MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

W żywiole ognia

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Sobota, 19 maja 2007, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Dudyński
Pożar wielorodzinnego budynku w Podgórzynie.

W sobotę po południu zapaliło się poddasze w jednym z budynków przy ulicy Pułaskiego w Podgórzynie. Szybko rozprzestrzeniający się ogień gasiły cztery jednostki ratowniczo-gaśnicze straży pożarnej z Jeleniej Góry i Podgórzyna.

Poddasze spłonęło niemal doszczętnie. To tragedia dla mieszkających tam rodzin. Na szczęście nikt nie zginął i ogień nie rozprzestrzenił się na niższe piętra oraz sąsiednie budynki, ale ludzie stracili dorobek życia. Szacowane są straty.

Nie są jeszcze znane przyczyny wybuchu pożaru. Ustala to obecna na miejscu akcji policja oraz biegli z zakresu pożarnictwa. Nie wiadomo, czy poddasze uda się odbudować. W akcji zostały zalane także mieszkania znajdujące się na niższych kondygnacjach.

Pomoc dla poszkodowanych zamierza zapewnić podgórzyńska gmina. Jeszcze nie wiadomo, w jakiej formie

Ogłoszenia

Czytaj również

Smog w Sobieszowie

Biegacze narciarscy apelują do pieszych

O minionym roku w schronisku dla zwierząt  

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~piotrek 19-05-2007 18:36
wspolczucia dla rodzin mieszkajacych w tym budynku
~ona rowerzystka 19-05-2007 18:37
akurat jechalam rowerem , gdy rozprzestrzenil sie tam pozar...kleby dymu widoczne byly w promieniu paru kilometrow...bardzo wspolczuje poszkodowanym rodzinom....taka tragedia....
~rek 19-05-2007 19:02
Współczuje tym ludziom. Stracić swój dorobek życia w jednej chwili. To jest straszne !
~Zibij 19-05-2007 19:08
BLACHA TO NAJGORSZE POKRYCIE NA DACHACH Przestroga dla wszyskich, którzy kryją dach blachą – NIE MOŻNA UGASIĆ POŻARU ( blacha nie dopuszcza wody do ognia). Proszę zobaczyć jak wygląda dach po gaszeniu – nic nie zostało. Dachówkę można ciśnieniem wody zrzucić i dostać się do źródła ognia – przy bachach niestety nie.
~Spostrzegawczy 19-05-2007 20:44
szkoda tych rodzin ale trzeba przyznać straż pożarna ochotnicza jest tak samo mobilna i szybka jak zawodowa to jusz nietasama straż jaka była kiedyś .
~diabolik 19-05-2007 20:44
szkoda ze straz przyjechała z cieplic w 15–20 minutek i za czym sie rozłozyli to pozar obja cały dach!!! wstyd!!!
~GOSKA27 19-05-2007 21:32
DO DIABOLIK Proponuje żebyś sam chociaż rozłożył w rekordowym czasie cały ten strażacki osprzęt!!!wtedy możesz sobie pisać takie komentarze... PS SPRÓBUJ SOBIE JESZCZE POBIEGAĆ W CAŁYM TYM ICH UBRANIU PRZY TAKIEJ POGODZIE!!!!!!!!!!!!! SZCZERE WSPÓŁCZUCIA MIESZKAŃCĄ TEGO BUDYNKU...
~... 19-05-2007 22:48
Współczucia dla poszkodowanych rodzin. "Pożarnicy" – świetna terminologia ;) dużo fotek ;)
~strażak 19-05-2007 22:48
Jestem strażakiem (nie ważne kim i gdzie) jeżeli są dowody na to ze straż przyjechała w 20 min to proszę złożyć doniesienie a sprawa zostanie wyjaśniona. Osobiście nie wierze i zawsze staram się być na miejscu zdarzenia jak naj szybciej. Dlatego zależy mi aby nie było pomówień wiec proszę o złożenie skargi a sprawa się wyjaśni. A może jelonka się tym zajmie ??
~do diabolik 19-05-2007 23:24
a widziałeś jak jechali z Cieplic? znasz drogę, którą musieli dojechać? i to w sobotę w południe? przejeżdżali koło mojego bloku! koszmar!!! i wyrazy uznania dla kierowcy!!!
~rycho 19-05-2007 23:29
Nie wiem jak można dojechac w ciągu 15 min do Podgorzyna kiedy zadzwoni telefon tak ciężkim wozem,chyba tylko toyota przekraczjac szybkosc.Pozdrawiam strażaków i współczuję poszkodowanym.
~notgobin 20-05-2007 0:53
Z A W S Z E się znajdą "tłuczki" nie mające pojęcia o a k c j i r a t o w n i c z o – g a ś n i c z e j i wszelka polemika z nimi po prostu nie ma sensu.
~Do redakcji 20-05-2007 6:01
Szybko rozprzestrzeniający się ogień gasiły cztery jednostki ratowniczo–gaśnicze straży pożarnej z Jeleniej Góry i Podgórzyna. – Ja widzę też samochód strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej w Sosnówce. W akcji brały udział dwa samochody z Cieplic (JRG) oraz samochód OSP Podgórzyn oraz OSP Sosnówka.
~diabolik 20-05-2007 6:03
A może straż w JRG (zawodowa) z Cieplic przyjechała dopiero po upływie od 15 do 20 minut, ponieważ była na innej akcji? Jakoś wierzyć mi się nie chce w to, co napisałeś...
~bolo 20-05-2007 9:44
jechalem akuray do pogorzyna i juz na wolnosci bylo widac ten dym...wspolczucia..jedna chwila i wszystko zniknelo
~taki jeden 20-05-2007 11:28
diabolik oczerniasz strazakow ze dlugo jechali masz pojecie cos o strazy pozarnej jak nie to nie komentuj . jak masz dowody zglos sie do komendanta miejskiego a dowiesz sie o czs zgloszenia i czs dojazdu
~ronin 20-05-2007 11:57
jak macie problem co do naszych dzialan to jak kolega wyzej powiedzial prosze zlozyc skarge do komendanta. po drugie my jako formacja strazakow jestesmy najbardziej mobilna sluzba mundurowa w jeleniej. wiec jesli ktos nie zna tematu to prosze nie udzielac glosu
~Spostrzegawczy 20-05-2007 14:29
popieram słowa tych którzy sa za strażakami Ronin.masz racje pozdrawiam wszystkich strażakuw tych naszych z podgórzyna i koleguw z PSP. i osp sosnówka.
~ktosiu 20-05-2007 19:10
tak zmieniając temat: gdzie sie podział YANEC BW??
~rek 20-05-2007 20:20
Jestem pełna podziwu dla OSP Podgórzyna i Sosnówki.Tak trzymać chłopaki , z pozdrowieniami mieszkanka Cieplic.
~Koda 17 20-05-2007 20:24
To jest dopiero wstyd gdy straż na miejsce przyjechała bez wody mieli tylko trochę w jednym wozie a na dodatek nie ma w pobliżu hydrantu gdyby nie mały stawik w pobliżu to spłonoł by cały budynek. (HAHAHA)
~taki jeden 20-05-2007 21:18
na miejscu było cztery zastepy trzy auta gasnicze oraz drabina auta gasnicze nigdy nie jezdza bez wody. Pani KODA nie ma pojecia o sprzecie auta były z wodą 100%.Przykro słuchac tych słow kolegom strazakom
~RONIN 20-05-2007 21:20
samochody strazy pozarnej psp to najczesciej mercedesy atego gba 2500 litrow ktore starcza na 10 gora 15 minut gaszenia jesli idzie jedna linia gasnicza zasilana linia glowna 75. wiec nie zgadzam sie z opinia koda 17 ze strazacy przyjechali bez wody. jak sie nie zna tematu to apeluje zeby nie oczerniac strazakow ktory i tak za marne grosze ratuja WASZE mienia i zycie. TROCHE ZYCZLIWOSCI DLA TEGO ZAWODU
~do koda 20-05-2007 22:19
ty jestes chyba nienormalny! jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj, bo nie znajac sie zabierasz głos,
~rob 20-05-2007 22:31
Koda 17 ! ... a masz pojęcie, że te 2,5 m3 wody które mieści się w zbiorniku samochodu pożarniczego przy intensywnym "laniu wody" wystarcza na około 2 minut gaszenia, ponieważ ... ... woda się zużywa ?
~do koda 17 20-05-2007 23:13
Osobiście wiem że nie ma mozliwości aby auto pożarnicze przyjechało bez wody, przy takim pożarze wody w jednym aucie starcza na ok 15–20 minut max. więc nie wypowiadaj się na ten temat.
~do osp podgórzyn 20-05-2007 23:16
to wasza miejscowość gdzie było zasilanie? wstyd.
~do roonn i innich 21-05-2007 0:34
przy jednej linii o przepływie 800 l/m (fi=75)zbiorik z wodą wystarcza na 2500/800. czyli ilość wody przez wydajność. Pozdrowienia dla tych, którzy też muszą dbać o wrażenia estetyczne
~nieznajoma 21-05-2007 5:45
Masz racje Koda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Straż przyjechała bez wody!! mieli troche na jednym wozie ale to wszystko!!!! jeszcze zanim sie rozłożyli to kur... tysiac procedur mieli a tam dobytek ludzi płynoł!! Pocieszajace jest to ze przyjechali w 7 , 8 min od wezwania ale co z tego jak całkiem nieprzygotowani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BEZNADZIEJA!!!!!!!!!!!!!
~do nieznajoma 21-05-2007 9:11
wodę z samochodu (pełnego!!!) można wylać w ciągu nawet minuty. To nie jest tak, że jeśli samochód ma 2,5t wody to starcza jej na nie wiadomo ile. W tym przypadku błąd popełnił dowódca, który nie zadbał o to żeby tacy jak ty nie odnieśli wrażenia, że samochód był bez wody. Przy dużej ilości obserwatorów, przed zapewnieniem sobie zasilania wodnego, powinien ograniczyć podawanie wody do jednej linii gaśniczej z W–52 (przepływ max ok 200 l/min czyli jakieś 12–13 min lania, marny efekt gaśniczy, ale tacy laicy jak ty nie mówią potem, że przyjechali bez wody)
~ronin do wszytkich innych deb... 21-05-2007 10:48
powtarzm prosze to zglosisc komendantowi jesli przez uwazacie ze to przez nas splonelo, bylem na miejscu wszytko odbylo sie wedlug procedur i zasad bhp. A ci co tak najwiecej maja nam do zarzucenia to czego sami nie podjeliscie akcji ratowania tylko oczerniac kogos potraficie, kiedys przyjdzie taki dzien ze i was bedziemy musieli ratowac ciekawe co w tedy powiecie, i nie stawiajcie nas strazakow w zlym swietle
~ronin 21-05-2007 10:53
kolego jak ty to liczysz waz 52m ma wydajnosc 200l na minute waz 75 ma ok 600l na minute czyli podziel sobie 2500l / 200 =12.5 minuty , ty albo nie znasz tematu albo jestes z osp byly ostatnio u nas szkolenia w jrg1 i nic sie nei nauczyles. I apeluje to filozofow pozarnictwa ktorzy swietnie znaja sie na tym o nie udzielanie glosu w tej sprawie, jezeli chcesz sie czegos dowiedziec to przyjdz na komende chetnie ci wytlumacze
~do ronina 21-05-2007 12:29
Kolego ronin wiadomości to ty masz marne bo wąż W–75 ma nominalny przepływ 800 l/min. A dlaczego napisałem 12–13 min mogę wytłumaczyć ci osobiście w środę jestem na służbie na Sudeckiej. Zapraszam. D–ca zmiany
~do ronin 21-05-2007 13:24
jestem filozofem pożarnictwa i świetnie sie na tym znam i nie udzielam (haha) głosu w tej sprawie. Chcę się czegoś dowiedzieć (chociaż od ciebie pewnie za wiele nie można) przyjdę do komendy i do kogo mam się zgłosić? kim jesteś o boski?
~do nieznajoma 21-05-2007 15:12
Widać, że nie masz pojęcia o akcji ratowniczo–gaśniczej. Gdyby podawali wodę o przepływie 200 litrów na minutę to jeszcze gorsze byłyby efekty pożaru. Musieli podać wodę w maksymalnym ciśnieniu, ponieważ spaleniem zagrożony był cały dom.
~osp podgorzyn Tigra. 21-05-2007 21:56
niznajoma zastanow sie co mowisz i rzeby było jasne dla tyh baranow ktorzy twirdz ze my przyjechaliśmy bez wody muj pies jest bardziej inteligetny odwas wodw podawana z naszej autopompy przy cisnieniu roboczym starczy na trzy i puł minuty a jak ktoś wto watpi to zchecia tej osobie to udowodnie znalezli sie filozofowie pozdrawiam kolegow z jeleniejPSP.sosnowki.i kmpli z osp sobiszow .
~osp podgorzyn Tigra. 21-05-2007 21:56
niznajoma zastanow sie co mowisz i rzeby było jasne dla tyh baranow ktorzy twirdz ze my przyjechaliśmy bez wody muj pies jest bardziej inteligetny odwas wodw podawana z naszej autopompy przy cisnieniu roboczym starczy na trzy i puł minuty a jak ktoś wto watpi to zchecia tej osobie to udowodnie znalezli sie filozofowie pozdrawiam kolegow z jeleniejPSP.sosnowki.i kmpli z osp sobiszow .
~pasztet 21-05-2007 23:11
no łach niesamowity, (nie wiem jak tam dowódca zorganizował akcje gaśniczą)ale wody starcza na bardzo krótko. tohatsu opróżnia GBMa z Sosnówki w... kilka minut. z wodą zawsze jest problem, a co najciekawsze ludzie zawszę wyświewają (czy to OSP czy PSP) że jeżdżą bez wody. no ja nie kumam takich ludzi.
~pasztet 21-05-2007 23:11
no łach niesamowity, (nie wiem jak tam dowódca zorganizował akcje gaśniczą)ale wody starcza na bardzo krótko. tohatsu opróżnia GBMa z Sosnówki w... kilka minut. z wodą zawsze jest problem, a co najciekawsze ludzie zawszę wyświewają (czy to OSP czy PSP) że jeżdżą bez wody. no ja nie kumam takich ludzi.
~do pasztet 22-05-2007 6:45
W takim razie dajmy tych wyśmiewaczy OSP i PSP na miejsce strażaków z OSP i PSP. Zobaczymy, jak on sobie radzą...
~do pasztet 22-05-2007 6:45
W takim razie dajmy tych wyśmiewaczy OSP i PSP na miejsce strażaków z OSP i PSP. Zobaczymy, jak on sobie radzą...
~mieszkanka tego domu 22-05-2007 9:38
Radzę zakończyć tą dyskusję....mieszkałam w tym domu ....ja cieszę się, że to się nie stało w nocy, bo mnie by już tutaj nie było.... Nieważne co było...ważne co teraz będzie...
~mieszkanka tego domu 22-05-2007 9:38
Radzę zakończyć tą dyskusję....mieszkałam w tym domu ....ja cieszę się, że to się nie stało w nocy, bo mnie by już tutaj nie było.... Nieważne co było...ważne co teraz będzie...
~gumis 22-10-2007 20:52
sam jestem czlonkiem osp i ostatnio byl dosyc powazny pozar ludzie nie rozuieja ze woda idzie wmik z baku dlatego sa auta dowozace wode wiec niech sie nie wysmiewaja ludzie tylko troszke pocytaja lektury
~gumis 22-10-2007 20:55
umnie w miejscowosci bys pozar budynku bylo 12 jednostek z polski z woda 2 podnosniki i kilka wozuw patrolowych i 6 wozow z czech i wody brakowalo wiec zastanowcie sie pusci ludzie co piszecie o strazakach poczytajcie troszke o strazy lektur:)
~Jaruś 8-04-2009 18:19
Byłem tam...Widziałem jeden wielki płomień zamiast dachu...Tragedia,ale teraz jest nowy ładniejszy daszek...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wandalizm czy profanacja?

Stara Kamienica z nazwami ulic

Drożej na Chojnik

Zielona woda...  

Orszak Trzech Króli

Sonda

Dzień nauki polskiej - kolejne święto państwowe. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
178
Tak
19%
Nie
75%
Nie wiem
6%