MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

W Kowarach powstaną wyciągi narciarskie

Wiadomości: Kowary
Piątek, 23 stycznia 2015, 9:59
Aktualizacja: 10:03
Autor: Mea
Fot. Archiwum
– Liczymy na to, że jeszcze w tym roku ruszy budowa Stacji Sportów Zimowych i Paralotniarstwa – mówi Bożena Wiśniewska, burmistrz Kowar. Obiekt ma powstać na górach Sulica i Czoło, na Pogórzu w okolicach sztolni.

Stacja Sportów Zimowych będzie się składać z czterech wyciągów krzesełkowych, w tym jednego sześcioosobowego i trzech jednoosobowych.

- Ponadto będą gondole między górą Sulica i Czoło dla dzieci i pięć wyciągów talerzykowych – powiedziała Bożena Wiśniewska. Inwestycja ma kosztować około 100 mln zł.

- Dzięki temu będziemy mieli zniżki dla mieszkańców i dzieci, by mogły korzystać z nowoczesnej Stacji Sportów Zimowych – mówiła burmistrz Kowar. Pozwolenia środowiskowe zostały już wydane, inwestor czeka jeszcze na pozostałe zezwolenia, by rozpocząć budowę.

Ogłoszenia

Czytaj również

Młodzież ZSRA o jakości powietrza  

Charytatywny piknik  

„Grabarów” bezpieczny

Komentarze (55) Dodaj komentarz

~Kowal 23-01-2015 10:23
Ludzie! Karkonosze nie mają POGÓRZA!!!!!!!
~błąd 23-01-2015 10:42
nie na Pogórzu tylko Podgórzu - to dzielnica Kowar za pętlą autobusową na ul. Wiejskiej
~xx 23-01-2015 10:45
ciekawe po co jak tam nigdy śniegu nie ma.już kiedyś były tam wyciągi i wszystko padło.
~Leonard 23-01-2015 11:14
Ta stacja to już legenda. Powstaje od wielu lat i jakoś powstać nie może...A bo to, a bo tamto...A Czesi zrobili podobną stację sportów zimowych Ski Arena w Malej Upie w jeden rok. No ale my jesteśmy sto lat za Czechami.
~ 23-01-2015 11:22
Może kiedyś uda nam sie dogonić czeską gospodarkę. Musimy brać z czehów przykład.
~do 11:22 23-01-2015 11:59
my nawet elektrowni atomowej nie mamy a oni tak
~ksawercia 23-01-2015 12:33
Od lat słyszymy te same śpiewki a czas mija. Inni już dawno zarabiają dudki na zimowych turystach a w Kowarach czas mija sennie i bezpowrotnie mijają utracone korzyści.
~xxx 23-01-2015 13:07
Przy takich łagodnych zimach jakie mamy obecnie to ryzykowny biznes,zwłaszcza na dość nisko położonych stokach ,możliwy jest tam nawet cały sezon bez śniegu i temperatur umożliwiających naśnieżanie.
~j23 23-01-2015 13:08
te wyciągi powstaną tak jak basen
~STACH 23-01-2015 13:41
A co na to ekolodzy-terroryści od cietrzewi. Uciekły, zostały wyłapane, wyzdychały czy uciekły np. do Czech. Nie zdziwię się gdy jacyś kanapowi ekoterroryści z jakiej tam "Koziej Wólki" czy Wrotka lub Warszawki stwierdzą występowanie na tym terenie endemicznej muszki lub komara podgórskiego i skutecznie zablokują tę inwestycję.
~czesio 23-01-2015 14:09
Gondola dla dzieci? Wyciągi krzesełkowe jednoosobowe? Coś się redaktorom po...myliło.
~ 23-01-2015 14:11
ciekawe czym jeżdżą ci pseudo ekolodzy żadnego nie widziałem w ekologicznej bryce tylko starymi rzęchami się rozbijają. Cietrzewia pomylił z gołębiem. Czesi to już nie wiedzą ile kasować za karnety a tak naprawdę to Polacy nabijają im kabzę. Gdyby nie te twarde łby urzędasy wyciągi powstały by już kilka lat temu. Ekolodzy w kowarach to byli ale nocą na podgórzu bo w dzień siębali
~!!!!! 23-01-2015 16:37
HA HA HA !!!! ale numer super dowcip !!!! pierwszy raz o tym słyszałem około 1995 roku !!!!! mimo wszystko trzymam kciuki !!!
~narciarz 23-01-2015 17:14
Bzdura. Nie będzie wyciągów na górze Czoło. Raport oddziaływania na środowisko nie przewidywał tam budowy. Inwestor musiał zrezygnować z tego zamiaru.
~a 23-01-2015 19:12
jeśli to ma być ten sam inwestor co budował park sudecki w Jeleniej to powodzenia.Nawet placu zabaw nie ma.Nie wspominając o sklepach ,fitnesach,osiedlu zamkniętym...itp.a to wszystko było w planach.
~piotr58 23-01-2015 21:37
Najlepiej jak dzielna "dziennikarka" podaje wiadomości(rewelacyjne) bez pokrycia!!!W Kowarach kanapa na sześć osób ? Tak i sto wyciągów krzesełkowych jedno osobowych ?! Taaaa i dwieście gondoli (w Wenecji chyba ..!.) No to chyba też lądowisko promów kosmicznych??? A dlaczego nie...??? Inwestor tylko czeka ,żeby wydać te 100? milionów...Żenada do potęgi N!! Opamiętajcie się trochę , nie wszyscy czytelnicy to skończeni debile....
~nikt ważny 23-01-2015 21:38
A cietrzewia już tam nie ma ? Bo MC (z) KOWAR go wytropił Materiał w internecie
~piotr58 23-01-2015 22:13
Już to widzę. O tych wyciągach mówi się ładne 40 lat. Przyjdzie dyrektor Raj i wszystko zablokuje jednym kiwnięciem palca. Wystarczy że zapłaci za jakieś spreparowane ekspertyzy swoim kolegom z Uniwersytetu Wrocławskiego i wszystko jest w stanie zablokować.
~sudek 23-01-2015 22:25
Tam gdzie jest KPN tam nie ma inwestycji. Ciekawe dlaczego przez tyle lat KPN blokował budowę wyciągów na Czoło a nagle pozwolił? Cietrzewie się wyniosły? A może czekają na rozpoczęcie budowy a potem zaczną ściągać haracze pod każdym mozliwym pretekstem, gdy gmina już nie będzie mogła się wycofać. KPN to przecież pany i władcy gór. Niejeden inwestor żałował że cokolwiek wybudował w Karkonoszach właśnie z powodu kontaktów z KPN.
~Anatol 23-01-2015 22:50
Ciekawe, że wyciągi w Kowarach da się wybudować, a single tracków pod Sobieszowem już nie. Przecież single tracki to dużo mniejsza ingerencja w przyrodę. Dziwnie mi tu śmierdzi ta sprawa... Czyzby ktoś za mało dał w łapę odpowiednim osobom? Warto było oddawać tereny KPN, żeby teraz ten robił takie problemy?
~ 23-01-2015 23:37
zaraz "nałkoffcy" - koledzy dyrektora Raja znajdą jakiś endemiczny grzyb na kosodrzewinie i tyle będzie z wyciągów.
~ 24-01-2015 0:01
już wiele razy tą bajkę słyszeliśmy
~pech 24-01-2015 8:18
Kowar polega na tym ,że włodarze nie mieli siły ,chęci ,cholera wie co jeszcze do inwestowania.Przez 50 lat co tam zbudowano./?A teraz naprzeciw rzyrodzie ,bez udziału cietrzewi.Jak globalne ocieplenie -jaki ten rok,to my wyciągi.Zabraknie wody i forsy na prąd przy naśnieżaniu.
~SadButTrue 24-01-2015 9:41
Ta Stacja powstaje bodajże od 2003 r., kto jeszcze w to wierzy...
~z innejbajki 24-01-2015 15:11
-- wypowiedź pani Burmistrz na Spotkaniu noworocznym w kowarskim domu kultury : B. Wiśniewska zapowiedziała także kontynuację działań zmierzających do budowy Kowarskiej Stacji Sportów Zimowych. – Mam nadzieję, że w tym roku uzyskamy pozwolenie na budowę – powiedziała.
~narciarz 24-01-2015 16:50
Pech Kowar polega na tym, że KPN ciągle wścibia tam swoje paluchy, a nie że nie mają siły i chęci inwestować. Zresztą miasto samo nic nie zainwestuje, konieczny jest prywatny inwestor. A nikt nie ma ochotę na batalię z KPN. Jak nie cietrzewie, to muflony, jak nie muflony, to endemiczny grzyb... Każdej sprawie można w ten sposób ukręcić łeb. Nie wierzę w rzetelność tych "ekspertyz", jak się ma kontakty w światku naukowym to "naukowcy" napiszą ekspertyzy na każdy temat dla swojego kolegi. Popatrzcie jak było w Małej Upie, gdzie przez jeden sezon wybudowano 6-osobową kanapę na Czoło. A u nas przez 50 lat się nie dało. Czy tam jest inna przyroda? Nie, tam tylko nie ma takich wałków jak u nas w KPN-ie. Nepotyzm w KPN jest tego najlepszym przykładem.
~narciarz 24-01-2015 16:52
I jeszcze jedno: Gdyby nie KPN to Kowary juz dawno byłyby drugim Karpaczem i Szklarską Porębą, bo warunki narciarskie na stokach Czoła są wręcz idealne. Była nawet po wojnie koncepcja budowy wielkiego ośrodka narciarskiego w Budnikach, ze względu na wspaniałe warunki śniegowe w tym miejscu. Potem utworzono park narodowy i niestety cały projekt spalił na panewce.
~kowarzanka 24-01-2015 18:17
@narciarz: Zgadza się. Fragment artykułu nt. Budnik: "W szkole (a raczej szkółce, bo były lata, że uczęszczało do niej zaledwie kilkoro uczniów), do której uczęszczały dzieci z Budnik, 26 listopada obchodzone było święto pożegnania słońca, a 15 lutego jego powitania. Specyficzne położenie osady powodowało również, że śnieg utrzymywał się tutaj znacznie dłużej niż w innych miejscach Karkonoszy, stąd w latach 60-tych XX wieku pojawiła się koncepcja budowy ośrodka narciarskiego, nigdy nie zrealizowana". Więcej: http://naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=8286
~gupcio 24-01-2015 19:39
Patrzycie na KPN a to Lasy Państwowe rozdają karty. Wystarczy troche poczytać i zdobyć wiedzę. A bez śniegu z Kowar nie będzie żadnego eldorado.
~bambino 24-01-2015 19:42
do narciarza ale Ty masz wiedzę obszerną wiedze na temat warunków do budowy wyciągów. Nie oznajmuj nam swojej głupoty.
~turysta 24-01-2015 20:32
gupcio vel. bambino (IP: 82.*.17.82 (82.*.17.82)) - pewnie znowu jakiś troll z KPN-u się odezwał i trolluje pod róznymi nickami. Już to przerabialiśmy. Czyżby znowu Michał Makowski? Za to ty masz strasznie dużą wiedzę - w trollowaniu. Ilekroć się odezwiesz, zawsze się kompromitujesz. Przynajmniej teraz dobrałeś sobie nicka odpowiednio (tego pierwszego).
~ 24-01-2015 20:33
Lasy Państwowe nie mają nic do gadania na terenach należących do KPN-u. Który wtrąca się również tam gdzie formalnie nie sięga (czyli na otulinę). Poczytaj sobie odpowiednią ustawę i nie pieniacz, trollu.
~ 24-01-2015 22:09
Kowary mają problemy z opłatą za wodę i ścieki Pani Burmistrz niech coś na ten temat rzeknie a nie obiecuje gruszki na wierzbie !!
~leśnik 24-01-2015 23:29
No cóż, nawet za czasów Mocholi nie było w KPN tylu przekrętów co teraz. A jak skończył Mochola - chyba wszyscy pamiętamy. Tylko wysoko postawieni kolesie ratują Rajowi jeszcze skórę...
~kirro 25-01-2015 0:56
Kowary to Rumunia. Jelenia Góra to Polska.
~eko 25-01-2015 2:11
Dni Raja są już policzone. Razem z nim cała jego rozległa rodzina pójdzie grzać ławkę w PUP-ie. To będzie dopiero tragedia rodzinna!
~do kirro 25-01-2015 6:54
Jelenia góra to drugie kowary tylko że większę
~koloro 25-01-2015 6:57
Kiedy będzie zlikwidowane stanowisko dyrektora straży pożarnej w Kowarach??
~xxx 25-01-2015 9:50
—> ~eko, ~leśnik, ~turysta, ~narciarz i inne trolle Pierdziu, pierdziu, a karawana jedzie dalej.
~Rico 25-01-2015 9:52
Czechom idzie lepiej ponieważ oni tu mieszkają od wieków i czują narciarstwo i turystykę .Natomiast my jesteśmy tutaj ludnością najechaną ''spoza gór i rzek'' i mało komu na tym zależy.Chociażby skocznia w Karpaczu ! Po czeskiej stronie : Puchar Świata w skokach narciarskich w Harrachowie,Puchar Świata w Narciarstwie Alpejskim w Splindlerovym Mlynie , Puchar Świata w skokach narciarskich i w narciarstwie biegowym w Libercu .... A u nas ''Taniec z Gwiazdami ''
~Rico 25-01-2015 9:53
Dla informacji , Ośrodek narciarski w Splindlerovym M. leży w samym centrum Karkonoskiego parku !
~Rico 25-01-2015 10:05
Jeszcze słowo do sceptyków ,że w Kowarach nie było , nie ma i nie będzie śniegu .Czas już kochani wyjść z tego ''zaklętego kregu'' i dowiedzieć się ,że Świat już dawno wymyślił takie urządzenie jak armatka śnieżna ,potrzeba tylko paru stopni mrozu , a tego tam chyba nie brakuje .
~do 09:50 25-01-2015 16:32
Sam jesteś trollem. Pewnie jakiś pracownik KPN, bo tylko tacy cieszą się z defraudowania publicznych pieniędzy. Karawana już długo nie pojedzie, nawet najlepsze układy nie pomogą dyrektorkowi gdy ma taką opinię. Kropla drąży skałę, a wcześniej czy później wszyscy spadają ze swoich stołków. To tylko w Czerwonej Kotlinie jest możliwe, że ktoś taki siedzi sobie w górach i robi co mu się żywnie podoba.
~do 09:53 25-01-2015 16:34
To mało wiesz, bo akurat ośrodek narciarski w Spindlerovym Mlynie jest wyłączony z terenu Karkonoskiego Parku. Podobnie jak wszystkie inne duże ośrodki narciarskie w Czechach. Kup sobie dobrą mapę i nie wypisuj bzdur!
~ 25-01-2015 16:37
Czechom idzie lepiej, bo nie mają takiej instytucji jak KPN, która potrafi tylko utrudniać innym życie. Typowe urzędasy przyspawane do swoich stołków, chorujące na nieróbstwo. Takim łatwiej powiedzieć "niedasię", niż zająć się danym problemem, pójść na kompromis, zaangażować się itd. "Czucie" nie ma tu nic do rzeczy. Potrzebne są inwestycje, inwestorzy i pieniądze, a tutaj nikt nie będzie kierował się "czuciem" tylko racjonalną kalkulacją ekonomiczną.
~ 25-01-2015 17:29
A tymczasem dyrektor Raj sabotuje kolejny projekt miasta - Single tracki koło Sobieszowa!
~Rico 25-01-2015 18:50
do 16-34 : No naczy sje ja już jeżdżę tam na narty od 16 lat i mapa mi nie jest do niczego potrzebna .Chyba jednak jeszcze jesteś mentalnie ''spoza gór i rzek''
~Turysta 25-01-2015 19:14
Do ~Rico: Naucz się najpierw pisać, bo widać że jakiś szczeniak z gimnazjum nadaje, wiedza też taka i takie podejście do wiedzy. Jak cię nie stać na mapę to zajrzyj sobie np. na darmowe mapy.cz i nie ujadaj. Chyba że w ogóle nie znasz się na mapach, co jest najbardziej prawdopodobne.
~do 16:34 25-01-2015 19:21
Jak sie robi turystykę po czesku w Karkonoskim Parku Narodowym to zobacz jak to się dzieje w budynku po byłej strażnicy WOP k/Odrodzenia na przełęczy. Kupił ja ok. 10 lat temu pewien obywatel Czech ,wydrążył bez zezwolenia ''rowek'' na terenie KPN-u pod nowe zasilanie energetyczne ,wkopał nowy kabel i już od samego początku zarabia pieniążki .No to jak to jest właściwie z tym KPN-em ??????
~Do 19:21 25-01-2015 20:31
Ale bredzisz bez ładu i składu. Na dodatek zupełnie nie znasz faktów. Jak nie pamiętasz to przypomnij sobie jaki był wtedy szum z powodu tego "rowka". Podałbym ci linka, ale sam sobie poszukaj - gimnazjalista przynajmniej to powinien umieć. Właśnie dlatego, że wydrążył krótki "rowek" na terenie naszego KPN-u. A tak w ogóle na Przełeczy Karkonoskiej nie ma żadnego ośrodka narciarskiego, zjedź sobie niżej do Spindla to tam zobaczysz ośrodek z prawdziwego zdarzenia. Za to naszego KPN z jego dyrektorem otoczonym wianuszkiem pociotków tam nie uwidzisz. No ale czy można takiej wiedzy wymagać od kogoś kto nawet nie potrafi czytać mapy?
~Rico 25-01-2015 21:38
Naczy sje z tego co mi wiadomo to cały Spindlerovy Mlyn należy do Karkonoskiego Parku ,he,he...............
~xxx 25-01-2015 21:53
Pierdziu, pierdziu... A karawana jedzie... :-)
~@ Rico 25-01-2015 23:02
To źle ci wiadomo. Kup se mapę i nie marudź, szczeniaku.
~Rico 26-01-2015 8:39
To już nie można być narciarzem bez mapy ?
~do wyżej 26-01-2015 18:26
Ale można być narciarzem piszącym bzdury.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Teraz lepiej widać

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Już 50 lat razem

Warsztaty modelarskie

Koniec remontu drogi w Zachełmiu

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
97
Tak
65%
Nie
34%
Nie wiem
1%