MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Wezmą ich głodówką?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 10 lipca 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 10 lipca 2007, 18:23
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Lekarze myślą o najbardziej drastycznej formie strajku.

Czy w jeleniogórskim szpitalu wojewódzkim, podobnie jak w kilku innych placówkach w kraju, lekarze rozpoczną protest głodowy? Taką sugestię podało Polskie Radio Wrocław.

Rozgłośnia przypomina, że od prawie ośmiu tygodni strajkującymi medykami z Jeleniej Góry nikt się nie zainteresował. Lekarze mówią nie tylko o dyrekcji szpitala, która – ich zdaniem – nie prowadzi merytorycznych rozmów, ale i o właścicielu szpitala, czyli Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu.

Strajk lekarzy trwa już półtora miesiąca. Część medyków złożyła wypowiedzenia. Inni czekają na rozwój sytuacji na urlopach na żądanie. Szpital pracuje w zasadzie tylko jak na ostrym dyżurze: przyjmuje pacjentów tylko w najpilniejszych potrzebach.

Do tego pod znakiem zapytania leży wypłacalność placówki, bo medycy nie wypełniają dokumentacji dla Narodowego Funduszu Zdrowia.
Lekarze strajkują, bo chcą zarabiać od pięciu do siedmiu i pół tysiąca złotych miesięcznie w zależności od specjalizacji.

Ogłoszenia

Czytaj również

Obchody jubileuszu 60–lecia Towarzystwa Karkonoskiego

Nowa sygnalizacja świetlna  

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Komentarze (37) Dodaj komentarz

~ziutek 10-07-2007 18:25
niektórym lekarzom przyda sie głodówka
~livemateusz 10-07-2007 18:34
Za takie partaczenie wszystkiego za co się wezną takie pinadze nigdy!! a pielrniarki tym bardziej nie miłe, robiące wszystko aby jak najszybcie skończyć (zero zangażowania)
~ja 10-07-2007 18:39
i znowu nam ubędzie lekarzy–tym razem wagowo:D
~merc 10-07-2007 18:42
A o czy chcą lekarze rozmawiać. Interesuje ich tylko spełnienie żądań płacowych, a skoro ich nie można w chwili obecnej spełnić, to o czym rozmawiać. Należałoby rozpocząć od gruntowenej reformy służby zdowia a nie tylko płac dla lekarzy i pielęgniarek na poziomie europejskim. Ale tego problemu lekarze już tak chętnie nie podnoszą, okazałoby się że społeczeństwo za znaczną ilość świadczeń płaci i te pieniądze trafiają właśnie do kieszeni " nisko opłacanych" lekarzy / gabinety prywatne/ , pielęgniarek / zastrzyki, dyżury przy ciężej chorych/ i położnych /obsługa porodów/.
~Agata 10-07-2007 18:45
Oni nie powinni dostać ani grosza więcej niż mają !!! To w jaki sposób niektórzy lekarze i pielęgniarki traktują swoich pacjentów jest przerarzające !!!
~bob 10-07-2007 19:14
Czy doktorstwo strajkuje rowniez w gabinetach prywatnych?
~wielkie pupsko 10-07-2007 19:24
poco wy głudujecie i tak was mało na świecie
~maszek 10-07-2007 19:34
lekarze są spoko ale nie widzą na jedno oko
~fantom 10-07-2007 19:49
polecam głodówkę "rotacyjną" czli: jeden głoduje, dajmy na to, 8 godzin i zasuwa na kolację czy obiad, a na jego miejsce wchodzi następny... itd itd
~Jola 10-07-2007 19:56
5 – 7.5 tys.zl.? A jakie sa ich dotychczasowe dochody miesieczne?
~cr@zy 10-07-2007 19:57
Niektórym pielęgniarkom też odrobina głodówki dobrze by zrobiła...
~dieta cud 10-07-2007 19:57
fajno dieta dla darmozjadów za darmo, dietetyk bierze 100 złotych za porade;) dobrze to Wam zrobi oczyscicie się buziaki alkoholicy
~Iza 10-07-2007 20:31
Moze tak wszyscy zastrajkujmy!Nich pojda pracowac do marketu za 700zl jak ich pensja im nie starcza. My tez mamy rodziny!!!!!!!!!!!
~papaja 10-07-2007 20:36
Jak lekarzom się nie podoba to niech się przekwalifikują np. na informatyków itp. Nikt w tym kraju nikogo nie zmusza do bycia lekarzem.
~ponury grabarz 10-07-2007 20:53
PEŁNA PRYWATYZACJA SŁUŻBY ZDROWIA !! Dobry lekarz– to zarobi i 30 tys. złotych i wara od niego. Zły lekarz– nikt do niego nie przyjdzie i nic nie zarobi. Lekarze faktycznie powinni zarabiać średnio 7,5 tys. ale nie znaczy to że KAŻDY powinien zarabiać DOKŁADNIE tyle. Najlepiej jakość lekarza ocenią pacjenci przychodząc do niego i płacąc mu lub nie. I proszę mi tutaj nie mówić, że zdrowia nie można traktować jako towar, bo jest niezbędne do życia itp. Jedzenie też jest niezbędne do życia, nawet bardziej niż dostęp do lekarza, a w tych krajach gdzie jest towarem jakoś go nie brakuje dla nikogo.
~mlody 10-07-2007 21:19
i niech sobie doktorsatwo głoduje!!! jak im sie juz znudzi to do irlandii tak jak straszą. hahahahah zobaczymy jak szybko bedą wracać i płakać!!! niestety wiekszość naszych medyków nie potrafi sie dogadac po polsku a co dopiero języki obce, a co do pracy i kompetencji, to potrafią tylko brać i nic nie robić!!!! brać w rozumieniu wszystkim dobrze znanym. Niestety na zachodzie trzeba pracowac lekarze też i nie ma spania na dyżurkach i wysługiwania się pielęgniarkami. WIEC DO ROBOTY PANIE I PANOWIE DOKTORZY.
~do livemateusz 10-07-2007 21:24
Ty imbe.cylu wrecz przeciwnie pielegniarki sa bardzo mile a jak jestes prostakiem co zachowuje sie jak bydle to takiego zachowania nie mozna traktowac normalnie tylko trzeba je tepic!!!!!! i nawet nie pisz takich bzdur bo to nie prawda nalezy sie im wszystkim podwyzka
~wkurzona robieniem nas w balona 10-07-2007 21:30
Lekarz zatrudniony w państwowej placowce służby zdrowia powinien zarabiać 7tys. i więcej, ale wtedy powinien mieć zakaz prowadzenia prywatnej praktyki lekarskiej. My pacjenci mamy dosyć już podatkow i opłacania prywatnych wizyt nie wspominając o dodatkowych załącznikach w kopertach. To my pacjenci powinnismy strajkowac!!
~mała 10-07-2007 21:50
Popieram Ize , ja też bym zastrajkowała ale cóż musze tyrać bo mam rodzine. A lekarze niech nie płaczą że mało mają! pozdrawiam
~krysia 10-07-2007 22:05
ponury grabiarz, powiedz mi jaki jest dotychczasowy zarobek lekrzy. Na czym opierasz podstawe do tak wysokiego zarobku? Czy zarobek o wysokosci 5–7 x srednia krajowa nie jest zbyt wygorowana?
~Iza bis 10-07-2007 22:15
No, no, zgadzam się w pełni z ponurym grabarzem, świat się zmienia :) Jak ktos nie ma na jedzenie, to dostaje zapomogę albo darmową zupkę, ale już nie obiad w eleganckiej restauracji – czemu nie ma być tak samo z leczeniem?
~ponury grabarz do krysi 10-07-2007 23:36
A czy ktokolwiek reguluje zarobki malarzy, siatkarzy, fryzjerów, prawników czy zegarmistrzów? RYNEK. I tak samo powinno być z lekarzami. Zarobki danego człowieka są wypadkową tego, jak potrzebna jest jego praca, jak wielu ludzi jej potrzebuje i ilu innych ludzi jest w stanie ją wykonywać. Prawo popytu i podaży. Ja tylko podkreślam, że jeżeli rynek usług medycznych podlegałby prawom rynku, to nie byłoby takiej jałowej debaty pod tytułem "ile powinien zarabiać lekarz żeby było sprawiedliwie". Czy ktokolwiek protestuje, że piekarze czy kominiarze zarabiają za dużo? NIE, bo zarabiają tyle, ile ludzie są im w stanie zapłacić i to jest SPRAWIEDLIWE. Przypuszczam, że gdyby rynek usług zdrowotnych był prywatny, to lekarze zarabialiby, zależnie od stażu, od 10 do 20 tys. złotych, bo tyle średnich krajowych zarabiają ich koledzy na zachodzie. Chodziło mi jednak o to, żeby pokazać, że nie oznacza to, że każdy lekarz będzie się mieścił w tym przedziale. Znajdzie się wybitny doktor, który tak jak wybitny prawnik czy wybitny sportowiec, będzie zarabiać krocie, a znajdzie się nieudacznik, który nie zarobi nawet tysiąca złotych. I to jest chyba sprawiedliwsze niż gierkowskie "czy się stoi czy się leży tysiąc dwieście się należy". Wtedy i tylko wtedy lekarze będą mieć motywację, żeby się sprężać i walczyć o pacjenta, tak jak obecnie robią to cukiernicy, weterynarze czy przedstawiciele innych profesji rządzonych prawami rynku.
~asd 10-07-2007 23:42
"do Iza" sorry bardzo kolezanko. Oni nie po to konczyli studia zebys teraz ich przyrownywala do ludzi pracujacych na kasie w Tesco. Do kasy w Tesco potrzebna jest szkola podstawowa a nie wyzsza. Wiec jakie wyksztalcenie takie zarobki:( niestety!!!!!!!!!!!!
~johny 11-07-2007 2:28
Nie widziałem nigdy lekarza jeżdząćego tańszym autem jak 10000 zł. Skąd na tokie wozy mają ? Widać nie zarabiaja tak mało, a pielęgniarki co one takiego ciężkiego robią– w nocy na dyzurach śpia , a jak pacjent cos potrzebuje i obudzi to ma przechlapane do samego wyjścia. Pielęgniarki w szpitalu to państwo w państwie i nie wygrasz z nimi, zwłaszcza jak pacjent jest obłożnie chory.
~macko z bolca 11-07-2007 7:58
a u nas w boleslawcu to jest nie do pomyslenia
~zniechęcona 11-07-2007 8:47
W stu procentach popieram wypowiedź ponurego grabarza, wtedy tak naprawdę zobaczylibyśmy jak lekarze martwią się o zdrowie swoich pacjentów i to od nich w rzeczywistości zależałoby ile zarobią bo przecież oprócz składki i tak płacimy dodatkowo za każdą usługę medyczną oraz badanie. A najlepiej to utworzyć prywatne przychodnie w nich opłacać składki miesięczne i mieć swoich lekarzy a nie płacić, nabijać kieszenie naszych polityków(którzy i tak nic nie robią!!!), nie mieć obsługi medycznej, czekać w niekończących się kolejkach i wkońcu patrzeć na ponurego i zniechęconego lekarza który "na odczep się" przepisze jakieś lekarstwo, które oczywiście niekoniecznie pacjentowi pomoże !!!!!
~obserwator 11-07-2007 8:59
dobrze niech zadaja i zarabiaja ale niech nie dorabiaja na bokach w prywatnych gabinetach i placa ryczalt. zalozyc im kasy fiskalne , albo zakazac takich praktyk aby bylo sprawiedliwie , wystarczy ze jezdza za granice kiedy chca na wakacje i gdzie chca , buduja sie i maja limuzynki , a reszta spoleczenstwa cicho siedzi i zarabia marne grosze ...600zl,czy to sprawiedliwe ze jestesmy ich zakladnikami?czy tak Panstwo nam stwrzarza poczucie bezpieczenstwa/??
~K2 11-07-2007 10:50
Może nie koniecznie 5–7 bo zakrawa to trochę na socjalizm, czy się robi czy się leży 5 – 7 się należy. Przecież oni prowadzą prywatne praktyki i wszystko idzie do ich kieszeni a zwykły obywatel musi płacić podatek. Dlaczego nie mają kas fiskalnych, dlaczego nie wystawiają rachunków, przecież powinni to robić. Acha namówcie K.Czerkasowa na głodówkę, dobrze mu to zrobi.
~sponiewierany 11-07-2007 10:51
niech mają kasy fiskalne i płacą podatki jak wszyscy to będzie na podwyżki dla nich.
~mt 11-07-2007 11:39
Ja też bym chciała zastrajkować, bo mi nie starcza do pierwszego, tylko kto mnie wysłucha? Ale akurat w większości siła i to jest plus dla lekarzy, może coś sobie wywalczą. Nie można mieć im za złe, że chcą mieć lepiej, jedynie to, że nie spełniają naszych oczekiwań dotyczących leczenia nas – szaraków. Ale to akurat temat na inny artykuł.
~Krysia do ponurego grabarza 11-07-2007 15:52
Gdyby rynek uslug zdrowotnych byl prywatny to prawdopodobnie ok.50% mieszkancow polski nie mialaby funduszy na te "uslugi". Przyznaj ze profesje rzadzone prawami rynku nie sa uzaleznione od subsydiow panstwowych. Lekarze oczekuja zmian ale walcza tylko o swoja kieszen. Moim zdaniem powinni walczyc o dobro pacjenta i polepszenie warunkow chorego w trakcie jego pobytu w inst.zdrowotnej. Pracownik bez motywacji do pracy powinien zmienic zawod.
~Krysia do ponurego grabarza 11-07-2007 15:53
Gdyby rynek uslug zdrowotnych byl prywatny to prawdopodobnie ok.50% mieszkancow polski nie mialaby funduszy na te "uslugi". Przyznaj ze profesje rzadzone prawami rynku nie sa uzaleznione od subsydiow panstwowych. Lekarze oczekuja zmian ale walcza tylko o swoja kieszen. Moim zdaniem powinni walczyc o dobro pacjenta i polepszenie warunkow chorego w trakcie jego pobytu w inst.zdrowotnej. Pracownik bez motywacji do pracy powinien zmienic zawod.
~ponury grabarz 11-07-2007 22:54
Rynek usług dla ludzi ubogich jest również bardzo atrakcyjnym dla inwestorów rynkiem, z uwagi na dużą liczbę potencjalnych konsumentów. Dlatego w żadnej branży przedsiębiorcy nie rezygnują z walki o klientów niezamożnych na rzecz klientów bogatych, których jest znacznie mniej. Dlatego pełno jest taniej żywności, sprzedawanej w dyskontach, pełno jest tanich ubrań czy butów w sieciach typu CCC. Prawie każdego Polaka stać obecnie na komórkę, a zapewniam cię, że gdyby było Ministerstwo Telefonów Komórkowych i Narodowy Fundusz Komórek posiadający monopol, to przeciętny Kowalski o takim urządzeniu mógłby pomarzyć.
~Krysia do p.g. 12-07-2007 0:46
Ja mam raczej humanistyczne podejscie do zycia i nie dziele ludzi na ubogich czy bogatych myslac o ich staniu zdrowia czy koniecznosci konsultacji lekarskiej. Tanie jedzenie, tanie ubrania dla ubogich...? Nie potrzebuje wiele fantazji do wyciagniecia wniosku o kosekwencjach takiego podzialu chorych. Gdy dasz chorym mozliwosc wyboru lekarza, mozliwosc wyboru szpitala bez wzgledu na jego adres zamieszkania to osiagniesz ta konkurencje ktora tak stanowczo bronisz i argumenyujesz. Diferancja zarobkowa lekarzy i innych profesji jest wtedy calkowicie mozliwa. Przecietny Kowalski wybierze togo lekarza i ten szpital ktory zapewni mu powrot do zdrowia i w ktorym nie bedzie traktowany jako konsument lecz indywid ktorego trakyuje sie z pelnym respektem i szacunkiem. Pozdrowienia
~Krysia do p.g. 12-07-2007 0:51
Ja mam raczej humanistyczne podejscie do zycia i nie dziele ludzi na ubogich czy bogatych myslac o ich staniu zdrowia czy koniecznosci konsultacji lekarskiej. Tanie jedzenie, tanie ubrania dla ubogich...? Nie potrzebuje wiele fantazji do wyciagniecia wniosku o kosekwencjach takiego podzialu chorych. Gdy dasz chorym mozliwosc wyboru lekarza, mozliwosc wyboru szpitala bez wzgledu na jego adres zamieszkania to osiagniesz ta konkurencje ktora tak stanowczo bronisz i argumenyujesz. Diferencja zarobkowa lekarzy i innych profesji jest wtedy calkowicie mozliwa. Przecietny Kowalski wybierze togo lekarza i ten szpital ktory zapewni mu powrot do zdrowia i w ktorym nie bedzie traktowany jako konsument lecz indywid ktorego trakyuje sie z pelnym respektem i szacunkiem. Pozdrowienia
~ponury grabarz 12-07-2007 10:58
Nie spotkałem się w życiu z milszym traktowaniem przez obcych mi ludzi, niż przez różnych przedstawicieli handlowych czy innych akwizytorów, dla których byłem tylko i AŻ klientem. Ci, w związku z tym, słodzą i przymilają się ile tylko wlezie.
~magdzia 12-07-2007 19:11
5–7.5 tys. hahah smiech na sali... czego oni chca w Polsce? ! pf hahah lepiej niech oni sami zaczna sie glodowac!! a nie pacjentow!! idioci!';/;/

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Seniorzy na scenie

Park już gotowy

Będzie referendum w Jeleniej Górze?

Trudny dojazd do SP 3

Spór o edukację seksualną

Sonda

Dla piratów drogowych, jak w Estonii, zamiast mandatu godzinny postój. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
73
Tak
67%
Nie
27%
Nie wiem
5%