MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

W kleszczach kanara

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 4 lutego 2010, 8:12
Aktualizacja: Sobota, 6 lutego 2010, 15:49
Autor: Angela/tejo
Fot. DTP
Dwunastolatka – jadąc autobusem – nie miała wpisanego numeru biletu na blankiet. Kontroler nie był wyrozumiały. Ukarał dziewczynkę mandatem i nie pozwolił jej wysiąść na wskazanym przystanku. Autobus wywiózł nastolatkę w nieznany rejon miasta. Młoda pasażerka i jej rodzina najadły się strachu.

Do zdarzenia doszło w minionym tygodniu. – Córka dojeżdża z centrum miasta do Szkoły Podstawowej nr 8 autobusami miejskimi. Kiedy po godz. 13 wracała z lekcji, skontrolował ją pracownik firmy kontrolującej bilety w MZK. Brakowało numeru na blankiecie biletu miesięcznego. Sprawdzający ukarał dziecko mandatem – mówi matka pechowej pasażerki. – Nie mam jednak o to pretensji, bulwersuje mnie sposób, w jaki sprawa została załatwiona. Kontroler nie pozwolił wysiąść córce na Podwalu, tylko wywiózł ją w nieznany rejon miasta i dopiero tam – po wypisaniu bloczka mandatowego – mogła wysiąść – mówi kobieta.

Podkreśla, że bardzo martwiła się, kiedy córka nie wróciła o określonej porze do domu. Dopiero telefon od dziewczynki ją uspokoił. – Zadzwoniła opisując „przygodę” i mówiąc, że nie wie, gdzie jest. Jakoś ustaliliśmy to miejsce i pojechaliśmy po nią samochodem – opowiada nasza Czytelniczka. Nie kryje oburzenia postawą kontrolera. – Jak mógł wywieźć dziecko tak daleko? – pyta. Sprawę postanowiła wyjaśnić w siedzibie firmy kontrolującej bilety. Jak mówi – zastała potraktowana obcesowo. Co ciekawe – na blankiecie mandatowym nie ma nawet podpisu i numeru ewidencyjnego kontrolera. – Według mnie taki dokument jest nieważny – mówi mama dziewczynki.

– Kontroler ma obowiązek okazania pasażerom legitymacji, która zawsze powinien przy sobie posiadać. W przypadku kiedy pasażer nie ma biletu lub dokumentu uprawniającego go do korzystania z biletu ulgowego, kontroler ma prawo wypisać mandat. W przypadku osób dorosłych może to zrobić tylko w autobusie. Dla własnego bezpieczeństwa i decyzją rady miejskiej nie może opuszczać autokaru – – mówi Halina Czarnecka, pełnomocnik firmy Wakat Plus, trudniącej się kontrolą biletów w autobusach MZK.

– Dlatego czasami zdarza się, że pasażer musi wysiąść przystanek czy dwa przystanki dalej. Posiadając wypisany mandat może jednak w tym dniu poruszać się innym autobusem bez biletu. Może wsiąść w autobus jadący w drugą stronę i dojechać w miejsce, gdzie miał zamiar wysiąść. W odniesieniu do dzieci, które nagminnie nie mają legitymacji, ograniczamy się tylko do pouczeń.

- Sytuacja z minionego tygodnia dotycząca dwunastolatki była zdarzeniem jednostkowym, gdzie kontrolujący źle - ocenił wiek wyrośniętej dziewczynki. Dzieci nigdy nie są przez kontrolerów przetrzymywane w autobusie i wysadzane na innych przystankach. Kontroler, który dopuścił się tego incydentu otrzymał upomnienie i na miesiąc został odsunięty od zajęć służbowych. Mamę tego dziecka natomiast przeprosiliśmy – zapewnia Halina Czarnecka.

Ogłoszenia

Czytaj również

Odpust na szczycie

Nad Śnieżnymi Kotłami

Dworzec do remontu

Komentarze (136) Dodaj komentarz

~:) 4-02-2010 8:22
No faktycznie 12-letnie dziecko łatwo pomylić z osobą dorosłą...
~ 4-02-2010 8:24
Dlaczego troskliwa mama nie zadbała by córka jeździła zgodnie z prawem?
~ 4-02-2010 8:24
ciekawe jak oni mogli go odsunąć od obowiązków, jak nawet nie wiedzą kto wystawił mandat
chomik 4-02-2010 8:31
Kontrolerzy MZK są okrutni!!Byłam świadkiem jak kontroler szarpał starszą panią w autobusie za to, że nie miała przy sobie legitymacji bo zapomniała ją zabrać ze sobą.Gdyby nie odwaga młodego człowieka, który zwrócił uwagę \"kanarowi\" to nie wiem, czy nie doszłoby do rękoczynów w stosunku do starszej kobiety. Kierowca też nie był zbyt wyrozumiały dla pasażerki. W stronę starszej Pani leciały różnego typu obelgi i wyzwiska!!!! Ciekawe, czy jak oni będą mieli po 90 lat to czy będą o wszystkim pamiętali, skoro już teraz zapomnieli co to jest KULTURA i SZACUNEK dla drugiej osoby!!!!
~mm 4-02-2010 8:37
bo to samo chamstwo!!!kontrolerzy z Jeleniej myślą, że im wszystko wolno.
~Aqa 4-02-2010 8:42
Czytamy: "Dwunastolatka – jadąc autobusem – nie miała wpisanego numeru biletu na blankiet." ... "gdzie kontrolujący źle - ocenił wiek wyrośniętej dziewczynki." No cóż na legitymacji biletu miesięcznego jest wpisany pesel... tylko szkoda że kontroler nie umie liczyć wstecz by "prawidłowo ocenić wiek dziecka"
~XXX 4-02-2010 8:46
Co!!! Że niby dzieci jak nie mają biletu to są spisywane na przystanku?? Chyba żart. Bardzo dobrze że sprawa nagłośniona bo kontrolerzy mają zawsze legitymacje odwrotnie i bardzo często są nie mili!!
assia74 4-02-2010 8:52
witam moja sąsiadkę lat 72, kontrolujący też wywiózł kila przestanków dalej w stronę Maciejowej, godzina była późno wieczorna, na dworze duży mróz. a przyczyną spisania był brak legitymacji emeryta. Tyle ze i wiek pani i dane w dowodzie osobistym wskazywały ze Pani emerytka jest. kobiecina szła jeden przystanek pieszo, w dość ciemnym miejscu po ruchliwej ulicy, a potem na kolejnym przystanku stała 20 minut czekając na powrotny autobus. Brawa dla ambitnego \"kanara\"
~Yeti 4-02-2010 8:53
Co to za jakaś szemrana firma "Wakat Plus" która zatrudnia tak nieodpowiedzialnych ludzi jako kontrolerów biletów. Przecież wiadomo że dzieci które dojeżdżają do szkoły nie są świadome że bilet może być źle wypełniony i często się zdarza że rodzice nie mają pieniędzy na kupowanie kilku biletów co miesiąc bo to dość spory wydatek uwzględniając to że nie tylko dziecko musi dojechać do miast lecz rodzić by zrobić zakupy lub dojechać do pracy.
~j 23 4-02-2010 8:56
Co za idiotę zatrudniacie jego trzeba było wysadzić na przełęczy okraj !!!
~ktosik 4-02-2010 8:56
Ta firma to jedno wielkie szambo. Blednie wypisuja mandat, nawet po zgloszeniu sie do siedziby celem uiszczenia specjalnej oplaty odmawiaja. Teraz niech sobie wysylaja wezwania do zaplaty, straszenia rejestrem dluznikow itd. Teraz roznosza jakies kwitki po ludziach zeby niby zmusic ich do placenia wymyslonych blednych mandatow.
~Gość 4-02-2010 9:15
Moim zdaniem to są osoby które zostały oderwane od pługa , mają ogromne emocjonalne problemy z tym związane , ciężko im ocenić wiek osoby o ludzkim zachowaniu w stosunku do bliżniego -za płużkiem nie było mowy- a poza tym mam wrażenie że niektórzy z nich mają tylko jeden fałd muzgu więcej niż kura i dlatego są /kanarami/
wupe 4-02-2010 9:16
ten przepis o czekaniu w autobusie na wypisanie blankietu jest do d..., kanar potrafi wypisywać mandat i przez 4przystanki przejazdu autobusu - a później człowiek musi dreptać... pewnie w ramach dodatkowej kary...
Dancia 4-02-2010 9:16
Jak źle mogl ocenic wiek skoro trzymal jej legitymacje to tam jest wypisany wiek a co do tego nr to mogl ja tylko pouczyc jak kontroler widzi miesniakow bez biletu to nawet mandatu nie wypisze
~Jano 4-02-2010 9:19
Ci kontrolerzy dają wiele do życzenia bylem świadkiem jak kontrolerka czepiła się chłopaka za plecak że nie ma biletu na jego przewóz bo jest za obszerny , kiedy chłopak się dowiedział od pani że bagaż jest gabarytami większy i musi mieć bilet chciał go kupić , no ale pni kontroler nie zezwoliła wiec ja mając bilet zapasowy skasowałem chłopakowi bo przecież jeżeli ktoś nie wie ile cm ma jego plecak to nie kupi biletu , wiec ta pani zaczeł straszyc mnie ochrona na co ja mOwie że tylko policja może mnie kontrolowac zaniechała dalszych kłutni i pyskówek dzwoniac do jakiegoś patrolu ale mniejsza o to bo kontroleży powini byc ubrani w jakies mundurki i byc chciaż schludnie ubrani , a to co soba reprezentuja to jest po prostu żenada
~pola 4-02-2010 9:20
a dlaczego nikt nie zareagowal w autobusie??
~wow 4-02-2010 9:37
Wywalić tych tzw. kontrolerów przecież to same muły:)
~karuzela 4-02-2010 9:37
-kontrolerzy jeleniogórscy są chamscy!!!!! -jeden z nich bardzo często sięga po alkohol, co przy kontroli czuć niestety -Wakat Plus zawsze będzie bronił swoich pracowników, byłam już nie raz na skardze, pisałam takowe i nigdy nie przyznano mi racji, a tym bardziej nie usłyszałam nigdy słowa "przepraszamy" -nie raz byłam świadkiem okrutnego zachowania kanarów w stosunku do pasażerów, a co gorsza kierowcy też stoją po stronie kanarów- są chyba przez nich zastraszeni!!!! -raz mi się zapomniało wpisać nr legitymacji na bilet miesięczny i oczywiście mandat! z błędna i idiotyczną informacją, że z każdą godziną wysokość mandatu będzie wzrastała!!! -może jakieś przeszkolenie dla tych panów by się przydało?więcej kultury panowie, więcej kultury!!!
~pasażerka 4-02-2010 9:47
czasami wydaje mi sie że kontrolujacy bilety w autobusach to ludzie z łapanki ostatnio byłam świadkiem takiej oto sceny: w 16 kontroler wsiadł przy rondzie - bez biletu jechał pan - na oko było widac ,że amator mocniejszych trunków, brudny,niechlujny, na którym mandat pewnie nie zrobi wrażenia, spisywanie trwało do Podwala, tam wsiadła młoda dziewczyna niestety skasować biletu nie mogła bo kasowniki były ablokowane ,tłumaczenia nie pomogłay, , kolejna osoba złapana, póżniej Pan dotarł do starszej kobiety, okazała dokumant , który dla kontrolera okazał się niewystarczający, Pani jak mniemam emerytka ( z oceny na oko) nie bardzo wiedziała czego od niej ów osobnik oczekuje (chciał okazania odcinka emerytury) kiedy ktoś z autobusu wyjaśnił mu że takich emeryci już nie dostają), koło Biedronki na Wolności ( dawny Plus) wsiadły dwie dziewczyny z dziećmi jedno w wózku - żadna nie skasowała biletu. Kontrolera zauwazyły po chwili cos poszeptały, Pan kończył spisywać starszą panią. jedna podeszła do niego i cos poszeptała do ucha on kiwnął głową i tyle . Widać i w autobusach kiedy chce sie jeżdzić na gapę trzeba mieć znajomości. no cóz "Kanar" może byc zadowolony - jeden kurs i złapany pijaczek, przestraszony dziecik i schorowana babcia. gratulacje a swoja droga wszystkie te spisane osoby nie miały przyjemności wysiąść na przystanku na którym chciały jeżdzę MZK juz od lat znam z widzena prawie wszystkich uprawnionych do kontroli , przynajmniej tych którzy w fachu utrzymują się dłużej , bo i rotacja jest duża - faktycznie kulturą nie grzeszą,
~ksieciunio 4-02-2010 9:54
~niech spróbują 4-02-2010 9:56
niech spróbują skontrolowac młodzież w nocnym autobusie jadącym w niedziele o 4 -5 rano z podwala zobaczymy jakie kozaczki beda
~X-MEN 4-02-2010 10:02
biora meneli na kanarów a potem afery
~ 4-02-2010 10:05
Wyrośnięta dziewczynka? Dziwnie brzmi...
~ 4-02-2010 10:08
Może w końcu ktoś się za to zabierze? "Kontroler nie ma uprawnień do podejmowania innych działań mających na celu ustalenie tożsamości podróżnego, w szczególności nie może uniemożliwić pasażerowi opuszczenia pojazdu. W tym zakresie wypowiedział się również NSA w Warszawie w wyroku z dnia 19 stycznia 2005 r., sygn. akt OSK 790/04, stwierdzając, iż: ˝Postanowienie regulaminu przewozu osób i bagażu upoważniające kontrolera do udaremnienia próby opuszczenia pojazdu pasażerowi, który to kontroler nie jest ani funkcjonariuszem Policji, ani innym organem porządkowym, mającym ustawowe prawo do zatrzymania podróżnego, narusza art. 41 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 33a Prawa przewozowego"
~lukasz 4-02-2010 10:14
Nie jest jednostkowe takie zachowanie panów i pań kontrolujących (już nie jeżdżę naszą komunikacją miejską - co sobie chwalę...) do podobnych zachowań, nigdy się nie podpisują - co za tym idzie można walczyć o unieważnienie takowego wezwania do zapłaty - swoją drogą może trochę czasochłonne ale skuteczne - mi się taka sztuka udała, pamiętajcie drodzy Państwo, że istnieje jeszcze rzecznik praw konsumenta, dyrekcja MZK - warto przeciwstawić sie takiemu postępowaniu "kaście" z Wakat Plus i swoistemu zaszczuciu pasażerów przez kontrolerów...
~pasażer 57 4-02-2010 10:19
a pamiętacie tego łysego kanara? teraz sam jest kierowcą ale dalej kontroluje, byłem świadkiem jak ie wpuścił osoby niepełnosprawnej środkowymi drzwiami i kazał kierowcy odjechać, oczywiście łatwo się przypinać do niepełnosprawnego niż w niedziele o 5 sprawdzać bilety na linii nr 7
~ 4-02-2010 10:39
WSTYD.... dla MZK ,że pozwala sobie na takich kontrolerów .....
~Jeleniogórzanin1984_1 4-02-2010 10:50
Prawda jest taka, że kontrolerzy - "kanarzy" wystawiają manadaty albo dzieciom albo emerytom. Innych się boją, bądż nie chcą sobie robić problemów. A na tę firmę to szkoda słów. Ale jeżeli pracownik owej firmy nawet nie podpisał się na mandacie - można go uznać spokojnie za nieważny
Cień 4-02-2010 10:51
A to gnoje! Mają szczęście, że nie jeżdżę autobusami, ale jak mi się trafi, że będę musiał i kanar będzie kontrolował, to nie dam mu biletu do ręki. Brudasy jedne, leją po krzakach, rąk nie myją, czort wie gdzie jeszcze trzymają i tylko zarazki roznoszą.
~Pasażer 4-02-2010 10:54
Wygląda na to że wam wszystkim najlepiej by pasowało gdyby wcale nie było Kanarów wiele razy byłem świadkiem jak zatrzymywali gapowicza i to zawsze sytuacje konfliktowe prowokowali ci co byli bez biletów ,mało to zaraz w koło znajdowali kilku adwokatów którzy sami nie bardzo wiedzieli o co chodzi.Dla mnie to mogą mnie kntrolować kilka razy dziennie jestem zawsze w porządku i mam bilet.Mam pytanie do wszystkich.Czy wsiadacie przednimi drzwiami i okazujecie bilet Kierowcy? Diewiędziesąt procent tego nie robi.Wiec zacznijcie od siebie,a póżniej zwracajcie uwagę Kanarom i Kierowcom o których też się lubicie rozpisywać.
~ 4-02-2010 10:59
To kanar spisujac madnat nie zapytal albo nie zobaczyl na dokumencie daty urodzenia? Takich na zbity pysk owinno sie wywalac, brak zachowan ludzkich niestety:/
~nik 4-02-2010 11:00
~xman 4-02-2010 11:06
~Yogi do gościa 09 15 4-02-2010 11:17
Szanowny Kolego, jeżeli mówiąc o ludziach oderwanych od pługa masz na mysli rolników to obrażasz zdecydowaną wiekszość ludzi ciężko pracujących. Zapewniam Cię ,że mimo braku wykształcenia , mają oni wiele mądrości ,życiowej i w większości są osobami uczciwymi, potrafią w prosty sposób okresic różnicę pomiędzy dobrem a złem( co do wykształcenia to mózg pisze się własnie tak , a nie jak napisałeś)
~kk 4-02-2010 11:21
co kanar !! Polska kraj absurdów. Mam bilet miesieczny ,zostawilem w doku - KARA Mam prawko ,zostawilem w domu - KARA mam dowod osobisty zostawilem w domu - KARA co za kraj???? Urawnie glowy
~HAHAHAHA 4-02-2010 11:21
" W razie braku legitymacji ograniczamy się do pouczeń..." Przynajmniej by nie kłamali- Jechałem ze szkoły bez legitki, którą zgubiłem parę dni wcześniej i nie miałem jeszcze wyrobionego duplikatu i natrafiłem na kontrolę- Ukazałem bilet miesięczny i legitymacje mzk. Kontroler dalej się pyta, czy może zobaczyć szkolną, to ja na to, że zgubiłem ją parę dni wcześniej i nie mam, ale mój wiek może sprawdzić na mzk bo przeciez jest wypisany pesel, gdzie widnieje dokładnie rocznik 93. A on że to nie znaczy, że chodzę do szkoły, no to odpowiedziałem, że przecież mam plecak, podpisane zeszyty, daty przy tematach a on że jego to nie interesuje i wywalil mi mandat na 110zł bo jeszcze się kłóciłem i uznał, że legitymacja mzk jest w słabym stanie. Poszedłem do siedziby, to wykłociłem się na 20zł, ale oczywiście płacic musiałem...A za brak legitki mzk też walą mandaty, bez mrugnięcia. No i przedwczoraj pewien pan kontroler jechał autobusem nr 6 w strone Cieplic koło godziny 18-18 30, wypisał parę mandatów, ale przegiął pałę jak zatrzymał starszą panią na XX-lecia kiedy już wysiadała, bo on chce sprawdzić bilet...no i tak skrupulatnie sprawdzał, że parę minut trzymał ją w pustym autobusie...krew czasami zalewa, zwłaszcza chamstwo niektórych...często spotykam się z sytuacją gdzie siedze w słuchawkach, nie widzę kontrolera, ten mnie szturcha i z ryjem wylatuje że kontrola, wyjmować szybko bilet bo zaraz mi mandat wypisze...Gdyby tylko człowiek nie miał dużo zajęć to co chwila by musiał latać na skargi. PS: Tak nawiasem mówiąc, to niedawno słyszałem, że kontrolerzy NIE MAJĄ PRAWA wziąc dokumentów tożsamości do ręki, ponieważ nie są funkcjonariuszami państwowymi ani obywatelskimi, więc tak naprawdę nie mają prawa w wielu przypadkach nic nam zrobić...no chyba że przytrzyma w autobusie i zadzwoni na policje, bo ma do tego prawo jak każdy obywatel.
~wrocławski student 4-02-2010 11:45
przykładni obywatele - jeżeli już w takiej sprawie się jedzie po osobach weryfikujących posiadanie ważnego biletu [i jakby nie było łamania prawa bo jak nazwać jazdę na gapę lub niepodpisaną legitymacje/bilet] to jak potem wymagać od młodych szacunku do wszelkiej maści stróżów prawa - wg was on postąpił źle - on zrobił to co należało, może się wydawać ułudą ale dziś nawet takie dzieci potrafią być bezczelne wobec starszych. Jeśli nie podoba wam się praca kontrolerów w JG to zapraszam w nowy rok do tak cenionej przez jeleniogórzan Wrocławia gdzie za agresje pasażerów bez biletu kontrolerzy nie będą biernii. Jeżeli trzęsiecie dupami przed policją bo o 20 km/h więcej się jechało to dlaczego nie przed kontrolerem za jazdę na gapę - w końcu mzk ma finansowanie z biletów i sami sobie robimy we własne gniazdo - jakie by ono nie było.
~pasazer 4-02-2010 11:48
Powiem tak jezdze autobusem mzk juz z 6 lat i praktycznie nigdy sie nie spotkalem z milym kierowowca lub kontrolerem przepraszam bardzo ja im nic nie zrobilem jesli nie lubia swojej pracy to niech ja zmienia naprawde szkoda mowic o poziomie jaki prezentuje MZK szkoda ze nie ma odpowiedniej konkurencji ktora mogla by zastapic MZK
rymcycymcy 4-02-2010 11:58
Problemy z oceną wieku dwunastolatki ? ...Polański też to przechodzi ;)
~ 4-02-2010 12:03
Mordę wydzierają i są oburzeni na kanarów pasożyty i darmozjady autobusowe, czyli gapowicze i wiecznie zdziwione babcie emerytki, bo przecież nie mogą jechać jeden przystanek za darmo.
~tomas 4-02-2010 12:10
osobie nie pełnoletniej nie mozna wystawic mandatu !!!
~--------- 4-02-2010 12:25
może Prezes MZK Woźniak zainteresował by się jak świadczą usługi WAKAT PLUS i pracują kontrolerzy w autobusach, gdyby jego niepełnoletnią córeczkę kierowca i kanar wywieźli do Maciejowej czy Goduszyna.
~anty kanarozul 4-02-2010 12:33
~ 4-02-2010 12:38
Kontrolerzy to plaga w jeleniej. Nie mają prawa zatrzymywać, grozić wywozić, a robią to nagminnie. Nie pozwalają wysiąść na określonym przystanku, dzieciom grożą, mówią, że zajmie się nimi policja. Skąd 10 czy 12 latek ma wiedzieć jakie są jego prawa? Mieszkam przy pętli i nie raz kłóciłem się z kontrolerem, który uwziął się na jakiegoś ucznia z podstawówki, te dzieci często nawet nie wiedzą jakie jest ich przewinienie. Nie wpisany numer od biletu? Taki kontroler powinien wyjąć długopis i ten numer wpisać... taka właśnie jest Polska...
~patryk 4-02-2010 12:38
Mnie ostatnio kontrolował kanar od którego na "kilometr" śmierdziało alkoholem, miał podbite oko i plaster na czole...
~Red Like 4-02-2010 12:40
Polecam iść z dzieckiem do psychologa z tamtąd wracamy z kwitkiem że dziecko ma depresję, boi się autobusów, ma stany lękowe, nie może jeździć autobusem do szoły w nocy nie może spać bo boi się strasznego pana. Teraz wystarczy iść do dobrego adwokata. I dziecko ma kasę na studia! "przetrzymywanie nieletniego bez zgody opiekunów prawnych" ,,uprowadzenie" ,,przekroczenie uprawnień przez kontrolerów biletów" ,,wspuółudział kierowcy"
~Zdzich 4-02-2010 12:46
Ci ludzie są chorzy umysłowo, w dodatku wieśniaki jakich mało. Kiedyś jakieś wredne babsko sprawdza mi bilet, legitymację, legitymację mzk i już do wypisywania biletu się bierze, bo legitymacja mzk ma już 8 czy 9 lat i ona się w piśmie nie może rozczytać, w końcu rzuciła mi tą legitymacją, na co jej odpowiedziałem, że rzucać może swoimi śmieciami to zaczęła mi grozić, ze zaraz mi bilet wystawi za kłótnie. Najbardziej mnie śmieszy jak wsiądzie taki wsiór na przystanku podejdzie do człowieka i najpierw chce bilet, poogląda, popatrzy i jak nikt nie znajdzie to przychodzi czas na legitymacje szkolną, też poogląda, popatrzy, jak nic nie znajdzie to chwyta się ostatniej szansy, czyli tej śmiesznej legitymacji mzk i jak tam nic nie znajdzie to odda z wielką łaską i popatrzy spod byka, bo nie znalazł frajera. Jeszcze te śmieszne strefy. W jakich miastach jeszcze obowiązują podziały na strefy miejskie i podmiejskie? Największy cyrk, że biletu miesięcznego nie kupisz na wszystkie strefy opłat, tylko na każdą z osobna i tak jak ktoś jeździ z Mysłakowic do Piechowic to musi kupić 2 bilety miesięczne (jeden na dwie strefy, drugi na strefę podmiejską).
~ 4-02-2010 12:52
Dajcie imie i nazwisko tego kanara...
~aaa 4-02-2010 13:33
ten kontroler już dawno powinien zostać usunięty z pracy. wygląda jak menel, zachowuje się jak menel - kompletny brak kultury osobistej i higieny pracy... w dodatku jeszcze psuje reputacje innym członkom zespołu kontroli. na szczęście jest zawieszony a na dodatek ktoś nabił mu guza ;-)
~winston 4-02-2010 13:47
kontrolerzy przede wszystkim są nie uprzejmi, myśla, że jak wejdą do autobusu to im wszystko można... i niech ten kanar jakoś wygląda a nie wchodzą brudni i śmierdzący...w końcu jest w pracy. A właśnie niech nie wyrywają z rąk biletów do sprawdzenia.
~Tomy M. 4-02-2010 14:00
To kolejna pralka do szmalu pana dyrektora MZK, dziennikarze nich sprawdzą jak odbył się przetarg na firmę kontrolującą ... pewnie wcale się nie odbył.
~ 4-02-2010 14:01
cytuje" W odniesieniu do dzieci, które nagminnie nie mają legitymacji, ograniczamy się tylko do pouczeń. "" Chyba ktoś tu bajki opowiada!!!! zawsze mandat wystawiaja, przeciez to kasa... Pani Halino prosze wpierw zorientować się co wasi pracownicy robią,a nie takie bzdury opowiadać. Ja wracajac ze szkoly dostalam manat, bo nie zdążyłam znaleźć biletu i skasować go, a już kanar wyjmował bloczek. A ile przejechałam autobusem, z przystanku na światła kolo teatru Norwida czyli cale 5 metrów!!!!
~z jelonki 4-02-2010 14:05
MZK jako powazna firma prawa handlowego dbajaca o swoj wizerunek i jakość wykonywanych usług powinna zatrudnic kontrolerów na etacie , umundurowac , przeszkolic , pasazer wiedziałby z kim ma do czynienia i gdzie się odwoływac a tak mamy firmę krzak i wolna amerykankę
~~studentka~ 4-02-2010 14:12
z tego co mi wiadomo już od ładnych paru lat nie ma kontrolerów MZK. Kazdy pamieta pana i panią ubranych w garnitury, którzy kontrolowali pasażerów- to oni byli pracownikami MZK, a nie te buraki od których czuć alkohol na kilometr,są nie mili i często wyglądają jakby dopiero wracali z imprezy. Druga sprawa - kontroler nie ma prawa wywieźć nas za przystanek na którym chcieliśmy wysiąść bo to już podchodzi pod porwanie.
~kkk 4-02-2010 14:15
jak podać imię i nazwisko tego kanara skoro a). nie podpisuje się na blankiecie ; b). legitymację zawsze ma odwróconą!!!!każdy kto czyta ten artykuł i pisze komentarze - doskonale wie o którego pana nam chodzi:)))))
~gosc_programu 4-02-2010 14:15
Co za bzdury...Jak mogl zle ocenic jej wiek skoro mandat wypisal z legitymacji szkolnej??? To prawda ze wyglada jak menel i smierdzi...wstyd!
~@& 4-02-2010 14:36
cham
~ 4-02-2010 14:49
TARYFA przewozu osób i bagażu pojazdami Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze (...) § 38 Podczas wykonywania przez kontrolera czynności związanych z wypisywaniem druku opłaty dodatkowej lub spisywania danych z dokumentu tożsamości, pasażer powinien oczekiwać w pojeździe do czasu zakończenia wykonywania tych czynności. (...)
~ 4-02-2010 14:52
Pani Halino!!! Co PANI ZA BZDURY OPOWIADA!!! CYTUJE...SYTUACJA "dotycząca dwunastolatki była zdarzeniem jednostkowym, gdzie kontrolujący źle - ocenił wiek wyrośniętej dziewczynki. Dzieci nigdy nie są przez kontrolerów przetrzymywane w autobusie i wysadzane na innych przystankach."" TO JAK WYSTawil mandat? NA DOKUMENCIE JEST DATA URODZENIA!!!!
~J@ck 4-02-2010 14:55
Szanowna jelonko, dajcie zdjęcie niech pan Wożniak -prezes mzk z zawodu sobie popatrzy co się dzieje w jego autobusach....
~swercru 4-02-2010 15:17
Ja zawsze posiadam bilet i z przykrością stwierdzam że wychudzony pan wyglądem jak żul z brudnymi rękami i pachnący alkocholem nie prawidłowo się zachowuje obraża ludzi w autobusie wyśmiewa itp Już nie jedno krotnie mnie kontrolował !! Proszę coś z tym zrobić bo w w końcu ktoś tego człowieka zabije za takie zachowanie ....
~....,. 4-02-2010 15:26
ostatnio jadąc autobusem natrafiłem na kanara, wszystko ok nie miałem biletu kara sie nalezała POMIJAJĄC FAKT IŻ KANAR BYŁ BRUDNY POZAKLEJANY PLASTRAMI A CO NAJWAŻNIEJSZE BYŁ W STANIE NIETRZEŹWOŚCI !!!! SA TO JAKIES KPINY
~Aldi 4-02-2010 15:31
Proponuję odpowiednim instytucjom dobrze przyglądnąć się "szemranej "firmie Wakat.Co to za instytucja??i kto za tą nazwą i całym bajzlem siedzi.Firma-kogucik,brać pieniądze za nic-pracy jak ktoś chce to szuka sam a nie skazuje się na pośrednika firmy Wakat która żąda sobie za wskazanie adresu pracodawcy trzy lub sześcio miesięczny haracz.
~ 4-02-2010 15:35
Ludzie, przecież elegancki i kulturalny człowiek nie będzie pracował bez wypłaty. To jest kapitalizm i za jakość trzeba zapłacić. Przecież kanary w tej firmie nie mają stałej pensji, tylko groszę z prowizji za zapłacone mandaty. Kto normalny będzie za takie pieniądze walczyć z całym autobusem?
~ 4-02-2010 15:37
Roman P. też błędznie ocenił wiek :P
~Ti 4-02-2010 16:07
A gdyby się tej dziewczynce coś stało.. Kto by za to odpowiedział... Rozumiem nałożyć mandat... ale pasażer powinien wysiąść na swoim przystanku - nie ma tu mowy o jakimś marginesie tylko o dziecku.. Kanar powinien dostać za takie wybryki "po dupie".
~Marta_________ 4-02-2010 16:09
Zachowanie naszych \"kanarów\" w autobusach miejskich jest w ogóle karygodne -nie tylko w stosunku do młodzieży , ale nawet do starszych ludzi , ok.2 tygdonie temu jechałam autobusem nr \"9\" i \"kanar\" znany z tego jaki jest bezczelny i wulgarny wobec korzystających z MZK w stosunku do starszej pani zachował się tak , że aż ludzie zaczęli zwracać mu uwagę na co słyszeli \"zamknij morde\" itp , tak się zachowuje człowiek uprawniony do kontroli?!?! Mało tego nie potrafi w normalny i grzeczny sposób zwrócic uwagi tylko wszystko załatwia przekleństwami . Wspomniana sytuacja dotyczyła starszej pani , która nie miała \"przejazdówki\" czy czegoś tam , zaczęła się tłumaczyć kanarowi , że panie w zajezdi powiedziały , że na dokumencie który posiada bez problemu moze jezdzić do konca miesiąca . Na co kanar do niej mówi \"a siedem dych skonczone\" , starsza pani się oburzyła chciała mu pokazać dowód osobisty na co on \" w dupie mam ten dowód PRZEJAZDÓWKA!\" i krzyk na pół autobusu , czy to jest dopuszczalne zachowanie?? Nie sądze.. zresztą czego my oczekujemy od kontrolerów którzy smierdzą alkoholem ? Chyba logiczne , że skoro człowiek pod wpływem alkoholu nie potrafi normalnie sie zachowac to ludzi tez z szacunkiem traktował nie będzie .. poza tym JAK MOZNA PRZYJSC DO PRACY POD WPŁYWEM ALKOHOLU??! Alee cóż przecież w tej firmie wszystko jest wporządku i pracują ludzie NA POZIOMIE -a poziom ten prezentują własnie w czasie swojej pracy -ŻAŁOSNE !! Prosba do ludzi , którzy zatrudniaja tych pożal się Boże \"kontrolerów\" o sprawdzanie ich w czasie pracy?! Albo lepsze przyjzenie się im zanim zostana zatrudnieni - wtedy takich incydentow zapewne będzie mniej !!
~tentaris 4-02-2010 16:28
Jeżeli chodzi o kontrolerów w jeleniogórskim mzk, to najlepiej byłoby zostawić to bez komentarza, bo na tych przedstawicieli brak słów... Zero kultury, alkoholowy wydech, zero higieny i schludności, a o ludzkich odruchach nie wspominając... tylko szkoda,że są takimi "hojrakami" tylko w stosuknu do porządnych ludzi, emerytów i dzieci.... radzę wejście w dyskusje z grupką młodzieży w wieczornych autobusach to zobaczymy kto będzie taki do przodu...
~panCio019 4-02-2010 16:30
co się tyczy kanarów to nie ma sprawiedliwości w Jeleniej... byłem świadkiem sytuacji jak dziewczyna siedząca koło mnie nie miała biletu i pani kanar (blondynka, znana pewnie pasażerom) wypisywała mandat dziewczynie, lecz po chwili zapytała o jej nazwisko i zapytała czy jest siostra czy kimś z rodziny tam kogoś. Po chwili wzięła podarła mandat i jeszcze przeprosiła.... a tu 12 letniej dziewczynce numeru nie mogli odpuścić porażka...
~....[[[...[[[[ 4-02-2010 17:11
masakra jaki poziom reprezentuja kontrolerzy MZK,jezdze czesto autobusem i widzialam niejedna sytuacje z ich udzialem..jeden to wisi non stop prawie ze na kierownicy przy kierowcy-smierdzi od niego alkoholem,jest brudny,niechlujny,czy takich ludzi zatrudnia sie do pracy w mzk?to wiele mowi o pracodawcy,bez komentarza
~ 4-02-2010 17:45
Najlepsym kontroler w Jeleniej Górze był kiedy byłam nastolatką.
~Wyjątek 4-02-2010 17:59
Szkoda że teraz nie ma takiego Kontrolera jakiego ja często spotykałam w autobusie jak jeżdziłam do szkoły.Był uśmiechnięty miły a i często mandatów nie wypisywał,tylko dlatego że trzeba było spełnić jeden warunek! A to miło uśmiechnąć musiał się człowiek albo za buziaka koledze a najzwyklej i najpiękniej za słowo przepraszam.
~kmam 4-02-2010 18:11
do 04-02-2010 10:54 | ~Pasażer: ja bilet też mam ZAWSZE. Lecz nie sprawia mi przyjemności sprawdzanie go przez "kanara", tym bardziej niechlujnego i pijanego. No cóż, ludzie mają różne dewiacje, więc rozumiem, że może to komuś sprawiać przyjemność. Aby uniknąć tej przyjemności wolę jeździć własnym samochodem. Taniej, szybciej, mniej wulgaryzmu, mniej ciasnoty , no i ..... zawsze siedzę :)
~ASA 4-02-2010 18:30
Obowiązki pasażera w MZK w JG - Wsiąść do autobusu przednimi drzwiami - Skasować bilet - W przypadku ulgi posiadać dokument do niej uprawniający - W przypadku biletu miesięcznego posiadać bilet z wpisanym nr legitymacji MZK i samą legitymację. Ludzie czy to wymaga aż tyle wysiłku!!! Większość problemów wynika z waszego lenistwa i (co niektórych) biedy (brak 1,27 na bilet). Może zamiast kanarów bilety powinni kontrolować kelnerzy. Kanarzy powinni chodzić w garniturach i to najlepiej żółtych, żeby ich z daleka widać było jak się do przystanku zbliżają. Czekam aż ktoś wymyśli CB radio dla podróżnych MZK. Chciałbym zobaczyć jak wy w pracy świecicie przykładem:-)
~hugo 4-02-2010 18:53
to są frędzle do lania a nie kontrolerzy, już nikt nigdy w życiu nie przypomni nam miłego pana który był człowiekiem roku (szkoda że to tylko wspomnienia)
~ 4-02-2010 18:55
złodziejskie kanary!!!
~xxx 4-02-2010 19:11
Kazdy kanar ma komplexy i musi sie znecac nad slabszymi,np wojtas z doop'a ZAL
~marx 4-02-2010 19:44
TYLKO CZEMU KANARZY W AUTOBUSACH OMIJAJĄ Z DALEKA MENELI??? NAJŁATWIEJ JEST SIĘ CZEPIĆ DZIECKA ALBO STARSZEJ OSOBY. ONA NIEODPYSKUJE...
~ 4-02-2010 19:49
Tyle osób pisze o kontrolerze śmierdzącym alkoholem.Tak trudno zadzwonić po policję,żeby facet dmuchnął w balonik?A przede wszystkim nie okazywać takiej osobie biletu do kontroli.Jak się będzie stawiał ,zgłosić kierowcy,niech powiadomi odpowiednie służby.
~Grygri 4-02-2010 19:59
Banda zwykłych tępaków, którzy się uważają za wszystkomogących, kompletne dno, mocni jak osoba słabsza a jak siedzi grupa wyrostków i z góry wiadomo że nie mają biletów to nawet siermięga nie podejdzie, menelstwo i tyle w ryj powinnien dostać
~ASD 4-02-2010 20:06
hehe a jezdzi taki jeden i czesto pod wplywem alkoholu :d kiedyś dostał lepe jak chcial skontrolowac pracownikow z drexmaiera po drugiej zmianie :-) to go wysadzili na spoldzielczej hehe :D
ChildOfTheUniverse 4-02-2010 20:39
Szanowni rodzice dziewczynki. Proponuję zasięgnąć informacji, co mówi prawo o zaistniałej sytuacja z udziałem Państwa córki. Jeżeli prawo w tym wypadku zostało naruszone, proponuję nie bać się i udać do bardzo dobrego adwokata (może być spoza Jeleniej Góry) i podać sprawę do sądu. Delikwent zapłaci Państwu odszkodowanie, zapłaci wynajętego przez Państwa adwokata i wówczas być może zastanowi się nad sobą a firma nad pracownikami. Wydaje mi się, że czas najwyższy nauczyć się szacunku względem ludzi! Dziwi mnie postawa MZK oraz dyrektora, a także firmy sprawującej nadzór nad kontrolerami ponieważ nie jest to pierwszy przypadek. Wydaje mi się, że normalnym byłaby interwencja dyrektora MZK a w dalszych przypadkach zmiana firmy. Tłumaczenie takiego zachowania "pracą w trudnych warunkach" nie ma najmniejszego sensu..a w tym konkretnym przypadku jest to już wręcz absurdalne. Dlatego jeszcze raz namawiam abyście Państwo nie zostawiali sprawy na marnych,wymuszonych przeprosinach. Sam mam córkę i gwarantuję, że gdyby to przydarzyło się jej, sprawa z całą pewnością nie zakończyłaby się na przeprosinach. Takie zachowanie jest skandaliczne i w każdym cywilizowanym kraju zakończyłoby się minimum dyscyplinarnym zwolnieniem pracownika, ale to minimum(!) Tym bardziej, że chodzi o dziecko(!) Przestańmy być obojętni!
~legitka 4-02-2010 20:48
"kontrolujący źle - ocenił wiek wyrośniętej dziewczynki " czyli co? nie widział na legitymacji daty urodzenia? nie potrafił obliczyć wieku?
ChildOfTheUniverse 4-02-2010 20:50
A broniący "kanarów" powinni sami zastanowić się nad sobą. Oraz nad tym,czy nigdy nie zdarzyło się im zapomnieć czegoś. Tak jak ktoś słusznie wyżej zauważył.. To jest chore, żeby zapomnieć prawa jazdy-kara, biletu-kara ... zamiast podchodzić z wejścia jak do wroga..może spróbować odwrotnie? W innych krajach się sprawdza. A gdzie w tym uśmiech.. szacunek... wyrozumiałość .. przecież dziewczynka miała bilet..numeru tylko nie wpisała. Czy dużo kosztowałoby takiego delikwenta, żeby podać dziewczynce długopis i z uśmiechem poprosić o wpisanie numeru, życząc miłego dnia? Kosztowałoby.. jego prowizje. Ale są rzeczy za które nie zapłacisz kartą .. ;)
~refleksje byłego kanara 4-02-2010 20:58
Jeździłem jako kanar w czasie istnienia firmy RANAK. Zrezygnowałem, jak jakiś debil z ul. Traugutta przystawił mi pistolet do brzucha. Chciałem go sprawdzić, a biletu oczywiście nie miał. Pamiętacie Panią Wandę - taka panią po 40? Służbistka była z niej niezła, czasem się powydzierała, ale nigdy nikomu nie ubliżyła. Jaja zaczęły się, jak weszła do Jeleniej firma KONSOL i późniejsze. Ostatnio miałem auto w serwisie, więc jeździłem autobusem (bilet miałem). Dwa razy mnie sprawdzali, raz miałem wrażenie, że dostanę wpi....ol, bo poprosiłem kanara o okazanie legitymacji służbowej. Totalna żenua, chamstwo i zidiocenie. Dla mnie obecni kanarzy to menele z obyciem świni w chlewie.
rymcycymcy 4-02-2010 21:02
Ja tylko w kwestii formalnej ...chodzi mi o tytuł ...no bo kanary nie mają kleszczy tylko dzioby ! ;)
~ 4-02-2010 21:10
Kochani, nasz rynek pracy jest bardzo ograniczony, w związku z tym, ci którzy skończyli psychologię i bardzo ale to bardzo nadawaliby się na pracowników do kontrolowania biletów, mieliby odpowiednie podejście do każdego pasażera, przeważnie znajdują pracę w innych zawodach, lub często wolą nie pracować. W tej pracy o której tak zawzięcie dyskutujecie, przyjmowani są ludzie którzy chcą robić cokolwiek aby zarobić pieniądze, co wcale nie znaczy, że do tej pracy się nadają i należy tu mieć na uwadze, że często ci ludzie muszą nadrabiać aroganckim zachowaniem, po to aby nie dać się stłamsić . Problem leży jednak gdzie indziej, bo ci ludzie z powodów zachowania co niektórych pasażerów podchodzą do każdego pasażera jak pies do jeża, i trudno im się dziwić. W opisanym przypadku, mama zamiast iść na skargę i mocno się wydzierać na personel, powinna poświęcić więcej czasu swojemu dziecku, i skoro same nie potrafi sobie wpisać potrzebnego numeru, to powinna zrobić to ona. Moja córka gdy miała 12 lat też została złapana z ulgowym biletem, ale nie posiadała przy sobie legitymacji szkolnej. Też dostała mandat, przyznała mi się po jakimś czasie, że zapłaciła z pomocą brata z własnego kieszonkowego - dlaczego ? wiedziała, że ja pretensje miałbym do niej a nie do kanara, mimo iż z wyglądu można ją było oceniać tylko na dziesięć lat. Gdy uznała, że jedna z nauczycielek jest tak wredna, że ona musi się przenieść do innej szkoły, to w formie żartu z żoną poprosiliśmy ją aby wskazała nam nauczycielkę a my ją rozjedziemy samochodem, albo pobijemy, albo tak ją przestraszymy, że nie będzie już wredna dla naszej córki, to była nasza reakcja na nienależyte traktowanie córki w szkole. Jej koleżanka się przeniosła, a po dwóch tygodniach córka przyszła z informacją, że teraz koleżanka ma dwie nauczycielki wredne, a ona (córka) zaczęła tamtą wredną nauczycielkę już nawet lubić. Ludzie kochani, postarajcie sie też zrozumieć kanara i nie napinajcie mięśni gdy chodzi o wsze dziecko i nie starajcie się robić za tarczę ochronną, bo źle robicie swoim dzieciom utrzymując ich w przekonaniu, że będziecie ich chronić do końca życia, a jak ich bronicie to są zwolnieni z jakiej kolwiek odpowiedzialności - Pani powinna tylko zmusić córkę do zapłacenia mandatu z własnego kieszonkowego. No cóż nawet jeżeli ten kanar nie popisał się elokwencją, to mamusia zrobiła większą plamę i szkodę własnemu dziecku.
~Tomy M. 4-02-2010 21:14
Dziennikarze! Sprawdźcie ile firm MZK płaci firmie WAKAT. Napiszcie wreszcie porządny artykuł!
~jjjjjjjjjjjj 4-02-2010 21:48
kto zatrudnia kanarów- dane z internetu: Wakat Plus Przedsiębiorstwo Maria Kępińska działalność: windykacja, należności, leasing pracowniczy, agencja pracy tymczasowej, sprzątanie, rekrutacje pracowników tymczasowych za granicę, produkcja programów filmowych.
~XXX 4-02-2010 21:59
wszyscy z kontrolerów są wulgarni i niezbyt mili. połowa z nich ledwo co mature zdała, mi szczególnie jeden zaladł za skóre, który wypisując mandat mial delirę i śmierdział alkoholem.
~xxx 4-02-2010 22:05
będąc dzieckiem wiedziałam że mam mieć ważny bilet i legitymacje szkolną jeśli korzystałam z ulgi i dzięki temu do dziś nie miałam i nie mam problemów z kontrolą biletów .Taką zasadę przekazuje dzieciom .Co do kontrolerów to rzeczywiście nie którym brak doświadczenia,odpowiedniego przygotowania ale z drugiej strony są podróżni którzy celowo jadą na gapę albo kasują stary bilet lub ulgowy bo może się uda przejechać albo zachowują się jak ta młodzież wracająca z dyskoteki...........
~Zdzich 4-02-2010 22:59
@ASA: W Warszawie czy Gdańsku takich cyrków nie ma, a w Jeleniej Górze wsiądź przednimi drzwiami, wyciągaj wszystkie legitymacje, bilety albo kupuj bilet w cenach ze śmiesznymi końcówkami... Na końcu wysiądź tylnymi drzwiami, nawet gdybyś siedział, bądź stał tuż przy przednich drzwiach. Komedia. Takie rzeczy to tylko w Jeleniej Górze.
~Jano 4-02-2010 23:14
dla mnie to kontrolerzy muszą być bo to jest potrzebne , ale na boga nie analfabeci , brudasy , pijusy i pyskate panie które ni znają się na przepisach , nawet co do tego plecaka nie posiadają metrówki aby ten plecak zmierzyć czego właśnie ja się domagałem , dlatego jeśli jeszcze raz spotkam się z kontrolą to bilet będę trzymał ja i żaden ,,KANAR,, do tych brudnych łap go nie dostanie
~jakostak 4-02-2010 23:38
na bank to ten lysy co lata w swetrze ochrony z nim sa fajty. raz widzialem jak spisywal cygana w "7" na petli w sobieszowie z budynku wybieglo ok. 20 kolesi i zaczeli kopac w autobus po chwili namyslu kierowca otworzyl dzwi i facet uciekl a kanar stal przestraszony
~anymany 5-02-2010 0:40
a do mnie raz podszedł taki siwy z zezem .Grzecznie powiedzialem ze nie mam biletu i lepiej dla niego zeby poszedł dalej :). Raz taki łysy kozak był cos tam meczył jakiegoś łepka z tyłu podszedł do mnie jak kazałem mu wy********c to niezwłocznie to uczynił . Frajery , jezdze bez biletu odkąd przybrałem na masie miesniowej i nikt mi biletow nie sprawdza.
~Trzy grosze... 5-02-2010 2:04
...kilkadziesiat lat mieszkam poza granicami Polski...zdarza mi sie korzystac z miejskiej komunikacji...nigdy nie widzialam kontrolera, nigdy nie slyszalam o podobnej sytuacji, nikt nikomu nie ubliza, kierowcy sa uprzejmi, udzielaja info, mozna zaplacic im za przejazd, dostac transfer...po godz. 21:00 kierowca na prosbe kobiet obowiazany jest zatrzymac sie we wskazanym miejscu -niekoniecznie na przystanku(zgodnie z trasa przejazdu)...oczywiscie, zdarzaja sie incydenty z pasazerami, ale rzadko...trudno uwierzyc w opisywane wyzej zdarzenia...
~valentine 5-02-2010 8:01
Ten sam co sprawdza bilety w "15" będąc z lekka pod wpływem, czepia się pierwszaków o brak legitymacji? Wiem, wiem każde dziecko powinno mieć przy sobie legitymację szkolną aby _udowodnić_ ,że uczęszcza do podstawówki, za to uczniowie, ci bardziej wyrośnięci legitymacji owej już mieć nie muszą, bowiem pan kontroler ich nie sprawdzi...ze strachu ;/
~nygusjg79 5-02-2010 10:01
ja powiem tak w morde lac te chamy zeby dziecko wywiesc bog wie gdzie juz calkiem w tej jeleniej sie posralo niedosc ze dziura to jeszcze frajerstwo w autobusach brak slow i komentarzy na to co sie dzieje w naszej jeleniej masakra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~stefanoo 5-02-2010 10:06
krotko piszac sepy zlodzieje komuchy hamy to jest jelenia gora.malo kto normalny!!!!!!!!
*piipi* 5-02-2010 10:38
..do - [~Autora postu 21:59 ..] .. ~Hi, ..WIADOMO .. *męzczyzni !
ChildOfTheUniverse 5-02-2010 11:47
List otwarty.. Szanowna redakcjo. W związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców poruszonym przez Państwa tematem w artykule "W kleszczach kanara", co w tym wypadku, jest widoczne poprzez ilość komentarzy pod artykułem, zwracam się z prośbą o dalsze poruszenie tej sprawy. Wszak nie może tak być, iż w Jeleniej Górze mają miejsce takie incydenty często z udziałem osób niepełnoletnich lub/oraz starszych (co jest rażącym chamstwem!). Pragnę także przypomnieć, iż Jelenia Góra gości turystów korzystających także z komunikacji miejskiej, co niekorzystnie wpływa na wizerunek miasta. Proponuję udać się z dalszymi zapytaniami do dyrektora MZK, a także do Urzędu Miasta Jeleniej Góry jakie kroki zamierzają w tym kierunku podjąć aby poprawić zaistniałą sytuację. Wszak jak sami twierdzą, dbają o miasto i mieszkańców..że o pozyskiwaniu turystów nie wspomnę. Dlatego naturalnym wydaje się być uporządkowaniem tego, czyli skończenie z cichym przyzwalaniem na chamstwo oraz brak kultury osobisto-higienicznej kontrolerów biletów. Nie do końca słusznym wydaje się także paragraf dotyczący pozostania pasażera w autobusie do końca wykonywanych czynności przez kontrolera, bo co jeśli ta osoba to właśnie niepełnoletni nie znający miasta, lub osoba starsza? Z wyrazami szacunku.
~Rudebwoy 5-02-2010 14:56
Jedna rada... Nie płaćcie mandatów wydanych przez WAKAT ;D
~do "anymany" 5-02-2010 21:32
Co myślisz,że jak nawp.......łeś się sterydów to ci wszystko można ,chyba twój mózg się zlansował paslancie
~hw 5-02-2010 21:47
"anymany" nie bądż taki do przodu,bo ci tyłu zabraknie.Co ,że jesteś napakowany to się uważasz za bossa i każdy może ci skoczyć.Chyba przez te sterydy wyżarło ci mózg.Bo co ku..a każdy ma spier....ć jak ty idziesz.Bonzo się znalazł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!K#R#A M#Ć
~kmam 5-02-2010 22:08
do 04-02-2010 21:10 | ~: kanar nie musi skończyć psychologii, ale.... ma być pracownikiem, a nie menelem. Od każdego pracownika wymaga się żeby pracował zgodnie z etyką i najlepszym interesem przedsiębiorstwa. Pracownik który naraża przedsiębiorstwo na takie komentarze jak powyżej , nie powinien być dalej pracownikiem. To, że córka miała wredną nauczycielkę, nie usprawiedliwia chamstwa wobec innego dziecka lub jakiegokolwiek innego pasażera. W normalnym państwie to dziecko dowożone byłoby do szkoły gimbusem, i nie byłoby narażone na tego typu sytuacje, nie byłoby narażone na niebezpieczeństwo po wywiezieniu go poza centrum na obrzeża Jeleniej Góry.
~róża 6-02-2010 14:38
Witam.Nie zgadzam się z wasza opinią.
~róża 6-02-2010 15:05
Witam.Nie zgadzam się z nie którymi wypowiedziami,zazwyczaj mają Ci do powiedzenia negatywnie co jeżdżą na gapę. Mi kiedyś zdarzyła się sytuacja że musiałam zapłacić mandat za brak biletu,ale się nie awanturowałam dałam dokument zostałam spisana ale kontroler-pani w jasnym płaszczu była bardzo miła i kulturalna ,wszystko wyjaśniła mi, a na dodatek każdemu pasażerowi za ukazanie biletu dziękuje widać ,że jest kulturalną i miłą osobą.praca jak każda trzeba ja wykonać i szanować .Pasażerowie też powinni zachować kulturę nawet gdy nie mają biletu.lub wpisanego numerka albo za brak dokumentu do ulgi. Też pasażerowie powinni być mili lub uśmiechnięci do osoby kontrolującej.Za pamiętajcie jedno, że może być taka sytuacja ,ze możecie znaleźć się w takiej sytuacji i będziecie tez kontrolować bilety ,może was spotkać to samo.pozdrawiam panią w jasnym płaszczu i życzę powodzenia i wytrwałości,bo to jest nie wdzięczna praca powodzenia:)
~mama dziewczynki 6-02-2010 20:51
Jestem mamą tej dziewczynki. Drodzy państwo, dziecko bilet miało. Nie miala podbitej legitymacji szkolnej. Jej wina owszem, i gdyby nie to w jaki sposób została potraktowana przez kontrolera, zapłaciła bym ten mandat bez namysłu. Kontroler nie miał jednak prawa wysadzić dziecko kilka przystanków dalej w okolicy, której zupełnie nie zna. Chcę jeszcze podkreślić, że wtedy na zewnątrz panował prawie dwudziestostopniowy mróz!!! Kontroler na mandacie nie napisał swojego nr służbowego ani się nie podpisał. Córka mogła nie mieć przy sobie ani pieniędzy ani telefonu, a kto by odpowiadał za to gdyby jej się coś stało???? Mógł ją ktoś napaść, porwać itp. To pytanie do tych, którzy pisza jacy to są nieskazitelni!
~ed 7-02-2010 2:17
myślę, że ten artykuł bardzo by zyskał gdyby autor podjął trud skonsultowania z prawnikiem takiej sytuacji i wyjaśnił jakie tak naprawdę prawa mają kanary. Bo coś mi się wydaję, że poza grzecznym poproszeniem o okazanie biletu lub dokumentu tożsamości nic więcej zrobić nie mogą, a każde użycie przemocy jest przestępstwem. na miejscu rodziców dziewczynki udałbym się do adwokata.
~kom 7-02-2010 10:28
A może skrzynkę pocztową w MZK zaangażować w te problemy????!!!! Może beton będzie mniej twardy, a człowiek dla człowieka??? A tak na marginesie to małoletniemu można wystawić mandat, z czego on zapłaci przecież nie pracuje. Policja w takich przypadkach wystawia mandat rodzicom gdyż oni odpowiadają za swoje pociechy.
~ 7-02-2010 12:56
To nie jest mandat. To jest opłata specjalna.
~clown 7-02-2010 20:11
Jeżdżę codziennie do pracy i wracam z niej 9-tką. Bilety sprawdza zawsze ten sam kanar- chudy,czarny, znak szczególny- dres. Czasem towarzyszy mu starsza kobita- blondynka, o ... urodzie pani spod budki :) Gdyby mój szef zobaczył któregoś ze swoich pracowników w dresie w pracy dostałby zawału. I choćby ten kanar był megauprzejmy (nie jest) i nie wyżywał się na emerytach (wyżywa się), to dres czyni z niego wieśniaka. Zero szacunku...
~maciej... 7-02-2010 23:03
jestem studentem, korzystam z ulgowego.... Niestety zgubiłem legitymacje studencka ( dostalem papier z uczelni z pieczątkami itd ze jestem studentem itp. i mam prawo do korzystania z ulg) Dla kanara ktory ma poziom kultury ponizej 0 to nie wystarczyło ! Mandat ! 110 zł !
~Yachi 8-02-2010 10:02
... Mam 180 cm wzrostu i też jestem niepełnoletnia. Czy to oznacza że wzięto by mnie za osobę dorosłą chociaż mam tylko 15 lat? A dziewczynka mając przy sobie bilet miesięczny musiała mieć i legitymację do niego na której napisany jest wiek!
Cień 8-02-2010 14:30
Ja proponuję takich menelskich, chamskich kanarów ignorować, wrazie czego wzywać policję. Ech szkoda, że taniej jest mi jeździć moim autkiem, nawet tak sobie myślałem gdzie tu jechać autobusem i prowokować kanarów, ale w ogóle mi się to nie opłaca, za drogie bilety.
~róża 8-02-2010 14:56
Witam. ja też mam dzieci i uczę ich odpowiedzialności ,również dojeżdżają do szkół ,ale wieczorem zawsze sprawdzam czy moje dziecko ma schowany bilet i legitymację szkolną to jest obowiązek rodziców sprawdzać co miesiąc czy dziecko ma nowy włożony bilet i wpisany numer legitymacji z MZK .Jeśli czegoś dziecko nie ma ,to wyłącznie wina jest rodziców,mogą mieć pretensje do siebie ,powinni więcej czasu poświęcić dzieciom ,a nie późnij oskarżać innych.Ja rozumie nie pokój rodziców ,gdy dziecko się z spóźnia i nie ma żadnej informacji ,bo bym też była nie spokojną ,ale można poprosić aby kontroler zadzwonił do rodziców jeśli dziecko nie ma komórki ,a koszt do liczyć później za rozmowę do mandatu.A wiem że można bo słyszałam pewnym dniu w autobusie jak pani kontrolerka tak zrobiła bo nastolatek nie miał biletu i na kącie pieniędzy ,aby do rodziców zadzwonić.I sprawa była wyjaśniona,to tęż zależy od pasażera i osoby kontrolującej ,nie wystarczy psy na wszystkich wieszać jak jedna osoba ma negatywną osobowość,to nie znaczy ,że inni są tacy sami. Pozdrawiam
~RUTD 8-02-2010 18:28
OJ TE KANARKI ZAWSZE COS NIE PASUJE
~ 8-02-2010 22:37
przestancie sie czepiac !!! moze nie wszyscy sa grzeczni-ok ale po co robic taką zadyme. a i tak najwiecej pisza ci , ktozy jezdza bez biletu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~do róży 9-02-2010 13:26
Jak ty wychowujesz dziecko tak jak piszesz niegramatycznie, to współczuję twoim dzieciom... (teraz tłumaczenie dla ciebie: jak ty wy chowujesz dzicko tak jak pisze sz , nie grama tycznie, to wsułczójem twojim dziecią)
~do postu z 04-02-2010 08:22 9-02-2010 13:37
No Polański jakoś mógł pomylić
~ 9-02-2010 19:33
to nie prawda ze wysadzaja dzieci na tym samym przestanku i pouczaja sama byłam swiadkiem takiego zdarzenia kontroler do póki nie wypisał mandatu dziecka nie wypuścił z autobusu
~ 12-02-2010 20:18
Ja na temat kontrolerów którzy jeżdżą w Jeleniogórskich autobusach też mam bardzo złe zdanie..i to z własnego doświadczenia... Są brudni... nie ładnie pachną... na oczach wszystkich potrafią upokorzyć człowieka i dawać dwuznaczne propozycję... jak to można polubownie załatwić takie sprawy... Ja nie zdążyłam skasować biletu i miałam na to świadków... w większości starsze kobiety... Ale że jestem nastolatką a nie dorosłą kobietą zostałam potraktowana bardzo nieuprzejmie!!!! Najadłam się wstydu i nasłuchałam się tylko co mogła bym zrobić aby nie dostać mandatu... Mandat to mandat każdy powinien go dostać za swoje przewinienia a nie jeżeli spodoba się kanarowi i się z nim umówi to minie ją określona kara!! KARYGODNE ZACHOWANIE KONTROLERÓW !!!!!!!!!!!!!!!
~ 12-02-2010 20:28
Ja na temat kontrolerów którzy jeżdżą w Jeleniogórskich autobusach też mam bardzo złe zdanie..i to z własnego doświadczenia... Są brudni... nie ładnie pachną... na oczach wszystkich potrafią upokorzyć człowieka i dawać dwuznaczne propozycję... jak to można polubownie załatwić takie sprawy... Ja nie zdążyłam skasować biletu i miałam na to świadków... w większości starsze kobiety... Ale że jestem nastolatką a nie dorosłą kobietą zostałam potraktowana bardzo nieuprzejmie!!!! Najadłam się wstydu i nasłuchałam się tylko co mogła bym zrobić aby nie dostać mandatu... Mandat to mandat każdy powinien go dostać za swoje przewinienia a nie jeżeli spodoba się kanarowi i się z nim umówi to minie ją określona kara!! KARYGODNE ZACHOWANIE KONTROLERÓW !!!!!!!!!!!!!!!
~ 12-02-2010 21:32
Ja na temat kontrolerów którzy jeżdżą w Jeleniogórskich autobusach też mam bardzo złe zdanie..i to z własnego doświadczenia... Są brudni... nie ładnie pachną... na oczach wszystkich potrafią upokorzyć człowieka i dawać dwuznaczne propozycję... jak to można polubownie załatwić takie sprawy... Ja nie zdążyłam skasować biletu i miałam na to świadków... w większości starsze kobiety... Ale że jestem nastolatką a nie dorosłą kobietą zostałam potraktowana bardzo nieuprzejmie!!!! Najadłam się wstydu i nasłuchałam się tylko co mogła bym zrobić aby nie dostać mandatu... Mandat to mandat każdy powinien go dostać za swoje przewinienia a nie jeżeli spodoba się kanarowi i się z nim umówi to minie ją określona kara!! KARYGODNE ZACHOWANIE KONTROLERÓW !!!!!!!!!!!!!!!
dbolec 13-02-2010 18:28
widać że tą pracę wykonują ludzie żle przeszkoleni i nie odpowiedzialni a moż to był jakiś zboczeniec ??? ciekawe czy wieczorem też wywiózł by to dziecko gdzieś na peryferie cała ta firmaq kontrolująca to jedna wielka porażka!!! nie prawdą jest że młodzież nie posiadająca ważnej legitymacji(brak pieczątki )jest tylko pouczana nie tak dawno moja 11letniaq córka dostała za brak tej pieczątki mandat . widać że ci panowie największe pole do popisu mają wśród takich dzieci bo one nie wiedzą co mają zrobić !!! ten mandat wystawiony na nieletnią jest nieważny można go wkorzystać w ubikacji!!! MZK powinno dobrze przeanalizować i sprawdzić jakich fachowców zatrudnia !!! żebyśmy nie musieli w niedługim czasie czytać o tym że kontroler wyrządził krzywdę osobie kontrolowanej!!!
~pasażer 14-02-2010 14:51
mnie też kiedyś z Cieplic do Sobieszowa wywieźli. Wysadzili kazali czekać na następny autobus. Proponuję zatrudnić kogoś, kto aktywnie będzie kontrolował kontrolerów. Najlepszy na kanara jest sokół z bystrym wzrokiem. :) Albo PIPI, która by była w swoim żywiole i mogłaby krytykować pracę facetów :D.. Z całym szacunkiem do PIPI oczywiście....
~Szarasowa7 16-02-2010 11:46
Lektura komentarzy do postępku kontrolera jest w znacznym stopniu żenująca,oczywiście moim zdaniem.byłam ukarana mandatem za powtórne skasowanie bilety ale pouczona, że przy zapłaceniu mandatu bez zwloki,uzyskam 50% ulgi.Najczęściej kontrolerzy odnoszą sie do nas w sposób odpowiadający poziomowi kultury,jaki my reprezentujemy.Tak więc 50% pretensji kierujmy do siebie i będziemy społeczeństwem cywilizowanym. Pozdrawiam.
~TrS 23-02-2010 19:16
~do clown 25-02-2010 14:19
...a to dobre...opis sie zgadza. Mialam w tym tygodniu "przyjemnosc" jechac smierdzaca 9-tka spod Dworca Glownego do Cieplic. Po drodze wsiadl opisany kontroler (pozal sie Boze!). Spradwdzal bilety, smierdzialo od niego alkoholem, rece i paznokcie mial czarne. Moj maz (Niemiec) nie mogl sie nadziwic, gdy ten pan zaczal doslownie wydzierac sie na dziewczyne z wozkiem dzieciecym i paroma siatkami z zakupami. Miala jakis " nie taki" bilet.To sie zdarza. W Niemczech "kanar" wypisuje mandat, usmiecha sie, kasuje albo spisuje dane, dziekuje i wychodzi.Kazdemu moze sie zdarzyc nie miec biletu.Sprawe mozna zalatwic kulturalnie, nieposiadanie biletu (czy tam legitymacji, czy czegos) TO NIE PRZESTEPSTWO.A wywiezienie dziewczynki za miasto przy minus 20°C to skandal.Kto za to odpowie??? Ja bym podala tego kanara do sadu.To nieposzanowanie czlowieka.
~ 25-02-2010 14:50
...do Szarasowej...bronisz panow kontrolerow. To ladnie, bo kazdemu trzeba dac szanse i sprawe trzeba rozpatrzyc sprawiedliwie. Ale ja widzialam na wlasne oczy, jak pan kontroler odzywal sie do mlodej matki, ktora byla uprzejma i probowala sie tlumaczyc przepraszajac.Dziecko darlo sie w nieboglosy, "kanar" zional dziewczynie alkoholem w twarz, a ty cos o 50%?
~mario 4-05-2010 16:59
~MaLenia 30-06-2010 14:27
fakt nie wszyscy są chamscy ale dziisaj zostałam ukarana mandatem. Posiadalam bilet 5 przejazdowy gdzie rano śpieszyłam sie na autobus i zapomniałam oderwac końcówki był to moj ostatni piaty przejazd na tym bilecie Kanar ukarał mnie mandatem w wysokości 112 zl i dotego jeszcze zaczoł mnie obrażać jako pasarzerka autobusu wręcz rządam jakiejkolwiek kultury a nie wyskoczenia do mnie z morda ze cos tam i to sie nie raz powtarza u jednego z panów wyglądającego jak menel spod śmietnika chuchający alk
~MaLenia 30-06-2010 14:28
fakt nie wszyscy są chamscy ale dziisaj zostałam ukarana mandatem. Posiadalam bilet 5 przejazdowy gdzie rano śpieszyłam sie na autobus i zapomniałam oderwac końcówki był to moj ostatni piaty przejazd na tym bilecie Kanar ukarał mnie mandatem w wysokości 112 zl i dotego jeszcze zaczoł mnie obrażać jako pasarzerka autobusu wręcz rządam jakiejkolwiek kultury a nie wyskoczenia do mnie z morda ze cos tam i to sie nie raz powtarza u jednego z panów wyglądającego jak menel spod śmietnika chuchający alk
~ 17-12-2010 9:03
a mi wmówili brak biletu mimo, że go miałam i przysłali kare na ponad 100 zł po roku(a nie miałam jedynie legitymacji)
~warszawiak 2-01-2011 17:17
"Autobus wywiózł nastolatkę w nieznany rejon miasta" Według wszelkich prawniczych przykazań to po prostu UPROWADZENIE dziecka.Czyżby kanar był pedofilem???!!!
~człowiek 7-06-2012 13:01
jedna rada.Zacznijcie przestrzegać przepisów i nie jeździjcie na gapę autobusami tylko kupujcie bilety,a nie będzie nawet jednego komentarza na dany temat.Najbardziej i najwięcej wypowiadają się ci którzy te prawa łamią i mają w poszanowaniu obowiązek kupna biletu.Tylko nie zdają sobie sprawy z tego że przez nich są między innymi takie sytuacje,a przy okazji okradają innych ludzi.bo jak firma nie zarabia to podnosi ceny żeby jednak coś zarobić,a na tym cierpią wszyscy.Wasze wpisy to żenada.Ona się zapomniała-on źle ocenił wiek.I tyle.Robicie panikę jak by co najmniej ją zamordował.A z tym nieznanym rejonem miasta to gruba przesada.Wypisanie mandatu mogło mu zająć najwyżej jeden przystanek dalej.no chyba że to był analfabeta.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

PiS ujawnił listy kandydatów

Sukces naszych poszukiwaczy

Ładniej wokół stawu

Kandydaci PO

Co dalej ze skateparkiem?

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
611
Tak
87%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%