MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Wandale zniszczyli nową elewację dworca

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 19 listopada 2013, 7:46
Aktualizacja: Środa, 20 listopada 2013, 7:25
Autor: Czytelnik
Fot. Angela
– W sobotę (16.11) był pierwszy przejazd na zmodernizowanej trasie kolejowej do Szklarskiej Poręby i tego samego dnia wandale pobazgrali elewację odnowionego Dworca Zachodniego PKP w Jeleniej Górze – mówi oburzony Czytelnik.

Ogłoszenia

Czytaj również

Będą opłaty za billboardy

Niebezpieczne wyzwania

Wieczór wspomnień

Komentarze (161) Dodaj komentarz

~ 19-11-2013 7:58
Jednak komuna była mądrzejsza. Dwa lata w wojsku, dwa lata biegania w hełmie zamiast kaptura skutecznie prostowało znaczną część przygłupiej młodzieży.
~do 7:58 19-11-2013 8:14
nie licząc tzw. fali - to coś w tym było i masz rację
~DarthAsarath 19-11-2013 8:21
zaraz będą pie***yć że to nie wandalizm tylko sztuka. takie pikne jak ch.
~ 19-11-2013 8:22
Brawo, Rodacy! Barwo!!!!!
~ 19-11-2013 8:23
Czas wrócić do sprawdzonych rozwiązań które obowiązywały za czasów komuny...Wtedy prawie wszystko było lepsze...
~pan buk 19-11-2013 8:39
gówniarzom wydaje się że są czarnymi gangsterami z Nowego Jorku i zaznaczają tagami swój teren "wpływów". jak psy obsikujące każde drzewko
~ 19-11-2013 8:52
Teren dworca posiada monitoring?
~obywatel322 19-11-2013 8:55
Tak to już jest głupota i chamstwo nie zna granic. Na Zabobrzu zrobiono boisko ogrodzono je przed zwierzętami. Ale niestety zwięrzeta niby rozumne niszczą co się da Tak brakuje prawdziwej pały i lania takich .... .
~rumcajs54 19-11-2013 8:56
Wandali lać ! Ale te liszaje na drugiej fotce to już chyba nie ich sprawa.
~SoFk 19-11-2013 8:59
Wandalizm trzeba tępić i wyplewić. Kiedyś ta stacja (teraz już praktycznie przystanek - chociaż niby jest dyżurny ruchu przy przejeździe (dawniej nastawnia wykonawcza JGZ1)) tętniła życiem, nie tylko kolejowym. Chociaż ruch był tu bardzo duży - zarówno osobowy jak i towarowy. Kto pamięta parowóz i przetoki towarowe? Ale dyżurny ruchu był całą dobę na miejscu, i obsługiwał kasę biletową. Hol był czynny całą dobę, ogrzewany i jakoś meneli nie było. Była ładna płaskorzeźba orła białego. I pracowali tu przemili ludzie - których serdecznie pozdrawiam. Sam spędziłem tu kilka ładnych i bardzo miło wspominanych dni swego dorastania i życia już dorośniętego. Perony były zadbane, oświetlone, czyste, odplewione, tak jak międzytorze. No i sławetny rozjazd krzyżowy 3 A/B ze wspomaganiem rano łomem ;-))
~ 19-11-2013 8:59
Wandalowie – jak podaje wikipedia - grupa plemion wschodniogermańskich. I wszystko jasne.
~dj 19-11-2013 9:53
za komuny punki i metale bazgrały po murach tak samo jak dzisiejsze szczurki w kapturkach,nic w tym temacie się nie zmieniło więc nie p.. głupot fani prl-owskich dziadowskich czasów.
~Ehh 19-11-2013 9:56
Jak to mozliwe ze w dzisiejszych czasach dworce nie maja monitoringu...
~rattlehead 19-11-2013 10:08
a w tle zdjęcia ktoś oddaje mocz
~ 19-11-2013 10:14
Kochani rodzice tych półgłówków, powiedzcie mi proszę jak to jest wychować przygłupa? Czy jest to trudne? Jakie metody należy obrać? Pamiętam będąc dzieckiem że rodzice nie mieli specjalnie czasu na zajmowanie się mną, obydwoje ciężko pracowali, jednak do głowy by mi nie przyszło żeby wziąć farbę i ganiać z nią po mieście niszcząc wspólny majątek nas wszystkich. Także jak to się robi?
~ 19-11-2013 10:37
Wypowiedz z godz.10:14 jest niezla. No wlasnie: jak to jest??? Jak??? moi rodzice pracowali. My pracujemy. I ani my, ani nasze dzieci nie odwalaja takich numerow. Na czym to polega?
~Inna 19-11-2013 10:42
10 przykazań – „Jak wychować rasowych chuliganów” 1. Od wczesnych lat należy dziecku dać wszystko, czego tylko zapragnie. 2. Trzeba się śmiać z jego nieprzyzwoitych i grubiańskich słów. Będzie się uważać za mądre i dowcipne. 3. Należy je odgradzać od wszelkich wpływów religijnych. Żadnej wzmianki o Bogu. Nie wolno posyłać na religię, nie nakłaniać do kościoła. Gdy dorośnie samo wybierze sobie religię i światopogląd. 4. Nie wolno mówić dziecku, że źle postępuje. Nigdy! Biedactwo gotowe nabawić się kompleksu winy. A co będzie, gdy później przydarzy mu się nieszczęście – np. gdy je zaaresztują za kradzież samochodu? Ile się nacierpi w przekonaniu, że całe społeczeństwo je prześladuje. 5. Konsekwentnie róbcie wszystko za dziecko:, gdy porzuca dookoła
~cd 19-11-2013 10:43
gdy porzuca dookoła siebie rzeczy, sami podnieście i połóżcie je na swoim miejscu. W ten sposób nabierze przekonania, że całe odpowiedzialność za to, co robi, nie spoczywa na nim, lecz na otoczeniu. 6. Pozwalajcie dziecku wszystko czytać, wszystko oglądać w telewizji, wszystkiego spróbować. Tylko w taki sposób nabierze doświadczenia i pozna, co jest dla niego dobre a co złe. 7. Kłóćcie się zawsze w jego obecności. Gdy wasze małżeństwo się rozleci, dziecko nie będzie zaszokowane. 8. Dawajcie mu tyle pieniędzy, ile zechce. Niech nie musi ich zarabiać. Byłoby rzeczą tragiczną, gdyby musiało się tak męczyć, jak wy kiedyś. 9. Zaspakajajcie wszystkie jego życzenia. Niech odżywia się jak najlepiej, używa trunków i narkotyków, ma wszystkie wygody. Gdyby odczuwało jakiś brak,
~cd 19-11-2013 10:44
nie będzie sobą, stanie się człowiekiem nerwowym, obdarzonym kompleksami. 10. Stawajcie zawsze w obronie dziecka. Obojętne, z kim popadnie w konflikt - policją, nauczycielami czy sąsiadami. Nie wolno dopuszczać, by mu ktoś wyrządził krzywdę; tylko ono może bezkarnie krzywdzić innych (poczynając od babci, kolegów itp.) Jeżeli mimo takiej wolności i przywilejów, jeśli mimo tylu dowodów naszej miłości dziecko wam się uda i nie wyrośnie z niego chuligan, to nie potrzebujecie winić samych siebie. Zrobiliście sami, co tylko się dało, aby je zepsuć. Po prostu dziecko nie zrozumiało waszego poświęcenia. Policja w Houston, Teksas USA
~jakitaki 19-11-2013 10:55
moim zdaniem bierność mieszkańców na niszczenie mienia sprawia, że gówniarze czują się bezkarnie. dzwonić, nękać straż wiejską, niech jeżdżą legitymują, spisują, karzą mandatami inaczej nie da się wyplenić tego typu zachowań, skoro w domach tych "artystów" nie nauczono szacunku do wspólnej albo i cudzej własności.
~ 19-11-2013 10:58
Należało by dodać jeszcze punkt 11. Przesiadujcie dużo czasu przed kompem i piszcie durne komenty, zamiast zająć się bachorem w tym czasie.
~do gorzowa 19-11-2013 11:07
"Należy je odgradzać od wszelkich wpływów religijnych. Żadnej wzmianki o Bogu. Nie wolno posyłać na religię, nie nakłaniać do kościoła. Gdy dorośnie samo wybierze sobie religię i światopogląd." Ja tak robie i moje dorastajace dziewczyny maja dobre serce, nie klamia, nie kradna, bardzo dobrze sie ucza i sa spolecznie zaangazowane (pomagaja zwierzetom i starszym ludziom).Reszta byc moze sie zgadza.Ale religia to troche ionna sprawa. Znam religijnych rodzicow w Polsce=chlopaki zlodzieje i rzezimieszki.Troche wyssane z palucha....
~hej,,,, 19-11-2013 11:07
Poznaj najpierw znaczenie słowa bachor...... bo ja mam ukochane dzieci ! I powtórzę za tą, która jest irytująca (czasami)trzeba sobie ustawić pracę!
~to nie moje, 19-11-2013 11:12
Tekst ten jest prawdziwy- nie mój- i moje córki są zapewne (przynajmniej jedna) starsze od twoich i pozwolę sobie zauważyć ,że także mają dobre serce, nie kłamią, nie kradną,bardzo dobrze się uczą i społecznie są także zaangażowane- nie tylko w Kościele i są wierzącymi osobami ,co jak widzisz jest możliwe , bo w przeciwieństwie do ciebie obracam się w środowisku ludzi wierzących, którzy tak samo jak ja, czy ty wychowują dzieci tyle,że są religijne.
~ 19-11-2013 11:23
Dobre wychowanie dziecka jest niezalezne od religijnosci. Jako pedagog powinnas o tym wiedziec.
~ 19-11-2013 11:36
"Dzieci należy otworzyć na różne światopoglądy, tak aby wykształcić w nich tolerancję i samodzielne, krytyczne myślenie. Indoktrynowanie dziecka i zamykanie w jedynie słusznej wierze powoduje u niego nietolerancję na inaczej myślących przeradzającą się w dyskryminację".Powiedzial to ktos bardzo madry. pedagog. I tego bede sie trzymac, jak pijany plotu.Moje dzieci (ani ja!) nie potrzebujemy do tego, by zyc przykladnie i byc dobrym czlowiekiem wizji piekla i brodatego Boga z podniesionym palcem. Wychowanie polegajace na strachu i nagrodzie (2marchew i bat") jest bardzo wielkim bledem. Ale...ty przeciez jestes nauczycielka.Na pewno wiesz takie rzeczy. Pytanie: czy nauczyciel w Polsce nie powinien byc bardziej "neutralny"?
~ 19-11-2013 11:52
do salowej z niemiec 11:36 Przesiadując tutaj całymi dniami, miesiącami, latami, osłabiasz niemiecką gospodarkę, przyczyniając się do ogólnoeuropejskiego kryzysu, który to z kolei uderza w nasz biedny kraj.... Przykładasz więc do tego bezwiednie swoje łapska....
~Inna 19-11-2013 12:04
W swojej pracy jestem neutralna ,ale moi wychowankowie wiedzą,że jestem wierząca .Wynika to choćby z mojej obecności w czasie rekolekcji na Mszy , chociaż wychowawca ma możliwość odprowadzenia "swoich"podopiecznych do kościoła., możliwość a nie obowiązek! I powiem więcej kiedyś pracowałam w pewnej szkole, w której ateiści dawali upust swojej "chuci"również w pracy! Teraz także pracuję wśród ateistów, ale trzymam się z n-lami wierzącymi, a z tamtymi mam normalne kontakty. Krzywdzisz swoje dzieci , bo dbasz o to co ważne, ale nie najważniejsze. Cały czas polecam cię i twoje córki w modlitwie.
~Inna 19-11-2013 12:05
I NIGDY NIE NAPISAŁAM, ŻE MOJA WIARA JEST JEDYNA I SŁUSZNA!
~ 19-11-2013 12:21
Zaniechaj z ta modlitwa.Kosztuje cie to energie zle spozyta...ale dzieki. Moje corki maja sie dobrze. Ucza sie wysmienicie, po lekcjach uprawiaja sport albo chodza do schroniska dla zwierzat sprzatac i wyprowadzac psy na spacer.Juz dzis wiedza, ze beda lekarkami.Oby sie spelnilo. Zmykam na zajecia. Pracuje z uzaleznionymi, z ktorymi nie rozmawiam o Bogu, ale serwuje im przypomnienie, ze posiadaja miesnie, ktore mozna wykorzystac biegajac po lesie.i juz zapomina sie o tym, ze chcialoby sie zajarac albo wypic kielicha. Czego z calego serca zycze wielu Polakom!
~ 19-11-2013 12:30
LUDZIE CO MA BÓG DO DEWASTACJI??? PROBLEMEM JEST NISZCZENIE NASZEGO MIENIA PRZEZ IDIOTÓW A NIE TO W CO KTO WIERZY. PYTANIE SKĄD SIĘ CI IDIOCI BIORĄ?
~ 19-11-2013 12:36
Wywiad z Agnieszką Graff, amerykanistką, znaną szerszej publiczności z organizacji tzw. manif.Znasz? "Agnieszkę Graff irytuje ateista upupiony, nie traktowany poważne, przekonywany, że w gruncie rzeczy jest wierzącym, tylko o tym nie wie; ma żal do ludzi takich jak Michnik, Kuroń czy Kwaśniewski, którzy usprawiedliwiają się, że „nie mają łaski wiary". To forma autodeprecjacji, zarazem komiczna, jak i bardzo szkodliwa. Bo równie dobrze można mówić o wierzących, że nie mają daru rozumu. Jest to po prostu pogardliwe- mówi Agnieszka Graff."Latwym jest wychowac dzieci religijnie, postraszyc Bogiem i pieklem. Sztuka jest wychowac dzieci w milosci, moralnosci ale bez wizji piekla.
~maszynist 19-11-2013 13:32
Zrobili to miejscowi aborygeni zamieszkujący pobliskie rudery. Policja wie kto to bo ma na codzień przy innych okazjach z nimi do czynienia. A z drugiej strony tam powinna być całodobowa obsada służby dyżurnej i ochrona SOK. Przecież to jest czynna i strategoczna linia kolejowa. Tak jest zapisane w warunkach eksploatacyjnych tego szlaku kolejowego.
~ 19-11-2013 13:35
Do 12:30: ano ma tyle wspolnego, co nic. Przeczytaj wpis pewnej nauczycielki z godz. 10:42.Jednym z (wielu) powodow wandalizmu, ktore tu podaje jest rzekomo wychowanie bez religii. a ja mam inne zdanie na ten temat. W tak religijnym kraju, jak Polska jest tyle wandalizmu i chuliganstwa. A w Skandynawii, gdzie "kwitnie" ateistyczne wychowani policjanci sie nudza. Rowerow sie nie zapina, drzwi od domu zostawia otwarte.I nikt tam nic nie psuje, nie kradnie.A kosciolow (prawie) nie ma.i nie sa to opowiastki. Moja kuzynka tam mieszka, ma meza Fina. Jestem tam od czasu do czasu.A katolickie Wlochy? szkoda gadac.
~maszynist 19-11-2013 13:55
Zrobili to miejscowi aborygeni zamieszkujący pobliskie rudery. Policja wie kto to bo ma na codzień przy innych okazjach z nimi do czynienia. A z drugiej strony tam powinna być całodobowa obsada służby dyżurnej i ochrona SOK. Przecież to jest czynna i strategoczna linia kolejowa. Tak jest zapisane w warunkach eksploatacyjnych tego szlaku kolejowego.
~ 19-11-2013 13:59
jakie bledy popelnili rodzice? bardzo mnie to interesuje.Tylko nie piszcie, ze to przez wychowanie bez Boga/religii. W watykanie religia kwitnie bezsprzecznie, a na pewnym slynnym placu torebki trzeba trzymac pod pacha, a plecaki na brzuchu, bo wyrywaja.....wiec inne tego powody. Tylko jakie?
~ 19-11-2013 16:04
Jakie błędy popełnili rodzice ? Po pierwsze, zastawili autkami podwórka i teraz te nowoczene, wychowane w DOSTATNICH czasach, a nie w dziadowskiwej komunie, dzieci, nie mają swojej przestrzeni, bowiem w szkole głośno i rozbrykanie zachowywać się nie można,w domu też nie bo rodzica czy sąsiada szlag trafi,na ulicy też nie ...a w lesie, też nie można. Dowiedziono kiedyś tam ,żrodeł nie pomnę, że mamy sporo wspólnego ze szczurami, którym rośnie agresja wprost proporcjonalnie do ubytku przestrzeni życiowej... Że tak samo jest z ludżmi, wystarczy w JG czy innym W. w porze szczytu podróżować MZK....agresja rośnie w ludkach wraz ze wzrostem wspólczynnika upakowania w autobusie....Po drugie, dzieci ,młodzież nie ma co ze sobą konstruktywnego zrobić. Uwielbiany przez niektórych drapieżny kapital
~do Viki 19-11-2013 16:16
Ach ten katolicyzm.....wszystko przez niego!!!!!!!!!!!!! Wizje piekła, o których wspominasz są wizjami ludzkości od kilku tysięcy lat. A wszystkie one, im bardziej są straszne , tym bardziej zachęcają do tego, by popukać się głowę.Trudno znaleźć grzesznika, którego wizja kotła z wrzącą smołą odwiodła od romansu z cudzą żoną czy kradzieży portfela koleżance z biura. Wiedz o tym, że piekło to odrzucenie Bożej miłości w świecie, gdzie nie da się żyć niczym innym.
~ 19-11-2013 16:16
cd.z 16.04 kapitalizm zamknął kólka i kółeczka zainteresowań, a z cudownego internetu nie wszystko jest cudowne.... W tych dostatnich czasach każdy w rodzinie żyje swoim życiem, rodzice swoim, dzieci swoim....Po trzecie w tym wyścigu w cudownym mkapitaliżmie , szczurów, rodzice nie tylko zapomnieli powiedzieć o Bogu ale też o zwykłej przyzwoitości a przynajmniej zamiast straszyć Panem Boziem, diabłem i piekłem, o zwykłym prawie przyczyny i skutku.W przypaddku moich dzieci wystarczyło ,że im powiedziałam,że za swoje czyny będą ponosić odpowiedzialność ponieważ nie mam ani odpowiedniej kasy czy stołka aby pozwolić im doświadczać co da nich dobre a co złe. Mam pojętne dzieci . To wystarczyło. A podsuwam pomysł preziowi miasta JG aby powołać stowarzyszenie artystów tworzących muralia czyt
~cd. 19-11-2013 16:18
Byłam w Rzymie (przyp.Watykan)i jakoś nikt nie chciał naszej grupie ukraść niczego - te twoje stereotypy.......
~ 19-11-2013 16:24
cd 16,16- graffiti, ktorzy zaniedbane zakątki miasta mogliby , tak jak malarz artysta przygotowuje płotno, przygotować pod graffiti i je legalnie stworzyć i po czwarte, dawno , dawno temu młodzi ludzie przechodzili inicjację na dorosłego. Za moich czasów takim przygotowaniem z adrenaliną, były kolonie. Piękny i dostatni kapitalizm uczynił wakacje dostępnymi dla nielicznych... Więc reszta holoty, musi sobie jakoś wynagrodzić ten brak
~do 16:24 19-11-2013 16:47
Pięknie napisane.......i zgadzam się już nie od dziś z tym ,co mądrego piszesz
~ 19-11-2013 16:53
owco, nie bądź naiwna, prawdziwe graffiti to takie które jest właśnie zabronione Na tym to polega. Bluza z kapturem, szybkie nogi i te sprawy... zupełnie nie ogarniasz tematu. Graffiti legalne, na przygotowanym wcześniej miejscu jest dobre, ale dla graficiarzy 3 wieku...
~waldek lichy 19-11-2013 17:21
wojsko brobilo swoje nie jeden sie wyprostowal
~waldek lichy 19-11-2013 17:25
pamietam dojazdy do szkoly pociagiem wagony bonanzy piekne czasy oczywiscie parowozy
~dt 19-11-2013 17:32
W zwiazku z tym karygodnym wydarzeniem odpowiednie służby zwołają kolejną naradę przedstawiającą dalsza poprawę stanu bezpieczeństwa w mieście Jelenia Góra i dobrego samopoczucia nie zakłóci ten całkiem przypadkowy eksces.
~niewiedzący 19-11-2013 18:01
powołać komisje rządową.......:)
~ 19-11-2013 18:46
Macierewicz chetnie podejmie sledztwo.
~ 19-11-2013 19:04
Wina jest moze w dobrobycie, moze w pedzeniu do niego. Kiedys nic nie bylo i siedzieli cicho. Dzis na komunie dzieci dostaja quady, laptopy i ksiadz na kazaniu mowi, ze "tak ma byc, bo wyjatkowa, swieta okazja". a biedaki wyzywaja sie i rozrabiaja. Uwielbiaja zakazane, bo czuja sie po pierwsze bezkarni, a po drugie wazni i tajemniczy.Rodzice albo pija, albo za duzo pracuja, zeby starczylo na rachunki, a moze siedza na NK i FB.
~Olo 19-11-2013 20:26
Na tych zdjęciach pokazane jest jak się odpicowuje elewacje dworcowe pod wizytę różnych notabli (przypomnieć tu należy kto był przy otwarciu odremontowanej linii kolejowej : np. pan Schetyna, pan Łuzniak, itd). Przejechali tym pociągiem , niewiele widzieli, więc to picowanie się udało. Natomiast elewacja od strony jezdni ... Jeden syf.
~ 19-11-2013 20:53
Przyglądając się dokładniej zdjęciu widać SIKAJĄCEGO FACETA, to pewnie jego dzieci pomazały. Biorą przykład z taty.
~do 16:16 19-11-2013 21:34
Wizja wrzącej smoły? Już ponad 40 lat temu księża mówili, że piekło to ogromne cierpienie psychiczne a nie wrząca smoła więc masz bardzo nieaktualne informacje. W Kościele mówi się głównie o miłosierdziu Boga ale też o Jego sprawiedliwości. Zamiast straszyć Bogiem i piekłem, wystarczy rozmową i własnym dobrym przykładem uczyć dziecko odróżniać dobro od zła a na pewno nie przyjdą mu do głowy złe pomysły..
Piipi Jelonkowa 19-11-2013 21:40
..do - [~Autora postu z godz.20:53] ..racja ! .. ten mezczyzna rowniez wytraszyl reporterke,bo .. nie zrobila wiecej fotek !
~ 19-11-2013 23:48
No cóż Jzef, pewnie masz rację, ale ... teraz grafficiarze uważają się za artystów, a jak zwykle artyści są nie rozumiani przez pospólstwo... Przy stworzeniu artyście godnych warunkow , być może zabija się jego talent,ale przynajmniej mozna takiego artystę ktory tworzy na dziko nazwać zwykłym chamem, albo prymitywem w ktorym obudziły się atawistyczne zachowania jak w pieskach ktore znaczą ,jak ktos wyżej już rzekł,teren obsikując latarnie...
~do 21:34 20-11-2013 8:25
Widzisz osoba, która ciągle oczernia naukę naszego Kościoła dokonując aktu apostazji powinna milczeć w temacie, o którym nie ma żadnego pojęcia.To ciekawe, że ateiści zawsze atakują osoby wierzące.Nie wiedzą lub udają, że ktoś kto jest "gorący" w wierze przestrzega Dekalogu i przykazania miłości. I tak ,jak napisała internautka z Wałbrzycha dziś rodzice nie mówią dziecom o Bogu, o którym nie da się pamietać tylko w niedzielę,a po wyjściu z Mszy udać ,że można żyć wg zasady "róbta co chceta".
~ 20-11-2013 10:12
Do Pani z Gorzowa: piszesz, ze wierzacy przestrzegaja Dekalogu. Wiec odpowiedz mi na nast. pytanie: w Polsce jest ponad 90% katolikow i bardzo duza przestepczosc.Kradna, morduja, zabijaja po pijanemu na jezdni, bazgraja po scianach.. Skandynawia prawie calkiem ateistyczna, a policjanci sie nudza. JAK TO POGODZIC?
~do 10!:12 20-11-2013 10:41
Jak zwykle masz nieaktualne dane , gdyż wg najnowszych badań 85 % osób uważa się za osoby wierzące- nie tylko katolików! To, że ktoś uważa, że jest członkiem danego Kościoła nie jest tożsame z byciem osobą religijną i przestrzegania jej zaleceń.. Największe błędy kulturowe i gospodarcze, a zarazem największe zbrodnie w dziejach ludzkości popełniali ateiści, a zarazem (śmiertelni) wrogowie chrześcijaństwa, którzy nigdy za to publicznie nie żałowali i nie przeprosili.
~ 20-11-2013 10:41
Do pani salowej z niemiec z 10:12 Porywasz sie jak zwylke z motyką na Słońce usiłując sobie coś tam wyjaśnić. Czyli to wszystko wg ciebie dzieje sie dlatego że ludziska (i to niektóre tylko katole) w coś tam wierzą? Czuje się że szkół ci brak i sie ośmieszasz w tych swoich przygłupawych wywodach. Zawodówka to zbyt mało, moja droga. Nawet ta na 1 Maja w JG. Ale dawaj więcej, mamy tu z ciebie nizły ubaw....:) ........Powiem ci jeno że gdyby skandynawy nagle zaczeły chodzić do kościoła wszystkie, a polaki wszystkie nagle by przestały, to nadal bysmy tutaj mieli kradzieże, morderstwa i bazgroły na ścianach a tam by sie policja nudziła.
~c.d 20-11-2013 10:44
Ludzie, którzy są najbardziej zaciekłymi wrogami Boga, siłą rzeczy stają się też najbardziej gorliwymi sługami Szatana. Pamiętaj, że to właśnie on staje się zasadniczym źródłem ich myślenia- słowa naszego Papy Franciszka! .A moje córki tym różnią się od twoich, że nie obgadują nikogo- ateistów także nie ! Wiedzą także na czym polega ekumenizm.Porównujesz tak małe państwa do naszej Polski?>Przestępczość rozwija się tam, gdzie ludzie nie są identyfikowalni. To właśnie w dużych skupiskach społecznych, wielkich miastach, ludzie mają poczucie anonimowości i wydaje im się nieraz, że mają czapkę niewidkę. To zaś popycha ich do popełniania przestępstw. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na brak przestępczości w krajach tak małych (skandynawskich) jest brak wyraźnych różnic społecznych,...
~c.d 20-11-2013 10:46
gdyż niewielki procent społeczeństwa żyje w gorszych warunkach. I wiesz, że w Szwecji jest 5 więzniów na 10 tysięcy osób? I NIE MIESZAJ PSEUDO WIARY Z POSTĘPOWANIEM LUDZI , KTÓRZY ZYJĄ ZGODNIE Z POWIEDZENIEM „JEŚLI BÓG JEST NA PIERWSZYM MIEJSCU, WSZYSTKO JEST NA SWOIM MIEJSCU”.
~ 20-11-2013 10:56
I jeszcze coś. Ta nawiedzona katechetka z Gorzowa jest jeszcze zabawniejsza od ciebie. Skąd sie takie wynalazki kurcze biorą to ja nie wiem.
~do 10:56 20-11-2013 11:07
A jeszcze niedawno zarzucano mi ,że jestem księdzem.....
~11:07 20-11-2013 11:12
może jesteś i udajesz babę, kto wie.... różnie tam u nich z emocjami bywa
~do gorzowa 20-11-2013 11:29
Nie mieszam wiary.Ani nawet pseudo-wiary. TO TY ZACZELAS wymieniajac tych pare powodow wandalizmu. Jeden z nich: wychowanie bez Boga. Juz ci sie zapomnialo?
~do gorzowa 20-11-2013 11:30
19-11-2013 10:42 | ~Inna | *.gorzow.mm.pl (81.190.*.*) 10 przykazań – „Jak wychować rasowych chuliganów” 1. Od wczesnych lat należy dziecku dać wszystko, czego tylko zapragnie. 2. Trzeba się śmiać z jego nieprzyzwoitych i grubiańskich słów. Będzie się uważać za mądre i dowcipne. 3. Należy je odgradzać od wszelkich wpływów religijnych. Żadnej wzmianki o Bogu. Nie wolno posyłać na religię, nie nakłaniać do kościoła."
~ 20-11-2013 11:34
"Ludzie, którzy są najbardziej zaciekłymi wrogami Boga, siłą rzeczy stają się też najbardziej gorliwymi sługami Szatana." JAKA TY JESTES GLUPIUTKA... jak mozna byc wrogiem czegos, czego (dla mnie) nie ma? dla mnie Bog nie istnieje, nie moge byc jego wrogiem. Slabiuchne logiczne myslenie, jak na nauczycielke. PS. slowo Bog pisze wielka litera- to z szacunku dla waszej wiary. Ale ja jej nie posiadam i prosze to tez uszanowac!
~do gorzowa 20-11-2013 11:37
...i jeszcze jedno:" w Polsce sa gorsze warunki" i dlatego trzeba...mazac po scianach???? ha ha ha ha ha!!!!A to dobre! a wiec mamy wyjasnienie: bida z nedza i z tego wszystkiego ide sobie maznac po scianie! A po wojnie? moi dziadkowie opowiadali o wielkiej biedzie......ciekawe, jak czesto mazali po scianach...zapytam.
~ha ha ha ha 20-11-2013 11:38
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na brak przestępczości w krajach tak małych (skandynawskich) jest brak wyraźnych różnic społecznych,... 20-11-2013 10:46 | ~c.d | *.gorzow.mm.pl (81.190.*.*) gdyż niewielki procent społeczeństwa żyje w gorszych warunkach. I wiesz, że w Szwecji jest 5 więzniów na 10 tysięcy osób?
~ 20-11-2013 11:39
Brawo Vikusia, nie daj sie katechetce. Z dwojga złego wolę ciebie.
~do Viki 20-11-2013 13:17
Super, że masz szacunek do religii....Tylko , jakoś w twoich postach na tym portalu tego nie widać.I zapamiętaj, że ja nigdy nie obrażam czyichś poglądów.
~ 20-11-2013 13:23
Szacunek dla wiary. Dla waszej wiary.Mam szacunek, ze wierzycie. A nie do religii! Tym bardziej nie do katolickiej. Bo do niej mam zero szacunku. Ty nie umiesz czytac ze zrozumieniem. Ale to nic. Ja sie nie zloszcze, ja sie dziwie. Ja po prostu nadmiaru religii nie pojmuje. Mi to niepotrzebne. I moim dzieciom tez nie. I nie uogolniaj. Nie pisz, ze jak jestem "wrogiem Boga, to jestem przyjacielem szatana." To bzdury sredniowieczne. Ja ani w jednego, ani w drugiego nie wierze.Nie moge byc ani wrogiem, ani przyjacielem.Dziwie sie, ze taka osoba moze byc nauczycielem. Ale chyba Polska widac tak ma.
~nauczycielko 20-11-2013 13:35
...poczytaj:"Przyjęta w Polsce formuła bezstronności religijnej, światopoglądowej i filozoficznej władz publicznych jest odpowiednikiem znanej w wielu państwach demokratycznych zasady neutralności światopoglądowej państwa względnie – wykładanego szeroko przez Europejski Trybunał Praw Człowieka – obowiązku zapewnienia przez władze publiczne pluralizmu religijno-światopoglądowego w państwie .Konstytucyjna klauzula bezstronności ujęta jest w art. 25 ust. 2 w słowach: „Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.”
CН.W.D.P. 20-11-2013 13:39
CHCIAŁBYM COŚ DODAĆ DO TEJ DYSKUSJI... WŁĄCZYĆ SIĘ AKTYWNIE... JEDNAKŻE DZISIAJ AKURAT NIC GŁUPIEGO NIE PRZYCHODZI MI DO GŁOWY. JAKIŚ TAKI ROZSĄDNY JESTEM. OBY MI TAK NIE ZOSTAŁO!! ALE MIŁO MI POCZYTAĆ GŁUPOTY, PRODUKOWANE PRZEZ INNYCH...
~tereapeutko 20-11-2013 13:41
Zacznij terapię na kimś innym,.........monotematyczna jesteś.
~ 20-11-2013 13:49
Katechetce sie kończy amunicja, maleje więc szansa że Vikusia spłonie na stosie pokutnym. Nad czym ubolewam szczerze. Katechetko dawaj, dawaj....
~do 13:49 20-11-2013 13:53
Mów do mnie jeszcze...... tak..... mój mąż ma ubaw .......
~ 20-11-2013 14:00
Widzisz, Pani nauczycielko... Jak brakuje ci argumentow, wyjezdzasz z Bogiem albo tym razem z mezem. Wesoly czlowiek musi z niego byc.A przynajmniej musi miec stalowe nerwy.Ja mu jakos tak...szczerze wspolczuje. A przede wszystkim rodzicom-ateistom dzieci z twojej klasy.tez do nich przemawiasz, ze jak nie wierza w Boga, to sa przyjaciolmi szatana? co na to Kuratorium???
~do Viki 20-11-2013 14:08
Podać ci namiary do moich przełożonych?>Ja to współczuję twojemu męzowi)partnerowi jeśli go w ogóle masz...... W szkole nikt na swoich lekcjach poza przedmiotowcami, którzy mają zagadnienia chrześcijańskie -mają do tego uprawnienia- religijności niczyjej nie dotyka. Cieszysz się?!
~ 20-11-2013 14:08
Ona ściemnia z tym mężem, kto by tam normalny chciał katechetkę.... W tej dyscyplinie, jako że Vikusia też jest samotna, jest 1:1
~ 20-11-2013 14:21
I trudno sie dziwić że takie wynalazki są potem samotne. Zamiast kartofle obrać, pranie zrobić, czy po browara wyskoczyć, to sie za kudły łapią publicznie. Zgroza mieć coś takiego w domu.
~ 20-11-2013 16:29
Do nauczycielki z Gorzowa: jesli mowisz prawde, to chwala ci za to. Ale troche powiatpiewam i nic na to nie poradze. Jestes bardzo religijna.Lubisz o tym prawic. Jesli prawisz o tym tak chetnie na forach-czemu by nie w szkole? potrafisz to tak wylaczyc?PS. nie jestem samotna. mam wspanialego meza. Nie jest Polakiem, nie jest katolikiem, nie jest Niemcem.Zadnego z w.wymienionych nie przetrawilabym.
~hatsi 20-11-2013 20:52
Fak,t wandalizm brak slow. Podobno elewacja jest odnowiona, hmmm. Jednak musze sprostowac ma definicje- odnowiona. Z tego co zauwazylam - strona od peronow odmalowana i juz ze sladami wilgoci/plesni, boki i przod od strony ulicy Dworcowej jeszcze ciemny kolor. Coz, to jest ODNOWA po naszemu? Pozatym, peron? jak byl zarosniety tak jest. Scena prosto z filmu- Jestem legenda.
~do Viki 20-11-2013 21:19
Nie mam zwyczaju kłamać..... Na razie poszerzam swoją wiarę poprzez takie spotkania, jak to w którym dziś uczestniczyłam (Szymon Hołownia) i było wiele trudnych pytań młodych ludzi dotyczących Boga.Mam ci przekazać pozdrowienia od mojego męża ,który wierzy Bogu(jego siostrzeniec bardzo przystojny i inteligentny wybrał życie zakonne) i mam,,,,,,ci "nie wymieniać mózgu"),nie jestem bardzo religijna uważam,że moja wiara jest jeszcze mała....ale ufam Bogu i "boli" mnie, że tak osądzasz ludzi, których nie znasz. I uwierz mi ,że my katolicy jesteśmy prześladowani - mam tego przykłady i wiem ,co mówię. A twoje córki może pójdą w ślady ojca, a może życie które wybiorą bardzo cię zaskoczy.
~borat 20-11-2013 21:54
a może, to wandalki
CН.W.D.P. 21-11-2013 4:43
~Inna, TY SIĘ PODPISUJ MOŻĘ ~Poryta... CO??
~do Ch..... 21-11-2013 9:33
Nie będę się zniżać do twojego poziomu,,,,,,,
~ 21-11-2013 10:14
Do pani z Gorzowa- dzieki za wyjasnienia.Z tym przesladowaniem katolikow moze troche przesadzasz...ja mam wiele dowodow na to, ze to katolicy "przesladuja" (wielkie slowo!) innowiercow albo ateistow.Moglabym ci dac tysiace przykladow, szczegolnie z Polski, kiedy to dzieci nieuczeszczajace na religie sa wyszydzane albo wysmiewane.A miesiac temu, bedac w Uzdrowisku widzialam taki obrazek: w budynku glownym siedzi sobie babunia. Jest swiadkiem jehowy, trzyma broszurke i sobie siedzi nikogo nie zaczepiajac.I tak codziennie.Pewnego dnia zebralo sie pare dewotek i na nia wykrzykiwaly (kocia wiara, wypier...alaj kociaro).NIKT (oprocz mnie) nie zareagowal.katoliczkom powiedzialam, co o nich mysle. Czy je przesladowalam???
~ 21-11-2013 10:34
Ciekawe czy wszystkie niemce są tak ograniczone, czy tylko ich polskie udawacze? Niech mi ktoś odpowie.
~wyszukane 21-11-2013 10:38
"Kiedy w polskiej rodzinie pojawia się dziecko, otoczenie z reguły automatycznie zakłada, że zostanie ono ochrzczone i będzie katolikiem. Przekonała się o tym Patrycja, mama dwójki dzieci wychowywanych poza Kościołem: - Zdziwiło mnie, że wszyscy zakładają, że moje dziecko będzie ochrzczone, że w Wielkanoc pójdzie do kościoła z koszykiem - nawet lekarze podczas rutynowych wizyt pytali o święcenie pokarmów - opowiada. - Ale wiem, że nie wynika to ze złej woli, tylko z przekonania, że wszyscy to robimy. Natomiast autentycznie byłam w szoku, kiedy ktoś zapytał mnie, jak zamierzam nauczyć swoje dziecko odróżniać dobro od zła! Tak jakby do tego potrzebny był mi Kościół katolicki. I to było bardzo poważne pytanie... "
~Inna 21-11-2013 10:43
Brawo za reakcję w stosunku do tych nawiedzonych kobiet. Zapewniam cię,że dziś jest inne podejście młodych ludzi do religii lub jej braku. Miałam w klasie chłopca, który był innego wyznania i moi uczniowie zapytali ,co na ten temat sądzę. Kiedy im wyjaśniłam to do kolegi nabrali zrozumienia. Moja córka przyjażniła się z dziewczynką będącą ŚJ.Wszystko zależy od wychowania. Nie mam na myśli takiego prześladowania ,jak kiedyś- nie krwawe- ale coś w rodzaju "białego" lub "czerwonego" męczeństwa. Moi znajomi ubiegający się o pracę w różnych instytucjach opowiadali o rozmowach kwalifikacyjnych, gdzie pytano ich o wiarę, jedna osoba ukryła fakt bycia chrześcijanką i w tym samym zakładzie dostała pracę, w którym kolega(takie same kwalifikacje)przyznał się do wiary i nie dostał angażu.
~wyszukane 21-11-2013 10:44
""W Polsce ateista, jak każdy nie przystający do wizji "Polaka-Katolika” ma przerąbane, mówiąc oględnie, i to się nie zmieni dopóki ludzie będą bezrefleksyjnie ulegać presji środowiska i kierować się tym co wypada, a nie co czują, że powinni robić. A w Polsce wypada chrzcić dzieci, posyłać je do komunii, na religie, brać śluby kościelne. Choć wypada to złe słowo. Nie do pomyślenie jest wręcz, żeby było inaczej z bardzo prostego powodu. Ludzie boją się odstawać od reszty. Brak im odwagi cywilnej i siły, żeby oficjalnie żyć w zgodzie ze sobą. Ale gdzie mieli się tego nauczyć? W kościele czy od żyjących w strachu i obłudzie rodziców? Dzisiaj można spokojnie dodać do tego zestawienia szkołę. Dzieci od małego uczone są kłamstwa i obłudy jako narzędzi do przetrwania w tym świecie. "
~wyszukane 21-11-2013 10:46
"Tym sposobem mamy ok. 90. procentowy katolicki kraj, tylko z promilem tych prawdziwie wierzących – cichych i pokornych oraz całą masą nawiedzonych krzykaczy chcących układać innym życie (bo samym sobie nie potrafią) wedle własnej modły. I lepiej do nich nie podchodzić za blisko, bo można zarobić krzyżem po głowie. Trzymać się z daleka też się nie da, bo włażą człowiekowi pod kołdrę i pouczają z kim, kiedy i w jakiej pozycji należy, bo tylko po bożemu i po ślubie kościelnym jest dozwolone w tym kraju."
~cd. 21-11-2013 10:50
Mogę wymieniać inne przykłady, ale po co?Zobacz -ten portal-wpisy internautów z lat 2008 kiedy pojawiają się informacje katolickie ich komentarze nie są takie, jak obserwuję teraz. A ,co do przytoczonej wypowiedzi to powiem żenujące , gdyż część chrześcijan nie ma relacji z Bogiem i uważa za tradycję bycie katolikiem. Same pytania zadawane na wczorajszym spotkaniu przez młodych ludzi obrazują ,jak rozumiemy wiarę- kiepsko!I powiem za Hołownią niedługo może być 30% katolików ,ale takich którzy wiedzą kim dla nich jest Stwórca. A pewnie nie wiesz, że ten pan prowadzi DOM Dziecka w Afryce, gdzie dziećmi opiekują się siostry zakonne- misjonarki.Można w necie znależć Fundację Kasisi....
Jezus 21-11-2013 10:54
Dla Jego bolesnej męki, miej miłosierdzie dla nas i świata całego..... Inna, masz u mnie miejscówkę za swoje poglądy....
CН.W.D.P. 21-11-2013 10:55
EJ!! DZIEWCZYNKI!! DAJCIE COŚ POWIEDZIEĆ... BOWIEM ANI SŁOWA NIE UMIEM WTRĄCIĆ, BOWIEM TAK TU JAZGOCZECIE, ŻE MASAKRA I ŻENADA. ŻENADA SZCZEGÓLNIE...
~c.d 21-11-2013 10:55
Zapewniam cię, że moi znajomi starają się codziennie iść za Chrystusem,,,,,a z sondażami jest ,,jak z internautami- anonimowość pozwala niektórym pokazać prawdziwe oblicze i mówić niekoniecznie to, co prawdą jest.Nie mogę brać odpowiedzialność za innych. Tak,jak ty nie ponosisz odpowiedzialnosći za naganne zachowanie niewierzących.
CН.W.D.P. 21-11-2013 11:01
Miłość i nienawiść to dzieci niewoli Wydane na świat dla lepszej kontroli Nad ludźmi którzy muszą mieć podziały Bo bez nich świat zrobi się zbyt szary
~ 21-11-2013 11:13
Mi nie przeszkadza,ze ktos wierzy. Ale prosze nie pisac, ze wychowanie ateistyczne jest zle i "nieprawdziwe". Ze jestem przyjacielem szatana (???). No i te obawy, ze moje dziewczyny pojda nie ta droga. Co do tego jestem spokojna. Wiem, co mam. Wiem, co wielka miloscia, scislymi zasadami moralnymi, nie konczacymi sie rozmowami i wreszcie przykladem, ktory jej dajemy, wychowalam. Sa madre, nieskonczenie dobre, szczere, prawdomowne. I wszystko to ateistycznie. Bez dziwnych przykazan.
~ 21-11-2013 11:15
Chwdp i ta druga Milenka- polcienka- mozna sie, owszem do rozmowy wlaczyc, ale prymitywnych gadek nie czytamy.
~ 21-11-2013 11:30
W Polsce religijność i jej brak mają swoją niesamowitą specyfikę. Tu ateista może zostać dwukrotnie prezydentem, ale ta sama osoba, tłumaczy się przepraszająco, że „nie otrzymała łaski wiary”. Tu chrzest, komunia, ślub i pogrzeb muszą być kościelne, ale masa ludzi wierzących to na co dzień niepraktykujący antyklerykałowie. Tu ateiści zamiast rozmawiać o filozofii i nauce, oraz debatować, czy nawet spierać się z samą religią, zajmują się głównie patrzeniem w portfel i na samochody biskupów. TAK KTOS NAPISAL O POLSKIM ATEIZMIE.Ja jestem zadowolona, ze zyje w kraju, gdzie nikogo nie obchodzi, kto w co wierzy. Nota bene: w zeszlym roku wystapilo z KrK 20 tysiecy Niemcow. W tym roku- ze wzgledu na przestepstwa finansowe i seksualne w tej organizacji- bedzie ich prawdopodobnie dwukrotnie wiecej
~ 21-11-2013 11:34
NIE CUDZOLÖZ???? "Zofia Milska-Wrzosińska, psycholog i psychoterapeuta z warszawskiego Laboratorium Psychoedukacji, uważa, że te szacunkowe 25 proc. to i tak nie wszyscy. - Coraz więcej mężczyzn korzysta z płatnych usług seksualnych, a część z nich nie uważa tego za zdradę. Pamiętam, jak pewien mąż przysięgał, że nigdy nie zdradził, a gdy żona przedstawiła dowody - numery kontaktowe, ceny i liczbę wizyt - bezbrzeżnie zdumiony zakrzyknął: "Ależ to tylko taka usługa, jak by to określić, towarzysko-higieniczna" - mówi "Gazecie" Milska-Wrzosińska. Z sondażu wynika, że częściej zdradzają mężczyźni (33 proc.) niż kobiety (18 proc.). Ale i to się zmienia. - Coraz więcej kobiet zdradza i na konsultację psychoterapeutyczną przychodzi więcej zdradzanych mężczyzn"
~ 21-11-2013 11:38
...ciekawe, czy napiszesz, ze tych 25% zdradzajacych to ateisci...he he he....znam pewnego lekarza z Gorzowa ..mieszka w Skwierzynie..M. ..... Wierzacy. Biega do kosciola, jak wsciekly. Robi zonke w konia na prawo i lewo.Plodzi dzieci pozamalzenskie. Katolicy maja podobno przykazania.Widzisz: ja nie zdradzam. Nie pije. Nie zabijam. Nie kradne. NIE WIERZE. Amen.
~ 21-11-2013 11:57
A ja zdradzam, piję, zabijam, kradnę i też nie wierzę. I co? Jakoś mi ateizm w byciu poprawnym nie pomaga. Jak to wyjaśnisz?
~Inna 21-11-2013 13:26
Nie napisałam,że każdy ateista jest"przyjacielem" upadłego Anioła.Z twoich postów wynika,że żyjesz zgodnie z Dekalogiem(wyjąwszy przyk,1-3) więc ,jak sama jesteś na dobrej drodze..... Nie każdy katolik jest wierzący. Zgodnie ze słowami Jezusa"Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. " To,że ktoś odchodzi z Kościoła z powodu księdza ,to sama pomyśl ,jakie daje sobie świadectwo.Dziwi mnie,że nie chcesz życia dla swoich córek w świecie,gdzie nie będzie śmierci, chorób, wojen itd. Co się stanie, gdy umrzesz i okaże się ,że Bóg istnieje(nie pisz, co będzie, gdy się okaże ,że Go nie ma- w tym przypadku i tak się nie dowiesz) Źle mnie zrozumiałaś odnośnie twoich córek. Miałam na myśli to,że córki
~cdn... 21-11-2013 13:31
twoje mogą stać się bardzo wierzącymi w Boga, I z autopsji wiem, że dzieci mają marzenia odnośnie przyszłego zawodu , a później jest inaczej.Moja starsza córka (trenuje od dziecka) chciała iść na kierunek ze sportem związany , a teraz jest na zupełnie innym wydziale. Również znam ateistów ,którzy zachowują się skandalicznie, ale po co mam o ich zachowaniach pisać? Jesteś na najlepszej drodze do nawiązania relacji z Bogiem i niech ci ,którzy uważają się za wierzących wezmą z ciebie w tym ,co robisz przykład.
~ 21-11-2013 13:36
Vikusia >>na najlepszej drodze do nawiązania relacji z Bogiem
~ 21-11-2013 13:38
To ci sie katechetko udało. Gratuluję kurzej ślepoty.
~do 13:38 21-11-2013 14:20
.........znów trzeba tłumaczyć....... wszystko ,co jest dobre w życiu Viki pochodzi z chrześcijaństwa.....czy tego chce , czy nie.
~zanlezione 21-11-2013 14:30
"Mi, ateiście, dekalog nie jest potrzebny" - tą łamaną polszczyzną odezwał się pewien wielbiciel Palikota, rozbawiając mnie mocno. Nie na tyle jednak, żeby się pokusić o przeczytanie całej notki. Co mądrego może mi powiedzieć ktoś, kto nie potrafi poprawnie sformułować prostego zdania w języku polskim? ... Z tego samego względu nie będę linkować - jeśli ktoś jest ciekaw, to zapewne sam znajdzie ten infantylny tytuł. Niemniej jednak, osób myślących podobnie, jak niezacytowany przeze mnie autor, jest sporo, więc pokuszę o mały appendix do niedawnego tekstu. Rozumiem, że ateista może mieć problemy z pierwszymi trzema przykazaniami (choć uważam, że każdy człowiek - czy to deista, czy ateista - w coś tam jednak głęboko wierzy; choćby w "sciencytyzm")).
~c.d 21-11-2013 14:31
Jeśli jednak chodzi o pozostałych siedem, to raczej trudno dyskutować - one naprawdę są uniwersalne. Oczywiście - dla naszego kręgu cywilizacyjnego. W tym znaczeniu - siedem przykazań obowiązują praktycznie na całym świecie. A jeśli chodzi o trzy pierwsze, to i one de facto są kanonem dla przytłaczającej większości ludzi na świecie. Powiedzenie więc, że "mnie Dekalog nie jest potrzebny" jest albo wyznaniem niewiary, albo przyznaniem się, że się zabija, kradnie, kłamie itd. Tertium non datur.
~ 21-11-2013 14:34
"Religię wynaleziono w momencie, kiedy pierwszy na świecie oszust natknął się na pierwszego na świecie głupca" - Mark Twain, pisarz amerykański (1835 - 1910)
~ 21-11-2013 14:41
„Jedną z największych tragedii w historii ludzkości było zawłaszczenie przez religię monopolu na moralność” – Arthur C. Clarke, prozaik, pisarz amerykański
~ 21-11-2013 14:44
"Rozmawianie z bogiem to dziwactwo. Słyszenie głosów boga to objaw schizofrenii. Podejmowanie działań na podstawie „słyszanych” głosów boga to zupełne szaleństwo
~ 21-11-2013 14:45
"Jest coś infantylnego w przekonaniu, że Twojemu życiu może nadać sens dopiero nadprzyrodzona istota. Bardziej dojrzałe jest przeświadczenie, że sens i spełnienie w życiu są wynikiem Twoich przemyśleń, decyzji i działań." - Richard Dawkins
~ 21-11-2013 14:47
"Udawanie, że wie się coś, czego się nie wie, to podstawa religii" - Sam Harris
~ 21-11-2013 15:44
Do 13:26- nie wiem, czy sobie teraz nie zaprzeczasz. Napisalas: "Ludzie, którzy są najbardziej zaciekłymi wrogami Boga, siłą rzeczy stają się też najbardziej gorliwymi sługami Szatana."Bawi mnie twoja zacieklosc i motywacja nawrocenia mojej rodziny.My nie potrzebujemy religii. My jestesmy szczesliwi sami z siebie. Swieta spedzamy zawsze w cieplym kraju, podczas, gdy wy stoicie w kolejkach po snietego karpia i gory miesiwa, ktorego my nie spozywamy, BO NIE ZABIJAMY!czego i tobie zycze....
~ 21-11-2013 16:01
Widze, ze nasmiewasz sie z (obcojezycznych) ktorzy uczyli sie polskiego i jeszcze z tym maja problemy.Dobrze zrozumialam? Otoz powiem ci cos: w Niemczech i Holandii- bo sa to kraje, w ktorych dlugo zylam/zyje, spotkalam Polakow. I jest to jedyna grupa ludzi, ktora tak powoli, tak slabo uczy sie i przyswaja jezyki. Nawet Ruscy, Cyganie, Rumuni lepiej sobie radza! Naprawde!Znam nawet "specjalistow", ktorzy zyja tu po 20 lat , a idac do biura itp. potrzebuja tlumacza. Dlatego- nie nabijaj sie (bo w takim razie czemu to zacytowalas?).
~ 21-11-2013 16:33
Ludzie, w swojej większości, potrzebują religii, państwa, opieki socjalnej... I fajnie, nie zamierzam im tego odbierać. Ważne jest jednak, by państwo, religia i opieka socjalna nie próbowały nawracać tych, którzy potrafią sobie radzić całkiem nieźle bez ich pomocy. A niestety często tak nie jest...ty tez gorzowianko probujesz mi wmowic, ze ja jestem na najlepszej drodze do Boga. Ja jestem na najlepszej drodze do tego, zeby teraz pojsc na zajecia. Fajni ludzie na mnie czekaja.Oni sie pogubili, ja ich odnajduje poprzez... yoge.Czego i tobie zycze!
~ 21-11-2013 17:25
Miłość i nienawiść to dzieci niewoli Wydane na świat dla lepszej kontroli Nad ludźmi którzy muszą mieć podziały Bo bez nich świat zrobi się zbyt szary
~Inna 21-11-2013 18:37
Mnie nie bawi twoja zaciekłość w krytykowaniu przedstawicieli należących do chrześcijaństwa. To nie jest śmieszne. Dlaczego z tobą "dyskutuję" w takim razie? Otóż nigdy w realu nie miałam okazji poznać kogoś takiego ,jak ty. Większość niewierzących ma tak błahe zarzuty, że aż śmieszne. A skąd wiesz, że jem karpia , czy mięso? Nie naśmiewam się nigdy z nikogo. Tekst ten zauważ(znalezione) nie jest mojego autorstwa, przytoczyłam go jedynie ze względu na wypowiedz autorki i nie zamierzam się za nią tłumaczyć- bo już ci pisałam,że wielu jest chrześcijan , którzy czasami bredzą....... Zal mi ludzi, którzy żyją bez Boga i to jest głównym powodem tego,że tutaj jestem,a nie nawracam cię, gdyż to nie jest miejsce , które temu służy.I powiem ci więcej w swojej pracy uczę uczniów nauki metodą
~cd 21-11-2013 18:40
Paula Denissona.I nie pisz mi,że to chrześcijaństwo odrzuca, bo moim zdaniem ,co jest dobrego dla ucznia to trzeba wykorzystać.
~ 22-11-2013 8:59
... a mi zal ludzi, ktorzy wierza w moc nadprzyrodzona, w dziweictwo (zameznej wtedy!!!) Maryji, w nieomylnosc papieza (np.starego dziadka, ktory ma demencje). Gdzie ta twoja moc, gdy rodzi sie dziecko z wieloma wadami i w cierpieniach umiera w wieku 3 lat? Albo chlopczyk, ktory ma 4 latka chory na bialaczke? i za rok umiera w wielkich cierpieniach?Moje corki chodza od czasu do czasu na oddzial onkologiczny dzieciecy. Czytaja maluchom, robia teatrzyk, bawia sie z nimi.Akcja Czerwony Nosek, bo zakladaja sobie takie "nosy". Dzieci na pare godzin zapominaja, ze boli, ze musza umrzec. Gdzie jest wtedy ten twoj Bog??? Spi??????
~ 22-11-2013 9:07
"Większość niewierzących ma tak błahe zarzuty, że aż śmieszne.": blahe? celibat, jedzenie Jezusa od 2000 lat po kawalku ( oplatka "zamienionego" brudnymi lapami pedofilskiego ksiedza na mszy), spowiedz do np. pedofila, jak masz pecha), chrzest noworodkow (gdzie o tym w biblii???), wymyslone wniebowziecie Maryji, kult swietych (gdzie o tym w biblii? wg. niej swiety jest tylko BOG), nieomylnosc papieza, ktory moze byc np. chorym na glowe czlowiekiem i nie wie co mowi,oddawanie holdu plastikowym figurkom, tudziez kawalkowi szmatki (Calun turynski), ktorej udowodniono, ze ma ...400 lat. I tak dalej. Lista jest dlugasna.No i hipokryzja katolikow.Nagrzesze= pojde do spowiedzi i...nie mam grzechow! Ha! Super instytucja! Wygodnictwo popelniania grzechu pod plaszczykiem Boga.Ech...
~ 22-11-2013 9:43
Tu masz moje zarzuty i argumenty: jesli one sa dla ciebie smieszne, to my naprawde nie mamy o czym gadac.:http://www.podprad.net/dogmaty_katolickie_tradycja.html
~argumenty! 22-11-2013 9:46
http://kefir2010.wordpress.com/2012/12/30/tajemnice-watykanu-dogmaty-katolickie-i-poganstwo-zaadaptowane-przez-katolicyzm-gorzka-krytyka-kosciola-rzymskokatolickiego/
~argumenty! 22-11-2013 10:17
1989 r.- kierownik Papieskiego Instytutu ds. Małżeństwa i Rodziny, wyraził swoją opinię o AIDS i antykoncepcji następującymi słowami: „Jeśli zainfekowany wirusem HIV małżonek nie jest w stanie zachować dożywotniej pełnej wstrzemięźliwości, lepiej będzie jeśli zainfekuje swą żonę, niżby miał stosować prezerwatywy, albowiem uszanowanie wartości duchowych, takich jak sakrament małżeństwa, należy przedłożyć nad dobro życia”.
~ 22-11-2013 10:21
Sluchaj gorzowianko...ja moge tak argumentowac do rana. Ale powiem tak: jesli przytoczone zarzuty wobec KrK sa dla ciebie smieszne, to ja oznajmie wszem i wobec ze lza w oku: bardzo mi takich slepych osob jak ty szkoda.Wierzyc, bez zastanowienia, bez przemyslenia, na przelaj. Jedynym argumentem, ktory masz ty jest: Bog jest, ja wierze.I to do mnie nie dociera.Organizacja KrK jest spalona, smieszna,maluczka. Prezerwatywa nie, HIV dla zony tak. Super. Gratuluje pomyslu na zycie, droga katoliczko i z mojej strony zamykam temat.
~doViki 22-11-2013 10:54
Zapomniałaś jeszcze wielu tematów.......To posłuchaj..... Pewien redaktor naczelny("Fakty i mity")były ksiądz(dwukrotnie rozwiedziony,ale to szczegół)napisał książkę na temat seminarium itp. rzeczy. Przeczytałam, przeczytał także męża siostrzeniec(zakonnik)i stwierdził,że autor nie jest osobą wiarygodną.Ja podziwiam! twoje zaufanie i gorliwą wiarę w to,że wierzysz wszystkiemu ,co czytasz. I pozwól,że odniosę do twoich zarzutów...."Maryja. Była mężatką i dziewicą . Dowody? Nie ma. Jest tylko wiara. I współczesna kultura, która próbuje przekonać wiarę,że to nie prawa do istnienia, dopóki nie zmieni się w wiedzę. I to "coś dziwnego" we współczesnym człowieku, który na każdą wzmiankę o seksie reaguje dziwnym podnieceniem. Domaga się by wszyscy dopieszczali, dowartościowywali tę sferę życia..
~cdn, 22-11-2013 11:03
,....tak, jakby była ona skrzywdzonym dzieckiem. newsem dnia nie jest to, że papież napisał stustronicową encyklikę o miłości Bożej i ludzkiej, ale to ,że jedną stronę poświęcił własnie cielesnej stronie miłości. Cóż Kościół nie jest głupi i wie, że bez seksu nie byłoby chrześcijan". Celibat jest wolnym wyborem człowieka, tak ,jak twoim wyborem było wyjście za mąż. I wara każdemu do jego osobistych decyzji.Chrzest w czasach Jana Chrzcicela dotyczył również noworodków, gdyż chrzcili się całymi rodzinami- to nie wymysł Kościła! Historia się kłania i Ewangelia. Co cię obchodzą nasze dogmaty?To tak, jakbyś pouczała ludzi, że muszą nie czegoś robić, bo twoim zdaniem ty masz rację i koniec.Jets taki werset "świętymi bądzcie , bo ja jestem świętym". Mam w domu zdjęcia (mojej kochanej studentki
~cdn. 22-11-2013 11:08
i wspaniałego męża, który z uwagi na bardzo odpowiedzialną pracę jest "gościem" w domu) patrzę na nich codziennie z miłością , bo są oni najważniejsi w moim życiu- i nikt nie modli się do figurki!(obraz kobiet, chodzi o to). Dowody są także i na to ,że Całun Turyński jest prawdziwy.W necie możęsz odnaleźć- uwielbiasz przecież wierzyć , w to co w nim piszą! Dlaczego umierają dzieci, ja to wiem, ale ty tego nie ogarniesz.To jest najsmutniejsze , że tak się dzieje. A jeśli chodzi o papieża to poczytaj "Co do Instrukcji Crimen Sollicitationis. Stała się ona ulubioną bronią pewnego środowiska.. Jedne osoby celowo sieją dezinformację - trudno uwierzyć, że wśród antyklerykałów nie ma prawników, którzy dobrze wiedzą, iż stawiane zarzuty są bałamutne - inne (ujmując delikatnie) mniej
~cdn. 22-11-2013 11:10
mniej inteligentne i słabo znające prawniczy język powielają ewidentne bzdury. Już tylko zajrzenie do Wiki w języku niemieckim, pokaże nam, iż obowiązek dochowania tajemnicy nie obejmuje ofiary, a jedynie pracowników Trybunału Kościelnego i ewentualnych świadków.Instrukcja omawia szczegółowo procedury kościelne, jakie mają być zachowane, w przypadku oskarżenia osoby duchownej o: "przestępstwo namawiania do czynu występnego, w samym akcie sakramentalnej spowiedzi, lub przed spowiedzią, lub zaraz po spowiedzi, przy okazji lub pod pretekstem spowiedzi, a nawet niezależnie od spowiedzi, ale w konfesjonale lub innym miejscu wyznaczonym lub wybranym pod pozorem słuchania spowiedzi." Tak mówi punkt 1. Później jest szczegółowe omówienie wszystkich procedur. Następnie są wymieniony kary kościelne,
~cdn. 22-11-2013 11:12
Dopiero pod koniec dokumentu jest mowa o pessimum crimen (najbardziej zawinione przestępstwo), w punkcie 73 czytamy: " Utożsamiany z pessimum crimen, w ODNIESIENIU DO SKUTKOW PRAWNYCH (pod. moje), jest każdy zewnętrzny obsceniczny akt zamierzony lub dokonywany przez duchownego w jakikolwiek sposób z niedojrzałymi dziećmi (impuberes) każdej płci, lub zwierzętami (bestialitas)." I wiesz, także mogę argumentowąć do rana.
~ 22-11-2013 11:19
Nie badz zadufana, bo to idzie naprawde daleko: "ja wiem, czemu umieraja dzieci". To jest stwierdzenie rownie bezczelne, jak glupie. Wczuj sie w role rodzicow, ktorzy traca dziecko i taki BZDET czytaja. To zadufanie i bauwochwalstwo, ale tacy jestescie. Posiadacie monopol na prawde, nawet o umieraniu.A co do calunu: on jest szmatka sprzed 400 lat. Technika komputerowa pomieszala szyki katolikom....jest to udowodnione. Owszem, mozna powiedziec "a ja w to nie wierze". Czyli jak bedziesz miala wykrytego raka ta sama technika to tez powiesz: panie doktorze, ja nie wierze!Oj kobitko...jakas ty maluczka w tym twoim wierzeniu.
~cdn. 22-11-2013 11:24
I jeszcze mały cytacik"Od niewierzących słyszę czasem, że u wierzących drażniące jest to ,że nie mają wątpliwości. Nie wiem, jak inni, ja je mam. Mało tego odnoszę wrażenie , że "rozkręcanie się " wiary" nie zmniejsza puli pytań , które jej się stawia, a z posuwaniem się na drodze wiary- paradoksalnie-będą rosnąć też i wątpliwości(które jednak niekoniecznie muszą już wtedy"wysadzać"wszystko w powietrze , są raczej jak budzik , z którym zmaga się maszynista, by nie zasnąć na trasie)". I wiesz.....Istnienie Boga to nie jest kwestia czyjegokolwiek wyboru, ani Twoich czy moich ustaleń.
~szmatka 22-11-2013 11:25
Ekspert z Treviso na północy Włoch zauważył, że taka data powstania tkaniny potwierdza kontestowane przez przedstawicieli Kościoła wyniki najnowszych badań specjalistów, że Całun pochodzi bezsprzecznie z pierwszej połowy XIV stulecia. Według kościelnej tradycji w tkaninę tę owinięte było ciało Chrystusa po ukrzyżowaniu. Kościół nie wypowiada się jednak na temat autentyczności Całunu.
~ 22-11-2013 11:28
Twoje wywody sa dla mnie takim bla bla bla....zadnej argumetacji, tylko pseudofilozoficzne wynurzenia, cytowane "prawdy" sa dla mnie na poziomie przedszkola.Udowodnij mi istnienie Boga w obliczu katastrof, meczarni, smierci niewinnych ludzi (Holocaust!), cierpien noworodkow. No chyba, ze napiszesz, ze taki noworodek z rakiem nie byl ochrzczony, i nie nosil Boga w serduszku i umarl. Wtedy strzele sobie w leb z rozpaczy.
~nie kpij 22-11-2013 11:36
A udowodnij mi,że Go nie ma? Argument ,gdzie był w czasie cierpień ludzi jest infantylny. "Ludzie ludziom zgotowali ten los"...... Nigdy się nie zastanowiłaś nad tym dlaczego miłosierny Bóg wybrał śmierć dla swojego Syna - tak okrutną!? Już ci pisałam,że to , czy ktoś wyzanje tak religię czy inną nie jest moją sprawą , by osądzać wiec teksty...... No chyba, ze napiszesz, ze taki noworodek z rakiem nie byl ochrzczony, i nie nosil Boga w serduszku i umarl. Wtedy strzele sobie w leb z rozpaczy. - sama oceń twoje rozumowanie i przypisywanie mi czegoś ,co jest w moim życiu nieobecne.
~...hmmmm 22-11-2013 11:39
Zawsze współczuję rodzicom, którym umiera dziecko i płaczę razem z nimi, bo nie ma nic gorszego niż pochoiwać własne dzieciątko.
~ 22-11-2013 13:00
taaaaaaaaaaaaa..."Ludzie ludziom zgotowlai los", nawet niemowle, ktore sie rodzi z wodoglowiem, slepe i bez konczyn dolnych....kto mu los zgotowal? Ludzie? ej, galopujesz na oslep. Caly ten swiat jest dla mnie dowodem, ze Boga nie ma, ze nikt tym nie keruje, ze jest to chora, samopedzaca maszyna. I NIKT mnie nie przekona. A jesli Bog jest i robi /dopuszcza/produkuje takie rzeczy, jak smiertelnie chory noworodek, to ja takiego Boga nie chce, gdyby nawet przyjac, ze istenieje.
~Inna 22-11-2013 13:15
Sama określasz się , jako"bardzo dobrego człowieka" a wyszydzasz demencję starczą.......obyś ty jej w życiu nigdy nie zaznała! W mojej rodzinie(mama pochowała mojego braciszka i kuzynka chorego na serduszko synka, gdyż poza 1 mężczyzną z mojego pokolenia dominuje płeć piękna) Muszę pogodzić się z tym,że tobie jest dobrze tam, gdzie jesteś.A ty pogódź się z moim doświadczeniem spotkania Boga .Ja wiem,że wierząc w Boga nic nie tracę. I powiem więcej, wiary nie ma co się wstydzić,gdyż nie ma w sobie nic bardziej zawstydzającego niż niewiara. Żegnam .....
~ 22-11-2013 13:47
Nawiedzona Katechetko Gorzowska, nie ma lepszej reklamy dla ateizmu niż twoje wpisy. Działasz bez wątpienia na szkodę swojej sekty. Tak trzymaj.
~do 13:47 22-11-2013 15:29
Czepiałaś się najpierw Viki- tak , z pewnością pochodzi z Marciszowa!- i być może podszywasz się używając jej nicku, albo ktoś równie "inteligentny" ,jak ty). Łechcesz moje ego porównując mnie do Katechetki . Tylko po kiego? czytasz moje wpisy? Viki to przynajmniej inteligentna kobieta , a nie salowa z Niemiec..... i chociaż różnimy się bardzo to z taką osobą wolę spędzić wirtualnie czas niż z tobą 1 min.
~ 22-11-2013 15:58
Katechetko, doprawdy niesłychanie zabawna jesteś. Obelgi osoby o poglądach na życie takich jak twoje, działają jak miód na moją wredną, ateistyczną, diabelską duszyczkę. Proszę więc o więcej. I głębokim przerażeniem napawa mnie fakt, że mogłabyś chcieć spędzać ze mną chociażby 1 min. A czytam twoje wpisy bo lubię historię, a one przenoszą mnie do głębokiego ciemnego, średniowiecza....
~ 25-11-2013 8:42
"Sama określasz się , jako"bardzo dobrego człowieka" a wyszydzasz demencję starczą......." He?????? wyszydzam? ja nic nie wyszydzam. Ja pisze o tym, ze papiez moze byc teoretycznie starym dziadkiem, ktory ma demencje. I bedzie mimo wszystko nieomylny, co moze miec fatalne skutki.Jak bedziemy mieli pecha- moze dla calego swiata....
~Inna 25-11-2013 10:45
Hm......Niech tak już będzie ,jak piszesz. Znasz nieomylnego człowieka? Ja niestety nie.Sądzę,że nieomylność Papieża wynika z Jego osobistych przymiotów.Jest zarezerwowana tylko do rozstrzygnięć w kwestiach wiary i moralności. I to podawanych ex catedra, czyli w nauczaniu uroczystym bądź zwyczajnym, gdy Papież naucza jako Głowa kolegium biskupów.
~Inna 25-11-2013 10:53
Nieomylność nie wynika z Jego osobistych przymiotów.....
~ 25-11-2013 11:33
...idac tokiem rozumowania watykanu i jego dogmatow mozemy przyjac, ze na ten przyklad jakis tam papiez (niech bedzie obecny) bedzie zyl 100 lat. I bedzie mial demencje.I oglosi sobie ex catedra, ze na ten przyklad (kwestia moralnosci) wszystkich gejow powinno sie palic na stosie. Bo mu sie tak przysnilo. Bo jest dementny. Bo jest....nieomylny. Przeciez teoretycznie taka sytuacja moze sie zdarzyc. Pomijajac osobiste przymioty, kierujemy sie tylko mysla watykanska i jej dogmatem.
~ 25-11-2013 11:46
Roma locuta – causa finita (Rzym powiedział – sprawa skończona). Ha!Generalnie dogmat mówi o tym, że papież (oczywiście wypowiadając się w kwestiach wiary, a nie grając w totolotka) jest nieomylny, ponieważ jego władza nad Kościołem płynie wprost od Boga i w związku z tym Bóg opiekuje się papieżem, by ten nie popełniał błędów. Ma to poniekąd sens z teologicznego punktu widzenia, jeśli założymy, że Watykan to spuścizna po Piotrze Apostole i jest w prostej linii kontynuacją działalności Jezusa Chrystusa. Jednak często polscy katolicy mówią, że oczywiście szanują autorytet papieża ,ale czasem może się on pomylić, bo w końcu jest tylko człowiekiem. I kiedy papież mówi ex catedra o antykoncepcji, seksie przedmałżeńskim, czy innych tego typu kwestiach, to można na to przymknąć oko.cdb.
~ 25-11-2013 11:51
Na słowa papieża oka przymknąć nie można. Jeśli ktoś chce się nazywać katolikiem, to musi uznawać nieomylność papieża. Inaczej jest wyłączony ze wspólnoty wiernych (taka jest treść dogmatu!!!!!).Totalitaryzm i zamordyzm ale za to w imie Boga. Gratuluje przynaleznosci do takiej chorej organizacji.Roma locuta, causa finita. Czyli finito, zamknij dziob , gdy staruszek papiez przemawia ex catedra.Co by nie gadal, ma racje.Mo tak mowi dogmat. he he he......trupem mozna pasc czytajac te bzdety.
~Inna 25-11-2013 12:09
Według słów Chrystusa wypowiedzianych do apostołów((Mt 28, 18, Mt 28, 19–20,Mt 16, 17–20), nieomylny urząd nauczycielski Kościoła tworzy Papież i będący z nim w łączności biskupi. Posiadają oni nieomylność wyłącznie wówczas, gdy potwierdzają nauczanie Zbawiciela. Nie wiem jak inni katolicy ,ale ja stosuję jego nauczanie(Kościoła) w swoim życiu.I powiem ci ,że z mężem dnia nie żyłam bez ślubu, a stosuję naturalne metody planowania rodziny od ponad 20 lat i mam dwie planowane córki. Jeśli chodzi o homoseksualistów to Biblia faktycznie mówi,że nie odziedziczą Królestwa Bożego, tak, jak i samobójcy.Natomiast kiedy pytano Jezusa dlaczego niektórzy są homo...padła odpowiedz, że niektórzy tacy są bo się urodzili, inni tak wybrali a kolejnych takimi uczynili inni.
~ 25-11-2013 13:08
Z gejami to tylko przyklad. Papiez jest nieomylny, jesli: gada ex catedra i gadka ta dotyczy moralnosci albo wiary. Wiec jak stary, niedolezny juz Franciszek, ktory byc moze bedzie za 20 lat dementny powie jakis BZDET, ktory bedzie dotyczyl moralnosci, to to jest nieomylne.Tak rozumiem ten dogmat. Ale wiesz- mnie to nie dotyczy. Nie ma Boga na ziemi. A za takiego uwazacie JPII. a on wiedzial o pedofilii i nie reagowal. U mnie jest przegrany.Nie lubie go.Brzydze sie i potepiam.
~Inna 25-11-2013 14:24
BÓG JEST! Jan Paweł 2 nigdy nie był i nie będzie uważany i taktowany tak, jak Stwórca(ani żaden inny święty). Oczywiście,że wiedział o pedofilii wśród kleru,gdyż jak w necie można przeczytać sam nim też był! Ty wszystko wiesz najlepiej. Przeczytaj może "Beskidzkie rekolekcje" Wandy Półtawskiej to może coś na temat tego człowieka się dowiesz. A wracając do twoich słów..." he he he......trupem mozna pasc czytajac te bzdety.-miło,że tak traktujesz słabszego człowieka. I w ogóle twoje posty polegają na obgadywaniu innych. Jakoś nie wierzę,że masz koleżankę katoliczkę(znając twoje poglądy na temat KrK )chyba, że ta koleżanka jest dokładnie taka , jak opisujesz w swoich postach odnośnie naszej wiary.
~ 25-11-2013 15:12
...jak to nie jak swiety? a nie ma on zostac wkrotce swietym? Ja nie mowie, ze on byl pedofilem. Jestem przekonana, ze nie. Ale ich sprytnie kryl.Wiesz, ja mam tu nawet kolege...ksiedza. Polskiego ksiedza w Niemczech.I czesto z nim dyskutuje. Na rozne tematy. I wiem rowniez od niego,ze poprzedni ksiadz (lata 90-te) zostal przeniesiony, bo jego poprzednik byl pedofilem.Rodzice chlopaczka pisali listy do Watykanu, papieza. Nigdy nie dostali odpowiedzi, przeprosin, nic.Ale go z dnia na dzien przeniesli.Mam wiele kolezanek katoliczek. Szczegolnie w Polsce.
~ 25-11-2013 15:19
"Papież i kardynałowie w czasie konsystorza w Watykanie ustalili datę kanonizacji Jana Pawła II. Polski papież zostanie ogłoszony świętym w niedzielę Miłosierdzia Bożego 27 kwietnia 2014 roku. " Czemu piszesz, ze nie bedzie traktowany jak swiety?
~ 25-11-2013 15:23
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9300 POCZYTAJ, BARDZO CIEKAWE.
~ 25-11-2013 16:49
Z dużą dozą pewności można orzec, że wiara religijna nie tyle góry przenosi, co raczej zaślepia. Głęboko wierzący, usłyszawszy powyższy dowód będą robili co najmniej jedną z następujących czynności: 1. zaprzeczą wszystkiemu, co przeczytały, gdyż nie zgadza się to z ich wiarą, 2. w szczególności zaprzeczą faktom, np. wynikom Wielkiego Eksperymentu Modlitewnego. („bóg tak nie działa". Na pytanie jak zatem działa, nie odpowiedzą.) 3. Z poczuciem wyższości będą przekonywały, że bóg i tak istnieje, a ludzki rozum nie jest w stanie go ogarnąć. 4. Z przejęciem będą rozprawiały o Bogu, nie mając pojęcia, czym on właściwie jest. 5. Niektórzy staną się agresywni, będą poniżać i ośmieszać oponentów, gdyż podważa się tu podstawy ich świętej wiary, a nie mają dobrych argumentów...
~Inna 25-11-2013 17:07
Czytaj ze zrozumieniem moją wypowiedz- żaden święty nie może być w taki sam sposób wielbiony , w jaki Stwórcy, któremu należy się największa cześć i chwała.! Znajomy ksiądz nie ma pewności, że list trafił w ręce Jana Pawła 2- chyba,że sam go dostarczył. A to ,że został kiedyś przeniesiony….to też o działaniu Papieża nie świadczy.Przeczytałam(wiem, że to twój ulubiony portal) i powinnam nie skomentować niczego więcej, bo przecież jest tam napisane, że żaden komentarz nie jest godzien wytłumaczenia-( pewnie racjonalnego) . Może coś jest w stwierdzeniu odnośnie księży –czasami odnoszę wrażenie, że słowa „po czynach ich poznacie” są tak prawdziwe ,jak nic na świecie(chociażby w obliczu zboczeńców wyrządzających jedną z największych krzywd dzieciom). Jak sądzisz, czy jeśli wody nie da się opi
~cd. 25-11-2013 17:08
opisać przy pomocy cyrkla to wynika ,że ona nie istnieje? . Karl Rahner zwracał uwagę na fakt, że człowiek umie spostrzegać granice swojego poznania. A jak wiadomo granica jest wtedy, gdy istnieje za nią coś jeszcze. Ponad miliard katolików ,a dwa miliardy chrześcijan deklarują wiarę w Boga- więc może to świadczyć , że pytając o Niego On jest. I wiesz o Bogu nie da się nic powiedzieć jeśli się Go samemu nie spotka.
~ 25-11-2013 17:28
Sa dwie mozliwosci: list trafil (czemu tak nagle, zaraz po tym liscie przeniesli pedofila?).Jak JPII taki swiety- czemu nie napisal? nie przeprosil? Nie zaplacil za terapie/psychologa? List nie trafil: oj slaba to organizacja i nierzetelna watykanska banda, jesli przechwyruje listy szefa. Slaby to szef, ze nie potrafi owieczek ustawic. Ze Watykan o tym dostal list jest pewne. 2 Tygodnie po wyslaniu listu pedofil nagle znika...zbieg okolicznosci? A czemu nie moze byc np. zbiegiem okolicznosci "cudiwne uzdrownienie czyjestam"? a.....bo to cud. Jestescie, jak choragiewki, wierzycie w co chcecie.Ty mi tu z iloscia wiernych nie wyjezdzaj. W Hitlera wierzyly tez wielkie miliony- to o niczym nie swiadczy.Masa (ciemna) czesto sie myli.
~Inna 26-11-2013 8:08
Będąc na twoim miejscu , gdybym miała takie dowody na tak poważne zarzuty to nie przeszłabym nad tym obojętnie tylko zrobiła z nich użytek. Tobie się wydaje,że masz monopol na wiedzę(spójrz link, który podałaś). W jednym z artykułów wyczytałam , że ok 30% księży jest niewierzących (swoją drogą ciekawe w jaki sposób autor doszedł do takich wyników)i wiem,że coś jest na rzeczy.Ja potrafię dostrzec wady u siebie, a ty dostrzegasz to, co chcesz . Gratuluję "epitetów" pod adresem Piipi - ach sorry,że zwracam ci uwagę przecież z ciebie jest bardzo dobry człowiek i mamy wolność słowa!
~ 26-11-2013 14:01
...a skad wiesz, ze ja przeszlam obojetnie? PS ja nie wiem, czy ich jest 30%, ale wiem, ze sa ksieza, ktorzy nie wierza w Boga. Sa lekarze, ktorzy nie wierza w homeopatie. Wiara czyni cuda?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Bulwar Cieplicki otwarty!

Wędrówka Szlakiem Siedmiu Wzgórz

Remont ulicy Drzymały – jaka decyzja?

Pamięci Henryka Tomaszewskiego

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
385
Tak
62%
Nie
35%
Nie wiem
3%