MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Szkoła pod młotek

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 20 września 2006, 0:00
Autor: TEJO
Fot. K. Piotrowski, Archiwum
Co będzie w budynku dawnej szkoły zawodowej przy ulicy Cieplickiej? Jeszcze nie wiadomo. Wiadomo, że miasto sprzedało tę nieruchomość.

Budynek, choć z tradycją, jest przeznaczony do rozbiórki lub likwidacji. Pochodzi z XIX wieku. Za niemieckich czasów była tam restauracja funkcjonująca przed dawnym browarem.

Jeleniogórzanie pamiętają placówkę jako siedzibę zespołu szkół zawodowych, początkowo dla mechaników pobliskiej Fabryki Maszyn Papierniczych „Fampa”.

Od kilku lat obiekt stoi opuszczony. Wraz z działką stanowi jednak atrakcyjną nieruchomość. Sprzedano ją w poniedziałek.

Mówiło się, że budynek dawnej restauracji i szkoły zostanie zburzony, a w jego miejscu powstanie pierwszy w Cieplicach hipermarket. Dziś jednak trudno tę wiadomość zweryfikować. Nie są znane plany inwestora.

Ogłoszenia

Czytaj również

To już jutro!  

Radni KO przeciw kupcom?

Remont tarasu Karczmy Sądowej

Komentarze (18) Dodaj komentarz

~zenek 20-09-2006 9:35
w cieplicach by sie przydal maly markecik typu plus czy aldi, ale niekoniecznie tam, niech zostanie kort tenisowy, a i sala gimnastyczna ogolniedostepna powinna wkoncu istniec na takim osiedlu.
~Yanec_BW 20-09-2006 9:45
Zenek może i by się przydał, ale w Sobieszowie, bo w Cieplicach jest trochę tego...
~wiśka 20-09-2006 10:00
czy tych marketów nie jest za duzo choć przyznaje że tamta strona JeleniejGóry jest w nie uboga na zdjęciu przepięknie wyglada sala czy dziś teżjest w takim stanie?
~sainz 20-09-2006 11:15
przeniesli szkole bo mowili ze miastu potrzebny ten budynek bo ma cos powstac a miasto chcialo go tylko sprzedac choc dopiero teraz znalazl sie kupiec, fajnie wygladał kiedys teraz to kicha tylko sie niszczy ciekawe co bedzie, raczej go zburza bo zamotany jest ten budynek ma glupie rozwiazania do czegokoliwiek
~Jaco 20-09-2006 11:25
Brawo to juz po boisku, korcie i hali gimnastycznej, tak wlasnie miasto dba o mlodych ludzi, sport i rozrywke w Cieplicach. Mozna bylo chociaz zachowac boisko i kort ale po co ... Pewnie w tym miejscu powstanie kolejny hipermarket lub stacja benzynowa. Gdyby nie inicjatywy mlodych, ktorzy sami organizowali swego czasu rozrywke i naklaniali wladze np. do zbudowania skateparku to nic by nie bylo w Cieplicach. Co ciekawsze pan Kusiak na lamach prasy "Gazety Wrocławskiej" zarzekał się, że zrobi wszystko, żeby udostępnic ta hale młodzieży, widac teraz ze to byly puste slowa. Brawo panie prezydencie, jeden glos w wyborach mniej !
~orli 20-09-2006 12:39
ad jaco- wydaje mi się że twoja krytyka władz miasta za decyzję o sprzedaniu tego objektu jest jednak pochopna. powiedz kto miałby płacić za to wszystko.Miasto i tak ledwo zipie jeśli chodzi o budżet. Przeciez rzut beretem bliżej jest ładne boisko szkóly podstawowej. Nie widać żeby tam w godzinach popołudniowych kłębiło się od pragnących sportu. Ja myślę że w innych warunkach a więc normalny średnio zamozny kraj europy,w byłym tzw "ogniwie" funkcjonowałaby bez trudu jakaś knajpa z dansingami oraz z usługi hotelarskie. Bo to w końcu region o wspaniałych walorach turystycznych. A tak, mamy tą naszą bryndzę .
~aaa 20-09-2006 12:53
boiska to juz dawno nie ma poniewaz zajela je nauka jazdy, ja natomiast sie zgodze ze przydalby sie jakis hipermarket w sobieszowi np po owczarni bardzo fajny teren wogole teraz nie zagospodarowany, w tej szkole konczylam liceum optyczne, bardzo milo wspominam te czasy .
~zdenerwowany 20-09-2006 13:21
Zaorac Cieplice i nie bedzie problemu z boiskami,kortami.salami gimnastycznymi.Po co to wszystko,nie lepiej mlodziez wezmie sie za chlanie piwa,wodki itp.Trzeba wszystko zniszczyc.H A N B A.
~ciepliczanka z Orla 20-09-2006 13:57
Uważam ,że dobrze zrobiono sprzedając ten obiekt po co ma straszyć całą okolice zawilgocony zagrzybiony budynek. Bardzo dobry pomysł aby postawić dobry sklep z usługami .Na Osiedlu Orle nie ma żadnego sklepu z obuwiem i żadnych usług dla ludności a jeżeli chodzi o wykorzystanie tego obiektu na działalność sportową to niewypał -blisko ulica a przecież w śzkole nr 6 to wszystko jest i stoi nie wykorzystane a jest na uboczu
~Tiger 20-09-2006 14:09
No w hipermarketach piwo tanie!!! Poraszka. Lepiej by tu coś porządnego zrobili - jakieś miejsca pracy ale nie typu kasjer-sprzedawca bo to jest wyzysk, a nie praca. Pożyjemy zobaczymy ale znając nasz piękny kraj nic dobrego tu nie zrobią.
~Chemist 20-09-2006 15:16
To smutne, bo ten budynek to kawałek historii... A tak to postawią tam hipermarket (jakby ich było mało w jeleniej). Budynek stoi pusty i rozsypuje się - to fakt, ale myślę, że władze mogły lepiej go zagospodarować.
~Jaco 20-09-2006 15:20
I co niby jedno boisko ma rozwiazywac sprawe ? Byles tam moze, zawsze jakas rozbita butelka, kosze rozwalone, a asfalt w sloncu topi sie jak maselko. No jasne na utrzymanie boiska, ktore juz w praktyce istnieje tak jak i kortu tenisowego nie ma chociaz nie sadze zeby to byla jakas kosmiczna kwota, ale zeby zaprosic pania Maryle i wyplacic jej 50 tys zl. za 30 min spiewu to kasa jest, a miasto przeciez takie biedne oj oj !. To samo obietnice pana prezydenta w sprawie sali gimnastycznej wyssane z palca, ktos mial racje zaorajcie, sprzedajcie, postawcie kolejny supermarket a pozniej patrzcie na swoje dzieci jak dorastaja i zamiast zajac sie chocby gra w pilke beda cpac i pic browary pod hipermarketem.
~sainz 20-09-2006 18:27
dlaczego skaczecie wszyscy na siebie, spokojnie.. zobaczymy co bedzie przeciez nie wiadomo..
~Maura 20-09-2006 18:34
KIEDYŚ w tym budynku uczyły się pierwsze klasy szkoły podstawowej nr 6 .Była to szkoła bez dzwonka, przyjazna dziecku, bez zagrożeń i patologii, bezpieczna, jak REFORMA przykazała. I KOMU TO PRZESZKADZAŁO????
~elemental 20-09-2006 19:18
tak, jeszcze jednego durnego hipermarketu nam potrzeba...
~Grzesiek23 20-09-2006 21:53
Ja chodziłem do tej szkoły i uważam, że szkoda będzie jak ten budynek zburzą. Jestem z Jeleniej Góry i jak czasami przejeżdżam obok tej szkoły, to mam bardzo miłe wspomnienia :) POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH ABSOLWENTÓW I NAUCZYCIELI TAKŻE, BO BYLI NAPRAWDĘ W PORZĄDKU :))
~ABSOLWENT1983 20-09-2006 21:59
TA SZKOŁA BYŁA SUPER, PRZYJAZNA DLA UCZNIA! POZDRAWIAM WSZYSTKICH ABSOLWENTÓW...LICEUM HANDLOWE :))
~bodzio 21-09-2006 8:59
a co z fabryka Nadex?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Udany Piknik Strzelecki

Kontakty w BWA

Wyrzucali kwiaty za płot

Świętują Niepodległość

Wypadek przy baniakach  

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
787
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%