MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Wtorek, 14 lipca
im. Kamila, Marcelina

Tak zalało i podtopiło! – fotorelacja naszych Czytelników AKTUALIZACJA

Wiadomości: Region
Niedziela, 2 czerwca 2013, 20:36
Aktualizacja: Środa, 5 czerwca 2013, 9:07
Autor: Red
Fot. Jerzy Myrna
– Wylewa Bóbr w Jeleniej Górze – napisała do nas Adrianna Krzywulicz i przysłała zdjęcie. Fotorelację z dzisiejszej (02.06.) sytuacji w Jeleniej Górze otrzymaliśmy również od Jerzego Myrny, Kuby Miętusa i Piotra. Fotografie z Trzcińska przysłała nam Magdalena Wójcik. Fotografie mamy też od Adama Urody i od Czytelnika, podpisującego się AL. Za zdjęcia wszystkim bardzo dziękujemy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Guwer: To będzie profesjonalny skatepark treningowy

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Półkolonie z MOS–em po pierwszym turnusie

Komentarze (56) Dodaj komentarz

~George 2-06-2013 21:38
Nie jest dobrze... Widać, że w ostatnim czasie zrobiono wiele, żeby pogłębić koryta rzek, aby nie wylewały przy większych opadach. Jeśli jednak pada i pada, i końca nie widać, to wszystko ma swoje granice i rzeki wylać muszą. Strumyk Młynówka też wylał i zalał dopiero co wyremontowane ścieżki pieszo-rowerowe. Mam nadzieję, że woda nie zniszczy położonego asfaltu i nowych ławek i jak opadnie okaże się, że straty nie będą duże. Tego sobie życzę :)
~Aldi 2-06-2013 21:50
Na warunki pogodowe ,akurat żadnego wpływu nie mamy.Współczuję wszystkim zagrożonym i pokrzywdzonym.
~Peter 2-06-2013 22:00
I gdzie są teraz pajace, którzy są przeciwko regulowaniu Bobru?
~ 2-06-2013 22:11
No i co, tyle rzek wyregulowali i jak wylewało tak wylewa, i wylewać będzie jak dalej będą tak bezmyślnie to robić.
~K.Czereba 2-06-2013 22:13
Do wszystkich osób zainteresowanych udostępnieniem swoich zdjęć do artykułu na temat lokalnych podtopień w pow.jeleniogórskim proszę o kontakt pod adresem Foto998@wp.pl wraz z przesłaniem zdjęć i swoimi danymi ( imię + nazwisko ). Materiał zostanie opublikowany na internetowym portalu pożarniczym - strażacki.pl
~zadowolony 2-06-2013 22:25
No to ludziska wreszcie coś się dzieje w naszej zapyziałej Jeleniej, co nie? Tylko nie piszcie, że nie cieszycie się, bo aż na Jelonkę nie da się wejść, wszystko zapchane, licznik wyświetla czytających: 10091.
~kicikicipies 2-06-2013 22:25
Durnie. to nie Bóbr wylał, tylko woda okoliczna spłynęła do niecki po wysyceniu gruntu. Co za ......
~ 2-06-2013 22:27
Jak ktoś nie przeżył powodzi we własnym mieszkaniu, to jest przeciwko regulacji rzeki. Czasami trzeba, aby sam przeszedł zalanie, to rozum wróci.
~Twiteros 2-06-2013 22:40
No to uwaga w nocy ! http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_um.php?ntype=0u&id=1019 Trzymam kciuki za ludzi mieszkających w rozlewiskach.
~Szymek 2-06-2013 23:11
A gdzie nasz Pan Prezydent? może się pokazać i obiecać pomoc powodzianom Czas kampanie wyborczą rozpocząć
~wkurzona 2-06-2013 23:13
Ludzie przeżywają dramat, tracą swój dobytek... A niektórzy wchodzą i albo się śmieją albo narzekają. Do cholery ogarnijcie się i idźcie gdzie indziej pieprzyć głupoty pajace ! Sami byście przeżyli taki dramat to skomlelibyście jak psy pod budą (nie obrażając piesków)..
~Szymek 2-06-2013 23:17
A gdzie nasz Pan Prezydent może obiecać pomoc powodzianom Jak naprawił mosty w maciejowej Czas rozpocząć kampanie
~***** 2-06-2013 23:57
Największa głupota jest regulacja poprzez pogłębianie rzek . Dawniej nie pogłębiali za czasów Niemieckich i nie było tyle podtopień . Woda musi mieć opór nawet poprzez kamienie wtenczas nie goni jak szalona . Z Powojennych czasów na rzekach były tak zwane progi z drewna , które stawiały opór żywiołowi . Jeśli zaś ma wolną przestrzeń to się nie dziwujcie . Jakoś kiedyś nie było tego dopóki nie zrobili regulacji rzek . Po co to , żeby ktoś brał pieniądze za to , że robi jeszcze większą szkodę . Więc nie sprzeciwiajmy się naturze , która na niosła kamienie będzie lepiej niż pogłębianie rzek .
~do 23:57 3-06-2013 0:07
Ty mądrala, za Niemca nie było powodzi? Poczytaj sobie, jakie powodzie dotknęły Sudety np. w 1897 r., 1914 r., 1927 r., 1933 r. itd. itd. Jak myślisz, co skłoniło władze Niemiec do budowy Jeziora Pilchowickiego i innych zbiorników wodnych, suchych zbiorników w Cieplicach, budowy zapór przeciwrumoszowych etc.? Ale mądrala z 23:57 wie lepiej, bo pradziadek mu powiedział :D
~******* 3-06-2013 0:36
Do 00:07 Puść Sobie mądralo tę samą ilość wody po szerokich schodach i po gładkim terenie zobaczysz , która woda szybciej dotrze . Nie musiał mówić pradziadek , bo widziałem na własne oczy w latach 50 - tych . Niestety nie miałem pradziadka z tych terenów
~do 00:36 3-06-2013 1:33
Kolejny filozof. Puść sobie tę samą ilość wody w rynnie o głębokości 1 m i 2 m i sprawdź wysokość poziomu wody. Widziałeś na własne oczy, ale nic nie zrozumiałeś, bo nawet dziecko z podstawówki będzie wiedziało, że im głębsza rzeka, tym niżej będzie poziom wody. Więc nie pisz głupot, bo tylko się kompromitujesz.
~xcz 3-06-2013 2:04
@ 03-06-2013 01:33 Ty masz z fizyki braki nawet większe, niż ja :D Wierz mi, nie lada to osiągnięcie :D Płynąca woda o głębokości ok. 40 cm jest wstanie przewrócić samochód osobowy, a Ty chcesz by jej strumień był jak najgłębszy... gratulacje "Einsteinie" ;] Zbudowali kanał w Maciejowej i się potem dziwili, że mosty porwało...
~jakotako 3-06-2013 2:17
bo i mamy spóźniony śmigus-dyngus.a jutro kolejne ulewy w kotlinie,z resztą już leje deszcz.
~ 3-06-2013 5:58
Zawiła już obiecuje że wkrótce coś powodzianom ..obieca.??...
~jaj 3-06-2013 6:45
*Adrianna......
~ 3-06-2013 7:25
w Wojanowie mieli pogłębiać rzekę, to EKOLODZY wstrzymali i co teraz gdzie oni są??
~ 3-06-2013 7:42
koryto rzeki przy Grabarowie jest ładne szerokie wyłożone kamieniami, ale w ogóle nie pogłębione, a dookoła rowy melioracyjne pozarastane, gratuluję estetyki pracy, skutki pracy inżynierów: najpierw robimy później pomyślimy, tak jak cała "góra"
~pino 3-06-2013 7:55
UPSSS coś mi się wydaje że będzie powtórka z lata 2012 w Komarnie mieli odremontować to co woda zabrała ale po co .Coś mi się zdaje że Maciejowa znowu ucierpi w Komarnie woda przelewa się( pseudo ulicą która jeszcze jest) z jednej strony na drugą z błotem i żwirem który zabiera skąd może bo nie ma przepustów i płynie jak chce.Właśnie teraz w tą pogodę nasze mądre głowy powinni robić zdjęcia aby wiedzieć gdzie się przelewa gdzie blokuje by w przyszłości zrobić melioracje tak jak należy.
~18 sqandal 3-06-2013 8:56
Komarno i tak jest w lepszej sytuacji niz Maciejowa bo tam woda szybko splynie a ze poleci po drodze to bedzie okazja ją wyremontowac po powodzi .
~aa 3-06-2013 9:28
jak droga na wroclaw? przejezdna?
~p.p 3-06-2013 9:39
A Pan Prezydent Papaj to interesuje się wbudowaniem kamienia węgielnego pod inwestycję ECHO a nie problemami miejskim
jurbassteck 3-06-2013 12:26
Stan na dzień 02.06.2013 okolice wiejskiej koło elektrowni. http://jerzysowajr.weebly.com/podtopienia-okolic-zabobrza---jelenia-goacutera---02062013.html
~m1 dd2 3-06-2013 12:51
zamiast zrobic zbiornik przeciw powodziowy to co rok jest to samo pan prezydent tylko obiecuje
~Bobrów 3-06-2013 14:38
Trzeba naprawdę podziękować Wielkiej Pani z Pałacu w Łomnicy dzięki niej pływamy bo rzeka wylewa a Pani blokad się zachciało nie wszyscy dostaną odszkodowania w takiej kolosalnej sumie jak Pałac Łomnica. Teraz Pani z Pałacu powinna pokłonić głowę i odwołać się od ABSURDALNEGO SWOJEGO SPRZECIWU!!!!! MY PŁYWAMY A PANI NA GÓRCE SOBIE SIEDZI I MA NAS W D..... Brawo
~do 02:04 3-06-2013 17:06
do 03-06-2013 02:04 | ~xcz | Ty niestety masz podstawowe braki z matematyki i umiejętności logicznego myślenia. Wlej sobie dwadzieścia 10-litrowych wiader wody do 150-litrowej wanny. Zapewne woda ci sie przeleje z wanny. A teraz kup sobie dwa razy głębszą wannę 300-litrową. Woda nie tylko nie przeleje się, ale jeszcze zostanie spory zapas. Jak nie potrafisz policzyć prostych działań arytmetycznych, to kup sobie kalkulator i nie rób z siebie większego idioty niż jesteś.
~nienatemat 3-06-2013 17:33
A o porażce referendum czemu nie PISzecie
~waldek lichy 3-06-2013 17:52
Ludzie przysylaja zdiecia z powodzi a telwwizja play milczy .moze nie jest z naszego regionu?
~mimo_grozy 3-06-2013 18:00
rewelacyjne zdjęcia - 38, 53, 58
~xcz 3-06-2013 18:22
@03-06-2013 17:06 Przykro mi, ale to Ty wykazujesz się podstawowymi brakami w nauczaniu ;)
~waldek lichy 3-06-2013 18:24
Refererendum ?---to oszustwo jak w wyborach...
~xcz 3-06-2013 18:29
Mała podpowiedź - nie mówimy tu o poziomie wody w stawie (Twoja wanna), tylko o tym jakie szkody może wyrządzić płynąca woda. W wodzie po kostki można swobodnie chodzić, woda płynąca kanałami po kilka metrów głębokości niszczy mury oporowe i porywa mosty. Jest różnica, nieprawdaż?
~do 18:29 3-06-2013 19:40
Panie kartografie z "Planu" z Miłkowa, Naprawdę jesteś taki ciemny, czy zwyczajnie trollujesz? Mówimy, owszem, o płynącej wodzie - w korycie głębokim lub płytkim, ale przy takiej samej ilości wody. Woda z koryta płytkiego ci się wyleje, z głębokiego już nie. Nie dziwię się, że na mapach "Planu" jest tyle błędów, skoro robią jego takie nieuki, co to nawet podstawowych operacji matematycznych nie potrafią przeprowadzić, które zrobi każdy uczeń z podstawówki, o logicznym myśleniu nie wspominając.
~xcz 3-06-2013 20:06
@03-06-2013 19:40 Więc lepiej, żeby rozpędzony nurt niszczył wszystko na swojej drodze, niż żeby rzeka wylała szeroko i poza zatopieniem w wodzie nie wyrządziła innych szkód typu: zniszczone mury, mosty, drogi, domy etc.? Poza tym na jakiej podstawie wnioskujesz, że mam cokolwiek wspólnego z ww. wydawnictwem?
~do 20:06 3-06-2013 20:28
Jak koryto będzie odpowiednio głębokie, to nic ci się nie wyleje i nie zniszczy. Faktycznie masz jakieś poważne problemy z logicznym myśleniem. Wnioskuję, kim jesteś, bo sam się kiedyś przedstawiłeś na Jelonce nazwiskiem i odnośnikiem do swojej galerii. Wystarczyło, żeby znaleźć resztę twoich danych. Na przyszłość uważaj, jakie dane udostępniasz w internecie. Ale cóż, błyskotliwość zdecydowanie nie jest twoją mocną stroną. Ciesz się, że nie podaję teraz twojego nazwiska (przez grzeczność), chociaż być może należałoby to zrobić ze względu na zamęt, jaki uporczywie robisz w komentarzach.
~ 3-06-2013 20:45
Ekolodzy sa winni powodzi trzeba ... wszystkich ekologow
~Powodzian 3-06-2013 21:06
Jak się wam powodzi ?? Hahaha tak apropo Wyprzedaż pontonów w Go sporcie jest...
~xcz 3-06-2013 21:07
W Maciejowej miałeś głębokie koryto ;] Efekty widać do dziś ;] Z mojej strony koniec tematu, bo z psychopatą dyskutować nie będę.
~do 21:07 3-06-2013 21:53
Sam jesteś psychopatą. W Maciejowej było koryto za płytkie, dopiero po pamiętnej powodzi zaczęto je pogłębiać i umacniać. Między innymi wybudowano wysokie mury oporowe, co daje podobny efekt, jak pogłębienie koryta. Efekty widać do dziś - woda z potoku już nie wylewa albo wylewa w dużo mniejszym stopniu. Podszkol się z geografii regionu, to i błędów na mapach "Planu" będzie mniej, nieuku.
~Żerom Only 3-06-2013 22:18
W Maciejowej było rekordowe wezbranie i usunięto jeden stary dren zdaje się.
~Żerom Only 3-06-2013 22:23
Zawsze może przyjść taka woda, gdzie nawet najlepsza infrastruktura i najnowocześniejsze systemy nie poradzą.
~Schengen 4-06-2013 7:22
Czytam i oczy przecieram: "02-06-2013 22:00 | ~Peter | *.adsl.tpnet.pl (83.8.*.*) I gdzie są teraz pajace, którzy są przeciwko regulowaniu Bobru?" Lobby rozpędzające za grubą kasę rzeki zrobiło ludziom wodę zmózgów jak widać. Na TAKĄ wodę nie pomoże nic Panie @Peter ! Na mniejszą lepsze są tereny zalewowe a nie pogłębianie, betonowanie, prostowanie itp itd koryta. Wykonanie takich prac powoduje, że woda w danym miejscu może (czasem) nie wyrządzi szkód, ale niżej położone miejscowości będą (i mają) "przechlapane". Wmawianie poszkodowanym, że istnieje cudowny środek w postaci opisanych prac melioracyjnych polegających na ingerencji w koryto rzekibez dania "jej" szansy kontrolowanego rozlania się to albo ignorancja albo lobbystyczny populizm :(
~tuitera 4-06-2013 7:37
Jak się tak czyta te komentarze to my Polacy znamy się najlepiej na wszystkim. K...a sami fachowcy.
~jelenogórzan 4-06-2013 8:12
to prawda, sami fachowcy, a te wypowiedzi i komentarze? ludzie zastanówcie sie co pisac, i dopiero piszcie
~Lea35 4-06-2013 8:23
Brawo za fotki :) i brawa za 2 poprzednie komentarze ktore w pelni popieram :)
rymcycymcy 4-06-2013 9:30
Powinno się te rzekę zasypać w cholerę ! :) ...po kiego taka rzeka jak woda w kranie ?! :) ...trzeba iść za współczesnością, a nie jak jakieś bawoły poić się w korycie ! ...no i też popieram komentarze powyżej ! :) PS: ...te poniżej też ...! :)
~xcz 4-06-2013 12:24
@Schengen Miło widzieć tu kogoś samodzielnie myślącego. @tuitera, jelenogórzan, Lea35... Żeby zauważyć pewne prawidłowości, w tym wypadku nie trzeba chyba nawet ogólnego wykształcenia. Więc tak, na poziomie "czy szkody wyrządza głęboka, czy płytka woda" każdy może, a nawet powinien być ekspertem. Chyba, że wolicie, nomen omen, chować głowę w piasek i nie mieć własnego zdania. Pytanie do Was: macie do wyboru dwa strumienie wody, każdy płynący z prędkością 5 m/s, jeden o przekroju 2 x 2 m, drugi 0.1 x 40 m. Do którego wskakujecie?
~do Schengen 4-06-2013 15:11
Tak, tak, a gdzie ci ma się woda rozlać, jak prawie cały czas płynie głębokim przełomem, a brzegi są gęsto zabudowane? Pomyśl trochę, zanim coś napiszesz pajacu. Zabawne, że teraz odzywają się sami experci od meliorowania rzek, którzy oczywiście lepiej się znają niż hydrolodzy wykonujący ekspertyzy. Ciekaw jestem, kto z was kiedykolwiek sporządził choć jedną ekspertyzę? Pewnie nawet nogi nigdy nie zamoczyliście w rzece. Woda to może się rozlać na nizinach, gdzie jest na to miejsce. Tutaj najlepszym sposobem jest pogłębienie koryta, oczyszczenie przepustów, mury oporowe oraz regulacja na najbardziej newralgicznych odcinkach. Parę lat temu zrobiono to z Kamienną i od tego czasu nie było żadnego większego wylania rzeki, mimo że wcześniej wylewała nawet kilka razy w roku.
~do Schengen 4-06-2013 15:16
Cd. Podobne prace wykonano na wielu innych okolicznych rzekach, np. w Maciejowej, Chmieleniu, Olszynie, Wleniu, Bogatyni etc. Ale oczywiście domorośli experci bez żadnego wykształcenia kierunkowego wiedzą lepiej. Śmiechu warte... Tak to jest, jak ktoś ma łeb wypchany jakimiś ogólnymi teoriami wciskanymi przez ekologów - podobnych pseudofachowców, którzy tak się znają na hydrologii jak owca na produkcji sera. Tymczasem każda sytuacja jest inna, więc trzeba zastosować różne środki. Nie rozlejesz wody, jak są gęste ciągi osadnicze wzdłuż rzeki, nie wysiedlisz miasteczka, nie wybudujesz folderów zalewowych w głębokim przełomie. Ale żeby to wiedzieć, trzeba umieć myśleć i a...lizować konkretną sytuację, a nie ślepo powtarzać gadki ekoli. Do szkół, fachoffcy od wszystkiego, czyli od niczego!
~kkkktyu 4-06-2013 18:15
wiecej wycinki to bedzie wiecej , ludzie pare dni popdalo i tak zalalo gleba nie przyjmuje wody tylko dlatego ze drzewa sa masowo wycinane u nas jedno drzewo potrafi przyjac, okolo100 l wody na dobe albo i wiecej. wiecpo co to pisanie i biadolenie pa pa
~Żerom Only 4-06-2013 21:14
Akurat my Sudetów nie wylesiamy! Lasów jest nawet trochę więcej niż było parę lat temu. Najwięcej tak kochani przez wielu jeleniogórzan Czesi wycinają.
~oNaa 7-06-2013 16:18
Kurcze nic nie robią z tym,potopy są i będą zawsze,no co racja.Zawsze będzie się coś działo potopy,trzęsienia ziemi itd...jednak mało ludzi się modli i tak się dzieje....:P

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Jednokierunkowo Zakosami na Śnieżkę

Areszt dla mieszkańca Krzeszowa

Śmieci przy ścieżce na Perłę Zachodu

Czyżby Andrzej Duda?

Sonda

Powstała miejska plaża nad Bobrem, czy to dobre miejce, także na rodzinny, relaks?

Oddanych
głosów
645
Tak
46%
Nie
41%
Nie wiem
13%