MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Wypowiedzenia na stół

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 19 czerwca 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 19 czerwca 2007, 22:29
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Lekarze zwalniają się z pracy. Dyrekcja szpitala nie zgodziła się na gwarancje zatrudnienia dla nich w przypadku zakończenia strajku przed upływem okresu wypowiedzenia.

Około 75 medyków strajkujących w szpitalu wojewódzkim we wtorek ma złożyć wypowiedzenia z pracy. To wyraz niezadowolenia lekarzy z dotychczasowego przebiegu rozmów na temat ich postulatów.

Zgodnie z kodeksem pracy okres wypowiedzenia zamknie się 30 września. Do tego czasu nie wiadomo, czy lekarze wrócą do pracy, bo konflikt zaostrza się i nadzieje na jego rychłe rozwiązanie są niewielkie.

Szpital wciąż protestuje pomagając pacjentom tylko w nagłych i groźnych przypadkach. Zamknięta jest znaczna większość przychodni, a działają tylko te, które pacjentom są najbardziej potrzebne. I to w ograniczonym zakresie.

Ogłoszenia

Czytaj również

Koniec remontu drogi w Zachełmiu

Wieczór wspomnień

Wiadomo kto postawi szatnie – kontenery

Komentarze (56) Dodaj komentarz

~qba 19-06-2007 15:07
żałosna postawa lekarzy.
~Do"qba" 19-06-2007 15:22
Nie zalosna,lecz konsekwentna.
~cdi 19-06-2007 15:28
ucierpia na tym tylko najbiedniejsi. Lekarze w prywatnych praktykach kasuja nieopodatkowane pieniadze do kieszeni i jezeli wybierzesz sie tam na konsultacje to jakis wolny termin operacji napewno sie znajdzie. korupcja na maksa!
~Stańczyk 19-06-2007 16:06
tak trzymać – do skutku
~Jeleniogórzanin. 19-06-2007 16:08
Fajnie jest prywatnie przyjmować pacjentów w państwowo wyposażonym gabinecie. No nie państwo medycy? Ze względu na pauperyzację społęczeństwa i podniesienie prywatnych umownych stawek, coraz mnie ludzi leczy się w tej formie. Brakuje forsy to i trzeba pożywić się państwowo, przez strajk. A może >kaczory podniosą<. Mam takiego zidiociałego kolegę który w niewybrednych słowach skrytykował kaczorów że są głupi i rozdawniczy, bo dali my podwyżkę renty. Takich debili jest więcej a szczególnie wśród lekarzy.
~na rękę 19-06-2007 16:12
Dyrekcja szpitala powinna im iść na rękę i niech nie czekają na 3 miesięczne wypowiedzenie tylko zwolnić od razu.Zobaczycie ich miny i ich wycofywanie podań.Przecież oni robią prywatę w szpitalu.
~Radek 19-06-2007 16:24
Rozumiem,ze będąc odpowiedzialny za ludzkie zycie–trzeba mieć za to godziwe wynagrodzenie ale: My płacimy składkę regularnie–więc dlaczego jesteśmy przez lekarzy karani? Dlaczego ludzi nie przyjmuje się do szpitala i odmawia wydania takiego orzeczenia na piśmie? Proponuję strajk pacjentów –nie płaćmy składek–wtedy Państwo nie będzie miało z czego płacić lekarzom–i wtedy będą mogli nas nie przyjmować!!! Drodzy lekarze–płacimy jak za zboże–a Wy dość,że oferujecie niska jakość usług–to jeszcze odmawiacie pomocy starszemu człowiekowi (mojemu Dziadkowi),który mdleje co 2 godziny... Całe życie płacił składki–nigdy nie chodził do zadnego lekarza–i został potraktowany...okrutnie. Jeszcze na wojnie o to wszystko walczył... Won do Anglii na zmywak–niech juz was w ogóle nie będzie.. I tak zaden z Was pożytek–no chyba,ze prywatnie...Jeden pijak zrujnował mi żołądek,drugi geniusz wygonił 84–letniego człowieka... My powinniśmy zastrajkować–i ich nie wpuścić do pracy–w końcu to z naszych składek mają wypłate!!! I żeby nie było wątpliwości–ja też nie chcę,zeby człowiek od którego zależy moje życie zarabiał 2000. Wolałbym żeby zarabiał 20 000, tylko czemu My pacjenci jesteśmy winni–czy My się wobec Was nie wywiązujemy,ze Nas karacie???? Poza tym bardziej rozumiem pielęgniarki–patrząc na Wasze auta...i domy... Popracujcie jak My...popsujcie sobie zdrowie–a potem spotkajcie dzida,co Wam nie pomoże–a z Waszych składek zre i pije...–tego Wam życzę–bo nie jestem winny Waszej sytuacji–a przez Nią cierpię...
~patient 19-06-2007 16:33
Żadna różnica, bo i tak dostać się do lekarza "na kasę" graniczy z cudem. A "za kasę" przyjmą natychmiast.
~mkmal 19-06-2007 17:15
Gorące słowa uznania dla Radka! W końcu powiedział konkretnie coś na co przymyka się oczy. Skoro chcecie walczyć z państwem to z nim walczcie, nie z pacjentami! Nie płaćcie podatków lub nie chodźcie do państwowych instytucji. A tu bogu ducha winni pacjenci muszą cierpieć. Może jakiś strajkujący lekarz wypowie się w tej sprawie? Chyba, że nie ma czasu, bo "strajkuje"...
~Anulka 19-06-2007 17:27
Brawo Radek!!!! Mam takie samo zdanie! Niech jadą do Angli.Zostaną w Polsce Ci lekarze którzy na to miano zasługują i robią to z chęcią ,a nie z łaski!!!
~Anulka 19-06-2007 17:31
cd. To niech zlikwidują płacenie składek, będziemy chodzić prywatnie–wiedząc za co płacimy!!! a nie robią łaskę bo dadzą skierowanie na zwykłe badania, o badaniach skomplikowanych można zapomnieć!
~DR. Pavulon 19-06-2007 17:40
Wiecie co... weźcie sie zwolnijcie jak macie się zwolnić a nie straszcie na wymuszenie! Robicie sobie kpiny ze społeczeństwa zwłaszcza z naprawdę chorych i potrzebujących opieki,leków i waszej pomocy którą deklarowaliście podczas przysięgi.To zaczyna śmierdzieć materialnym fanatyzmem!
~viki 19-06-2007 18:00
Trzymam kciuki za lekarzy, dobrze że złożyli wypowiedzenia – trzba urynkowić ich pensje, jak będą chętni do pracy za takie pieniądze to ich strajk nie będzie miał sensu, a jak nie dostana podwyżek to będziemy się leczyć prywatnie
~Pacjent 19-06-2007 18:02
Przyjadą z Rosji i Ukrainy a nasi niech idą na prywatne praktyki lekarskie to może w końcu spadną ceny.Czas najwyższy wprowadzić lekarzom kasy fiskalne.
~www.modlinski.pl 19-06-2007 18:06
Ludzie jeszcze wam malo... na 10 studentow medycyny 8 deklaruje, ze wyjedzie. Ci ludzie to nie sa biali niewolnicy oni posiadaja wyksztalcenie i kwalifikacje a nasza 4 RP zmusza ich do takiego postepowania. Niedlugo nawet za kase nie bedzie lekarzy w tym kraju. Dzis w LUX –Med Warszawa czeka sie do spejalisty ok 2 tygodni za pieniadze we Wrocku pewnie podobnie. Skladka na LUX–MED kosztuje 69 zł miesiecznie. Dzwonisz 24 h na dobe i umawiasz sie na dany dzien i dana godzine. Od 15 lat nie bylem u panstwowego lekarza. To jest rozwiazanie. W wielu firmach pracodawca oplaca abonament za pracownika a jego rodzina ma znizke. A lekarze dobrze, ze strajkuja. Polscy lekarze jak wyjada np do Szwecji to pracuja w panstwowej sluzbie zdrowia bo Szwed lub Anglik pracuje w prywatnym sektorze. Niestety za darmo nikt nie bedzie leczyc ja im sie nie dziwie. Pozdrawiam
~cr@zy 19-06-2007 18:18
Lekarze! Nie czekajcie do wtorku! Ratujcie sie czym predzej nim z glodu pomrzecie! Dajcie wymowienia juz dzisiaj!
~bokser 19-06-2007 18:19
LUDZIE!!!!!!!!!!!! widzieliscie kiedys biednego lekarza??? pokazcie mi chociaz jednego to zmienie zdanie. sa bezczelni po prostu. niech spadaj, przyjda mlodzi iinie skrzywieni .
~Stańczyk 19-06-2007 18:36
nie można wprowadzić lekarzom kas fiskalnych – prawo unijne zabrania, natomiast możecie spokojnie brać od lekarzy rachunki – wystarczy powiedzieć. prywatnie na państwowym? – to zwyczajnie przestępstwo – masz dowody – wal do prokuratury, nie masz – lepiej siedź cicho bo sam możesz trafić przed sąd za zniesławienie. składki płacicie? – komu? – lekarzom? a czego oczekujecie za te 100 zeta miesięcznie (200 na rodzinę)? ruscy i ukraińcy? – nie chcą za te pieniądze – u nich płaci się lepiej. "będziemy chodzić prywatnie" – jasne – np na przeszczepik serduszka za 150000 zł . jesteście beznadziejnie prości i w sumie nie zasługujecie na opiekę medyczną
~Baby 19-06-2007 18:44
Do Anglii spadać łachudry... O ile znacie angielski, bo za waszych czasow to tylko ruskiego uczyli... Moze i zarabiacie za malo w szpitalu, ale prywatnie nadrabiacie x 8 minimum. I nie mowcie że tyle pracujecie, dobrze wiedzieliście przy wyborze studiów co będzie dla was ważne.. Tylko kasa kasa kasa... Pokażcie mi lekarza z 20ltenim stażem który mieszka w bloku. Jeśli się taki znajdzie to znaczy że to prawdziwy lekarz. Reszta ma domy wypasione na maksa i kilka mieszkań na własność które wynajmuje i jeszcze dodatkowo na tym kasę trzepie. Nie będę rzucał nazwisk bo nie wypada. A jak się zwolnicie to dobrze, przyjadą Rosjanie i będą nas leczyć. Podobno to najlepsi okuliści świata. Przynajmniej tyle bedziemy mieli... Bo z was to pożytku brak. Potraficie tylko narzekać. Skoro tak to się zwolnijcie i idźcie na budowę albo na kasę do marketu, zobaczymy kto będzie wracał szybciutko do szpitala z podkulonym ogonem...Nie doceniacie tego co macie
~mała 19-06-2007 20:05
W pełni popieram wypowiedz Radka,niech se idą i nie wracają, czy my ludzie pracujący za psie pieniądze możemy zastrajkować ?? raczej nie !! Ja oczekuję na operację kręgpsłupa i co z tego ? prędzej będę jeździć wózkiem niż się doczekam, a nie stać mnie na opłacenie operacji i nie ważne jest to, że pracowałam i płacono mi składkę, może ZUS odda mi te pieniądze ??Ale z czego wtedy będą wypłacać sobie kosmiczne premie ?Jedno wielkie bagno !
~cwichu 19-06-2007 20:23
Stanczyk ma racje, 6 lat studiowania za ile? 6 zl za 1 pacjenta? ktory jak przyjdzie trzeba zrobic badania za 15–50 zl? pogielo was? i z czego wy chcecie sie leczyc? i ile 1500 zl miesiecznie? z tego ledwo da sie wyzyc... a wy sie spodziewacie ze wszystko bedzie na cacy pfff puknijcie sie w glowe, za 1 zarejestrowana osobie firma dostaje od NFZ 6 zl i to ma starczyc na utrzymanie firmy i pacjenata.... jasne....
~tomek 19-06-2007 20:47
Cwichu– zdziwisz się, ale starcza i nie tylko na firmę ale i na dobry samochód i coś jeszcze tylko przeba umieć prowadzić firme.Organizacja pracy itp.
~www.modlinski.pl 19-06-2007 20:56
Dlaczego wymagacie darmowej pracy od lekarzy. Robotnicy budowlani dawno wyjechali i ceny budowy wzrosly. Im sie nalezy. Ja na ich miejscu dawno bym olewal pacjeta, i ci co sa przeciw strajkujacym, na co dzien pewnie tez olewaja swoja prace i petentow bo malo zarabiaja a sami wymagaja od innych by tyrali za darmo. Paranoja socjalna. Na wszym miejscu heh buym sie "modlil" by ktos w tym sektorze socjalnym zostal i leczyl was w ramach hobby. Zawsze jest wyjscie 3 zdrowaski i do pieca.
~do Radek 19-06-2007 21:07
my nie płacimy tych składek na lekarzy – my płacimy je na Narodowy Fundusz Zdrowia – instytucję sztucznie powołaną, aby przejąć obowiązki Ministerstwa Zdrowia. Obowiązki podzielili, ale płac nie i dla tego nie ma kasy na nic – to znaczy ona jest tylko nie u ludzi do których ona tak naprawdę powinna należeć – do podatników.
~do cwichu 19-06-2007 21:10
Jak jesteś taki mądry to dlaczego my musimy odprowadzać taką kase do ZUS–u ? przecież to nie są małe pieniądze a większość z nas nie chodzi do lekarza co tydzień, dlaczego tak ich zacięcie bronisz mało mają ? prywatne gabinety(tylko ryczałt płacą)nadgodziny w przychodniach i szpitalach i jak my pacjęci jesteśmy przez nich traktowani?.W szpitalu na chirurga czekałam trzy godziny! A z resztą szkoda gadać,większość wie jak żyją,w jakich willach i czym jeżdżą wić nie mów mi że tak im źle. Są dwa wyjścia, jedno to niech pracują w systemie zmianowym po osiem godzin dziennie i niech dostaną te żądane pieniądze bez prowadzenia prywatnych gabinetów, druga niech wyjadą z kraju! krzyżyk na droge!
~wtajemniczony 19-06-2007 21:14
lekarz rodzinny otrzymuje miesiąc w miesiac na swojego pacjenta 6 zł razy 2000 pacjentów to 12.000zł.Jak dobrze umie zagospodarowac pieniądze to i pacjentów przybywa.Jak byle jaki lekarz to niech wsuwa suchy chlebek.
~cudownie wyleczony 19-06-2007 21:20
im wiecej będą strajkować tym wiekszą kasę robi konkurencja czyli znachorstwo itp.a tę lekarkę orzecznika z ZUS–u co mnie cudownie wyleczyła i z renty muszę podać do sądu o błąd w sztuce lekarskiej.Więc jak jeszcze pracuje w szpitalu to niech szybko wynosi się by innym nie postawic podobnej do mojej diagnozy!!!!!
~żona i dziecko 19-06-2007 21:28
Fajnie jest być żoną lekarza! Dzieckiem jeszcze faniej! Naprawdę! Dziecko – wychowywane w zasadzie tylko przez matkę. Na uroczystościach przedszkolnych/szkolnych tylko z mamą bo tatuś w pracy lub orze (według mniemania innych śpi) na dyżurach–szpital, pogotowie... co tam w ręce wpadnie. I niestety nie wyciąga 10 tys brutto miesięcznie(ani nawet ośmiu). Dopiero teraz przyszło mi do głowy, że może on nie chodzi jednak do pracy? Tylko dlaczego po takich dwóch – trzech dniach ciągu wraca zmęczony? Oto rozwiązanie zagadki: bo przychodzą na dyżur lub też pogotowie jedzie do kilkunastoletnich debili z 38 st C WYSOKIEJ GORĄCZKI, bolącego gardła, swędzącego dupska, piekącej krosty na ryju lub też zespołu ZBCC a ich przewrażliwione matki najchętniej poddałyby ich hospitalizacji. Gdyby każda nieuzasadniona wizyta w przychodni, szpitalu, czy wyjazd pogotowia była płatna to wtedy lekarze moglibyby swój marnowany czas poświęcić osobom potrzebującym a państwo nie wyrzucałoby pieniędzy na refundowane lekarstwa – nieużywane, zalegające w szufladach i marnujące się. Czy ktoś z Was wie jak funkcjonuje służba zdrowia na zachodzie? Na zachodzie nie można bezkarnie "oddać" do szpitala starszego, przeszkadzającego rodzinie człowieka bo trzeba zapłacić za dobę hotelową, tam nie ma rozdawnictwa leków. To państwo nauczyło, że wszystko ma być za darmo a lekarzom teraz według niektórych w głowach się poprzewracało. Dlaczego zawsze państwo może dać górnikom, kolejarzom, rolnikom wymuszającym wszystko strajkami, marszami, blokadami?Brawo dla lekarzy, za to że wreszcie odrobinę się zmobilizowali! Nie dajcie sobą pomiatać! Jesteście mądrymi, inteligentnymi i wrażliwymi ludźmi. Słyczę jak rozmawiacie ze sobą i wiem, że często przeżywacie tragedie swoich pacjentów, jak nieszczędzicie gorzkich słów konowałom (bo i tacy są).Trzymamy kciuki! W imię wspólnych weekendów i wolnych popołudni. Żona i dziecko. PS Może inne żony lekarzy lub mężowie lekarek będą uprzejmi dopisać jak miło mieć w domu wykształciucha z pensją zdecydownie poniżej średniej krajowej. myślę, że jeszcze lepsze spostrzerzenia mają małżeństwa lekarskie (tym to dopiero się wiedzie ...)
~maria 19-06-2007 21:36
porypany kraj!!! nie rozumie skoro wszystko co nie Polskie nas zachwyca to dlaczego nie wziąć pomysłów z innych krajów i raz a dobrze zrobić porządek w służbie zdrowia a najlepiej to zmienić ten mądry PIS i zacząć od nowa w każdej dziedzinie
~zniesmaczona 19-06-2007 22:17
Jestem zbulwesowana postawą lekarzy!!! Biora kasę w gabinetach prywatnych i są baaaardzo milusi a w przychodni są opryskliwi, gburowaci i generalnie mają nas wszystkich w d.... gdy dostaną podwyżki –nadal będą w szpitalach i przychodniach gburowaci i nadal będą trzepać kasę po południu. Ot –cała prawada!!
~m13 19-06-2007 22:19
kieruje wielu z was zawisc i zlosc to sie udalo kaczynskim a moze napiszecie czy 10 000zl plus 9000na biuro dla posla to jets ok i tyle nalezy im placic a jak bedziesz mial operacje albo dobra trafna diagnoze swojej choroby to co ile to jest warte...na calym, swiecie lekarze zarabiaja wiecej od politykow wiec prosze pisac co wy na to bo blotem to milo sie obrzuca ale jak ktos taki madry napisal by learze zwolnili sie szybciej to ich w JG nie bedzie i do kogo pojdziesz po pomoc jak dziecko ci zachoruje do posla czy moze do senatora
~piękna 19-06-2007 22:28
Tak zastanawiam się kiedy ktoś pierwszy poda ich w końcu do sądu,przecież jesteśmy ubezpieczeni,jakim prawem odmawiają nam tego co mamy zagwarantowane...niech zwrócę pieniądze za lata nauki które dostali od państwa, czyli nas pacjentów
~ do dziecka i zony 19-06-2007 22:35
A larwa siedzi w domu i maluje pazury,od czasu do czasu wypisujac glupoty na jelonce;–)
~Ghost 19-06-2007 22:54
do garów żono lekarza.... A najlepiej do roboty skoro tak źle... Może lepiej powiedz ile m2 ma twoja willa i czy jexdzi twój biedny mężuś do pracy... Avensis, mondeo czy może passat?? Bo pewnie nie 12 letnie polo....
~do zony 19-06-2007 22:58
zaraz sie rozplacze a co chcial by malzonek zarabiac 8000 zl i siedziec z dupskiem w domu.
~balbineczka 19-06-2007 22:59
żono i dziecko – popieram Twoją wypowiedź w 100%– ludzie nie zdają sobie sobie sprawy z tego,że praca lekarza i owa "wielka kasa"z setki przepracowanych godzin w miesiacu – odbija się niestety na rodzinie,nie odbębni on swoich 8 godz,tyko praktycznie jest na wysokich obrotach cała dobę– z domu wydzwania do szpitala,żeby mieć cały czas kontat z tym co się dzieje z jego pacjentami i nie wmawiajcie mi tu ludzie,że chodzi tylko o pieniądze !!!! – jak pracuje za grube pieniądze jakiś właściciel firmy czy prezes jakiejś spólki to ludzie z szacunkiem mówia o nim,że jest pracoholikiem,a tu słyszy się tylko ile kto dał kasy lekarzowi za leczenie – bez przesady – wychodzi na to,że idąc do lekarza to sie tylko płaci i płaci i płaci ,to jakaś paranoja – niech kazdy uczciwie pomysli,czy rzeczywiście tak na prawdę jest – bo to już teraz zrobiła się jakaś fobia z tym płaceniem za zdrowie
~Teraz Polska 19-06-2007 23:10
....Serdecznie popieram lekarzy , zycze im zarabiac po 100.000 zl rocznie !!!Gratuluje Polakom premiera , prezydenta , poslanki Hojarskiej , prof. Macieja Giertycha no i moze Andrzeja Leppera vel "tredowaty " .Nie ma na co narzekac , Piasecki i Rewinski w Opolu zaprezentowali sluszny program , wcale nie bylo do smiechu ––hahahahaha , pozdrowienia dla PiS –zyjacych w MATRIX .
~cr@zy do "żona i dziecko" 20-06-2007 0:23
Oh, strach pomyslec, co maja rodziny policjantow, strazakow, ba, zolnierzy!! A strach pomyslec jak sie maja rodziny tych co ciezko pracuja po 10–12 godzin. Tacy to jeszcze musza nawet stac w kolejce do lekarza... Droga pani, zawsze mozna zmienic fartuch lekarski na fartuch kuchenny w anglii. Nic temu nie stoi na przeszkodzie. I ciekaw jestem czy wowczas maz bedzie mial az tyyyle czasu dla rodziny. Lekarze – nie jestescie jedynymi "cierpiacymi" w kraju!
~żona i dziecko 20-06-2007 6:44
Tylko po co zmieniać zawód albo wyjeżdżać z kraju? Ludzie zrozumcie, że to jest chory kraj, z chorym systemem. Każdy chce żeby jego praca była doceniona i uczciwie wynagrodzona – i o nic więcej tu nie chodzi. Lekarz podnosi swoje kwalifikacje i kompetencje przez cały czas czynnej pracy zawodowej – i kasę tę wydaje ze SWOJEJ KIESZENI na kursy, specjalizacje, żeby leczyć potem ludzi chorych na głupotę, zawiść i nienawiść.A na to lekarstwa nie ma:( Życząc zdrowia!
~mmm 20-06-2007 7:16
Zatrudnoijmy lekarzy ze wschodu, oni za taką pensję będą dyrektorów szpitali całowac po rękach, my pacjencie będziemy mogli na nich liczy. A tym co się niechce pracowa wynocha na zachód skoro chca takich oboiboków, kt orzy za nic chca pieniądze.
~do balbineczki 20-06-2007 8:34
Piszesz o lekarzach jak to cięzko pracują 24 godz. na dobę i setki przepracowanych godz. miesięcznie. A gdzie kodeks pracy– który mówi o 8 godz. pracy dziennie x ilość dni roboczych w miesiącu z regóły jest to od 160 do 178 godz. Zawodowy kierowca nie może pracować więcej niż 12 godz. bo po takim kursie jego organizm jest już przemęczony. Czy organizm lekarza jest inny? Dlaczego lekarze mogą przepracować setki godz. miesięcznie?Odpowiedź jest prosta o mają tyle etatów. I wszędzie odstawiają przez to chałturę.
~DO ŻONY I DZIECK0 20-06-2007 8:51
W KAPITALIŹMIE UE CZY AMERYKAŃSKIM NIGDY KOBIETO NIE ZHAŃBIŁAŚ SIE PRACĄ.MASZ PĄCZUSZKI DLA SWOJEGO DZIECKA.ZAMIAST KRYTYKOWAĆ DORABIAJ DO PENSJI MĘŻA DOKTORKA NP,ZARABIAJ PRZEZ INTERNET,DOKSZTAŁCAJ SIĘ RAZEM Z DZIECKIEM NP,W JĘZYKACH OBCYCH.sKORO SIEDZISZ W DOMU TO MOŻESZ OBIADKI ZANOSIĆ SWOJEMU UKOCHANEMU MĘŻUSIOWI DOKTORKOWI DO PRACY.SPACERKI WZMACNIAJĄ MIĘŚNIE NIE TYLKO KRĘGOSŁUPA."O TAKE POLSKE" NIEKTÓRZY WALCZYLI RAZEM Z POMOCĄ AMERYKI.DO ROBOTY JAK W KOMUNIE.TAM DO LEKARZA SPECJALISTY CZEKAŁAM W KOLEJCE NAJWYŻEJ 2 GODZINY.DZIŚ REJESTRACJA DZISIAJ PRZYJĘTY PACJENT.UBYŁO NAS Z KRAJU 2 MILIONY I DRUGIE TYLE ZREZYGNOWAŁO Z USŁUG DOKTORKÓW BO NIE MAJĄ ZDROWIA I PIENIĘDZY NA LECZENIE.pRAWNICY TEŻ KOŃCZĄ CIĘŻKIE STUDIA ,DLACZEGO NIE STRAJKUJĄ ADWOKACI,SĄDY, PROKURATURY, URZĘDNICY?
~Stańczyk 20-06-2007 9:33
"niech oddają za studia", "my pacjenci płacimy za ich studia" – żeby napisać coś takiego trzeba mieć rzeczywiście problem z dostępem do specjalisty. Jeśli czyta to psychiatra niech się ulituje na tą nieszczęsną istotą i odizoluje ją od niezrozumiałego dla niej świata. "8 godz w systemie zmianowym" – tego nawet w Niemczech nie wytrzymają – nie masz pojęcia o temacie, a zabierasz głos. Wystarczyło siedzieć cicho żeby nie wyjść na głupka, a tak – ups – wydało się. Idźcie do szkół i leczcie się sami, albo poszukajcie sobie dodatkowych zajęć (tak do 24h na dobę) żeby zarobić na prywatną służbę zdrowia. Alternatywy nie ma.
~Przedemeryt 20-06-2007 9:58
No i jak to jest: mam wyższe studia (niestety), pracuję (chyba uczciwie) od 1978 r.), byłem dwa razy bezrobotnym ale w okresie zatrudnienia miałem i mam odprowadzane wszelkie należne składki. Jest tego obecnie około 1.300 zł MIESIĘCZNIE!!! Piszę tu o składce łącznej, płaconej przeze mnie i pracodawcę.Płacę, płaczę i słyszę coraz częściej z Warszawy, że moja emerytura to ZNAK ZAPYTANIA, że wypłata z OFE to ZNAK ZAPYTANIA, a przecież umowę mam z OFE... Że opieka zdrowotna to TOTALNY ZNAK ZAPYTANIA czy wręcz ZWĄTPIENIA... Ludzie, gdzie ja "żyję"?Czy z tego powodu Gombrowicz jest właśnie BEE a Dobraczyński CACY, bo naucza nadstawiać setnego policzka? W imię czego za MOJE PIENIĄDZE
~cr@zy ponownie do "żona i dziecko" 20-06-2007 10:22
Kobieto! A czy Ty myslisz, ze wszyscy wyjezdzajacy z tego kraju chca wyjezdzac? Ale jesli tylko kazdy chce brac i brac, a nie dawac, to nigdy nie bedzie dobrze. Pacjenci placa regularne skladki, rzad kradnie, a lekarze swoim zachowaniem krzywdza wlasnie pacjentow... I czy Ty naprawde myslisz, ze tylko lekarze placa ze swojej kieszeni na kursy, studia uzupelniajace, certyfikaty, szkolenia? Takie jest zycie, ciekaw jestem, czy jak Twoj maz wyjedzie na zachod to bedzie mial tyyyyle czasu i beda go wysylac na darmowe szkolenia... Jak go wysla na szkolenie, to bedzie musial podpisac umowe lojalnosciowa, w czasie ktorej bedzie pracowal jak dziki. Pogodz sie z tym, ze praca lekarza to ciagly brak meza w domu. A zawod zawsze mozna zmienic...
~Radek 20-06-2007 11:30
Napisała żona lekarza–że ciężko mąż pracuje i nie ma czasu dla rodziny....i nawet 8000 nie zarabia... Bliska mi osoba– 25–lat pracy w kulturze, skończone studia – do rączki dostaje 1300pln – a jak wróci z pracy do domu–to do 23 siedzi przed komputerem–bo w pracy nie ma swojego... Jak chce zarobić–to nie strajkuje,ale chodzi do pracy w weekendy. Ja pracuję codziennie od 10 do 20...a w niedziele do 19 – dlatego,że zostałem sam "na pokładzie" i nie ma chętnych spełniających wymogi , albo Ci co przychodzą twierdzą,że za mała płaca–czy ja strajkuję???? Jakbym spróbował–to myślę,że co miesiąc meldował bym się na ul. Podchorążych w P.U.P. Poprzednio pracowałem w instytucjii Państwowej–to do rączki dostawałem 670pln czy strajkowałem??? A lekarze mają płacę niską–fakt – ale mi chodzi tylko o to,że oni odmawiają nam opieki–pomimo iż się wywiazujemy z płacenia składek–ba przeciętny Polak idzie do lekarza–jak już nie może wytrzymać z bólu,bo nie ma na to czasu... Nie wpuście ministra do pracy , zawiadomcie trybunał w Strassburgu – a nie karajcie Nas za to–co My mamy o was myśleć–skoro płacimy grubą kasę– w ogóle z niej nie korzystamy–a Wy odmawiacie Nam opieki... Myślicie,że zbierzecie jakieś podpisy popierające wasz protest od ludzi odesłanych z kwitkiem??? A co do 6 pln/pacjent. Też chcę 6 pln za 10 min. pracy...otworzyć usta, oddychać głęboko... diagnoza...bach recepta(na lek zaplanowany przez przedstawiciela handlowego) i do domu... Jest paru naprawdę dobrch lekarzy w regionie–ale oni są biedni,pracują na jednym etacie i potrafią z domu zadzwonić jak się pacjent czuje– i im należy się podwyżka(są nielubiani przez współpracowników). I oni dziwnym trafem nie strajkują... Acha–niech jeszcze ktoś napisze–co jeszcze prócz pracy można robić przez 3 dni poza domem–i się bardzo zmęczyć... *bardzo bym chciał strajku Policjantów–żeby nie łapali za wykroczenia–bo mało zarabiają..również strażaków–niech nie jadą do pożaru...bo mało płacą...a takze Straz Miejska–niech nie zwraca uwagi na obrzyganych obdartusów–za te pieniądze??? Co Wy Panowie... I w ten sposób stanie wszystko szkoły,muzea wszystkie instytucje i firmy prywatne.. Ja jak chcę więcej zarabić–to szukam nowej pracy–a nie krzyczę–albo dacie kasę–albo nic nie robię... Zbliża się koniec miesiąca–weźmiecie wypłaty...tylko za co???Za tą rebelię??? Za krzywdę ludzi??? Dla mnie klient jest najważnijszy–i mu nie mówię–nie obsłużę Pana–bo mi mało płacą... Tylko staram się zostawić po sobie jak najlepsze wrażenie–coby wrócił–a pensję ustalam z szefem... Przestanie mi sie podobać–pójdę zasówac gdzie indziej.
~grabarz 20-06-2007 12:20
Popieram strajk lekarzy
~~~a~~ 20-06-2007 12:52
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Lekarze powinni zarabiać więcej, ponieważ zależy od nich ludzkie życie. Jednak z drugiej strony pacjenci powinni mieć możliwość leczenia się za darmo, przecież płacą na NFZ. Strajk spowodował konflikt między lekarzami a społeczeństwem, które z jednej strony zgadza się, że lekarze powinni więcej zarabiać, z drugiej jednak strony jest zbulwersowane tym, że płacąc składki nie mogą uzyskać pomocy medycznej lub czekają na nią miesiącami, latami. Lekarze bronią swoich racji, pacjenci swoich a politycy leczą się za granicami naszego"cudownego" państwa lub mają swoich lekarzy, którym płacą kolosalne stawki, bo na to ich stać, z ich skromnej wypłaty. Musze przyznać szanowni lekarze, że wasz strajk jest po prostu nietrafiony, nie widać żeby nasi politycy bardzo się przestraszyli. Prawda jest taka, że naprawdę cierpią na tym tylko zwykli ludzie, których nie stać na prywatne leczenie. Zwolnicie się, umrze trochę ludzi i co z tego? Rządzący wolą kupować nowe auta, żeby podnosić swój prestiż niż pomagać ludziom. Pytanie tylko jak Wy będziecie się czuli, żyjąc ze świadomością, że tacy "Bogu ducha winni"ludzie umierają, bo nie udzieliliście im pomocy. Pewnie uznacie to za winę polityków, gdyż nie dali wam podwyżek, jednak tak naprawdę to Wy będziecie odpowiedzialni za ich śmierć. Pomyślcie co tu zrobić, żeby karę i wszelkie konsekwencje, za to, że dostajecie tak niskie wypłaty odczuli ludzie, od których naprawdę jest to zależne, czyli nasi rządzący.
~Policjant 20-06-2007 12:57
POPIERAM– za długie i cięzkie studia należy się dobrze wynagradzana praca ( kształcenie nie kończy się na studiach– w zasadzie przez cały czas pracy lekarz musi się dokształcać ,już za własne pieniądze).POPIERAM ZA TO ,ŻE MAJĄ SZACUNEK DLA SAMYCH SIEBIE.Ja też ukończyłem studia(techniczne), ale są one nie do porównania z medycznymi oraz z odpowiedzialnością za wykonywaną pracę.Szkoda tylko,że cierpią na strajkach zwykli ludzie, ale w tym kraju nie ma innej możliwości negocjacji z rządem niż z pozycji siły (patrz górnicy i inni).POPIERAM za to ,że sa skonsolidowani.(Inne grupy magą im tego pozazdrośćić)
~Rumunia 20-06-2007 13:31
Prawda jest taka że mamy w RP Rumunię. Zarobki rumuńskie a ceny europejskie. Dlaczego zasiłek dla bezrobotnych wynosi w Polsce 100 euro? Dlaczego najniższa pensja 200 euro? Dlaczego benzyna kosztuje prawie tyle co w niemczech? dlaczego autogaz w holandii jest tańszy niż w polsce ? dlaczego murarz czy tynkarz musi jechać do anglii na saksy żeby godnie zarabiać kosztem rozstania z rodziną? dlaczego lekarz, policjant, czy pielegniarka biorą odpowiedzialnośc za cudze życie a nie są należycie wynagradzani? dlaczego młodzież idąc na studia przerywa naukę i wyjeżdza dorobić żeby mieć się z czego utrzymać? jak zwykle nie ma odpowiedzialnych takiej sytuacji. dlaczego roztrwoniono majątek narodowy zasilając kabzę tzw. utalentowanym biznesmenom (bagsik, krauze,gudzowaty i inni), co na to panowie wałęsa, balcerowicz, kwaśniewski i inni odpowiedzialni (chodź oni się nie poczuwają) za społeczne ubóstwo? powiem tak.obecna sytuacja w państwie przypomina jako żywo okres haosu I Rzeczypospolitej na początku XVIII wieku. skończyło się to rozbiorami bo polacy nie mogli się ze sobą dogadać. czym skończy się to teraz ?
~mała 20-06-2007 14:37
Pięknie to napisałeś Rdaek jak również ~~a~~ nic ująć nic dodać może to przemyślą i zrozumieją swoje postępowanie wobec pacjętów i innych ludzi co pracują ciężko i za małe pieniądze pozdrowienia
~Radek do Policjanta 20-06-2007 14:41
Czy jadąc radiowozem (o ile nie siedzisz w administracjii) podczas strajku Policjii i widząc kopanego człowieka przez bandę wyrostków olał byś całą sytuację–poniewaz Ci mało płacą??? To robią lekarze.. Niech wyślą delegata do sejmu, napiszą list do Strassburga.. Czy oni się nie boją,że Nas do siebie tak zrażą, że każdy kto będzie miał możliwość ominie ich szerokim łukiem??? Czy nie moze być tak: mało nam płacą–ale na pacjenta chuchamy i dmuchamy–mimo wszystko,ponieważ składaliśmy przysięgę, mamy misję społeczna , od tego zależy życie jego i rodziny.. Prawdziwy lekarz–nie odmówiłby pomocy nawet w jakiejś błachej sprawie. Ja czasami dla zupełnie obcych ludzi poświęcam swój czas–i nic z tego nie mam–poza satysfakcją bycia na swoim miejscu.. A lekarze... ciągną ile się da, a podczas relacjii z pacjentem–patrzą się jakby z piedestału. Inni ludzie tez skonczyli ciężkie studia i nie strajkują z tego powodu. Co ma powiedzieć w takim razie filozof????? Studia arcy trudne.... a jakie perspektywy... Ciekawe ilu z tych strajkujących lekarzy byłoby w stanie poświęcić swój czas, pieniądze i kawałek życia,żeby pomóc innym–taki test zrobic by się zdało... Czuć od nich obojętność... Oczywiście nie od wszystkich–ale sobie uogólniam ze względu na to,że z powodu tego strajku–mam w swoim życiu straszny młynek. Codziennie wozę Panią doktór,która nie strajkuje–do osoby potrzebuącej – i ona ma to samo zdanie...
~żona i dziecko 20-06-2007 20:57
Oto jak rodzi się plotka! Kto powiedział, że nie pracuję? Dodam na koniec niektórych żałosnych wypowiedzi małych ludzi, że z lubością co rano z larwy (z pomalowanymi pazurami) przeobrażam się w kobietę parcującą a do garów też wstrętu nie mam. Zdrówka raz jeszcze! Zwłaszcza tego końskiego:)
~Sebastian 21-06-2007 19:35
Witam wszystkich, jako osoba mająca problemy ze zdrowiem bywałem wiele razy u róznych lekarzy specjalistów. Chce napisać, że w szpitalach jest fatalnie – masa ludzi czekających na przyjęcie do lekarza specjalisty do którego zapisali się dobre kilka miesięcy temu stoi w kolejce wchodzi do gabinetu i 5 minut i do domu. niestety tak własnie jest w duzych szpitalach gdzie lekarze są zawaleni pracą ponad siły i zaczynają olewać (nie wszyscy lekarze) pacjentów. Cale szczęście dla pacjentów że lekarze przyjmują jeszcze w przychodniach i prywatnie, tak naprawde dopiero wtedy można dłużej porozmawiać z lekarzem i czegos sie dowiedziec(pisze o swoim przypadku). Co dobre dla pacjentów(choc nie do konca bo naczesciej lekarze sa juz po kilku godzinach pracy w szpitalu) nie jest juz dobre dla lekarzy którzy po wielu godzinach pracy sa poprostu wykonczeni. Sam mielem możliwosc widzenia takich lekarzy poprostu wykonczonych. I pomyśleć że ta osoba musi przeciez miec swiezy umysl itp przeciez jesli zle rozpozna chorobe co gorsze przepisze zle leki moze doprowadzic nawet do smierci pacjenta. Im dłuzej chodze po lekarzach tym częściej nie widze możliwości istnienia darmowej opieki medycznej w polsce i gdybym miał poprostu więcej pieniązków chodziłbym do możliwie jak najlepszych lekarzy prywatnie. na koniec napisze ze nie zgadzam się na strajk odbijający się na osobach wymagających nagłej pomocy medycznej ale trzymam kciuki za lekarzy bo uważam że jak będzie się im lepiej żyło to wszystkim nam bedzie sie lepiej żyło. jestem informatykiem i uważam że lekarz powinien zarabiać przynajmniej jak informatyk a nawet więcej.
~pamiętająca 21-06-2007 22:50
Dr.Rojek to prawdziwy lekarz duszą i ciałem.Oddany pacjentom do granic.życzę Panu wiele zdrowia i wytrwałości w tym chorym kraju.
~medyczka 23-06-2007 11:33
Odpowiedzialność kosztuje !!!.Lekarz to nie jest zawód dla wszystkich, a porównywanie go do innych zawodów jest po prostu śmieszne!!!.Niech taki jeden z drugim staną sobie o godz. 8 rano do operacji i zakończą ją o godz. 14–bez jedzenia i picia !!!.A potem jeszcze dziki tłum ludzi na oddziale do specjalisty – bo w przychodni lekarz nie potrafił sobie poradzić.W Niemczech na dzień dobry w państwowej ochronie zdrowia (NIE SŁUŻBIE) płaci się 40 euro!A u nas wszyscy przyzwyczajeni do darmochy!Mój mąż niejednokrotnie w gabinecie lekarskim nie wziął pieniędzy za wizytę albo wziął mniej–bo widać pacjent biedny albo znajomy.Tylko to nigdy nie działa w dwie strony, ja za wszystkie zakupy płacę normalnie, a za usługi nawet drożej. BO PRZECIEŻ BOGATEGO PANA DOKTORA TRZEBA OSKUBAĆ I NACIĄGNĄĆ !!!.I przypominam, że w gabinecie prywatnym pracuje się na sprzęcie prywatnym – przecież aparatu usg nie przetoczę ze szpitala do gabinetu!!!.Nie mierzcie lekarzy jedną miarą. Jak wam nie podoba się pensja urzędnika to pora zmienić zawód na ...lekarza.Tu przynajmniej nie będziecie mieli czasu na pierdoły–czas wypełniony od rana do wieczora!!!To co lekarz robi ze swoim czasem wolnym (gabinet prywatny ) to jego sprawa. Wy w tym czasie siedzicie z dupą przed telewizorem i pijecie piwo zamiast sobie dorobić!!! Więc podsumowując:trudno wyżyć za mniej niż średnia krajowa jako zastępca ordynatora w szpitalu.Więc mamy gabinet i tak zarabiamy uczciwie swoje kokosy. PS Pozdrawiam żonę i dziecko!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Mają w nosie pieszych

VII Dolnośląski Kongres Samorządowy

W Filharmonii dla Niepodległej

Sentymentalny powrót Watry

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
992
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%