MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Sobota, 26 września
im. Łucji, Justyny

W Podgórzynie chcą dopłat (aktualizacja)

Wiadomości: Podgórzyn
Wtorek, 21 lipca 2020, 7:03
Aktualizacja: Czwartek, 23 lipca 2020, 15:31
Autor: WAC
Fot. WAC
Mieszkańcy gminy Podgórzyn nie mogą się pogodzić z cofnięciem przez lokalny samorząd dopłat do cen wody oraz odbioru ścieków. 10 lipca do Przewodniczącego Rady Gminy wpłynął obywatelski projekt uchwały w sprawie przywrócenia dopłat.

Pomysłodawcy projektu chcieliby, aby w okresie od 1 sierpnia 2020 do 31 grudnia 2021 roku Gmina wprowadziła dopłatę do cen wody i ścieków w łącznej wysokości 13,30 zł. To pozwoliłoby obniżyć opłatę za metr sześcienny wody i ścieków z obecnej kwoty 29.19 zł do 15.89 zł.

Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Podgórzyn z dnia 30 maja 2019 r. inicjatywy obywatelskie mogą wnosić mieszkańcy, którzy utworzą komitet w składzie 10 osób – piszą w mailu do naszej redakcji członkowie komitetu inicjatywy uchwałodawczej. - Poprzeć go musi przynajmniej 200 mieszkańców gminy Podgórzyn, którzy posiadają czynne prawa wyborcze. Nasz projekt poparło 468 osób. Obowiązki jakie na nas spoczywały w związku z tym wnioskiem zostały spełnione. Wciąż czekamy na informację czy stwierdzono jakieś nieprawidłowości w złożonym projekcie, które należy poprawić. Jeżeli ich nie stwierdzono, to wniosek zostanie wprowadzony pod obrady Rady Gminy Podgórzyn. W uchwale z 30 maja 2019 r. są podane określone ramy czasowe. Przewodniczący Rady jest zobligowany najpóźniej w terminie 3 dni od dnia wniesienia projektu zwrócić się do Komisji Rewizyjnej o podjęcie czynności kontrolnych. Komisja Rewizyjna dokonuje ich maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych - informują.
Liczymy na to, że otrzymamy pozytywną informację o terminie wprowadzenia projektu pod obrady. A jak już projekt tam się znajdzie, to mamy nadzieję, że radni z naszej gminy poprą go. Dopłaty obowiązywały od "zawsze", a ich wielkość była ustalana przez Radę Gminy. Dobrym wypracowanym zwyczajem było to, że cały podatek, który wpływał ze spółki KSWiK do Gminy był przeznaczany na dopłaty do wody i ścieków. Był też czas od stycznia 2018 do grudnia 2019 taki, że dopłaty te były większe od otrzymanej kwoty od tej spółki. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie naszego projektu, ponieważ mieszkańcy gminy potrzebują tego wsparcia od swoich włodarzy - podkreślają członkowie komitetu.

Chcieliśmy uzyskać od władz gminy Podgórzyn stanowisko wobec projektu mieszkańców. Niestety mimo wielokrotnych prób nie udało nam się dodzwonić do wójta Mirosława Kalaty. Jego zastępca Tomasz Szewczyk odmówił telefonicznej wypowiedzi na ten temat. W tej sytuacji wysłaliśmy do Urzędu Gminy w Podgórzynie maila z prośbą o stanowisko w tej sprawie i czekamy na odpowiedź.

Po kilkudniowym oczekiwaniu zastępca wójta gminy Podgórzyn Tomasz Szewczyk poinformował nas drogą mailową, że obywatelski projekt uchwały dopłat do wody obecnie jest rozpatrywany przez Komisje Rady Gminy Podgórzyn. Obiecał też informować o decyzjach Komisji.

Twoja reakcja na artykuł?

43
61%
Cieszy
17
24%
Hahaha
1
1%
Nudzi
1
1%
Smuci
5
7%
Złości
4
6%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Jednostki kultury zapraszają na nowy sezon

Maraton zumby w Siedlęcinie

Patrolowali jezioro

Komentarze (112) Dodaj komentarz

~stefcio 21-07-2020 7:09
Fajnie jest żyć i mieszkać w Podgórzynie.
~Bezrobotny 21-07-2020 21:43
do: ~stefcio (7:09)
Tak bardzo fajnie, wójt i wicewójt zmienili sobie nowe fury, takim to się powodzi.
~du...y szczur 21-07-2020 21:49
do: ~Bezrobotny (21:43)
a jak myślisz ZA CZYJE???? Ale głupa palić na spotkaniach to potrafi...
~mieszkaniec 21-07-2020 22:45
do: ~du...y szczur (21:49)
pewnie za Twoje
~du...y szczur 22-07-2020 6:28
do: ~mieszkaniec (22:45)
Nie, nie zgadłeś: za moje, za Twoje, za Nasze! i za nasze dzieci i pewine wnuki.... Co oni produkują/wytwarzają (oprócz długów) aby można było to sprzedać z zyskiem??? -ano nic. Jaka to jest fabryka? -ano żadna. Więc kogo okradają? -ano Nas... Zapłacileś za wodę 1000złotiszy? to tam jest czesc nowej fury... a zęby dalej nie obstalowane...
Cowtrawiepiszczy 22-07-2020 17:15
do: ~du...y szczur (21:49)
A kto ich wybierał? Krasnoludki? Nie widzieliście, co wcześniej wyprawiał? Teraz zabierzcie ich na taczkę i wypier.niczcie z Podgórzyna, a gminą niech zajmie się ktoś, kto zna się na zarządzaniu.
~Do Bezrobotnego 22-07-2020 9:56
do: ~Bezrobotny (21:43)
Czego oczekiwać od bezrobotniaka ? Rusz d..e do pracy a nie z GOPSu ciągniesz i tez kupisz sobie nowa furę
~Podgórzanin 21-07-2020 7:27
Podczas kampanii wyborczej zapytałem na wiecu Prezydenta Dudę, jak rozwiązać problem wody w Podgórzynie. Nie dostałem odpowiedzi, ponieważ prezes nie przewidział takiego pytania. Prezydent zapewnił jednak, że nie dopuści do sodomizacji dzieci w szkołach w Sosnówce i Miłkowie. Dziękujemy Panie Prezydencie!
~Ilonka 21-07-2020 9:04
do: ~Podgórzanin (7:27)
Co soe czepiasz Pana Dudy? To nie on podnosi ceny wody. Sami wybraliście takich baranów do rady więc teraz się męczcie. Nigdy nie zmądrzejecie i znów ich wybierzcie
~Iks 21-07-2020 11:14
do: ~Ilonka (9:04)
Ale podpisuje ustawy, które podnoszą samorządom koszty funkcjonowania i tną źródła dochodów, więc przyczynia się do problemu. Zresztą sam kiedyś "błysnął" wypowiedzią, według której rząd daje, samorząd zabiera. Inna sprawa, że z Kalaty w sprawach finansowych wyszedł ananas godny rządu, ale i faktyczny fachowiec by niewiele zdziałał przy tylu kłodach pod nogi.
~Ilonka 21-07-2020 11:35
do: ~Iks (11:14)
Serio? To czemu inne gminy w Polsce maja bardzo tanią wodę? Odpowiem Ci bo nie zdzieraja z ludzi jak w Podgórzynie
~DarioX 22-07-2020 7:03
do: ~Ilonka (11:35)
To inna sprawa, że Kalata powinien dostać kopa za doprowadzenie gminy do takiego zadłużenia. A co do budżetów innych gmin, to na ich stan wpływa bardzo wiele różnych czynników, nie wszędzie występujących, ale to już trochę wyższa szkoła ekonomii.
~Hmm 21-07-2020 11:27
do: ~Ilonka (9:04)
Taa a teraz jeszcze z twoim musimy się meczyć.
~ 21-07-2020 14:37
do: ~Ilonka (9:04)
No tak Ilonko masz racje przeciez musztarda i podpaski potanialy.
~ 21-07-2020 13:54
do: ~Podgórzanin (7:27)
A ja zapytałem, skąd się biorą tacy o nicku Podgórzanin z takimi du...mi pytaniami. Odpowiedział mi, że nie jest psychiatrą i nie pomoże Podgórzyninowi..
~Przesieczanin 21-07-2020 14:22
do: ~Podgórzanin (7:27)
To niedopuszczalne żeby prezydent nie zajął się tą sprawą w trybie nadzwyczajnym, a do tego jeszcze Panu nie odpowiedział, gdybym to wcześniej wiedział to na pewno mój głos w wyborach by nieźle namieszał. Proszę nie tracić nadziei i spróbować w TVN u Pana Szymona Ho...y.
~ 22-07-2020 11:04
do: ~Podgórzanin (7:27)
To tak jakbyś zapytał Prezydenta Andrzeja Dudę dlaczego masz zepsuty kibel w domu lub dlaczego na Twojej ulicy jest dziura w jezdni. Opamiętaj się. Podziękuj wyborcom Podgórzyna za wybór Rady i swojego miejscowego szefa.
~mozebedzienormalnie 21-07-2020 7:36
O!!! i to jest prawdziwa DEMOKRACJA! bo władza ma być dla Ludzi a nie Ludzie dla władzy... Nareszcie Mieszkańcy się obudzili i wzięli władze w swoje ręce!!! Można? Można!!! tylko trzeba trochę chcieć... i brawo!!! I nie popuszczać im i nie odpuszczać im!!! I skończy się ich sobiepaństwo...
~~ 21-07-2020 8:33
do: ~mozebedzienormalnie (7:36)
Właśnie troszkę się mylisz tak samo wójt ma prawa i obowiązki względem ludzi,mieszkancow i tak samo mieszkańcy mają prawa ale i obowiązki względem gminy choć faktem jest że dla mieszkańców jest to utrudnione bo jest brak współpracy,kontaktu ze strony gminy , a gdyby wojt i gnina "otworzyli" się względem mieszkancow jest wiele osób chętnych do pomocy i tych obowiązków
~Człowiek koń 21-07-2020 7:40
Widzę ze mieszkańcy są głęboko zakorzenieni w systemie socjalistycznym i chcieliby do wszystkiego dopłaty!!! Wierćcie sobie studnie, róbcie przydomowe oczyszczalnie!!! Wójt ma racje ze cofnął dopłaty!!! Czas się wziąć do roboty i zapracować na wodę!! KTO NIE PRACUJE TEN NIE PIJE I SIĘ NIE MYJE!!!
~xXx 21-07-2020 7:44
do: ~Człowiek koń (7:40)
Wytrzymaj... jeszcze troszkę... Zobaczysz Kto i dlaczego ma rację...
~Człowiek koń 21-07-2020 13:11
do: ~Człowiek koń (7:40)
Precz z PiS
~jeżozwierz1 30-07-2020 11:54
do: ~Człowiek koń (7:40)
... i nie je owsa - Koniu
~Lema 21-07-2020 7:41
Droga Redakcjo... Nie otrzymacie żadnej odpowiedzi od tej grupy trzymającej władzę -choć to ich zasr@ny obowiazek!!! Tak również -niestety- traktują mieszkańców... Ale to już długo nie potrwa
~Cichosza 21-07-2020 20:57
do: ~Lema (7:41)
Od zawsze ten wójt unikał konfrontacji z mediami i z ludźmi, totalnie zacofany komuna.....prawda w oczy go kole, aspołeczny.....sami pokazują takim zachowaniem ze gdzieś mają prawo.....i mieszkańców.
~Oj tam oj tam 21-07-2020 21:49
do: ~Cichosza (20:57)
Oj tam oj tam. Nauczycielom z Podgórzyna przyznali dodatkowe pensje ale za to nauczycielom z Sosnówki i z Miłkowa okradli podwójnie i zostawili podstawą okrojoną pensję. Za tą kasę niektórzy urzędnicy w dobie korona-wirusa przyznali sobie dodatkowe premie. Wójt i wicewójt wymienili sobie teraz fury, oj tam, oj tam, im się bogato żyje, w końcu ich sponsorujemy i to bardzo wysoko, a że wójt kłamie, to kogo to obchodzi.
~Tam ej 21-07-2020 23:39
do: ~Oj tam oj tam (21:49)
I chałupki pobudowali, mieszkanka kupili
~smiech na sali nauczycielka 22-07-2020 12:48
do: ~Oj tam oj tam (21:49)
no bo sie narobiłas, podczas korona wirusa, nazadawaliście dzieciom , to rodzice siedzieli i odrabiali lekcje, a nawet promocje do następnych klas rodzice ponownie otrzymali..; )
~Iks 21-07-2020 7:53
Niech teraz wójt szczerze i konkretnie wyjaśni, czemu nie ma na to kasy.
~Lok 21-07-2020 8:44
do: ~Iks (7:53)
Co tu wyjaśniać czemu nie ma kasy. Nie ma bo wydana. Słabo się wszyscy interesowali do tej pory. A gdyby tak poanalizować budżety. Można wiele wypatrzeć
~Iks 21-07-2020 11:24
do: ~Lok (8:44)
To pytam o to, NA CO poszło, że na dopłaty nie ma.
~meszkaniec 21-07-2020 12:45
do: ~Iks (7:53)
bo musi dopłacać na szkołę w Sosnówce gdzie jest 30 nauczycieli i 50-ro uczniów.
~ 21-07-2020 15:33
do: ~meszkaniec (12:45)
Ależ jesteś pustakie.Nie pisz o ilości dzieci w szkole w Sosnówce bo nie masz na ten temat bladego pojęcia. Trzaskasz dziobem po próżnicy byle głupa palić.
~wwwww 21-07-2020 23:36
do: ~meszkaniec (12:45)
To niech wójt zlikwiduje szkołę w Podgórzynie. Jak się okazuje jest sprawozdanie za zeszły rok i szkoła w Podgórzynie regeneruje takie straty, za media że utrzymanie jej jest dużo większe niż trzy pozostałe szkoły w gminie. Inwestycja po zbóju, szkoła w Podgórzynie jest już przepełniona a wójt chce likwidować kolejne dwie kosztem dzieci.
~DarioX 22-07-2020 7:05
do: ~meszkaniec (12:45)
Na tą samą, której wynikami chwali się w powiecie? Oj, strasznie mu musi być ciężko z tego powodu.
~Ula 24-07-2020 18:29
do: ~meszkaniec (12:45)
Uczniów jest 100 a grono nauczucieli około 15.Trzeba się zorientować a potem głupoty pisać....
~xxxx4 21-07-2020 8:03
Obawiam się że wójt teraz utrąci inicjatywę pod byle jakim pretekstem. A później sam złoży projekt uchwały o przywrócenie dopłat i całą zasługę przypisze sobie. Wszak na zebraniach mówił że w optymistycznej wersji dopłaty zostaną przywrócone we wrześniu a w wersji pesymistycznej w styczniu 2021.
~Barynka 21-07-2020 11:22
do: ~xxxx4 (8:03)
Jakie usługi? Jakie usługi? Do stycznia będzie nowy wójt, a ten to jedynie z wicewójtem będzie mógł przyjść do gminy ale jako interesant. Ludzie już mają tego serdecznie dość, codziennie kłamie i mówi na drugi dzień co innego, klamka zapadła.
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:18
do: ~Barynka (11:22)
Tam na wójta potrzebna jest osoba wykształcona, ze studiami z zarządzania a nie byle kto, kto ma tylko chrapkę na stanowisko dla stanowiska. Niestety żaden z kandydatów z poprzednich wyborów nie powinien być brany pod uwagę a wieść gminna niesie, że osoby, które teraz robią nagonkę na wójta, to nie z troski o dobro gminy tylko dla własnych partykularnych interesów. Puzle już sobie poukładali.Pr...wo i nieuki, miernota nauczycielska ze szkoły w Sosnówce, która za wpisy na fb pod fałszywymi kontami powinna być pozbawiona prawa do wykonywania tego zawodu za szerzenie nienawiści. Nie popieram wójta,a tym bardziej jego zastępcy, mają wiele za uszami, bura i arogancja w stosunku do mieszkańców i także jestem zdania, że powinni razem z całą radą być odwołani ale jako mieszkaniec gminy nie godzę się by jednych prostaków i nieudaczników zamienić na drugich. Tu musi być osoba kompetentna, która choć trochę zma się na ekonomii i zarządzaniu a nie rządna władzy. Panie mauczycielki zapewne wiedzą o czym mówię, prawda? I wstyd mi, że takie osoby zawistne bez współczucia dla ludzkiego nieszczęścia uczyły moje pierwsze dziecko. Drugiego w wasze łapska nie oddam. Poza tym logika niestety wprost podpowiada, że ze względu na małą liczbę uczniów i bliską odległość uczniowie z Sosnówki powinni uczęszczać do Podgórzyna skoro już pozwoliliśmy na wybudowanie takiego molochu. Dyrekcja jakośmilczy na temat tego, że za pomieszczenia na przedszkole w budynku straży trzeba płacić a to generuje koszty gminy. Ta cała inicjatywa obywatelska to prywatna wojenka.
~Barynka 22-07-2020 9:20
do: ~Mieszkaniec (8:18)
Zgadzam się z tobą co do obecnej elity wójta i obecnej sytuacji. Co do likwidacji szkół już się z tobą nie zgadzam z jednego powodu. Chcesz zlikwidować szkołę w Sosnówce i umieścić dzieci w Podgórzynie, problem jest taki że ta szkoła w Podgórzynie już jest całkowicie przepełniona, więc gdzie chcesz ich tam wcisnąć? A przecież trzeba gdzieś jeszcze dzieci z Miłkowa obsadzić bo wójt za rok tą szkołę na siłę chce dalej likwidować. Nie widzę tego by kosztem każdego dziecka miało ono chodzić do szkoły na drugą zmianę. Szkoła w Miłkowie jest większa od Ścięgien ma pełno wymiarową hale sportową, zaplecze kuchenne. Najlepszym rozwiązaniem jest likwidacja na dzień dzisiejszy tylko jednej szkoły gdzie chodzi najmniej dzieci, czyli Ścięgny. Jest to najmniejsza miejscowość ze szkołą od Miłkowa i Sosnówki więc logiczne jest to że będzie tam o wiele mniej dzieci kolejnych latach się uczyło niż w tych wymienionych miejscowościach. Nauczycielki z Ścięgien można wymienić z Sosnówki jeśli tam jest słaba kadra, ale ja bym je obsadziła po trochu do innych szkół by nie straciły pracę. Miłków to największa wieś w całej gminie nawet od Podgórzyna więc jak dla mnie to jest chory pomysł by akurat tą szkołę likwidować. Niestety wójt ma w czterech literach mieszkańców, urząd gminy zamienił na maszynkę do robienia swoich prywatnych interesów. Interesanci w gminie są podle traktowani, nie jeden się o tym przekonał. Z takim egoistycznym podejściem w naszej gminie już dawno takiego wójta nie widziałam.
~mieszkaniec 22-07-2020 14:53
do: ~Barynka (9:20)
Wara od szkoły w Ścięgnach, zobacz jakie warunki są w Ścięgnach a jakie w Sosnówce
~Daga 22-07-2020 20:58
do: ~mieszkaniec (14:53)
W Ścięgnach nie jest mniej dzieci, poza tym tam jest duża liczba przedszkolaków a dzięki cudownej atmosferze rodzice dowożą tam dzieciaki z Kowar i Karpacza. A jeśli chodzi o względy ekonomiczne to z Sosnówki jest rzut beretem do Podgórzyna a Ścięgny i Miłków to jednak najdalej położone miejscowości. I jeszcze ten fakt, że przedszkole w Sosnówce ( czyli gmina czyli wszyscy mieszkańcy gminy) płaci straży za najem pomieszczeń.
~przedszkolak 23-07-2020 22:21
do: ~Daga (20:58)
przedszkole w Sosnówce płaci za najem pomieszczeń straży, a czyj to jest wymysł? PANA WÓJTA, który nie zgodził się aby było przedszkole w budynku szkolnym mimo, że Szkoła pozyskała pieniądze na adaptację pomieszczeń, nawet projekt mieli. A czy nie do Ścięgien chodzi synek v-ce przewodniczącego rady?
~Pan Dudek 22-07-2020 22:43
do: ~mieszkaniec (14:53)
A tutaj cię mam. Panie Mieszkaniec, widzę że jest pan mieszkańcem Ściegien i urzęduje, pracuje pan w gminie. Tylko dlatego ta malutka kanciapa, szkoła w Ściegnach jest utrzymywana, bo w tej szkole są wasze dzieci. Jeśli będziemy tak podchodzić do ekonomi byle egoistyczny wójt miał dobrze i jego egoistyczna elita w urzędzie z egoistycznymi radnymi i ch z dziećmi to z mieszkańcami nigdy się nie dogadacie, bracie. Podchodząc pod względem ekonomi to pierwsza do likwidacji jest szkoła w Ściegnach. Kompletną głupotą jest likwidacja szkoły w Miłkowie gdzie miejscowość jest największa w całej gminie. A co do Sosnówki jak to powiadają inni niech się wprowadzą nauczycielki z Sciegien to i statystyka nauczania im tam podskoczy, na wszystko jest rozwiązanie. Ale nie z tą gminną władzą, która myśli tylko o sobie.
~mieszkaniec 23-07-2020 10:04
do: ~Pan Dudek (22:43)
ale jasnowidz,tak jestem mieszkańcem Ścięgien, ale co do reszty to tylko twoja wybujała fantazja,nie pracuję w gminie i nie mam dzieci w szkole w Ścięgnach.Gdzie jest napisane o likwidacji szkoły w Miłkowie, tematem jest szkoła w Sosnówce, a tak w ogóle artykuł dotyczy dopłat do wody.Poziom inteligencji pieniaczy zero..., tylko podburzacie a żadnych konkretów.
~Mieszkanka 23-07-2020 22:55
do: ~mieszkaniec (10:04)
Szkoła w Sosnówce nie generuje kosztów tylko pewien inwestor bardzo chce kupić budynek tej szkoły, żeby zrobić tańsza bazę noclegową dla sportowców. A Kalata za drobna opłata mu to obiecał. Dlatego szkole c chce zamknąć
~ 22-07-2020 13:41
do: ~Mieszkaniec (8:18)
Pisz poprawnie, bez błędów wykształciuchu. Dojdzie do wyborów, możesz startować.
~Ula 24-07-2020 18:39
do: ~Mieszkaniec (8:18)
Nie tylko dzieci z Sosnówki uczęszczają do tej szkoły.D?ieci ze Staniszowa,Podgórzyna,Przesieki.Czy ktoś pytał rodziców czy chcą nowej szkoły ?(bez boiska ,chodników) nie nikt nie zapytał.A teraz kosztem innych małych szkół chce się utrzymać tamten gmoloch.Jak się naważyło piwka drodzy włodarze to trzeba samemu je wypić,nie kosztem dzieci i mieszkańców.
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:48
do: ~Barynka (11:22)
Klamka zapadła Panie już klocuszki poukładały. No zapomniałyście tylko, że jeszcze mies,kańcy mają wybór. Tu tylko osoba, która ma doświadczenie a nie żadna miernota, której się wydaje, że zamieszała w szklance wody i na hejcie karierę zrobi. Nie dajcie się ludzie na to nabrać bo całkiem ta gmina w ruinę popadnie.
~Cena rośnie 21-07-2020 8:20
Trzeba się spieszyć bo cena od marca 2021 idzie w górę.
~Hose 21-07-2020 8:59
Cofnęli im te dopłaty za karę, przez awanturowanie się o szkołę.
~Pan Roman 21-07-2020 9:44
W tej Gminie to juz wszystko poszło w kanał finansowy. .. Łącznie z kulturą i turystyką.
~Zaniepokojony. 21-07-2020 10:04
Jaka dopłata co to wogule,ma znaczyć!!???Brawo Panie Wojcie za decyzje o cofnieciu dopłata!!!
~Gustaw 21-07-2020 10:19
Piszę się w ogóle. Betonie.
~chymn 21-07-2020 13:55
do: ~Gustaw (10:19)
Pisze sie w łogule ma...e
~Tytus Flawiusz 21-07-2020 10:25
Wójt narobił z kasą takie przekręty że szkoda gadać. Tylko prokurator z Wrocławia do gminy się nadaje by przetrzepał gminą i sprawdził w papierach jak oni tam funkcjonują. Budżet gminny to nie charytatywna instytucja, by publiczną kasą rozdawać na prawo i lewo, dzisiaj są ku temu takie skutki. Dlaczego urząd nie pisze stosownych pism o dofinansowanie? na różne inwestycje w gminie, przez to obecnie gmina jest zadłużona po same uszy. Przede wszystkim wójt oszukał mieszkańców podając przyczynę likwidacji szkół tym, że budżet gminy przez kilka lat zmalał, okazało się to fałszem. Jedno jest pewne, nie jedne machlojki by tam prokurator odnalazł. Inna sprawa to w gminie nastała kompletna patologia, teraz po korona-wirusie jest gmina jak twierdza nie do zdobycia, coś tam załatwić, tragedia! Z resztą przed tym wirusem było tak samo. Wróć, ponoć jest teraz inaczej, wójt jak się dowiedział ze ma być przeprowadzone referendum, lata po gminie jak ze sr...ką. Jak nigdy wcześniej, zaczął się uaktywniać, to na Facebooku to na różnych regionalnych portalach. Tylko co z tego. Mleko się rozlało i musztarda jest już podana po obiedzie, stało się i oto jesteśmy w nowej rzeczywistości, w której to wójt przez swoje działania doprowadził gminę do takiej trudnej sytuacji jaka jest. Jak się okazuje, garstka ludzi jest za wójtem i będą jego bronić, bo robią z nim czarne interesy, na szczęście spora część ludzi z gminy przejrzała na oczy. Czas na zmiany, oby na lepsze.
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:29
do: ~Tytus Flawiusz (10:25)
Wielu ludzi nie jest za wójtem ale waszej petycji nie podpisze bo to wybór między dżumą a cholerą. Nie kierujecie się drogie Panie dobrem gminy tylko własnym interesem, dość w tej gminie dorobkowiczów i nieudaczników. Wystarczy na Was spojrzeć i człowiekowi ręce opadają, zero kompetencji a kierując się Waszą logiką myślenia i wszystkimi obelżywymi wpisami pojawiającymi się na fb dotyczącymi stanu zdrowia wójta i jego wyglądu dodam, że aparycji reprezentacyjnej także nie można Paniom pozazdrościć. Więc Waszej niekompetencji nie da się dowyglądać. Chcecie się brać za porządki w gminie to zacznijcie od własnej zagrody.
~ 22-07-2020 13:49
do: ~Mieszkaniec (8:29)
Startuj na Wójta. Jesteś najlepszym kandydatem.
~Koks 21-07-2020 10:46
Najlepsze jest to jak lampy gasną o 24 tej a o 4tej rano się zapalają na godzinę jak już jasno jest. Wójt nie liczy bezsensownego poboru mocy przy rozgrzaniu żarówek
~gośćz 21-07-2020 11:10
do: ~Koks (10:46)
Masz racje. Lepiej jak żarówki przemysłowe świecą jak najdłużej aniżeli mają być -dla picu- wyłączane i włączane. A już na pewno ledy!!! w nowiuśkich latarniach. Zaraz będzie potrzebna kasa na wymianę żarówek... Łot beda sie urzedasy dziwić dlaczego??? No przeca zaoszczedzone na tej elektrice... To nie ja!!!??? To tamten!!!! Witamy w dżungli...
~~ 21-07-2020 15:03
do: ~Koks (10:46)
Lampy gasną punkt 22
~Koks 21-07-2020 22:44
do: ~~ (15:03)
W Miłkowie o 24 tej
~~ 22-07-2020 9:02
do: ~Koks (22:44)
Oj chyba spać chodzisz o 21 , ja punkt 22 wracam z pracy i wtedy ciach czarno jak w d...e z latareczka muszę śmigać na szczęście mam disc blisko, być może te lampy gasną po kolei jakimiś miejscami ...
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:32
do: ~Koks (10:46)
To akurat argument nie trafiony bo w dobie kryzysu pandemicznego wiele gmin i miast podobnie szuka oszczędności
~Tytus Flawiusz 21-07-2020 10:57
Dam przykład. Powiedzcie mi dlaczego budowa szkoły i przedszkola w Jeżowie Sudeckim kosztowała 8 milionów złotych a ta w Podgórzynie 21 milionów. Czy pod stołem nie czai się jakiś przekręt? Równie dobrze mogli za 30 milionów wybudować szkołę. A teraz statystyki. Budowane obiekty w jednym czasie, oba podobnie gabarytowo budynki, tylko że ta szkoła w Jeżowie Sudeckim jest większa. W Jeżowie baza edukacyjna została wybudowana dla 300 uczniów i przedszkole dla 100 dzieci. Natomiast w Podgórzynie szkoła została wybudowana dla 200 uczniów i przedszkole dla 100 dzieci. Na dzień dzisiejszy, według podanych danych przez wójta na regionalnym portalu. Obecnie do szkoły w Podgórzynie chodzi już 220 uczniów, do przedszkola 120 dzieci. Wiecie mieszkańcy co się stanie jak wójt polikwiduje szkoły w Sosnówce i w Miłkowie? Dzieci będą się tam uczyć jak w konserwie, w jednym wielkim ścisku, będą chodzić na kilka zmian, powiedzmy od 13 do 18-19 godzin wieczornych. Dla dziecka będzie to jeden wielki horror, nie wiem kiedy on będzie odrabiać domowe zadania nie mówiąc o wolnym czasie co dla dziecka jest istotne i najważniejsze. Sumując to wszystko, pan wójt jest totalnym egoistą, ten ktoś co chciał coś załatwić w urzędzie na nim niejednokrotnie się przejechał. Może napisałem na inny temat ale bardzo istotny. A wójt te wszystkie sprawy olewa.
~yYy 21-07-2020 11:20
do: ~Tytus Flawiusz (10:57)
Tytusie Flawiuszu, już Ci odpowiadam, bo Gminę Jeżów Sudecki reprezentuje doświadczony samorządowiec Pan Edward Dudek, a gminą Podgórzyn.... yyyy... czekaj, czekaj... jak on miał... ssss..... pfffff.... -to, na ra!
~yYy 21-07-2020 11:25
do: ~yYy (11:20)
A tak tak... coś na G... albo na D...
~Rutek 21-07-2020 23:49
do: ~Tytus Flawiusz (10:57)
Na początek polecam zmierzyć powierzchnię obu szkół. Ta w Jeżowie nie jest troszkę większa, tylko kilka razy mniejsza. Jak serwuje Pan taki śmietnik jako "pewne" informacje to nie wiem czy jest sens odnoszenia się do reszty tego bełkotu. Pozdrawiam.
~? 22-07-2020 0:53
do: ~Rutek (23:49)
No tak mniejsza ta szkoła w Jeżowie, a dzieci to kolanem dopychają. Nauczyciele się już nie mieszczą. Czemu nie wydali 50 mln, zmieściliby się wszyscy
~Barynka 21-07-2020 11:14
Nie wiem co wam dadzą te dopłaty jak wójt z fałszywymi radnymi na 3 lata do przodu już przegłosowali uchwały i wszystkie media będą drożeć w kosmicznym tempie. Już teraz woda w gminie jest najdroższa w całej Polsce. Jeszcze trochę to za 3 lata za wodę będziemy płacić dwa razy więcej niż w stolicy.
~$ 21-07-2020 11:32
Domagam się większego wyboru kraftowych piw w Podgórzyńskiej biedronce
~Pipilanstrung 21-07-2020 12:31
Chodźmy wszyscy w weekend do Przewodniczacego Rady Gminy do Przesieki. On tylko nam pomoże.
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:37
do: ~Pipilanstrung (12:31)
Dobry żart. On nie kiwnie palcem, dlaczego ta rada tak funkcjonuje jak funkcjonuje. Z niego taki przewodniczący właśnie, pierwszy rękę za przegłosowaniem tego co wójt wymyślił podnosi.
~Zaniepokojony. 21-07-2020 12:45
Do Gustaw.Beton to jesteś Ty,weź się za robotę a nie dopłaty!!!!Co może jeszcze dopłaty?!!!dopłaty do zakupów itp itd.Zle się mieszka w gminie Podgórzyn to proponuje się wyprowadzić!!!!
~Etam 21-07-2020 13:11
Ej tam, popatrzcie na bip na postanowienie prokuratora o umorzeniu zgloszonych spraw w gminie. Wojt to czytał godzinę ns sesji. Tam napisał prokurator czarno na białym, że w gminie jest wszystko dobrze. Nie ma się czego czepić. Może dalej wojt tak robić. Jest dobrze
~taki polski kraj 21-07-2020 16:08
do: ~Etam (13:11)
To są koledzy, więc jeden drugiemu pomaga. Więc o tym wcześniej pisałem, przydał by się prokurator ale z Wrocławia, OBCY pan. W ten czas jest skuteczniejsza pewność że ktoś sprawdzi dobrze gminę w papierach itd.
~Etam 21-07-2020 23:36
do: ~taki polski kraj (16:08)
Nie wierzę, że ktoś zrobi to jak należy
~Cichosza 21-07-2020 21:00
do: ~Etam (13:11)
Prawo zacofane, systemy przestarzałe
~Człowiek koń 21-07-2020 13:12
Kochamy najlepszego Wójta w województwie Pana Kalatę.
~Byk 21-07-2020 23:49
do: ~Człowiek koń (13:12)
Zostawcie wójta w spokoju. To dobry wójt i zastępca też ok.
~Człowiek koń 21-07-2020 13:15
Dramatem Polski jest 500plus. Nauczyli wolaków żyć z plusów i teraz biedota chce dopłat do wszystkiego. Precz z PiS.
~ 21-07-2020 13:55
do: ~Człowiek koń (13:15)
A ty jesteś tragedią.
~ 21-07-2020 15:50
do: ~Człowiek koń (13:15)
Sam bierzesz te granty na swoje dzieci, a tu udajesz cwaniaka. Twoi rodzice trzynastą emeryturę, a komuś będziesz wymawiał.
~Człowiek koń 21-07-2020 14:17
Panie Wójci Radni w trosce o dobro powierzonej Wam gminy proszę nie poddawać się populistycznym rządaniom dopłat! Precz z socjalizmem!
~sa 21-07-2020 14:48
Dopłaty będą będziecie dopłacać do tego państwa i nosić na garbie coraz więcej a w telewizji będą ogłaszać kolejne sukcesy rządu.
~ 21-07-2020 14:51
Proszę wszędzie dopłaty i najlepiej do wszystkiego a jak potrzeba coś zrobić na rzecz miejscowości w której się mieszka to wtedy nie bo niepoto płacę podatki to jest rozumowanie Kalego Kali tylko brać Kali nic nie dawać
~Człowiek koń 21-07-2020 16:02
Biedota bierąca 500plus zniszczy Polskę. Nie żyje Polska niech żyje Wolska karwa wasza mać.
~ciekawy 21-07-2020 20:28
a ciekawe co Przewodniczący zrobił z projektem uchwały o dopłatach, co go grupa kilku radnych złożyła w lutym tego roku ??? schował czy zakopał
~Jeyson baton 21-07-2020 21:51
Brać kąpiel 1 , 2 razy w tygodniu nie 5 na dermatologi się poduczyć i taniej będzie
~Picuś 21-07-2020 22:17
do: ~Jeyson baton (21:51)
1 - 2 kapiele w tygodniu. Za dużo. Skarbniczka gminna obliczyła, że 2 w miesiącu starczą. I tak jeszcze mamy chodzić w maseczkach. A i urlopy nad morzem i jeziorami będą.
~grzech 21-07-2020 22:24
Słuchajcie ,nie można z wody robić maszynki do robienia pieniędzy dla spółek ,prezesów ich sekretarek i kierowców,kierowników,majstrów,oni wodę sprywatyzowali to nie jest dobro na którym się zarabia ale korzysta...30 zł za kubik wody to granda po prostu...co mnie obchodzą podatki od rury?jak jakiś d...y takie wprowadził to samorząd robi uchwałę o zwrocie i jest normalnie,a tu wójt wkurzył się na marszałka ,że nie dał kasy na rondo w Podgórzynie i odbił sobie na mieszkańcach jaja
~xXx 22-07-2020 7:29
do: ~grzech (22:24)
jak widzisz... można... Ile w tym miesiącu? 700,900, czy 1000 za wode???
~Mieszkaniec 22-07-2020 8:41
do: ~grzech (22:24)
Więc może zamiast bić pianę o dopłaty warto bić pianę o obniżenie stawek za wodę i ścieki.
~ 22-07-2020 9:07
bóg dał ręce to bierzemy, po katolicku nam się należy
~Anna Sosnówka 22-07-2020 12:48
Do tej pory staliśmy z daleka od tej całej szopki dotyczacej szkoły dopłat do wody i MZK. Czytamy komEntarze dopytujemy gdzie można bo informacji i kłamstw tysiące . Dziecko moje chodzi do szkoły w Sosnówce , było zdalne nauczanie gdzie rodzice po 4 godziny siedzieli z dziećmi oczywiście my TEŻ . Booo ciało pedagogiczne miało luz ograniczali się oczywiście nie wszyscy do linków , tematów itd itp , podejrzewam że w całej Polsce tak było chociaż byli tacy co się starali nie chce nikogo bronić ale siostry córka też chodzi do jednej ze szkół w naszej gminie i tam było inaczej chyba bardziej im się chciało . Do sedna , wczoraj byłam w biedronce w Kowarach i dowiedziałam się iż Pani Dyrektor w Sosnówce wystapiła o wypłatę nadgodzin dla swoich nauczycieli w czasie pandemi , ..........W dobie hejtu na wszystko w naszej gminie bo sami wiemy jakie pomyje są teraz wylewane , Mam tylko pytanie do Pani Dyrektor czy to prawda bo szkoły były pozamykane na klucz brak zastępstw to z czego te nadgodziny gdzie całą robotę odwalalismy my rodzice. Jeśli to nie prawda to informuję że taka informacja krąży . Czyżby sobie ktoś to z palca wyssał ?
~kokos 22-07-2020 14:06
do: ~Anna Sosnówka (12:48)
Ty, gościówo... Ty jesteś naćpana, czy o co chodzi...??? To jest prowokacja czy masz zespół Tourette'a....? Do bigosu!
~I 22-07-2020 14:12
do: ~Anna Sosnówka (12:48)
Rok szkolny trwał od wrzešnia 2019,koronawirus zamknął szkoły od marca2020. Wystarczy pomyśleć, a nie powielać plotki. Aż w Kowarach opowiadajä, no, no. Dobra jesteś.
~MK 23-07-2020 22:24
do: ~I (14:12)
Zapomniałaś dopisać: "dobra jesteś Mariolka, ha,ha,ha
~Mari 22-07-2020 22:02
do: ~Anna Sosnówka (12:48)
To teraz w kowarach w biedronce podejmuje się decyzje w sprawie wypłaty pieniędzy za nadgodziny przepracowane przez nauczycieli w szkole w Sosnówce? Do czego w tym kraju doszło. Sodomia i gomoria.
~R.B 23-07-2020 8:50
do: ~Anna Sosnówka (12:48)
Hmmm to ciekawe, do której Sosnówki dziecko chodźi ( w Polsce jest kilka ;) ) bo mój syn od początku wszystkie zajęcia miał on line nawet religię ;), ustalony plan zajęć i pomoc nauczycieli w każdym temacie. Z różnych rozmów wiem, że Sosnówka najszybciej się zorganizowała w tym zdalnym nauczaniu wychowawcy przeprowadzili ankiety co do możliwości sprzętowych i dogodnych form zajęć. Dlaczego ktoś tu kłamie i po co?
~Ula 24-07-2020 18:58
do: ~Anna Sosnówka (12:48)
Droga pani moje dziecko chodzi do Szkoły w Sosnówce.Miało zdalne nauczanie łączenie z całą klasa i odbywały się normalne lekcje pięć dni w tygodniu.Nie siedzieliśmy z dzieckiem na lekcjach bo nie było takiej potrzeby .Nauczyciele szli z programem na bierząco i żadko kiedy były zadania domowe. Więc proszę nie wypisywać bzdur wyssanych z palca .Dorosła kobieta WSTYD!!!
~Polka 26-07-2020 22:30
do: ~Ula (18:58)
Rzadko piszemy przez Rz
~Wiesław - Warszawa 22-07-2020 13:12
Cały Urząd Gminy to wielka kpina. Tam można pisać drogą elektroniczną ale Wójt to facet który nie wie co to jest i nie odpowiada dzwonić również można a tam się nie odbiera telefonów. To jest najgorsza gmina w województwie. Kto tego pana wybrał na Wójta skandal.
~Warszawka 22-07-2020 13:18
Kmioty z Podgórzyna mają problem KMIOTY trzeba było chodzić do szkoły a nie wagarować a teraz do roboty nie gadać głupot do siana i na pole zbierać ziemniaki. Dlaczego ludzie ze wsi są tacy tępi.
~do Warszawka 22-07-2020 17:24
do: ~Warszawka (13:18)
Tylko niekwestionowany KMIOT może tak obrażać innych, wstyd !
~Czereśniak 23-07-2020 22:14
do: ~Warszawka (13:18)
Na wsi ludzie są tępi ? to dla czego wszyscy mówią, że najgłupsza jest właśnie Warszawka
~ 22-07-2020 16:44
co do wylaczania lamp to podobna sytuacja jest w janowicach sa takie oszczednosci ze hejlampy swieca sie juz o dziewietnastej gasna o dwudziestejczwartej gdzie tutaj oszczedzanie i logika gdzie sa radni pan robi co chce a p.....ki robia tak jak pan kaze juz nie wspomne o wykaszaniu poboczy przy drogach jest niebezpiecznie wstyd
~ 22-07-2020 18:40
Zlikwidujmy szkołę w Podgórzynie i przeniesmy dzieci do obory w Sosnówce.
~Ula 24-07-2020 19:01
do: ~ (18:40)
Oborę to ms pan/i w domu .Dzieci to nie bydło!!!
~Pan Dudek 22-07-2020 22:32
Pisze tutaj na końcu, może ktoś to przeczyta. Widzę że weszła aktualizacja przed 16 na tym artykule, pan Szewczyk raptem zaczął się z wójtem udzielać. Mam pytanie. Czy my musimy wójta i wicewójta na siłę się z nimi szarpać?, nagłaśniać na mediach, na komentarzach, by wszyscy się dowiedzieli jakie to oni robią machlojki, by w końcu obcy prokurator tam wszedł i ich zbadał, wiem wiem to nie pomoże, nie ich ale papiery, dokumenty zbadał, czy gmina funkcjonuje dobrze. Jacy to oni są wobec mieszkańców, egoistycznie nastawieni, jak się podle do nas oni zachowają. Niestety taka jest prawda i kto mieszka w gminie bardzo o tym wie. Teraz jak im się pali grunt pod nogami to będą obiecywać nam cuda. A przez te lata narozrabiali bardzoooo duuużo, oj bardzoo dużo. Sorry Winnetou, ale bisnes is bisnes. My ich charakteru nie zmienimy i wiemy o tym że oni się nie zmienią. Teraz będą dla nas dobrzy ale to tylko chwilowe, pamiętajcie o tym, zły charakter człowieka nie zmienia się od tak sobie. Ich czas już się zakończył, niech jadą najlepiej na wakacje na Majorkę lub w kosmos przynajmniej tam od brudu sobie odpoczną, do urzędu już lepiej nie wracają, bo mamy już dość powiększających się długów. A jeszcze będzie lepiej jak oddadzą to co już na lewo rozdali. Jak wspomniałem takich egoistów, mieszkańcy Podgórzyna kompletnie nie potrzebują.
~meszkaniec 24-07-2020 8:43
do: ~Pan Dudek (22:32)
Panie dudek a z główką to wszystko dobrze? piszesz pan o jakichś prokuratorach, za takie bezpodstawne pomawianie to pan żeś powinien odpowiedzieć przed prokuratorem.
~mm 23-07-2020 20:01
taka cena......sprawdzcie krany może tam whisky leci...

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Dla turystów

Przebudowa w centrum

Wracają dopłaty do wody i ścieków

"Skarb" Solidarności ukryty w Komarnie zostanie wydobyty

Policjanci też pomagali

Sonda

Wiemy, jak ważna jest ochrona środowiska, ale czy dbamy o to na co dzień?

Oddanych
głosów
908
Tak
24%
Nie
73%
Nie wiem
4%