MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Piątek, 10 lipca
im. Amelii, Antoniego, Filipa

Zakaz „puszczenia dymka” nie tylko w restauracjach

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 15 listopada 2010, 7:37
Aktualizacja: Wtorek, 16 listopada 2010, 7:38
Autor: Accipiter
Fot. Coolazooch
Dziś zaczyna obowiązywać znowelizowana tzw. ustawa antynikotynowa m.in. w lokalach gastronomicznych środkach transportu publicznego, miejscach zabawy dzieci, szkołach i placówkach zdrowotnych.

Dotychczas zakaz palenia obowiązywał w jednoizbowych lokalach gastronomicznych poza wyraźnie wyodrębnionymi miejscami, lecz był on całkowicie iluzoryczny. W większości przypadków stoliki dla palących i dla niepalących stały w tych samych pomieszczeniach i nie były niczym oddzielone od siebie.

Ustawa podpisana w dniu 8 kwietnia br. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, rozszerzyła katalog miejsc. Wprowadzono zakaz palenia, m.in. w zakładach opieki zdrowotnej i pomieszczenia innych obiektów, w których są udzielane świadczenia zdrowotne, jednostkach organizacyjnych systemu oświaty oraz jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, a także na terenach uczelni, pomieszczeniach obiektów kultury i wypoczynku do użytku publicznego, lokalach gastronomiczno-rozrywkowych, środkach pasażerskiego transportu publicznego oraz obiektach służących obsłudze podróżnych, przystankach komunikacji publicznej, pomieszczeniach obiektów sportowych i ogólnodostępnych miejsc przeznaczonych do zabaw dzieci.

Za złamanie zakazu palenia w miejscu publicznym ustawa przewiduje dla palacza karę grzywny do 500 zł. Natomiast właściciel lokalu lub zarządzający obiektem, który nie umieszcza informacji o zakazie palenia tytoniu, może zapłacić karę grzywny do 2000 zł.

Obszerny artykuł o tym, jak jeleniogórzanie przyjmują znowelizowane prawo, przeczytasz w bieżącym wydaniu Tygodnika Jelonka.com

Ogłoszenia

Czytaj również

Plaża nad Bobrem otwarta

Będzie rondo – kierowcy odetchną

Wsparcie leczenia po zawale

Komentarze (132) Dodaj komentarz

~xyz 15-11-2010 7:54
Cieszę się że wprowadzili tą ustawę, ale jestem ciekawy jak będzie z egzekwowaniem tego zakazu w Jeleniej Górze....
~ 15-11-2010 8:32
demokracja,
~EWa 15-11-2010 8:42
Ciekawa jestem jak ten zakaz sie ma dla uczniow szloły Ekonoma ktorzy palą papierosy na terenach nalezacych do wspolnot mieszkaniowych czyli podwórzach
~sdg 15-11-2010 8:48
A ciekawe kiedy znowelizują jakieś konkretniejsze ustawy, np kodeks drogowy, tak aby nie dochodziło do sytuacji że na ograniczeniu do 50 pseudokierowca osiąga wynik 160km/h i maksymalny wymiar kary 500 zł i 10 pkt karnych to jest parodia a oni zajmuja się jakimis pierdołami
~Piwchowice 15-11-2010 9:00
http://www.youtube.com/watch?v=oZaL7u-3Iss
~matmoska 15-11-2010 9:27
no to się Krzyś Kononowicz cieszy....a alkoholu też będzie wcale?
~Obywatel 15-11-2010 9:35
Bo Obywatele z pokolenia na pokolenie mają systematycznie podwyższać wiek emerytalny a nie umierać na raka przedwcześnie, a co z tymi co piją alkohol w knajpach postawionych kilka metrów od przedszkola? Bardzo dobrze powiedział Drzewiecki o Polskiej polityce że jest dzika.
~ 15-11-2010 9:46
i bardzo dobrze ...sobotni wypad do knajpy kończył się niedzielnym praniem szmat bo fajami w całej jamie waliło
~autor widmo 15-11-2010 9:46
no w końcu
~ 15-11-2010 10:02
po wypadzie do knajpy na ogol " pierze sie szmaty "
*Piękny Roman* 15-11-2010 10:18
No i bardzo dobrze,że ta ustawa weszła w życie...Oby tylko była jakoś egzekwowana...Palacze won z tym śmierdzącym syfem !
~z innej becz 15-11-2010 11:03
Przed chwilą prosiłam o interwencję patrol straży miejskiej, a oni mi każą dzwonić, bo to nie ich rejon. W związku z czym, nasuwa się pytanie: za co oni pobierają pensje?
~NIEPALĄCY 15-11-2010 11:16
Paranoja, absurd, niedorzeczność.
~xxx 15-11-2010 11:24
bravo zakazac jeszcze cukru, soli, maki buahhahaha przeciez cukier to biala smierc)niebedzie cukrzycy chorob nerek paranoja te zakazy doprowadza do tego ze bedzie jak w CZLOWIEKU DEMOLCE niedlugo trzeba bedzie zejsc do ka...lu zeby zjesc hamburgera hiihih
~j-górzanka 15-11-2010 11:32
Różnie można 'się czepiać' do przepisu,ale co powiecie na takie zdarzenie/nagminne/;siedzą małolaci/14-17-letni/na przystanku i kopcą fajki,obok siedzi matka z dzieckiem.Zwraca im grzecznie uwagę,że jak chcą palić to niech chociaż się za wiatę schowają,a ONI na to wiązką epitetów...Matka bierze dzieciaka ...i idzie za wiatę!!!!!/zostawię to bez komentarza/
~ 15-11-2010 11:56
Do 11:24-mylisz pojecia. Jak zresz w nadmiarze cukier czy hamburgery to trujesz sie sam. Jak palisz papierochy to trujesz siedzacych obok ciebie. Cos ci sie powalilo. Na calym Zachodzie juz tak jest i nie ma zadnego ALE. Na papierocha wychodzi sie przed restauracje i kwita. Nikt sie nie piekli, tylko jak zwykle RODACY i jedzenie cukru porownuja do palenia. Boze-widzisz i nie palniesz nikomu w glupi leb!!!
~endzia:-) 15-11-2010 12:20
w końcu !!! siedzisz w restauracji, konsumujesz a tu z boku dym papierosowy... jeść się odechciewa!!! nie pal wśród niepalących - tego powiedzenia nasi buntujący się wiecznie rodacy nie znają i nie stosują! brak kultury.....
~XXX 15-11-2010 12:30
PODAJ MI STATYSTYKI ILE OSOB UMIERA NA RAKA PLUC A ILE Z POWODU CUKRZYCY OTYLOSCI RAKA NEREK I INNYCH ZECZY ZWIAZANYCH Z BIALA SMIERCIA JAKIMI SA CUKIER I SOL PROPONUJE ZAKAZ PODAWANIA CUKRU W RESTAURACJACH A CO DO PALENIA PRZY INNYCH TO SPRAWA KULTURY OSOBISTEJ JA NIE PALE PRZY OSOBACH NIEPALACYCH PS SAMOCHODY BARDZIEJ TRUJA MOZE ZAKAZAC ) PS PAPIEROSY KUPUJE A NIE KRADNE
~hymek 15-11-2010 12:38
do ~15-11-2010 11:32 | ~j-górzanka | Mogę powiedzieć że to brak kultury jaką młodzież wyniosła z domu, jak równie dobrze ~endzia:-) zauważyła :) Proszę wybaczyć mi za ten drastyczny przykład. Ale to że ktoś lubi s...ć i jednocześnie jeść nie znaczy że inni w restauracji również mają być tego "przymusowymi" świadkami ;)
___x 15-11-2010 12:40
cieszy mnie ta ustawa, niech sami siebie palacze trują a nie inne osoby, chociaż ciekawi mnie jak to będzie z egzekwowaniem np: przydałoby się dobrać do małolatów palących po korytarzach lub pod budynkami sąsiadującymi ze szkołami
~KRZAKU 15-11-2010 12:42
JESTEM CIEKAW CZEGO JESZCZE ZABRONIA SPOŁECZEŃSTWU?? PAŃSTWO WPROWADZIŁO PAPIEROSY I NAUCZYLO LUDZI PALIC WIEC DLACZEGO TERAZ TEGO ZAKAZYWAC?!?!NIEDŁUGO BEZ ZGODY POLICJI NIE BEDZIE MOZNA WYJSC NA MIASTO.
~bardzodobrze 15-11-2010 12:58
w koncu!!!! ktoś mądry myslał i to zrobił! uff co za ulga!
~do 11.03 15-11-2010 13:02
Bądź na topie. Trąbią o tym w mediach. MSWIA lekko spóźniło się ze zmianą rozporządzenia. Wprowadzą w życie to i straż miejska będzie interweniować. Na razie nie mogą nic zrobić. Ma to potrwać kilkanaście dni może krócej i pewnie posypią się pierwsze mandaty.
~diabelek 15-11-2010 13:16
... jeszcze gdyby odpowiednie słuzby badały SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA WENTYLACJI w knajpach np to byłoby super, bo owszem, palę, nie lubie jeść w smrodzie to wychodze na zewnątrz, ale ... gdy po wyjściu z restauracji śmierdzi sie jak nie papierosami, to schabowym czy bigosem, tez średnia przyjemność ... zdrowie zdrowiem, a smród pozostanie ... itp itd ... ustawa pozwoli wyeliminować lub ukarać d...li upartych przy "jaraniu" przy stoliku, nawet, gdy są jedyną osobą palącą na 50-os sali ...
~ 15-11-2010 13:19
Jak zwykle pisze sie taki glupoty, ze wlosy deba staja...przeciez jak jesz cukier, biale pieczywo, inne niezdrowe rzeczy (oczywiscie w nadmiarze) to jest twoja sprawa. Nikogo nie podtruwasz.Kazdy je, co chce. Jesli palisz w pomieszczeniach zamknietych poszerzasz grono palaczy tzw. "biernych". Pal na dworze-nawet 60-70 fajek dziennie, najlepiej tych bez filtra. Bedziesz szkodzil sam sobie, ale nie innym. I jeszcze jedno: kto w dzisiejszych czasach jeszcze kwestionuje szkodliwosc palenia( na dzisiejszym poziomie wiedzy medycznej) jest po prostu idiota. Trujcie sie sami, to faktycznie wasza sprawa. Ale izolujcie sie od ludzi, ktorzy nie chca byc podtruwani.
~xxx xx 15-11-2010 13:35
BIEDA w kraju dzieci glodne i niedozywione a rzad zajmuje sie papierosami i budowa orlikow i sciezek rowerowych wymiekam hihihi
~matmoska 15-11-2010 13:35
zakazy są głównie po to, żeby je łamać:)
~do krzaku 15-11-2010 13:35
Dlaczego tak krzyczysz ? żyjemy w demokratycznym kraju a demokracja ma to do siebie, że ma ustalone normy społeczne. Niepalący, też ma prawo i nie musi wdychać smrodu. Aby młodzież nie paliła, po korytarzach i podwórkach to oficjalnie wyznaczyłbym im pomieszczenie w szkole, gdzieś na uboczu - skończyło by się popalanie, gdzie popadnie. Ponadto trzeba młodzież edukować i mówił o skutkach palenia. Ustawa jest słuszna, ale czy nasi stróże prawa, będą działali konsekwentnie, tak jak to robią w innych krajach !? A ja uważam, że wszystko zależy od naszej osobistej kultury.
~diabelek 15-11-2010 13:36
... jeszcze gdyby odpowiednie słuzby badały SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA WENTYLACJI w knajpach np to byłoby super, bo owszem, palę, nie lubie jeść w smrodzie to wychodze na zewnątrz, ale ... gdy po wyjściu z restauracji śmierdzi sie jak nie papierosami, to schabowym czy bigosem, tez średnia przyjemność ... zdrowie zdrowiem, a smród pozostanie ... itp itd ... ustawa pozwoli wyeliminować lub ukarać d...li upartych przy "jaraniu" przy stoliku, nawet, gdy są jedyną osobą palącą na 50-os sali ...
~123 15-11-2010 13:36
SUPER! nareszcie!!!!!!!! W końcu można wyjść do knajpki:)
~zdziwiony 15-11-2010 13:38
do ~z innej becz godz. 15-11-2010 11:03 I dobrze Ci tak! Na razie złamanie zakazu wprowadzonego od dziś konczyć się powinno pouczeniem, bo chodzi o edukowanie społeczeństwa, a nie dyskryminowanie w sytuacji, gdy papierosy są legalną używką. Ale zawsze się znajdzie ktos taki, jak Ty ze swoim "uprzejmie donoszę". Wolę unikać ludzi Twojego "pokroju".
~matmoska 15-11-2010 13:40
RZĄD wychodzi chyba z założenia, że jak się zrezygnuje z palenia fajek - często jedynej przyjemności jaka zostaje niektórym, w walce o byt w tym zas...ym kraju - to będzie tych bidoli stać na bmw:)
~xxx xx 15-11-2010 13:44
Ajak ma sie przepis do palenia w tak zwanych ogrodkach przy restauracjach?
~hymek 15-11-2010 13:54
Ulica jest także miejscem publicznym a ten zakaz obejmuje WSZYSTKIE miejsca publiczne. jeśli udostępnimy własne mieszkanie jako miejsce publiczne to także w nim nie będzie wolno palic. Tak więc ogródki przy restauracjach także są miejscem publicznym. Chyba że jest to twoja prywatna restauracja z twoim prywatnym ogródkiem tylko dla prywatnych tobie ludzi :D
~??? 15-11-2010 14:00
do Hymek - przeczytaj ustawę. Mimo, ze ulica jest miejscem publicznym, nie jest ojeta zakazem palenia. Nie popadajmy w paranoję.
~diabelek 15-11-2010 14:01
a w D.O.M.U P.U.B.L.I.C.Z.N.Y.M będzie mozna po (...) zapalić ??? też jest publiczny ... a co do biernych palaczy, ... a co jak po tym całym zdrowym czy niezdrowym jedzeniu puści sie takiego żółtego gestego śmierdzacego bąka ... zakazać jedzenia w knajpach (szczególnie grochówki, fasolki po bretońsku itp). FAKTYCZNIE ... durne te komenty że JoJ :)
~xxx xx 15-11-2010 14:08
bylem dzisiaj w knajpie i na stoliku byla popielniczka to zapalilem jak jest popielniczka to wolno palic hihi ps nikt na to z perslonelu nic niemowil nastepny martwy przepis i tak trzymac)
~Greg 15-11-2010 14:10
Cieszcie się cieszcie... Wkrótce będzie u nas gorzej niż na Białorusi.
~ja 15-11-2010 14:42
Sama palę papierosy ale popieram ustawę - szczególnie w restauracjach gdzie przebywają osoby w małymi dziećmi.
~rodak 15-11-2010 14:46
Znakomicie, w Europie to już normalna rzecz i tam nikt się nie czepia. Niestety wciąż zaściankowa Polska zawsze znajdzie dziurę w całym. Dlaczego tak jest? Ktoś kto pisze by zakazać wszystkiego mili pojęcia bo to że cukier to biała śmierć oki, natomiast nikt na siłę nie wsypuje nikomu go. Z paleniem jest odwrotnie, bo jeśli ktoś nie pali to nie chce oddychać trucizną, a palacze mają kompletnie gdzieś. Brawo za normalne prawo! Jeśli palacze respektowali by niepalących takowy zakaz byłby zupełnie niepotrzebny. Dlatego sami jesteście sobie winni...
~rodak 15-11-2010 14:52
Znakomicie, w Europie to już normalna rzecz i tam nikt się nie czepia. Niestety wciąż zaściankowa Polska zawsze znajdzie dziurę w całym. Dlaczego tak jest? Ktoś kto pisze by zakazać wszystkiego mili pojęcia bo to że cukier to biała śmierć oki, natomiast nikt na siłę nie wsypuje nikomu go. Z paleniem jest odwrotnie, bo jeśli ktoś nie pali to nie chce oddychać trucizną, a palacze mają kompletnie gdzieś. Brawo za normalne prawo! Jeśli palacze respektowali by niepalących takowy zakaz byłby zupełnie niepotrzebny. Dlatego sami jesteście sobie winni...
~Onaa 15-11-2010 14:52
Nie ma to jak "wolny kraj".......
~ 15-11-2010 14:52
Ja widze, ze wy-ci z Myslakowic, Sobieszow, Wojanowa, Karpnik...i innych metropolii nie bywaja za granicami swoich wsi, nie wspomne o granicach naszego kraju (tych zachodnich). Otoz we wszystkich krajach Zachodu, USA, Kanady, wielu krajach Ameryki Pld. jest zakaz palenia w ZAMKNIETYCH pomieszczeniach publicznych (ten co twierdzi, ze ulica to miejsc publicne niech czyta uwaznie). I wiecie co??? NIKT sie nie burzyl, jak ustawa weszla. Bo nawet palacze (ci nieco madrzejsci) wiedza: palenie jest bardzo szkodliwe. Ale poniewaz panuje demokracja-chcesz sie truc, truj sie sam, innych zostaw w spokoju, czyli wyjdz na dwor.Ktos kto ustawe porownuje do Bialorusi jest glupkowaty. W ogrodkach przyknajpianych mozna palic w wyznaczonych miejscach. Mandaty za nieprzestrzeganie sa wysokie, ok. 60 Euro kosztuje taka fajeczka...
~madlen 15-11-2010 15:01
O zakazie lub jego braku powinien decydować właściciel lokalu... Nikt nie powienin mu narzucać jakich klientów ma przyjmować chętniej... mogłyby być lokale tylko dla palących... dlaczego nie?? Bzdura... Jak zwykle w tym państwie ktoś z góry musi nam coś narzucać bo my jesteśmy zbyt "głupi" by wiedzieć jak sami chcemy żyć...
~ 15-11-2010 15:08
Lokale dla palacych sa na Zachodzie: taka sobie wedzarnia, siekiere mozna tam powiesic. Ale demokracja-kto chce, chodzi a kto nie chce, idzie gdzie indziej.A jak wam jeszcze powiem, ze w Szwajcarii nie mozna telefonowac przez komorke w miejscach publicznych (zamknietych), to chyba mnie zjecie. Otoz nie mozna: w pociagu, tramwaju, restauracji, itp. jest zakaz telefonowania. I dobrze, bo to jest plaga. Jedziesz np. w Niemczech eleganckim ICE a tu w przedziale 5 osob glosno telefonuje. Mam nadzieje, ze i tego zabronia. A czemu? wlasnie dlatego, ze jest demokracjai ja nie mam np. checi wsluchiwac sie, w obce rozmowy.
~rodak 15-11-2010 15:10
Zatem idąc tokiem rozumowania przeciwników zakazu to niemal cały cywilizowany świat jest zakładnikiem. Jeśli uważasz, że palenie bierne nie szkodzi to zamknij się ze swoim dzieckiem w małym pomieszczeniu do tego zaproś znajomych palaczy i palcie do woli przy nim. Czy zrobicie tak? ... Dlaczego my ludzie niepalący mamy być skazani na trucie? Skoro nie palimy bo większość rozumie, że ten nałóg poza szkodliwością nie prowadzi do niczego, a prawdziwych przyjemności w życiu nie brak, trzeba tylko się o nie postarać. Apropo to nie Państwo nauczyło ludzi palić lecz głupota i słaba wola palaczy. Zatem taka argumentacja jest nie na miejscu.
~ 15-11-2010 15:17
Wprowadzenie zakazu palenia w wielu krajach w praktyce nie spowodowało zmniejszenia liczby klientów - wręcz przeciwnie grono klientów lokali gastronomicznych poszerzyło się, o osoby, które wcześniej często rezygnowały z wyjścia do pubu, czy restauracji ze względu na zdrowie, lub preferencje. Np w Irlandii w pubach można zastać całe rodziny - rodziców z dziećmi, a nawet dziadków, którzy chętnie spędzają czas z przyjaciółmi przy kawie, piwie i dobrym jedzeniu. Polskie Ministerstwo Zdrowia ma wiele argumentów, by przeforsować swoje stanowisko i wprowadzić zakaz palenia w lokalach gastronomicznych. Co roku w Polsce z powodu palenia tytoniu umiera przeszło 50 tysięcy osób. Koszty leczenia chorób związanych z tym nałogiem przekraczają 3, a nawet 4 razy środki, jakie budżet państwa zarabia na akcyzie nałożonej na papierowy i wyroby tytoniowe.
~rumcajs54 15-11-2010 15:23
I wreszcie. Mam trochę ponad 50 lat, nigdy nie paliłem (choć coś tam w szkole próbowałem), syn (25 lat) nie pali chociaż jego matka od zawsze. Skończyło się "terroryzowanie" niepalących. Trochę mi żal palaczy w dalekobieżnych pociągach... Teraz tylko to mądrze egzekwować.
~ 15-11-2010 15:26
Zakaz palenia ma obejmowac (obejmuje juz we wszystkich krajach Zachodu, USA, Kanada, itp.) - obiekty użytku publicznego, - miejsca pracy, środki transportu publicznego i związane z nimi obiekty oraz na obiekty sportowe i rekreacyjne, reguluje także kwestię palenia w bezpośrednim sąsiedztwie wejść i wyjść z miejsc publicznych. Nowela wprowadza również pewne ograniczenia palenia papierosów w prywatnych środkach transportu, zakaz palenia w obecności dzieci oraz zakaz w związku z wykonywaniem zarobkowym przewozu osób. Palić będzie można jedynie w lokalach, w których jest palarnia, czyli pomieszczenie szczelnie zamknięte i z odpowiednią wentylacją. I czemu sie tu pieklic??? Demokracja dziala we dwie strony: chcecie wolnosci, chcecie palic? Bo jest demokracja? to dajcie wolnosc i wybor niepalacym. Oni w imie demokracji wybieraja zycie bez papierosa...
~rodak 15-11-2010 15:33
do wpisu z 15:26 - absolutnie popieram, bardzo słuszna uwaga, demokracja działa w dwie strony więc palacze dajcie żyć niepalącym, bo ciężko jest spędzić w lokalu kilka godzin lub całą noc na bez...hu...
~rodak 15-11-2010 15:38
Co do Irlandii i jej zwyczajów to tutaj Puby są niczym religia. Przykładem może być dzielnica Dublina w samym jego centrum zwana Temple Bar, w której Pub jest obok Pubu w w weekendy ludzi imprezują mając możliwość zmieniać Pub kiedy tylko sobie zażyczą bo kolejny Pub jest za ścianą. Tu ludzie potrafią się bawić co jest drugą sprawą. Nie ma tu bójek i awantur. Nie mniej jednak zakaz palenia nie odstrasza palaczy. Faktem jest, że w Pubach w nocy spotykasz młodzież przedwojenną, a więc dziadków i babcie. Siedzą przy piwku i korzystają z życia prowadząc życie towarzyskie. Nasza mentalność długo nie osiągnie takiego pułapu... :(
~Dym 15-11-2010 16:03
Jest nas 9-000-000 swiadomych palaczy , mozemy spokojnie zalozyc Polska Partie Palacych , stac sie potega polityczna w naszym ukochanym kraju. Narazie schodzimy do podziemia , bo niewolno nam palic w knajpach.
Plac_Ratuszowy 15-11-2010 16:05
Ciekawe czy klatka schodowa to według ustawy miejsce publiczne oby tak było witedy sąsiedzi smierdziele pachnące goownem dymowym dostali by nauczkę !!
~ 15-11-2010 16:09
mnie dziwi tylko jeden fakt: ze Polacy piekla sie na temat, ktory jest sluszny i oczywisty.Przeciez nawet najbardziej zagorzali palacze wiedza, jakie to swinstwo. Chca-niech sie sami truja (w imie demokracji). Ale niech dadza spokoj innym. A jesli ja siedze przez 4 godziny w restauracji, gdzie 50% gosci pali to jest tak, jakbym sama wypalila przynajmniej z 6-7 papierochow. W innych krajach przeszlo to bez burzy, palacze usmiechali sie z przekasem i od razu zaczeli wychodzic na dwor.A wydzieranie sie wielkimi literami, ze spozywanie cukru jest tez szkodliwe jest absurdem. Przeciez nikt nikomu nie wciska batonika do gardla. A dym w nozdrza leci sam...
~xxxxxxxxxxx) 15-11-2010 16:16
mowiac o cukrze uzylem metafory a jak ktos jest malo kumaty to juz jego problem ps ja papierosa tez nie wciskam nikomu proponuje cukier od 18 lat
~ 15-11-2010 16:17
Klatka schodowa jest pomieszczeniem publicznym, nie bedzie wolno palic. tak, masz racje o Irlandii. Lubie ten kraj-bo oprocz interesujacych krajobrazow wspaniali ludzie. Puby sa pelne gosci, szczegolnie na weekendy.Pije sie duzo piwa. Nikt sie nie bije, nie szarpie. Co mnie fascynuje-rozne pokolenia siedza przy jednym stole i dyskutuja.Czasami cale noce. Nigdy nie widzialam pijanego, kiwajacego sie, obsikanego, agresywnego goscia. Napija sie i ladnie ida do domu. Na zakaz palenia Europa Zachodnia zareagowala ze znajamoscia rzeczy-poslusznie.Tylko Polak argumentuje duzymi literami, ze...CUKIER JEST SZKODLIWY. Ech, Polsko.....quo vadis.
~ 15-11-2010 16:23
Do tego metafornego (slabo ci to wyszlo): papierosa nikomu nie wciskasz? jesli palisz w pomieszczeniu zamknietym i ja tam oddycham, to wciskasz, jak najbardziej.....Przeczytaj jeszcze raz ten twoj durnowaty DUZY wpis. Same p...ly. Jak dziecko z 3 klasy. A teraz wymysliles na poczekaniu metarfore. Jakie zalosne.
~ 15-11-2010 16:38
JA nie pale w miejscach publicznych ty tam zmywasz naczynia europejko z niemiec)
~ 15-11-2010 16:42
no widzisz, jak juz ci wyjda argumenty, to znizasz sie do poziomu z Karpnik albo Sobieszowa... Nie musze zmywac naczyn (chyba ze moje wlasne). Mieszkam za granica od malego dziecka i chyba nie myslisz, ze musze cos tam zmywac. Nie naleze do tzw. nowej emigracji, oni (nestety!) musza pomywac...Mam fajny zawod, taki...niezmywalny. Znowu zazdrosc Polaka? ona was wszystkich zezre.
~niepalący 15-11-2010 17:08
Słusznie. Dlaczego stojąc na przystanku jako osoba niepaląca mam biernie wdychać zapach dymu nikotynowego skoro niepalę a osoba która stoi koło mnie dmucha mi dymem prosto twarz ? To tak jakby narkoman wąchający klej z worka dawał wąchać go innym ludziom którzy tego nie chcą. Palisz ? Pal sobie dalej od innych którzy tego sobie nie życzą. Daj nam żyć palaczu. Nikt ciebie do palenia nie zmusza więc nie zmuszaj nas niepalących do biernego wdychania !!!
~matmoska 15-11-2010 17:22
A co z gównami na chodnikach i placach zabaw?
~ 15-11-2010 17:29
..a to jest inny temat. Dzis o palaczach. I o cukrze, ktory jest metafora. Czyli o takim jednym poecie.
~xxxxxx 15-11-2010 17:32
SKORO NIE JESTES POLKA TO POCO WOGOLE SIE WYPOWIADZASZ?) JESTES NIEMKA TO ZABIERAJ GLOS TAM
~rodak 15-11-2010 17:36
Do wpisu xxxxxxxxxxxxx - Człowieku o czym Ty piszesz? Jaka metafora i to mnie nazywasz mało kumatym... Nie wiem czy wiesz, ale cukier nie wydziela szkodliwych związków w postaci gazowej. Jeśli go nie używasz to nikt Ci nie wsypie go. Natomiast z palaczami niestety tak jest, iż biernie trują a wręcz nakazują niepalącym wdychanie czegoś czego świadomie nie chcą. Jeśli palenie jest dla Ciebie tak istotne to nałóż sobie na głowę wielki foliowy worek i w nim sobie pal wdychając swoje ukochane "spaliny". Ciekawe ile wytrzymasz? Odpowiedz sam sobie... Zanim coś napiszesz to pomyśl uprzednio nad tym czy warto na łamach niniejszej strony je przedstawiać, Ah zapomniałem piszesz jako anonim stąd ta odwaga.
~ 15-11-2010 17:38
PS. jestem Polka z krwi, kosci, po dziadkach ze Lwowa i Boryslawia.Nawet wyglad mam polski. Mowi i pisze po polsku lepiej niz ty. Jeszcze pytania?
~ 15-11-2010 17:43
do xxxxxxx: jak jestes takim Polakiem, to uwazaj na polska pisownie, bo w jednym zdaniu walisz 3 byki. Chyba, ze to byly CUKROWE METAFORY.....
~ 15-11-2010 17:51
jak jestes polką ? to dlaczego siedzisz w niemczech?
~hymek 15-11-2010 17:54
I znowu polacy się kłócą ;) Choć sam nie pale to muszę przyznać że ten przepis jest zbyt rygorystyczny w pewnych momentach. Chodzi o to że czemu nie zezwolić na tworzenie lokali (oczywiście z pominięciem szpitali czy innych ośrodków publicznych tego typu, bo to nie mialo by tam sensu) tylko dla wybranych grup tzn Palących lub nie palących, oczywiście z odpowiednią informacją widoczną tuż przy wejściu. Tak aby każdy polak czuł się świadom co wybiera przed wejściem a każdy właściciel lokalu nie czuł się sterowany przez władzę ;) No chyba że ja żle odczytuje ten przepis prawny i takie coś jest już możliwe :D
~ 15-11-2010 17:56
Mowilas ze urodzilas sie w niemczech i mieszkasz tam to co obywatelstwa nie dali?))))))
~ 15-11-2010 18:10
BRAVO hymek
*Piękny Roman* 15-11-2010 18:25
To pewnikiem i w domu publicznym też nie będzie można palić, bo to przecież też miejsce publiczne ;-)
~Seen 15-11-2010 18:49
Nareszcie po wizycie w barze nie trzeba będzie przez tydzień wietrzyć kurtki czy płaszcza :)
~ 15-11-2010 18:54
ej rodak a ty podasz imie i nazwisko?
~KONSTYTUCJA 15-11-2010 19:14
Art. 32. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. TYLE NA TEMAT !!!!
~ 15-11-2010 19:20
Przestańcie jeździć autami bo kur.... mnie trujecie przestańcie kur.... ogrzewać swoje duże dupy w mieszkaniach bo mnie trujecie. Przestańcie wreszcie oddychać bo też mnie trujecie. d...lE
~king-kong 15-11-2010 19:26
Czytajac co niektore wpisy Ale jazda:-) Sam zucilem jaranie rok temu. Pracuje w otoczeniu ludzi palacych i jakos mi to nie przeszkadza. Poprostu wspolczuje kolega palacym ze musza wydawac kupe kasy na te fajki. Ciekaw jestem co by zrobil ustawodawca gdyby choc na tydzien kazdy nie kupowal fajeczek. Ludzie akcyza ona utrzymuje Polske. Wiec moze wielki szacun dla palaczy bo to oni utrzymuja w pewnym stopniu Nas niepalacych tez:-)
GatoNegro 15-11-2010 19:35
Czy w instytucjach państwowych w wydzielonych do tego pomieszczeniach wolno palić? Czy te wydzielone pomieszczenia to są jeszcze miejsca publiczne czy już prywatne i dlaczego, jeżeli są w instytucji państwowej?
~Gość 15-11-2010 19:35
no wreszcie najlepsze co temu zasranemu rządowi wyszło to ten właśnie zakaz ,brawo dla Tuska i tej hołoty .
~kizior 15-11-2010 20:12
O ile zakaz palenia fajek na przystankach itp może jest dobrym pomysłem to zakaz palenia fajek w knajpach to zwykły d...lizm.!!!!!!! Zaznacze ,że nie pale od jakiegoś czasu a do knajpy chodzę raz na rok (jak każdy normalny człowiek) i dym z papierosów mi nie przeszkadza, po prostu jest to mój wybór...NASI POLITYCY TO KOMUNISCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~nie palacy 15-11-2010 20:17
to jeszcze prohibicja na alkohol i.......wielu bedzie pisac glupio 'w koncu'
~ 15-11-2010 20:40
Wy chyba jestescie powaleni. Nigdy, przenigdy nie mowilam, ze urodzilam sie w Niemczech. Urodzilam sie i wychowalam w Jeleniej. A pytanie-jesli jestes Polka, to co robisz w Niemczech-jest tak idiotyczne, ze rece opadaja i nie chce mi sie na nie odpowiadac. Zadaj to pytanie milionom Polakow rozrzuconych po swiecie. Powiem ci tylko, ze moi rodzice uciekli w 1986 roku zabierajac nas, dzieci ze soba.Rodzice uciekli od komuny i od...glupoty. Poczytaj wasze posty jeszcze raz dokladnie, to zrozumiesz przed czym uciekli....
~ 15-11-2010 20:44
Wy chyba jestescie powaleni. Nigdy, przenigdy nie mowilam, ze urodzilam sie w Niemczech. Urodzilam sie i wychowalam w Jeleniej. A pytanie-jesli jestes Polka, to co robisz w Niemczech-jest tak idiotyczne, ze rece opadaja i nie chce mi sie na nie odpowiadac. Zadaj to pytanie milionom Polakow rozrzuconych po swiecie. Powiem ci tylko, ze moi rodzice uciekli w 1986 roku zabierajac nas, dzieci ze soba.Rodzice uciekli od komuny i od...glupoty. Poczytaj wasze posty jeszcze raz dokladnie, to zrozumiesz przed czym uciekli....
~ 15-11-2010 20:45
ok mieszkasz w niemczech od malego dziecka fakt nie od urodzenia sorry pomylilem sie przepraszam to jak z tym obywatelstwem polskie czy niemieckie?
~Jerrry 15-11-2010 20:53
A ja krótko,ciesze sie i popieram ten zakaz. Palaczu teraz będziesz na "świeżym" powietrzu mógł zajarać,ale Wy to macie szczęście w życiu;)
~ 15-11-2010 20:54
Caly swiat mysli jednoglosnie: zakaz palenia w zamknietych miejscach publicznych. Kanada, USA, cala Skandynawia, Europa Zachodnia, Australia...a Polacy mysla egzotycznie, filozoficznie, pieniaczo i ....madrze inaczej. Chjca jarac nawet na porodowce. Ech....Polsko.Czemu czepiasz sie kolego tego obywatelstwa? chcesz sie ze mna ozenic, czy co? w Niemczech mozna miec podwojne. W wyjatkowych przypadkach-potrojne. Przyjmij, ze ja mam cztery.
~ 15-11-2010 21:04
http://www.lokalbezpapierosa.pl/index.php/poza-europa/ Poczytajcie...nawet w Afryce juz nie pala, nie wspomniec o Hongkongu...a Polacy szukaja dziury w calym. Smutne, jak to mowi nasza Piipi....
~ 15-11-2010 21:09
Republika Południowej Afryki: Był to pierwszy kraj na świecie (październik 2000 r.), który wprowadził całkowity zakaz palenia we wszystkich miejscach publicznych, w tym barach i restauracjach z wyjątkiem szczelnie wydzielonej sali dla palących. czyli...przeciwnicy (ktorzy twierdza, ze to komunistyczny wymysl hahahaha!) sa 10 lat za Murzynami (z Afryki). hehehe....
~czytelnik2 15-11-2010 21:21
Wreszcie nie bedę musiał wdychać smrodu podczas obiadu w restauracji ...
~ 15-11-2010 21:24
aKTO RZADZI W RPA? BUHAHAHAHAAH I CALA europa bierze z nich przyklad buhahahahaa gratulacje
~ 15-11-2010 21:26
Argumentem palaczy jest stwierdzenie, ze chca isc do knajpy, zeby przy piwku sobie zapalic. Ja to rozumiem. Na Zachodzie sa wydzielone puby dla palaczy. Juz na drzwiach jest wywieszka: "Lokal dla palaczy". I sprawa zalatwiona: wilk syty i owca cala. Ale do tego trzeba dojrzec, a nie zaraz sie pienic i pisac bzdety, ze to wymysl komunistyczny. Za komuny palilo sie nawet w szpitalach...Swiat mysli inaczej. Moze Polacy (niektorzy) tez do tego dojda za jakie 300 lat.....
~:p 15-11-2010 21:30
Wiosna,lato,jesień.....spoko...ale zima to troszkę lipa...rozumiem że ludzie nie chcą się truć ale też uważam że właściciel baru powinien decydować o tym czy można palić czy nie...W restauracjach to raczej oczywiste że nie powinno sie palić jednak np w Pyrnej Chacie było to dozwolone...
~:p 15-11-2010 21:35
Wiosna,lato,jesień.....spoko...ale zima to troszkę lipa...rozumiem że ludzie nie chcą się truć ale też uważam że właściciel baru powinien decydować o tym czy można palić czy nie...W restauracjach to raczej oczywiste że nie powinno sie palić jednak np w Pyrnej Chacie było to dozwolone...
~zzz 15-11-2010 22:00
a co z klubami? knajpami? przeciez one z tego żyją
Piipi Jelonkowa 15-11-2010 22:22
~Palacze .. będą teraz dłużej siedziec w toalecie ! ~Szkoda,że ..właciciele lokali nie zatrudniają już babci klozetowej !
~swercru 15-11-2010 23:38
Pier .... ten zakaz jest śmieszny nie wyobrażam sobie browara bez zapalonej fajki ... Ps przez takie zakazy państwo straci wiele siana bo ludzie będą mniej palić aa co za tym idzie będzie mniejsza sprzedaż i miej gotówki za akcyzę jeszcze wam się to odwidzi mi się to nie podoba pisze to publicznie może i tego mi zabronicie żałosne
~ 16-11-2010 8:25
wpis z 23:38 jest faktycznie zalosny. Piszecie o tym zakazie, jakby to byl jakis polski, rzadki i niebywaly fenomen. Tak juz jest na calym swiecie. Dostosujcie sie, bo zginiecie i przepadniecie z kretesem. Nie zapomnijcie o demokracji: ja sie tez w pubie lubie napic piwa albo fajnego winka. Ale nie pale i nie chce byc podtruwana.Kto chce zapalic-wychodzi na zewnatrz.Tak juz jest wszedzie, nawet w RPA. A wy to wysmiewacie.Porownujecie do...Bialorusi. Czy wy nie widzicie, jacy jestescie biedni? Biedni, bo glupi?-
~ 16-11-2010 8:48
Państwa członkowskie UE wzywają do przyjęcia surowszych przepisów antynikotynowych. Komisja wzywa, aby do 2012 roku w całej Europie wprowadzić zakaz palenia w miejscach publicznych. Obecnie wszystkie kraje UE mają własne uregulowania chroniące przed biernym paleniem i jego szkodliwością dla zdrowia, które jednak znacznie się między sobą różnią. Najbardziej surowe są one w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie wprowadzono całkowity zakaz palenia w zamkniętych pomieszczeniach pracowniczych i obiektach publicznych, łącznie z restauracjami i barami. Za tym przykładem w 2010 r. ma pójść Bułgaria. W Grecji, Finlandii, Francji, Holandii, Słowenii, Szwecji, we Włoszech i na Łotwie wprowadzono przepisy antynikotynowe dopuszczające palenie w specjalnie wyznaczonych do tego celu zamkniętych pomieszczeniach.
~ 16-11-2010 8:53
Bierne palenie może wywoływać choroby serca i nowotwory. Uważa się, że z powodu takiego właśnie palenia w domu bądź w pracy w 2002 r. w UE zmarło około 19 tys. osób niepalących. Palenie jest główną przyczyną śmierci w UE − przyczyną, której można uniknąć. Co roku w związku z paleniem umiera 650 tys. osób. Jeden na trzech Europejczyków, czyli około 170 mln, pali wyroby tytoniowe.
~ 16-11-2010 10:03
...czyli demokracja: chcecie, palcie, zdychajcie.Tylko nie wciskajcie dymu tym, ktorzy nie chca palic, a w waszej obecnosci musza. Tylko nie produkujcie bzdetow, ze cukier, biale pieczywo, alkohol......nie jem, bo nie musze. Nikt mi wodki do gardla nie wlewa ani nie karmi na sile batonikiem. Mam wybor. A poniewaz jest demokracja mam tez wybor: palic albo nie. Zdecydowalam sie na nie.Wiec w ramach tej calej demokracji o ktorej tak chetnie piszecie-nie wciskajcie mi waszego smrodu.
~ 16-11-2010 10:24
Zakaz palenia w barach i restauracjach wprowadzony w Irlandii, Szwecji, na Malcie i we Włoszech pozwolił niepalącym klientom odetchnąć świeżym powietrzem. Irlandia jako pierwszy kraj UE wprowadziła w marcu 2004 roku zakaz palenia w pomieszczeniach stanowiących miejsca pracy. Kolejne kraje poszły za przykładem, pozostałe wkrótce się przyłączą. Przepisy mają chronić przede wszystkim osoby trzecie, szczególnie pracowników, przed szkodliwymi skutkami biernego palenia tytoniu. W raporcie pod tytułem "Usuńmy zasłonę dymną: 10 argumentów za Europą wolną od dymu" czytamy, że co roku w UE 79 tysięcy dorosłych umiera w rezultacie biernego palenia. Publikacja po raz pierwszy podała statystykę zgonów wywołanych właśnie przez bierne palenie. Znalazły się tam też dowody, że dysponujemy skutecznymi i łatwymi do przyjęcia metodami ograniczenia tej złowrogiej liczby. Raport wzywa do wprowadzenia przepisów uniemożliwiających palenie we wszystkich zamkniętych przestrzeniach publicznych oraz miejscach
~ 16-11-2010 10:28
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=IM-PRESS&reference=20060515STO08171&language=PL Caly artykul o biernym paleniu. Pisanie polglowkow (czyt. komenarze palaczy) na ten temat jest bezproduktywne. Nad tym zagadnieniem siedza od lat madrzejsi od was, palacze! Zostawcie nas, niepalacych w spokoju.Palcie w osobnosci i to tak, zeby innym, niepalacym nie szkodzic. Bo jest demokracja.
~ 16-11-2010 11:15
Bierne wdychanie bocznego strumienia dymu tytoniowego (ulatniającego się z papierosa) lub dymu wydychanego przez palaczy, zwiększa ryzyko wystąpienia raka płuc i chorób serca (np. choroby niedokrwiennej serca) u osób niepalących. Boczny strumień dymu tytoniowego zawiera także wiele substancji alergizujących, powodujących łzawienie oczu, podrażnienie błony śluzowej nosa, kaszel, nawracające zakażenia układu oddechowego, a także uczulenia i w konsekwencji astmę. Bierne palenie niesie więc za sobą identyczne skutki zdrowotne, co aktywne palenie papierosów. Powoduje nieżyt oskrzeli, zapalenie płuc, zapalenie migdałków podniebiennych, zapalenie zatok obocznych nosa, wysiękowe zapalenie ucha, obturacyjne zapalenie oskrzeli i astmę oskrzelową.
~ 16-11-2010 11:20
Czytaliscie???!!! ja tego wszystkiego nie chce miec i dlatego nie pale.Nie chce, zeby ktos mnie trul wbrew mojej woli. Ale lubie pojsc do knajpki. Przeciez te miejsca (pub, restauracja, bar) sa rowniez dla niepalacych. Sytuacja bez wyjscia? nie. Palacze przed drzwi, bo to ONI sa szkodliwi, a nie my, niepalacy. Ja moim niepaleniem nikogo nie zabijam. Oni tak. Na sile i wbrew naszej woli.
~ 16-11-2010 13:47
O ile wiem w Niemczech jest zakaz palenia ) to o co ci chodzi))))))))
~PalaczJaracz 16-11-2010 15:14
Polaków nie stać na nie palenie - 1.20 cena paczki reszta - podatki , akcyza etc. Mniej palących - mniej czego? kabony w kasie Państwa to może dodać 1 stopień procentowy do vatu więcej co? zwolennicy zdrowia od dzisiaj powinni zacząć jeść trawę - zdrowa i nie uzależnia. Powodzenia !
~ 16-11-2010 17:43
Odpowiadam na idiotyczne pyt. zu 13:47-bo lubie bywac w Polsce w restauracjach. Ale bez dymu.Lubie zjesc i sie zabawic a nie inhalowac wasz smrod. A co do postu z 15:14 to nalezy zalamac rece. Na ten temat sa badania, ale ty jeszcze do tego nie doszeldes, bo pewnie czytasz inne gazetki. Powiem ci wiec, ze STRATY, ktore powoduje w Polsce palenie przewyzszaja ZYSKI. Straty panstwa, ktore placi za leczenie chorych sa wielokrotnie wyzsze od poborow za sprzedaz tytoniu. Poczytaj w necie.Jesli umiesz zrozumiec taki tekst.
~ 16-11-2010 19:57
?
~ 17-11-2010 12:08
!
~ 17-11-2010 15:01
dlaczego nikt nie zakaże produkcji papierosów?????????????????
~ 17-11-2010 15:37
jest zakaz palenia tytoniu, ale czy nie powinna by tez wprowadzona kara dla rodziców, których nieletnie pociechy palą, bo poniżej 17 roku taki jest bezkarny.
~xD 17-11-2010 15:50
nie dlugo za powietrze bedziemy placic bo (niby je oczyszcza ) buhaha
~ 17-11-2010 16:23
jezeli koszty leczenia chorob sa wyzsze niz wplywy z akcyzy to zakazac produckcji papierosow buhahahah
~ 17-11-2010 21:07
Widze, ze nie rozumiecie sprawy. Jak zwykle Polska. Caly swiat cieszy sie z ustawy o niepaleniu, a Polacy posuwaja farmazony...a potem dziwia sie: "dlaczego u nas jest tak zle ?". A ja wam powiem: jest zle, bo macie dziwne poglady. Niedostosowane i niepasujace. Zbyt czesto krytykujecie cos, co moze byc niezle. Malkotenci za wszelka cene. Jesli zostanie wprowadzony zakaz produkcji papierorsow to bedzie kwitl nielegalny przemyt i produkcja oraz co za tym idzie przestepstwa z tym zwiazane i polska (ani zadna) policja nie nadazy.Zaczna produkowac syf, ktory bedzie tysiac razy szkodliwszy, niz legalnie produkowany tyton. A panstwo nie zarobi nic. Sluzba zdrowia jeszcze bardziej straci, bo skutki beda nieprzywidywalne...szkoda, ze wam trzeba takie rzeczy tlumaczyc. Jak dzieciom.Ile wy macie lat? jaki poziom reprezentujecie?
~Do Niemki... 17-11-2010 21:30
Polki, czy jak Ci tam. Wiesz, masz rację. Ale fajnie się o tym mówi, jak się nie jest uzależnionym od nikotyny. A jak ciężko rzucić, to ja sam wiem. I żaden zakaz, nakaz czy ukaz mi nie pomoże.
~do ~ 17-11-2010 22:48
Niemki-Polki - a Ty jeszcze jesteś Polka? Piszesz \"Wy Polacy\". To jesteś Niemką? Wyłazi to z Ciebie. Opluwasz na każdym kroku naród polski.
~ 18-11-2010 8:00
Narod polski jest specyficzny. Nie opluwam, stwierdzam realia. Z polska mentalnoscia jest tak, ze nie zawsze udaje mi sie myslec tak jak wy. Poniewaz nie zyje w Polsce, nie umiem sie identyfikowac z pewnymi przywarami Polakow.A wy nie opluwacie? Holendrow zyjacych w Jeleniej (czyt. artykul) albo pania v. Küster-Niemke w Lomnicy...badzcie sprawiedliwi. Tolerancja dziala we dwie strony. Chcecie toleracji=badzcie tolerancyjni! To tyle. A ze dziwnie myslicie-ZAWSZE-inaczej, niz reszta Europy, swiata pokazuje nie tylko polska polityka (Kaczynski!) ale tez np. taka dyskusja o niepaleniu. Powiem wam tylko, ze ZADEN narod sie nie burzyl, nie zloscil. Wszyscy przyjeli to normalnie. Nawet palacze sa zadowoleni, ze moga konsumowac w restauracji bez smrodu. A Polacy? sami widzicie. Odwalaja idiotyczne dysputy. Trudno to zrozumiec.nalogowiec wyjdzie na ulice i nadrobi nikotyne, bez przesady. Jeszcze tego nie bylo, zeby sie uzalac nad tymi, ktorzy sa taaaac biedni, bo uzaleznieni.....
~ 18-11-2010 8:53
Cytat z innego watku, napisany przez Polaka: "Niech żyją Korzenie Polskiej Republiki Federalnej Niemiec von Kuster". I wy piszecie, ze JA opluwam? badzcie obiektywni. Kazde prawo dziela we dwie strony. Chcecie byc mile (bez opluwania) traktowni? Nie opluwajcie innych, a nie bedzie wam opluwane......
~ 18-11-2010 9:14
Jeszcze inny cytat z tych bardziej opluwajacych: "Alez von Kiste odbudowała pałac za polskie pieniądze! I teraz tzrepie na nim kapuchę i udaje "pojednanie". Polakom prowadzącym biznez w Niemczech państwo niemieckie ani żadna fundacja nie pomaga". Celowo przekrecone nazwisko pani von Küster (bardzo niestylowy chwyt), mylne fakty, uzalanie sie nad Polakami, ktorzy otwieraja biznes bez pomocy (nieprawda, wszyscy dostaja pomoc, jak otwieraja w Niemczech biznes. Nawet ktos z Burkina Faso dostaje STARTGELD). Sami piszecie nieprzyjaznie i obrazliwie o obcych. A potem czekacie na dobre traktowanie? Skad ma sie brac ta tolerancja?
~~Do Niemki. 18-11-2010 11:14
To znowu ja. Nie jestem biedny, bo uzalezniony od nikotyny. Nie użalam się. Napisałem, ze przyznaję Ci rację. Ustawa jest słuszna, choć mogłaby być mniej restrykcyjna (np. niech sobie właściciel knajpy sam decyduje jakich chce mieć klientów). Zwróciłem jedynie uwagę na fakt, ze jak się nie jest nałogowym palaczem, to łatwo się o rzuceniu mówi. PS. Wiesz, odnoszę wrażenie, ze Twój głos, to wołanie na puszczy. Mentalności ani sposobu myslenia tak łatwo nie zmienisz. Ale podziwiam za upór.
~ 18-11-2010 12:25
Nie pisz prosze "do Niemki" bo ja nie jestem Niemka. Mieszkam tu wprawdzie od dziecka, ale nie chce byc tak nazywana. Uszanuj to. To po pierwsze. A po drugie: ja nic nie chce zmienic, ani nie jestem w stanie, ani to nikomu potrzebne. Mentalnosc Polakow jest specyficzna i taka juz zostanie...moi rodzice tez sa tacy. Ani gorsza, ani lepsza od innych. INNA. Ale smutnym jest to, ze Polacy zyjacy w Polsce chca byc uwazani za fajnych, madrych, swiatowych i tolerancyjnych, jednoczesnie odrzucajac wszystko, co "obce nowe i niepolskie". Po trzecie: nie ujmuj sie tak zy tym paleniem, bo sam wiesz, ze to jest szajsowate. Lepiej jest tak, ze restauracje, puby sa wolne od dymu. Oczywiscie dobrze by bylo, zeby pojawily sie knajpki dla palaczy-wlasnie w ramach demokracji. (takowych na przyklad nie ma w Skandynawii, Szwajcarii, USA-tam bylo ciecie radykalne). Ja jestem za. Niech otwieraja puby dla palaczy. Takie ala-wedzarnie. Ja tam nie bede chodzic i spoko. pozdrawiam, Viki.
~Do Polki 18-11-2010 13:17
w Niemczech... 1. Szanuję. 2. Ale w gruncie rzeczy każdy naród ma specyficzną mentalność. Nie tylko my. 3. Nie ujmuje się, a do wędzarni bedę chodził, chyba, ze wreszcie uda mi się skutecznie rzucić ten syf. Pozdrawiam również (mam nadzieję, ze kiedyś bez zalatywania ode mnie smrodkiem nikotynowym) Atom
~ 18-11-2010 13:57
Jasne, ze tak! (ze kazdy narod ma takie czy inne przywary) i ja mam nawet taki troche z tym problem....bo ani polskiej ani niemieckiej mentalnosci do konca nie lubie. Moglabym o tym ksiazke napisac, a na pewno pogadac o tym na serio ze Steffenem Möllerem....:-))) A co do palenia-sprobuj zredukowac i palic "co drugi", czyli wydluzac do granic niemozliwosci przerwy miedzy papierosami. I poogladaj w necie zdjecia pluc palaczy....i ciesz sie, ze jak bedziesz w pubie, to zeby zapalic bedziesz musial wyjsc na zewnatrz...a tu -15°C....bedziesz palic wtedy...co trzeciego! pozdrawiam, Viki
~do Viki 18-11-2010 16:24
Wiesz, zastanawiam sie nad tym co napisałas. Zastanawiam się nad rzuceniem. Napisałaś o tych płucach, a ja wszedłem na strony poswięcone zerwaniu z tym nałogiem. Na razie zdobywam wiedzę. Może się zdecyduję...
~ 18-11-2010 19:02
Fajnie. Moze na cos sie tu jednak przydam? wiesz, ja pracuje jako fizjoterapeutka w klinice dla uzaleznionych (przewaznie C2H5OH...), ale "przy okazji" kaze dmuchac wytrawnym palaczom do takiego urzadzonka, ktore pokazuje, na ile procent pluca jeszcze dzialaja. Wyniki, ktore palaczom na papierku drukuje sa czasami smutne. Po 20 latach "dobrego" jarania pluca pracuja na pol gwizdka....poczytaj jeszcze o obstruktywnej (chyba tak to sie po polsku nazywa) chorobie pluc=pluco palacza. tez fajne:-))) i wydrukuj (kolorowe) zdjecie takiego solidnego, czarnego pluca palacza. Powies je tam, gdzie zawsze palisz.Moze troche poskutkuje. A jak na razie-redukuj, unikaj sytuacji , w ktorych "musiaz" zapalic (spotkania przy alkoholu. Zacznij biegac.Zycze ci powodzenia. Szkoda, ze nie mozemy sie spotkac; bardzo bym ci nagadala, oraz zmierzyla wydajnosc pluc. Ladnie bys sie zdziwil....Pozdrawiam bardzo mocno, Viki. (ta pyskata Niemka....)
~do Viki 19-11-2010 11:46
Dzieki za pomoc. Dojrzewa we mnie ta decyzja. Równie goraco pozdrawiam. Atom
~ 19-11-2010 12:06
Ja ci zycze wytrwania; oplaca sie. Nie wiem, czy w Polsce to mozliwe, ale w Niemczech chwala sobie bardzo metode hipnozy. Podobno 60% palaczy przestaje po 2-3 seansach hipnotycznych. Niestety kasa chorych nie przejmuje "leczenia". Koszt: jakies 80 Euro za "posiedzenie" (a raczej "polezenie" na lezance u pana hipnotyzera). A ty sprobuj bez hipnozy. Zycze wytrwania i pozdrawiam ze slonecznej dzisiaj Hesji.Viki.
~wygrzebane 19-11-2010 12:11
http://www.biomedical.pl/nalogi/leczenie-uzaleznienia-od-tytoniu-58.html
~pletwa 19-11-2010 21:25
państwo policyjne
~ 20-11-2010 15:10
policyjny caly swiat! i dobrze-policja stoi na strazy zdrowia niepalacych. A kto pisze , ze tylko "panstwo" (czyli niby tylko Polska) jest troszke...glupkowaty....
~No name.. 30-11-2010 0:34
Skoro występują bary dla niepalących.. Ciekawi mnie jedna sprawa.. Dlaczego prywatny właściciel nie może sobie otworzyć lokalu TYLKO dla palących.. Gdzie Ci, którzy tego nie robią nie mieliby wstępu? Przypuszczam, że właśnie w takim miejscu większość imprez by się kończyła..
~ 30-11-2010 8:26
Mylisz sie. Na Zachodzie sa knajpki-wedzarnie dla palaczy.
~ja 5-12-2010 7:23
paliłem 25 lat i żuciłem i jestem za całkowitym zakazem

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Trwa budowa punktu widokowego

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Senator zaklejał plakaty? Jest odpowiedź K. Mroza

Ruszyły prace przy estakadzie

Przy Handlówce z darmowym parkingiem

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
2200
Andrzej Duda
40%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%