MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Trudniej o emeryturę?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 26 stycznia 2018, 21:11
Aktualizacja: Sobota, 27 stycznia 2018, 3:58
Autor: Jelonka.com & TV Dami
Obecnie jedynym kryterium przyznania emerytury jest liczba ukończonych lat. ZUS chce, aby rząd rozważył wprowadzenie dodatkowego kryterium – 15–letniego stażu pracy. Miałoby to m.in. złagodzić skutki finansowe, jakie pociągnął za sobą obniżony wiek emerytalny. Co o tym pomyśle sądzą jeleniogórzanie? O tym w programie „Głos ulicy”.

Sonda

Uprawnienia emerytalne dopiero po 15 przepracowanych latach?

Oddanych
głosów
336
Tak
64%
Nie
32%
Nie mam zdania
4%

Ogłoszenia

Czytaj również

PiS apeluje do mieszkańców

Dużo drożej za śmieci

Gdzie na wakacje?  

Komentarze (23) Dodaj komentarz

~ 27-01-2018 7:28
zus i instytucje kontrolujące winny szukać oszczędności u osób zatrudnianych w wymiarze 1 i ½ etatu, jako, że jest to sciema, w tych samych godzinach świadczy się pracę w dwóch miejscach czasem w jeleniej czasem w Kamiennej Górze a nawet we Wrocławiu nawet odległych w pracy, a oznacza to co? fikcję Zapobiegliwi z układami ....
~budda 27-01-2018 13:59
do: ~ (7:28)
Co do oszczędności to zus powinien ich poszukać u rencistów,większość z nich to w miarę zdrowi ludzie,zwykli krętacze pobierający renty.Tacy ludzie są zwykłymi złodziejami,okradający wszystkich legalnie pracujących ludzi.
~ 27-01-2018 10:06
Nie obniżony tylko przywrócony, nazywajcie rzeczy po imieniu
~budda 27-01-2018 13:50
Moim zdaniem wiek w ogóle nie powinien być brany pod uwagę przy przyznawaniu emerytury,tylko staż pracy i kwoty odprowadzane przez okres pracy do zus-u na składkę emerytalną.A najlepiej by chyba było gdyby każdy sam sobie zapewniał środki na starość i sam by decydował czy już stać go na życie emeryckie czy nie.
~ 27-01-2018 13:54
do: ~budda (13:50)
A jeszcze lepiej żebyś ty chodził tylko do prywatnego lekarza, nie wzywał policji tylko płacił firmie ochroniarskiej i w ogóle wyprowadz się na Antarktydę i zrób swoje prywatne państwo
~budda 27-01-2018 14:08
do: ~ (13:54)
Oj ty głupiutki socjalisto,ty pewnie uważasz,że dzisiejszy system emerytalny jest uczciwy?? W ogóle najlepiej by było jeżeli państwo będzie za ciebie decydować i mówić ci jak masz żyć i jak dysponować swoim majątkiem i życiem?? To by było do ciebie najlepsze! Widać jesteś bardzo ograniczonym człowieczkiem,nie mającym własnego zdania i nie potrafiącym za siebie decydować,to też znaczy,że jesteś nieodpowiedzialny.Pewnie wg.ciebie najlepiej by było jak by o twoim marnym życiu decydował jakiś rusek,niemiec,czy inny amerykanin?
~budda 27-01-2018 14:27
do: ~ (13:54)
I jeszcze jedno ci powiem,uważam,że emeryci powinni mieć zakaz wykonywania pracy,nie powinni zajmować stanowisk,które mogą być obsadzone młodymi ludźmi,a emerytura człowieka,który pracował całe życie powinna być tak wysoka,żeby pan emeryt mógł raz na kilka miesięcy polecieć na wyspy kanaryjskie powygrzewać swoje stare kości,powinna być tak wysoka żeby starszy człowiek mógł żyć sobie spokojnie i bez zmartwień.Niestety w socjalizmie to jest niewykonalne,bo pieniądze pana emeryta ciężko pracującego całe życie nie wracają do niego a trafiają do kieszenie przeróżnych nierobów.Teraz rozumiesz dlaczego nie wszyscy powinni dostawać po równo...?
~ 27-01-2018 16:13
do: ~budda (14:27)
tak, lepiej żeby składki zbierać w prywatnej firmie której właściciel w każdej chwili może zwiać
~ 27-01-2018 16:15
do: ~budda (14:08)
tak jak ci ktoś wyżej napisał, rób sobie wszystko sam i w ogóle nawet cywilizacji i życia w społeczeństwie się wyrzeknij
~ 27-01-2018 16:29
do: ~budda (14:08)
To że spora część pracowników strukt;r naszego państwa to lenie i tłumoki zatrudniane po znajomości to ja doskonale wiem, więc należy ich powywalać i zmusić do oddania tego co zmarnotrawili , a nie zrzucać na głowę obywatelowi dodatkową zabawę z formalnościami , a te swoje brednie wolności i decydowaniu o sobie to se wsadź w rzyć
~budda 27-01-2018 16:34
do: ~ (16:15)
Ale właśnie życie w społeczeństwie (zdrowym społeczeństwie) polega na tym,że ludzie żyją obok siebie i jeden drugiemu nie szkodzi,a w naszym socjalizmie jeden człowiek musi pracować na dwóch ludzi w tym jednego nieroba,lenia.Ja chcę żyć w zdrowym społeczeństwie,chcę pracować dla siebie i decydować o sobie,nie chcę też twoich pieniędzy ale też nie zamierzam cię utrzymywać.Rozumiesz co mam na myśli?
~budda 27-01-2018 16:40
do: ~ (16:13)
Wiele firm ubezpieczeniowych na rynku to firmy prywatne,przynajmniej większość i ich właściciele nie uciekają z pieniędzmi,a jeżeli już tak się boisz prywatnej własności to ok niech sobie kasę zbiera państwo,byle by człowiek-płatnik,miał dostęp do swoich pieniędzy w każdej chwili,chciał bym żeby odkładane przez ludzi pieniądze na ich emerytury istniały fizycznie a nie tylko na papierze.
~budda 27-01-2018 17:11
do: ~ (16:29)
Ale o jakich formalnościach ty mówisz?Martwisz się tym,że raz w miesiącu musiał byś zerknąć na swoje konto żeby sprawdzić ile już uzbierałeś kaski na swoją przyszłość i zrobić ewentualny przelew?Żeby ci to naświetlić to przedstawię ci taki przykład,pracownik który zarabia 3000 zł netto/4200 brutto miesięcznie kosztuje pracodawcę w sumie prawie 5100,ta kwota 5100 to jest kwot którą musi wypracować sam pracownik,oczywiście końcowa kwota jaką dostaje pracownik do ręki nie jest wolna od podatków,bo chociaż by przy zakupach każdy płaci jeszcze vat,zazwyczaj 23%ceny towaru,oczywiście są jeszcze inne podatki jak np akcyza i inne podatki od "luksusu" pomijam to,ale weź mi powiedz co się dzieje z kwotą 2100 zł pobieranych co miesiąc od pracownika?
~Pieta 27-01-2018 18:42
Cuz tosie stalo dobra zmiana nie daje rady po przywruceniu starych przepisow i skruceniu wieku emerytalnego A mialo byc lepiej
~ 29-01-2018 8:51
do: ~Pieta (18:42)
co ty takie " códa " piszesz ? " Tosie " nie godzi takie " skruty " pisać !
~ 7-02-2018 14:08
do: ~ (8:51)
To stara Vektrusia pisze. Pożyczyła sobie interneta!
~NIKOŁAJ 29-01-2018 11:42
Jasne, że to dobry pomysł bo przynajmniej zmusi lewusów do przepracowania minimum 15 lat. Są tacy co przepracowali przez całe swoje życie kilka lat a wymagania względem państwa mają tak ogromne jakby pracowali 50 lat i dokładali równie ogromne składki. Jakieś minimum powinno być i te 15 lat to jest świetny pułap. Druga sprawa - pracownikom będzie zależeć na tym aby pracodawca zatrudniał ich na normalnych warunkach , czyli umowa o pracę. I przy okazji znacznie zmniejszy się szara strefa.
~Marta01 3-02-2018 11:49
15 lat to śmieszne najmniej 25 lat
~Boss 4-02-2018 11:17
do: ~Marta01 (11:49)
Droga Marto wolność polega na tym że człowiek sam decyduje o Sobie i Swoim życiu człowiek powinien sam decydować kiedy odchodzi na emeryturę i sam decydować jak na nią zbierać chce państwową emeryturę płaci składki ,chce sam zbierać inwestować własne pieniądze robi to ma wybór system który zabiera Ci owoce pracy rozdaje je innym jest patologicznym systemem przez 10 lat prowadzenia jedno osobowej działalności oddałem ponad 140 tysięcy samych składek nie licząc podatku według Ciebie nic Mi się nie należy po takim okresie pracy za te pieniądze mógłbym kupić mieszkanie wynająć je i mieć z tego tytułu 700-800 zł na miesiąc to jest wolność i decydowanie o Sobie do osiągnięcia wieku emerytalnego oddam do ZUS prawie 600 tysięcy złotych moja emerytura wyniesie niecałe 670 zł przy obecnym poziomie składek 1232zł co miesiąc proponuję popracować trochę samemu na Siebie we własnej firmie wtedy myślenie się zmienia bo każda złotówka jest wypracowana ma realną wartość i boli człowieka to że państwo zabiera Ci możliwość pomnażania tych pieniędzy i budowania Swojej przyszłości
~ 4-02-2018 14:31
do: ~Boss (11:17)
dopóki żyje się w społeczeństwie nigdy do końca nie decyduje się o samym sobie, po za tym nie lubię gdy ci którzy mają swoją firmę robię z siebie takich supermenów - nikt cię nie zmusza do prowadzenia swojej firmy i świat też się nie zawali jeśli nie będzie twojej firmy
~Boss 4-02-2018 18:13
do: ~ (14:31)
Każdy powinien pracować Sam na Siebie i Swoją rodzinę pieniądze składane na emeryturę powinny być jego pieniędzmi powiedz Niemcowi Norwegowi że państwo zabiera Ci kilkaset tysięcy w czasie okresu pracy na poczet emerytury i to nie są Twoje pieniądze nie możesz ich zabrać bo wypłacano z nich komuś emeryturę płacenie podatków składki zdrowotnej utrzymywanie infrastruktury szkół , szpitali wojska ,policji to jest element życia w społeczeństwie a nie pracowanie na kogoś emeryturę
~ 4-02-2018 21:19
do: ~Boss (18:13)
zgadzam się, dlatego właśnie ZUS powinien gromadzić nasze składki może jakoś na kształt lokaty i potem z tego wypłacać emerytury, a aparat państwowy i jego pracownicy po to są żeby administracyjnie pilnować spraw obywateli którzy im za to płacą, tylko właśnie politycy ciągle : nic się nie da nic się nie opłaca a wypłaty z naszych podatków zgarniają jakby czynili cuda
~ 15-02-2018 13:34
do: ~Boss (11:17)
Nie wiem jaki Pan miał dochód, ale jest wiele osób prowadzących własny biznes, zarabiających miliony, a płacących podatek 18% i zus 1200 zł. Ponieważ od pracowników, którzy pracują na dochód takiego biznesmena są odprowadzane większe składki więc taki pan zatrudnia ich na czarno, albo na najniższe wynagrodzenie, a sam odkłada należne podatki dla siebie. A przecież, aby mieć większą emeryturę mógł Pan płacić dodatkowe składki jeżeli było Pana stać.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Trzeba płacić „bykowe”?  

Tak się nie robi!

Wystartował Art–Skwer

Giną woreczki na psie odchody

Kabaretki na Lodowcu

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
761
Tak
22%
Nie
75%
Nie mam zdania
3%