MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Z „kabelków” na bruk

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 17 maja 2010, 12:41
Aktualizacja: Wtorek, 18 maja 2010, 8:49
Autor: Angela
Fot. Angela
Sprawa grupowych zwolnień w DSE Draexlmaier w Jeleniej Górze została już przesądzona. Firma przenosi swoją produkcję do Tunezji, a siostrzana spółka DWS Draexlmaier Wyposażenie Wnętrz Samochodowych, która miał przejąć zwolnionych pracowników, nie dostała zamówień. Już niebawem kilkaset osób może zostać bez pracy. Ostateczne decyzje zapadną z końcem maja br.

Podczas spotkania w lutym 2009 pracownicy DSE Draexlmaier Systemy Elektryczne zostali poinformowani o decyzji właściciela firmy dotyczącej przeniesienia produkcji wiązek elektrycznych do siostrzanego zakładu w Tunezji.

Otrzymali oni również obietnicę, że będą systematycznie przenoszeni do siostrzanej spółki DWS Draexlmaier Wyposażenie Wnętrz Samochodowych utworzonej w Jeleniej Górze w roku 2007. Dotychczas nowo tworzone tam miejsca pracy były zapełniane pracownikami DSE i od chwili rozpoczęcia zmian organizacyjnych z DSE do DWS przeszło ponad 300 pracowników.

W planach jest co prawda rozbudowa DWS i zwiększenie w nim zatrudnienia z 550 do 1200 osób, jednak oddanie do użytku nowej hali produkcyjnej przewiduje się na początek 2012. Zwolnienia grupowe w DSE natomiast mają pojawić się niebawem.

– Światowy kryzys, który znacząco dotknął branżę motoryzacyjną wpłynął na znaczne zmniejszenie ilości kupowanych przez klientów samochodów, wpłynął więc także niekorzystnie na obydwie jeleniogórskie firmy. Producenci samochodów zmniejszyli dla DWS, wielkości zamówień, a zapowiadane nowe projekty wejdą z opóźnieniem – pisze w komunikacie prasowym Sabina Moryc, dyrektor ds handlowo-administracyjnych firmy Draexlmaier w Jeleniej Górze.

– Obecne zmniejszenie produkcji samochodów Volkswagena spowoduje, że już znacznie wcześniej, niż to było zaplanowane, zabraknie zleceń na montaż wiązek dla DSE najpierw dla Passata a kilka miesięcy później dla Phaetona. Zarząd Spółki musiał więc podjąć najtrudniejszą z możliwych decyzji o rozpoczęciu procedury zwolnień grupowych w DSE . Zbyt wydłużony okres oczekiwania na rekrutację pracowników do nowych projektów w DWS-ie nie pozwala na utrzymanie zatrudnienia w tym czasie w DSE – dodaje dyrektor Moryc.

Jak mówi dyrekcja, pracownicy DSE, którzy otrzymają wypowiedzenia w ramach zwolnień grupowych dostaną pełne wynagrodzenie za okres wypowiedzenia oraz odprawy wynikające z przepisów związanych ze zwolnieniami z przyczyn leżących po stronie pracodawcy.

- Przepisy ustawy o zwolnieniach grupowych dają pracownikom możliwość wyłonienia swoich przedstawicieli uczestniczących w konsultacjach z pracodawcą związanych ze zwolnieniami grupowymi . Pracownicy DSE mogą wyłonić swoich przedstawicieli do dnia 28 maja 2010 r. Konsultacje i tworzenie regulaminu zwolnień rozpoczną się od 31.05.2010 r., wtedy też zostanie ustalone w jakim terminie oraz ilu pracowników będzie objętych zwolnieniami – mówi Sabina Moryc.

Kierownictwo firmy obiecuje, że będzie chciało utrzymywać kontakt z byłymi pracownikami DSE i o ile wyrażą taką wolę, zaproponuje im w pierwszej kolejności możliwość podjęcia pracy w DWS z chwilą, kiedy pojawi się zapotrzebowanie na nowych pracowników.

Ogłoszenia

Czytaj również

Pożegnali Słońce

Wypadek przy baniakach  

WOŚP prowadzi nabór wolontariuszy  

Komentarze (105) Dodaj komentarz

~ 17-05-2010 13:03
lipna firma,spoko ludzie ...sam sobie się dziwie na dzień dzsiejszy że dwa lata tam wytrzymałem...gettto
~Ktoś tam... 17-05-2010 13:32
Najlepiej pozwalniać wszystkich... Taka jest Polska...
~Intuicja 17-05-2010 13:46
Ciekawe rzeczy opowiada pani Moryc "Obecne zmniejszenie produkcji samochodów Volkswagena spowoduje, że już znacznie wcześniej, niż to było zaplanowane, zabraknie zleceń na montaż wiązek dla DSE najpierw dla Passata a kilka miesięcy później dla Phaetona." Jakoś nie dało zauważyć się spadku zamówień na Passacie podczas rzekomego kryzysu, a na Pheatonie nawet duży wzrost. Tak więc po co te kłamstwa i wymówki?? Jak dla mnie ten kryzys to tylko wymówka i usprawiedliwienie niepoprawnych politycznie decyzji, a nie przyczyna rzeczywista.
~taa... 17-05-2010 14:27
A gdzie jest ta pieprz... SOLIDARNOŚĆ !!! Dlaczego nie broni pracowników ???
~KATOWICE 17-05-2010 15:29
Witam Mój brat tam pracował , to prawdziwe GETTO !!!
~ehh 17-05-2010 15:40
jak by spadła ilość zamówień to by zlikwidowali ilość taśm a nie przenosili do Tunezji.
~michael grant 17-05-2010 15:47
By żyło się lepiej, wszystkim~cuda i wzrost gospodarczy
~ 17-05-2010 15:50
Dostaną odprawy jak stoczniowcy?
~Lipa 17-05-2010 15:55
Z DSE do DWS przeszła niewielka grupa pracowników produkcyjnych. Oczywiście wszelkiej maści pseudo kierownicy, dyrektorzy, logistycy i darmozjady ciepłe gniazda mają już uwite w DWS. Szkoda, że firma wypina się na ludzi, dzięki którym funkcjonuje i produkuje. Zwłaszcza, że w DSE zostali Ci najbardziej lojalni, którzy pracują do końca, bo przecież teraz produkcja nadal idzie, a potem zostaną z ręką w nocniku.
~tommi 17-05-2010 16:16
pozwalniac i koniec-- umowy wiazace prawnie --niema dyskusji---mnie zwalniano tez i nibylo gadania.maja racje ze zwalniaja-pozwaloniac i koniec-0nigdy nielubialem tej idiotycznej firmy-bez niej bedzie lepiej!!!!!!!!!!!!!!!!
wupe 17-05-2010 16:35
@ taa... SOLIDARNOŚĆ obecnie jest zajęta popieraniem Kaczyńskiego... -PS.pogonić impel i na ich miejsce można zostawić kilka osób z DSE zamiast zwalniać
~seba78 17-05-2010 17:17
O czym Wy piszecie ? Jaka solidarność ? W obozach pracy niema solidarności !!! Jest za to kolesiostwo , kumoterstwo i wyzysk .Jakie zmniejszenie produkcji w VW??? Jeśli tak by było to czy w Tunezji pracowali by na 10 taśmach , 7 dni w tygodniu???
~a 17-05-2010 17:46
dobrze, że mamy prawie najlepszego prezydenta na Dolnym Śląsku (patrz ranking Newsweeka) pod względem "poziomu inwestycji"; wszyscy zwalniani z firm, które powstały za rządów poprzednich władz bez problemu znajdą o wiele lepsze miejsca pracy
~WKURZONA 17-05-2010 17:51
A gzie znajda teraz prace starsze osoby które tam pracują???????????Jak mają sobie poradzić samotne matki????????????????Małżeństwa które tam razem pracują i teraz dostaną po wypowiedzeniu?????????????Przegonią nas jak plagę szczurów!!!!!!!!!!!!Pani Celinka od dziś grzeje nową posadkę na mercedesie,nawet do widzenia nam nie powiedziała,karzą nam przedstawicieli szukać a nie powinno być tak;że to kierowniczka zmiany powinna o nas walczyć????Przecież taka wygadana jest,rezolutna i stanowcza o swoją posadkę zawalczyła wygrała to i w naszej sprawie dałaby radę ale widocznie ma nas gdzieś!!!!!!!!!!!!!!Zabrała ze sobą swoje pupilki Izunię i Sabinkę biorąc pod uwagę dalszą współpracę ale po drodze coś nie wypaliło nie wzieły pod uwagę romansu Pana K....o jak mi Sabinko przykro,że to nie Pani C będzie Twoją przełożoną ale głowa do góry zawsze możesz się zwolnić !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nie od dziś wiadome jest;że mafia ma najlepiej .Ja jestem młoda dam radę będzie ciężko ale z czasem znajdę prace a po dse pozostaną wspomnienia dobre ze względu na ludzi z którymi tam pracowałam miałam zgraną paczkę a Wam wszystkim z górnej półki tzn Pani C i Panu J oraz całej dyrekcji życzę żebyście za swoją fałszywość po nocach koszmary mieli i żebyście wszyscy w pośredniaku się spotkali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pozdrawiam całą moją zmianę B ludziska damy radę:)))))))
~ 17-05-2010 18:04
Ludzie myślicie że gdzieś indziej jest lepiej? to jesteście w wielkim błędzie!! wszędzie jest tak samo.Dlaczego nikt nie napisze że przez 10lat zakład dawał nam możliwość pracy {choć nie była ona lekka i przyjemna,przecież nikt nikogo do niej nie zmuszał}że wypłata była zawsze na czas.Przeciesz każdy z nas wiedział już od prawie dwóch lat że z kablami koniec,było oficjalne zebranie z tego powodu i nikt tego nie ukrywał.
~monolit 17-05-2010 18:05
śmieszą mnie wypowiedzi typu,,getto..lub zamknąć i w końcu będzie spokój ,jaka by ta firma nie była to jednak dawała pracę wielu ludziom a jak wiadomo w JG o pracę raczej trudno.Do DSE lub teraz DWS dojeżdżają ludzie z Kamiennej Góry,Boguszowa i innych oddalonych o kilkanaście kilometrów miejscowości i nikt nikogo do tego nie zmusza więc odpowiedzcie sobie sami czy to dobrze czy jednak nie dobrze że to tzw.,,getto,,upada.
teessi 17-05-2010 18:11
Nie można wyleasingować nadmiaru tych pracowników na jakiś czas do innych zakładów, jak czynią to niektóre inne firmy? Może zrezygnować na czas zastoju również z firm zewnętrznych, jak podpowiada słusznie WUPE? Aby jakoś przetrwać z tymi samymi ludźmi. Oni pewnie przeszli już jakieś szkolenia, są wdrożeni do pracy. Szkoda zmarnować taki kapitał ludzki. Czy w tym Draexlmaierze nie ma kogoś, kto o tym pomyśli?
~Kombinatorzy 17-05-2010 18:11
niech oddadzą kasę z ulg podatkowych,dotacji i innych udogodnień które mieli przez te lata a pani Moryc niech nie pier..... farmazonów o kryzysie i spadku zamówień bo zamknęliby zakład a nie przenosili do innego kraju pokończyły się ulgi więc zwijają się tam gdzie będzie taniej i tańsi niewolnicy do pracy kiedy te bzdury o kryzysie się skończą największe Polskie firmy są na plusie produkcja rośnie robi się z ludzi wariatów
~były DSE ... 17-05-2010 18:24
osoby , które mają umowy na czas nieokreślony wyjdą wbrew pozorom nieźle za tą swoją lojalność . Dostaną 3 miesięczny okres wypowiedzenia , skrócony zapewnie do 1 miesiąca ale za 2 miesiące dostaną odszkodowanie + zapewne 2 miesięczna odpraw jak nie pracuje więcej niż 8 lat . Także nie sądzę że źle na tym wyjdą . A pracy jest teraz na tyle że jak ktoś jest zaradny to nie będzie czekał na projekty w DWS-ie .
~Ti 17-05-2010 18:30
Zmniejszenie zamówień na Passata - jeśli mowa o B6-tce to projekt kończy "żywot" pod koniec tego roku... Narobili wiązek na zaś żeby na spokojnie produkcje przenosić stąd ten wspomniany powyżej "przypływ pracy".. DSE to nie jedyny zakład z branży motoryzacyjnej na naszym terenie ale w tym 2gim ten kryzys aż tak popalić nie dał.. Zwolnienia były w tamtym roku ale teraz... Ludzi tyle, że głowa mała :) ...DO PRACY RODACY ;)
~ 17-05-2010 19:09
jakbym miedzi z dse na złom nie targał (KSY i tulejki) to na opłaty ledwo bym wyrabiał...szkoda w sumie że pada, bo z dws ciężko skóre zajumac i żyda na nią też nie ma
~barnaba 17-05-2010 19:15
w DWS pracę znaleźli ci co mięli znaleźć i to wcale nie 300 osób jak to podaje Morycowa, ze zwykłym pracownikiem nigdy się ni liczyli i liczyć nie będą chyba że się dyrekcja zmieni na co się nie zanosi, po co obiecywali że wszyscy przejdą jak od samego początku wiedzieli że to bujdy, ten kto dupy lizał już w DWS pracuje i tam teraz dupy liże, a z DWS parę ludzi się wyrzuci i miejsce dla wybrańców dyrektora się zrobi prywaty folwark, może tak inspekcja się zajmie nakłanianiem ludzi do przenoszenia nadgodzin na następny okres rozliczeniowy przez Szafrańskiego pod groźbą nie wypłaty premii, albo straszeniem że na nasze miejsce to czeka 400 osób chętnych z kabelków wszedzie to samo takie samo bagno DWs jak DSE bo dyrekcja ta sama lody kręci
~młodzieniec 17-05-2010 19:21
morycowa ścienia ciekawe czy tez pójdzie na bruk raczej wątpię, a ściemniacze z AV i biur to tez z nami poleca co? dla swoich pupili dawno miejsca zrobili nam obiecali żebyśmy cicho siedzieli a teraz wont
~JACK 17-05-2010 19:41
Pierwszy raz słyszę o takiej spółce i jestem bardzo ciekaw gdzie ona ma siedzibę ???Namnożyło się tych pseudo-firm a więc trudno się zorientować!
~4 17-05-2010 19:49
ja jestem ciekawy jednego co z tymi ludzmi co sa w Tunezji czy tak samo jak ich poprzednicy maja zagwarantowane ze po powrocie maja miejsca w Dws czy podziela nas los i tak jak my pojda do Posredniaka.Lubilem ten zaklad tj.ludzi ktorzy tam pracowali zwlaszcza na zmianie A i chcialbym pozdrowic ich wszystkich zwlaszcza tych ktorzy zgasza swiatlo takze ze zmian B i C.TRZYMAJCIE SIE
~al 17-05-2010 20:10
dziękuję Bogu , ze nie mieszkam w tym chorym kraju!!!!
~@ ta 17-05-2010 20:25
zapisz się anie to na bruk zapytaj bolka
~... 17-05-2010 20:28
i zaś więcej na emigracji...mhm...
~jaś przewoźnik 17-05-2010 20:30
zatrudnijcie sie w firmie na k tam płaca dobrze i dużo.
~ 17-05-2010 20:38
tak nowe projekty w 2012r.bo to ktoś będzie czekał na DWS ,jeszcze będą wiśieć ogłoszenia na przystankach o powrót ludzi z DSE tylko że juz co niektórzy znajda sobie pracę.P.Celinka niech sie cieszy ,że ma posadkę i daję sobie radę na mercedesie.szok!!!
~IRENKA83 17-05-2010 20:47
przykre
~qwertyui 17-05-2010 21:27
a ciekawe co ze DR.Schneiderem, czy ich też kryzys dotknął...
~Ela 17-05-2010 21:56
a Pan Otrebalski nic nie moze pomoż wtej sprawie aby jakoś to obeszlo sie bez zwolnien?
~andrzejdrx 17-05-2010 22:10
a co z konstruktorami? im to pewnie, jak zwykle, nic nie zrobia bo maja innego dyra i nie podlegaja dse.
~aaaaanonim 17-05-2010 23:10
ciekawe jakie wtyki ma pan kierownik k.... że udało mu się wysiedlić kierownika z wykrawania taki cwaniak zobaczymy jak on da se rade a co ze Szafrańskim to ponosi chłopa troche ludzi nie traktuje się jak roboty my też żyjemy tą firmą i to my jesteśmy dla niej i doceńcie to wkońcu że my też mamy rodziny a nie tylko praca siedem dni w tygodniu ....kierownicy brygadziści miejscówe mają a co z ludżmi .......co znami czy jest tam ktos kto mysli czy tylko udaje ze umie
~znawca tematu 18-05-2010 0:02
Najwazniejsze ze syn pani Sabiny ma zapewniana dobra prace w Schneiderze razem z corka. Reszta sie nieliczy.
~Loa 18-05-2010 0:08
Głupie Polskie prawo- po co zwalnia się obcokrajowców z podatków ,a gdy kończy im się ulga Ci uciekają! Ściagać rodzimy biznes do miasta i won z dziadami!
~DSE/DWS jeden syf 18-05-2010 0:14
ta firma to jedno wielkie gowno.robie w DWSie i widze co sie dzieje rotacja kadry kierowniczej tylko sie krzeslami zamieniaja ludzie bez pojecia jak pan Krzysiu co w zyciu nie slyszal o kaszerowaniu nagle stal sie kierownikiem i mega expertem w tej dziedzinie.nastepny SSman Udo aka Adi metoda won swinio do pracy albo na ulice mysli ze ma doczynienia z polaczkami prostaczkami co jezykow nie znaja obgaduje wyzywa i poniza ludzi po niemiecku i mysli ze jest cool bo polak nie rozumie, Szafranski chodzi i jak juz tu wspomnial ktos mysli co by tu powiedziec ludziom zeby przyszly w sobote obie zmiany za darmo do pracy no tak powiem im ze jak nie przyjda to wyciagnie sie konsekwencje(ciecie premi) ja to bym ich wszystkich ustawil przed szlabanem tam gdzie siedza spiace królewny z piasta po kopie w dupe kazdemu zapalil i taki byl by final kolesiostwa.
~stracona kadęcja samorządu 18-05-2010 1:21
Jelenia Góra jedzie w dobrym kierunku.Niestety nie.Wina jest po stronie samorządu.Brak mieszkalnictwa.Supermarkety.Działania niszczące miejsca pracy.Mamy piękne uzdrowisko,piękne Jeleniogórskie Karkonosze,ciepłą wodę w Sobieszowie.Nie zainwestowano w turystykę górską ani grosza.Brak wyciągów i nawet głupiej ławki w Jeleniogórskich Karkonoszach.Przykład rozwijającego się Świeradowa,hotele,pensjonaty,sanatoria wszystko tętni życiem.Im wystarczyło tylko cztery lata rządów nowego burmistrza.U nas pompują unine pieniądze na projekty które nikomu nie są potrzebne.Jak zabraknie pieniędzy uninych pozostaną mieszkańcy w starszym wieku.Jedyną szansą rozwoju miasta jest turystyka,bo mamy piękne góry,których nie potrafimy pokazać turystom.Nie ma nawet przewodników o Jeleniogórskich Karkonoszach.Widziałem takowy na blogu Krzysztofa Pika http://krzysztof-bike-jgora.blog.onet.pl/
~123kryjeszty 18-05-2010 1:36
Tylu ludzi tam pracuje i nikt nie wpadł na to aby związek zawodowy tam otworzyć? Kiedyś mnie tam wysłali z PUP'u ... przyszedłem na rozmowę, jakieś testy pisałem, następnie pozwolono zadawać pytania. Więc pytam: - ile w tej firmie funkcjonuje związków zawodowych? ... dziwna mina Pani prowadzącej i odpowiedź: żaden. Co skwitowałem natychmiast: - to już niedługo będzie pierwszy. Roboty oczywiście nie dostałem ... bo jej nie potrzebowałem, musiałem tylko zaświadczenie z PUP mieć do sądu bo by mnie z wadium nie zwolnił w cywilnej sprawie :-)
~ojo 18-05-2010 6:30
do ~znawca tematu jej syn ma podobno wylecieć
~~drekka 18-05-2010 14:41
do ~aaanonim i do wiadomości pozostałych co myślą podobnie pan k... nie ma takich wtyków właściwie to został wrobiony w ten temat przez Szafrańskiego i Uda postawiony przed faktem dokonanym od jutra jest pan kierownikiem na wykrawaniu i koniec pieśni czy się podoba czy nie.. Ty to się pewnie urodziłeś z wiedzą na temat pracy, którą wykonujesz? takiemu to dobrze inni muszą się uczyć od podstaw; kierownicy zaś nie mają obowiązku umieć kaszerować itp. oni mają zarządzać zespołem ludzi i ich pracą by szła płynnie i wydajnie taki podział ról a mimo to chciało się temu tak znienawidzonemu panu k.. dowiedzieć na czym polega praca jego ludzi i nie raz zakasywał rękawy:)
~ 18-05-2010 15:13
~~drekka 18-05-2010 15:16
do ~aaanonim i do wiadomości pozostałych co myślą podobnie pan k... nie ma takich wtyków właściwie to został wrobiony w ten temat przez postawiony przed faktem dokonanym od jutra jest pan kierownikiem na wykrawaniu i koniec pieśni czy się podoba czy nie.. Ty to się pewnie urodziłeś z wiedzą na temat pracy, którą wykonujesz? takiemu to dobrze inni muszą się uczyć od podstaw; kierownicy zaś nie mają obowiązku umieć kaszerować itp. oni mają zarządzać zespołem ludzi i ich pracą by szła płynnie i wydajnie taki podział ról a mimo to chciało się temu tak znienawidzonemu panu k.. dowiedzieć na czym polega praca jego ludzi i nie raz zakasywał rękawy:)
~ 18-05-2010 15:23
Tak zakasał rękawy ha ha raczej do tej swojej lolity, bo na pewno nie do roboty
~kolega rudego z piankowania :) 18-05-2010 15:51
Związek zawodowy to pomyłka ... Występować przeciwko tym , którzy cię żywią , dają ci pracę ?? W imię czego ?? A co do pana K. ma tyle słomy w butach że starczyłoby dla bydła na tydzień . Zresztą słoma w butach większości tych ludzi z zaciśniętymi krawatami oraz w za ciasnych spódniczkach aż bije w oczy . Kontrole z PIP-u jak wszyscy wiedzą że będzie ... Grunt to umieć się odnaleźć i nie dać się porwać tej ułańskiej fantazji . Małe oczy i proszenie . Czy przyszedłbyś w sobotę ?? hmm... "wy udajecie że płacicie , my udajemy że robimy " . Pozdro T.M :) A czy Marcinek Sz. zastrasza... nie jeżeli miałbym oceniać to widzę u niego zmiany , małe ale jakieś światełko w tym niekończącym się tunelu widać :) I przestańcie odbijać piłkę że tylko pupile kierowników i brygadzistów przeszli na DWS !! Scyzoryk w kieszeni się otwiera . Zostaliście do końca , chwała was za to , może nawet na koniec dyrekcja wręczy wam pamiątkowe dyplomy !!!!!!!
~~drekka 18-05-2010 16:08
znasz numer personalny pana k. ja znam bo montował ze mną drzwi, nie było komu na pakowaniu poskładać worów bo dziewczyny latały z wrotami do komboboksów to właśnie pan k. składał je sam z siebie, wielokrotnie ratował sztuki spisane na straty, ale przy okazji "lolity" warto wspomnieć, że dzięki niej między innymi paru ludzi utrzymało swoją pracę mimo że szczur chciał ich widzieć na bruku wielu ludziom pan k. pomógł i nie oczekiwał oklasków niektórzy nawet nie są tego świadomi niektórzy specjalnie rozmawiali najpierw z "lolitą" ale po co oddać sprawiedliwość to niepopularne zaś obrzucanie błotem pana k. czyni nas częścią proletariatu prawdziwa masa ciężkopracująca
~ 18-05-2010 16:17
ja to bym do kaszerowania dałą świetna P.Celinę!!!!!!!!!!a Pan .K.to w naszych jeleniogórskich posłach ma rodzinke i dlatego do DSE go wciśnęli!!!!!!na kierownika od pilnowania czy chodzą palić czy może białe sprzedają.tak teraz to niema zamówień ,a jak ludzie wróćą z Tunezji to dla nich miejsca będą?i co zwiększą sie zamówienia wtedy?????????????
~ 18-05-2010 16:33
ja jakbym był właścicielem drexa to tez bym uciekał od podatków i przenosiał produkcje gdzie tylko taniej !!! tak juz jest i będzie z niemcami. Skąpe h... z nich !!!! Ale dla tego sa tacy bogaci.
~ 18-05-2010 16:37
ja jakbym był właścicielem drexa to tez bym uciekał od podatków i przenosiał produkcje gdzie tylko taniej !!! tak juz jest i będzie z niemcami. Skąpe h... z nich !!!! Ale dla tego sa tacy bogaci.
~ 18-05-2010 16:39
ah te wyrzsze swery, nawet bic sie na delegacjach potrafia :) kierownicy kontra AV
~ 18-05-2010 16:46
ah te wyrzsze swery, nawet bic sie na delegacjach potrafia :) kierownicy kontra AV
~jaca 18-05-2010 17:51
do andrzejadrx : masz racje, im nikt nigdy nic nie zrobil, nazywalismy ich matrix i cos w tym bylo, chyba sa w innym wymiarze. ostatnio slyszalem od kolegi z boiska, ze jedyne co ich spotkalo to brak podwyzek w tym roku, ale przy ich zarobkach to tez bym nie narzekal. mieli podobno cale 13 a nie tak jak my, po 50 i 60 procent. to inny swiat i duzo bym dal, zeby tam sie dostac. Maja dobry zarzad.
~jaca 18-05-2010 18:03
do andrzejdrx: tu masz racje, nie przypominam sobie zeby ktos im cos zrobil. jedyne co ich spotkalo to brak podwyzek w tym roku, ale przy ich zarobka to mogloby nie wplynac na nich znaczoca. moj kolezka z boiska mowil mi, ze oni wcale nie zauwazyli kryzysu. maja mnostwo pracy. ktos wie jak sie tam do nich dostac?
~jaca 18-05-2010 18:05
do andrzejdrx: tu masz racje, nie przypominam sobie zeby ktos im cos zrobil. jedyne co ich spotkalo to brak podwyzek w tym roku, ale przy ich zarobka to mogloby nie wplynac na nich znaczoca. moj kolezka z boiska mowil mi, ze oni wcale nie zauwazyli kryzysu. maja mnostwo pracy. ktos wie jak sie tam do nich dostac?
~~drekka 18-05-2010 18:08
znasz numer personalny pana k. ja znam bo montował ze mną drzwi, nie było komu na pakowaniu poskładać worów bo dziewczyny latały z wrotami do komboboksów to właśnie pan k. składał je sam z siebie, wielokrotnie ratował sztuki spisane na straty, ale przy okazji "lolity" warto wspomnieć, że dzięki niej między innymi paru ludzi utrzymało swoją pracę mimo że szczur chciał ich widzieć na bruku wielu ludziom pan k. pomógł i nie oczekiwał oklasków niektórzy nawet nie są tego świadomi niektórzy specjalnie rozmawiali najpierw z "lolitą" ale po co oddać sprawiedliwość to niepopularne zaś obrzucanie błotem pana k. czyni nas częścią proletariatu prawdziwa masa ciężkopracująca
~aa 18-05-2010 18:09
hehe Krzysiu zakasał rękawy do swojej Madzi na palarni :P i to kilknascie razy dziennie jeb... konfident i tyle a poza tym ostatnio na solarce przesadził heheh
~~drekka 18-05-2010 18:14
znasz numer personalny pana k. ja znam bo montował ze mną drzwi, nie było komu na pakowaniu poskładać worów bo dziewczyny latały z wrotami do komboboksów to właśnie pan k. składał je sam z siebie, wielokrotnie ratował sztuki spisane na straty, ale przy okazji "lolity" warto wspomnieć, że dzięki niej między innymi paru ludzi utrzymało swoją pracę mimo że szczur chciał ich widzieć na bruku wielu ludziom pan k. pomógł i nie oczekiwał oklasków niektórzy nawet nie są tego świadomi niektórzy specjalnie rozmawiali najpierw z "lolitą" ale po co oddać sprawiedliwość to niepopularne zaś obrzucanie błotem pana k. czyni nas częścią proletariatu prawdziwa masa ciężkopracująca
kotlet 18-05-2010 18:47
Ciekawe za co Paweł poleciał zajebisty był kierownik przynajmniej dla ludzi.a swoją drogą to barany jesteście żeście pisali o przeniesienie nadgodzin i nadal zapieprzacie w soboty i niedziele.
kotlet 18-05-2010 18:50
Ciekawe za co Paweł poleciał zajebisty był kierownik przynajmniej dla ludzi.a swoją drogą to barany jesteście żeście pisali o przeniesienie nadgodzin i nadal zapieprzacie w soboty i niedziele.
~* 18-05-2010 19:20
Czytajac wiekszosc tych durnych komentarzy, przychodzi mi do glowy tylko jedno pytanie: czy takiego idiotyzmu nabiera sie z wiekiem, czy moze z nim sie rodzi? A tak na marginesie to moze wieksza czesc z autorów tych tekstow zajmie sie pisaniem bajek dla dzieci albo ksiazek fantastycznych bo fantazje macie oj wielka az zal zeby marnowaly sie takie talenty a i kasa bedzie wieksza. ZENADA!!
teessi 18-05-2010 19:22
do autora postu z 18-05-2010 01:21 | ~stracona kadęcja samorządu - Szanowny panie/i - odnośnie "gór, które mamy", to chcę zauważyć, że góry jako takie to ma Karpacz i Szklarska Poręba, a nie Jelenia Góra. Gdzie w Jeleniej Górze chcesz Pan/i wybudować ten wyciąg? A ławki są wzdłuż całego Placu Piastowskiego, na ul. 1 Maja także ich nie brakuje.
~szaraczek 18-05-2010 20:05
do barnaby. Nie wiesz jak jest to sie publicznie nie wypowiadaj. Juz po pierwszym spotkaniu z generalnym zapowiedziano pracownikom ,że owszem przejda z dse do dws ,ale nikt im nie dawal 100%gwarancji ,że przejda wszyscy. Wiec do kogo macie teraz pretensje. Byl czas ,że mozna bylo sie starac o przeniesienie kiedy bylo zapotrzebowanie na pracowników. Jestem szarym pracownikiem i nigdy nikomu w d...nie wchodziłem bedąc w dse ,więc tym bardziej teraz . Poprostu sa momenty ,że trzeba sie zdecydować na jakis krok,a nie czekać na cud. To było do przewidzenia prędzej czy później. A lizanie d..jak to padlo w komentarzu zacznie się dopiero teraz,kiedy juz sytuacja wielu pracowników jest jasna. Ale całe szczęscie ,że my juz nie musimy przez to przechodzić.
~drekka 18-05-2010 20:39
wiesz kotlet odnoszę takie wrażenie patrząc na historie fluktuacji kadr od brygadzistów począwszy im kto lepszy dla ludu im fajniejszy ma z nim kontakt jest w porzo i jakoś odstaje od reszty wierchórzki tym bardziej może liczyć na "mokrą szmatę w pys" od szefów tak samo taki co próbuje znaleźć równowagę w tym kontakcie między "górą a dołem" w efekcie wieszają i tak na nim psy tylko ten co dąży do perfekcji w byciu śliskim skur... jak np. "Kolano" (czy inna kończyny część;) będą pływać na powierzchni mając w nosie opinie publiczną:( te pierwsze gatunki rządzących natomiast są krzywdzone często tą opinią czy to ze strony ludu pracującego czy stron rządzących... poznałam paru tych "z góry" i wniosek taki NIE SĄDŹ KSIĄŻKI PO OKŁADCE bo możesz kogoś zwyczajnie skrzywdzić..
~Ronnie 18-05-2010 21:06
Dobry komentarz do tematu: demotywatory.pl/1579326/Ludzie-sa-jak-ptaki
~Ewcia 18-05-2010 21:21
~ 18-05-2010 21:36
ah te wyrzsze swery, nawet bic sie na delegacjach potrafia :) kierownicy kontra AV
~aaaaanonim 19-05-2010 0:10
najlepiej zróbmy .... zlikwidować reklamę koło dse a w jej miejsce napis arbait maht frai ....i ty nie broń tam pana k.... bo nikt nie będzie chodził do jego kochanki o pomoc i on i praca to śmieszne....aha ten napis to powinien być plastikowy bo metalowy ukradną na złom..
~znający temat 19-05-2010 10:49
chcialem tylko dwa słówka przekazac.mianowicie nie bede juz dyskutowal na temat sytuacji panujacej w tejze firmie ale zajme glos w sprawie wielkiego niby specjalisty pana K.S a w zasadzie na temat jego romansu w Tunezji i nie tylko.Podlapal karierowiczke produkcyjna pania M.W , ktora okazala sie naiwna i myslala ze bedzie kims.ludzie wszyscy o tym wiedza w calym zakladzie.czlowieku jak ty mozesz zonie patrzec w oczy.masz tupet.pozdro dla normalnych
~zuk 19-05-2010 10:51
aaaaa
~ 19-05-2010 10:54
"ah te wyrzsze swery" "arbait maht frai" joł ziomy. dzięki Wam Świat się rozwija :)
~GG 19-05-2010 16:29
pracowałam wystarczająco długo w DSE,wszyscy tak narzekają obóz,getto,to dlaczego jak była taka możliwość i ci co wyjechali za granice do pracy i wracali do Polski to wracali jak bumerangi i to nie był pojedyńczy przypadek....teraz pracuje w DWS i prawie każdy mógł przejść jak była odpowiednia pora,KAZDY WIEDZIAL,że DWS nie wszytkich weżmie do siebie,bo nie będzie tyle miejsc pracy to co niektórzy czekali chyba na oklaski na koniec,a teraz mają pretensje tylko nie wiem do kogo ,raczej chyba do samych siebie,że nie wykorzysali momentu
~jaja 19-05-2010 18:15
a niech sobie romans ma, tylko współczucia dla żony Doroty. Ciekawe czyją stronę trzymają jej koleżanki z Drexa.
~szary pracownik dws 19-05-2010 18:31
do GG Zgadzam sie z Tobą. Teraz ci co pozostali w dse są "dumni ",że zostali lojalnie do końca ..tylko pytanie dla kogo. Zakład ma gdzieś ludzi ,którzy tak naprawdę , niemalże z dnia na dzień zostaną bez pracy. Na co liczyli ,że firma jednak ich doceni,da ekstra premię i pakiet lojalnościowy..takie rzeczy to tylko w Erze. "Góra" juz dawno uciekła z tonacego Titanica ,zostawiając na lodzie tych właśnie biednych ,wiecznie ganianych pracowników produkcyjnych,którzy zawsze mogli,zawsze musieli ,zawsze chcieli .. Każdy mógł się przenieść w czasie największego naboru a i później również. Chodziły swego czasu listy u brygadzistów ,można się było wpisac na natychmiastowe przejscie ,ale zawsze bylo ..może po urlopie , może w przyszłym roku, jeszcze nie teraz. Ja z tego skorzystałam i nie żałuję...mam pracę . Poprostu.
~barnaba 19-05-2010 18:44
do szaraczka ty się nie wypowiadaj bo pierdoły gadasz jaki czas- listy w dSE robili i tylko swoich na nie wpisywali a samemu nie można było się starać o robotę a obiecali że nie będzie problemu a jednak jest i to do ostatniej chwili czekali ja mam to gdzieś bo coś znajdę ale nie lubię jak się ludzi w balona robi, a ty szaraczku pewnie za biureczkiem w drexie siedzisz i bronisz swojego gniazdka powodzenia
~dse 19-05-2010 20:02
Chodzily listy prawda ale prawie kazdy sie wpisal na nie wiec nie pisz ze przeszedl kazdy kto chcial bo tak sie nie stalo Ci ktorzy tak piszecie to jestescie madrzy bo macie prace
~mmm 19-05-2010 22:37
Panie Adminie dlaczego brakuje treści Ewci?
~ztychcozostali 20-05-2010 0:24
Nie jestesmy dumni ze zostalismy do konca, bo tu nie ma byc z czego dumnym, kazdy z nas mial nadzieje ze w koncu zostanie przeniesiony do DWS i wiadomo po to tylko zeby dalej miec prace, od poczatku przechodzily tam osoby wybierane przez kierownikow zmian wraz z ich przydupasami brygadzistami, wraz z redukcją tasm selekcja tez byla juz uwazniejsza, pomijajac tych ktorzy zostali wczesniej wybrani na wyjazdy do tunezji bo oni akurat mieli obiecane miejscowki w dwsie, a to calkiem spora grupka ludzi, gdy zostaly juz tylko trzy tasmy na dwsie juz zaczelo brakowac pracy i w tym momencie szybko ostatni pupilowie zostali przepchani na ostatnie miejsca na dwsie. dla nas juz nie ma tam miejsca, tracimy prace, i jest tu z czego byc dumnym. Pozdrawiam wszystkie 3 zmiany Dse.
~szaraczek 20-05-2010 15:10
do barnaby Pierdoly to ty opowiadasz. Jestes rozgoryczony bo nie wykorzystałes swojej szansy. Trudno , w posredniaku faktycznie ci cos znajda . I dla twojej informacji...nie siedze za biurkiem . Jestem od wielu lat zwyklym robolem zakładowym i zap...na produkcji. Więc raczej nie mam czego bronić. Powodzenia rownież
~ 20-05-2010 18:51
wasyscy gadacie od początku było powiedziane że nie dla wszystkich starczy miejsc na dws a teraz eszyscy gadaja trzeba bylo przejsc kiedy bylo zapotrzebowanie a co do kierownika krzysz to moze gdyby traktowal wszystkich jednako a nie wyroznial swojej ekipy z tunezji i nie obnosil sie tak oficjalnie z ta swoja to moze dzis bylby na swoim miejscu
~Thomas 20-05-2010 21:47
~szary pracownik dws 21-05-2010 15:49
do "ztychcozostali" Ludzie skąd wy bierzecie taka pokraczną wiedze o tych przeniesieniach na dws. Na mojej zmianie od samego początku po ogłoszeniu sytuacji dse na ogólnym zebraniu mozna sie bylo zadeklarować na przejście. Brygadzisci na sile chcięli wypychać ludzi na dws. Niejednokrotnie namawiali nas na przeniesienie póki czas, póki sie dws nie zapchal . W pierwszej kolejności wypychali ludzi ,którym sie kończyły umowy a wiadomo ,że umów juz nie przedłużali. I nie byli to żadni pupilkowie tylko ludzie w konkretniej sytuacji. Dzieki im za to ,ze w ogóle pomyśleli o tym zanim pracownik zaliczył zielona trawkę. Jeszcze do końca ubiegłego roku tworzone były listy przez kierowników zmian kto chce juz teraz przejśc ....trzeba bylo się jednak szybko decydować,a nie odwlekać z tym w nieskończoność. Być moze miałam lepiej zorganizowane kierownictwo niż wy . Wpisałam sie i przeszlam . I nie żałuje tej decyzji. Mimo wszystko życzę wszystkim pracownikom dse powodzenia ...źle sie stało ale cóz zrobić . Takie firmy rządza się innymi prawami a my zwykli ludzie chcacy zarobic na rodziny ponosimy konsekwencję ich "mądrych" decyzji.
~GG 21-05-2010 18:40
do szary pracownik dws.Jestem tego samego zdania co Ty,u mnie też tak było,ale padały odpowiedzi -nie teraz,po urlopie itp....-a teraz to niestety jak już nie ma wyjścia to DSE nie dobry, bo ludzi zwalnia,a DWS bo ludzi już nie potrzebuje,ale jak prosili i namawiali do szybkiej decyzji, to nie było chętnych.Ja przeszłam i nie żałuje trzeda było się przestawić,nowego nauczyć, ale kto nie ryzykuje ten nic niema.Zostało jeszcze pare osób w kablach,z którymi pracowałam tyle lat,szkoda że tak wyszło,ale niestety życie jest czasem brutalne i to ono pisze nam scenariusze.Mimo wszystko życze powodzenia tym co zostali do końca....
~ 21-05-2010 23:47
I cóż ,że były listy ale p.Celinka jak sie chciałao przejśc to odpowiedz a kogo ja za pania postawie ?chciałam przejść na szycie bo była taka potrzeba na DWS ;cyt;a pani umnie szyć?akurat jestem po szkole odzieżowej i pracowałam w tym zawodzie.Tażge na tej zmianie zawsze był problem żeby przejśc na DWS.Tyle tylko że swoja przyszłą synową to szybko dałą na cienoiwanie i jeszcze paru dupoślizgów.A listy to ciągle krązyły człowiek sie wpisywał i co z tego ,jak one wędrowały a p.Celinka tylko śkreślała ta może iść ,ta niemożę itd;a pózniej pierdoły gada że to nie odniej zależy bo ktoś taki ciemny i w to uwierzy.
~ztychcozostali 23-05-2010 0:36
no i dokładnie o to mi chodziło co jest napisane w poście 21-05-2010 23:47 | ~ |. I do niby "szarego pracownika dws": miałaś inną sytuację zapewne nie miałaś okazji pracować na zm.B na całe twoje szczęście zresztą. Tu nikt się nie interesował kończącymi się umowami, ta zakłamana i złośliwa p. Celinka wybierała ludzi jak chciała, nikogo nie dziwi fakt że na dws trafiła cała jej śmietanka. I nie mów o jakichś śmiesznych listach bo oczywistym było i to na każdej zmianie że nawet jakby wszyscy wyrazili taką chęć i na raz chcieli się przenieść na DWS to nie było to możliwe, ktoś musiał zostać i wykańczać te wiązki. I teksty w stylu "no i kogo ja za ciebie postawię" to normalka.
~dm 26-05-2010 21:58
praca czyni wolnym
~dm 26-05-2010 22:00
obozy pracy likwidować polska jest dla polaków anie dla szmat
~dm 26-05-2010 22:08
widocznie buraki nie potrafią docenić polskiego pracownika współczuje wam tak samo jest na przeciwko jelenia plast tam też pracownik jest traktowany szmata
~dm 26-05-2010 22:39
a pani c robiła lody
~dm 26-05-2010 23:21
a komentarza na temat jelenia plast nie wypuszczacie
~już dawno w DWS 26-05-2010 23:57
Listy chętnych były, ale najpierw przechodziły osoby które choć raz w życiu widziały maszynę do szycia ... W pierwszej kolejności chcieli mieć u siebie ludzi choćby z pokrewnych branż. Co się dziwicie.
~~otiss~ 30-05-2010 12:32
Listy chętnych na zm. A zawsze były fikcyjne,bo kierowniczka Marzena,która przedstawiała siebie jako osobę " życzliwą dla wszystkich pracowników i dbającą o całą swoją zmianę '',zarówno do DWS,jak i do Tunezji wysyłała swoje DUPOWŁAZY,a pozostałym tylko mydliła oczy tą swoją "życzliwością!Zakłamana ,podła i wredna!Mamy nadzieję że w DWS-ie nie dadzą wiary jej "dobremu sercu"ibędą na nią uważać.Na pożegnanie zm.A życzy pani kierowniczce żeby wszystko w jej życiu toczyło się tylko pod górę której szczytu nigdy nie zobaczy.
~kolega rudego z piankowania :) 30-05-2010 16:50
Początki przechodzenia do DWS-u były takie ... Jak chciałeś wrócić to było wiadomo że już cię nie wezmą 2 raz i dostawałeś odpowiedź że " sam fakt że już tam jesteś miesiąc czy byłeś oznacza że właśnie zablokowałeś komuś miejsce kto chciał przejść " . Mimo to trzeba było podjąć ryzyko . Najłatwiej i najprościej wszystko teraz zwalić na Marzenę . Nie jestem jej zagorzałym fanem ani nie bronię jej ale co ona jest winna ?? To nie ona decydowała o tym czy będą nowe projekty . Także otiss jesteś bardzo nie w porządku ... Jakbyś ruszył swoim tyłkiem wcześniej i pomyślał co będzie jak mnie jednak nie wezmą dziś nie byłoby problemu !! A tak w ogóle to na zmianie A zostało pełno " dupowłazów " , dlaczego zostali do końca ??
~~otiss~ 30-05-2010 23:03
do "kolegi rudego..."-dla mnie to teraz tak szczerze w tej chwili jest najważniejsze,żeby zakład rozliczył się ze mną uczciwie co do grosza.Nie jestem ułomem i więc o pracę się nie martwię.Jeżeli chodzi o Marzenę,to prawda jest taka,że jest to nieuczciwa franca,która chce stworzyć własny wizerunek na podobieństwo Matki Teresy z Kalkuty.Taka słodka trucizna.Mamiła wszystkich swoją "zyczliwością",a tak naprawdę korzystali tylko ci,którzy wciskali się najgłębiej w jej tyłek.A na zmianie A wśród szarych pracowników nie został chyba ani jeden dupowłaz(oprócz tych,którzy niedługo wrócą z Tunezji.AJEŻELI CHODZI O MOJĄ OSOBĘ,to ani na początku przejść,ani poprostu nigdy nie było wobec mojej osoby żadnych propozycji mimo,że jestem pracownikiem,który nie korzysta ze zwolnień i robi co do niego należy,i nie zmienę się pod tym względem do końca,bo taki jest mój ogólny stosunek do pracy niezależnie od tego co robię.
~kolega rudego z piankowania :) 30-05-2010 23:32
Czyli otiss byłeś niezbędny żeby zgasić światło :) . A pytałeś się Marzeny w ogóle czy jest szansa żebyś przeszedł ?? Bo sama się chyba nie domyśliła . Wiesz możesz sobie myśleć co chcesz ale nie zazdrość bo dostaniesz 2-krotną odprawę , ekwiwalent za urlop i masz 2 miechy na znalezienie pracy . Czego tu żałować ?? Większość z tych co tam zostali nie nadawałaby się do pracy w DWS-ie , może odkryliby że są na coś uczuleni jak jeden gość z QS-u . Czego TY otiss oczekiwałeś ?? W życiu trzeba liczyć na siebie i tylko na siebie żeby coś mieć . Jak jesteś zaradny i znajdziesz robotę to przestań tak płakać za tym swoim kochanym drexem ?? Czego będzie ci brakowało ?? Bo mi nie brakuje nic , dla mnie drex skończył się rok temu . Koniec tematu .
~dw 31-05-2010 15:39
Ponoc koniec PQ 24 lipca a D1 31 grudnia
~r_ha@wp.pl 31-05-2010 15:49
Sporo emocji, a jaki wspaniały PR dla GRUPY, szkoda, że nie zadbała o odchodzących pracowników. Choćby z szacunku i po to aby w tej Tunezji też wiedzieli co ich spotka za kilk lat, gdy ulgi się skończą lub wzrosną płace
~kolega rudego z piankowania :) 31-05-2010 18:17
Jakie ulgi ?? Przecież DSE jest spółką zarejestrowaną w Polsce więc jak może być zwolniona od podatków ?? lub mieć jakieś ulgi ??
~dw 31-05-2010 20:07
Poprawka pierwsze zwolnienia na PQ 24 LIPCA a druga grupa we wrzesniu a D1 pierwsza 31 grudnia a byc moze zostanie jeszcze jedna zmiana do czerwca 2011
~X 2-06-2010 19:21
Nazwa tej firmy kojarzy mi sie tylko z romansami i rozwalonymi małżeństwami eh...
~doiks 3-06-2010 23:29
dobrze ci sie kojarzy ... X
~kolega rudego z piankowania :) 4-06-2010 15:24
A co do kabelków to słyszał ktoś o : " Legendarnej i niezwyciężonej taśmie nr 3 i jej brygadzistce Monice M . " ?? Pozdrawiam wszystkich z trójki :))) Trzymajcie się :)
~quartz 5-06-2010 19:57
W Radomierzu też ciekawie,ostatnio jakiś kierownik z Drexa robi tam porządki po swojemu...
~do Wkurzona 9-06-2010 11:43
o czym piszesz kobieto? kogo obchodza samotne matki i nieudacznicy bez zawodu? mamy kapitalizm, chcielismy tego! kto nie umnie plywac, tonie i nie ma kola ratunkowego bo to nie teleturniej..
~ja 24-07-2010 0:12
Mieli zwalniac z kabelkow a co teraz sie dzieje na Dws zwalniaja po 2-3 osoby a dzisiaj poszli na calosc i zwolnili bodajze 10 bez przyczyny osoby ktore nie chodzily na zwolnienia pracowaly robily swoje znaly kilka stanowisk i to tak z dnia na dzien na koniec pracy i to tylko chyba dlatego ze nie udawaly kogos kim nie sa no a moze tez dlatego ze nie zlozyly sie ostatnio na prezent ten zaklad to jeden wielki syf zwlaszcza ten Dws bo na kabelkach tak nigdy nie bylo Wy co zwalniacie ludzi z byle powodow zycze Wam jednego zebyscie znalezli sie w takiej samej sytuacji bez srodkow do zycia tak z dnia na dzien bo tylko na tyle zaslugujecie to do Was zwlaszcza z tych z Porsche

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Kolizja trzech aut w Radomierzu

Odznaczenia PZN  

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Warsztaty modelarskie

Spotkanie z historią

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
116
Tak
64%
Nie
34%
Nie wiem
2%