MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

W Maciejowej kochają piratów i nienawidzą policji

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 9 lipca 2008, 16:14
Aktualizacja: Piątek, 11 lipca 2008, 7:37
Autor: jelonka.com
Fot. Jelonka.com
Zamalowane oko skrzynki na fotoradar z wulgarnym napisem określającym stróżów prawa „wita” kierowców, którzy przejeżdżają ulicą Wrocławską.

Urządzenie miało poskromić piratów drogowych, tymczasem zainteresowało miejscowych wandali. Ci zrobili „swoje” sprejową farbą i czują się bezkarni. A skrzynka na fotoradar pozostaje póki co bezużyteczna.

W całej Jeleniej Górze w minionym tygodniu ustawiono kilka takich „pojemników”. Nie w każdym jest urządzenie mierzące prędkość i robiące pamiątkowe „pocztówki” tym, którzy złamią przepisy.

Część z takich skrzynek działa na kierowców jako postrach, bo nie wiadomo, w której fotoradar akurat jest. Włożony do tej, która stoi przy ulicy Wrocławskiej, na pewno nie spełni swojego zadania.

Ciekawe, czy sumienia chuliganów odpowiedzialnych za zniszczenie pojemnika, skruszyłby wypadek, który może wydarzyć się w tym miejscu wskutek nadmiernej prędkości? Można wątpić, czy sprawcy aktu wandalizmu jeszcze jakiekolwiek sumienie mają.

Czytaj również

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

O jeleniogórskim rynku

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Komentarze (107) Dodaj komentarz

~zenonekowskikówieckosowoskoli 9-07-2008 16:31
~Paweł 9-07-2008 16:32
Dorwać i wpier*** pałą ile sie da, później do celi i nie karmić przez tydzien. Pozniej osądzić! Tyle w temacie! Za nieposzanowanie cudzej własności należy sie ostry łomot!
~ 9-07-2008 16:39
~qba 9-07-2008 16:56
"Nie w każdym jest urządzenie mierzące prędkość". Chyba raczej w żadnym, a nie "nie w każdym". Słupy bedą stały puste, a policja będzie robić akcje raz na miesiąc...
~Autor 9-07-2008 16:57
ale macie zapłon - pomalowałem to w sobotę a dzisiaj jest środa
~ 9-07-2008 16:59
Byście się chociaż ortografii pouczyli! Jelonki!
~kiero 9-07-2008 17:08
drogi wybudować jak w normalnej europie,wtedy bedzie bezpiecznie
~... 9-07-2008 17:11
~v vv v 9-07-2008 17:12
Policja musi brac pod uwage,ze w Polsce zyje wiecej debili niz w krajach cywilizowanych i takie obiekty beda niszczone regularnie, kazdy fotoradar powinien byc strzezony przez wysoko zamontowany monitoring ,zeby namierzac facjaty tych ktorzy niszcza i za naprawe doic ich albo ich rodziny,inaczej wszyscy bedziemy za to placic.
~Smerf 9-07-2008 17:17
Kilka budek na fotoradar ?? czy jakaś życzliwa osoba może wymienić miejsca w których można spotkać takie cudeńka?? z góry dzięki za odp :)
~ 9-07-2008 17:33
~hirsch 9-07-2008 17:36
powinni postawic druga ukryta kamere obok i cyknac fotke wandalom... i obciazyc ich za wszystkie przystanki, to im sie odechce na cale zycie kawalow!
~jony 9-07-2008 17:38
brawo i prosze zamazać reszte ,najlepiej wykopac i w jakimś bajorze utopić :) mi to do niczego nie jest potrzebne
~mamyTRADYCJE.... 9-07-2008 17:42
heheheheehehheeheheh jaki pomysl mielii hehe
~Zygmunt z Cieplic 9-07-2008 17:44
I bardzo dobrze, że ktoś to zniszczył, najpierw się weźmy za zmianę przepisów i nakazów drogowych. Ograniczenie do 50 km/h na obwodnicy JP i na Wolności to jakiś absurd. Dopóki tak będzie to te radary lub tylko puszki na radary beda wiecznie niszczone !
piipi 9-07-2008 17:45
~Fotoradar bedzie bezpieczny,ale trzeba tam alarm zamontowac.~Tak mysle..
~Mroku 9-07-2008 17:45
Imbecyle brak sił .....
~oz 9-07-2008 17:50
nic nie pozostało jak dokńczyć dzieła zniszczenia ,jak dobrze poszukać to jeszcze kilka takich urządzonek się znajdzie... do utylizacji
~m 9-07-2008 17:51
W sumie to trzeba było się tego niestety spodziewać... Wiadomo, że baranów nie brakuje. A dodatkowo ktoś zupełnie nierozsądnie zamontował te skrzynki na naprawdę niedużej wysokości. Bez większego kłopotu można sięgnąć do nich ręką... Wydawało mi się zawsze, że powinny być duuuużo wyżej.
~Adeek 9-07-2008 17:55
I bardzo dobrze ! Hehe.. brawo za pomysl. Denerwować może nie sam fotoradar a to, że nie ma zadnej tabliczki informującej, że takie urządzenie stoi !!!
~misio 9-07-2008 17:57
HAHA. Zastanawiałem się ile musi minąć dni żeby ktoś zamalował oczko fotoradaru, nie trzeba było długo czekać ;)
~Kierownik 9-07-2008 18:09
Z całym szacunkiem dla autora, ale ta skrzynka stoi na długiej prostej raptem kilkaset metrów od początku terenu zabudowanego, w miejscu gdzie nie ma np. szkoły, a przejście dla pieszych jest kilkadziesiąt metrów dalej. Jaki tam może być wypadek? Był w ogóle w tym miejscu jakiś ostatnio? Jeżdżę tą drogą bardzo często, i nie przypominam tam sobie serii wypadków, a jedyne wnioski do jakich dochodzę, to pazerność osób planujących ustawienie tych wszystkich masztów - wszystkie stoją akurat w miejscach, gdzie spokojnie można jechać powyżej 50 km/h i nikomu by się krzywda nie działa, i przed ŻADNYM nie ma znaków informacyjnych o kontroli fotoradarowej. A ten w Maciejowej to już przypadek szczególny, bo o ile nie popieram chuligaństwa, to ustawienie fotoradaru tuż przy wjeździe do miasta woła o pomstę do nieba. Co jest bardziej niebezpieczne - jazda 70 w miejscu gdzie teraz stoi fotoradar czy gwałtowne hamowanie z przepisowych 90, jakie ma się jeszcze kilkaset metrów wcześniej przed granicą miasta, hm???
~ciekawski 9-07-2008 18:10
niejaki internauta o nicku bono dnia 1-07-2008 o godzinie 14-41 umieścił wpis o treści zamalują soczewkę i po kłopocie jakiś prorok
~cdi 9-07-2008 18:11
~kom17 9-07-2008 18:32
A znaki o foto radarach kiedy się pojawią??? Zna ktoś szczegóły czy prawo się już zmieniło a ja nic o tym nie wiem to jest foto radar stacjonarny !!!
~Danielo 9-07-2008 18:33
a wie ktos moze cos o niejakim fotoradarze w okolicy dworca PKS ?
~Gita P 9-07-2008 18:37
I już malunki zostały usunięte, a słup faktycznie troszeczkę osłabia zapędy niektórych kierowców! Do Smerf - jedna taka puszeczka stoi na ulicy Wincentego Pola przed Jelfą, dla jadących w stronę miasta - pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych.
Riposta 9-07-2008 18:44
Lepiej dróg nie budować, ani nie remontować. Dlaczego? Ano dlatego, że na drogach rządzą b-arany m-ające w-watę zamiast mózgu!!! Dzisiaj ok. 10:15 taki jeden wyprzedzał kolumnę samochodów wciskając się między drugą kolumnę - a wszystko to na drodze z Jeleniej Góry do Karpacza!!!!! Swoją drogą to co za *** czyszczą pobocza jadąc 15 km/h i to o tej porze?!!!!
~ 9-07-2008 18:51
bardzo dobrze zrobili. lepiej niech drogi zrobia a nie radary
~alfred 9-07-2008 18:54
oni mają nieoznakowane Vectry i łapówkarskie przyzwyczajenia, my mamy pojemniki z farbą - walka na ciosy poniżej pasa trwa...
~kp 9-07-2008 18:59
hej Smerf nie spac przecież Policja oficjalnie podała gdzie są fotoradary: oprócz tego na Wrocławskiej przy ul. Spółdzielczej na drodze krajowej nr 3, przy ul. Wolności na wysokości starego młyna, przy ul. Jana Pawła obok estakady i przy ul. Wincentego Pola – obok Jelfy.
~lol 9-07-2008 19:11
polska ...... taka dziwna kraina
~stary wiarus 9-07-2008 19:21
moze przerobic je na karmniki dla ptaszkow?
~BDK 9-07-2008 19:22
szkoda ze na złom nie wywiezli
~alka46@op.pl 9-07-2008 19:31
a moze wogule zakazac jazdy bo to przecierz niebezpieczne nie bedzie trzeba budowac autostrad narodzie zniewolony
~madmax1977 9-07-2008 19:40
WItam, jestem z Jeleniej, ktoś kto projektuje takie urzadzenie powinien wziąćś pod uwage że polska jest specyficznym krajem, jak zobaczyłem pare dni temu pierwszy maszt z radarem zamontowany na wolności odrazu przyszło mi do głowy ze jakis taki niski i huligani bedą to non stop niszczyć, ale jakis Pan architekt nie wziął tego pod uwage, a wystarczyło zeby maszt był o 1 metr wyższy i nikt nie bedzie go niszczył
~taksemyśle 9-07-2008 19:42
Zawsze jestem przeciwko idiotom jadącym na złamanie karku. Ale ustawianie bezmyślne znaków jest jeszcze gorsze. Taka bzdura to m. in. 50-tka na obwodnicy. Podobnie jest w wielu innych miejscach i sytuacjach. Dlatego zamalowany radar rozumiem. Nie jest to pochwała bandytów czy piratów. Jest to protest przeciwko coraz bezczelniejszej inwigilacji obywateli na każdym kroku. Takim innym chamstwem jest informowanie przez rózne instytucje (np BOK sieci komórkowych), że rozmowa jest nagrywana i mamy jedno wyjście: wyrazić na to zgodę. Albo się wyłączyć. Ale to nie jest drugie wbrew pozorom wyjście, bo przecież nikt nie dzwoni, po to by się zaraz wyłączyć. Do chwili, kiedy policja nie poradzi sobie z bezkarnymi idiotami na motocyklach, społeczeństwo nie będzie popierało ich pozorowanych akcji na rzecz rzekomego bezpieczeństwa. Trudno taka natura,.
~skalek 9-07-2008 19:57
w całym cywilizowanym świecie,jak to napisał ~v vv v,maszty są niszczone.Tu wystarczy wymiana szybek i po kłopocie,gorzej gdyby wewnątrz był fotoradar i ktoś wstrzyknoł np.pianke montazową
~no coz 9-07-2008 20:00
hahah wiedzialem ze tak bedzie :-)
~ross 9-07-2008 20:01
popieram kiero... zeby bylo bezpiecznie, to przydalyby sie konkretne drogi... a fotoradary w miejscach akurat bezpiecznych sa smieszne. jeden z nich jest przy aleji Jana Pawla II. Czy ktos moglby mi powiedziec co tam jest niebezpiecznego? podobnie na ulicy wolnosci... wydali troche kasy na to urzadzenie i slupy, full szmalu na nowa sygnalizacje swietlna w centrum, ktora kompletnie nie zdjae egzaminu....;/ nikt nie ma pojecia jakie to sa pieniadzee... chociaz moze i sie domysla... ostatnio dowiedzialam sie ,ze w tym roku powstanie ejszcze 1000 stalych fotoradarow, nie przenosnych.... (podobno.) wyobrazmy sobie jaka to jest kasa iwyobrazmy sobie, ze z Jeleniej Gory nad morze w bardziej oddalony punkt, taki jak np. jak Jastrzebia Gora czy Wladyslawowo bedziemy jechac 2 dni... (metafora taka... ale prawdziwa...) jesli powstalyby normalne drogi z dana predkoscia, to i my bylibysmy szybciej np nad tym morzem i byloby bezpieczniej... ale co tam... to tylko moje zdanie... pozdrawiam:))
~do smerfa 9-07-2008 20:15
Wroclawska, Spółdzielcza( kolo PSB), W. Pola (koło Jelfy), Wolnosci (kolo młyna),Jana Pawła (kolo dzieciołowskiego)
~s. 9-07-2008 20:16
Odstraszanie, złapać delikwenta, osądzić i surowo ukarać. Następny się zastanowi zanim coś głupiego zrobi.
~~Józek 9-07-2008 20:22
~student 9-07-2008 20:23
ale macie nieswieze informacje, radze przejechac sie do maciejowej zanim bzdury napiszecie, wczoraj rano WTOREK jechalem do wrocawia ok 8 rano i byl pomalowany radar, wracalem o 18 i byl juz czysty no chyab ze znow pomalowali, mile widziane jakeis sprostowanie ...
~lu 9-07-2008 20:47
za nisko te radary montują nie można tego na latarni powiesić a nie na wyciągnięcie reki ..
~BANIK 9-07-2008 20:50
hahahah zal widac ze maciejowa wkoncu ja w niej mieszkam hahah
~cieplik 9-07-2008 20:52
Szanowni buntownicy,małolaty,albo bez odpowiedniej ilości szarych komórek,to dla waszego bezpieczeństwa to zainstalowano,bo jak się coś złego stanie ,to gdzie policja?,itd...
~Siwulka do AUTOR 9-07-2008 20:54
~do madmax 9-07-2008 21:01
A słyszałeś Waszmość o magicznym wynalazku jak DRABINA?!
~Gyubal Wahazar 9-07-2008 21:16
Postawcie coś takiego na Lubańskiej w Cieplicach, tiry jeżdżą tam setką a ściganci biją własne rekordy głupoty.Spowalniacze też by zaszkodziły.
~uauu 9-07-2008 21:23
Jak dlugo przekroczenie predkości nie będzie kosztować 2000 PLN, tak bedzie na polskich szosach jak jest. A recydywa razy dwa, trzy .... to hołota sie nauczy jak sie jeździ. Tylko finansowo mozna baranów nauczyć, punkty mozna se wsadzić we duupę. Przejechałem do Chorwacji, troche po i z powrotem i pierwszy wypadek widziałem w Polsce, ze 4000km bez przeklinania na współuzytkowników dróg, mozna tak ale nie w kraju kwitnącego buraka.
~pałować kretynów 9-07-2008 21:30
Skąd się biorą te wszystkie kretyny ? Jedni idioci malują skrzynki a drudzy idioci - analfabeci komentują to w "Jelonce". Napisałem to do kretynów . Normalnych wpisów się nie czepiam.
~KpC do taksemyśle 9-07-2008 21:53
Koleś pewnie jesteś cofnięty w rozwoju dlatego nie będę dyskutował, a że nie masz motocykla i jeździsz puszką to zapewne nazywanie motocyklistów idiotami podnosi twoje samopoczucie i czujesz się lepiej. Co do fotoradarów - TAK - przy szkołach i miejscach częstych kolizji i potrąceń. NIE - w pozostałych miejscach Z moich podatków także są te fotoradary niestety nie zawsze w słusznych miejscach. W UK ludzie radzą sobie troszkę skuteczniej, w miejscach gdzie fotoradar jest ustawiony, a nie jest to uzasadnione robi się tak jak pokazuje filmik na znanum serwisie. Filmik o nazwie Gasto Jihad i inne. Bezpiecznej jazdy 4all
~ 9-07-2008 22:20
~MieszkaniecJG 9-07-2008 22:29
Mnie najbardziej zastanawia radar przy salonie Renault na JPII pilnuje chyba tylko aby się pod górkę na wiadukcie nie rozpędzić... No jest jeszcze "niesamowicie ruchliwe" skrzyżowanie z Paderewskiego, z którego mogą tylko mieszkańcy tej ulicy wyjeżdzać (nie widziałem nigdy tam stłuczki z tego powodu. To chyba dla nich postawili fotoradar bo może mają kłopoty z włączeniem się do ruchu :))). Fotoradar miał by sens chociażby za wiaduktem (wyjazd z TESCO) albo mogli się obudzić parę lat temu kiedy przy salonie Renault było przejście dla pieszych. Uratowało by to pare ludzkich żyć. Teraz to szkoda puszki na to miejsce. Jest wiele innych lokalizacji, które mogły by uratować komuś życie.
Czarny 9-07-2008 22:30
Aż musiałem się zalogować jonhy ty debilu
~zle myslisz 9-07-2008 22:37
na zachodzie, w niemczech i holandii sa lepsze drogi, ale ograniczenie predkosci do 50 km/h i fotoradary w kazdym miescie.. jest wiecej samochodow, a mniej wypadkow....
~ 9-07-2008 22:46
chuliganow??! przeciez to sami kierowcy robia!!!!
~student 9-07-2008 22:47
radar juz czysty !!! od wczoraj jelonka znow nie dodala mojego komentarza, nie lubi witac krytyki ...
~Zazu 9-07-2008 23:03
Jaki wpływ na bezpieczeństwo ma fotoradar? ŻADNE Mandat przychodzący po 3 miesiącach nijak wpływa na moją jazde przez te 3 miesiące. Jeżeli jadę 120km/h przez wioske i dostane fleshem po oczach i tak zapłace więc nie zwalniam ( fotoradarów nie ustawia się jeden za drugim ) WIedząc, że jest fotoradar, zwalniam. Minę skrzynkę i dalej gazuje...
~------------------------ 9-07-2008 23:07
foto radar lol [żal]
~_wójekstrażnikabeznicka___ 9-07-2008 23:56
~hirsch 9-07-2008 23:59
dzieciolowskiemu pewnie odwdzieczyli sie za tego jelonka, czy hirlaka, a tak powaznie, to nie ma znaczenia gdzie taka puszka jest zamontowana, powinna byc wszedzie tam, gdie stwierdone jest przekraczanie predkosci, na zapadzie, powtarzam, sa na skrzyzowaniach przed swiatlami, wolniej jedziesz - dalej zajedziesz i nad morze tez dojedziesz, goraca dyskusja rozgorzala na ten temat, szkoda tylko, ze niektorym sie strasznie spieszy... oby nie na tamten swiat...
~DJ 10-07-2008 0:05
Maciejowa to wiocha na sile przylaczona do Jeleniej,pelna burakow ktorzy wszyscy sie znaja i wszystko o wszystkich wiedza.Remiza,boisko,pawilon i klecha ktory rzadzi i wszystko wie-jednym slowem jak w serialu "Rancho".Wiec nie ma sie co dziwic ze miejscowe chamy maluja z nudow fotoradary.
~skalek 10-07-2008 0:49
na fotografi jest maszt z ulicy Wolności przy tzw.starym młynie szanowna redakcjo
~Prezydent 10-07-2008 8:23
~DO ROSS 10-07-2008 8:30
Ty chyba jesteś spoza Jeleniej, a nawet jeśli mieszkasz tu to nie znasz za dobrze ulicu Jana Pawła II. Przecież tam to dopiero jest niebezpiecznie!!!Mówię o przechodniach...ile razy tam dochodziło do wypadków???!!!I taki własnie fotoradar zmusi kierowcę żeby zwolnił a dzięki temu pieszy będzie miał większe szanse na to ,że przejdzie przez jezdnię cały!!!!A tak wyprzedzając kolejne komentarze dodam tylko, że nie można mieć pretensji do pieszego, że się w*** na jezdnię bo to jest taka ulica gdzie jak się nie wepchniesz to ŻADEN pie***kierowca Cie nie puści!!!!
~człowiek 10-07-2008 9:31
najgorsze jest to że stawiają te skrzynki i usuwają takie szkody z naszych pieniędzy,tak po za tym to róbta co chceta
~ross 10-07-2008 10:45
tylko, ze piesi tez powinni uwazac gdzie przechodza... nie jestem spoza jeleniej... dochodzil do wypadkow - owszem ,ale oile sie nie myle to tam nie ma juz przejscia dla pieszych. z reszta zaraz obok jest normalne przejscie dla pieszych ze swiatlami tak ciezk otam przejsc na druga strone?.... z reszta nie mowimy tu o pieszych tylko o bzdurnych fotoradarach... i takie ejst moje zdanie
~Kierownik 10-07-2008 11:04
Koło Dzięcioła nie ma żadnego przejścia dla pieszych (już na szczęście), więc fotoradar tam niepotrzebny. Na całej obwodnicy to jakieś nieporozumienie. Legnicka we Wrocku przechodzi przez o wiele bardziej zabudowane tereny, ludzi w pobliżu dużo więcej, a jakoś ograniczenie jest do 70 i serii wypadków też nie widać. I nie piszcie, że czasem ktoś się puknie, bo takie rzeczy czasem zdarzają się i na drogach osiedlowych przy 40. Podnieście prędkość na całej obwodnicy do 70, to wtedy fotoradary na obwodnicy jeszcze jakoś zrozumiem. Druga rzecz, to co z tego, że Policja podała gdzie stawia maszty, skoro przyjedzie ktoś z innego regionu Polski (w końcu Karkonosze są dla turystów) i nie wie gdzie one stoją. Zobaczy maszt ni z gruchy ni z pietruchu i da ostro po hamulcach (a to chyba bardziej niebezpieczne niż jazda 70). Ma więc najpierw dzwonić na 997 i pytać, gdzie na trasie stoją fotoradary??? Po to powinny być odpowiednio wcześniej znaki informacyjne o fotoradarach. No chyba, że to celowa pułapka na turystów, no bo przecież lokalni wiedzą gdzie stoją.... A trzecia rzecz, do cieszących się z planów postawienia kolejnych tysięcy fotoradarów i podniesienia mandatów do kilku tys zł - poczytajcie sobie dokładnie o tym pomyśle, a potem przejeździe się swoim autem. O co chodzi? Karane ma być z automatu KAŻDE przekroczenie prędkości o min 5 km/h (teraz formalnie też tak jest, ale w praktyce limity są trochę bardziej życiowe), a czy ktoś ma w aucie legalizowany prędkościomierz??? W rzeczywistości prędkość na liczniku jest +- 5-10 km/h inna od faktycznej. Więc możesz sobie nawet jechać wg licznika 50 km/h a i tak masz szansę, że capnie cię foto. Fajnie??
~Aga 10-07-2008 11:24
Hehe teraz taki fajny kolorowy jest.......
~Misio 10-07-2008 12:31
Hehe teraz ma w sobie barwy Polski ; D Popieram kolesia co to zrobił ; > Świetny pomysł ; D Pierw zróbcie drogi a potem radary!
~jacuś 10-07-2008 12:49
Może należało rozpocząć od uporządkowania oznaczeń dróg - usunąć zbędne (w tym ograniczenia i ewentualne podwyższenia prędkości) i postawić brakujące, równocześnie dokonać napraw uszkodzonych nawierzchni (nie czekać do kolejnych wyborów, zgodnie z wieloletnią praktyką). Dopiero po tym ustawiać fotoradary, które zdyscyplinują kierowców w tym stróżów prawa.
~kierowca "TIRa" 10-07-2008 13:15
U naszych zachodnich sąsiadów jest pełno takich fotoradarów, co miejscowośc to 2-3 fotoradary, ważne skrzyzowanie fotoradar..i spelniają znakomicie swoją role. JESTEM ZA FOTORADARAMI ALE POD WARUNKIEM ZE ZNIKNĄ MIŚKI Z SUSZARKAMI!! A co do tego aktu wandalizmu to nie widze żadnego problemu..przecież jak komus auto pomaluja czy elewacje budynku to przecież mala szkodliwośc spoleczna a co dopiero taki fotoradar..Tak mi Polska Temida wmawiała od 1989roku..A tak na serio czy to fotoradar czy elewacja to za zlapanie sprawcy baardzo dotkliwe kary lub cięzkie prace spoleczne, kopalnie itp. To 10ciu innych wandali zastanowi sie czy warto jak sie jednego przykładnie ukara. Pozdrawiam.
~Kierowca 10-07-2008 13:51
Koło Dzięcioła nie ma żadnego przejścia dla pieszych (już na szczęście), ale nadal jest pokusa do "grzania rury" - wiec radar jest tam wskzany. Radary nie sa do straszenia kierowcow, tylko do dojenia baranow - potencjalnych zabojcow. Jak im punktow przybedzie, albo kay ubedzie to sie sami przestrasza. Al. JP II nie jest obwodnica (obwodnica jest bezkolizyjna serpentyna), tylko droga miejska niestety z wieloma wjazdami i zjazdami (TESCO) oraz przejsciami dla uczniow "budowlanki". Nie przypadkiem byly tam wypadki i ograniczenie jest jak najbardziej wskazane, chocby dla moich dzieci, ktore ida do sp8. Cwaniakow juz nie bedzie, sa tylko w internecie. Prawdziwe cwaniaki nie daly sie wywiezc za granice w latach 70-tych i do dzis wisza na haku... inni zawisna na drzewie!
~Kris 10-07-2008 15:27
zloty666 10-07-2008 16:04
w jakim celu została zamontowana skrzynka na fotoradar koło dzięcioła ?!?
~hahahahahahhahah 10-07-2008 16:10
~exxon 10-07-2008 16:34
co będzie jak będe w dzień w dzień cykany na fotoradarze? czy przyjdzie mi 30 razy po 200zł?
~onik 10-07-2008 16:38
gdzie jest WROCŁAWSKA???
~dla niekumatych 10-07-2008 17:17
w celu poprawy stanu finansowego policji i skarbu panstwa...
~ross 10-07-2008 22:25
popieram w pełni KIEROWNIKA... święte słowa!!! :)
~lol 10-07-2008 22:36
Do exxon: w szkole nie uczyli ile jest 30 razy 200 PLN ? Uwierzysz, że nauka kosztuje !! Oba BeeMWe trza bedzie spieniężyć . Błogosławieni którzy nie zobaczyli a uwierzyli, albowiem ich jest królestwo niebieskie ( o czasie a nie przedwcześnie).
~Kierownik 11-07-2008 0:01
Do Kierowcy Czy m.in. Twoję dzieci oraz uczniowe budowlanki przechodzą przez ulicę koło Dzięcioła?? Na dziko?? Tam nie ma przejścia, a najbliższe przejscie ma sygnalizację świetlną, więc o co Ci chodzi?? I od dyscyplinowania w takiej sytuacji jest sygnalizacja świetlna, i dotyczy to zarówno kierowców jak i pieszych, którzy często jej "nie widzą". A Jana Pawła jest obwodnicą miasta, chyba nawet oficjalnie północną, a bezkolizyjne to są autostrady a nie obwodnice czy nawet drogi ekspresowe, kolego. Cały czas wracam do przykładu Legnickiej we Wrocławiu, która jest o wiele bardziej ruchliwa i ma też więcej przejść dla pieszych, i jakoś ograniczenie do 70 nikomu nie przeszkadza. No ale tam faktycznie ludzie są nauczeni korzystać z przejść dla pieszych z sygnalizacją i nie wchodzą jak barany pod auto, jak to się na naszej obwodnicy w wielu miejscach dzieje. Więc może należałoby wyedukować mandatami z pół pieszego Zabobrza najpierw, hm??? Wtedy się faktycznie zrobi bezpieczniej na obwodnicy.
piipi 11-07-2008 0:56
..tak mysle i mysle,a moze w tej skrzynce radarowej PSZCZOLY umiescic. ~Te inteligentne owady potrafia np: "wroga" uzadlic,a takze dla misia miodek slodki zrobic !.
~DO ROSSA 11-07-2008 8:27
Pisałam o pieszych a to się przecież wiąże z fotoradarami. Po drugie wg mnie źle, że zamnkneli tamto przejście bo trzeba iśc na około a to tak zajmuje 5 minut jak nie troche więcej bo jeszcze trzeba czekać na światłach az zapali się zielone. Zastanówcie się Wy jako piesi a nie jako kierowcy czy chciałoby się wam iśc taki kawałek na światła??Ile razy przechodziliście w miejscu nie dozwolonym??Tak samo jak kierowcy narzekają na bezsensowne ograniczenia prędkości np na obwodnicy, tak samo jest z pieszymi-pasy są w bezsensownych miejscach,tak że "kółka" trzeba robić-niedługo to zycia nam brakne!! Łatwo jest mówić o pieszych z pozycji kierowcy, a jak już wysiada się z auta to wtedy zmienia się myślenie i taka jest prawda!!!!!!!!!!!
~hirsch 11-07-2008 13:41
obwodnica jest tylko z nazwy, z zalozenia gierkowskiego miala byc obwodnica, ale w teorii, wieloletniego budowania i rozbudowy zabobrza stala sie droga miejska. obwodnica, jak sama nazwa wskazuje biegnie na obrzezach miasta, a jpII taka w praktyce nie jest, wole stracic pare minut i puscic dieci naokolo pod wiaduktem czy na swiatla, niz zycie swoje lub najblizszych, a nawet drogie jest mi dalszych...
~hirsch 11-07-2008 13:49
juz za kadencji jasnie swiecacego nam marka zginelo na tej "obwodnicy" bodajze 6 osob, zadajcie sobie pytanie, czy warto bylo ja zagrodzic - ja uwazam, ze warto!
~MW 11-07-2008 20:59
~ross - do osoby DO ROSSA 12-07-2008 8:02
ok. Zgadza sie, trzeba gdzie niegdzie robic kolka, ale czy to jest wina kierowcow,ze tak zostaly zrobione przejscia dla pieszych? tzn, ze fotoradar zostal tam postawiony po to, zeby przejscie dla pieszych, ktorego tam nie ma i jest niedozwolone bylo bezpieczniejsze? ciekawe... problem w tym,ze tam teraz kazdy zwalnia do tej 50 i jesli ktos tam bedzie mial zamiar przejsc i zostanie uderzony z taka predkoscia, to bedzie jego wina, bo tam przejscia nie ma!! przemysl bardziej to co napisalas. Ludzie przechodzili tam i przechodza nadal, mimo ze to jest niedozwolone, kierowca nie ejst w stanie tez wszystkiego przewidziec, a ten "cudooowny" fotoradar wcale nie pomoze w zmniejszeniu wypadkow i nie pomoze pieszym... fotoradary sa bzdurne. naprawde. tabliczek informacyjnych o nich brak, a jeszcze wieksze zagrozenie stworza keirowcy, ktorzy leca sobie obwodnica z jakas normalna, ze tak powiem predkoscia, bo 50 to tam nie ejst normalna predkosc, zauwaza fotoradar, po hamulcach i dopeiro by moglo sie dziac... smiechu warte to wszystko.... najpierw drogiiii, normalne ograniczenia predkosci i jakies normalne przepisy, a dopiero potem fotoradary!!....
~Janek 13-07-2008 21:37
Żyje w pięknym kraju, a pośrodku Wisła - tyle miałem zrobić a tu FOTKA przyszła...................
~streetracer 14-07-2008 21:42
Tuptus 15-07-2008 23:19
Jeśli będę miał taką możliwość ... Zrobię to samo !? Dlaczego , to NIE JEST PODNOSZENIE BEZPIECZEŃSTWA tylko NOWE PODATKI i to za nasze ciężko zarobione pieniądze . A na rogatkach proponuje napis " LIKWIDACJA MIASTA JELEIA GÓRA WYPZEDAŻ 50% dala marketów " bonus dla Ciepic oddajmy w całosci " żabce , biedrące i wszystki robakom . A miszkańcy do ROBOTY NA ZACHUD !!!
~darek 16-07-2008 1:29
moim zdaniam to jest śmaieszne żeby stawiać "puszki" po to aby były,skoro policja ma jeden fotorsdsr to po co stawiaja tyle skrzynek???
~do Smerf 16-07-2008 19:10
1. Wjazd do Maciejowej od strony Wrocławia stoi na pierwszej prostej po prawej stronie naprzeciwko sklepu 2. Ul. Wincentego Pola koło Jelfy od strony Maciejowej stoi po prawej stronie 3. Al. Jana Pawła II stoi koło salonu Renault na paśmie trawy łapiąc wjeżdżających na wiadukt 4. Ul. Wolności koło Gorzelni przed zajezdnią MZK w kierunku Jeleniej 5. Ul. Spółdzielcza w okolicach Jel-Car'u
~XXX 17-07-2008 12:45
ty Pawle musisz byc polskim policjantem skoro masz takie metody.
~taki tam 18-07-2008 0:36
Witam! Do końca roku wszystkie puszki mają być pełne.
~tomekk 18-07-2008 10:48
I bardzo dobrze :) Owszem, powinni postawić odpowiednie oznaczenia aby zapobiec nagłym niespodziankom przed puszkami, ale argument z drogami... Nie rozumiem - jeśli są fatalne drogi (a wiemy, jakie są), to należy prędkość dostować do nich, a nie ciąć jak po autostradzie i narzekać na stan nawierzchni. ~darek - dlaczego śmieszne. Jest 5 masztów i nawet 1 fotoradar. Nie zapalają się jakieś żarówki informujące o tym, gdzie fotoradar jest, a gdzie go nie ma, skutkiem czego wszyscy jada wolniej na sam widok masztu. Moim zdaniem nie ma sensu montować wszędzie radarów - wystarczy 50%pokrycie i będzie ok. Sam masz jest skuteczny - ostatnio wiedziałem, że zbliżam się do fotoradaru zanim go zobaczyłem, bo nagle taksówkarz jechał 55km/h :D Powinno się być może ustalić lepiej kryteria lokalizacyjne, ale skoro już stoją tam gdzie stoją, to niech robią swoje. Jeśli ktoś "ma jaja" jechać szybko, bo ma doświadczenie, samochód lub , to niech będzie konsekwenty i płaci za mandaty. Co do cwaniaków-malarzy, to przypadł mi do gustu pierwszy komentarz. Pozdrawiam
~antyradar 18-07-2008 22:52
~jeeee 19-07-2008 10:49
~ 19-07-2008 18:50
ty idioto lecz sie
~Marian 25-07-2008 12:54
Do wszystkich, którzy namawiają do niszczenia skrzynek na fotoradar!!! To nic innego jak podżeganie do popełnienia wykroczenia a przecież bardzo prosty ustalić te osoby po adresach i surowo ukarać ale to zadanie dla Policji!!
~jOpX 1-08-2008 23:52
Hahahahaha.. xD dobrze
~JA 3-08-2008 15:51
~twix 4-08-2008 9:10
jesli wypadek spowodowany bedzie duza predkoscia to co dalo by gdyby ten fotoradar funkcjonowal??...na trumnie bylaby ladna pocztowka z ostatniej podrozy??
Johnny 7-09-2008 13:20
muahahahaah..... po tych waszych komentach to na BANK zaczne uczęszczać na J.Polski......8) I wezmę korepetycje z czytania ze zrozumieniem..... buahahahaahha
Johnny 7-09-2008 13:25
muahahahaha... czytajcie komenty....

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Nietypowa akcja

Najczęstsze problemy pożyczkobiorców – jak sobie z nimi radzić?

Zakończenie XLIX Rajdu na Raty 2019

Niszczą ulicę Szymanowskiego

Mikołajkowy bieg

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
705
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%