniu PO niż Obrebalski. Dlatego Zawiła i jeszcze raz Zawiła.
~galla 3-09-2010 9:00
z jednej strony popieram bo jest synem tej ziemi, z drugiej nie popieram bo jest w ukladzikach, trzeba szukac dalej to musi byc ktos kto sie tu urodzil tu wychowal tu pracowal i nie jest uwiklany/ co nie oznacza ze go nie okreca dookola palca/, radni tez do wymiany bo juz nie maja od dawna swobody i kreca nimi jak chca, ukladziki a pod stolem ciche rozmowy : dzisiaj ty porzadziles daj mi tez porzadzic nie moga miec wplywu na wynik wyborow
~Paula22 3-09-2010 9:16
Nieudacznicy przestańcie obrażać uczciwych i inteligentnych ludzi. Pan Zawiła to bardzo dobry kandydat. Popieram!
~---xxx--- 3-09-2010 9:23
Ja , oddam swoj glos na p. Sylwestra Urbanskiego. Jest to czlowiek mlody , energiczny ,znajacy srodowisko ludzi mlodych ,myslacy bardzo perspektywicznie ,stateczny i opanowany . Wg mnie , wszystkim nam potrzebny jest taki prezydent Jeleniej Gory .
~Pavlo 3-09-2010 9:24
Owszem.......Poprę Zawiłę pod jednym warunkiem...jak poprze go PO. SLD i PiS? Nie rozśmieszajcie mnie. Wasz program to żenada!
~g.niedzielny 3-09-2010 9:46
Czemu tematy istotne dla NAS i miasta spadają z głównej strony??!!! a wiszą podczepione jakieś gówna o Lombardzie i Solidarności????
~ 3-09-2010 10:38
PO jeden syf ci sami złodzieje. Obrębalski się nachapał teraz czas na kolegę..
~lolo79a 3-09-2010 10:39
Czy ujmie Pan w swoim działaniu rewitalizację Alei Wojska Polskiego?
~g.niedzielny 3-09-2010 10:40
dziękuję redakcji, za podpięcie tematu :-)
~do xxx 3-09-2010 10:44
do 03-09-2010 09:23 | ~---xxx--- | Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Człowieka, który ma 51 lat, trudno uznać za młodego.;-) (Młodzież to tylko do 35 lat). A ten pan jest w średnim wieku. ;-) Zawiła jest od niego starszy tylko o 2 lata.
~ 3-09-2010 10:49
proponuje Urbańskiego.ktoś świeży kto będzie próbował zrobić coś dla miasta.myślę ze pan Zawiła swoją szanse już miał i bez komentarza....
~do z 10:38 3-09-2010 10:53
Drogi Tejo, takich niedorozwiniętych chamów, jak ten z 10:38 nie powinno się dopuszczać do postów. To okropne że mimo obowiązkowego nauczania podstawowego takie zjawiska istnieją i mimo intelektualnego analfabetyzmu potrafią pisać. Zawiła ma mój głos właśnie dlatego, żeby zaciekły wróg PO Obrębalski, bufon i fanfaron, nie był już więcej zakałą Jelonki,
~oro 3-09-2010 10:58
Ja tam nie popieram.. facet już siedział na wysokim stołku z możliwościami i jakoś nic nie wniósł nowego w naszym mieście. Tak samo P. Prystrom.. może dajmy szansę nowemu a mianowicie S.Urbańskiemu.. Jego jeszcze nie było.. i nie wiemy jakie ma zamiary..a nóż lepsze niż iobydwaj panowie, którzy nic nie zdziałali.. Ja popieram URBAŃSKIEGO!!
~zVOrnik 3-09-2010 11:05
Ej, zaraz, zaraz.. przecież pan Zawiła jest posłem, do końca kadencji pozostał mu rok... Jak więc może teraz zastanawiać się nad kandydaturą w wyborach samorządowych? Wybraliśmy go na posła na kadencję 4-letnią, to jest oszukaństwo.
~----xxx--- 3-09-2010 11:23
-do--10::44-- masz racje .To nie 30-lat , ale zeby zdobyc wiedze zyciowa to nie wystarcza tylko studia , tytuly naukowe takie ,lub inne ,robione w szybkim tempie . Trzeba popracowac w roznych miejscach ,spotykac sie z roznymi problemami ,roznymi srodowiskami , a na to , potrzeba czasu . Z calym szacunkiem ale nie oddalbym swojego glosu osobie 30--letniej. Pan Sylwester Urbanski jest moim kandydatem i tak GO oceniam .
~polo 3-09-2010 11:31
Zawiła to dawna Unia Wolności - jak traciła zaufanie to jej członkowie z naszego regionu przefarbowało się i tacy ludzie piastują stanowiska do dzisiaj w naszych władzach
~antoine 3-09-2010 11:35
Porównywanie Zawiły z Urbańskim jest niepoważne. Urbański jest nikim, mniej niż zerem w porównaniu z Zawiłą. PO nie jest partią idealną, ale w porównaniu z SLD jest wspaniała. Łapcie ludzie proporcje. Mówienie, że Urbański jest młody, jest kpiną. Facet jest po 50-tce. Zawiła był już prezydentem i wniósł jak na tamte czasy i możliwości bardzo wiele. Jeżeli ktoś jest odpowiedzialnym obywatelem Jeleniej Góry, a nie oszołomem, głosować będzie na Zawiłę.
ross222 3-09-2010 11:51
widzę ,że pan z SLD rozpoczyna swoją kampanię zaczynając na wzór Napieralskiego od internetu. Brawo, nawet SLD się uczy. Ale czy ktoś będzie głosował na starego, nieznanego komucha? Wątpię! Zawiła jest póki co najlepszą alternatywą w tym towarzystwie.
~ 3-09-2010 12:00
hahaha te komentarze to pewnie cała rodzina pana Zawiły wypisuje:D dobre dobre:D
~zazak 3-09-2010 12:05
ja popieram Urbańskiego.ci co go znają wiedzą ze gość ma jaja i dzieki nim możę cos w jelonce wkońcu ruszy
~Marianna 3-09-2010 12:18
Nie należę do rodziny Zawiły, ale nie jest to potrzebne, żeby zauważyć że komuchy chcą przy Zawile smażyć własną pieczeń. Nic z tego komuchy, gdzie wy jesteście, tam ruina. Kusiak - myślę o nim, gdy przekraczam skrzyżowanie przy Tesco. Malczuk - zrujnowała i wpuściła w kanał prowincjonalny Kolegium Karkonoskie... Zawiła na tle komuszym jest jak gigant sprawności politycznej. Precz z komuchami, wiwat Zawiła.
~do zazak 3-09-2010 12:20
Urbański ma jaja tylko wtedy, gdy se kupi w sklepie. On nie ma jaj, tylko se jaja robi chcąc startować na prezydenta jelonki. To stary zbuk komuszy.
~----xxx--- 3-09-2010 12:21
Im wiecej jadowitosci i wscieklosci wobec przeciwnikow p. Zawily, ------tym lepsze SWIATLO- na kogo GLOSOWAC!!!
~12 3-09-2010 12:57
Odnosze wrazenie , ze to bardzo bliskie osoby z kregu pana Zawily, tak zaciekle walcza ,posuwajac sie az do ublizania . Sadze , ze bedzie to Niedzwiedzia przysluga . //// A jeszcze niedawno bylismy zbulwersowani slowami , ze ....POLSKA , to dziki kraj ....//// A , co mowia posty????
~BrawoJelonka 3-09-2010 13:05
Rozpoczęliście kampanię wyborczą. Fajna wiadomość i jeszcze ciekawsza dyskusja. Kampania pełną parą i jakże ciekawa. Ale to co wykonało SLD przy wyborze kandydata to jakiś żart. Chyba nie chćą wygrać tych wyborów za żadną cenę. Mam 46 lat. Urodziłem się, mieszkam od zawsze, wykształciłem się i pracują od zawsze w Jeleniej Górze. Na bieżąco śledzę to co dzieje się w mieście. Co ciekwasze... poniekąd pracuję w strukturach miasta i stykam się co jakiś czas z wymienianymi tu kandydatami. Ale ledwo identyfikuję i za diabła nie wiem co zrobił i czym się zasłużył Pan Urbański. Chyba Marne szanse na elekcję. No chyba,że znajdzie tyle samochodów na oblepienie szyb co 4 lata temu Pan Sajnog. Tylko, że wtedy eletorat negatywny Pana Kusiaka był zdecydowanie większy i bardziej zdeterminowany.
~KaźmierzJ 3-09-2010 13:07
A ja odnoszę wrażenie , że to bardzo bliskie osoby SLD warzą swoje piwo, gdzie jest zainteresowanie społeczne. Sami nie potrafią go wzbudzić, więc krzyczą na wiecach, których nie zwołali, jakby to ono byli ich bohaterami. Bolszewicy tak się nazwali, bo byli małą garstką. To jest właśnie bolszewicka metoda.
~margaretka00 3-09-2010 13:08
na pewno będę głosować na Pana -moja rodzina również, trzymam kciuki:)
~daleko-wzrok 3-09-2010 13:20
Ludziska zrozumcie ,czasy prawicy kat. się kończą lub się skończyły.Trzeba spojżeć na Europę Prawa pracownicze prawa kobiet,Teraz się rozpoczyna rewolucja inteligentna.Wczoraj "wiewiórki" doniosły że PIS wystawi i wygra,"fioletowość" poprze.JG. to nasze miasto ,nasz człowiek ,z ludu.Dość pseudo inteligencji .Czas na socjal-demokracje!
~12 3-09-2010 13:44
do Kazimierz J .:::::: Ja ,nie naleze do rzadnego ugrupowania ---ani swieckiego ani koscielnego . A , opinie wyrazac moze kazdy .Po to sa te strony udostepnione . To ,nie prywatna , ani zastrzezona strona dla PO , lub PiS-u. Trzeba byc bardzo zadufanym w sobie , dziwiac sie ,ze ktos ,o innych pogladach korzysta z inyernetu. ZALOSNE..
~Michał JG 3-09-2010 13:49
Lubie człowieka i mimo iż bliżej mi poglądowo do PiS zagłosuję na Zawiłę. Ma bogatą wiedzę i lotny umysł. Wierze, że może być pożyteczny dla naszego miasta. Pozdrawiam
~DIAGNOSTA 3-09-2010 13:49
Poświęciłem się i przeczytałem wszystkie dotychczasowe komentarze i wniosek mam jeden... Do tej pory, przy każdej okazji zarzucano oszołomstwo Wspólnemu Miastu, Pis'owi, ale po tym zamieszaniu widać które ugrupowanie polityczne i jego elektorat jest Pełne Oszołomów... Moja diagnoza jest bardzo prosta... Tak jak w ciągu ostatnich 20 lat SLD znowu dogadało się bez problemu z PO (spadkobierczynią nieboszczki UW) i dlatego wystawiło w wyborach jakiegoś leszcza (Urbańskiego), który odpadnie w przedbiegach... Obrębalski okazał się zakałą PO, więc pozostanie mu start w szeregach JGXXI na czele ze zdrajcą Sajnogiem i kobietą-kameleonem, znaną powszechnie jako "załatwiaczka". Być może WM dogada się jakoś z PiSem i ten poprze wiecznie wojującego Prystroma (choć to wątpliwe), który już na pewno nie ma tej mocy, co kiedyś. Tak, czy siak efekt tego wszystkiego dla Jeleniej Góry będzie taki, że do drugiej tury wejdzie Prystrom i Zawiła, choć raczej wygra ten drugi (bo pierwszy już się przyzwyczai
~ja myślę 3-09-2010 13:53
że obaj Panowie powinni kierować naszym miastem. Nieważne, który jako naczelny lub zastępca. Kolejność nie gra roli
~megg 3-09-2010 14:43
A moj głos otrzyma pan Urbański
~ 3-09-2010 14:49
dajcie spokój z tym Urbańskim bo to nawet nie jest śmieszne tylko żałosne
~agat 3-09-2010 15:15
nie popieram
~agat 3-09-2010 15:23
nie popieram takiego obrażania kandydatów na Prezydenta Jeleniej Góry jest to śmieszne co sobą prezentują sztaby wyborcze obydwu panów a zwłaszcza Pana Zawiły proponuję medialne spotkanie wszystkich kandydatów niech sie Panowie wypowiedzą co chcą zrobić i w jaki sposób to wtedy mieszkańcy zadecydują i być może rozliczą co niektórych
~anzelm 3-09-2010 15:57
Gdyby PiS miał takiego kandydata jak Zawiła! Z braku laku zagłosuję na Zawiłę i całą wieś wokół rynku też będą namawiał.
ZPKJ 3-09-2010 16:01
wciąż ta sama grupa ludzi bez kompetencji i chęci zmiany...
~Andrzejj 3-09-2010 16:21
Jaka konkurencja dla MZ? Robert Prystrom, fajny facet, moze czasami troche odjechany, ale ciagnie sie za nim smierdzaca sprawa. Sylwester Urbanski, kto to taki Sylwester Urbanski? Marzena Machalek, calkiem niezla poslanka PiS z...Kamiennej Gory. Marek Obrebalski, facet ktory nie potrafi wspolpracowac nawet z wlasna partia. Zawila ma cechy lidera, jest uczciwy, kompetentny, rozwazny. To jak pozyskiwal srodki na rozbudowe Ksiaznicy pokazuje, ze jest takze skuteczny.
~lesi 3-09-2010 16:22
pamietam jak na weglarkach pisalo Czerwona Dolina.Dziwni ludzie pchaja sie do piaskownicy z napisem POLSKA i tak elektryk i weryfikator SB-kow prezydentami fotograf premierem to i bileter moze byc prezem tego czerwonego zadupia.A co z kol.Sawicka-jest wypoczeta niekocha juz Tomka,wice,znakomity a szpital czeka na ptywatyzacje sam Czerkasow nie da rady-cienki Bolo-
~UFO 3-09-2010 16:25
Zawila chce sobie chlopina dorobic do politycznej emerytury.Tu ostygnie i aut!!!!!A Prystrom z nikim sie nie dogada mozliwe ze z SLD gdyz Urbanski byl u niego Pretorianem.Wiadomo ze miastem bedzie rzadzil Karpacz i Luzniak z Pokojem.I utopia chlopa tak jak teraz utopili Obrembalskiego. Marcin nie daj sie wrobic cwaniakom!!!!!!!.
~bang 3-09-2010 16:38
co za różnica jaki prezydent...trzeba zmienić System a nie prezydenta...jeśli chce się konkretnych zmian to TRZEBA ZMIENIĆ USTRÓJ!!!!
teessi 3-09-2010 17:03
Jelenia Góra nie ma żadnego nowego kandydata, Zawiła, jaki jest, każdy widzi, młody nie jest, ale skuteczny, i dobrze, że jest z PO, bo swojemu tam we Wrocławiu dadzą większy dostęp do funduszy unijnych, więc Jelenia Góra na tym tylko skorzysta. Pan Urbański niby nowy, ale jednak stary, bo za bardzo związany z dawnym ustrojem i ... z pana Prystromem. Tego ostatniego wszyscy boją się jak diabeł święconej wody, bo ma opinię hamulcowego; to z powodu jego protestów wstrzymywano budowę galerii przy Kilińskiego, a nim z kolei rządziło wtedy lobby kupieckie. Jest jeden młody kandydat - pan Sajnog, ale i jemu można przeczepić łatkę - to osoba, która nie jest lojalna wobec własnej partii. Pan Obrębalski ... no cóż, Jego wyrzekła się własna partia, bo nie potrafi współpracować z radą miejską, w której jego ugrupowanie stanowi większość. Pani Machałek, chociaż godna szacunku i bardzo zabiega o utrzymanie kolejnictwa, jest z Kamiennej Góry, a nie z Jeleniej. Jakbym miała dzisiaj wybierać to
~'''ale jaja' 3-09-2010 17:21
do ====antoine=11;31.=== Moge byc oszolomem=== NIE ZAGLOSUJE na p. ZAWILE !!!!!
~ 3-09-2010 17:54
Zniosę wszystkich, byle nie Pana Sajnoga - który bardzo poważnie pewnie zamierza startować w tych wyborach. Jeśli ten Pan wygrałby wybory nadejdzie czas na poszukanie nowego miejsca zamieszkania.
~do Marianna 3-09-2010 18:53
Szybko zmień lekarza, chyba mózg Tobie się lasuje i to bez wapna.
~urzędnik 3-09-2010 19:00
Zawiła to świetna polityka prorodzinna, inaczej to się nazywa NEPOTYZM
~kto 3-09-2010 21:24
Drodzy internauci chyba komuś oczy odebrało.Zawiła był prezydentem nie dokończył kadencji uciekł w posły.Jest posłem wybranym przez mieszkańców okręgu legnicko jeleniogórskiego aby reprezentował interesy Jeleniej Góry znudziło mu się chce zostać prezydentem.Otwórzcie oczy to jawna manipulacja nami mieszkańcami.Nie dajmy zrobić z siebie idiotów.Układ wrocławski działa.
~Ashi 3-09-2010 22:09
Panie Marcinie! Jest Pan na dzień dzisiejszy najlepszym kandydatem na prezydenta naszego miasta. Całą rodziną oddamy na Pana swój głos.
~sasiad_zawiły 3-09-2010 23:05
popieram
~teżmarcin 3-09-2010 23:21
Panie Redaktorze, kimkolwiek jesteś! Przestań wreszcie przezywać Prezydenta szefem!!! może być szef kompanii, szef kuchni, szew na .... Ale tu chodzi o Urząd Prezydenta!
Menes 3-09-2010 23:26
@ 03-09-2010 11:35 | ~antoine | Nie zgłoszę twojego postu do usunięcia, tylko dlatego, by wszyscy widzieli jacy ludzie popierają człowieka wyglądającego na pospolitego złodzieja. Jeżeli chodzi o głosowanie, to nie głosuję na nikogo, bo każdy z nich, tak czy inaczej, będzie napychał swoje kieszenie, a nam żuci okruchy, jak psom. Jedno wiem na pewno, że jak tak dalej nas będą "cyckać", to ludzie wezmą sprawy w swoje ręce i będzie rzeź i nie będę ukrywał, że nie mogę się doczekać tej chwili. Dodam jeszcze, że wybory nie są uczciwe, ponieważ w kartach do głosowania, nie ma opcji "nie głosuję na żadnego z kandydatów proszę o inny zestaw", lub jakoś tak, ale wiadomo o co chodzi. Dlaczego? Pomyślcie sami.
Menes 3-09-2010 23:37
@ 03-09-2010 23:21 | ~teżmarcin |. Może być wódz, albo boss? Jak dla mnie to człowiek jak każdy inny i żadne przywileje mu się nie należą (hierarchia już dawno się skończyła), on ma swoje obowiązki które i tak ma głęboko gdzieś, to i ja mam takich też, głęboko gdzieś.
teessi 3-09-2010 23:46
@ Menes - A jaką kandydaturę Ty byś zaproponował?
~ 4-09-2010 0:13
Marcin nie jest kiep i nie jest głupszy od szeryfa, nie dajcie się ludziska mamić, bo On na pewno nie będzie startował.
~k.... 4-09-2010 0:34
nawet jeśli P. Zawiła nic nie obieca to i tak ma mój głos bo polityka dotychczasowego Prezydenta polega na otwieraniu coraz to nowych galerii i robienbiu Jeleniej na pokaz. a gdzie coś dla zwyklego obywatela typu impreza na lotnisku bądz możliwość spędzenia czasu niekoniecznie oglądając nawiedzone stoiska na 1-go maja
Menes 4-09-2010 1:19
@ Teessi. Ogółem dla całego kraju, chętnie bym widział przejęcie (tymczasowo) władzy przez jakiś wysoko rozwinięty kraj, który zrobiłby tu porządek, ponieważ w naszym kraju, nie ma nikogo kto by się do tego nadawał. Powód? Obalenie komuny, pozbawiło społeczeństwo resztki szarych komórek, to coś jak wypuszczenie zwierzęcia z długotrwałej niewoli, które bez odpowiedniego przygotowania jest skazane raczej na śmierć, zwłaszcza wśród hien (czyt. władz). Tak szczerze, to nawet teraz, żałuję, że Hitler przegrał wojnę, ponieważ nasz rząd i tak kontynuuje Jego zamiary. Kandydaturę? Nie znam nikogo uczciwego, kto by się nadawał na to stanowisko, ani takiego który by się przyczynił do czegoś naprawdę dobrego dla tego miasta, czy kraju. Zresztą od samego początku obecnego ustroju, politycy urządzają sobie cyrk, który już dawno mi obrzydł do takiego stopnia, że nawet zauważyłem u siebie zmiany, z człowieka spokojnego, na człowieka żadnego krwi władz, oczywiście rozum jeszcze mam i do tego się nie p
Menes 4-09-2010 1:31
... posunę, ale jak ktoś to zrobi, to wcale nie będę płakał z tego powodu. Dodam nawet, że gdyby któryś polityk, uległ wypadkowi, a ja mógłbym mu uratować życie, to nawet palcem bym nie kiwnął. Przykre ale prawdziwe.
teessi 4-09-2010 9:00
Wiesz co, Menes, cieszę się, że nie jestem politykiem i nigdy nie należałam i nie należę do żadnej partii, dlatego mam nadzieję, że ktoś kiwnie dla mnie palcem.;-) Chciałabym jak najlepiej dla naszego miasta, a bez pieniędzy i dobrego zarządzania nie da się tego zrobić. Szkoda, że nie ma kandydatury kogoś zupełnie nie powiązanego z dawnymi układami. Taką osobą byłaby pani Machałek, bo jest spoza Jeleniej Góry, i swego czasu bardzo zaangażowała się w sprawy kolejnictwa na naszym terenie, ale nie jest z jedynie słusznej partii, więc obawiam się, że jej przynależność partyjna mogłaby mieć wpływ na to czy będą przyznawane dla naszego miasta fundusze unijne. A bez kasy raczej trudno zarządzać i przyczyniać się do realizacji nowych inwestycji, zwłaszcza, że w budżecie należy się spodziewać raczej redukcji wydatków niż ich wzrostu.
~socjalista 4-09-2010 14:17
Kasa ,kasa a kto ma dać trzeba wypracować ,trzeba uruchomić zakłady pracy a nie tylko markety.Wybierajcie kogo chcecie ,po wyborach zrobimy referendum i poooooleeecii tak jak pisuarczyk KROPA w Łodzi.Drożyzna która nas nie minie wywoła lawinę demonstracji ,cierpliwość ludzka też ma swoje granice.Wiesz co Menes ja jestem za przyoczeniem się do sąsiadów i tak co rok -dwa następne województwo
rjanusz 4-09-2010 22:27
Personalna zmiana na stanowisku prezydenta nic nie wskóra jeśli kadra urzędnicza wciąż pozostaje taka sama. Koronnym przykładem niech będzie Wydział Gospodarki Lokalowej oraz ZGL "Północ" - skostniała machina biurokratyczna zogniskowana na własnych interesach... Rada dla przyszłego prezydenta: "wziąć pod lupę" działalność podległych mu wydziałów,a najlepiej wymienić "stara gwardie"
~ppk82 4-09-2010 23:38
Prezydent Obrebalski jest b. dobrym kandydatem. Panie Marku czym predzej oglosic kandydature i oby tak dalej. Efekty: Ogloszone przetargi i podpisane umowy na 1. obwodnice pld. miasta 2. termy cieplickie 3. kanal mlynowka 4. rozbudowa tesco 5. castorama 6. dom handlowy w centrum "Pasaz .. "7. centrum Echo? ...to najlepszy liberalny, pro-rozwojowy prezydent miasta od ponad 10 lat ... dalsze madre inwestycje w infrastrukture moze uchronia miasto przed wyludnieniem...np. strefa ekonomiczna na teranach b. Celwiskozy, obwodnica miasta do Cieplic (przedluzenie Karola Miarki) , wspolpraca z Karpaczem, Szkl. Poreba, Kowarami w zakresie promocji regionu, turystyka, szkolnictwo wyzsze ... wystarczy stworzyc przyjazny inwestorom klimat w miescie i pieniadze sie znajda ... Powodzenia !
~ppk82 4-09-2010 23:47
Prezydent Obrebalski jest b. dobrym kandydatem. Panie Marku czym predzej oglosic kandydature i oby tak dalej. Efekty: Ogloszone przetargi i podpisane umowy na 1. obwodnice pld. miasta 2. termy cieplickie 3. kanal mlynowka 4. rozbudowa tesco 5. castorama 6. dom handlowy w centrum "Pasaz .. "7. centrum Echo? ...to najlepszy liberalny, pro-rozwojowy prezydent miasta od ponad 10 lat ... dalsze madre inwestycje w infrastrukture moze uchronia miasto przed wyludnieniem...np. strefa ekonomiczna na teranach b. Celwiskozy, obwodnica miasta do Cieplic (przedluzenie Karola Miarki) , wspolpraca z Karpaczem, Szkl. Poreba, Kowarami w zakresie promocji regionu, turystyka, szkolnictwo wyzsze ... wystarczy stworzyc przyjazny inwestorom klimat w miescie i pieniadze sie znajda ... Powodzenia !
GatoNegro 5-09-2010 8:38
@socjalista -Pisuarczyk poleciał? A co ma do tego Jelenia Góra? Tutaj NIE RZĄDZĄ PISUARCZYKI, LECZ DWIE INNE PARTIE...
~ 5-09-2010 14:10
popieram
~JOHO 5-09-2010 16:47
ja oddam glos na URBAŃSKIEGO.
~GLOSKA 5-09-2010 16:50
Pan moderator , który dopuszcza te komentarze powinien zmienić zawód , gdyż to co ludzie tutaj wypisują jest nie stosowne a przede wszystkim obraźliwe dla niektórych z panów.
~onet.pl 5-09-2010 19:25
taki sam ignorant jak Pan Obrębalski!! Już raz pokazał jak potrafi wspierać inwestorów w Jeleniej Górze - patrz przypadki parkingu wielopoziomowego - haha
~onetpl 5-09-2010 19:34
zresztą jacy kandydaci takie miasto - śmieszne, zacofane, z bezrobociem, biedą, kiepskimi urzędnikami i kiepską władzą, brakiem inwestycji albo bardzo głupimi inwestycjami (patrz obwodnica), brakiem promocji itp itd
Menes 6-09-2010 9:56
@ GLOSKA. Tak tak, zgadzam się z Tobą! Ja też się czuję obrażony jak ktoś mi wciska na chama, takich kandydatów na prezydenta miasta. To nic innego, jak obraza ludu!
~do tessi 7-09-2010 11:25
Super opisałaś, każdego z kandydatów i okazuję się , że nie ma ludzi bez wad... W tych propozycjach zabrakło mi osoby młodej, za którą nie ciągną się ogony i układy !!! Jelenia Góra potrzebuję... świeżości, młodości innego spojrzenia na rozwój miasta, a przecież, każda z tych partii ma u siebie takich np. SLD J.Szydę czy PO H.Papaja, PiS K.Mroza a XXI M.Sajnoga niegdyś tak wojującego, dziś to już nie ta sama bajka.Widocznie boją się , że są zbyt młodzi i mogą urwać się z tzw: łańcucha :)))
~9 7-09-2010 14:56
na mlodych tez trzeba uwazac bo moga to byc corki albo synowie albo wnukowie itp tych co juz porzadzili , i przekazuja paleczke aby sie mlodzi oblowili
~... 7-09-2010 15:05
teraz kandydaci beda nas czarowac milym glosem , usmiechem wysluchaja , poklepia nawet po plecach podadza reke popatrza jak na czlowieka, a po wyborach te same mordy beda tak samo postepowac jak poprzednicy, 10 minut posluchania i nastepny, a ty jak zwykle zostaniesz z niczym, zdany na siebie z rozpadajacymi sie ulicami drogami zatkana kanalizacja i brudem na obrzezach nie mowiac o zdemolowanych budynkach, gdzie ludziom dachy na glowy sie wala bo w centrum bedzie jak zwykle duzo do poprawek i zmian po poprzedniej ekipie , bo nowa miotla.... ,
~ciekawa 7-09-2010 15:18
a rada miasta tez bedzie nowa calkiem nowa czy te same geby dalej beda zasiadaly, ja w kazdym badz razie na PO , SLD nie glosuje, i jestem za calkowitym pogonieniem tych przyzwyczajonzych do ratusza, tam potrzeba calkiem nowych i nigdy nie majacych z tym towarzystwem do czynienia takich calkiem nieznanych temu towarzystwu z zadnych parti ktore juz nam day popalic najlepiej niezalezni nieprzekupni i nie chcacy sie dorabiac nomalni
~miks 7-09-2010 15:23
ladnzy zyciorys w mlodosci ZMS, potem PZPR, potem Unia Demokratyczna, teraz PO niewazne gdzie wazne by na gorze
~Galla 7-09-2010 15:45
do akz godz, 15.06 łł....ł,, nieraz pokazala ze ma jaja ,,, tylko ze to ,, nieraz,, , a mnie ,, nieraz ,, bolala glowa ,, a juz zyje troche prawie tyle co GABI , a tu nie chodzi o to,, by pokazac nieraz jaja,,, tu trzeba caly czas pokazywac jaja, bo sie za to dostaje do portfela z naszych podatkow i nikt tu laski nie robi ze,, pokaze jaja ,a skoro ktos pcha sie na stolek bo chce to wowczas sa te jaja w sluzbie dla spoleczenstwa JG i trzeba je pokazywac bez wygledu na pogode i stan zdrowia przey okragla kadencje a nie czasami
~MAŁA7362 8-09-2010 11:54
TO JUŻ KIEDYŚ BYŁO I NIC DOBREGO....ALE TO JUŻ BYŁO I LEPIEJ NIECH NIE WRACA
~-/- 8-09-2010 14:19
Czytam,czytam wszystkie posty i oczy przecieram, mamy pretensję , że w Radzie od lat są te same twarze , a przecież to my na nich oddajemy swoje głosy. Pretensję nie do nich trzeba kierować, tylko do samych siebie, a jeśli nam to nie odpowiada to jest na to dobry sposób - wybory. A tak na marginesie z przedstawionych dotychczas kandydatur brakuję kogoś młodego, choć z przedstawionych kandydatów pan Zawiła wydaję się być najlepszym.
~ 8-09-2010 23:18
najlepszym to jest Kusiak!!!
~Vito S. 11-09-2010 20:13
Panie Zawiła jak Pan może pchać się tak bezczelnie na to stanowisko. Co Pan zrobił dobrego dla Jeleniej Góry - może Pan wszystkim przypomni bo jakoś nikt nie pamięta. Był Pan prezydentem, posłem i czym się może Pan pochwalić ???? Marzy się Panu śmietanka - odbiór wszystkich inwestycji, które rozpoczął Obrębalskiego. Tfu!!!! Panoszy się Pan i robi sobie już kampanię wyborczą. Chyba przedwcześnie. Nie mogę na Pana patrzyć jak macha pan nerwowo łapkami i gada duperele. Powinien Obrębalski kończyć to co zaczął – bo zna się na rzeczy. Pozdrawiam.
~Olii 12-09-2010 12:01
Czyżby kolesie z PO obiecali już Panu to stanowisko w tych prawyborach. Uważam, że w wyborach ma Pan małe szanse bo ludzie Pana nie poprą. To co Pan robi Obrębalskiemu to wielka chamówa i granda!!!!!!!!! Jest Pana kolegą z partii. A może był - bo widzi Pan tylko czubek swojego nosa. Obrębalski powołał Pana na stanowisko dyrektora Książnicy Karkonoskiej, Pana żona też otrzymała stanowisko dyrektora muzeum karkonoskiego. Czy to za mało. Jak usłyszałem z jednej Pana wypowiedzi, że chce Pan spróbować zarządzać Jelenią to mną zatrzęsło. Co za pazerny z Pana człowiek. Spróbować co to znaczy!!!!!!! Już Pan spróbował być prezydentem i wycofał się Pan jak tylko otrzymał Pan lepszą posadkę. Jest pan zwykłym karierowiczem. Ja na Pana nie zagłosuję.
~dddddd 13-09-2010 22:36
kiedys potrzebowałam pomocy...ja i moja rodzina,i nie wiedziałam gdzie zwrócic sie o pomoc,i poszłam do tego Pana ...i jest dla mnie wielki ...pomógł nam ...wysłuchał ,doradził ...jest naprawde super gościem,oby bylo takich wiecej,dziekuje Panie Marcinie
~do vito S. 13-09-2010 22:50
Obrębalskiego widze tylko w telewizji,,,a Zawiłe prawie codziennie i jest spoko gościem i nie wywije łapkami i nawet nie wie ze jestem za nim
~do vito S. 14-09-2010 0:01
Obrębalskiego widze tylko w telewizji,,,a Zawiłe prawie codziennie i jest spoko gościem i nie wywije łapkami i nawet nie wie ze jestem za nim
~hala 14-09-2010 16:46
Tylko Pan Obrębalski na prezydenta,bo wtedy do czegoś dojdziemy.
~przepraszam 15-09-2010 10:07
Przepraszam, ale czy to jest tekst sponsorowany? Dlaczego jelonka.com podwiesza go tak długo? Moim zdaniem jest to jawne sprzyjanie jednemu z kandydatów. Bardzo mi się to nie podoba, proszę redakcję o wyjaśnienie tej sytuacji w komentarzu poniżej, dziękuję. <br><br> <i> Technika zawiodła - przepraszamy </i>
~szok 16-09-2010 15:21
sentex nie wspomniałeś o jego koszmarnej córce, której załatwił posadke w Warszawie - 120 kilk wagi w tym 20 dkg rozumku i kilogram tapety na okrągłej gębie klauna
~Czaro 16-09-2010 19:03
Tylko nie Zawiła. Źle mu się z tych bazyliszkowych oczków patrzy. Stawiam na Obrębalskiego. Pozdrawiam.
~mm 17-09-2010 14:00
Orkan a Ty z jakiej jestes partii - może tak troche osobie
~ZOLO 17-09-2010 15:09
JESTEM ZA!!!!!!!!!
~w13 17-09-2010 18:21
mozna pisac rozne głupoty czy miec rozne oceny tego co było ale jak ktos zna p.Zawiłe nie tylko z czasów sukcesu ale i klęski to wie ze zawsze miał klase i był w porządku..no moze tylko zle o nim swiadczy ze nie potrafi się odciąc od korzeniowskiego papaja i con.
~Karin 18-09-2010 22:13
Marcin masz nasze poparcie za to, ze jesteś najbardziej ludzkim, najbardziej wartościowym i najmądrzejszym politykiem w naszym regionie!
~socjalista 19-09-2010 7:22
A ja Mu nie wierzę ,jest apsolwentem KULu po tej uczelni ma się wyprany mózg to jest jak z rdzą na karoserji zawsze wyjdzie!
~ 19-09-2010 11:09
Zawila i jeszcze raz zawila,to teraz a na jesien Panie Prezydencie Zawila
młody 2010 20-09-2010 23:38
Karin nie obrażaj naszych polityków jeżeli piszesz że Paz Zawiła jest najmądrzejszym politykiem w naszym regionie to dziwi mnie że wogóle coś się dzieje w jeleniej. Chyba że nastąpił czeski błąd i chciałaś napisać cwaniaczkiem to się zgadza. Ja jako młoda osoba stwierdzam fakt że jeżeli Pan Zawiła wygra wyjeżdżam z jeleniej i to nie tylko moje zdanie jest nas kilka osób młodzi nie mają tu już czego szukać marne perspektywy marne zarobki wystarczyć wyjechać do Wrocławia by zarabiać dwa razy więcej niż tu. Jelenia to już jest wykańczalnia i w ratuszu musi być nowy skład ludzi normalnych takich dla ludzi a nie dla siebie.
~ 21-09-2010 8:17
Zgadza się, na pierwszy rzut oka burak !! A na drugi krętacz !!
~aa 27-09-2010 19:48
a Robert Prystrom? wydaje się walczyć o ważne sprawy, przynajmniej próbuje. I ludziom pomaga i na Jelonce mu zależy i do kliki (chyba?) nie należy. Do tej pory jak widać każdy panujący, sobie panował bez podejmowania decyzji, przejawiając chroniczny lęk przed odpowiedzialnością.
młody 2010 27-09-2010 23:05
~aa Zgodzę się z Tobą w całości. Wreszcie ktoś jasno myśli a nie powiela błędy - Szacunek
~190 28-09-2010 16:32
Nieeee J już !
~ 28-09-2010 22:40
Pan Zawiła jest najlepszym kandydatem w tej czerwonej dolinie komuchów.Kusiak czernow i inne postacie to klika która łapie do swojej kieszeni i nic nie robi i bierze za to kase
~wino 1-10-2010 17:17
Najlepsi kandydaci na urząd nigdy się nie obnoszą swoją osobą,są skromni,uczciwi,mądrzy,nie noszą mydła ze sobą (ułatwia wchodzenie w pewną część ciała),nie pokazują zabawek wyborcom (bo to nie dzieci i swój rozum mają),nie knują po kątach i nie zadają się z byle kim.Są u nas gdzieś tacy ?
~wróżka 2-10-2010 9:41
Startujący do nowego koryta w urzędzie miasta jeleniej góry nie mają żadnej wizji co dalej jest potrzebne mieszkańcom miasta i wymyślili konkurs .Pan Marcin Zawiła, były poseł na stronach internetowych chce wyciągnąć pomysły młodych by zapełnić miejsca na liście Platformy Obywatelskiej. Ciekawe kto pierwszy wpadł na taki pomysł gdyż na stronach świdniczanki czytamy : to pismo, które otrzymaliśmy od Wspólnoty – w ten właśnie sposób promowana jest akcja: „Wolne miejsce na listach wyborczych Wspólnoty Samorządowej czeka na kreatywnego świdniczanina lub świdniczankę. Osoby, które dotąd zastanawiały się, czy wystartować w wyborach samorządowych, mogą teraz dołączyć do drużyny, która od dwóch kadencji zmienia oblicze Świdnicy. Wystarczy na adres mailowy info@wspolnotasamorzadowa.org lub korzystając z formularza kontaktowego na stronie www.wspolnotasamorzadowa.org przesłać garść informacji o sobie. Dodatkowo czekamy na krótki opis dwóch działań dla Świdnicy – propozy

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Odbudują zbiorniki

Finisz remontu

Pociągiem do Pragi

Uważajmy na tojady

Kto strzelał do konia?

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
490
Tak
86%
Nie
10%
Nie mam zdania
5%