MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Unieważniono przetarg na rozbudowę lotniska

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 18 maja 2014, 8:07
Aktualizacja: Poniedziałek, 19 maja 2014, 8:05
Autor: Angela
Fot. Angela
Zbyt wysokie ceny ofert złożonych w przetargu na dokumentację projektową rozbudowy jeleniogórskiego lotniska spowodowały, że władze Jeleniej Góry przetarg unieważniły. Kolejny ma zostać ogłoszony w ciągu trzech tygodni. – Kwota zaproponowana przez oferentów była znacznie większa niż pula, którą dysponujemy – wyjaśnia Jerzy Łużniak, wiceprezydent Jeleniej Góry. Urząd Marszałkowski na ten cel przyznał 150 tys. zł.

Wiceprezydent Jerzy Łużniak zapewnia, że projekt powstanie jeszcze w tym roku, bo przyznane pieniądze trzeba wydać do końca roku. W ramach tego zadania ma powstać projekt rozbudowy lotniska w Jeleniej Górze m.in. o pas startowy z zapleczem, co umożliwi przyjmowanie dwusilnikowych samolotów pasażerskich o ciężarze do 10 tys. kg przewożących do 19 osób. Zgodnie z założeniami przetargu rozbudowa lotniska ma obejmować budowę utwardzonej drogi startowej o długości ok. 900 m i szerokości ok. 30 m, budowę drogi kołowania, miejsca postoju samolotów oraz kontenerowej stacji paliw o pojemności 20 tys. litrów. Projekt ma zakładać również dostosowanie lotniska do wymagań Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego, co umożliwi wykorzystanie lotniska dla ruchu międzynarodowego.

W czwartek (15.05) członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego Jerzy Tutaj mówił też, że na budowę pasa startowego pieniądze mają się pojawić w programie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Aglomeracji Jeleniogórskiej.

- Twardy pas startowy dla lotniska w Jeleniej Górze o wartości kilkunastu mln zł jest relatywnie niewielkim, więc realnym wydatkiem – mówił Jerzy Tutaj prezentując ZIT, na który Aglomeracja może otrzymać nawet 200 mln euro. - Chcielibyśmy, by to lotnisko było postrzegane jako istotne nie tylko ze względów sportowych i komunikacji małych samolotów, ale też bezpieczeństwa, w tym – współpracy z GOPR-em. Poszerzenie spectrum pojmowania wagi tego lotniska daje większe szanse na pilną realizację tej inwestycji – dodał członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Ogłoszenia

Czytaj również

Groźnie na szlakach

Studium na początek

Kolizja trzech aut w Radomierzu

Komentarze (90) Dodaj komentarz

~anonim777 18-05-2014 8:13
Tak lotnisko jest potrzebne ,ALE politykierzy niechaj się trzymają zdala od projektów i budowy.!
~JA 18-05-2014 8:29
nie wygrał ten co miał wygrać i tyle
~ 18-05-2014 8:33
Zawily chcial klasc plastikowa siatke zamiast betonu, panie Zawila, moze regipsy wodoodporne- lepiej i tanio, a i odsniezac sie da plugiem. Jak zwykle wyprawa z motykami na ksiezyc. Maniacy marzyciele, a SWIAT SIE SMIEJE.
~ 18-05-2014 8:42
remont lomnickiej podstawa polityki
~masakra 18-05-2014 8:58
No wiadomo za drogo, lepiej panie Marcinie posadzić poletko ryżowe i na tym niech sobie lądują samoloty. Eh...
~Brawo 18-05-2014 9:05
Budowa lotniska to świetny pomysł. Po jego uruchomieniu młodzi mieszkańcy kotliny jeleniogórskiej i okolic udając się na emigrację będą mogli lecieć z Jeleniej Góry a nie Wrocławia, Pragi czy Berlina. To dla nich duże udogodnienie i cieszę się, że nareszcie ktoś pomyślał o młodych.
~hexe 18-05-2014 9:13
za trzy tygodnie dostaną oferty poniżej realnych cen i znów będzie robiona chałtura. Tak jest zawsze z przetargami publicznymi. Lepiej byłoby zabezpieczyć na ten cel kwoty jakie rzeczywiście są potrzebne i zrobić porządny projekt. Lotnisko dla małych samolotów jest potrzebne, ale duże i tak latają z Wrocławia, więc może władze wojewódzkie powinny się zająć rozbudową drogi między jelenią a autostradą A4!? Zbudowanie na niektórych odcinkach trzeciego pasa do wyprzedzania ( tak jak w Kaczorowie) na pewno usprawniłoby jazdę na lotnisko. Wczoraj w deszczu jechałam z Jeleniej na lotnisko prawie 2 godziny , bo ciągnęłam się za jakimiś "ostrożnymi" kierowcami.
~zenek111 18-05-2014 9:34
Lotnisko bedzie dla kilku bogatych osob ktore stac na samolot a plebs dalej bedzie sie bujal byle jaka droga do wroclawia. Telotnisko to na obecna chwile najmniej potrzebna inwestycjaw jeleniej.... drogi dziurawe, kamienice obdrapane, pociagi ledwo jezda a ci lotnisko beda budowac,no masakra!
~Obserwer 18-05-2014 9:58
Takich bzdur jeszcze nie slyszalem obsługą międzynarodowa pasazerska i Sport .szybowcowy .Ze podpieranie sie GOPR em to totalne zaklamanie . Może to być przedwyborcza kielbasa .
~Rico 18-05-2014 9:59
Bardzo dobry pomysł ponieważ potencjalni inwestorzy chcący zostawić pieniądze w naszym regionie (przynajmniej w większości) przestali już dawno przemieszczać się samochodami, a nasz region czeka na rozwój i nowe miejsca pracy
~Anonim2 18-05-2014 10:08
Na fontannę, za wielokrotnie większe pieniądze była zgoda, na pas startowy oferenci "wygórowali" cenę - albo, panowie Decydenci - dajcie sobie spokój z tą budową, by nie powstał kolejny bubel, albo zróbcie tę inwestycję porządnie, ma to bezpośredni związek z bezpieczeństwem ludzi!
~Picu-Picu 18-05-2014 10:11
Podobno koło lotniska zrobią przystanek kolejki miejskiej ( tak tak tej kolejki ) z podziemnym przejściem do terminala lotniskowego i każdego pasażera będą witać kwiatami. Takie są plany ale tylko do wyborów.
~eco 18-05-2014 10:22
Wszystkim przecież wiadomo, że podstawowym środkiem transportu GOPR-u są odrzutowce wymagające utwardzonego pasa startowego! 10-o tonowe samoloty ratunkowe to przecież standard w ratownictwie górskim! :-) Właściciele tych kilku awionetek lądujących raz w tygodniu na tym trawiastym "wyboisku" mogliby z drobnych z lewej kieszeni sami dla siebie sfinansować budowę paska betonu. Miasto niech zajmie się egzekwowaniem gwarancji na sp.eprzone remonty drog i ulic. Zapuszczona, brudna i biedna Jelenia Dziura potrzebuje innych inwestycji. Politycznym bezmózgom-politykierom potrzebne są dlugie wakacje, bo zatracili kontakt z rzeczywistością.
~mol 18-05-2014 10:27
z dala od miasta to ma sens ,jakaś paranoja aby pas budować tak blisko obiektów mieszkalnych to się zemści w przyszłości.
~antyhałas 18-05-2014 10:41
dajcie sobie spokój z tym lotniskiem w mieście,utrudnicie tylko życie mieszkańcom od zabobrza po wojanów.
~Dlaczego nie 18-05-2014 10:42
A może igrzyska?
~K. 18-05-2014 11:01
Trzeci pas w Kaczorowie służy jedynie ... do zarobkowania. Na tranzytowej drodze, w miejscu gdzie jest tylko ... (agencja towarzyska) jakiś ... postawił ograniczenie do 50 km/h. A na górce stoją ... z ... Ostatnio sam tam wzbogaciłem ... o stówkę żeby mieli za co ... Na to możesz liczyć od władz, tak wygląda u nas poprawa bezpieczeństwa na drogach. A droga na Wrocław w wielu miejscach ma takie koleiny że w dużym deszczu faktycznie strach szybciej jechać. I słynny wiadukt za Strzegomiem, świeżo po remoncie gdzie jadąc w miarę normalną prędkością wylatuje się w powietrze. Więc jeśli dostaniesz kolejny pas to tylko po to żeby Cię złupić, jak na wlocie do Jeleniej, też na 50. P.S. Sam się ocenzurowałem patrząc co się dzieje z internautami z tego portalu, wolność słowa to była za komuny :)))
~m.kamiński 18-05-2014 11:14
Betonowy pas nie jest teraz potrzebny, trawiasty wystarcza. Kom. pasażerskiej nigdy tu nie będzie - wychodzi za drogo. A politycy jakoś może dotrą przez lotnisko we Wrocławiu. Inwestorzy też, chyba że mają małą maszynę, wtedy będziemy im radzi. Także ten nowy odrzutowiec z zakładów Ładzińskiego może ćwiczyć gdzieś na gotowym pasie; nie warto budować mu nowego toru. GOPR z powodzeniem radzi sobie bez betonowego pasa, a duże akcje ratownicze i tak obsłuży port regionalny. Zresztą mgły nad kotliną zamkną lotnisko na parę miesięcy w roku. Samo warczenie samolotów sportowych w pogodne dni jest uciążliwe dla wielu mieszkańców i postrzegane jako sport egoistyczny: jednemu sprawia przyjemność, a innym przykrość. Miasto powinno stawiać na drogi i kolej! Pozdrawiam decydentów, Miłosz Kamiński
~korek 18-05-2014 11:21
za 150 tysiaków to mogą trawy dosiać , ........, czy ktoś myśli w tym UM? płakać się chce jak takie bzdety czytam
~jakitaki 18-05-2014 11:21
@ECO celnie to ująłeś , mało tego, drodzy radni i prezydencie kochany to nie zapominajcie, że już finansujecie jako miasto utrzymanie - jednego ślicznego, wydzielonego lądowiska dla helikopterów ratowniczych - utwardzonego asfaltem... i to na dodatek 100m od szpitala wojewódzkiego... Chyba że, planujecie poprawić dostarczanie ciężko rannych ludzi z wypadków poprzez oddalenie lądowiska o kilka kilometrów od szpitala, wzbogacając przy tym przewóz karetką z lądowiska, przejazdem po torze przeszkód znajdującym się na ulicy Łomnickiej...
~Schengen 18-05-2014 11:27
Nieśmiało podpowiem, by w projekcie ująć wybudowanie fontanny. To powinno rozwiązać problemy z przetargami i kasą... ;)
~KRECIK 18-05-2014 11:30
Nie to że zbyt wysokie oferty tylko ''posmarować nikt nie chciał'' :-)
~!!!! 18-05-2014 11:33
hekse mam cię na granego jak wyprzedzaleś na ciąglej !!
~Jammm 18-05-2014 11:53
Pas startowy z betonu na szerokosci 25 metrow to powinien byc standard!!!!tu chodzi o rozwoj I trawla przydatnosc!!!!
~NewMan 18-05-2014 12:29
200 mln euroooooo, ciekawe ile z tej kasy można wyprowadzić bokiem? A firma która robiła park zdrojowy też będzie brała udział w tym przedsięwzięciu?
~altus 18-05-2014 12:34
...nie wiem czy akurat samoloty 19 osobowe będą spełnieniem dla przeciętnych mieszkańców Jeleniej Góry których już nie mała część pracuje poza granicami kraju ale nadzieje na biznes jakąś z tego można mieć
~Alien666 18-05-2014 13:03
Region powinien być skomunikowany drogą, koleją i samolotem. Pas na lotnisku należy zbudować solidny a nie rozwijać na szybko plastikową ceratę, która po pierwszych mrozach pofaluje się jak ściera od mopa. Urwał nać ! Zróbcie coś raz, co posłuży 50 lat bez remontu !!!!! @ówniane ruchy z kampanią wyborczą za plecami i jeszcze głupszą ustawą PoZP, to najgorsze pomysły. Nie widzieli co się stało w Modlinie z pasem po najtańszym wykonawcy ?? Nas NIE STAĆ na tanich, byle jakich wykonawców i takiż samych efektów. TANIO to jest BARDZO DROGO . Tego nie zrozumie żaden cieć, który niczego trwałego po sobie nie pozostawił ..... >>>Antyreklamą regionu będzie jeśli Flaris Lar 1 nie będzie mógł startować z Jeleniej Góry
~waw 18-05-2014 13:21
To jest miś na miarę naszych możliwości.
~A 18-05-2014 13:35
A niedaleko miasto sprzedaje działki pod nowe osiedle i dziwi się, że nikt nie chce ich kupować. Albo inwestujemy w jedno, albo w drugie. Jest lotnisko we Wrocławiu, zamiast budować nowe - ciekawe ile samolotów spadnie na nowe domki - trzeba zrobić dobre połączenia z lotniskiem we Wrocku.
~miki1 18-05-2014 13:48
Co to znaczy że oferencji dali wyższą cene niż Inwestor przeznaczył!!! A skąd Inwestor moze wiedzieć ile dobrze dokumentacja moze kosztować? sami znawcy oczywiscie w tym Urzędzie! Projektant wie lepiej ile kosztuje DOBRZE zrobiona dokumentacja! skoro inwestor nie ma kasy na projekt..to niech sie nie porywa z motyką na księżyc i tyle.
~eco 18-05-2014 14:11
TY -mi. JA - TOBIE. Kasa jest niczyja, tzn "europejska". Możną ją przewalić i tak nikt się o jej los nie zapyta. Bo komu by się chciało martwić o glupie 200 mln. EURO ! Lotnisko, "autostrada", - to najfajniejsza pralnia pieniędzy! Tam NIKT się nigdy i niczego NIE DOLICZY!
~pl.,. 18-05-2014 14:16
Ale gów.....po co to lotnisko komu ? Za łepka pamiętam jak niemal codziennie coś latało, skoczkowie skakali, szybowce kołowały. A teraz gdzie to wszystko jest ? Pas Wam się marzy ? Komuś chyba się cos pomyliło. A Pan Tutaj czy Tamten niech zobaczy jak wygląda ul. Łomnicka na której niemal cały czas jedzie auto za autem.
~hmm 18-05-2014 14:24
To lotnisko to tylko po to by ludzie władzy latali po wskazówki do Tuska.
~ 18-05-2014 15:28
Nareszcie! W końcu okazało się, że TUSK za tym stoi!
rymcycymcyojci 18-05-2014 16:54
Halo ...Panie prezydencie ! :) ...to nie oferty były zbyt drogie, tylko kosztorys inwestorski do bani ! :) ...na szczęście, każdy potwierdzi, to wina takiego jednego z Warszawy ! )
~ptak 18-05-2014 18:25
Powinni w drogi zainwestowac,a nie dla kilku bogaczy pas startowy za dosyc pokazna sume budowac,sa przeciez alternatywne metody budowania pasow startowych ktore w niemczech i w szwajcarii zdaja egzamin,ale ciezkie glowy w naszych zarzadach nie zgadzaja sie na zadne alternatywy.
~#gdzieś # 18-05-2014 19:52
Dziwne, że te wszystkie obiecanki, łącznie z wizytą Tutaj-a są jakoś dziwnie przed terminem wyborów do EuroParlamentu. Dla mnie to kolejny bajer wyborczy, a jak oddamy głosy na "obecnie nam obiecujących rządzących" to jak zwykle pokażą nam wielką FIGĘ. Znów się okaże, że coś tam nie spełnia Jelenia Góra i kasę znów dostanie Wrocław. Przecież niedawno dokładnie tak się stało z dotacjami obiecanymi przez Wrocław dla Jeleniej Góry. Wtedy zabrali i już. A teraz mają czelność znów obiecanki cacanki robić ludziom z Kotliny. A inwestycje realizujmy tak jak kiedyś nasi sąsiedzi z zachodniej granicy - ich budowle stoją już 100 lat i przeżyją nasze "KNOTY". Może lepiej nic nie robić i nie marnować kasy !
~sowa 18-05-2014 20:21
Czy lokalizacja zostala dokladnie przeanalizowana??????? ,moze warto postawic na lokalizacje gdzie bedzie mozliwosc jego rozbudowy. Warto rozpoczac inwestycje w stylu " nowego myslenia" -zgadzam sie z Alien 666 z 13.03 . Zacznijmy stawiac na jakosc w naszym regionie .
~obiektywnie 18-05-2014 20:41
Dobre lotnisko jest nam z pewnością potrzebne. Należy w końcu uniezależnić się od Wrocławia, gdzie ląduje wielu turystów i biznesmenów, a potem muszą się tłuc zatłoczoną, krętą drogą. Inna sprawa, że standard wrocławskiego lotniska jest dużo poniżej europejskiego poziomu. Ja bym się wstydził zapraszać gości i polecać im to lotnisko (jeśli już to Drezno albo Pragę). Dlatego musimy uniezależnić się od Wrocławia i lotnisko jest jednym z ważnych elementów tego.
~ 18-05-2014 22:32
czemu się marnotrawi nasze podatki na jakieś przetargi i na jakieś firmy ??? czemu nasze państwo nie ma swoich ekip od różnych zadań ???
~ 18-05-2014 22:49
może wyjdzie ze strategicznym międzynarodowym portem lotniczym w Rybnicy, który z okolic Starej Kamienicy będzie obsługiwał kilka tysięcy pasażerów
~halogramy 18-05-2014 23:25
alien666 ta pani to diabelskie nasienie jest?
~ 19-05-2014 13:54
DOLNOŚLĄZAK. Czy jest sens wydawać pieniądze na opracowanie projektu, gdy nie jest wiadome kiedy nastąpi wykonanie robót i czy na konkretne prace są pozyskane środki? Pełna dokumentacja projektowo-kosztorysowa składa się - co najmniej - z 2 elementów. Projekt techniczny i kosztorys. Ważne jest aby tuż po opracowaniu dokumentacji przystąpiono do rzeczowego wykonawstwa robót. Dokumentacja też się dezaktualizuje i bezsensem jest wydawanie pieniędzy na zamierzenie gospodarcze, które nie wiadomo kiedy i za co /oraz orientacyjnie przez kogo/ zostanie wykonane. Czyżby samorządowcy zmierzali trwonić publiczny grosz na dzieło, realizowane wg Polnische Wirtschaft?
~ 19-05-2014 14:06
Cd. z 13:54. A tak przy okazji; Huczną debatę zorganizował magistracki dialog przy użyciu Prezydenta /kolejność nie przypadkowa, gdyż partia kieruje a Prezydent wykonuje partyjne polecenia/ w 2012roku na temat dróg rowerowych. Dla uczczenia rocznicy PZPR - 15.12.2012 r. - miały do tego dnia być wykanane założenia projektowe. Rzekomo je opracowano i sowitą kasę zespół opracowujący już zgarnął. Na jakim etapie realizacji wisi "sprawa w temacie ścieżki rowerowe"? DOLNOŚLĄZAK
~ 20-05-2014 3:03
Dolnoślązak, nie trolluj. znowu nie dostałeś w łapę i się frustrujesz? Odpowiem ci: tak, jest sens wydawac pieniądze na projekt i rozbudowę lotniska. Od projektu wszystko się zaczyna, a lotnisko jest nam zwyczajnie NIEZBĘDNE w dobie coraz bardziej rozpowszechniającej się komunikacji lotniczej. Ty o tym nie wiesz i dlatego siedzisz na forach i trollujesz, a nie w jakiejś instytycji zajmujacej się rozwojem regionalnym. A ścieżki rowerowe to zupełnie inna para kaloszy i inny budżet. Nie popisuj się swoją ignorancją, bo po raz kolejny się kompromitujesz.
~ 20-05-2014 8:14
Lotnisko "jakie jest, każdy widzi" . Natomiast pas startowy na tym lotnisku, przystosowany - między innymi - dla taksówek powietrznych jest BARDZO, BARDZO NIEZBĘDNY. W okresie rozwijającej się awiacji, skomunikowanie turystycznej Kotliny Jeleniogórskiej z portami lotniczymi Europy jest KONIECZNOŚCIĄ. Do wykonania robót należy przystąpić b e z p o ś r e d n i o po opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej, aby dokumentacja nie zatęchła, zalegając - po jej opracowaniu - w urzędniczych szufladach. Dla dróg rowerowych coś, ktoś, kiedys zdokumentował, pobierajac budzetowa kasę. Dróg ani widu i slychu. Wprawdzie sciezki i lotnisko finansowane sa z roznych portfeli, ale te portfele tkwia w kieszeniach tej samej marynarki. DOLNOSLAZAK
~do wyżej 20-05-2014 20:47
Bzdura. Pieniądze są z różnych funduszy, a decyzję nie podejmuje marynarka, tylko radni. Doucz się i nie wypisuj bzdur.
~do wyżej 20-05-2014 21:24
Kasa nie jest z funduszy lecz od fundatora. A radni, w marynarkach, nic nie podejmują tylko nardzają się.
~do wyżej 20-05-2014 23:52
to masz marne pojęcie o zarządzaniu miastem, skoro takie bzdety wypisujesz.
~do wyżej 21-05-2014 12:30
Miastem się nie zarządza, tylko administruje. Każdy imbecyl - nawet po szkole specjalnej - to wie. Jaką uczelnię kończyłeś?
~do wyżej 22-05-2014 1:43
Ty chyba żadnej. Bo na każdej uczelni uczą odpowiedniego poziomu kultury a także nieczepiania się słówek (co też jest wyznacznikiem kultury dyskusji), czego tobie zdecydowanie brakuje. Dolnoślązak, trollu, widzę, że straciłeś zupełnie odwagę i nawet nie potrafisz się podpisać swoim nickiem.
~do wyżej 22-05-2014 22:29
Prawda. Żadnej nie ukończyłem. Szkoda było czasu, gdyż nie "uczyli odpowiedniego poziomu". Wprawdzie pion trzymali, ale czepiali się słówek, które wyznaczały kulturę dyskusji. Potwierdzam mam braki. Nadrabiam ten niedostatek polemiką z Tobą. Niestety ten dyskurs powoduje, że intelektualnie się cofam . Nie potrafię się nawet podpisać. Sorry!
~do wyżej 23-05-2014 0:16
To taka dobra rada dla ciebie, Dolnoślązak: najpierw naucz się odpowiedniej kultury, a dopiero potem zabieraj głos na forach. Nie na odwrót. Bo tak to tylko robisz bydło. Całkiem niepotrzebnie. Ale dobrze, że wiesz przynajmniej kim jesteś. To się chwali. Cóż, niby kulturę wynosi się z domu i jak ktoś miał rodziców, którzy to rozumieli, to nawet szkół nie potrzeba. Tobie biedaku nawet tego zabrakło. Miej pretensję głównie do swoich rodziców za te braki.
~do wyżej 23-05-2014 22:22
Uwielbiam to co robię. Bydlątka także. Zapewniam, z domu niczego nie wynosiłem i nadal nie wynoszę. Wręcz przeciwnie - wszystko do chaty znoszę . Nie mam pewności kim jestem, gdyż tatusia i mamusi nie poznałem. Jako oseska porzucono mnie przy śmietniku. Dzięki temu już na samym życiowym anfangu niczego mi nie brakowało. Śmietniki zawsze były pełne. A Ciebie jak dobry Pan Bóg doświadczył? Czy jesteś z nieprawego łoża? Kulturalni tym się wyróżniają. A Ty bardzo kulturnie gaworzysz.
~do wyżej 24-05-2014 0:41
Fajnie, życiorys masz z pewnością ciekawy. Ale wiesz, myślę, że najwyższy już czas udać się do jakiegoś dobrego zakładu psychiatrycznego.
~do wyżej 24-05-2014 19:26
O, o! Ty myślisz?
~do wyżej 25-05-2014 1:53
To ty nie?
~ 25-05-2014 22:35
Zazwyczaj po godz. 24 nie myślę. Wpadam w ramiona morfeusza, który obdarza - nie tylko - kolorowymi sennymi doznaniami. Cierpisz na bezsenność?
~ 26-05-2014 2:04
A ty chyba na głupotę, bo przed północą też nie myślisz.
~ 27-05-2014 13:35
Chłopie ale Ty się katujesz po nocy. Wejdź na N.K. Tam się geriatrycznie odprężysz. A może zawory Ci nie trzymają?
~ 27-05-2014 21:37
Za to ty się katujesz w dzień. Ilość spamu, jaki codziennie produkujesz na rozmaitych lokalnych forach (w tym tym), Dolnoślązak, przekracza możliwości konsumpcji czytelników tego portalu. Naprawdę nie masz co robić w domu, że tak siedzisz całymi dniami przed kompem i produkujesz swoje żenujące wypociny? Wywalili cię z N.K., czy co? Szkoda, że nie widzisz, jaki jesteś żałosny?
~ 28-05-2014 21:29
Trafiłeś. Tam gdzie się pojawię wszyscy s....dalają. Produkuję się wszędzie. Sam siebie nie czytam. Na nick Dolnoślązak bierze mnie obrzydzenie. Tylko nienormalni mnie czytają. Ratuj się chłopie. Wpadniesz w depresję.
~ 29-05-2014 19:03
Z powodu obcowania z psycholem? Udaj się do jakiegoś dobrego specjalisty Dolnoślązak i przestań zawracać ludziom głowę na forach. Zrozum, że nikt ci tu źle nie życzy.
~ 30-05-2014 1:15
Dzisiaj wdepnąłem po północy w nadziei, że o Ciebie się potknę. Zawiodłeś mnie. Czyżbyś zatabletkował się nasennie?
~ 30-05-2014 19:36
A tobie już nawet tabletki nie pomagają, biedaku?
~ 30-05-2014 22:54
Wczoraj biesiadowałem aż do poranku. W przerwie zasiadłem do klawiatury licząc na spotkanie z Tobą. Rozrywasz się czasem? Serotonina się uwalnia. Człek staje się happy. Cieplutkie pozdro bogaczu.
~ 31-05-2014 3:51
Jeśli o mnie chodzi, to tak się składa, że nie mam w zwyczaju rozrywać się. Wolę patrzeć i słuchać, jak rozrywają takich jak ty komuszków. To zdecydowanie bardziej jara. Czego ty, niestety, nigdy nie poznasz, biedaku.
~ 31-05-2014 19:29
Masochista z Ciebie. Czy jak włączysz wizję i fonię - podczas rozrywania komuszków - ejakulacja przebiega u Ciebie bez zakłóceń?
~ 1-06-2014 2:11
Zawsze możemy sprawdzić. Jesteś chętny?
~ 1-06-2014 20:12
Nie.
~ 2-06-2014 1:50
Strach cię obleciał, komuszku? "A na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści" - pamiętasz, kto to powiedział?
~ 2-06-2014 22:52
To prawda. Przeraziłem się. Dlaczego nazywasz mnie komuszkiem.? A o tych liściach -to chyba wyrwane z kontekstu jakiegoś wierszyka o Soso z przełomu lat 40/50 - ubiegłego stulecia /?/. Zgadłem?
~ 3-06-2014 5:02
Widzę, że przestraszyłeś się komuszku nie na żarty, że zaczynasz wypierać się teraz swoich poglądów.
~ 4-06-2014 10:34
Przerażasz mnie. To naprawdę przestaje być śmieszne. Choć jest nadal zabawne.
~ 4-06-2014 17:19
To jak: jest zabawne czy nie? Motasz się już w zaznaniach, jak rasowy komuch.
~ 4-06-2014 22:16
Rasowy to chyba nie jestem. Umiem kilka paciorków. A Ty raciczki już zeszlifowałeś? Lubię Cię.
~ 5-06-2014 2:52
A twój nick dalej ci wyleciał z główki, Dolnoślązak? Trzeba przypominać co chwilę, kim jesteś, żeby wszyscy wiedzieli. Sławy trolla nigdy za wiele, co nie?
~hexe 6-06-2014 20:47
do : ~!!!! 18-05-2014 11:33 | hexe to rodzaj żeński - i jest kobietą :) brawo sowa :) analiza lokalizacji to podstawa - może warto sobie przypomnieć gdzie Niemcy mieli i planowali lotniska wojskowe
~ 6-06-2014 23:26
Die Hexe to w wolnym tłumaczeniu z niemieckiego czarownica - heksa. Hexentreppe - to ścieżka czarownic, która prowadzi aus Heidentilke - pogańskiej doliny do Gute Qelle - dobrego źródła na zboczu Grabowca w Kotlinie Jeleniogórskiej. Nie jest to dobre miejsce dla jakiegokolwiek aerodromu. Szczególnie wojskowego. DOLNOŚLĄZAK
~do wyżej 9-06-2014 16:38
Jeśli o aerodromach masz takie same pojęcie jak o lokalnej geografii, to lepiej kończ Dolnoślązak te wynurzenia i oszczędź sobie wstydu.
~ 11-06-2014 8:38
Niczego się nie wstydzę. Wprawdzie kobietą nie jestem, jednak wielu uważa że mam cechy uroczej blondynki. Może zagustujesz we mnie. Dla Ciebie mogę się przeobrazić niczym Wurst dla Eurowizji. Piszesz się?
~ 12-06-2014 3:19
To tylko źle o tobie świadczy, bo za takie głupoty, jakie wypisujesz, każdy normalny człowiek dawno spaliłby się ze wstydu. Tylko głupiec nie widzi swojej głupoty. A swojego pseudonimu dalej się wstydzisz, Dolnoślązak.
~ 12-06-2014 16:47
Jestem niepalny.
~ 13-06-2014 16:39
Sprawdzimy?
~ 13-06-2014 17:16
Na Tobie.
~ 14-06-2014 4:41
Ale to ty twierdzisz, że jesteś niepalny, nie ja. Boisz się?
~ 15-06-2014 21:25
Jesteś całopalny? Możesz robić za ofiarę? Baranie, ołtarz czeka!
~K. 15-06-2014 22:38
Kończcie już, piaskownica wam stygnie.
~ 17-06-2014 1:57
A tobie mózg wystygł.
~ 17-06-2014 2:03
Baranie, to przestań meczeć i idź na pastwisko.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

O rozpadających się górach

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Dwa dni mega rabatów w salonie i serwisie Volkswagen, Audi oraz SEAT w Lubinie podczas Black Friday

Koniec remontu drogi w Zachełmiu

VII Dolnośląski Kongres Samorządowy

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
118
Tak
64%
Nie
35%
Nie wiem
2%