MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Niedziela, 5 lipca
im. Antoniego, Karoliny, Marii

Wolności z fotoradarem

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 20 lipca 2007, 0:00
Aktualizacja: Piątek, 20 lipca 2007, 8:33
Autor: anzol
Fot. Jelonka.com
Intensywne działania policji na najdłuższej ulicy w mieście.

Od samego rana w piątek policjanci sprawdzają kierujących, którzy przejeżdżają ulicą Wolności. Funkcjonariuszom pomaga fotoradar. Ze wstępnych informacji wynika, że kierowcy na niektórych odcinkach wciąż jeżdżą jak szaleni.

W policyjnych statystykach odnotowano przypadki jazdy z prędkością nawet do 200 km na godzinę. Przekraczanie „setki” to codzienność. Tymczasem Wolności – choć ma cztery pasma – jest bardzo zdradliwa i często dochodzi tu do wypadków i potrąceń.

Liczbę tych ostatnich zmniejszyła sygnalizacja świetlna ustawiona na przejściach dla pieszych.
Kierowcy wciąż jednak zachowują się niefrasobliwie. Również piesi omijają zebry i przechodzą przez ruchliwą jezdnię tam, gdzie jest to zakazane.

Ogłoszenia

Czytaj również

Strażacy–nurkowie na basenie przy Sudeckiej

Interwencja w Jeżowie  

50–lecie parafii w Bolesławcu

Komentarze (39) Dodaj komentarz

~kierowca 20-07-2007 8:55
najlepiej ustawic ten fotoradar na takiej ulicy jak wolnosci!!!bo jest szeroka i dosyc prosta !a wiec mozna latwo zlapac kierowce co zamiast 50km/h jedzie np 63!!!a tam gdzie jest wąska i kręta droga a kierowcy jada np 80 to nie łapią!!!d...lIZM!!!!
~mmm 20-07-2007 8:57
Treaz widac dzialalnośc fotoradarów jak wiekszość miejscowych po wolności i po spóldzileczej jeżdzi 50. Juz znam takiego który zarobił słuszne punkty.POPIERAM FOTORADARY.
~Alfa 20-07-2007 9:02
od której godziny dokładnie ? bo jechałem o 7:05 i CHYBA nie widzialem. Obym się nie mylił
~do Alfa 20-07-2007 9:18
Fotoradar stał obok cegielni w Cieplicach ok.7.40 A nieco dalej obok MPGK nieoznakowany samochód z policjantami.Pozdrawiam.
~james bond 20-07-2007 9:38
to jest głupota najwieksza na swiecie. z takim fotoradarem chodzi zeby zarobił a nie ograniczył predkosc. stawiają go i chowają sie do auta a kasa leci. co innego jakby stał na stałe a 300–400 metrów wczesniej tabliczka "fotoradar". wtedy faktyczne predkosc by spadła na tym odcinku drogi. tak jest naprzykład w Anglii. a pozatym 50km/h na "wolności" to troche nieporozumienie, bo wolniej to można tylko stac.
~lx 20-07-2007 9:48
Popieram. Więcej takich fotoradarów/akcji, to i może paru szaleńców przestanie wariować na ulicach miasta. Łapać gówniarzy, co to im tatusiowie bryki sprawili i ci teraz szaleją.
~Plikj 20-07-2007 9:52
Jak to zauwazyl ten fotorarad i w ktorym kierunku jest ustawiony niech da znac – o 8:30 w kierunku Cieplic nic nie widzialem
~do mmm 20-07-2007 9:55
ty baranie chyba jezdzisz rowerem!jak slysze takich baranow jak ty to mi ich zal!jesli bys jezdzil kilka godzin po tym miescie to bys zmienil zdanie!
~DO LX 20-07-2007 10:12
JESTES PRAWDZIWYM GAMONIEM!!!CI CO MAJA FAJNE BRYKI TO DALEJ BEDA JEZDZIC SZYBKO BO ICH STAC NA MANDATY I EWENTUALNIE NA KURS LIKWIDUJACY PUNKTY KARNE!!!A PRAWDA JEST TAKA ZE NAJWIECEJ BEDA ODCZUWALI CI CO ZARABIAJA MARNE GROSZE!!!
~do powyżej 20-07-2007 10:46
człowieku, dlaczego jestes tak sfrustrowany? obojetnie czy jeździsz po TYM mieście czy po innym masz przestrzegac przepisów! i nie nazywaj "baranami" ludzi, którzy tak własnie robią bo śmiem podejrzewać – a na to wskazuje Twój komentarz – nie należysz do grona baranów lecz d...li, którzy za nic maja obowiązujące przepisy i pozostałych użytkowników dróg. mam tylko nadzieję, że często na swojej drodze będziesz spotykał radary i moze czegoś Ciebie to nauczy. chociaż watpię...
~hkg 20-07-2007 10:53
Może ktoś odpowie jaki sens ma ograniczenie prędkości do 50 km/h na CZTEROPASMOWEJ jezdni z szerokimi CHODNIKAMI i niewielka ilością budynków przy nich stojącymi ???? Wg mnie spokojnie trasa do Cieplic powinna dopus...ć 80 km/h
~Mieszkaniec Zabobrza 20-07-2007 11:07
Wolności – to jest i tak dość ruchliwa ulica – a zobaczcie co sie dzieje na ulicach osiedlowych, tam prawie wszyscy jadą za szybko.
~anonim 20-07-2007 11:08
Przydałoby się postawić fotoradar w Wojcieszycach Jest tam ograniczenie do 40 km/h ale mało który kierowca się stosuje do tego znaku. Tam często są bite rekordy prędkości.Zdarza się też że kierowcy "ścinają" zakręty. Wąska ulica, dużo nie trzeba aby doszło do nieszczęścia. Policja stoi tylko na głównej drodze do Szklarskiej Poręby ale to za mało.
~mada 20-07-2007 11:29
Zgadzam się z tym, że niektóre odcinki w mieście są zbyt wolne i można by tam wprowadzić ograniczenie np do 70km/h, ale mamy wybrańców jakich mamy i to jest nasza zasługa. Z drugiej strony popatrzcie na Czechów u nich 50 jest 50 i kropka. Bez gadania każdy płaci za wykroczenie, a to czy chce płacic czy nie zależy tylko od niego samego. Ta więc nie ma się co emocjonowac bo to nic nie da. Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych.
~Do hkg 20-07-2007 11:36
Jakby na Wolności było ograniczenie do 80 to d...le jeździliby 160, bo polak to sarmata i jego przepisy nie obowiązuję, a przyłapany pokazuje na innych.
~PRZYJEZDNY 20-07-2007 11:42
to jest bezprawie–policyjny wymysł "fotoradar powinien mieć swoje miejsce i być oznakowany." Policja w Jeleniej Górze znalazła sobie zabawkę, dzięki której mogą sobie w krzakach postć. Jest to niedoprzyjęcia w innych miastach a tu dziwy nad dziwami,zawsze coś tu wymyślą.
~s. 20-07-2007 11:44
Ktoś proponuje 80 km na wolności – zgoda, ale tylko wtedy gdy jego dzieci będą przechodzić przez pasy w godzinie największego ruchu. Nikt nie czepia się gdy jedziemy 60 na 50. Lecz 100, bez obrazy, zakrawa o d...lizm.
~Dośc mydlenia oczu akcjami! 20-07-2007 11:56
Policja robi akcje pod media/prasę, telewizję,.../.Brak natomiast codziennej, podstawowej i najbardziej efektywnej pracy pieszych patroli policyjnych. Rozumiem, że panowie policjanci zarabiacie kiepsko. Ale to was nie usprawiedliwia! Przestańcie ludziom mydlic oczy akcjami w rodzaju powyższej. Czemu one do diabła mają służyc? Szlag człowieka trafia jak widzi pijaczków pijących niedaleko cerkwi. Jaqk się pośpieszycie panowie z policji to może ich złapiecie. Niech któryś z patroli ruszy się z Wolności i sprawdzi, czy samochody jeżdżące po ul. 1Maja i placu Ratuszowym mają zezwolenie.
~kierowca 20-07-2007 12:12
Popieram Jamesa Bonda, rada i patrole mają działać profilaktycznie a nie restrykcyjnie,
~Leniwa Policja=brudne mury 20-07-2007 12:42
Czy policja wyłapała graficiarzy? Brudne ściany na 1 Maja, mniej na Konopnickiej, za to Długa i sąsiednie kleją się od brudu i rysunków. Wszystko to oglądają przyjezdni. Jeden wielki wstyd! Sklepikarze pewnie są jeleniogórzanami więc brud na ścianach ich sklepów im nie przeszkadza.
~No cóż 20-07-2007 13:34
– niektóre komentarze potwierdzają to, że prawo drogowe na kursach prawa jazdy nie zostało należycie przyswojone. Dlaczego jest tak, że jak jedziemy za granicę, to jesteśmy potulni jak baranki i przestrzegamy przepisów (Niemcy, Austria), a u nas – to ile fabryka dała?! Kiedy zmieni się nasza mentalność oportunisty? Przykre jest to, że chyba nigdy...
~fvgt 20-07-2007 13:42
ok niech wszyscy jeżdżą 50/h to będą fajne korki i jazda przez Jelenią nie będzie trwała kilka minut tylko kilka godzin – wystarczy kilka nauk jazdy i jest problem a tylko one poruszają się zgodnie z przepisami – bo muszą – najlepiej niech policja postawi pachołki na głównej drodze to będzie dopiero cyrk
~tygrys 20-07-2007 14:21
ja często jade 65 za policją
~Majkelk 20-07-2007 14:22
Radary oznakowane – tak. Ograniczyloby to troche niektorych kierowcow, a ci co jezdza jak wariaci i tak beda, tylko gdzie indziej...:(
~jórek 20-07-2007 14:49
dzisiaj to panowie policjanci wszędzie stali ;) jakąś akcje mięli chyba ;) wolności, spółdzielcza, i dalej na drodze jelenia–szklarska na wysokości lubańskiej :P tzreba jeździć przepisowo i tyle hehe
~mam imie i to ladne.. 20-07-2007 15:48
te radary nic nie daja...bo mieszkam na ul. wolnosci i pomimo tych radarow jezdza jak szaleni..ale jest dobrze...pozdrawiam kierowcow ktorzy zatrzymuja sie na pasach i przepuszczaja..ale mogloby byc ich wiecej...
~obserwator 20-07-2007 16:08
Po przeczytaniu tych "postów" mozna rozgarniczyć tych ludzi na dwie grupy: 1 To ludzie którzy chca jeźdxić bezpiecznie i nie przeszkadzaja im fotoradar, radar czy viedeoradar 2. To wszyscy Ci którzy łamią nagminnie przepisy ruchu drogowego i wszyscy im przeszkadaja na drodze. Kilka refleksji o tych wszystich wypowiedziach. Panie "james bond" najlepiej to podać grafik polcji gdzie stoi z tymi urządzeniami , w które dni i godziny.W razie gdy będa stani w innych SUROWO UKARAĆ– człowieku pomyśl co mówisz. Do Pnana Kierowcy – jeśli teraz jeżdżą ukicą Wolności kierowcy z prędkością 80–100 ,co to by było gdy prędkość podniesiono do 80 wtedy brakło by skali na radarze Do Pana hkg "Może ktoś odpowie jaki sens ma ograniczenie prędkości do 50 km/h na CZTEROPASMOWEJ jezdni z szerokimi CHODNIKAM" jeśli by nie miała to było by wyżej– bezpieczeństwo dla takich jak ty. Panie PRZYJEZDNY chyba spadłeś z innej PLANETY, lub kraju innego jesteś. Miejsca takie jak wskazałeś są przy MASZTACH STACJONARNYCH, natomiast mobile sa w różnych miejscach nie tylko w Jeleniej Górze ale w całym kraju. Jeźdźę dużo i widzę nie tlko w kraju ale i np. Niemcy Ci sa dopiero mistrzami w utajnianiu tego urządzenia. Do "Leniwa Policja=brudne mury" należy pamiętać ,że w policji są różne piony zajmujące się swoimi zadaniami ruch drogowy jak sama nazwa mówi ma swoje zadania. Napewno gdy zobaczy takie zjawisko to będzie interweniować.
~d3m0l 20-07-2007 16:24
Odrobina prawdy chyba nikogo nie zaboli. 1. Nikt nie podał statystyk czy zmiana z 60 na 50km/h w terenie zabudowanym istotnie zmniejszyła ilość wypadków (statystyki nie uwzględniają ilości wypadków / ilość samochodów na danym odcinku) tak więc można manipulować danymi tak by uzasadnić każdy wydatek który zamiast na zrobienie przejść napowietrznych czy pod drogą idą na dziwne operacje. 2. Zrobienie przejścia nad droga wg. danych jakie kiedyś znalazłem to wydatek podobno ok. 200 tys. nie wiem skąd te kwoty, pewnie jak 1km autostrady wyliczony razem z całą infrastrukturą, czyli znów wiadomości wyssane z palca, pierwszy lepszy zakład jest w stanie zrobić piękny stalowy pomost okryty poliwęglanem za mniej niż połowę tej ceny. Podobnie jest zresztą z kosztami napraw asfaltowych które mają się nijak do ceny metra nowej drogi, jednak są podawane z kosmosu i gmina je akceptuje zamiast uruchomić własny oddział naprawy dróg np. w MPGK które musi się prosić o każde zlecenie by przetrwać. 3. Fotoradary mają się przede wszystkim zwrócić bo niemało kosztują, więc mamy takie zabiegi jakie mamy, jednak działanie takie można z powodzeniem zaliczyć nie do prewencji ale do komercjalizacji organów państwowych, liczy sie kasa a nie dobro społeczeństwa. 4. Co do wolności, to najlepsza i największa pomyłka miasta, mamy dwie dobre drogi, Wolności i J.Pawała gdzie każdą pocięli skrzyżowaniami. Niestety dla Wolności te zabiegi skończyły się źle, niemal każde skrzyżowanie nie posiada wlotów i obecnie wymagałoby zainstalowania świateł. Dodatkowym i największym zagrożeniem jest nie oddzielenie przeciwległych pasów, co w praktyce powinno się wykonać ustawieniem betonowych barier. Przy 4 pasach ruchu jedynie to jest pewnym zabezpieczeniem przed czołówką. I wreszcie przejścia dla pieszych, przebudowy naprawdę nie kosztują dużo, koszt budowy 4 ścian betonowych to są grosze, i można zrealizować to 2 etapami nie zamykając całej drogi, znów drogowcy podadzą tu ceny z kosmosu i jakąś fikcję. Aż kusi człowieka by zagonić ekipę budowlańców i pokazać jak pracując nawet w nocy powstaje takie przejście. Chyba aby to zrozumieć ktoś musiałby się przejechać do Bostonu, Monachium, Paryża, i zapewniam, że tam drogi są znacznie bardziej ruchliwe.
~driver 20-07-2007 16:32
Fotoradar stacjonarny –jak na zdjęciu, nie umieszczony w aucie lub jako tzw. suszarka, musi być OZNAKOWANY ostrzeżeniem– tablicą stojącą przed radarem, więc jakim prawem oni "kasują" kierowców??
~cr@zy 20-07-2007 18:10
Fotoradar – tylko jeśli oznakowanie będzie poprawne i zaplanowane z rozumem – a nie jak np. 50km/h na ul.Wolności...
~rosa 20-07-2007 19:05
ludziska. po co najezdzacie na siebie:)? to,ze ejdni sadza ze fotoradary to dobra sprawa to juz jest ich problem, bo albo nie sa kierowcami albo sa przewrazliwionymi rodzicami. sama jestem kierowca i duzo juz widzialam... aaa fotoradary to jest jedna wielka glupota...ktos wyzej pisal,ze w Anglii jest postawiona iles metrow przed fotoradarem tabliczka. i podobnie ejst w innych punktach w Polsce. ale nie w Jeleniej Gorze...bo po co...:] tak wiec...gratuluje madrosci ... ale jeszcze chcialam dodac, ze ostatnio nasz cudowny fotoradar ostatnio sie spalil...:] tylko dlatego,ze gdzies "w krzakach" schowany, zrobil za duzo "fotek" kierowcom ktorzy przekroczyli predkosc...:] i kiedy policjanci przyjechali na miejsce to juz nie mogli odzyskac tych wszystkich 'fotek':D:D:P
~anna 20-07-2007 19:41
Na szerokiej 4–pasmowej drodzej powinni dopuscic 80 km/h. A ja sie pytam, slyszeli kiedys o dopuszczalnej predkosci na terenie zabudowanym? popieram radary. Ten kto jezdzi w/g zasad ruchu drogowego takimi sprawami sie nie podnieca. Szerokiej bezpiecznej drogi dla wszystkich kierowcow.
~kuba 20-07-2007 20:28
Po niektórych komentarzach tu, nie tylko pod tym artykułem zresztą, widzę, że jelonka.com powinna regularnie organizować spotkania czytelników, by Ci mogli, w ramach wyżywania się i odreagowania, powalić się trochę po mordzie. Potem może wszyscy rozeszliby się z zakrwawionymi uśmiechami do domu i może wyzywali i atakowali w komentarzach nieco mniej:)
~miras 20-07-2007 22:10
niech wsyscy przestrzegaja pszepisow 50 na godz na wolnosci to zobaczycie jakie powstana koleiki minimum tam powino byc 70
~ciepliczanin 2 20-07-2007 22:37
Kurczę. Jeżdżę 3 razy dziennie w każdą stronę po Wolności i Smerfów z fotoradarem nigdy nie widziłem.(Mam nadzieję, że oni mnie też nie). 200 na godzinę po Wolności? Trzeba być czubem żeby tak napisać. Co dopiero tyle jechać. Ostatni, który tego próbował był zbierany na 3 ulicach (mimo,że miał najwięcej pośmiertnych komentarzy na "Jelonce"). Pozdro dla samobójców.
~Łowca byków 21-07-2007 0:54
Do "miras" A niby z jakiego powodu będą kolejki i do czego? Skoro teraz wszyscy doginają i poruszają się z jednostajną prędkością, tak więc przy mniejszej prędkości efekt będzie identyczny, wiec nie ma to praktycznego wytłumaczenia, a naukowego tym bardziej. Zmniejszą się na pewno kolejki do szpitali i do kościstej specjalistki.
~EBE 21-07-2007 1:17
Do Mady Masz rację . W czechach i Niemczech jeździ się przepisowo. Jest jednak jedno ale. Tam ograniczenia prędkości są dostosowane do warunków. Proszę wyjechać za Gerlitz w stronę Berlina , ale nie autostradą Drogi przez miejscowości są wąskie ale jest tam podniesiona minimalna często do 70 km/h– stoją tez oznakowane fotoradary. A u nas w Jeleniej Górze robi się propagandę bezpieczeństwa. Ograniczenie do 40, 50 km/h to norma. Nawet na Lubańskiej jest 50 / h. Ale dzięki temu Policja robi sobie statystyki. Często bywam we Wrocławiu. Proszę mi pokazać , kto tam jedzie 50/ h główną ulicą miasta ? Dziś policja stała nie tam, gdzie jest zagrożenie lecz tam, gdzie jest bezpiecznie i polowała.Jak zwykle zresztą. A wypadki zdarzają się w innych miejscach.koło skarbowego, koło starego szpitala, na ul. Wojska Polskiego. Często dochodzi do potrąceń w okolicach Szkoły na osiedlu Orle. Tam niestety policji nie było i nie ma. I jeszcze jedna prawidłowość. Lapią na radar zwsze , jak jest pogoda. Nigdy, jak pada deszcz, i nigdy jak jest ślisko. Bez komentarza EBE
~spostrzegawczy 22-07-2007 19:34
Rada dla Policji – postawcie radar na dojezdzie do Urzedu Skarbowego od strony centrum. Przed 7.30 panie i panowie urzednicy dopalaja tam aż miło!
~ajot 29-07-2007 10:04
przez te stanie jakie osczędności maja na paliwie ! A jakie obroty w skarbowym na koniec roku w skarbowym.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Ruszyła procedura ws. referendum

Oficjalne wyniki wyborów – Jelenia Góra i powiat jeleniogórski

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

„Zielony” przystanek

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
1453
Andrzej Duda
41%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%