MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Włączyli „inteligentne” światła. Korki przy „małej poczcie”

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 23 listopada 2010, 16:03
Aktualizacja: Środa, 24 listopada 2010, 8:04
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Zgodnie z zapowiedziami od dziś zaczęła działać zmodernizowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Morcinka – Wolności – Powstańców Wielkopolskich – Lipowa. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że zmotoryzowani muszą się do nowego układu przyzwyczaić.

Światła działają na zasadzie podobnej jak te, które uruchomiono trzy lata temu na newralgicznych skrzyżowaniach w śródmieściu. I podobnie jak wówczas – utyskiwań nie brakuje. Piesi muszą najpierw skorzystać z czułego na dotyk „przycisku”, potem długo czekać na zielone, a jak się już ono zapali – przyspieszyć kroku, bo za chwilę znów będzie czerwone.

Sygnalizację zmodernizowano, aby – między innymi – ułatwić wjazd w główną ulicę Wolności pojazdom wyjeżdżającym z ul. Morcinka. Teoretycznie rzeczywiście jest to prostsze, tyle tylko że problem rozwiązano połowicznie. Kłopot z włączeniem się do ruchu mają kierowcy wyjeżdżający z ulicy Wyczółkowskiego w stronę Cieplic. Tam – co prawda – świateł nie ma, ale niedogodność pozostała. Światła „nie załatwiły” też ułatwionego skrętu z ulicy Wolności (od strony Cieplic) w ul. Powstańców Wielkopolskich.

Pozostaje mieć nadzieję, że zmotoryzowani przyzwyczają się do nowości. Na pewien chaos mogli dziś także wpłynąć pracownicy, którzy wykonywali ostatnie roboty wykończeniowe. Podobny system sygnalizacji świetlnej będzie przy Osiedlu Robotniczym i Drzymały oraz Złotniczej i Wincentego Pola.

Ogłoszenia

Czytaj również

PiS ujawnił listy kandydatów

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Akcja Segregacja

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~diabelek 23-11-2010 16:22
a napisałem, że to rozwiązanie sprawe pogorszy miast poprawić ... ale glos na "J...." to głos na puszczy ...
~Fann 23-11-2010 16:37
Swiatelka nowe na drzymaly i wicka pola poprawily ruch, nie ma tez dalej korkow kolo ronda.
~ed 23-11-2010 16:50
jeżdzę tam codziennie po kilka razy, wyjeżdżam z Morcinka, Wyczółka w obie strony, nigdy nie było takich korków jak dzisiaj, ciekawe kto ile kasy wziął za tę "racjonalizację". Kurcze staram się za bardzo nie narzekać, ale to co się dzieje w tym mieście to jest jakaś tragikomedia. Już lepiej żeby urzędnicy nic nie robili, przynajmniej nic nie zepsują.
~ghgh 23-11-2010 16:57
tam zawsze korki
~axzez 23-11-2010 17:25
super poprawa przepustowosci na drzymały X wincentego pola! wreszcie:)
~rychu 23-11-2010 17:39
Jeleniogórzanom zawsze coś nie pasuje. W innych miastach takie rozwiązania funkcjonują i jest dobrze a tutaj zawsze problemy.
~ania6 23-11-2010 17:47
A kto wymyślił nazwę "inteligentne" bo raczej z inteligencją te światła nic wspólnego nie mają
~gagatek 23-11-2010 17:48
ladne jest to nasze miasto, piekne chmury, swiadczace o duzym zanieczyszczeniu dymami i sadzami, brudne i odrapane budynki , dziurawe ulice, w powietrzu unoszacy sie czad i won spalenizny i ---- wiecznie niezadowoleni jeleniogorzanie , szarzy zgarbieni powloczacy nogami, nie majacy sil do zycia, ale wyszczekani jak malo kto, tylko im temacik zadac a juz ujadaja jak pieski, tylko ze pieski maja pieski zywot, a jeleniogorzanie marny zywot
~okolice m.p. 23-11-2010 17:50
Nie mam pojęcia w jakim celu zmieniono oświetlenie przy małej poczcie... przepustowość, oraz funkcjonowanie "starego" układu świateł było bardzo dobre! a teraz? brak słów... korki, korki i jeszcze raz korki... Światła blokujące wjazd na PW są beznadziejne, tamują cały ruch! "komedia" Wystarczy, że kilka pojazdów będzie tam chciało skręcić, a samochody z lipowej już nie wjadą na skrzyżowanie.
~jj 23-11-2010 17:51
ronda
~*.* 23-11-2010 18:19
Te światła są takie inteligentne tak samo jak ci co je kazali tam postawić!!!
~ 23-11-2010 18:26
w cholere inteligentne ! pierwszy raz dzisiaj widziałam przy małej poczcie takie korki !!!
~kakakaka 23-11-2010 18:29
A ja chętnie poznam tego ynteligenta, co stawiał światła przy moście kolejowym przy ul. Złotniczej / Kilińskiego - w pobliżu Vity. Tu światło, tam światło... a światła dla wyjeżdżających ze ślepej ulicy- po prostu szczyt inwencji TFUrczej!
~loblob 23-11-2010 18:50
Poprzednie uruchomiono dwa lata temu a nie trzy!
~kosmita 23-11-2010 19:10
histeria sięga zenitu! oto kosmici opanowali krzyżówki miasta swoimi kolorowymi światłami i tubylcza dzicz całkowicie się zdezorientowała wybałuszając oczy na to wielkie dziwo... "nie możemy jechać! stoimy w korku! korek nas wciąga...AAaaaaaaaa!" panika... rzecz w tym, że dziś w godzinach szczytu stały tam pojazdy ekipy instalatorskiej demontujące słupy starej sygnalizacji, które skutecznie przyblokowały płynność ruchu. taki sam korek był by, gdyby zamiast monterów zdarzyła się tam np jakaś stłuczka. to nie sposób działania sygnalizacji wywołał korek tępe krowy a zator na pasach ruchu...
~ee 23-11-2010 19:48
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę dla jakiejś firmy która w dowód wdzięczności dała bombonierę.
~ferdekkiepsk 23-11-2010 20:04
hahaha buahaha brawo dla kosmity masz racje.... Ja dodam od siebie: polecam by wiekszosc Jeleniogorskich "kierowcow" wybrala sie na zachod do: niemiec belgii holandii.. tam takie swtalta funkcjonuja bez problemu o ile sa wlasciwie ustawione... ale tez trzeba umiec troszke JEZDZIC... RUSZAMY WSZYSCY RAZEM na zielonym a nie pojedynczo, nie szukamy pierwszego biegu i puszczamy reczny jak juz jest ZIELONE!!!... i JEST BRAWO 3 auta przejechaly na zielonym i KORKI jakie to straszne... pozdrawiam tez wszystkich LEWOPASOWCOW z Anglii na Wolnosci...
~Klama 23-11-2010 20:06
Powiesić za jaja tego co te światła tam postawił! Jest jeszcze gorzej niż jak ich nie było... ale co tam głos ludzi ktoś posmarował to światła stoją :/
~Obywatel 23-11-2010 20:19
To ciekawe jak niepełnosprawni będą sunąc po pasach jak inteligentna sygnalizacja tak krótko będzie im na to pozwalać? A co ze starszymi ludźmi?
~kmam 23-11-2010 20:19
Świetnie... dzisiaj wyjeżdżaliśmy z Morcinka. Techniczne samochody całkowicie zasłoniły wyjazd, ale był ubaw jak mieliśmy głowy na przedniej szybie aby wyjechać . A "inteligentne" światła są w całym mieście tak inteligentne jak ci co je zamówili, założyli, skonstruowali itd.
~świadek 23-11-2010 20:33
Tak się zastanawiam, czym kierują się decydenci, gdy podejmują decyzję o założeniu (rzekomo inteligentnych świateł. Przecież nikt nie sprawdza jak to działa w rzeczywistości. Nikt też nie bierze pod uwagę użytkowników tych świateł, ani ich uwag. To w końcu kto w tym grajdołku rządzi i dla kogo jest robione. No chyb, że światła inteligentne, ale do nich należy jeszcze założyć program. Jeżeli tak to wszystko wskazuje, że miasto miało gest i szarpnęło się na inteligentne światła, jednak w celu oszczędności postanowiono zrezygnować z pięciokrotnie droższego programu tych świateł i ustawiono je na chybił trafił. Nie wiem czy ten inteligentny człowiek (?) który zdecydował o założeniu właśnie tych świateł, brał pod uwagę ruch pieszy ? Raczej jego inteligencji już na to nie stało (wina rodziców, urodził się gamoń ale po znajomości w UM pracę dostał)
~& 23-11-2010 20:43
Te światła to totalna porażka! Komu się poprawiło? Tylko tym wyjeżdżajacym z Morcinka a inni cierpią!!! Z Lipowej nawet w prawo jest wielki korek bo ci co jadą w lewo muszą omijać zaparkowane pojazdy po lewej i blokują prawy pas! Po skręcie w lewo jest zaraz czerwone i tylko kilka pojazdów zdąży przejechać a pozostali blokują skrzyżowanie. potem jest zielone a za 15m czerwone a więc też trzeba czekać bo nie można blokować wyjazdu z Morcinka! Niech pojeździ sobie ten co to wymyślił i ustawi czasy przełączania tych świateł!!!
~świadek 23-11-2010 20:49
c.d. piszę na raty bo całość nie wejdzie. - A więc ta inteligencja tych świateł polega na tym, że pieszy jak nie wciśnie przycisku to będzie stał do usranej śmierci ! (mam tu ma myśli przede wszystkim starsze osoby przyjeżdżające z okolicznych miejscowości). Na skrzyżowaniu PL. Wyszyńskiego i Sobieskiego te inteligentne światła pracują w identyczny sposób jak wtedy jak nie były inteligentne, czyli w określonym czasie zamykają przejazd Pl/ Wyszyńskiego aby mogły wyjechać samochody z Sobieskiego - uwaga sprawdzałem ! sygnalizacja się zmienia nawet wtedy gdy nie ma żadnego ruchu ! Na czym polega inteligencja ? pieszemu nie zaświeci się zielone ! i to nigdy jeżeli ktoś dla kawału zepsuje przycisk ! Były wybory samorządowe - na następne żądajmy aby kandydaci na radnych przedkładali zaświadczenia od psychologa, że są sprawni umysłowo. Bo jeżeli będą to inteligentniejsze osoby od tych świateł, to może się coś zmieni, chociaż w tych światłach, bo może ktoś kupi właściwy program do tych świateł
~mich 23-11-2010 20:49
Nie należe do tych co krytykuja wszystko cokolwiek by w Jeleniej Gorze zrobiono. Ale co do tych swiatel to naprawde jakiejs inteligencji w ich dzialaniu nie widze.Wydawało mi sie że ta inteligencja polegac bedzie na automatycznym wydłużaniu cyklu w zaleznosci od nateżenia ruchu na danym kierunku.Jezeli na obwodnicy jest korek az do dworca PKS a z przeciwnej strony od strony wiaduktu jest w miare pusto to pytam gdzie ta inteligencja????
~świeczka 23-11-2010 20:56
Zaraz po zjednoczeniu Niemiec miasto Goerlitz zafundowało sobie nowoczesne sygnalizatory. Tylko że inżynieria ruchu nie polega na zamontowaniu nowych, ładnych lamp. Dopiero trzy, czy cztery lata później przyjechali fachowcy z Hannoveru i je zsynchronizowali i poustawiali tak, jak mówi wiedza i doświadczenie. "Zielona fala". Kto wie co to jest?
~ja 23-11-2010 20:56
ja uważam że niektóre rozwiązania są bardzo dobre zwłaszcza strzałka przy wjeździe na wiadukt przy złotniczej! A marudy niech poczekają kilka dni az prace przy sygnalizacji się skończą i może wtedy powiedzą coś mądrego
~thenatoorat 23-11-2010 21:11
jeden facet z puszką farby który namalowałby rondo załatwiłby sprawę na każdym z newralgicznych i nie tylko newralgicznych skrzyżowań. Widziałem takie ronda na własne oczy - malowane wprost na jezdni - działały i to całkiem sprawnie.
~Djkosa 23-11-2010 21:19
Światła to są najlepsza koło Castoramy! Zwłaszcza to ostatnie. Żeby nacisnąc przycisk trzeba wejsc na trawnik a tam błoto! Kałuża błota! Żeby przejść odcinek 200m trzeba czekac dobre 10min na tych 'INTELIGENTNYCH ŚWIATŁACH'
rymcycymcy 23-11-2010 21:54
Może zadaniem inteligentnych świateł jest wkurzanie słabo rozgarniętych i ...powolnych ciapciuchów ? ;) Mam radę ...pozostawcie swoje thalie i inne szkarady pod chałupą ...i wio czerwonym busem ! :) Będzie luźniiej i szybciej ! :)
~Iza 23-11-2010 22:54
Zgadzam się ze ~świadkiem - gdzieś miasto przyoszczędziło, tylko nie wiem gdzie: albo kupiło te światła bez oprogramowania (bo taniej), albo do ich ustawiania zatrudniło kumpla szwagra dyr. Bigusa. Pan sobie poczyta, panie dyrektorze: http://tinyurl.com/2dfod6q Może się Pan czegoś nauczy...
~WiesiekJg7 23-11-2010 23:07
Dlaczego na Lipowej lewy pas jest zajęty przez parkujące samochody?? To jest bardzo poważne utrudnienie! Cały ruch kumuluje się na jednym pasie - powstają korki pod Spółdzielczą.
~bang 23-11-2010 23:14
na czym polega owa inteligencja tych świateł i czy nie lepiej by było załatać kilka dziur zamiast tego?
ebee 23-11-2010 23:57
Mylisz sie redaktorze Tejo. W Powstańców skręca się o wiele łatwiej. Dzięki osobnemu sygnalizatorowi. Brakuje tylko wymalowanego lewoskrętu. Ja swojego czasu skrytykowałem wielokrotnie inteligentne światła montowane w Jeleniej Górze, bo faktycznie są gorsze od tych starych. Jednak ta instalacja jest wyjątkiem od zasady i moim zdaniem znacznie ułatwia przejazd przez to skrzyżowanie w każdym kierunku. Pozdrawiam, EBEE
~Zadowolony 24-11-2010 0:33
Wkrótce wyprowadzam się na wieś koło Jeleniej. Cieszę się bo przez Molochy i inne "ułatwienia" takie jak "inteligentne" światła w Jeleniej stało się zbyt duszno. Może i światła są inteligentne ale ten kto je programował koło Małej P. jest niezbyt rozgarnięty. I czy to mądre na odcinku 100m stawiać trzy sygnalizatory? To długość trzech autobusów hehe
~do | ~ja | 24-11-2010 0:35
ta strzałka to nie wiadomo, czy działa na ulice Drzymały, czy na wlot na wiadukt. Dla mnie kicha !
~jozefyy 24-11-2010 7:10
wiecznie coś kombinują z tymi światłami. Czy oni nie mają nic lepszego do roboty tylko utrudniać zmotoryzowanym życie??? Ta Jelenia spadła na psy. Niech lepiej drogi doprowadza do porządku a nie pierdołami się zajmują!!!!!
~diabelek 24-11-2010 9:09
kandydat który obieca "głupie" RONDA zamiast "inteligentnych" ŚWIATEŁ ma mój głos ...
~cierpliwy 24-11-2010 9:56
pomysł do bani , korki dzięki temu są w całym mieście , oddawać pieniądze partecze , lepiej tą kasę przeznaczyć na inny cel , zatruwacie środowisko , trwonicie paliwo , autobusy przez to są gigantycznie opóżnione ,do pracy nie można na czas dojechać , mam nadzieję że tego gościa co to spartaczył swędzi pewna część ciała .Pozdrawiam kierowców i JELONKĘ .. spokojnie Panowie
~ 24-11-2010 10:11
artykuł jest tendencyjny. prawi o korkach, bo włączona została nowa sygnalizacja i jak by to z tego powodu nastąpiły utrudnienia i korki. jednak jak na ironię to wszystkie te utrudnienia spowodowane były właśnie przez starą i na dodatek nie działającą już sygnalizację, ale podatny na podprogowy przekaz tłum daje się ponieść emocjom i skanduje zgodnie do nierzetelnego tematu.
~Instruktor 24-11-2010 10:54
Coś kosztem czegoś. Zatory drogowe są kosztem poprawy przejazdu ul. Morcinka >> ul. Powstańców oraz ul. Morciinka >> ul. Wolności. Żeby nie było "korków" tylko skrzyżowanie o ruchu okrężnym w tym miejscu poprawiłoby sytuację. Osobiście jestem zadowolony z tej sygnalizacji ponieważ często wyjeżdżam z ul. Morcinka i nie muszę czekać na łaskę pojazdów poruszających się ulicą Wolności. Poza tym tzw. korki nie tworzą się same, gdyby pojazdy wyjeżdżające z ul. Lipowej w lewo na ul. Wolności nie wyjeżdżawy w momencie braku miejsca na skrzyżowaniu pomimo zielonego światła na sygnalizatorze było by super. Jeżeli nie ma miejsca na skrzyżowaniu pomimo światła zezwalającego na wyjazd kierujący pojazdem nie powinien wyjeżdżać za sygnalizator. Pozdrawiam
~diabelek 24-11-2010 14:19
widze powyżej kolejny głos ZA Rondem ...
ebee 24-11-2010 20:22
Do Wieśka. Bo jakiś za przeproszeniem idiota zamiast zakazu zatrzymywania sie i postoju na Lipowej wstawił ograniczenie prędkości do 40 km/h ( kretyństwo ) i zakaz wyprzedzania ( jeszcze większe kretyństwo ) A autka wygodnych mieszkańców lipowej, którzy mają obszerne podwórka stwarzaja zagrożenie i blokują przejazd. EBEE
~świadek 25-11-2010 12:08
do : 23-11-2010 21:54 | rymcycymcy | - coś mi się widzi, że uważasz się za dobrze rozgarniętego ? Zapewniam cie to błąd. ----- Co do autora tego artykułu ? - chłop miast pisać i wysilać się na własną dedukcję, co gdzie i kiedy co należy, powinien się chłopina kopsnąć do kogoś kto wydał decyzję o założeniu takich świateł i przeprowadzić wywiad, może inteligencja tych świateł jest gdzieś zakamuflowana - bo z tego co tu się czyta, to nawet mało rozgarnięty " rymcycymcy" proponuje jazdę autobusem - ale nikt nie bierze pod uwagę tego, że w centrum miasta, jednym z najważniejszych ruchów jakie istnieją nawet w takich grajdołach, to ruch pieszych !!!!!! Ale czego się spodziewać po takim tejo, skoro pisze artykuły, że "sąd szuka kandydata na burmistrza" ? i jeszcze wiele innych bzdur. Artykuł, po wytyku zniknął, ale pamięć po nim pozostała i op wielu innych.Chłopie, nabożeństwa ci relacjonować i robić wytyki śmiejącym się dzieciom w dniu żałoby.
~ 25-11-2010 14:46
chyba raczej przydalaby sie synchronizacja swiatel ktorej nie bylo . ciekawe czy starsi ludzie maja szanse wolniej przekroczyc jezdnie ?
~cobra 29-11-2010 19:57
Myślę,że nie jest to malkontenctwo jeleniogórzan narzekanie na sposób działania sygnalizacji świetlnej.Po prostu jest źle i nic tego (na daną chwilę)nie zmieni.Czy tzw.decydenci mają na tyle wyobraźni aby zsumować to wypalane paliwo na jazdę od świateł do świateł nie mówiąc o ilości spalin.Ale cóż to tylko abstrakcja.Trudno to sobie wyobrazić w konkretnych ilościach przez konkretnych(odpowiedzialnych) ludzi.Jeszcze jedno.Skoro robimy się metropolią to proponuję wzorem np.Warszawy zainstalować małe sygnalizatorki na wysokości oczu kierowcy.Ma to na tyle uzasadnienie,że kierujący aby zobaczyć jakie ma światło zatrzymuje się dwa metry przed linią,inaczej jak podjedzie na równo z linią stopu musi położyć się na przedniej szybie aby zaobserwować zmianę świateł.Będąc oddalonym od lini zanim ruszy mija czas i w efekcie przejeżdzają 3-4 samochody i po" ptokach".Czekamy na następną zmianę.A tak generalnie to R O N D A.
~po 29-11-2010 20:59
inteligentne rozwiazania tak ale tam gdzie byc powinny!! INTELIGENCJA NIE SPRAWDZILA SIE NA MALE POCZCIE, niech ja zlikwiduja, bo jak nie bylokorkow tak sa
~sir Galahad 30-11-2010 16:57
Ze światłami już jest lepiej. Więc spoko. Pod tunelem np. jest znacznie płynniej.
~Pi 1-12-2010 0:21
A po co na Flisaków jeden pas zrobili tylko do jazdy na wprost i w prawo (wcześniej był zakaz)? Prosto jedzie jeden samochód na 2 godz, w prawo jeszcze nie widziałem nikogo. Za to na wjazd na lewo (Zabobrze ) trzeba czekać dwa razy dłużej - tylko jeden pas.
~noe 1-12-2010 17:17
Sygnalizacja pod wiaduktem pogorszyła płynność jazdy.Od Kilińskiego mamy czerwone , pod wiaduktem jest zielone . Stoimy na Kilińskiego. Zapala się zielone , a pod wiaduktem mamy czerwone.Od strony Drzymały mamy zielone , samochody jadą w kierunku os Robotmiczego i Kilińskiego/. Pytam się dlaczego od strony Kilińskiego mamy czerwone światło.
~ 2-12-2010 11:56
z perspektywy pieszego większość przejść ma za krótko zielone, jestem młoda ale żeby zdążyć muszę biegiem przechodzić i jak do licha mam nauczyć dzieci że przez ulicę się nie przebiega? teraz jak jest śnieg ledwo mogę przejechać z wózkiem nie mam szans zmieścić się w czasie na zielone a nie dość ze mało czasu to wielokrotnie mając jako pieszy zielone musze stać jak debil żeby jaśnie państwo (chamstwo)wożące tyłki nie przejechało mnie idzieci...poprostu super! pozdrawiam wszystkich normalnych ludzi za kierownicą
~diabelek 3-12-2010 15:51
na okrągło prosimy o ronda :)
~JJJ 3-12-2010 21:18
Narobili tylko dlatego aby coś robić > bo ktoś wziął kasę za kretyńską przeróbkę !Teraz to się dopiero czeka na światło dla pieszych > normalna paranoja !!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Odbudują zbiorniki

PiS zaprezentował kandydatów

Rusza budowa kanalizacji deszczowej

Stop takim przepustom

Zmiana orgnizacji ruchu w Ścięgnach

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
603
Tak
86%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%