MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Tragedia na Wojska Polskiego

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 14 maja 2008, 13:23
Aktualizacja: Piątek, 16 maja 2008, 10:37
Autor: carioca, ROB
Fot. ROB
Ciężarówka przejechała starszego mężczyznę na ruchliwej ulicy miasta. 70–latek zmarł na miejscu. Kilkaset metrów dalej doszło do karambolu z udziałem czterech aut. W centrum trwa paraliż komunikacyjny.

Do śmiertelnego wypadku doszło przed godz. 13. Około 70-letni pieszy zginął na miejscu. Dokładnie nie wiadomo, jak mężczyzna znalazł się pod kołami ciężarówki. Mężczyzna wpadł pod koła pomiędzy kabiną szofera a naczepą. Nie miał żadnych szans. Policja ustaliła, że przechodził w miejscu niedozwolonym, a kierowca nie mógł go zauważyć.

Wiadomo, że kierowca tira był trzeźwy a 70-latek wszedł na jezdnię przed przejściem dla pieszych. Na miejscu policja prowadzi czynności, aleja Wojska Polskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do ul. Klonowica jest całkowicie wyłączona z ruchu. Przy zdarzeniu zgromadził się tłumy gapiów.

To nie koniec feralnych wydarzeń. Kilkaset metrów dalej na tej samej ulicy doszło do sporego karambolu z udziałem 4 aut. Mercedes z dużą prędkością wjechał w tył peugeota, który z kolei „popchnął” opla kadetta a ten wpadł na opla vectrę. Na szczęście, w tym przypadku nikomu nic poważnejszego się nie stało.

To kolejne utrudnienia na zablokowanej już mocno alei Wojska Polskiego. Autobusy kierowane są bocznymi ulicami, stoją po kilka minut w korkach, dlatego mogą być opóźnienia w rozkładzie jazdy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Wypadek przy baniakach  

Salon Biznesu i Kultury „Genius loci" 2019  

Dwa dni mega rabatów w salonie i serwisie Volkswagen, Audi oraz SEAT w Lubinie podczas Black Friday

Komentarze (100) Dodaj komentarz

~Darkel66 14-05-2008 13:51
W poniedziałek tragedia na ul Łomnickiej, a dzisiaj znowu na Wojska Polskiego, śmierć zbiera swoje żniwo. Kondolencje dla rodziny starszego Pana. \*/
~Loczek 14-05-2008 13:54
Nie wiem czy to koniec świata ? Uciekłem z Jeleniej Góry do Wrocławia a tu same śmiertelne wypadki. Dzień w dzień.
~Dawid 14-05-2008 14:14
Pewnie przebiegał przez ulice na drugą strone i napewno to nie były pasy...
Patol 14-05-2008 14:14
pewnie przechodził nie na pasach. ma nauczke. przestroga dla innych którzy tak przechodza.
~lol 14-05-2008 14:18
szczere kondolencje dla rodziny. W dniu wczorajszym widziałem jak matka ciągła jak cielę małe dziecko ok 5 lat przez Wojska Polskiego w okolicy pogotowia - oczywiście po co małemu dziecku pokazać przejście dla pieszych lazło takie babsko z dzieckiem środkiem i miała w d... wszystko.
~ 14-05-2008 14:20
Ma nauczke? śmierć człowieka jest zawsze taką sama tragedia....myslę, że lepiej ważyc slowa;/
~Sindi 14-05-2008 14:28
Widok takiej tragedii na pewno daje na jakiś czas sporo do myślenia każdemu z nas.Szczere współczucia dla rodziny tragicznie zmarłego i bez obrazy,ale dziwię się gdy zazwyczaj właśnie starsi ludzie zawsze się gdzieś spieszą i to oni na ogół powodują takie a nie inne dramatyczne sytuacje.Codziennie można zobaczyć starszego pana(panią),jak przemierzają jezdnię nie po pasach,lub na nich lecz podczas czerwonego światła.Tu nasuwa się pytanie:czy te starsze osoby nie myślą???Nie dość,że stanowią zagrożenie dla siebie,to jeszcze dają przykład młodzieży i dzieciom.LUDZIE MYŚLCIE CO ROBICIE!!!Bo od kogo młodsi mają się uczyć,jak nie od tych co więcej lat przeżyli?Pragnę tu dodać Droga Redakcjo,że w przybliżonym czasie miała miejsce kolejna kraksa drogowa i to też na al.Wojska Polskiego-nieopodal sądu.Ale jestem pewna,że i tam na czas Byliście.Pozdrawiam:)
~Sratatata 14-05-2008 14:37
A czy starsi i niepełnosprawni nie mają prawa przekraczać jezdni w miejscu nieoznakowanym zebrą ?
~clown 14-05-2008 14:38
widziałam sytuację tuż po wypadku, ale ludzie mówili, że starszy pan chciał się dostać na drugą stronę ulicy, bez pasów oczywiście. cały ruch skierowano na okrzei, korki jak nie wiem, a co chwilę słychać teksty na całe gardło w stylu- jak k...jedziesz, ty.... itd. słuchają tego dzieci na placu zabaw. kierowcy nie szanują się nawzajem i co poniektórzy nie rozumieją, że taki objazd jest konieczny, bo ktos stracił zycie.
~kmicic 14-05-2008 14:43
Przy okazji warto się zastanowić nad tym, że będzie coraz gorzej. Samochodów jest coraz więcej a dróg nie przybywa. Tylko dzięki obwodnicy uda się zmniejszyć ruch w centrum miasta...
~KIEROWCA 14-05-2008 14:45
naprawde niektórzy piesi nie myślą wczoraj koło cmentarza na sudeckiej starsza pani rzuciła mi się pod koła dobrze że jechałem 40km/h bo inaczej miałbym do wyboru gdzie walnąć w starszą panią,w mur jak odbije w prawo albo czołówka z innym samochodem jak odbije w lewo, no tak ale była na pasach....SAMOCHÓD NAWET JAK JEDZIE 40 W MIEJSCU SIE NIE ZATRZYMA!!!! PRZECHODZĄC NAWET NA PASACH WARTO OTWORZYĆ OCZY!!!
~Iza 14-05-2008 14:47
Mieszkam w tym mieście prawie 50 lat i w tym miejscu ludzie "od zawsze" przechodzą przez jezdnię jak krowy. :( A zrobienie tam dodatkowych pasów jest bez sensu, niestety. Tyle, że teraz dodatkowo ludzie jeżdżą po W. Polskiego jak bandyci, oczywiście o ile nie ma korka. Krowy + bandyci = ofiary śmiertelne, cóż zrobić.
~do Patola 14-05-2008 14:49
Jaką nauczkę? O czym ty piszesz? Człowiek nie żyje rozumiesz? Chyba nie dociera do ciebie co sie stało, albo taki jesteś pusty.
~.... 14-05-2008 14:50
:/ no ale co zrobić. uważajmy... tam często ludzie chodzą jak chcą
~Dżastinka 14-05-2008 14:53
Właśnie tak jest starsi ludzie przechodzą nie przez pasy...choć czasem są one 5 kroków żeby podejść to nie lepiej ryzykować! Przecież wiadomo że starsza osoba nie da rady szybko przebiec przez ulice tylko przejdzie wolno. Teraz kiedy sklep "Biedronka" został przeniesiony na ulice Różyckiego(obok targowiska) coraz częściej widzę ludzi którzy zamiast podejść na światła które są 10 metrów dalej, przebiegaja na szybkiego przez jezdnie na wprost sklepu! Bo co bliżej...no tak ale czy zdrowie nie jest ważniejsze...życie czy nie jest ważniejsze...!?! Ostatno jak rano czekałam na autobu do szkoły na przystanku, właśnie na Karłowicza to widziałam taką starszą babcie co z zakupami z Biedronki wyszła i przechodzi przez jezdnię a tu z dwóch stron jadą auta...co prawda zatrzymały się żeby `ułatwić` dobrnięcie starszej pani na chodik...ale kiedyś ktoś może się NIE ZATRZYMAĆ!!!
~(---O---) 14-05-2008 14:57
Sindi masz rację nikt myślący nie pcha się pod pędzącego tira! Wyrazy współczucia dla kierowcy.
~(---O---) 14-05-2008 14:58
Sindi masz rację nikt myślący nie pcha się pod pędzącego tira! Wyrazy współczucia dla kierowcy.
~ręce opadają 14-05-2008 15:03
To norma że w tym miejscu ludzie przechodzą - za daleko im do pasów.... Podobnie koło Ronda sobie drogę na przystanek skracają ...można jeszcze wiele takich miejsc opisać - tylko co z tego ?? Piesi chodzą jak święte krowy, a i kierowcy nie lepsi - jazda na czerwonym świetle to też norma w naszym pięknym mieście.....może wprowadzenie monitoringu na ulicach coś by tu poprawiło ?? Bo inaczej - strach sie bać....
piipi 14-05-2008 15:05
..~ROBERT dobrze,ze !4 zdjec zrobiles...bo 13-tka to pecha przynosi.~Taki ladny chlopak,a takie "brzydkie "nieoodpowiednie zdjecia robi..i dalej w Jelonce prezentuje !.
~trudno 14-05-2008 15:06
trzeba patrzeć jak się przechodzi. jak można nie zauważyć ciężarówki na ulicy.
~ 14-05-2008 15:07
odp do kierowcy: dobrze ze jechales 40 km/h.ale tam przy cmentarzu zawsze trzeba zwalniac. tak w ogole to piesi tez korzystaja z ulic i sami tez powinni uwazac.a nie pchaja sie tam gdzie nie ma pasow tzw. "na skróty". TAK NIE MOŻE BYĆ!!
~joystick1989 14-05-2008 15:08
szkoda tego człowieka widze ze jest tzw czarny tydzien w niedziele pod karpaczem teraz na wojska polskiego...\*/
~alex 14-05-2008 15:12
jak byla na pasach to to STOP ! panie kierowco od siedmiu bolesci !
~noch 14-05-2008 15:16
przechodził przez jezdnię w niedozwolonym miejscu i nie miał do tego prawa!
~do clown 14-05-2008 15:17
~do Patola 14-05-2008 15:21
Patol swoje głupie rady i komentarze zatrzymaj dla siebie ,bo robisz z siebie człowieku idiote wypisując takie głupoty ,ciekawe czy napisał bys tak gdyby takie cos przytrafiło sie komuś z twoich najbliższych ,dla mnie jestes poprostu ćwierć inteligentem wypisując takie bzdury ,albo piszesz byle by popisac i myslisz ,ze jestes bardzo zabawny
~sindi do "KIEROWCA" 14-05-2008 15:29
I tu przyznaję rację.Nie wystarczy być przy pasach,by od razu na nie wejść.Widzę również,że znów była to starsza pani.Ja widziałam jakiś czas temu starszego pana,który z wieńcem w dłoni odważnie wkroczył na pasy tuż przed pędzący na sygnale ambulans.Na szczęście dzielił go dosłownie krok od pojazdu i cudem nic się nie stało.Widać jednak,że starszy pan bardzo się gdzieś spieszył.Czyżby wieniec kupił dla siebie i bał się by wplecione w niego kwiaty nie zwiędły???Bezmyślni starsi ludzie!!!
~Ja 14-05-2008 15:34
Jestem zwolennikiem pokazywania realnych zdjec z wypakow ku przestrodze. Ale to zdjecie to chyba spora przesada ze trony Redakcji. Grupka gapiow i dzieciakow z nudow przygladajacych sie zwlokom przykrytym kawalkiem czarnego worka...
~Zbigniew 14-05-2008 15:35
Jeszce jedna taka tragedia i całkowita blokada miasta - służby odpowiedzialne w działaniu kryzysowym całkowicie się nie sprawdzają. Od ulicy Kochanowskiego powinni wyłączyć światła na krzyżówce, bo i tak na na ul 1-go Maja Wojska Polskiego ruchem kieruje policjant, a w prawo na wiadukt można jechać praktycznie bez zatrzymywania. A tak kolejka aut na objeździe sięga daleko poza Barka Zwycięzcy.
~OnA 14-05-2008 15:37
CODZIENNIE CZEKAM NA PRZYSTANKU OBOK MIEJSCA TRAGEDII i SZCZERZE MóWIąC DZIWIę SIę, żE NIE MA ICH WIęCEJ BO TYYYLE RAZY WIDZIAłAM JUż PRZECHODZąCYCH TAMTęDY STARSZYCH LUDZI, KTóRZY NIC SOBIE NIE ROBIĄ Z TEGO, żE TAM NIE MA PASóW A RUCH JEST SPORY i idą ślimaczym tempem bez żadnych zahamowań, WIEK WIEKIEM ALE STWARZAJą ZAGROżENIE DLA INNYCH PISK opon w wyniku hamowania przed takimi osobami zdarza się bardzo często, za często!!
~hmm 14-05-2008 15:41
Wielka tragedia...niestety starsi ludzie dorastali w czasach gdy samochód to był rarytas na miarę dziesiejszego promu kosmicznego. Światła skrzyżowania bojkotują, bo to niezgodne z ich naturą. Mój Ś.P. Dziadek zawsze podchodził do świateł rozglądał sie i szedł-jak nic nie jechało-taka natura wojownika... Do tego przypadłości starszyzny-które czekają każdego z nas, upał, leki które biorą... po prostu trzeba uważać. Mi wyszedł dziś chłopak w słuchawkach koło kortu tenisowego obok SP.nr6 w Ciepliach. Byłem ok. 20m od przejścia-prędkość 40km/h-bo pełno ludzi dookoła-a on mi z prawej str. ... Narobiłem profilaktycznie trochę pisku-coby zademonstrować co zrobił-za mną było wolne-z drugiej str. też-spojrzał na mnie z pogardą...wiek ok 9-10lat...Po prostu wtranżolił się wprost pod koła niemalże.Niestety upał-ludzie nie chcą stać i się rozpuszczać w pełnym słońcu-na przejściach, kierowcy jeżdżą-jak wiemy-i tylko czekać na splot wydarzeń.. Wyrazy współczucia dla rodziny Ofiary-to był przypadek..ponieważ jak wiemy nie wszedł- przypadkiem Pan znalazł się na drodze... Kierujacym-rozwagi.. Policja-niech zajmie się pieszymi-bo jeszcze nigdy z ich str. reakcji nie zauważyłem-a Wojska Polskiego, Wolności-pomiędzy Plusem-a stacją Miller, całe Zabobrze-nie wspominając o okolicach mostku w Sobieszowie-to miejsca-gdzie piesi bardzo nagminnie przechodzą - i to bardzo nierozważnie...tam gdzie im wygodnie. Do tego dziś spostrzeżone prędkości poruszania się Szacownych komentatorów powinny być o 1/3 mniejsze... gnacie wyprzedzacie...szał normalnie... ;-]
~sawa 14-05-2008 15:46
To bardzo smutne:( kondolencje....
~anita 14-05-2008 15:52
To prawda, zastanówmy się lepiej zanim wejdziemy na ulicę, w miejscu nieoznakowanym. Do "Sratatata" - nikt nie ma PRAWA przechodzić w miejscu nieokznakowanym zebrą. Tak po za tym... bardzo się zdziwiłam. Wypadek zdarzył się o 13, natomiast gdy przechodziłam tamtędy ok. godz. 15 ciało leżało tam nadal. Według mnie to... brak poszanowania. Wątpię, żeby aż tak dużo czasu zajmowało... (no właśnie, co? pisanie raportów i robienie zdjęć?)
~PORAŻKA 14-05-2008 15:58
DO JELONKI ... PUBLIKUJĄC TE ZDJĘCIA POKAZALIŚCIE ŻE ZA NIC MACIE SZACUNEK DO LUDZI ZMARŁYCH , CZY TO JEST NAPRAWDE TAKIE SUPER I COOL ? CZY GDYBY TO BYŁ KTOŚ BLISKI DLA WAS CZY CHCIELIBYŚCIE ŻĘBY KTOŚ TAKIE ZDJĘCIA ZAMIESZCZAŁ ? WĄTPIE ... DLATEGO NASTĘPNY RAZEM ZASTANÓWCIE SIE DWA RAZY ZANIM COŚ ZROBICIE ...
~Eee 14-05-2008 16:04
Trochę szacunku. Jak można zamieszczać takie zdjęcie.
~X..... 14-05-2008 16:08
Znowu Mercedes !!! Chyba rzeczywiscie kierowcy tych aut maja coś małego......
~mimi 14-05-2008 16:09
TE ZDJECIA SA SZOKUJACE !!! NIE ROZUMIEM KOMPLETNIE JAKI BYL CEL UMIESZCZANIA ICH JAKO ZALACZNIKA DO TEKSTU ... NO COZ, ZAWOD REPORTERA WIAZE SIE Z SENSACJA ALE TO JUZ LEKKA PRZESADA, TYM BARDZIEJ ZE TEN STARSZY PAN WCIAZ *JEST* OJCEM, DZIADKIEM A TAKZE CZYIMS MEZEM ... TRZEBA BYLO JESZCZE PODNIESC FOLIE I POROBIC PARE DOBRYCH UJEC ... A CI LUDZIE NA PRZYSTANKU, ZACHOWUJA SIE TAK JAKBY BYLO TO COS NIC NADZWYCZAJNEGO, TO TYLKO DENAT ... SZOKUJACE
~ 14-05-2008 16:15
No i co z moim komentarzem ????
~o_tempora 14-05-2008 16:24
Zrobienie 14 zdjęć dopiero co rozjechanego człowieka i pokazywanie ich publiczne na stronach internetowych UWAŻAM ZA SKANDALICZNE żerowanie na ludzkim nieszczęściu!!! I co się dziwić tym przechodniom, którzy z całkowita obojętnością przechodzą obok zwłok ludzkich pchając wózek - a niech też sobie popatrzy dzieciaczek, nie? Napatrzyli się już ludzie tyle razy w mediach to wreszcie zobaczą "na ŻYWO"...
~. 14-05-2008 16:30
kondolencje dla rodziny [*] ... i wielkie współczucie dla kierowcy. widać, że wypadek z nie Jego winy, a szok, poczucie winy, wszystkie te emocje... przynajmniej ja bym się z tym dobrze nie czuła.
~misio 14-05-2008 16:30
Teraz to Wam go żal. Przechodził tam pewnie latami i zawsze myślał, że mu się uda! Nie udało się! I nie uda się jeszcze wielu jak będą łazili jak te świete krowy. To samo jest w okolicy Ronda oraz zaraz obok na Ogińskiego obok Biedronki. Że policja po cywilnemu nie zrobi z tym porządku. Codziennie po 50-100zł mandatu i od razu im się światopogląd poprawi! A kobiety co prawie wystawiają wózki na jezdnie przed nadjeżdżające auta to już w ogóle kupa nieszczęścia. Taki informacji w naszym mieście będzie pewnie jeszcze więcej.
~paula 14-05-2008 16:41
szczere kondolencje dla rodziny ............ widzaiłam tem wypadek na własne oczy
~synowa 14-05-2008 16:47
Moja teściowa mieszkająca też niedaleko bardzo często tamtędy przebiega na drugą stronę ulicy i na nic się zdały nasze prośby i groźby. LEPIEJ W ZYCIU SPOZNIC SIE 2 MINUTY,NIZ W 2 MINUTY STRACIC ZYCIE!!Tak mówię swojemu dziecku.
~Darkel66 14-05-2008 16:49
do "Patola" A jakby to był twój dziadek to też byłbyś taki mądry. Sam kiedyś będziesz stary i zobaczysz czy jest tak różowo.
~młody 14-05-2008 16:50
nie wiem co sie dzieje w tym mieście... niestety to czasem tez nic nie daje zwławsza na Wojska Polskiego... gdzie zdażały sie juz nawet potracenia własnie na przejściach dla pieszych.. tyle sie mówi o obwodnicy która spowodowała by rozładowanie na wojska polskiego i co dzieje sie cos... zawsze kończy sie tylko na planach... Tragedia goni tragedie i nikomu z naszych radnych nie przyjdzie przez mysl by przyspieszyć różne procedury i poprawić bezpieczeństwo w naszym mieście.. Ten ten tydzień pokazał iż mimo że wyszło słońce i wszystko pieknie to trzeba mieć oczy dookoła głowy i myśleć!!! weźmy lekcje z tego co sie stało i starajmy sie by takie sytuacje przestały mieć miejsce... kondolencje dla rodziny starszego Pana[*]
~M. 14-05-2008 17:04
Dzisiaj rano w Cieplicach na Wolności koło piekarni starsza pani weszła na pasy przy czerwonym świetle prosto pod autobus z MZK, kierowca został zmuszony do gwałtownego hamowania, co doprowadziło do tego że w autobusie przewróciła się kobieta z małym dzieckiem na ręku, dziecko w ciężkim stanie zabrało pogotowie.
~KIEROWCA 14-05-2008 17:04
do ALEX wyjscie na pasy 10 przed jadący samochód daje pieszemu pierszeństwo nawet przy 40 km/h te 10 metrów to sekunda, a nawet najlepszy kierowca może mieć chwile dekoncentracji wystarczy włączyć klime, zmienić stacje w radiu, uchylić szybe, to może być ta jedyna sekunda. aż boje się teraz komentazy ludzi którzy nigdy nie prowadzili samochodu w stylu to ch.....j nie kierowca który może mieć chwile zawachania itp. ale czy naprawdę tak nie jest?????
~jelonkowicz 14-05-2008 17:21
moze takie drastyczne zdjecia dadza ludziom do myslenia- kierowcom i pieszym! pieszych powinno sie tak karac za przechodzenie nie na pasach ze nie wiem! starsze osoby nie zdaja sobie sprawy ze nie sa tacy szybcy i sprawni jak "mlodzi", po co sie pchaja przed maske tira i to na zakrecie!!!! glupota ludzka nie zna granic, powiedzenie stare ale jakze madre i aktualne.
~Patka 14-05-2008 17:39
Zdjęcia faktycznie są szokujące, ale może ktoś kto je zobaczy zastanowi sie zanim wejdzie na jezdnię w niedozwolonym miejscu. Jednak reporter jest reporterem i taka jest jego praca. Może ludzie, którzy przyszli popatrzeć powinni się zastanowić co tam robili. Mieszkam w pobliżu i niestety przechodziłam tamtędy chwilę przed zabraniem ciała przez zakład pogrzebowy (reporterów już wtedy chyba nie było, ale nie jestem pewna bo starała sie nie patrzeć w tamtą stronę). Ilość gapiów, dorosłych ludzi z dziećmi, młodzieży była ogromna. LUDZIE czy wy nie macie już na co patrzeć. Najgorsze jednak było to, że kiedy panowie z karawanu chcieli zabrać zwłoki i próbowali zasłonić ciało zastawiając miejsce busem, grupa młodych ludzi (gimnazjum, może liceum) z uśmiechem na ustach szybko przebiegła na drugą stronę ulicy, żeby nie minął ich ten widok. Wychodząc ze sklepu usłyszałam jeszcze jak jakiś chłopak mówił do odchodzącej dziewczyny: "czekaj, teraz będzie najlepsze". Nie wiem jaką przyjemność ludzie czerpali z tego widoku. Sama kiedyś widziałam ofiarę wypadku - to było kilka lat temu, a ja do dzisiaj przejeżdżając tamtędy i widząc krzyż przy drodze mam przed oczami obraz młodego chłopaka częściowo wyrzuconego z samochodu.Rodzice zastanówcie się co robicie stojąc ze swoimi dziećmi w miejscu wypadku. Nikt z was nie chciałby chyba usłyszeć takich słów, jak te które powiedział chłopak,gdyby to dotyczyło kogoś wam bliskiego. Jeżeli chodzi o to, że ciało leżało tam długo to prawda, ale takie są procedury. Nie chcę obrażać zmarłego, ale bardzo często widuję w tym miejscu ludzi przebiegających przez jezdnie, chociaż pasy są niewiele dalej. Niestety zasada "wojnę przeżyłem, drogę też przejdę" nie zawsze się sprawdza, a człowiek nie ma większych szans w starciu z samochodem. To smutne, ale prawdziwe... Kondolencje dla rodziny
~xxx 14-05-2008 17:46
dobrze że jelonka zamieszcza takie zdjęcia,może one przemówią wreszcie do rozumu KRETYNOM,którzy myślą że można przechodzić przez taką ruchliwą drogę w KAŻDYM miejscu,i nie chodzi tu o starszych ludzi,tylko o KRETYNÓW do 40 lat...
~Silva 14-05-2008 17:47
A ja przybyłem jakąś chwile po wypadku... najlepsze jest to, że zwłoki tego pana leżały tam ponad godzinę, zanim przyjechali ludzie odpowiedzialni za zabranie ciała, czyli firma pogrzebowa... [*] współczucia dla rodziny
~M17 14-05-2008 18:13
NA Wojska Polskiego to nawet strach na przejściu dla pieszych przejść. Mimi Eee Porazka a rozpoznajecie kogoś przez tą folię? Kto to był wiedzą tylko mundurowi a gapie zawsze byli, są i będą. Te zdjęcia pokazują ogrom bezmyslności ludzkiej niezależnie czy to starszy czy młody człowiek. Szkoda człowieka ale być może taki los miał zapisany w gwiazdach.
~Yogi do Patola i redakcji 14-05-2008 18:15
Patol widać ,ze upały wpływają na Twoj umysł. Postaraj się jednak nie komentowac w zaden sposób wypadków smiertelnych. Głupi komentarz w tym miejscu to wyraz ignorancji i chamstwa, Pieszy przechodząc na styk powinien pamiętac, ze naczepa zawsze zachodzi ( nawet sporo przy ostrym skręcie ( to mogło być przyczyną tragedii) Redakcjo szanowna artykuł to nie dokumentacja procesowa , umieszczanie kilku zdjęć zwłok przykrytych niedbale folią nie ma zadnego sensu , lepiej skupić się nad treścią artykułu.
~Co otym myślę 14-05-2008 18:36
Na ulicy Wojska Polskiego powinni konkretnie przed czterema śmiertelnymi przejściami dla pieszych zamontować hopki i nikt by z kierowców nie miał tego za złe.Kto musi będzie tam jeździł i mu to nie będzie przeszkadzać. Wszystko zależy od Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.To samo było z przejściem na Padarewskiego. Czy muszą ginąć piesi na Wojska Polskiego? Dziesiątki ofiar śmiertelnych na ulicy Wojska Polskiego i zawsze winni piesi,a kierowcy mają to w dupie i przekraczają prędkość.Myślę ,że hopki to najlepsze rozwiązanie dla tej ulicy tylko ile ludzi musi jeszcze tam zginąć.Myślę ,że Policja powinna wystąpić z tym wnioskiem do Zarządu Dróg i Mostów ,a nie ściemiać nas jakimiś podmuchami ,czy oślepieniem przez słońce.Ocalcie Panowie policjanci ludziom życie ,bo to jest naprawdę tragedia rodzin.
~FILIPEK 14-05-2008 18:50
Ja juz was nie rozumie jak jelonka nie da zdjęć to macie wielkie ale ze nie ma zdjec a jak dała to tez zle, Ludzie zastanowcie sie co chcecie, Nie skupiajcie sie na zdjeciach tylko to co sie stało-to wielka tragedia. Współczucia dla rodziny zmarłego
~egh 14-05-2008 19:12
no tak dziadkowi nie chciało sie przechodzić kawałek dalej na światłach, widocznie bardzo mu sie spieszyło ale do nieba. A moze zapomniał ze nie jest nastolatkiem i nie ta sprawność . Jakos w podmuchy wiatru nie wierze to jest przestroga dla innych którzy tam przebiegaja!!
~Nie wiem czemu 14-05-2008 19:15
nigdy nie wrzucają moich komentarzy?? Mam nadzieję, że tego nie redakcja nie usunie. Prawda, że to jest chore wbiec na ulicę i nie zauważyć pędzącej ciężarówki, lub na tory i nie zauważyć pociągu. Wystarczy się rozejrzeć. Ale jeżeli chodzi o pasy to w Niemczech jest wręcz nakaz zatrzymania się przed każdym przejściem dla pieszych. Zauważcie, że Niemcy puszczają każdego pieszego, a u nas pchają się na chama i czasami mimo, że są pasy, i tak nie da się przejść. Tak więc może kierowcy niech też się zastanowią.
~sindi 14-05-2008 19:21
Odnosząc się do wypowiedzi z godz:17:04 można wyciągnąć przykre,lecz prawdziwe wnioski.Starsza pani nie dość,że naraziła na śmierć własne życie,to jeszcze ucierpiało przy tym dziecko.Tak jest setki razy dziennie,że starsi ludzie dają fatalne przykłady młodym.Bo przypuśćmy taki 10cio-12tolatek jak zobaczy taką sytuację kilka razy,to żeby nie wiem jak był nauczony poprawnego zachowania na ulicy,w końcu zrobi tak jak widzi.I bardzo mi szkoda tej dzidzi z autobusu,że cierpi przez tak niemyślącą kobietę.Gdyby mnie taka sytuacja spotkała,jestem pewna,że przeprowadziłabym odpowiednią rozmowę z tą starszą panią!!!Współczuję dziecku i jego rodzicom,oraz tej pani "chodzącej przed autobusem"-że jest taka bezmyślna!!!Sama mam dzieci i zawsze,gdy jestem świadkiem tak bezmyślnych zachowań- zwracam uwagę każdemu.Czasem warto przy innych narobić wstydu takiemu pewniakowi przejść przez jezdnię,bo jeśli człowiek ma ambicję,to drugim razem zastanowi się dwa razy zanim znów to uczyni.Co do fotek opublikowanych przez Redakcję-mają rację w 100%.Lepiej zobaczyć co nas może czekać,gdy będziemy chodzić po jezdni jak święte krowy!!!
~czytelnik 14-05-2008 19:46
Faktem jest że zdjęcia są drastyczne współczuję rodzinie zmarłego , ale osobiście to bym postawił tam bilbord z takim zdjęciem i odpowiednim opisem. Ludzie chodzą jak święte krowy z dzieckiem, parami jak sie da Policja ma to w d. Nauczcie chodzić ludzi po pasach 500 PLN mandatu przemawia do każdego . Liczba aut zwiększyła sie wielokrotnie , obwodnicę budują od 1972 roku o czym my tu mówimy gina ludzie bo natężenie ruchu zwiększa sie z dnia na dzień a w obrębie miasta nie zrobiono nić aby ten ruch zmniejszyć . Trzeba realizować plany , budować drogi a nie zmieniać kamienne płyty na kostkę i asfaltować ul pocztową . Tu trzeba radykalnych zmian na drogach i pewnie przy korycie ,...
~simsek 14-05-2008 20:29
zloty666 14-05-2008 20:38
W tym miejscu często przebiegają samobójcy. Trudne miejsce, na zakręcie. Staruszek też na pewno chciał przebiec na drugą stronę. Kilkanaście metrów wcześniej, na wysokości pogotowia, studenci też latają przez jezdnię zamiast kawałek dalej po pasach. Kilka mandatów dla przykładu by się przydało - prewencja zamiast śmierci ! ! !
~? 14-05-2008 20:43
a ten maercedes zielony za ile do oddania ,moze byc tez tez srebrny z łomnicy ?
~Agnes~` 14-05-2008 20:44
Kondolencje dla rodziny...
~Wiesiek 14-05-2008 20:58
Jeżdżę ul.Wojska Polskiego dwa razy dziennie i przebiegających, przechodzących, przemykających przez ulicę pieszych w różnym wieku (!!) spotykam za każdym razem (!!). Niech ten tragiczny wypadek da im coś do myślenia i wtedy ta ofiara nie będzie daremna !!!
~ktos 14-05-2008 21:12
katastrofa była no ale "czytelnik" ma racje ludzie chodza po srodku ulicy sa pasy a oni ich niewykorzystuja bo niechce im isc sie 3m dalej poprostu tragedia.
~onik 14-05-2008 21:26
W.Polskiego jest bardzo niebezpieczne,co chwile ktos przebiega w szczycie przez droge od tego są pasyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
~asia 14-05-2008 21:37
kondolencje dla rodziny. nie rozumiem tylko, po co te zdjecia ?
~hirsch 14-05-2008 21:48
70 lat przezyc, zeby tak glupio umrzec...:-(
~Ewela 14-05-2008 21:58
Te zdjęcia są okropne!!! Biedny czlowiek, może poprostu starszemu Panu zakręciło się w głowie albo zrobiło słabo, niestety nie powie nam tego.... Zasmuciły mnie równiez twarze ludzi w tle - wygladają jakby nic się nie stało, a przecież na ulicy leży człowiek który zginął parę minut wcześniej, co za znieczulica!!! Dla mnie to jest szok bo jak można tak obojętnie stać i się przyglądać takiej tragedii. Najszczersze wyrazy współczucia dla rodziny starszego Pana...
~ola 14-05-2008 22:01
To co dzisiaj zobaczyłam na al. Wojska Polskiego na długo zostanie w mojej pamięci. Bardzo współczuje rodzinie. Cały czas zastanawiam się jakie życie jest kruche. Niech to będzie dobra przestrogą dla innych.
~przechodzień 14-05-2008 22:05
Zdarżenie z około godz. 20.oo dzisiaj. Przechodziłem chodnikiem przy ul. Wojska Polskiego, niemal dokładnie w tym, miejscu, gdzie doszło dziś do karambolu 4 samochodów. Na ulicy prawie pusto, od strony ulicy Matejki jeda za sobą trzy samochody, które ruszyły spod Światel k/Matejki. Nagle tuż przed maskę pierwszego z nich wbiega młodzian w wieku około 14 - 16 lat, który stał obok komisu z telefonami komórkowymi, przypalając papierosa. Jakoś do tego momentu nie spieszyło mu się, ale właśnie w tej chwili zachciało mu się przebiec przed tymi samochodami. Dobrze, że samochody nie nabrały jeszcze większej szybkości po ruszeniu spod świateł oraz że nic nie odwróciło wich uwagi. Zdążyli zahamować, ale było to hamowanie raptowne i wystarczył moment, aby ten pierwszy samochód potrącił tego przebiegającego durnia lub żeby samochody te powpadały nawzajem na siebie. A tenże dureń przebiegł na drugi chodnik, stanął na nim i z kpiącym uśmieszkiem popalał dalej. Albo głupol na całego, albo debil umyślnie urządza tam sobie takie zabawy w rosyjską ruletkę. Ale kiedyś może wreszcie szczęście musi go ominąć, tylko żeby przy tym innym krzywdy nie wyrządził.
~jim 14-05-2008 22:32
~mieszkaniec jelonki 14-05-2008 22:35
piipi 14-05-2008 22:40
..~PaToL..to dziecko tragedii z 3 aktu.
~Lechu2311 14-05-2008 22:54
Z tego co czytam to jeżdża same debile.Z jaką prędkością jezdzi się w mieście.Jak nie pijani, to duża prędkość.Dwoje młodych ludzi zginęło koło Karpacza.Samochodów coraz więcej, a i zagrożeń ze strony debili i pijaków wcale nie ubywa, choć jedzdzi się na światłach ,okrągły rok. Proponuje pijanym za kierownica, jak na warunki Polskie i nasza kulturę dożywotnio pozbawiać praw jazdy.A młodym wydawąć prawa jazdy po 30 roku życia, bo oni stwarzają największe zagrożenie.W Sobieszowie już dwa razy na Cieplickiej koło poczty , samochody wpadły przez ogrodzenie do ogródka sąsiadowi.I o czym to świadczy.Więc jaka to była prędkość.Całe szczęście że nikogo nie było na chodniku.A tak przy okazji, mówi się o przyłapanych pijakach za kierownicą w liczbie (w czasie dni wolnych) około 2000 tys.A ilu jest takich .którym się udało : strzelam w ciemno jeszcze z 5000 tyś.Policjo, ile będziesz takie przypadki tolerować ulgowo.Tragediia ze strony pijanych kierowców może przytrafić się każdemu.
~no cóż 14-05-2008 23:10
Podmuch wiatru?od tamtej strony jest trawnik.Starszy Pan mógłby przewrócić sie na trawnik a nie pod koła ciężarówki...jeśli zasłabł.
~noch 15-05-2008 0:32
Moim zdaniem, to bardzo dobrze, że Jelonka zamieściła ta zdjęcia. Może wreszcie dotrze do któregoś z baranów, matołów, cymbałów, kretynów, ćwoków i innych kanalii, że nie są sami na drodze. Chodzi o kierowców, jak i o pieszych. To co się rano dzieje na Wojska Polskiego, gdy tłum dzieciaków przechadza się z jednej strony na drugą (bo do Żeroma bliżej). Sam tam chodzę i wolę poświęcić minutę więcej na dojście (nawet się spóźnić), niż ryzykować życiem.. Druga sprawa, to brak szacunku dla kolarzy w naszym mieście. Kierowcy mijając nas nie zwracają na nic uwagi. Zachowują minimalny, na granicy ryzyka odstęp. Czasami jest to zatrważające, jak jakiś matoł jedzie 140 obok Ciebie, a Ty możesz tylko przeklinać sobie w kierownice, albo dziękować Bogu czy komukolwiek, że jeszcze żyjesz. We wrześniu ub. roku, właśnie taki co myślał, że jest panem kierownicy i mistrzem szos, potrącił mnie w Sobieszowie (koło word'u). Do tej pory mam problemy z ubezpieczeniem! Ludzie! Opamiętajcie się. Ile warte jest życie? Szpanu przed znajomymi, przed nieznajomymi kobietami, kilku "cennych" sekund? Pozdrawiam.
~czytelnik 15-05-2008 1:34
tytul powinien byc.. glupota na Wojska polskiego, a nie tragedia
~Kierowcy to dać nowe opony!!!! 15-05-2008 10:43
Oh... te mochery to mnie wkurzają ...;/... wbijają na jezdnię i co sobie myślą ze sa nie wiadomo kim? To chyba jasne ze nie mają kondycji 20 latka i będą się ślimaczyć przez jezdnię;/...Oczywiście współczuję rodzinie zmarłego..Ale jest mi też żal kierowcy..Znając polskie prawo to pójdzie siedzieć i prawko mu zabiorą;/...Zdaję sobie sprawę jaka to tragedia, ale sam sobie winny.Kiedyś znalazłam stronę ze zdjęciami z wypadków i od tamtej pory unikam przechodzenia na ślepo...
~Kierowcy to dać nowe opony!!!! 15-05-2008 10:48
jak to po co zdjęcia dla przestrogi..przecież *ciało* jest przykryte...
~S.S.N.K. 15-05-2008 13:31
To jest czarny tydzień.
~fila 15-05-2008 13:57
soory ale denerwują mnie głupie komentarze typu,że ktoś sam prosi się o śmierć przechodząc nie na pasach. a kierowcy to co święte krowy gnają ile wejdzie zamiast zdjąć nogę z gazu niestety kierowca musi mieć oczy naokoło głowy i w miarę przewidywać sytuację,zwłaszcza na tak ruchliwej ulicy jak wojska polskiego i nie tylko! No i kultury kierowcy,KULTURY wobec siebie!
~do "nie wiem czemu" 15-05-2008 14:04
a co ma piernik do wiatraka? przecież ten pan nie przechodził na pasach.
~- 15-05-2008 14:42
Żal kierowcy.bo po takim przeżyciu dość ze będzie mu ciężko się otrząsnąć to i sprawy w sądzi itp.Powodzenia dla kierowcy... A innym to może to wydarzenie da nauczkę...
~~dziewczyna~ 15-05-2008 17:26
nie widziałam tego wypadku ale jak sie dowiedziałam jak to było to ciarki mi przeszły po pecach :( to przykre ze zdarzaja sie takie wypadki.... i pomylscie teraz....mowicie ze to jego wina ...fakt mogło tak byc nie mowie ze nie... ale popatrzne na to z drugiej strony...on był starszy..ludzie w starszym wieku sa osłabieni, maja zaniki pamieci, maja omdlenia (nagłe bez powodu) .... moze zle sie poczuł za blisko poddszedł....i gdy nadjechał tir to podmuch naprawde go przewrócił pod koła.....i wydaje mi sie ze obwinianie starszych jest złe .... bo oni wiele przeszli ... i nie maja zdrowia jak np wy !!! wiec czemu jest na nich ??? nie rozumiem waszych opini !!!! A i wielkie kondolencje dla rodziny tego pana:(
~Świadek 15-05-2008 18:44
Poszkodowany był powyżej 50m od najbliższego przejścia dla pieszych w odległości ok 20m od przystanku autobusowego a tragedia stała się na środku ulicy , bliżej środka jezdni a nie przy krawężniku. Przez blisko 2 godziny przykryte ciało leżało na jezdni a kierowca tira (30 ton ładunku) nie miał szans na hamowanie. Płakał chłopina roztrzęsiony. Nie mógł nic zrobić by uniknąć tragedii.
~Bliscy 15-05-2008 19:47
Jesteśmy z Tobą
~sindi do "dziewczyna" 15-05-2008 20:37
Przede wszystkim na pewno nie poryw wiatru pchnął starszego pana na jezdnię.BŁĘDNA TEORIA!!!Ja nie rozumiem czemu Ty się dziwisz,że komentatorzy obwiniają starszych ludzi?!Przejdź się dziewczyno czasami po ulicach i zobacz jak właśnie zazwyczaj starzy łamią przepisy.Zarówno jako piesi,jak i za kółkiem.Człowiek stary jest(można powiedzieć)zagrożeniem na ulicy-oczywiście nie każdy!Więc czego nie rozumiesz???
~Marcel 16-05-2008 2:02
[*]
~ 16-05-2008 8:53
Tak się jakoś nieszczęśliwie składa, że widziałem ten wypadek niejako z góry - zjażdżając z wiaduktu. Autka stały w korku, ofiara wyszła z przerwy w żywopłocie tuż pod maskę cięzarówki. Kierowca nie miał szansy go zauwazyć, auta ruszyły, ciężarówka również- widziałem mine kierowcy kiedy zerknął w lusterko i zobaczył drgajacą jeszcze dłoń z siatką po zakupach pod kołami naczepy. Mieszanina przerażenia ze zdziwieniem. Współczuje facetowi - uraz do końca życia a winy żadnej. Ale nie o tym chciałem napisać. Dośc powiedzieć, że wina była w 100% po stronie tego człowieka który zginął - niestety głowa dostała na końcu- był więć świadomy że zginie. Przeraża mnie co innego - rzesza pań- matek z 2-5 letnimi dziećmi na rękach pokazujacych swoim pociechom zmiażdzone zwłoki na jezdni. Drogie Panie - polecam dobry młotek i pie..się w sam środek głowy- tylko mocno- coby ten orzeszek w czaszce sie przynajmniej zakołysał. Lepszej traumy dzieciom nie mogłyście zafundować. Polecam dobrego psychiatrę - nie, nie dla dzieci- dla siebie - dzieci być może jakoś to udzwigną. Gwizdy należa się także kierowcom- po co ta agresja? Od rzucania k....i h.... auta szybciej nie pojadą. Ale rozumiem że każdy chciał z bliska zobaczyć, co się stało. Natomiast poraża mnie pomysł zorganizowania i wykonanie dwukierunkowego objazdu uliczką obok placu zabaw. Nie można było puścić drugiego pasa ruchu obok AE? Część kierowców tam pojechała, ale nie każdy zna opłotki głównych ulic. No i na koniec dostanie się przechodniom, którzy na siłę starali się podejśc do zwłok pomimo ogrodzenia terenu policyjnymi taśmami- w sumie nie wiem po co- chcieli powąchać czy dotknąć. Straszne.
~ 16-05-2008 11:09
JESTESMY W UNII EUROPEJSKIEJ !!! NA ZACHODZIE JAKOS SLUZBY WYPOSAZONE SA W PARAWAN, NASZYCH JUZ NIE STAC NA TAKIE PRZEDSIEWZIECIE ??? ZA DROGI ZAKUP ??? ALEZ MY JESTESMY BEZGRANICZNIE ZACOFANII ... ZAL !!! WYRAZY GLEBOKIEGO SMUTKU DLA RODZINY (*)
~Ewela 16-05-2008 11:30
Akurat wiem jak ludzie się pokują na jezdnie pod koła samochodu, i wiem ze nieraz ciężko zachamować. Ale przydałoby się trochę szacunku dla zmarłego, bez względu na że to była jego wina. Pamiętajcie że My wszyscy też kiedyś będziemy ,,mocherami'' i nie wiadomo jak bedziemy postępować...
~marzena.pl 16-05-2008 19:58
to bardzo przykre zdarzenie w dzien,w dzien gina ludzie na całym świecie... a tu taka tragedia na dolnymśląsku!! kosmar...
~życiowy 17-05-2008 10:50
Już raz rzuciłem ten link, niech choć jedna osoba wyciągnie z tego wnioski. To będzie osobą żyjącą, miłego oglądania. http://www.scheurijzer.nl/flitspaal.htm
~Pola 17-05-2008 14:22
A może tak panów mundurowych po cywilu wysłać na służbę właśnie w takie miejsca. I nie pouczać bo to starsza osoba tylko odrazu mandacik tak jak przy wykroczeniach kierowców tam nie ma zlituj się. Zawiniłeś - płać. W ten sposób może ludzie nuczą się doceniać własne życie, dbać o kieszeń i będzie mniej tragedii.
~golden 18-05-2008 15:45
kondolencje dla rodziny tego starszego pana ale wieksza tragedia dla tego kierowcy długo sie nie pozbiera po tym zdarzeniu zostanie ślad na całe życie
ebee 20-05-2008 14:26
Mój komentarz zapewne zostanie skrytykowany, ale.................... Drodzy internauci. Zginął człowiek jego wina. Kierowca niewinny, ale do końca życia będzie miał wyrzuty sumienia. Szkoda, że tych wyrzutów nie będzie miała nasza waleczna Policja. Droga Policjo ! Wojska Polskiego to droga śmierci. Tak samo jak ulica Wolności, na którą nikt jeszcze nie zakazał wjazdu rowerzystom. A właśnie rowerzyści są tam naprawdę zagrożeni. Wystarczy jeden chodnik zmienić w Drogę dla rowerów. I to od was powinna ta sugestia wypłynąć. Nic nie robicie aby było na Wojska Polskiego bezpieczniej ! W dzień tam nie bywacie, w nocy owszem, nie widzicie problemu. Giiną ludzie, a wy stoicie z suszarkami w bezpiecznych miejscach i polujecie na jeleni. Przykład: dziś 08,15 Sobieszowska , przy hurtowni budowlanej - suszarka. a pół kilometra dalej , przy szkole 6 , na 40 wariat cudem nie zabił dziecka. T tak jest tam codziennie. Strach przejść przez jezdnię. Wystarczy odrobina tzw dobrej woli, a będzie lepiej !
~kmam 22-05-2008 11:01
Dla rodziny wyrazy współczucia
~kowal 9-06-2008 19:10
do klaun.ale ty baran widziales kiedy korki??? jelenia i korki?!!haha
~FloRyda 28-08-2008 15:59
kurna ale jak mógł nie przejść po głupich pasach ? :/

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Remont ulicy Drzymały – jaka decyzja?

Przy Złotniczej będzie chodnik do boiska

Wiadomo kto postawi szatnie – kontenery

Mają w nosie pieszych

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
385
Tak
62%
Nie
35%
Nie wiem
3%