MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

W Podgórzynie wybudują chodniki

Wiadomości: REGION
Niedziela, 18 października 2009, 9:18
Aktualizacja: 9:43
Autor: Ania
Fot. ......
Przy ulicy Jana Pawła II w Podgórzynie zostaną wybudowane chodniki. Mają one poprawić bezpieczeństwo na ruchliwej drodze, którą codziennie porusza się kilkaset osób zmierzających do Karpacza.

Inwestycja kosztować będzie 590 tysięcy złotych. Połowę tej kwoty sfinansuje gmina, a drugą połowę Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Jeżeli pogoda będzie sprzyjać to chodniki zostaną wybudowane do końca listopada.

Poprawa bezpieczeństwa na tej drodze ma spore uzasadnienie. Obecnie pobocza praktycznie rzecz biorąc nie ma, a piesi raczej powinni unikać poruszania się nią. Budowa chodników z pewnością wpłynie także na zmniejszenie się ilości kolizji, jakie mają miejsce na trasie Karpacz – Podgórzyn.

Ogłoszenia

Czytaj również

Debatowali o bezpieczeństwie

Droga pod Reglami

Karkonoskie witraże

Komentarze (36) Dodaj komentarz

~bb 18-10-2009 9:29
Daję 590 zł ! i proszę wybudowac chodniki w Dziwiszowie !!!
~Maślana 18-10-2009 9:32
590 zł. to jak za darmo.Budować.
~luis 18-10-2009 9:36
no to super inwestycja skoro ma kosztować 590 złotych jak napisał moderator
~xxx 18-10-2009 9:43
Tylko 590 zł? taniooo :>
piipi 18-10-2009 9:59
~MASLANKA .. prawda jest taka,ze orginalna maślanka ma niską zawartosc tłuszczu.. ..a w Twoim przypadku ..jest brak *MYŚLENIA ! ~Smutne ..
~Nick 18-10-2009 10:09
Mama nadzieję że nie będzie tak jak na ulicy lubańskiej w Cieplicach. Chodnik powinni zrobić tylko po jednej stronie i odpowiednio szeroki. Tylko nie róbcie wysokich krawężników.
~mieszkaniec gminy 18-10-2009 11:40
W staniszowie już rok czasu nie mogą założyć jednej latarni bo nie maja pieniędzy.Niezły żart.
~Maślana 18-10-2009 12:10
piipi............i ty piszesz o myśleniu.............ty jesteś smutna.
~Zbulwersowana 18-10-2009 13:31
A czy o te chodniki odpowiednie służby bedą tak samo dbać jak o chodniki na ul. Lubańskiej? Przeciez to skandal, już teraz porozsadzane są przez chwasty, powybrzuszały się, pozapadały i kostka w niektórych miejscach leży luzem. Czy za to nikt nie odpowiada? Przecież to ewidentne marnotrawienie wspólnego mienia.
~Grześ 18-10-2009 15:54
Tak Chodniki w naszych miejscowościach to niezly temat. Wiadomo że potrzebne . Wiadomo że muszą być zaprojektowane i potem ktoś to wybuduje. I weźmie kasęęęę. A potem widać jaki knot wybudowano. Przy Lubańskiej rzeczywiście pomylka. Wąsko i niebezpiecznie. I jeszcze te nieszczęsne rowy zaraz za chodnikiem. Jak transzeje przeciwczolgowe. Nie daj Bóg wypaść z drogi. Nasz kraj niedlugo będzie znany w Europie z braku drzew przy drogach - jakoby to one powodują śmiertelne wypadki, a za to z pięknych glębokich rowó równie niebezpiecznych. I zaśmieconych do nieprzyzwoitego poziomu bezkarnie . Mieszkańcom Podgórzyna życzę porządnych chodników i bezpiecznego po nich chodzenia i wladzy która o to zadba.
~ 18-10-2009 16:17
Do Zbulwersowanej ! Droga Pani ! W sprawie partaniny na drogach, pisano już tyle, że powstać by mogła kilkutomowa księga !!! I co ??? I NIC !!!! Drogowcy smieją nam się w oczy !!! Lubańska, Karkonoska, Sobieszowska, Wrocławska, oraz pozostałe ulice remontowane w ostatnich latach są tak schrzanione, że się na oczach rozpadają !!! Nie tylko Pani to zauważyła !? Wydojono na te remonty z BUDŻETU MIASTA kilkadziesiąt milionów !!! NASZYCH MILIONÓW !!!! Do nikogo to nie trafia i nikt się tym nie przejmuje. Tylko zwykłych ludzi trafia SZLAG , gdy po takim czymś muszą jeżdzić !!! W każdym razie, gdyby ktoś chciał się tym POWAŻNIE zainteresować, to służę bogatą dokumentacją, jak nasi "DROGOWCY" wyrzucają pieniądze i ASFALT w GLEBĘ !!!!!! Wyrażam jednak nadzieję, że w PODGÓRZYNIE STOSOWNE SŁUŻBY GMINY dopilnują, aby te chodniki zrobione były zgodnie ze sztuką budowlaną !!! Pozdrawiam: Józef Gajewski.....
~Do pippii 18-10-2009 21:44
Co z knedlami-czas ucieka, do roboty
~kol 18-10-2009 22:08
A kiedy gmina dokończy asfalt w Marczycach na który czekamy już z 10 lat?
~ 18-10-2009 22:54
Mieszkam w Podgórzynie i tak się zastanawiam od kiedy droga na Karpacz nazywa się Jana Pawła II,no chyba że jej odcinek od skrzyżowania CIEPLICE-SOBIESZÓW można nazwać kierunkiem na Karpacz,ale jak długo tamtędy jeżdżę to pieszych spotykam tam może kilku w ciągu roku,zapewne tych co na autobus się spóżnili i idą pieszo do Cieplic,mieszkańcy Podgórzyna raczej rzadko tamtędy podążają no bo i gdzie mieliby iść??cmentarz-miejsce głównie niedzielnych odwiedzin jest dużo wcześniej a i boisko zaraz obok,więc naprawdę nie wiem kto i po co będzie chodził tym chodnikiem,no chyba że ktoś z dołu bedzie szedł w stronę wspomnianych miejsc,ale to raptem ze 3,4 rodziny mieszkające w okolicy ''Stawków'',nie wiem dla kogo te chodniki będą,ale może się mylę,oby...
~123AH 18-10-2009 23:23
Co tu dużo gadać,trudno nie przyznać racji Panu Gajewskiemu, to są pieniądze wyrzucane w błoto, i to dosłownie! Szykuje się następne szambo to topienia pieniędzy tym razem miasto będzie je topić zamiast w błocie to w gównie. Tą inwestycją jest kanalizacją na ul.Karkonoskiej, konspekt projektu zakłada takie farmazony że głowa boli ... zaczynając od tego że użyto do niego mapy geodezyjnej z 1968-1972 roku!!! Dlaczego? Pewnie dlatego że wygasły na nią prawa autorskie nie nie trzeba 500 zł wywalać za mapę do projektowania. Już sama ta mapa prowadzi do wielu nieporozumień w założeniach projektowych, ma błędnie wyrysowane poziomice ... np. zakłada że punkt A i punkt B znajdują się na tym samym poziomie, tymczasem różnica wysokości tych punktów sięga 6 metrów! Więc, chcąc nie chcąc zachodzi potrzeba budowy przepompowni, tylko kto na Karkonoskiej zgodzi się na przepompownię po domem, zwłaszcza ze brak prądu na tej ulicy jest nagminny!? Kto zechce utopić się w gównie przy braku prądu?! Są chętni?! Takich perełek jest w tym projekcie bez liku, źle oznaczony zakres oddziaływania inwestycji to pryszcz ... jednak ten pryszcz zemści się na inwestorach ... kilka sprzeciwów i cały ten gównociąg nie zostanie ukończony. Ten "projekt" zakłada rozwiązanie podłączenia ostatniego domu poprzez wykonanie PRZEWIERTU POD RZEKĄ!!! Ludzie pod tą rzeką jest dokładnie to samo co przy rzece ... czyli LITA SKAŁA GRANITOWA! Ten przewiert będzie kosztował więcej niż remont Karkonoskiej ... a to tylko jeden z zakładanych przewiertów. Projektant zamiast przepuścić rurę kanalizacyjną NAD RZEKĄ ... chce budować tunel pod rzeką za pomocą sterowanego odwiertu, dlaczego? Bo jakiś cymbał doszedł do wniosku ze rura naziemna może ulec zniszczeniu, i co się stanie gdy ulegnie zniszczeniu?! Gówno się do rzeki wyleje!!! Ojejku!!! 150 lat gówno z wszystkich domów na Karkonoskiej leje się do rzeki i żyjemy. Wydaje się że haczyk tej inwestycji tkwi gdzie indziej. Do przetargu przystąpi JEDNA FIRMA która podejmie się takich robót ... i ona zgranie kasę, a gównociągu i tak nie będzie (i firma ta nie zawini). TO BĘDZIE KASA MIASTA UTOPIONA W GÓWNIE! Za te pieniądze taniej byłoby miastu wykupić wszystkie działki w tej dolinie i zasadzić tam las, problem gównociągu sam by się rozwiązał bo drzewa kupy jak wiadomo nie robią. Przypomnę tutaj jeszcze raz, a ten mój wpis będzie świadkiem: Ta inwestycja już PROJEKTOWANA jest niezgodnie z prawem i NIE MA NAJMNIEJSZYCH SZANS NA REALIZACJĘ! Samo zlecenie tego projektu i zapłacenie za niego to defraudacja pieniędzy.
piipi 18-10-2009 23:52
~Hi, ... pod białą śniezną pierzynką ..*ONE się ukryły ! ~KNEDLI .. nie będzie,bo śliwki wczesna *zima .. zjadła !
ebee 19-10-2009 0:23
Do zbulwersowanej: nie musisz się obawiać. Podgórzyn w przeciwieństwie do Jeleniej Góry ma władze przyjazne dla mieszkańców. Tu gmina każdą zlotówkę wydaje rozsądnie. Choć to tylko wieś, jest tu gaz, kanalizacja, internet, porządne boisko sportowe. Na ulicach jest czysto. Nie ma natomiast rozkrzyczanych radnych Ale tego raczej nikt nie żałuje. EBEE
teessi 19-10-2009 6:42
Do Pana Józefa Gajewskiego - Dlaczego nie złoży Pan w tej sprawie stosownego zawiadomienia do prokuratury, jeśli ma Pan dokumentację? Powinien Pan to już dawno zrobić. Czego się Pan boi? Pozdrawiam.
~bandit 19-10-2009 6:56
zgadzam sie z poprzednikiem, lepiej chodniki wybudowac w gore (ul. Nowa) tam chodzi sporo ludzi i to po jezdni. Najgorsi sa ci po zmierzchu, co po browary na cpn zasuwaja......
~'''' 19-10-2009 7:19
Też jestem z Podgórzyna i nie wiem dlaczego akurat tam mają być chodniki. Mogliby poszerzyć pobocza od Środkowego Podgórzyna do Górnego (Skałka) i tam zrobić chodniki.
jgajewski 19-10-2009 9:05
Droga tessi !! Pytasz czego się boje??? A nie czytasz wypowiedzi niektórych pieniaczy ??? Są wśród nich niewatpliwie Ci, którzy mają wiele na sumieniu i wprost dyszą z nienawiści !! Tacy są gotowi na wszysko!! Te dokumenty to swego rodzaju MIECZ DEMOKLESA , który wisi im nad karkiem !!! Ale gdybyś chciała, to ci je udostępnie ... Masz odwagę powalczyć z tą mafią ??? Dotychczas nikt się nie odważył !!!pozdrawiam: Józef Gajewski ...
~hi 19-10-2009 9:38
chodniki powinny być na odcinku od cpn-a w górę,a nie na drodze,którą chodzi tylko jeden nawiedzony typ ,dobrze w Podgórzynie wszystkim znany.To chyba dla niego te chodniki mają powstać w tym miejscu:))))))))
~no tak 19-10-2009 10:43
po analizie dnia codziennego chodnik najabrdziej od boiska wgóe aż do skałki w dolnym naprawde ruch pieszy żaden, ale pewnie inwestora na inne odcinki nie ma prawie 300 tysiaków fruuuuuuuuuuuu
~pdg 19-10-2009 11:02
dobre z tymi chodnikami tylko z tego co pamietam to w obietnicach wyborczych byla wymieniana budowa chodnikow... tyle ze od woskaru w gore a nie na odcinku, ktorym chodzi dziennie kilka osob:)) "BRAWO" k....a!!nie lepiej byloby zalozyc oswietlenia na calosci jana pawla od gornego az do restauracji nad stawami??? na prawde nasza gmina to potrafi zainwestowac, polowa tej kasy i tak pojdzie pewnie do kieszeni.
~kama 19-10-2009 13:38
Ludzie przecież to jest przedwyborcza zagrywka wójciny moim zdaniem są ważniejsze rzeczy i pilniejsze do zrobienia niż chodnik po co to komu na tamtym odcinku w ściegnach asfalt jest na cito do zrobienia tam juz nie mozna przejechać takie dziurska.ulicę żołnierską troche połatała .No ale chodniki to kiełbasa przedwyborcza która kosztuje gminę 300 patyków.Powodzenia
~krzysiekM 20-10-2009 8:36
Kolego z Podgórzyna(też tam kiedyś mieszkałem i jest mi bardzo bliski)Ulica Jana Pawła II to dawna ulica Nowa-od boiska pod "Śnieżkę".Pytanie dlaczego budują w tym miejscu chodniki uważam za śmieszę.Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo ale i o estetykę.To,że mało ludzi tamtędy chodzi nie znaczy,że musi być niebezpiecznie.Bo choćby jedna osoba idąc w nocy zostanie potrącona (a możesz to być nawet Ty)to już jest bardzo źle i dlatego warto te chodniki wybudować.Sam wiesz ,że mało się inwestuje w Podgórzynie,miejscowość popada w ruinę pamiętam Podgórzyn z przed 20 lat, było dużo lepiej.Ja bardzo się cieszę,że robi się tam cokolwiek.Dlatego ciesz się kolego,że będziesz miał chociaż nowy chodnik.Pozdrawiam.
~dyziek 20-10-2009 12:35
Jeżdżę tamtędy codziennie i w takim tępie te prace idą,że do Bożego Narodzenia się nie wyrobią.A zobaczcie jaką tam podbudowę robią-zwykła darmowa zwietrzelina.Na takim gruncie to niech sobie podwórka zrobią.Dla mnie to zwykli partacze!!!
~krzysiekM 20-10-2009 14:48
Dyziek?Czy pod chodnik nie wystarczy taka podsypka czy musi być granitowa?Nie popadajmy w skrajność.
~Nick 20-10-2009 19:11
przydałoby się zrobić nowy poszerzony odcinek drogi od stacji benzynowej do nowego asfaltu w stronę Marczyc, tam jest bardzo wąsko
~Autor 20-10-2009 21:13
Chodni chodnikiem, przydałoby się zainteresować po co kilka lat temu położono asfalt koło cmentarza w Podgórzynie prowadzący w pola i łąki a od kilku tygodni stoi tam tablica teren prywatny. Ktoś powinien się tym zainteresować.
~do krzysiekM 21-10-2009 10:08
To dlaczego w specyfikacji przetargu na budowę tego chodnika jest napisane, że podbudowa ma być wykonana z tłucznia? Zapraszam na oficjalną stronę gminy Podgórzyn.
~krzysiekM 21-10-2009 13:37
do kolegi z godz 10:08.Masz racje to już jest inna bajka,oczywiście powszechnie wiadomym jest ,że zawsze(niestety) wiąże się to z "kantem".Ja tylko stwierdziłem,że pod chodnik wystarczy nawet taka zwietrzelina(ul.Sudecka za byłą jednostką-12 zł/t) są małe obciążenia .Nie wiem czy pamiętasz jak kilkanaście lat temu kładziony był asfalt na ulicach Ewangelickiej,Bujwida,i innych.Nie dano w ogóle żadnej podsypki!Skutek jaki jest chyba widziałeś.Jak masz siłę powalczyć to po odbiorach zgłoś sprawę gdzie trzeba.Może ktoś w końcu "beknie".
~dyziek 21-10-2009 19:29
Krzysiek-mam w tym większą praktykę(budowanie placów)więc widzę co się dzieje.Jesteś po prostu dla mnie laikiem w tej dziedzinie!!!!
~krzysiekM 21-10-2009 20:00
dyziek jasne ,że jestem laikiem w tej dziedzinie, ponadto mam alergie na łopatę;-) Pozdrawiam
~waski1976 25-10-2009 7:16
zamiast deptaka powinna tam być droga rowerowa , pieszy też się na niej przecież zmieści.
~Autor 5-12-2009 20:44
No i chodnik zrobiony, szkoda tylko że pochylony w stronę jezdni a nie w stronę rowu. Chyba lepiej aby woda nie ściekała na jezdnie.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Oświadczenie prezesa KSWIK w sprawie oczyszczalni ścieków w Mysłakowicach

Dla kobiet w Czekoladziarni

Studium na początek

Radni KO przeciw kupcom?

Promowali się w stolicy

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
930
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%