MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Wóz strażacki na każdą okazję

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 27 lutego 2009, 19:25
Aktualizacja: 20:04
Autor: Mar
Fot. Mar
Prawie półtora miliona złotych kosztował nowoczesny wóz pożarniczy, przekazany dzisiaj oficjalnie do służby w jeleniogórskiej Państwowej Straży Pożarnej. Pojazd będzie stacjonował w Jednostce Ratowniczo Gaśniczej przy ulicy Sokoliki w Cieplicach, bo garaże przy Sudeckiej są na taki pojazd za małe.

Czteroosiowy pojazd, napędzany silnikiem o mocy ponad 400 koni mechanicznych, z napędem na trzy osie, długi na ponad 10 metrów może zabrać ze sobą do akcji 12 tysięcy litrów wody. Budowa podwozia pozwoli mu dojechać w najbardziej niedostępne miejsca i ugasić pożar nawet jeśli w pobliżu nie będzie wody.

Pieniądze na jego zakup to prawdziwy montaż finansowy. Osiemset tysięcy pochodzi z budżetu państwa. Na pozostałe 600 tysięcy złożyły się samorządy, wojewódzki, powiatowy i gminne oraz fundusz ochrony środowiska. Jelenia Góra przeznaczyła na ten cel 60 tysięcy złotych, niektóre gminy powiatu jeleniogórskiego dołożyły po 15 tysięcy złotych. Natomiast dofinansowania odmówiły samorządy Karpacza, Szklarskiej Poręby i Piechowic, gdzie ten wóz będzie bardzo często wykorzystywany z powodu jego walorów trakcyjnych.
- Chciałem podziękować wszystkim, którzy pomogli nam w zakupie pojazdu – mówił komendant PSP w Jeleniej Górze, Jerzy Sładczyk – to jeden z pierwszych pojazdów o takich możliwościach w kraju.

Pojazd ma pełne wyposażenie gaśnicze, aparaty tlenowe wykonane z odpornego tworzywa sztucznego, są kilka razy lżejsze niż dotychczasowe, stalowe. Stanowisko sterowania ma nowoczesny dotykowy panel sterowniczy. Jednak w przypadku awarii elektroniki, można przejść na całkowicie ręczne sterowanie.

Jednocześnie nastąpiło przekazanie wozu gaśniczego na podwoziu Jelcza Ochotniczej Straży Pożarnej w Sobieszowie.
- Nasz dotychczasowy wóz na podwoziu Jelcza 244 zabierał trzy razy mniej wody niż ten i nie miał wielu urządzeń, w które wyposażony jest przejmowany przez nas pojazd – mówił naczelnik OSP Sobieszów Andrzej Szczepański.
- To wóz na dwa, trzy lata, niedługo wystąpimy o środki na zakup nowoczesnego wozu gaśniczego dla OSP Sobieszów – zapewniał zastępca prezydenta Jeleniej Góry, Jerzy Łużniak.

- My za kilka miesięcy wymienimy nasz coraz starszy wóz gaśniczy na Starze 6x6 na kilkuletniego Mercedesa, którego dostaniemy od zaprzyjaźnionej gminy w Niemczech - powiedział wójt Janowic Wielkich, Jerzy Grygorcewicz. - Zanim wyjedziemy na pierwszą akcję gaśniczą co najmniej dwa tygodnie będziemy się uczyć obsługi nowego wozu. Wszystko jest tutaj nowe – powiedział dowódca JRG nr 1 Jan Dalidowicz.

Ogłoszenia

Czytaj również

Usłyszał zarzut zabójstwa

Chwile wzruszenia podczas Złotych Godów  

Stoi kolej na Kopę

Komentarze (34) Dodaj komentarz

~xxx 27-02-2009 19:45
a gdzie zdjęcia tego wozu?
~islandczyk 27-02-2009 20:01
szczerze to nadal niewiem jak ten samochod wyglada oprocz tego ze to chyba scania brawa dla pana fotografa moze tak jakis kursik malego fotoreportera by sie przydal
~998 27-02-2009 20:17
ilandczyk zaglądaj na reporter998 P.T. pewnie zroboł lepsze fotki i pewnie niebawem umieści masz rację to SCANIA
~raf 27-02-2009 20:35
autko piekne. kolejny mocny sprzet w okolicy. jestesmy coraz lepsi, mamy coraz lepszy sprzet :D az chce sie byc strazakiem :D pozdrawiam wszystkich zawodowcow i ochotnikow
~strażak 27-02-2009 21:39
nie ma aparatów tlenowych, są tylko powietrzne, ten wóz jest extra
~obserwatorium 27-02-2009 21:43
to moze jak bedzie sie palilo to wkoncu starczy wody!bo ostatnio jak sie palilo w janowicach to barkowalo wody a w hydrantach brakowalo wody!!(a moze wojt zalatwi jeszcze jakis plog od znajomych z niemiec???)tez jest potrzebny!
~yr 27-02-2009 21:47
Dalidowicz jest zastępcą!!!
19KochaS83 27-02-2009 22:10
Bardzo ładną skakankę otrzymali strażacy z JRG PSP nr 1 Jelenia Góra. Niech im nowy nabytek służy przez 20 lat. Również ważne, że strażacy z OSP Sobieszów otrzymali Jelcza, bo gdyby nie przekazanie nowego wozu bojowego strażacy z OSP Sobieszów w dalszym ciągu nie mieliby wozu bojowego. Może Jelcz maksymalnie pomieścić 3 osoby, ale najważniejsze, że ma zbiorniki na 6 000 litrów wody i 600 litrów środka pianotwórczego.
~bugwu 27-02-2009 22:20
Z całym szacunkiem, ale to jest zenada. Samorząd Jeleniej Góry skąpił na ten wóz bojowy kasy przez trzy lata. "montaż finansowy" to brzmi, jakbyśmy kupili transatlantyk albo prom kosmiczny. Na przekazaniu cała koncelebra, posłowie, dwóch! prezydentów, przewodniczący rady miejskiej, starosta, ze trzech księdzy! Ludzie, nie macie już jak się promować? Gdybyście kupili ten wóz za komunlane i za swoje, to może moglibyście się tak wystawiać do zdjęć!! Dziecinne zabawy samorządowców.
~Do Kohasia 27-02-2009 22:21
No stary powinieneś być zadowolony.Pisałeś że ,,Sobieszów" ma dziurawy zbiornik i jak tu gaśić.Tym co nie dali kasy to niech piszą podania ,że u nich jest pożar- załączniki, fotografie , pozwolenia od rodziców no i od PIIPI koniecznie też .Bo strażacy to na ogół same CHŁOPY !! Czy ksiądz pokropił i czy był prezydent- On lubi takie ,,momenty,,
~abade3 27-02-2009 23:32
Karpacz Piechowice i Szklarska nie wysylac tam nowego wozu niech sie pali
rymcycymcy 28-02-2009 2:04
| ~islandczyk | ...to są rasowe digarty ...czyli takie foty na których nic nie widać ;)
~XXXXXXXX 28-02-2009 4:56
Gwizdy dla władz miasta Jeleniej Góry,która to nie potrafi załatwić środków na auto dla Sobieszowa.Chłopaki go remontowali i łatali ale ile mozna????? Niech im ten jelcz słuzy!!!!!!!!!!!!!!!!
19KochaS83 28-02-2009 7:27
Do ~Do Kochasia: Najważniejsze, że będą mieli wóz bojowy. Może wóz ma już swoje lata, ale stare jest jare i lepiej mieć takiego staruszka niż nie mieć nic.
~nakatomi 28-02-2009 8:25
Karpacz jedna z bogatszych gmin,niedosc że swoją jednostke likwidują OSP to jeszcze"żydzą"pare monet na dofinansowanie czegos co jest wrecz niezbedne.Apeluje do strażaków z jeleniej góry o to by na wezwania do KARPACZA "śpieszysli"sie POWOLUTKU.NIECH SE KARPACZ SNIEG WIADERKACH POROZPUSZCZA I WIADERECKAMI GASI
~998 28-02-2009 8:29
do KochaS83 z mojej wiedzy wynika że obsada tego jelcz to 4 osoby D ca kierowca i 2 ratowników a jak upakujesz to 6 się zmieści FASOLA sobie poradzi pozdrowienia dla OSP Sobieszów
~egon 28-02-2009 8:48
DO nakatomi nie życz ludziom co tobie niemiłe dlaczego mają cierpieć ludzie przez głupotę swoich władz sam jak by palił się twój dom to byś chciał zeby przyjechali jak najszybciej gasić.
19KochaS83 28-02-2009 9:20
Do ~998: Znając fasolę to pewnie znajdzie sposób na pomieszczenie 6 osób w Jelonku. Oby Jelonek służył im najdłużej. Pozdro dla chłopaków z OSP Sobieszów.
~znawca 28-02-2009 9:28
kolego redaktorze czy jak Ci tam,jesteście tacy mądrzy a nawet nie wiesz ze na tym aucie są aparaty powietrzne a nie tlenowe a to jest wielka różnica.Wiec skoro już się podjoles tego artykułu to pisz należycie!I nie wierze ze jakiś strażak podął ci ze to sa aparaty tlenowe,bo za taki błąd miałby lacha przez wiele służb...
~ 28-02-2009 10:48
ŻENADA!!!! DAJCIE MI MILION SWOICH PIENIĘDZY A TEZ ZASPONSORUJĘ NOWY WÓZ BOJOWY. JAK ONI POTRAFIĄ SIĘ POKAZYWAĆ. CO ONI ZROBILI????? MAM NA MYŚLI KLER I WŁADZĘ OCZYWIŚCIE WYBORCZĄ ROBOTĘ TRZEBA ODWALIĆ I SIĘ STROIĆ W PAWIE PIÓRKA.A MOŻE KTÓRYŚ Z NICH DAŁ PARĘ ZŁOTYCH Z WŁASNEJ KIESZENI- TO PRZEPRASZAM. WYDAJE SIĘ ŻE TO JEDNAK Z NASZYCH PIENIĘDZY, WIEC CZEMU ONI SIĘ CIESZĄ ,CZY ZASŁUŻYLI?
~reporter998 28-02-2009 11:35
Jak już pisać, to z głową, a nie jak popadnie. 1. Samochód nie zabierze 12000 litrów wody, tylko 9, a pozostałe 3 to środek pianotwórczy. 2. Garażowanie samochodu na Sokolikach wynika przede wszystkim z tego, że wymieniano samochód z JRG 1, czyli właśnie z jednostki przy ulicy Sokoliki. Jelcz z Sudeckiej jest jeszcze stosunkowo młody i nie wymaga wymiany. A to że garaże na Sudeckiej są za małe, to inna para kaloszy i ma niewiele do rzeczy. 3. Błąd z aparatami tlenowymi, to nagminne przewinienie pismaków. Tlenu w straży używa się do ratowania osób poszkodowanych, do tlenoterapii, a nie do oddychania w normalnych warunkach. Strażak oddycha sprężonym powietrzem z butli pod wysokim ciśnieniem, a nie żadnym tlenem. Tlen stosowany jest tylko ratowniczo. Przy normalnej pracy jest niewskazany, a w dużych ilościach nawet szkodliwy. Tak więc aparaty powietrzne, a nie tlenowe, a jak się nie wie co w nich jest, to najlepiej napisać aparaty oddechowe, albo sprzęt ochrony dróg oddechowych. 4. OSP Sobieszów miała do tej pory Stara 244, a nie Jelcza, więc proszę Andrzejowi Szczepańskiemu nie wkładać w usta wypowiedzi, których nie było. Pisanie, że stary samochód nie miał wielu urządzeń, które ma "nowy" Jelcz jest nieprawdą. Są to samochody innego typu i nie ma sensu ich porównywać. OSP Sobieszów dostaje Jelcza, który z punktu widzenia tej jednostki jest samochodem o mniej korzystnych parametrach. Jedyny plus, to więcej wody, ale za to mniej miejsca na sprzęt, załogę itp. Ale tak to jest jak trzeba brać to, co dają, a miasto przekłada pieniądze z prawej na lewą stronę i w efekcie nowego samochodu dalej nie ma. Rozśmieszyło mnie oświadczenie, że będą zbierane pieniądze na nowy samochód dla Sobieszowa. Ciekawe gdzie się podziały te, które już kiedyś uzbierano. 5. W Janowicach nie ma Stara 6x6 (ani 266, ani 966, ani 1466). Są 2 Stary 244 i Ford Transit, więc domyślam się, że autor tę wypowiedź również nieco "zmodyfikował" i włożył w usta tym razem wójtowi Janowic Wielkich. 6. kpt.Jan Dalidowicz jest zastępcą dowódcy JRG 1, a nie dowódcą tej jednostki. Chyba, że to miał być taki komplement i zamierzony awans. Czepiam się? Może, ale dla mnie te błędy mają ogromne znaczenie. Ostatnio media coraz częściej tworzą bzdurne historie, podają nieprawdziwe dane, przekręcają nazwiska i popisują się ignorancją połączoną z brakiem kompetencji. Mało było strażaków na tym przekazaniu? Nie było z kim uzgodnić artykułu i dopiąć go na ostatni guzik, żeby wszystko było ok? Nie można było się skontaktować z kimś kompetentnym po napisaniu artykułu i dokonać jego autoryzacji. Można było, ale żeby na to wpaść, trzeba być dziennikarzem, a nie pismakiem. Bez urazy Panie Marku. Pozdrawiam. Pismak Przemysław Tkacz
piipi 28-02-2009 12:37
i *fajnie !.Do oltarza rowniez..
~życiowy 28-02-2009 14:37
drodzy redaktorzy i inni !!!!!!!!!!!!!!!! -Kto poddał pomysł, krytykowania gmin Karpacza, Szklarskiej Poręby i Piechowic i jakim prawem o niedołożenie się do nowego wozu. Na terenie Szklarskiej Poręby i Piechowic działają miejscowi, a Jelenią nie widać wcale, lub od wielkiego dzwonu. I nie ma co się dziwić w działania w/w gmin, wolą dofinansowywać swoje jednostki, czyli ochotniczą w Piechowicach i częściowo ochotniczą w Szklarskiej.Nie wiem jak w Karpaczu. Czy Jelenia i ościenne gminy to dofinansowują ??????????? - Do właściwości trakcyjnych samochodu z 4 mostami /wow 8 kołami+ bliźniaki/w terenie ,,budowa podwozia pozwoli mu dojechać w najbardziej niedostępne miejsca" DOJECHAĆ, bo wyjechać to on sam nie wydzie w terenach podgórskich. Z takimi oponami to on może zjechać, ale na drogę polną i to wtedy kiedy jest sucho. Nawet ta gów..... wyciągarka mu niepomoże, bo na takiej lince to można wytargać małe drzewko, lub co najwyżej busa. Jeżeli nie wierzycie, to popatrzcie w pomocach drogowych. ŻENADA ; /brawo ,,bugwu"/ samorządowcy wystawiają pierś do zdjęć, za wydanie publicznych pieniędzy. W końcu po to są. Ciekawe ile wydano na rzeczy związane z tą imprezą. Każdy musi jakoś dojechać, nikt nie przyjedzie z pustymi rękoma, no i część nieoficjalna pewnie też była. A tak do reszty, w szczególnosci do ,,abade3". Ciebie też niech nie gaszą, bo też się nie dorzuciłeś. I jeszcze zasr..... portalu JELONKI, bo potrafi głupoty napisać. Niechcę mi się już rozpisywać, na ten bajzel.
~998 28-02-2009 15:49
do życiowy zanim napiszesz o działaniach od wielkiego dzwonu na terenie pokrzywdzonych gmin to sprawdz sobie statystyki oile dopuszczą Cię do nich albo stój na rogatkach całą dobę i licz. Może Piechowice mniej ale Karpacz i Szklarska naszpikowane pensjonatami i bez wody w hydrantach zimą a beznadzioejnym ciśnieniem w lecie to powinny w pierszej kolejności popierać takie zakupy.W ostatnm tygodniu sumując wyjazdy do w/w miejscowości było prawie tyle samo co na pozostały teren pozdrowienia
~do reporter998 28-02-2009 16:49
Panie Przemysławie: 1 - to nie Panu oceniać, kto jest pismakiem a kto dziennikarzem. 2 - to, że publikuje Pan teksty w branżowej prasie nie znaczy, że jest Pan dziennikarzem. 3 - założę się, że dla 80%, albo i 90% czytających nie ma znaczenia, czy jest to Jelcz 264, 2944, 244 czy ku....a 624. Reszta poprawek - rzeczywiście wydaje się zasadna. Jakie to "ogromne znaczenie" mają dla Pana takie błędy - tego już Pan nie podaje. Dla mnie ogromne znaczenie ma ludzkie podejście - polegające np. na zadzwonieniu do redakcji i przekazaniu uwag autorowi. Do tego trzeba odrobiny klasy, kiedyś jak Pan dojrzeje to się dowie, co mam na myśli. Takim komentarzem powoduje Pan jedynie niechęć dziennikarzy do opisywania tego, co się dzieje w straży pożarnej. A w ogóle to niech się Pan rozluźni trochę, bo ton Pan przybrał nadęty. Ktoś kiedyś wbije Panu szpilkę i....
~reporter998 28-02-2009 17:59
Oczywiście, zgadzam się, że cyferki mają dla czytelników znikome znaczenie, ale wyznaję zasadę, że jak już się coś pisze, to trzeba wiedzieć co. Nikt nie kazał pisać cyferek, dużo lepiej tekst wyglądałby bez nich, niż z błędami. Skoro mają małe znaczenie, to po co je Pan w ogóle pisał, nie będąc pewnym? Odnośnie Pana punktów, to niby kto ma oceniać poziom dziennikarza, jeśli nie czytelnik? Punkt 2. również jest nietrafiony, gdyż nawet specjalnie podpisałem się jako pismak, uwypuklając to. Nie mam dziennikarskiego wykształcenia, więc nie mogę być nazywany dziennikarzem, ale doskonale wiem jak wygląda poprawność merytoryczna. Uwagi o braku dojrzałości świadczą tylko o poziomie Pana wypowiedzi. Telefony do redakcji, to zamiatanie błędów po cichu, a nie o to chodzi, ponieważ w jelonce błędy to reguła. Śledzę regularnie relacje ze zdarzeń i nie pamiętam żadnego opisanego bezbłędnie. Być może jakieś było, ale stanowiło znikomy procent całości. Zresztą kontaktowałem się kiedyś prywatnie z Panem Redaktorem Naczelnym i w odpowiedzi usłyszałem niezbyt uprzejmą odpowiedź i życzenia nagrody Pulitzera. Przykro mi, ale nie mam zwyczaju być uprzejmym dla ludzi nieuprzejmych, dlatego nie idę Redakcji na rękę i nie wytykam tych błędów po cichu. A tak prywatnie: ja wiem, że straż to atrakcyjny temat, efektowny, wszystko jest duże, czerwone, świeci, buczy i puszcza dym. Tylko Panie redaktorze niestety nie jest to takie proste jak się wydaje i wymaga troszkę szerszej wiedzy, niż ogólne pojęcie o motoryzacji. W żadnym wypadku nie zniechęcam, chętnie poczytam o PSP, tylko proszę przynajmniej o taki poziom jak Pana konkurentka Klaudia z innego portalu informacyjnego, która potrafiła się z kimś skonsultować. To nie hańba. To właśnie klasa dziennikarza, której brak Pan mi wytyka. Pozdrawiam serdecznie i ze spuszczonym powietrzem, nie unosząc się, dziękuję za wypowiedź. Pozwolę sobie nie zabierać więcej głosu, gdyż powiedziałem już co miałem do powiedzenia. Uśmiechnijmy się, pogoda taka szara :) Przemysław Tkacz
~Dziennikarz z zawodu 28-02-2009 18:27
do autora ~do reporter998 Niech się pan nie pogrąża. Jeśli otwarcie pisze pan, że numerki nie mają znaczenia dla 90% czytających tzn. że Pan i Pana gazeta ma w d...ie pozostałe 10% czytelników, a tych 90% traktuje pan jak idiotów, które w Pana pracy są złem koniecznym. Rzetelny dziennikarz jest dla społeczeństwa i czytelników, a dopiero później dla redaktora naczelnego. Jeśli Pan tego nie rozumie, to pomylił pan chyba zawody. Z klasą pan niech lepiej nie wyjeżdża, bo nierzetelne dziennikarstwo to brak klasy. Czytając co pewien czas Wasze wydanie internetowe dostrzegam totalny brak rzetelności. Nie potraficie nawet poprawnie napisać nazwisk ludzi, z którymi rozmawialiście i o których regularnie piszecie. Czy takie bledy są z klasą? Nie wydaje mi się. Jako strażak, nie chciałbym żeby o mnie pisano tak jak Wy piszecie. Wielkiej więc straty dla strażaków nie będzie. Bo strażacy nie będą się musieli wstydzić za bzdury jakie im Jelonka wciska. P.S. Sam fakt, że Pan reporter998 publikuje w prasie branżowej pozwala mu na używanie nazwy zawodu DZIENNIKARZ (USTAWA z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe) Art. 7 pkt. 2 ust. 5 dziennikarzem jest osoba zajmująca się redagowaniem, tworzeniem lub przygotowywaniem materiałów prasowych, pozostająca w stosunku pracy z redakcją albo zajmująca się taką działalnością na rzecz i z upoważnienia redakcji, Tak więc radzę przyjąć uwagi Pana reportera998 z pokorą i w przyszłości rzetelnie podchodzić do swojej Pracy. P.S2 Mam nadzieje, że posiada pan dyplom uczelni wyższej i ukończony kierunek lub specjalność dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Jeśli nie to niczym się pan nie różni od reportera998.pl, jeśli natomiast posiada pan taki dyplom, cóż brak słów. Pozdrawiam Dziennikarz z wykształcenia z dyplomem wyższej uczelni wykonujący swój zawód.
~ago od kosmosu 28-02-2009 21:02
do reporter 998. Notka z tego "konkurencyjnego portalu" jest bardzo nijaka i sucha, a artykuł jelonkowy ma to coś, czego w niej brakuje - lepiej się go czyta, natomiast krytykowane przez Pana szczególiki nie są dla mnie aż tak istotne, bo nie jestem strażakiem. A zainteresowani strażacy i tak się dowiedzą z portalu straży pożarnej wszystkiego nt. dokladnych parametrów tego pojazdu. I tyle.
~reporter998 28-02-2009 23:51
~do zyciowy 28-02-2009 23:58
nie dołożyli niech sobie sami radzą i tyle bałwany
~Yoyo cieplice 1-03-2009 12:51
Jarek !!!!!!!!! gdzie tego palucha pchasz , na tym sprzęcie trzeba się znać ;-) No no , a kiedy pierwsza akcja na tym sprzęcie , mogę po znajomości coś podpalić ;-)
~xxxxxxxxx 2-03-2009 11:08
niech się prezydent zastanowi o nowym samochodzie dla Sobieszowa bo z tego co wiem to już 5 lat temu mieli obiecany nowy wóz ale widać jak się stara nasz URZĄD jestem pewny że jak Pan Kusiak dalej by był prezydentem to już dawno znalazł by się samochód dla Sobieszowa bo naszym władzom nie wyjdzie to przez długi czas!!!!!!!!!! ŚMIECH i GWIZDY
~mieszkaniec Szklarskiej Poręby 2-03-2009 21:04
Wymiana zdań ( bo tak tylko delikatnie ją określę) nie powinna mieć miejsca. Uważam, że powinniśmy się cieszyć, że nareszcie coś się dzieje i zaczyna się doposażać służby ratownicze w nowoczesny sprzęt., A tak jeszcze jedno - ilość wyjazdów strażaków z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby w oststnim okresie znacznie wzrosła ( do kominów) a jak tak dalej pójdzie do nadmiernie wyeksploatowany i stary samochód strażacki ze Szklarskiej Poręby nie będzie w stanie wyjechać z garażu. To tak do przemyślenia dla Pana Burmistrza i Rady Miasta w Szklarskiej Porębie. Widać, że nie zależy im na bezpieczeństwie swoich obywatweli, ale już niedługo ponowne wybory więc nasłuchamy się nowych obietnic, aby utrzymać stołki i posady Radnych!!!! Ogromne gratulacje !!!!
~:) 9-03-2009 14:06
@mieszkaniec Szklarskiej Poręby - spoko loko, macie tam dwa samochody i raczej warto się skupić na ew. zakupie nowego dla samej szkalrskiej oraz na utrzymaniu w gotowości bojowej obecnych samochodów. Jelenia Góra i tak przyjedzie, bo PSP to nie jest organizacja, która obrazi się na gminy/miasta które nie wrzuciły swojej doli do skarpetki. Nie bronię urzędasów ze Szklarskiej tylko chcę podkreślić że głupotą jest gadanie, że Scania z Jeleniej nie przyjedzie jeśli będzie taka potrzeba :> pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Bilety do Term Cieplickich za pół ceny! (komunikat)

Wypadek przy baniakach  

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Warsztaty modelarskie

Teraz lepiej widać

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
118
Tak
64%
Nie
35%
Nie wiem
2%