MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Z regionu do stolicy pociągiem za dnia?

Wiadomości: REGION JELENIOGÓRSKI
Poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:12
Aktualizacja: Niedziela, 15 stycznia 2012, 14:30
Autor: RED
Express Pogórze łączył Jelenią Górę z Warszawą. Jeździł raz w tygodniu przez Węgliniec i Legnicę. Połączenie zlikwidowano po kilku miesiącach od wprowadzenia.
Fot. Jelonka.com
Lokalni posłowie Prawa i Sprawiedliwości skierują do ministra transportu interpelację dotyczącą wydłużenia relacji pociągu TLK z Warszawy do Jeleniej Góry trasą przez Legnicę i Węgliniec i wprowadzeniu dziennego połączenia naszego regionu ze stolicą Polski.

Marzena Machałek i Adam Lipiński, parlamentarzyści z PiS, na podstawie wielu opinii pasażerów wskazują na brak w obowiązującym rozkładzie jazdy połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra – Legnica – Wrocław. Argumentują także, że Spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała na tej trasie ostatni dalekobieżny pociąg kategorii InterRegio relacji Bolesławiec - Przemyśl. Wprawdzie kursuje międzynarodowy pociąg Eurocity „Wawel” z Krakowa do Hamburga (Niemcy), jednak to połączenie – ze względu na ceny biletów i konieczność rezerwacji miejsc – nie spełnia oczekiwań pasażerów.

Zdaniem interpelujących parlamentarzystów PKP Intercity jako spółka kolejowa pełniąca funkcję publiczną, otrzymująca dotację z Ministerstwa Transportu na dofinansowanie połączeń kategorii TLK, powinna przywrócić na tej trasie połączenie TLK, łączące Jelenią Górę, Lubań Śląski, Bolesławiec i Legnicę z Warszawą.

Tym bardziej, że w lutym ubiegłego roku Intercity podpisała z Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych. Tą umową jest również objęta linia Jelenia Góra – Legnica – Wrocław, a brak pociągu na tej trasie jest równoznaczny z niewywiązywaniem się z porozumienia.

Marzena Machałek i Adam Lipiński podkreślają także, że linia Węgliniec- Legnica – Wrocław została niedawno wyremontowana za cenę 2,5 mld złotych, a na linii tej nie jeździ żaden dalekobieżny pociąg i nie jest ona w pełni wykorzystana. Sprawę rozwiązałoby wprowadzenie składu o wydłużonej trasie relacji Warszawa – Jelenia Góra. Parlamentarzyści z okręgu jeleniogórsko-legnickiego postulują, aby zmiany wprowadzono od 1 czerwca, kiedy to będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów.

– Dzięki takiej decyzji wśród mieszkańców Jeleniej Góry, Legnicy, Chojnowa, czy też Węglińca, zmniejszy się poczucie całkowitej marginalizacji regionu i „odcięcia od świata” – argumentują parlamentarzyści PiS. Byłoby to także nawiązanie do czasów, kiedy stolicę Kotliny Jeleniogórskiej z Warszawą łączyły cztery pary pociągów (dwa nocne i dwa dzienne – „Sudety” i międzynarodowy pospieszny z Frankfurtu a do początku lat 80. XX wieku – z Paryża). Aktualnie we wspomnianej relacji jeździ tylko jeden uchroniony przed likwidacją dzięki działaniom, m.in. Marzeny Machałek, skład nocny – ze Szklarskiej Poręby do Warszawy Wschodniej.

Sonda

Czy potrzeba więcej pociągów do stolicy?

Oddanych
głosów
663
Tak, to poprawia komfort komunikacyjny
19%
Nie, wystarczy zmodernizować istniejące linie
21%
Potrzeba zarówno zwiększenia ilości składów jak i nowocześniejszych torowisk
41%
Powinno się inwestować w budowę dróg a nie w kolejnictwo
18%

Ogłoszenia

Czytaj również

W obronie zwierząt

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Będzie remont na Śnieżce?

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~zawiła !!!!! 9-01-2012 10:50
Gdzie jest SKM ?!
~:)) 9-01-2012 11:26
Wyremontowali za takie pieniadze wiec nie moze tyle pociagów jezdzic bo popsuja tory:D
~do PKP 9-01-2012 11:55
Gdzie jest EX POGÓRZE ???
~MK 9-01-2012 12:11
@~zawiła!!!!! odp. SKM jest w Warszawie i Trójmieście. @do PKP - Ex Pogórze jest nie potrzebny z takich samych przyczyn jak EC Wawel - cena różnią się jedynie ceną miejscówki Ex= 12,50zł., a EC=3euro. Wawel jest tak prestiżowym pociągiem że jeździ na zestawieniu EP09 (160km/h)-1-2-2-Bar (odłączany w Węglińcu)
~loooooool 9-01-2012 12:39
SKM beeeeedzie, trochę poczekajcie, wszystko chcecie od razu :)
~x 9-01-2012 13:10
jakie odcięcie od świata ? przecież do Warszawy jeżdżą autobusy.
~też coś 9-01-2012 13:20
Pani Machałek już nam "załatwiła" połączenie ze Świnoujściem. Do Warszawy przez Legnicę ? Tylko po co okrężną trasą? . Do centrum Świnoujścia można dojechać przez Berlin to i do Warszawy też się da.
~do 13:20 9-01-2012 13:58
Po to żeby inni też mieli połączenie z Warszawą.
~PIKPIKPIK 9-01-2012 14:58
TO DURNOTA NIE Z TEJ ZIEMI. PRZECIEŻ JEŚLI POCIĄG BĘDZIE JECHAŁ Z JELENIEJ GÓRY DO WARSZAWY PRZE WĘGLINIEC I LEGNICĘ TO TYCH CO WSIEDLI W JELENIEJ GÓRZE NORMALNIE TRAFI SZL.G BO DO WARSZAWY I TAK SIĘ JEDZIE 10 GODZIN A TERAZ JAK WYDŁUŻĄ TRASĘ TO BĘDZIE SIĘ JECHAC 12 ALBO WIĘCEJ. JAKI Z TEGO WNIOSEK? A NO TAKI , ŻE KLIENCI Z JELENIEJ GÓRY DOJADĄ SOBIE CZYMŚ INNYM DO WROCŁAWIA I STAMTĄD POCIĄGIEM DO WARSZAWY , WIĘC JELENIE GÓRA NA TYM STRACI. NORMALNIE JAK PiS COŚ WYMYŚLI TO TYLKO RZUCIĆ SIĘ POD POCIĄG.
~do 14:58 9-01-2012 15:08
Powiedział dureń z wciśniętym CapsLockiem. Tak idioto będzie się jechać dłużej. Ale gdybyś nie był idiotą, to byś wiedział, że to ma być drugi pociąg do Warszawy ! Więc twoje pieprzenie jest nie na miejscu.
~MK 9-01-2012 15:14
@PIKPIKPIP: Dokładnie. Kolejny durny pociąg, jeżdżący naokoło do Warszawy, którym nikt nie będzie jeździł i zlikwidują go po pół roku. Tak jak to zrobiono z Ex Pogórze. Warto zauważyć, że Ex Pogórze był w praktycy tańszy niż obecny TLK, bowiem tuż przed odjazdem na 100% (właśnie dlatego, że pociąg ten wiecznie jeździł pusty) można było sobie kupić bilet w ofercie Last Minute i jechać za 30 zł (czyli taniej niż TLK) aż do samej Warszawy, w o wiele lepszym standardzie. Durny KODLK niech lepiej zajmie się połączeniami w regionie, które padają (np. połączeniami do Harrachova z wiecznym KKA), a nie dalekobieżnymi relacjami, którymi będą jeździć same muchy.
~do 15:14 9-01-2012 15:36
Drugi pociąg popieram. Ale z KODLK masz rację. Śmieszni są. Powinni zająć się linią do Lwówka i linią do Kowar/Karpacza. Poza tym powinni się zająć linią 311. Właśnie ! Miał być jakiś remont co nie ? Tam powinny wrócić EZT, a nie szynobusiki, które są ładne, ale niszczą się im koła na zjeździe do Piechowic (nie dziwota, takie łuki i ciągłe hamowanie).
~Do prezesa 9-01-2012 15:46
Czy prezes będzie jeździł tym składem? Przecież tyle godzin nie wytrzyma tam normnalny człowiek! dajcie spokoj! zrobice te swoje pociagi, jak one tam pendolino czy jakos tak. Miałą być Japonia, Irlandia a teraz widac, ze jest weilkie gów****
~/-/ 9-01-2012 15:58
JechaLam ostatnio Jelenia Góra - Rzeszów, Wyjazd z JG 10.49 we Wrocławiu 14.20 z Wrocławia do Tarnowa przyjazd 21.07.Można policzyć ile się jedzie do Wrocławia a ile do Tarnowa. Niech ci mądrzy posłowie myślą o skróceniu jazdy do Wrocławia z J.G. bo jechać prawie 4 godziny to obłęd. Po ich wymysłach będziemy do Gdańska jeżdzić przez Lipsko, do Szczecina przesz Lublin. Czy oni nie używają dopalaczy?
~Dariusz N 9-01-2012 16:00
Pewnie będzie tak, że pociąg wyjedzie do Warszawy np. o godz. 12-ej, a będzie na miejscu o godz. 13-ej, następnego dnia.
~rzenujące... 9-01-2012 16:02
SKM... hehehe, jesteście naiwnymi idiotami, wierząc, że u nas powstanie coś takiego jak SKM...:D Taka kolei ma sens bytu w trójmieście i w innych, dużych aglomeracjach, ale nie u nas:) Zejdźcie na ziemie i pogódźcie się z faktem, że owe hasło było tylko wyborczym okrzykiem kandydatów:) Tak bardzo zadziałało, że do tej pory bydło beczy za obiecaną SKM hahaha:D Co za motłoch...
~Grzesiek 9-01-2012 16:28
A po drodze do Węglińca ze 4 Biedronki - jeszcze.
~tyle w temac 9-01-2012 17:13
Gdzie jest SKM Panie Zawiła ?! Jak ja dojadę tam ?! Nie będę się tłukł autobusem. Także czekam na peronie i ma SKM podjechać, bo jak nie to zwołam oburzonych ! Wtedy już nie będzie tak miło. Co mnie to obchodzi, że to była kiełbasa wyborcza. Pan odpowiada za swoje postanowienia wyborcze i ma Pan je realizować. Koniec z głosowaniem na byle kogo, kto myśli, że może opowiadać bajeczki. Jeżeli Pan nie zacznie spełniać swoich obietnic wyborczych miasto czeka rewolucja. Nie damy się dalej mamić, zrobił sobie Pan 1000 zł podwyżki, to niech Pan teraz zapracuje na nie czynami, a nie pustą gatkom. Jeżeli czyta to Pan Prystrom - proszę się nie wypowiadać, bo Pan jest taki sam, dużo Pan gada na tym swoim blogu jelonkowym, a na mieście efektów nie widać. Pozdrawiam.
~robin 9-01-2012 17:16
Ten pociąg to pewnie taki PiS-owiski sabotaż przeciwko władzy PO. A co tam, niech jedzie cały dzień do tej Warszawy, nawet przez Szczecin. My i tak pociągami nie jeździmy, a bęcki dostanie PO.
~nie lubię pisu... 9-01-2012 17:17
...ale głosowałem na p. Machałek, bo to jedyna osoba, która coś zrobiła i robi dla regionu !
~Abraxas 9-01-2012 17:19
Popieram taki pociąg koniecznie by sie przydał, jestem jak najbardziej za jego reaktywacją.
~a co to 9-01-2012 17:44
a co to pisiory rząd stworzyli-łabędzi śpiew kaczora
~Adam K. 9-01-2012 17:48
Uwielbiam komentarze nie na temat. A już szczególnie, kiedy padają "afrodyzjaki' takie jak: PiS, SKM, linia do Kowar, Biedronka, itp. Uwielbiam również sytuację, w której ludzie się nie orientują, ale koniecznie muszą zabrać głos, przy tym - za wszelką cenę - opluwając poszczególne organizacje, osoby, itp. Jedno jest pewne: została podpisana umowa, z której jasno wynika, że na linii zgorzeleckiej musi pojawić się jakiekolwiek połączenie dalekobieżne. Alergia PKP Intercity na tzw. spaliny jest wszystkim znana, więc oczywistym jest, że nie puszczą nic, co będzie miało swój koniec i początek w Zgorzelcu. Pozostaje właśnie pomysł uruchomienia pociągu z JG przez: Węgliniec, Bolesławiec i Legnicę. Skorzystają na tym zarówno mieszkańcy kotliny, jak i wymienionych wyżej miast.
~do Adam K. 9-01-2012 18:28
I wtedy będzie można walczyć o remonty na tamtych trasach. Bo jak nic nie jeździ to po co remontować.
~@ Adam K. 9-01-2012 18:32
Brawa za logikę! Umowa została podpisana, więc pociąg musi być. A że bezsensowny - kogo to obchodzi? Może by tak pani Machałek i mikole z KODLK zasponsorowały ten pociąg z własnej kieszeni, bo rozumiem, że z Jeleniej Gory do Warszawy przez Węgliniec będa jeździć tłumy. Albo lepiej kupmy im kolejkę piko - bedą mogli dalej bawić się pociągami, a dla kieszeni podatników przynajmniej koszty będą mniejsze.
~Adam K. 9-01-2012 18:55
Z roku na rok, Ministerstwo Infrastruktury podpisuje z PKP IC umowy na niebagatelne kwoty, są zamawiane trasy, po których później nie jeździ żaden pociąg, albo też jeździ do pierwszej korekty rozkładu jazdy. Czy nie uważasz tego stanu za pewnego rodzaju patologię? To tak, jakbyś zamówił hurtowo jakieś produkty, zapłacił za nie, a otrzymał tylko połowę. W tym przypadku chodzi konkretnie o niewywiązanie się z warunków umowy, na którą - jak słusznie zauwazyłeś - bulimy także my, podatnicy. Dzienny pociąg do Warszawy byłby uzupełnienim oferty połaczeń dalekobieżnych. Nocne "Karkonosze" jeżdżą przez Opole, Katowice i Częstochowę, zaś dzienny pociąg połączyłby Jelenią Górę dodatkowo z Ostrowem Wlkp i aglomeracją Łódzką. Tu nie chodzi o nowe połączenie, a o wydłużenie obecnie kursujacej TLK 61111
~I dobrze 9-01-2012 19:08
Tu nie chodzi tylko o kolejne połączenie z Warszawą ale też o połączenie też z Łodzią, Ostrowem i nie tylko Jeleniej ale też Legnicy czy Bolesławca. Nikt się nie przejmuje tym, że z Legnicy nie ma gdzie dojechać pociągiem tylko do Wrocka, Węglińca, a do Zgorzelca i Krakowa za astronomiczne ceny na które nie stać przeciętnego mieszkańca. Skoro taki pociąg miałby jechać z Węglińca, no to co szkodzi puścić go z Jeleniej, skoro i tak jest dotowany. Nowe połączenia to także rozwój turystyki i gospodarki, a super będzie jak niemal 100-tys. miasto nie będzie miało połączeń dalekobieżnych.
~pwr 9-01-2012 19:31
W sumie dworzec i tory mamy i niech się dogadują. Zabrałbym się za przyszłościową sprawę czyli lotnisko. jakiś czas temu padł pomysł by pas startowy mógł przyjmować małe samoloty pasażerskie. Okazją do powrotu do tematu jest pojawienie się a w zasadzie wznowienie działania Jet Air i doposażenie flotą niemieckiej OLT. Beskid już się dogadał i promuje turystykę na trasie Gdańsk - Katowice a Sudety? Czy władze chcą się obudzić z ręką w nocniku jak Zakopane gdy zorientowało się, że samoloty lądują w Popradzie! Czas się dobrze zabrać do pracy. Już ponad 10 lat mówiło się o odpływie zakładów produkcyjnych nie tylko z Polski ale i Europy do Azji i Afryki i konieczności w zamian utworzenia miejsc pracy usługowych i wykreowania popytu na usługi. Jelenia Góra ma warunki tylko pomyśleć!!!
goscniedzielny 9-01-2012 19:55
a może by najpierw dopytać naszych posłów. w jaki sposób dostają się do Warszawy na posiedzenia Sejmu... coś mi się wydaje, że oni jak większość podróżujących w tamtym kierunku, nie korzysta z usług kolei ... a na 100% nie korzystają z nich na odcinku Jelenia Góra - Wrocław. Jedno jest pewne, dopóki nie będzie torowisk z prawdziwego zdarzenia, pomiędzy Marciszowem a Jaworzyną Śl, (wszystko jedno czy przez Roztokę, czy przez Wałbrzych), dopóty nie będzie szybkiego i wygodnego połączenia do Wrocławia i dalej. A że nikt pieniążków przez najbliższe 20 lat na modernizację tej linii nie wyłoży, należy wszystkie takie dziwaczne inicjatywy, vide Warszawa przez Węgliniec, z miejsca torpedować, bo to tylko robienie ludziom wody z mózgu, że jest dobrze, i że będzie lepiej.
~dziadek_bom 9-01-2012 20:06
Haha, do stolicy przez Węgliniec. Otóż moi drodzy, przez Węgliniec to się jedzie do stolicy, ale Niemiec!
~XyZcd 9-01-2012 20:14
N
~eintein 9-01-2012 20:26
Jak podróżny usłyszy, jaka jest cena takiego biletu do Warszawy przez Węgliniec, to dostanie zawału. Autobusem PKS-u za taką cenę da radę pojechać i jeszcze wrócić, w nieporównywalnie lepszych warunkach (klimatyzacja, video, wygodne fotele), bez obaw, że go ktoś okradnie. Mamy klika autobusów PKS do Warszawy i je należy dotować, a nie bzdurne pociągi, które muszą objechać wokół cały dolny sląsk w tempie turystycznym 30 km/h, zanim wyjadą na prostą.
~~~niewiedząc 9-01-2012 20:27
Jak będzie w tym pociągu wagon WARS z piwem to mogę jechać nawet do Warszawy dookoła świata i jeden dzień dłużej Tylko po co.....??? :)
~Perro 9-01-2012 20:41
Przecież macie lotnisko,czy trzeba jeszcze większego szczęscia.Niech głowy odpowiedzialne myślą ,oni pobierają kasę co miesiąc za nic nie robienie.
~miłościwy Marcinie ! 9-01-2012 21:12
Gdzie jest SKM Panie Zawiła ?! Co mnie to obchodzi, że to była kiełbasa wyborcza. Pan odpowiada za swoje postanowienia wyborcze i ma Pan je realizować. Koniec z głosowaniem na byle kogo, kto myśli, że może opowiadać bajeczki. Jeżeli Pan nie zacznie spełniać swoich obietnic wyborczych miasto czeka rewolucja. Nie damy się dalej mamić, zrobił sobie Pan 1000 zł podwyżki, to niech Pan teraz zapracuje na nie czynami, a nie pustymi słowami. Pozdrawiam. .............A KODLK też by mogło coś zrobić, bo walczy o pociągi dla Bolesławca, a tory do Karpacza zasypuje kolejna Biedronka.
~Kolejarz 9-01-2012 21:47
Kolej w takiej postaci jak w naszym pięknym kraju to istny skansen techniki. Jak inni budowali to myśmy :bawili się na kredyt ,walczyli z komuną ,wprowadzali stan wojenny, "wprowadzali zmiany", "prowadzili dekomunizację","wprowadzali kapitalizm"(w polskim wydaniu), budowali drugą Japonię ,drugą Irlandię ,budowali IV RP, "naśladowali USA , chcieli wprowadzać euro itp. Tymczasem lata mijały "trzeci świat" zaczął doganiać pierwszy (i przeganiać - Chiny) , a my "cielaki" stoimy w miejscu i patrzymy jak nam wydzierają siano spod mordy. Nikt nam nie chce pomóc , a wszyscy patrzą jak padamy na ryja i wystawiamy cztery litery do dyspozycji każdego , kto rzuci nam choćby źdźbło trawy. To koniec Mości Panowie , nie koleją nam do WARSZAWY ,ale na kolanach do Częstochowy. Shinkansen u nas ?!
~busiarz 9-01-2012 22:10
@Kolejarz - bardzo mądry komentarz, nic dodać, nic ująć. W zasadzie wystarczyłby za wszystkie komentarze w rzeczonym temacie. Pozdrawiam
~ 9-01-2012 22:56
Kolejny dowód na to,że u nas totalny ...GRAJDOŁ..
~rider 9-01-2012 23:07
a po co nam do Wa-wy? niech powstanie pociąg wzdłuż granic, jeden jeździłby w prawo, drugi w lewo, spotykanie następowało by na Mazurach, a Mazury cud natury! Jak komuś znudziłyby się Mazury, to do nas w góry, a Wa-wkę omijać szerokim łukiem, po co nam ona?
~no allllllee 9-01-2012 23:29
Gdzie jest SKM ?!
~Mis 10-01-2012 7:51
Jeszcze troche to pociag sklad caly beda przewozic naa linach helikopterami bo nie bedzie do jeleniej torow bo nam ostatnie kozy i barany za biurka tory nam zjedza!!!!!!!!!!...
~Do wszy... 10-01-2012 7:52
To stolica Karkonoszy bez wyciągów, hoteli i pensjonatów ma tylko 1 połączenie z Warszawą:) ? Jelenia góra miasto turystyczne, dobre sobie, to tak jakby się jechało od nas nad morze do Słupska, zamiast do Ustki czy Łeby. Jelenia nigdy nie odzyska miana turystycznego, bo nikt tu nie wpadnie na dłużej jak 3 godziny:)
~x 10-01-2012 13:33
Trasa kol Jelenia G- Wegliniec to sredniowiecze. juz ten odcinek wydluzy czas jazdy o 5godz. Czy jeleniogorskie PISiory wiedza cos w tej kwestii? czy zle byly kursy JG- Warszawa p/ Lodz czy Czestochowe?" Drogie" PISiory zawojujcie o powrot tego co bylo dobre. Wali sie torowisko do Walbrzycha! PISIorki tutaj walczcie, by to ratowac, Niemcy juz drugi raz nie zostawia nic do dewastacji Ruchojom potem Polakom. bylo dobre do czasu. Jak sie dbalo tak sie ma. Czy ktos to gruntownie konserwowal? szly tedy ciezkie pociagi z brykietem z Turoszowa, czy ktos czyscil rowy i drenaze nasypow/, one siadaly od nadmiaru wody. podklady i szyny pamietaja Adolfa! Gospodarze od siedmiu bolesci... Czesi dbaja o kazda srube w torowisku, u nas tez, ale robia to zlodzieje zlomu. kiedy kto malowal slupy trakcji?
~x 10-01-2012 13:48
2. po co? korozja sama nadaje kolor. Byly etaty droznikow, ci ludzie byli oczami niedomagan urzadzen i torow, zamiast zwolnic kilku zastepcow naczelnika i paru kierownikow zwolniono tych jakze waznych ludzi. diabli mnie biora, wychowalem sie obok pewnej sporej stacji w kier W-wia. pamietam dobre czasy kolei. powoli zchodzila na psy na oczach PZPRu i potem udawaczy NOWEJ wladzy. zostaly ruiny . Rozwalono tak wazny transport. Dzisiaj placz ze ciezarowki rozgniataja drogi, ze brak srodkow na ich remonty. Bylo myslec przy ich budowie w solidny sposob, nie plakac teraz nad rozlanym mlekiem.Dzisiaj kraj upada, ale nasi magnaci maja sie dobrze. Dla nich zachod to pikus, tam tyle by nie nakradli by zabezpieczyc sobie takie majatki na kilka pokolen kosztem ludzi i kraju. Oni nie maja wstydu!
~brykiety !!! 16-01-2012 17:17
Gdzie jest SKM ?!
~ 26-01-2012 11:42
J

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Odpust na szczycie

Mundurowi u dzieci

Będzie park rekreacji

Bilety MZK też podrożeją?

Ładniej wokół stawu

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
380
Tak
87%
Nie
8%
Nie mam zdania
4%