MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Zakaz kontrolowany

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 7 marca 2007, 0:00
Aktualizacja: Środa, 7 marca 2007, 17:26
Autor: TEJO
Fot. SM
Strażnicy miejscy i policjanci zapowiadają szczególny nadzór zamkniętego przejścia dla pieszych przy ulicy Jana Pawła II u wlotu Paderewskiego.

Przejście – jak informowaliśmy – ostatecznie zlikwidowano we wtorek. Jeszcze w środę trwały roboty drogowe przy instalacji ogrodzenia uniemożliwiającego przechodzenie na drugą stronę ruchliwej obwodnicy.
Jednak zniknięcie tego punktu z drogowej mapy Jeleniej Góry nie oznacza ulgi dla mundurowych. – Przeciwnie: możemy mieć więcej problemów z powodów ludzi, którzy zechcą, mimo barier i ogrodzenia, przejść przez ulicę – mówią.

– Straż miejska będzie prowadziła intensywne kontrole tego rejonu z uwagi na możliwość przechodzenia nad siatką przez osoby, które nieprzystosowany się do nowych warunków komunikacji pieszej – zapowiedział mł. insp. Grzegorz Rybarczyk, rzecznik prasowy SM.

Podobne działania już dziś prowadziła policja. Jak się dowiedzieliśmy w pobliżu będzie obecny radiowóz, a funkcjonariusze wyłapią i ukarzą mandatami tych, którzy zakaz złamią.
Mundurowi zwrócą szczególną uwagę na uczniów pobliskiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych (byłej „budowlanki”), którzy będą usiłowali chodzić na skróty.

Ogłoszenia

Czytaj również

Sentymentalna kolekcja "Watra wraca"

Jubileusz strażników miejskich

Marszałek Senatu w Jeleniej Górze

Komentarze (49) Dodaj komentarz

~Mieszkaniec Szymanowskiego 7-03-2007 16:08
Prawidłowo - tylko dlaczego nie wyremontowano tego przejścia pod wiaduktem - mam chodzić po błocie? Panie Prezydencie miej pan litość - żona będzie mi gadała, że mam brudne buty i co jej powiem?
~misio 7-03-2007 16:20
Bo ta siatka powinna mieć ze 2m i wtedy radiowóz mógłby robić swoje a nie stać w miejscu!
~ja 7-03-2007 16:32
jak się ma to ostatnie zdjęcie do tego artykułu prócz tego że jest robione w tym samym miejscu ale pochodzi ono z wydarzenia zaistniałego wcześniej.
~narina 7-03-2007 16:35
Właśnie widziałam dzisiaj jak kontrolują! Babka z chłopcem na wózku inwalidzkim pchała się do przejścia przez ulicę, wydeptaną ścieżką kawałek dalej za kończącymi się barierkami. W ten sposób nie unikniemy wypadków w tym miejscu. Jak zwykle nasze służby drogowe odwaliły dobrą robotę. Trzeba było postawić barierki do samego końca wysepki, aż do przejścia dla pieszych. A tak ludziska jak zwykle lezą jak matoły na oślep bo nie chce się im ruszyć kawałek dalej na oznakowaną zebrę. Nawet kładką by nie chodzili gdyby była w tym miejscu.
~Grzesiek z Sobieszowa 7-03-2007 16:45
Mnie się widzi, że ten płot to długo tam nie postoi. W nocy przyjdą złomiarze i go rozkręcą na kawałki :) A po za tym to jakiejś lichej konstrukcji on jest. Myślełem, że będzie miał przynajmniej ze 2 metry a on tu ma może z 1. Przecież nawet dziecko go przeskoczy. Policja będzie mieć dużo pracy z chętnymi na skrócenie sobie drogi przez tą ruchliwą ulicę. No ale zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce.
~and.pol1@wp.pl 7-03-2007 17:29
Panie Prezydencie Obrębalski! Jeśli chodzi o likwidację przejścia nieopodal Budowlanki i utrudnienie zarówno mieszkańcom części ulicy Paderewskiego i Działkowicza idąc po najmniejszej lini oporu muszę przyznać,że jest to jedna z pierwszych pańskich decyzji ale chyba najgłupsza z możliwych.Można było to rozwiązać w inny sposób nie ukrywam,że droższy(kładka,fotoradar)a nie inwestując w żelastwo.Starsi ludzie będą zmuszeni teraz nadrabiać sporo metrów,bo większość młodzieży i tak będzie przez ten płotek przeskakiwać i nawet cały pluton policji czy strażników dużo nie uczynią.A tak na marginesie,gdzie byli stróże prawa wcześniej????Mówiąc krótko-jest to porażka policji...
~ktoś 7-03-2007 17:43
nadzór....spoko. sama dziś widziałam kilka kobiet które tamtędy przechodziły mimo barierek....bo przejście zamknięte, ale kilka metrów obok, dokładnie naprzeciwko przystanków jest ścieżka. zwróciłam jednej z nich uwage, że przejście jest dopiero na skrzyżowaniu, a ona zdziwiona odpowiada- to tu nie ma przejścia? jest ścieżka. - widocznie pani nie uznaje czegoś takiego jak pasy dla pieszych, bo to przecież one faktycznie wyznaczają przejścia a nie dzika ścieżka, którą jeden głupek wydeptał a reszta teraz robi to samo
~agajg do Mieszkańca Szymanowskiego 7-03-2007 17:56
Popieram! Ja również jestem mieszkanką Szymanowskiego.Czasem przechodzę tamtedy.Błoto jest tam spore więc rozumiem Twoją obawę przed żoną :-)
~grrrr 7-03-2007 18:16
dzis widzialem plot, dzis widzialem straznikow w tym miejscu i dzis w tym samym czasie widzialem przechodzacego tam pieszego!!!! (on juz nielegalny, a straznicy zadowoleni z wiosny patrzyli za uczennicami!!!)i jak to wszystko ma dzialac???
~seee 7-03-2007 18:30
ale lipa z tym płotem , myślałem że będzie aż do następnego przejścia a oni postawili 15 metrów i myślą że już wystarczy LIPA STRASZNA !!!!!!!!!
~Bobek 7-03-2007 18:32
A postawili by policję w jakimś bardziej potrzebnym miejscu, a nie taki pic tu robią.
~Elsner 7-03-2007 18:52
To ostatnie zdjęcie było robione na pewno dzisiaj stałem na przystanku i podziwiałem jaki sprzęt mają drogowcy że wbijają przensło szpadlem. Jest ono świadectwem o usprzetowieniu drogowców. A zamknięcie przejścia jest dobre bo już starczy tych zagrożeń dla ludzi. Mój znajomy tu zginą wspaniały starszy człowiek. Straż Miejska z Policją myślę że sobie poradzą jak w jednym z artykułów było napisane w wywiadzie z Naczelnikiem Drogówki że będzie w tym rejonie fotoradar
~gap 7-03-2007 19:38
To ma być bezpieczne ogrdzenie??Buhahaha.Koleszka wbija słupek łopatą ,dołek wykopany na 30 cm.Nie róbcie jaj.Po pierwszych wiatach bedzie wyglądało to jak ogrodzenie przy budowlance od ul. Działkowicza.A przejscie pod wiaduktem tez miało być zrobione,oświetlone itd.Jeden wielki syf i brud.Żałosne
~do mieszkanca szymanowskiego 7-03-2007 19:40
na szymanowskiego same mendy mieszkaja ktorzy akurat tam dbaja o buty kon by sie usmial to slumsy sa
~agajg do "do mieszkanca szymanowskiego" 7-03-2007 20:04
Nawet dobrze pisać nie potrafisz,więc nawet nie zapytam gdzie ty mieszkasz.Moge się tylko domyślać...
~ZABOBRZANIN 7-03-2007 20:06
NIezgadzam sie na takie bezsensowne stanie Straży Miejskiej i Policji w tym miejscu bo pracuja za moje pieniądze i natakie pierdoły jak siedzenie w radiowozie i dłubanie w nosie jest porażka tego przedsięwzięcia. Pozatym pryncypały wszystkie powinni ustawiać się już w kolejkach po premie przy kasach za dobrze wykonaną prace ! Pod estakada przejść się nieda bo butelek, szkła, papierów, śmieci oraz błota i gówien psich i nietylko że niema gdzie nogi postawić ! Pozatym można zameldować już PANIE PREZYDENCIE ! Melduje wykonania zadania ! Spicie już spokojnie i z satysfakcją ?
~akiss 7-03-2007 20:39
"Płot" zdecydowanie za krótki i za niski. Powinien być do zebr ze światłami, bo dzikie przejście uczyni więcej złego niż te pasy, co były, zresztą już stoi tam świeży krzyż. Patrole straży i policji nie wiele zdziałają. I tak na marginesie. Czy żona albo dzieci Pana Prezydenta chodzą czasami wieczorem pod wiaduktem? Myślę, że nie, bo by nie podjął tak idiotycznej decyzji przed przygotowaniem alternatywnej drogi.
~Mieszkaniec Szymanowskiego 7-03-2007 20:43
Jestem mieszkańcem Szymanowskiego od ponad 25 lat i uważam że jest to najbardziej zgrana i najbardziej zżyta dzielnica naszego miasta. A te głupie komentarze mnie nie ruszają - świadczą tylko o tym, że to pisze jakiś zakompleksiony DZIECIAK
~07-03-2007 19:40 | do mieszkanca szymanowskiegodo niego 7-03-2007 20:46
"do mieszkanca szymanowskiego"-do goscia tak tytulujacago sie kazda menda ma orawo zyc...nawet ty
~salak 7-03-2007 21:01
mogliby cos zrobic z tym przejsciem pod dwupasmowką, bo tam aż strach wejść - same pijaki... a tu teraz trzeba dymac na przejście :/
~technik 7-03-2007 21:05
zauwazcie jak uniwersalnym narzędziem jest szpadel., w tym przypadku zastępuje młot. . czyzby to była sławna firma mająca monopol na prace drogowe w Jeleniej Górze/ (RSP Siedlęcin)
~allchemic69 7-03-2007 21:06
Kontrolowany w cudzyslowiu hehehe dzis jechalem i widzialem jak babcia przebiegala mi pod kolami a PAN STRARZNIK MIEJSKI sam nie wiedzial co ma zrobic czy gonic babcie czy co?? Smiechu warte.
~sebakat 7-03-2007 21:12
Potwierdzam! Jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie i widziałem już jak ludzie przechdzą przez wydeptane ścieżki (jest ich bodaj ze trzy).Płot powinien by wyższy - (taki jak przy Tesco) i do samego końca wysepki. Pan Obrębalski i Wandzel chcieli widocznie załatwić sprawę jak najtańszym kosztem.
~jg 7-03-2007 21:25
Wystarczyłoby po jednym fotoradarze z każdej strony i byłoby po problemie. Nie ma się w takim wypadku co dziwić przechodzącym tam głupkom, głupia władza=głupi obywatele.
~Pan O. 7-03-2007 22:24
Pan prezydent nie wie co i jak dobrze robic....tyle
~kosa ! wreszcie bezpiaczeństwo i rozsadek 7-03-2007 22:45
Nareszcie , ludzki rozum zadzialal , będzie bezpiecznie i rozsądnie , buduje się plot - powinien być postawiony aż za Simet i z drutem kolczastym . Gdyby wczesnniej podjęto taka decyzje to nie byloby tyle ofiar smiertelnych. Kto za tamte ofiary ponosi odpowiedzialność że wcześniej nie zlikwidowano tego przejścia! i nie podjęto takiej rozsądnej decyzji. W Warszawie się lata do przejścia po 1.5 km i wszyscy wiedzą że to są uroki miasta., ale za to jest mniej ofiar pieszy - samochód .
~meteor - 7-03-2007 22:51
widzialem dzisiaj mundurowych na zlikwidowanym przejściu i się ucieszylem - ale dlaczego nie mieli narzędzi do nauki dyscypiiny dla pakujących sie pieszych na plot - przecież natychmiast powinni przypomnieć palką po dupie i wskazać przejście prawidlowe. Mundurowi dzialać - będzie mniej trupów.
~rycerz i budują plot !! 7-03-2007 23:01
Gratulacje - wkroczyla cywilizacja i bezpieczeństwo . Zaczeli szanować życie ludzkie i wykluczyli konflikty ! Tak trzymać !
~Emeryt 8-03-2007 1:30
Bardzo dobrze Panie Gargamel! Teraz jak tam kogoś rozplaszczy to przynajmniej na własne życzenie! Jest OK! A przejście jest obok ze światłami dla tych co chcą dłużej pożyć.
~szuwarynka 8-03-2007 6:51
W ogole to plot ten powinien byc postawiony od tesco do maciejowej(wlaczajac w to przejscia);) i nie powinien byc z ocynku tylko ze zlota a milo by bylo gdyby polnowal go caly pulk kawaleri lotniczej bo kto by pomyslal zeby brudnymi butami deptac po swietj przeciez ulicy (ba... aleji) Jana Pawla II. to tak jak bysmy chodzili po samym Janie Pawle;) he he wiec nie grzeszcie;););) do zobaczenia w niedziele. aha wlozcie berety i wezcie po 50 gr.hu hu
~ola 8-03-2007 7:28
do "mieszkańca Szymanowskiego": pod wiaduktem nie ma przejścia, więc nie masz o co prosić prezydenta, bo i tak tam nie wolno chodzic, co najwyżej możesz dostać mandat. :)
~do "szuwarynka" 8-03-2007 9:13
Ty masz chyba jakiś problem ze sobą?! Typowy polski krytykant.
~Magda 8-03-2007 9:34
co za paranoja z tą policją i strażą miejską.wczoraj przechodząc koło salonu renault widziłam jak młody chłopak przechodził przez ulice na wysokości przystanku mzk.pan ze straży ledwo raczył się ruszyć i z jego interwencji zostało"ej panie"i tyle.chłopak się nie odwrócił, bo nawet tego nawoływania nie usłyszał,a strażnik jak stał,tak stał.
~mieszkaniec 8-03-2007 10:32
postawmy ploty wszedzie moze nie bedzie lepiej ale weselej a tak na powaznie jest to zadne rozwiazanie budowa plotow zyjemy w erze komputerow i satelit a w jelonce ploty
~do szuwarynki od meteora 8-03-2007 11:13
Plot możesz postawić tak jak proponujesz i obslugę pilnowaczy również - tylko za swoje pieniądze ! , a jak plot będzie ze zlota to osobiście siadaj na nim okrakiem i patroluj strumień samochodów.Będziesz wówczas bardzo ważną osobowością na dwupasmówce.Popularniść spowoduje zapewne, że zostaniesz radną - Lepper zacząl od blokad dróg , Ty zacznij od siedzenia na plotach dzielących drogi ale gwarantujące bezpieczeństwo. Na pewno ta inwestycja Twoja będzie się Tobie obficie oplacać.
~no i już 8-03-2007 16:03
No i bardzo dobrze jak wiara z Paderewskiegi Szymanowskiego nie potrafila łazić po przejściu to teraz będą śmigać na około. Kto nie ma w głowie ten ma w nogach.
~Krygiel 8-03-2007 16:52
Brak nadzoru rewirowego . Może już czas pomyśleć o zmianie pracy panie dzielnicowy ze SM. Na zebraniach mieszkańców to jak ktoś uwage wniesie to zakrzyczy, taki mocny w gębie.A ile mówi co to on nie robi. Sajnog nie wygrał to SM nie rozwiążą. I dobrze bo ta formacja jest potrzebna, ale niektórych stójkowych i dzielnicowych to należy przenieść do innej roboty bo nawet na przejściu sobie nie radzą.
~t4 8-03-2007 17:26
MYŚLE ŻE POWINNO TAM BYĆ ZROBIONE PRZEJŚCIE NAD DROGĄ,TAK JAK JEST TO ZROBIONE W WIELU INNYCH MIASTACH W POLSCE.
~Kuba 8-03-2007 18:16
Kolejna bzdura. Jak tak beda rozwiazywac problemy w JG to bedzie wszystko zamkniete:) A jak juz chcieli tak zrobic to mogli dac plot do skrzyzowania z przejsciem,a plot okolo2m zeby skakac bylo trudno.Nie mowiac juz o nie przygotowaniu przejscia pod wiaduktem! ZGROZA PS A co sie ta policja tak irytuje ze az musi tam stac i pilnowac.Wlezie, wpadnie,zginie to zginie.Przeciez kazdy wie co robi.A jak sie wepcha to jego strata...
~andreasm@o2.pl 8-03-2007 18:42
Plot nalezy ustawic na calej dlugosci ulicy.Az do stacji Shel. Czy na przeciwko "Zameczku "ludzie nie przechodza? Tam jest wydeptana sciezka co swiadczy o intensywnosci korzystania z niej.Widoczenie bylo tam za malo ofiar smiertelnych i decydenci uznanali ze nie ma jeszcze potrzeby postawienia plotu.
~Kinga 8-03-2007 19:06
To że przejście jest zamknięte to fakt, wjęc zostało wybrane najprostrze rozwiazanie, co jest kłopotliwe zamknąć i z głowy. Tylko pamietajmy,że wypadki spowodowane były nie tylko z powodu braku rozwagi ze strony pieszych ale również przez brawurowych kierowców.Teraz niech policja weżmie się za tych co siedzą za kółkiem,teraz mają świadomośc że nikt nie wyskoczy im maskę wjęc ciekawe czy zdejmą nogę z gazu.A nie zapominajmy że ograniczenie prędkości zostało.
~mieszczuch 8-03-2007 21:01
postawcie sobie płoty od Gerlitz do Wrocławia debile !Płoty jak w XVIII wieku.
~fajny 8-03-2007 23:30
z jednej strony dobre ze to przejście zamknięte bo starczy tych ofiar ale znów niemożna cały czas iśc na skruty zamykając przejscie powinna byc kładka zrobiona górą elegancko a dlatych co się by niestosowali to są eleganckie mandaty a płotek to do ogródka by sie nadał
~do jg 8-03-2007 23:35
mówisz o fotoradarze dla durnych pieszych wbiegających na ulicę? chyba tak...
~kosa - to oczywiste 8-03-2007 23:57
gdyby naród byl rozumny i zdyscyplinowany to ploty bylyby zbyteczne i ludzie byliby bogatsi o wartość plotu. Ale jeżeli żyjemy w spoleczeństwie w częsci glupkowatym ,nieodpowiedzialnym z przywarami szarańczy atakującej niebezpieczne miejsca niedozwolone - to wówczas Ci rozumniejsi muszą pomóc tym nieszczęsnikom glupkom aby nie potracili wlasnego życia, bo taki jest obowiązek pomocy czlowieka myślącego - dlatego myślący i odpowiedzialny za cale stadlo ludzkie, buduje okazale ploty , chroniąc nawet glupka aby biedak żyl i nie zginąl świadomie od pojazdu cywilizacji , bo przeszkodzi jemu plot , który niewątpliwie piękności nie dodaje okolicy.
~Zabobrzanin 12-03-2007 23:51
Zobaczcie tylko jak chłopaki z kółka wiejskiego zrobili przejście pod estakadą dla ludności gdzie ruch został skierowany !!! UWAGA ! Pryncypały odpowiedzialne za zamkniecie przejścia, idzcie tam poogladac ! JEST PO REMONCIE właśnie ! Pierwsza klasa inwestycja ! BURAKI ! Nasrać tylko na środku potrzeba taki tam burdel, a i tak nikt nie zauważy kupy ! Pozatym pół godziny ogladali otwory w estakadzie od spodu tak sie przejeli robota ! Jakie to ciekawe. W Siedlęcinie takich niema!!!!!!!!!!!
~moazagottl 15-03-2007 14:07
Jedno przejście jest na skrzyżowaniu, a drugie pod wiaduktem. Zrobic tam parking postawic parę straganow np. z warzywami ludzie sami sobie wybiorą jak chcą chodzić.Paderewskiego przyłączyć do głównej drogi.(Projekt darmowy)))>>
~andreasm 15-03-2007 22:45
Czy plot na przeciwko "Zameczku" bedzie ustawiony dopiero jak bedzie kilka ofiar? O intensywnosci przechodzenia tam swiadczy wydeptana sciezka.
~tomek 25-03-2007 21:45
Nie wiem czy ktoś może o tym wyżej nie napisał ale jak wiemy to feralne przejście zostało jakiś czas temu specjalnie oznakowane za niemałe zresztą pieniądze.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

"Czyste Powietrze" – nabór wniosków  

Tak w szpitalu zachował się lekarz?

Będzie bezpieczniej

Trwa rozbiórka wiaduktu

Stop rakowi skóry

Sonda

Czy majątki żon i dzieci polityków również powinny być jawne?

Oddanych
głosów
585
Tak
80%
Nie
16%
Nie mam zdania
4%