MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Syreny, cisza i śpiew ptaków

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Niedziela, 10 kwietnia 2011, 9:30
Aktualizacja: Poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 8:05
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Kiedy po godzinie 8. 41 zamilkły syreny alarmowe, w ciszy, która zapadła wśród zgromadzonych przed pomnikiem Pamięć i Niepodległość w pierwszą rocznicę katastrofy rządowego samolotu pod Smoleńskiem, rozległy się wiosenne trele ptaków…

Przed godziną, w której rok temu podchodzący do lądowania rządowy Tu-154 M z elitą polskich polityków, duchownymi i wieloma działaczami niepodległościowymi na pokładzie rozbił się w Smoleńsku, na plac przed Kościołem Łaski ze świątyni wyszli wierni przerwawszy rozpoczętą właśnie Mszę Świętą.

Już wcześniej przed pomnikiem Pamięć i Niepodległość gromadzili się ludzie, w tym organizatorzy akcji ze środowisk niepodległościowych. Można było zapalić symboliczny znicz pamięci w obrębie biało-czerwonej szachownicy, która – sformowana ze zniczy właśnie – ma powstawać przez całą niedzielę. Wartę honorową przed pomnikiem, przy którym ustawiono listę pasażerów tragicznego lotu oraz zdjęcie pary prezydenckiej śp. Lecha i Marii Kaczyńskich, zaciągnęła młodzież.

Dokładnie o godz. 8. 41 powietrze przeszył jęk syren alarmowych. Ludzie pogrążeni w skupieniu i modlitwie czcili pamięć ofiar katastrofy sprzed roku. Kiedy syreny zamilkły, w ciszy rozległy się trele ptaków, które na drzewach przykościelnego byłego cmentarza czują wiosnę. Znak nowego życia.

Ksiądz płk Andrzej Bokiej, proboszcz parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego, w krótkim przemówieniu, przypomniał cel tego zgromadzenia. Zaapelował także o oświecenie sumień tych, którzy nie rozumieją, jak ważna jest pamięć, nie tylko o tragedii smoleńskiej, ale pamięć w ogóle. List od posłanki Marzeny Machałek przeczytał radny Ireneusz Łojek. Później modlono się o moc ducha, która zwłaszcza w takich momentach jest bardzo potrzebna podzielonemu narodowi.

Przed godziną 9. wznowiono Mszę Świętą, którą odprawiano w intencji spokoju dusz tych, którzy przed rokiem stracili życie w katastrofie lotniczej. Modlitwą ogarnięto także rodziny ofiar tamtej tragedii. Czuwanie przed pomnikiem Pamięć i Niepodległość potrwa całą niedzielę. W południe delegacje różnych organizacji, w tym NSZZ "Solidarność" oraz Prawa i Sprawiedliwości złożyły tam wieńce i kwiaty.

Ogłoszenia

Czytaj również

Pożegnali Słońce

Miesiąc bez opłat za wstęp do KPN

O rozpadających się górach

Komentarze (178) Dodaj komentarz

~Portal 10-04-2011 10:18
Jak powiedzaial Nycz-żałoba jest przez rok ,potem ma sie rozumiec ludzie musza wrócic do codzienności ale pamietac nalezy o tej tragedii ktora przeszła do historii. Dlatego barbażyństwem jest wykorzystywanie na okrągło tego faktu dla celow gry politycznej jak to czynia Pisiaki , ktorzy nie maja recepty na rozwój gospodarczy państwa. Ludzie muszą jak żebraki szukać pracy u cudzych za granicą . A u nas organizują wiecze comiesieczne procesje i szkalowanie innych pod symbolem krzyża.Kiedy to sie skończy ?
aristo 10-04-2011 10:35
Cóz za natchniona wena twórcza - "Kiedy syreny zamilkły, w ciszy rozległy się trele ptaków, które na drzewach przykościelnego byłego cmentarza czują wiosnę. Znak nowego życia." Ptaki trelowały już od samego rana, a zamilkły wyłącznie z przerażenia, a nie powagi chwili. Natychmiast przypomniały mi się znienawidzone lekcje polskiego, kiedy uczono patriotyzmu. Gdy wyluzowany poeta w ramach lekarstwa na kaca napisal poemat na temat kwiatka i siedzącego na nim motyla i trzeba to było zinterpretować patriotycznie. Kwiat to symbol pięknego narodu, a pod postacia motyla kryje sie zakamuflowany wróg który ten naród ciemięzy. Jego płatki uginają się pod ciężkimi buciorami których w kamuflażu motyla nie widać, jednak zwinięta trąbka wysysa to co najlepsze. Taka interpretacja rzeczywistości ma jak widać godnych naśladowców. "Później modlono się o moc ducha, która zwłaszcza w takich momentach jest bardzo potrzebna podzielonemu narodowi." - niez
~koc 10-04-2011 10:36
jak tacy jak ty przejrzą na oczy i zobaczą więcej niż czubek własnego nosa!
~ 10-04-2011 10:39
do Portal,nigdy sie nie skonczy beda nas tym meczyc do upadlego az wywalcza dzien wolny jako swieto koscielno-narodowe i obwiesza sie flagami
aristo 10-04-2011 10:39
włocznie przekonamy się jaką skuteczność mają takie modły.
~ 10-04-2011 10:51
do aristo- dobrze to ujoles,
~ 10-04-2011 11:01
panie pierwszy barbarzynstwem jest pana poglad nijakosc jestw panu
~xyz 10-04-2011 11:04
Jakos nie slysze zeby w maju w Polsce obchodzono rocznice smierci 183 osob,ktore zginely w Lesie Kabackim! 09.05. czy wlacza ktos syreny i chodz slowem nadmienia w telewizji wlasnie ta katastrofe????
~ 10-04-2011 11:44
Trele morele , bum cyk,cyk.
aristo 10-04-2011 11:46
ad xyz A przecież katastrofa kabacka też ma wspólny element - rosyjski samolot. Różnica jest taka że na tamtej katastrofie nie można już nic politycznie ugrać, więc i pamięć niepotrzebna. Kiedy jeden z celebrytów wypowiedział się nieopatrznie, iż nie rozumie innego celebryty, który nie oddaje hołdu bratu przy jego szczątkach, ten odpowiedzia wprost (czym zachwyciły się media) iż - uwaga - celebryta z wątpliwościami nie zna się na polityce. Tak więc z ust najbardziej pokrzywdzonego dowiedzieliśmy się o co naprawdę chodzi. Nawet trumnę brata można wykorzystanć do osiągnięcia celu jakim jest walkai o władzę, a ponieważ to jednak trumna walczy się tam krzyżami, zniczami i innymi religijnymi akcesoriami.
~normalny 10-04-2011 12:13
Kiedyś takim cukrowaniem był 1 majowy pochód.
Piipi Jelonkowa 10-04-2011 12:16
..do - [~Aristo] .. .. na Krakowskim Przedmieściu w WARSZAWIE jest Pałac Prezydenci ..a tam,DZIŚIAJ tłumy ludzi i ... flaga narodaowa spuszczona do połowy masztu z przepasana kirem ! ~Wiesz ? .. wracam z "naszego" p.Ratuszowego,a ..tam flaga powiewa spokojnie ..bez żałobnego kiru ! ~Aristo, .. i na tym polega ten "twój" czerwono-dolinowy patriotyzm !
~socjalista 10-04-2011 12:37
A na giełdzie ruch od rana ,ludzie walczą o przetrwanie ,tylko patrzeć jak się zacznie jak w Libii.
~ZABOBRZANIN 10-04-2011 12:38
To CYRK nie PAMIĘĆ ! Co poniektórzy mają w tych łbach niezabardzo poukładane...
~Bezrobotny 10-04-2011 12:43
A jutro jest dzień bezrobotnego i dobrze by było aby któś się za nich pomodlił,najlepiej w kościele garnizonowym pod pomnikiem ukochanego przez naród Wojtyły.
~DINO 10-04-2011 12:57
Onas zwykłych szarakach nikt nie pamięta a my mamy onich tak pamiętać p[omniki wznosić i może jeszcze na głowie stawac to już sie robi bardzo mdłe tylko smoleńsk smoleńsk a życie zwykłego człowieka nie ważne tylko jak wybory sie zbliżają to chcą z szaraka zrobić prostaka żeby dał się omamić
~do Pipi 10-04-2011 13:00
widzę, że pisiury całkowicie ci mózg zlasowali. Może połknij relanium.
~ 10-04-2011 13:16
do 13:00 hahahaha!!! chyba sie pipi zawstydzi.
~manipulacja 10-04-2011 13:21
O poległych pod Smoleńskiem się mówi...........A O POMORDOWANYCH W KATYNIU JAKOŚ CICHOOOOOOOOOOOO !!!! Żenada, fałsz i polityczne rozgrywki partii małych ludzików.
~vimag 10-04-2011 13:52
aristo : super komentarz - wszystko na temat i znacznie krócej niż artykuł :-)
~santowalnięt 10-04-2011 14:17
Proponuję jelonce ijnicjatywę która wyniesie ja na szczyty (nie wiem jednak czego). Natychmiast należy zaapelować o: utworzenie komitetu stawiania pomnika, powołanie komisji śledczej specjalnej do wyjaśnienia okoliczności pod wodzostwem Antka M., a także wszczęcia natychmiastowego .procesu beatyfikacji niejakiej M Machałkowej. Jak donoszą media, niewiasta owa - niedoszła nasza władczyni - poczyniła pierwszy krok ku męczennikowstwu (czytaj:dostała bańki za burdy i chamskie zachowanie w mkiejscu publicznym). PiS-działa.
~... 10-04-2011 14:18
oczywiście te syreny mnie obudziły... jak chcecie uczcić pamięć tych których już nie ma i powinno się o nich zapomnieć to zrzućcie jądrówkę na smoleńsk i moskwę.
~trew 10-04-2011 14:20
To CZERWONA DOLINA - ta nazwa nie powstała dlatego że żyją tutaj tylko komuniści, lecz dlatego że MIESZKAŃCY tej kotliny ZAWSZE i BEZKRYTYCZNIE słuchali rozkazów z Warszawy. My jeleniogórzanie jesteśmy syfami ziemi Polskiej, najgorszym tępym motłochem jaki chodzi po jej ziemi. Gdy wejdą tutaj Niemcy ... będziemy machać niemieckimi flagami, gdy wejdą Rosjanie ... będziemy machać rosyjskimi.
~ciepliczanin1 10-04-2011 14:54
a jutro beda sobie skakac do ryjów bo ruscy cos w nocy pozmieniali : )))
~antyPiS 10-04-2011 14:55
Ja już wczoraj zacząłem żałobę.Wywiesiłem chorągiewkę z kaczkami,ale wiatr zabrał.Mało tego skończyło mi się piwo,a Biedronka była już zamknięta.Niestety nie stać mnie na sklep osiedlowy jak Jarka.Żałoba.
~xxx 10-04-2011 15:06
a ja wlasnie wrocilem z pieknego spaceru z psem a wieczorem gril ze znajomymi i kupa smiechu dla odprezenia po calym tygodniu pracy i tyle w temacie zaloby
~prawda na100 10-04-2011 15:14
trew bo to prawda o Polakach - zdaję się że Piłsudski wspomniał, że Polacy to najlepsza armia w czasie okupacji, ale w okresie pokoju sami się pozabijają - i to właśnie robimy bo jedni wierzą Tyskowi kaszubowi a inni w Polskę i PiS - jedni nas sprzedają a drudzy dbają o naszą suwerenność i godność - a Po-poplecznicy dalej idą w zaparte z PO nierozumiejąc, że to grozi upadkiem kraju co widać stale...i suma sumarum dochodzi do konfliktów Polska jest podzielona ale na obu częściach są zwolennicy jednych i drugich - a gdzie 2 się bije tam rząd po cichu ustanawia reformy na naszą niekorzyść a media cicho sza i szukają tematów zastępczych
~pytanie 10-04-2011 15:23
Cyrk związany z 10 kwietnia i Krakowskim Przedmieściem jest właśnie tematem zastępczym,który bulwersuje wszystkich i odwraca uwagę od rzeczy ważnych dla kraju.Kto robi ten cyrk co miesiąc od roku?
~Danka 10-04-2011 15:24
@Portal "barbażyństwo" pisze się "rz".
edekzkrainykredek 10-04-2011 16:24
ja się pytam KOGO TO INTERESUJE ???? Zmarli no i dobra... nad zmarłym czyimś dziadkiem czy babcią lub rodzicem tak się nikt nie spuszcza jak nad nimi... a co oni ze złota byli ? ludzie jak wszyscy inni... Ciekaw ile media zarobiły na reklamach w czasie tego święta lasu....
~pan bzik 10-04-2011 16:32
edekzkrainykredek - nikogo,dlatego to takie interesujące...: )))
Piipi Jelonkowa 10-04-2011 17:59
..do - [*Edek z *Krainy *Kredek] .. chyba masz *kleksa na oku ! .. zginął Lech Kaczyński ..który pojmował politykę polską, jako integralną CAŁOŚĆ ! ..a twoja rodzina jest TYLKO od "krainy kredek"
~elizabeth 10-04-2011 18:12
Gdzie podział się patriotyzm? gdzie solidarność? widzę egoistyczną postawę,bo ''mną się nikt nie interesuje"...więc czyń tak by być wielkim! krytynizm ,brak taktu, brak szacunku. Oddaje hołd Ofiarom,to byli wielcy ludzie, Polacy! To straszne wydarzenie wpisujące się w losy współczesnej Polski i świata.
aristo 10-04-2011 18:31
Droga Pipciu Jelonkowa, Jeżeli twoim wyznacznikiem patriotyzmu jest miłość do sfrustrowaneg i chorego na władzę watażki, to Twoja sprawa. Publiczna imputowanie tym którzy mają inne zdanie iż ich patriotyzm jest czerwono-dolinowy nie jest niczym nowym i charakteryzuje głownie posiadaczki moherowych beretów. Gdyby chciec ocenić Ciebie Twoimi kryteriami, to fakt posiadania pezez ciebie czerwonych majtek zakwalifikowałby ciebie do zwolenniczek żarliwego komunizmu. Rzeczywiście Lech Kaczyński , jak i Jarek pojmują politykę polską jako integralną całość, ale niestety w szowinistycznym stylu, co ten ostatni udowodnił swoją wypowiedzią dotyczącą ślązaków.
aristo 10-04-2011 18:44
Droga Pipciu Jelonkowa, Jeżeli twoim wyznacznikiem patriotyzmu jest miłość do sfrustrowaneg i chorego na władzę watażki, to Twoja sprawa. Publiczna imputowanie tym którzy mają inne zdanie iż ich patriotyzm jest czerwono-dolinowy nie jest niczym nowym i charakteryzuje głownie posiadaczki moherowych beretów. Gdyby chciec ocenić Ciebie Twoimi kryteriami, to fakt posiadania pezez ciebie czerwonych majtek zakwalifikowałby ciebie do zwolenniczek żarliwego komunizmu. Rzeczywiście Lech Kaczyński , jak i Jarek pojmują politykę polską jako integralną całość, ale niestety w szowinistycznym stylu, co ten ostatni udowodnił swoją wypowiedzią dotyczącą ślązaków.
~santowalnięt 10-04-2011 18:52
Ten prezydent to był arogancki "małpa w czerwonym", bardzo mierny "irasiad" nuieudacznik. Świat się z niego śmiał i poza paroma równymi jemu nie miał żadnego poważania. Ten cały cyrk co dziś się odbywa to polityczna hucpa PiS-owców. Miała okazję się tu wyróżnić błazenadą M. Machałek - nasz wstyd na politycznej mapie jelenio0górszczyzny.
~do 17:59 10-04-2011 19:01
beka z ciebie
~ 10-04-2011 19:44
Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz... sami sobie naplujemy!
~Max Payne 10-04-2011 20:24
Do wszystkich Popaprańców ! Ciszej nad tymi grobami i ciszej nad tą uroczystością. Jesteście drzazgą w d***e każdego porządnego obywatela. Prawdziwy polak był razem z innymi przy pomniku Pamięć i Niepodległość, oddając hołd oraz zapalając znicz. Pseudopolscy pozostali w swoich wygodnych domkach, odsypiając sobotnie libacje. Małość mieszkańców Jeleniej Góry ponownie dała o sobie znać. A teraz czekam na wiadro pomyj pod swoim adresem ;)
~mmmerlinmono 10-04-2011 20:25
http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/poslanki-pis-poturbowane-przed-palacem-prezydenckim,1622542
~Zofija 10-04-2011 20:36
Zawiła dziś pokazał jaki z niego \"prezydent wszystkich jeleniogórzan\". Dobrych manier za grosz! A jeszcze przed wyborami biadolił, jak go boli śmierć Jurka Szmajdzińskiego! - Tak go boli, że dzisiaj PiS go wspominał, a nie \"przyjaciel\"...
aristo 10-04-2011 20:41
Rózne są dewiacje - sado, maso itp. Ale wykorzystywanie rocznicy katastrofy do domagania się od popaprańców spełnienia swych obrzydliwych przyjemności przez Max Payna przy tej okazji to szczyt wyrafinowania, którego już chyba nikt nie przebije.
~Charon 10-04-2011 20:48
Przestrzegam i napominam wszystkich, internautów też : O zmarłych albo mówi się tylko dobrze ,albo nie mówi się wcale.Więc jak już się mówi to z godnością dla Nich i dla śmierci.I tak was wszystkich czeka spotkanie ze mną , a wtedy ciekaw jestem czy będziecie tacy butni i odważni ?(ci co nie wierzą będą się z tego śmiali , ale nie tacy pokajali się jak zbliżał się ich czas , ja poczekam mi się nie spieszy).
aristo 10-04-2011 20:52
Rózne są dewiacje - sado, maso itp. Ale wykorzystywanie rocznicy katastrofy do domagania się od popaprańców spełnienia swych obrzydliwych przyjemności przez Max Payna przy tej okazji to szczyt wyrafinowania, którego już chyba nikt nie przebije.
~ 10-04-2011 21:03
brawo elizabeth
~Matysiak 10-04-2011 21:08
Czytam i oczom nie wierzę NARODZIŁA SIĘ NOWA ŚWIECKA TRADYCJA - "czytanie listu posła" - co takiego się stało że nie odczytała sama tylko czytacz odczytał ? Ciekawe czy jutro na święcie bezrobotnego też ktoś odczyta, albo poslanka nic w tej sprawie nie napisze bo już wie !!!!!! że nic z drugirj tury w jelonce nie będzie.
~do arista 10-04-2011 21:32
Chory na władzę jest chyba kto inny. Czyż nie zakładało tej partii trzech "ojców" założycieli ? Ostał się tylko jeden. Reszta sama zrezygnowała - dlaczego ? Jakoś PIS potrafił po dwóch latach zrezygnować z przysłowiowego "koryta". Nikt inny na to się nie zdobył. Wszyscy krzyczą, że prezydent był nieudacznikiem. Czy ktoś potrafi wyjaśnić co takiego zrobił lub nie zrobił ? Bo co ? Nie nachlał się gorzały i nie zrobił z siebie pajaca ? Jakoś za granicą szanują go jako człowieka a u nas ? Pociesza mnie tylko to, że głupie komentarze wychodzą od ludzi, którym do życia wystarcza mata do spania i wiadro na odchody.
~:/ 10-04-2011 21:34
Jest mi po prostu wstyd.Za jeleniogórską podobno posłankę Machałek zachowującą się jak rozwydrzony kibol.Za jej kolegów nazywających policjantów i żołnierzy z chyba ważnymi dla jej partii orłami na czapkach bandytami i gestapo.Za jej klubowego kolegę,który uderzył umundurowanego wojskowego pięścią.Za szefa jej partii ,który pamięć brata czci dzikimi okrzykami w mikrofon .Za jego zwolennikó ,dla któych wrzaski "Jarosław,Jarosław" są ważniejsze niż trwające "Ojcze nasz".Panowie Himmler,Hitler,Goebbels i Goering też zaczynali od ulicznych hucp.W przeciwieństwie do współczesnych watażek trafiali jednak czasem do więzień .Na szczęście (dla nas-współczesnych,nie dla osób wówczas żyjących) byli sprawniejsi niż ci współcześni nieudacznicy.Mam nadzieję na pożegnanie z nimi jesienią.Na to mogę liczyć,niestety nie mogę liczyć na to w odniesieniu do partii rządzącej ,z pobłażliwym uśmieszkiem popatrującej na wierzgającego prezes
Piipi Jelonkowa 10-04-2011 21:53
..do - [~Aristo] .. zostalismy tutaj pozbawieni człowieczenstwa, tej nocy ! ZAPOMNIAŁEŚ ? .. Rusacy zamienili tablice upamiętniającąe tragiczne wydarzenie w Smoleńsku ... ~Wiesz ? .. "rozległy się wiosenne trele ptaków",a może to była taka ptaśia melodia .. na pożegnanie partnera,a może .. ofiar tej katastrofy ??
~:/ 10-04-2011 21:57
Co do tablic-"Ruscy" są w swojej piaskownicy i robią w niej,co chcą.To raz.Twój guru dziewczyno nie ma dziś czasu na modlitwę na grobie brata.To już nie jest żenada.To paranoja
~Jeloneczka 10-04-2011 22:06
... czyżby potrzebna była nam utrata państwowości, niepodległości, wolności??? Na 20 lat?... nie... raczej na 100 lat... może jednak na zawsze... chyba jednak wolę to niż tę rozjątrzona do granic absurdu nienawiść, brak poszanowania osób o odmiennych poglądach... już nie jest ważne, kto rozpoczął tę wojnę... jad się leje po obu stronach... ależ to jest smutne ;(
Piipi Jelonkowa 10-04-2011 22:13
..do - [~Autora postu z godz.21:57..] .."Modlitwa jest podróżą do własnego wnętrza" .. nie *podglądaj tutaj człowieka !
~:/ 10-04-2011 22:17
Spoko Pipii.Mam jednak nadzieję,że pozostaniemy przy włąściwej cywilizowanym ludom tradycji dbałości o groby bliski i nie zamienimy jej na czczenie chodnika przed ostatnim miejscem pracy zmarłego połączone z wykrzykiwaniem imienia rodzeństwa tegoż zmarłego.
~bren 10-04-2011 22:49
Pomysł młodzieży na dzisiejszą uroczystość przy pomniku Wolności i Niepodległości jest dowodem na istnienie u nich poczucia obowiązku wobec Narodu, pamięci o przeszłości i troski o przyszłość. Szachownica ze zniczy, która pojawiła się przy pomniku, jest świetnym pomysłem na wyrażenie pamięci o wszystkich poległych Polakach, także może być tworzona w inne dni rocznicowe i świąt narodowych.
aristo 10-04-2011 23:02
Rosjanie zamienili tablicę. Ich błąd że za późno. Zostało złamane prawo i to nie przez przez rosjan. Już widzę co by było gdyby było odwrotnie - u nas rozbił się rosyjski samolot a rosjanie samowolnie zainstalowaki rosyjską tablicę. Ale przecież wiadomo - Polska jest najważniejsza.
~ 10-04-2011 23:09
Żeby Polska była Polską...i zniknęły te bezczelne komentarze...
~Jeloneczka 10-04-2011 23:10
~aristo... szkoda, że dla Ciebie Polska nie jest najważniejsza...szkoda ...
Piipi Jelonkowa 10-04-2011 23:50
..do - [~Aristo ] ..a *ja jestem ..nadal z moją "wiarą" przy nich.. jeżeli chcesz wiedziec to znajdziesz: "Propaganda sukcesu pana prezydenta" ..mój post z dn.01.12.2007/godz.18:09
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 0:05
..do - [~Aristo ] .. Wiesz ? ..pewien zagraniczny journalista po tragedii smolenskiej napisał do nas Polaków,ten list kondolencyjny i tutaj tłumczenie: "Drodzy Polacy, Jesteście najbardziej doswiadczonym przez los Narodem.Wasz hymn narodowy rozpoczyna się słowami "Jeszcze Polska nie zgineła".Tak myśli każdy człowiek,jako o ostatniej nadzei,kiedy znajduje się w sytuacji bez wyjścia.A to zadanie jest przecież Waszym dziedzictwem kultury narodowej.Znaczy ono:Jeszcze można podołac ! "Jeszcze Polska nie zgineła" stało się w mowie potocznej .. przysłowiem. Polacy zawsze walczyli o swoją wolność,przeciwko Mongołom,a w koncu przeciwko Hitlerowi i Stalinowi,gdzie zołnierze atakowali przeciwnika ..konno i szablami ! ~Wy Polacy .. JESTESCIE nadzwyczajnam Narodem.Podarowaliśćie nam Chopina, Papieża Jana Pawła II i Solidarność,która zwyciężyła komunizm.Lecz NAJwiększym podarunkiem dla tych wszystkich,którzy nie znajdują pocieszenia i nadziei jes
~USA. 11-04-2011 0:08
Trew chce cie rozczarowac mieszkancy czerwonej doliny sa o cale 100 lat do przodu w porownaniu z tzw.sciana wschodnia.
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 0:11
..jest Wasz hymn narodowy.Jeszcze Polska nie zgineła.
~Precz z PO 11-04-2011 7:55
BRAWO PIPPI !!!
~ 11-04-2011 7:59
ARISTO, jestem moim idolem!
~u dwa 11-04-2011 8:01
Pipii nie histeryzuj.Ugrupowanie brata zmarłego prezydenta zaczyna się radykalizować i faszyzować ,nie ma tu pola do dyskusji.Sam szef partii popada w stan ewidentnej paranoi.Grzechem parti rządzącej jest spoglądanie przez palce na szaleństwo J,Kaczyńskiego,którego kazde wystąpienie to kolejne punkty dla rzadzących.Wzorajsze zachowanie pisowskich radykałów w Warszawie to studium anarchii i histerii
~cytaty 11-04-2011 8:51
Panie z " 10-04-2011 10:18 ~Portal " Piszesz Pan: "Pisiaki , ktorzy nie maja recepty na rozwój gospodarczy państwa. Ludzie muszą jak żebraki szukać pracy u cudzych za granicą." Paneś jezd geniusz! Teraz wiem, Czemu teraz jest tak źle w Polsce. To wina PiS - u, który tak okropnie rządzi. ! Brawo za błyskotliwość! Chłopie! Gdzieś Ty się uchował? U mamusi pod spódnicą?
~cytaty 11-04-2011 9:02
Do Pani "10-04-2011 12:16 | Piipi Jelonkowa " Która napisała: "na Krakowskim Przedmieściu w WARSZAWIE jest Pałac Prezydenci ..a tam,DZIŚIAJ tłumy ludzi i ... flaga narodaowa spuszczona do połowy masztu z przepasana kirem " NIESTETY, ŻADNEGO KIRU NIE BYŁO. TO JUŻ WIADOMO. Czerwona Kotlina sięga aż do stolicy.
~flow 11-04-2011 9:16
W Pamięci nic na siłę nie może być zapisywane, gdy się nie chce mieć w pamięci czegoś, to co Kaczyński Jarosław będzie mi tam wpychał swego brata polityka??? Chcieliby żeby o nich pamiętać, bo to jest właśnie walka o pamięć, ale jak tu pamiętać wszystkich sobie bardzo obcych, toż to masochizm!!! A jakby Lepper był prezydentem i zginałby w jakiejś katastrofie, to też wierszyki byśmy deklamowali i mieli o nim pamiętać, też na Wawelu by leżał??? Bohaterowie z pod znaku partyjnego, to dla mnie żadni patrioci, zginęli za swoje partie polityczne skłóceni ze sobą. Jarosław Kaczyński olewa oficjalne uroczystości rocznicowe,olewa władzę, państwo,wyzywa całe nacje np. Ślązaków a ja mam kultywować pamięć o jego bracie i kolegach z partii, śmieszna sprawa. Trzeba robić swoje jak te ptaki, a nie ględzić o pamięci:) i nie tańczyć do gry, którą zaintonuje Kaczyński
~spiral 11-04-2011 9:29
poprzewracało się w główkach,ludzie nie mają co do gara włożyć a tu takie pompy
~Flow 11-04-2011 9:35
A po przeglądnięciu zdjęć widzę,że dużo tam ludzi nie było, chyba więcej było na giełdzie w Cieplicach, więc mało was stanęło przed tą cwaną hybrydą: Bóg, Honor, Ojczyzna. W Boga wierzycie, tak,że się z was nabijają w całej Europie, Biblii nie znacie, wierzycie w wszystko co powie wam ksiądz - Honor, to tak pojmowanego honoru, to nie ma nawet u Arabów czy Japończyków być zepsutym do cna a udawać czystego biało-czerwonego aniołka i Ojczyzna, a dlaczego nie matczyna, ojczyzna, tylko z podręczników, a rzeczywista walka niemal o każdą zapyziałą ulicę jak w bataliach partyzanckich. Jak wyglądają Czechy, jak wyglądają inne kraje, a jak wygląda ta Bida i ciągła prowizora zwana Polską??? Polonia w USA patrioci z dolarami w kieszeni, niech przyjadą do Jeleniej czy Wałbrzycha sobie pomieszkać w Ojczyźnie. Życie się liczy, a nie twory polityczne, nacje i ustroje, to dobre dla naiwnych, a może Bóg w niebie wam zafunduje drugą lepszą Polskę
~Clitoris 11-04-2011 9:47
Moje uznanie, aristo. Dodam tylko, że z cierpiącymi na deficyt intelektu nie warto polemiki.
~Zły 11-04-2011 9:59
Panie Flow! To co Pan proponujesz? Bo na razie to tylko wielosłowie miałkie, beztreściowe.
~Flow 11-04-2011 10:16
Panie Zły ja wiem,że treściwe jest tylko ględzenie PISU i Prezesa i stanie w tej treści przed pomnikami i bycie samemu jak pomnik w sklepie, w pociągu, zero uśmiechu ciągłe występowanie przed kamerami i treściwa jest też beatyfikacja Lecha Kaczyńskiego Wawel już ma, wiec tylko beatyfikacja panie Zły. Tu nie ma nad czym polemizować i doszukiwać się treści, bo to jest polska paranoja, szukać logiki w obłędzie, kiedy tu trzeba psychiatry i speca od manipulacji tłumem, aby to zdemaskował. Im więcej będziecie o tym mantrować, tym więcej ludzi się zreflektuje, a wiec jest to pożyteczne, dla młodego pokolenia bycie moherem, to żadna alternatywa:)
aristo 11-04-2011 10:18
Ponownie do Pipuni Jelonkowej i innych Jeloneczek. Polska Jest Najważniejsza - z tym przesłaniem wyruszmy w świat. Ale bez pamięci o którą tak bardzo walczą co niektórzy. Było już podobne hasło w świacie, a powstało wewnątrz dumnego wtedy narodu, właściwie hasło klon - Deutchland uber alles. Nic wam to nie mówi jelonkowcy? No tak, przecież pamięc jest tylko zarezerwowana dla naszych "osiągnięć"
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 10:51
..do [~Autora postu z godz.09:02] ..mój post napisałam o godz.12:16 .... i czekałam ! Wiesz ? .. ale Prezydent Komorowski pojechał do Smoleńska i tam był "przepasany" załobnym kirem ... widziałeś/aś jego krawat ??
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 11:00
..do [~Aristo] ..a mnie uczyła ..moja Babcia ! .. "Oj,myślałeś,ty Rusaku // Ze Polak zginie // A ty jeszcze u Polaków będziesz pasał świnie
aristo 11-04-2011 11:04
Przykro mi to wypowiadać, ale Twoja babcia Pipuniu była jednak naiwna. Szkoda że ta nauka przeszla na Ciebie, bo jest tak abstrakcyjna jak to że polacy zdobeda księzyc.
aristo 11-04-2011 11:18
Troche jednak racji Piipi przyznac musze. Rosjanie byc moze i pasają u polaków świnie, ale za kasę. Polacy za kasę pielegnuja za to niemieckich weteranow wojennych. Ułóż wiec nowy, aktualniejszy wierszyk
~do Pipi 11-04-2011 11:38
Te uprzedzenia narodowościowe babć i dziadków i 19 wieczne czy katyńskie traumy, mają ciążyć na nowym pokoleniu??? A do staruszków po co chodzicie do kościoła skoro jak pójdziecie do nieba lub do piekła:) to będziecie tam nie sami ze sobą polakami ,ale z Rosjanami,Niemcami, Murzynami i Żydami. wiem wiem, wy macie swoje prywatne Polskie Piekło, to i może narodowościowe niebo sobie stworzycie. A w Warszawie ulica ma wyglądać jak ulica zniczy, kurhan miasto trupów, super pomysł, najlepiej to żywych zagazować niech już będzie miasto zombie na całego:) I niech nad tym powiewa biało-czerwona:)
~do Pipi 11-04-2011 11:53
Mój postulat jest taki: ptaki przerwały ciszę śpiewem, nie wykazały się szacunkiem, łzy nie uroniły, należy je porządnie ukarać, napisać ode do złego ptaka, do ptactwa z czerwonej kotliny, co to uszanować tragedii politycznej porządnie nie potrafi. Pamiętam jak zmarł Kim ir Sen, wówczas w koreańskich mediach mówili, że ptaki krążyły nad pomnikiem wielkiego wodza i uroniły łzę, a spikerzy mówili, to łamiącym od drżenia i płaczu głosem. Pipi, a może tak u nas być powinno, aby Prezes był usatysfakcjonowany. Jest taki utwór muzyczny: Ryby,żaby raki, Jędrusik i on znakomicie oddaje co się w tym zwariowanym kraju od setek lat odbywa. Na koniec zamiast pożegnania słowo bardzo dziś popularne: Znicze,znicze,znicze... 10 kwietnia jak 1 listopada:)
~ 11-04-2011 13:38
Podpisuje sie calkowicie pod komentarzami aristo. Polska chce byc -jak zwykle- pepkiem swiata. Wyobrazcie sobie sytuacje odwrotna- Ruscy instaluja bez zgody podobna tablice na polskiej ziemi. Az nie chce mi sie myslec, co dzialoby sie w Polsce. A komentarze na Jelonce!!!! a to by sie Ruscy mieli, no. A tak to co? Polakowi wolno napisac co sie chce: na Zydow, Cyganow, Ruskich, Niemcow, Swiadkow Jehowy, gejow.....pielegnuja wolnosc slowa, ale tylko w jedna strone. Ech, zycie.....
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 14:27
..do - [~Arysto] .*pssss ..to..*ty jeszcze nie wiesz ? ~Oni .. już tam byli i .. "ukradli Księżyc" ! ..a to "dwóch takich",bo WIADOMO .. Polaków !
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 14:36
..do - [~Aristo]..C.d ..poważnie ! .. jesteś smutnym człowiekiem ! ..gdyż nie znasz wybaczenia ! ~Wiesz ? .. tam,wtedy w roku 1983 padły słowa - "Wybaczcie" to Borys Jelczyn ..do nas Polaków na Powązkach,a póżniej .. Władimir Putin przyklęka przed pomnikiem ofiar katyńskich i dlatego już nie ma niemieckich weteranów wojennych .. z nienawiścią ! ~BRAVO ..dla tych,którzy ich obiecnie pielęgnują z ..WYBACZENIEM
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 14:44
..do - [~Autora postu z godz.11:38] ..BYŁAM ! .. i zapaliłam znicz dla NASZEGO,a to jest Twojego i mojego .. Prezydenta ! ~Wiara ? .. wierzę w Boga,a także w 10 przykazan bożych i wiem,że .. VI jest RÓWNIEZ - od "nie zabijania" ! ~Wierzysz ?
aristo 11-04-2011 14:50
Jestes osoba najmniej upowaznioną do oceny mojej zdolnosci wybaczania. Mój dziadek ktory byl policjantem w Bochni też zostal wywieziony i zamordowany w przez sovietów. Ale nie oczekuję za to, aby rosyjski Prezydent miał z tego powodu dzisiaj całowac Jarka w dupę. I tyle na ten temat.
~ 11-04-2011 15:04
aristo- podoba mi sie twoj tok myslenia. Ale mam tolerancje dla "myslacych inaczej" (=Piipi). Stala sie rok temu tragedia, okolicznosci co najmniej dziwne. Zginelo blisko 100 osob. Smutne. Ale jakze smutna musi byc smierc 30 tysiacy Japonczykow (a ilu jeszcze do nich dolaczy przez promieniowanie?). Wiec wszystko jest relatywne.Ale slyszalam na ten temat wypowiedz pewnego katolika: " zginelo tylu Japonczykow, bo zyja bezboznie- to kara". Ha!!! droga Piipi!!!! jesli ten (twoj) Bog tak karze, to ja dziekuje, postoje........
~Zły 11-04-2011 15:28
Panie "11-04-2011 10:16 | ~Flow |" Nie wiem, czy Pan zauważył, ale nic Pan nie powiedział. Gratulacje.
aristo 11-04-2011 15:29
15.04 W pełni się z Tobą zgadzam. Dla myślących inaczej tak - dla tych którzy chcą narzucić swoje poglądy innym na siłe nie. Powtórzę się - dla mnie niech ktoś ma za boga nawet i wiewiórkę, niech obchodzi święto orzeszka itd. Ale jeśli bedzie to chciał narzucać innym wbrew ich woli - to już nie. Dla mnie bóg jest wytworem ludzkiego strachu i pychy. Dlatego tylu było i jest czczonych bogów. Demonstracyjne okazywanie i wpajanie wiary zawsze dawało tragiczne skutki. Dlatego z niepokojem patrzę co wyprawiają dzisiaj polscy katoliccy nacjonaliści.
~socjalista 11-04-2011 18:33
Pipciu ;a Babcia Cię uczyła takiej piosneczki:Moskal niedołęga ,myślał że nam weźmie Kraków,poczekajty su.....nie poznasz krakowiakow.I tak będziemy walczyć aż zginiemy w walce o POKÓJ.
Piipi Jelonkowa 11-04-2011 19:54
..do - [~Autora z godz.15:04 ] .. lepiej martw się o ..dziki niemieckie ! .. gdyż te zwierzęta są również napromieniowane od tragedii czarnobylskiej i co ..5 nie nadaje się do spożycia ! (..czytałam to w tyg."Spiegel"
Piipi Jelonkowa 12-04-2011 0:32
..do - [~Aristo] .. po co ? ..ta spowiedz ! .. "wiara jest aktem woli" DAJ ! ..ludziom wierzyc ..pomysl o Hospicjum !
~ 12-04-2011 11:04
Droga Piipi- nie spozywam miesa juz od 12 lat. I dobrze mi z tym. Nie mam nadwagi, nadcisnienia, cholesterol tez ok...wisi mi wiec niemieckie miesiwo czarnobylskie....A wracajac do tematu: narzucanie religii i istenienia boga jest prymitywne i niepotrzebne. Mozna wierzyc nawet i w ta wieworke albo swietego misia Yogi, ale odpimpajcie sie od tych, korzy odrzucaja istnienie boga. Strach i nadzieje na "zycie po zyciu", zbawienie, niebo itd. spowodowaly, ze czlowiek wierzy i wymyslil boga. . I wspomniana przez aristo pycha. Bo jak inaczej nazwac postawe katolikow, ktorzy uwazaja, ze tragedia w Fukushimie to kara boska (bo nie wierza)????
~socjalista 12-04-2011 11:22
Pipciu> to co my piszemy tu od tygodnia to Bp.Pieronek odkrył dziś;Gazeta.pl Bp Pieronek: Co to jest siedem tysięcy ludzi? Ja to mam za sobą ,od 30 lat.pozdro dla 11,04.
aristo 12-04-2011 13:43
Piipi babcia nauczyla cie sfrustrowanuch wierszykow, a nie nauczyla cie podstawowej rzeczy - czytania ze zrozumieniem. To niestety czesta przypadlosc i pleni sie wszedzie. Napisalem wyraźnie jak tylko bylo można - DAJE LUDZIOM WIERZYC. Daje im wierzyc we wszystko. Pipciu chetnie popolemizowalbym jeszcze z toba, ale niestety dopada mnie juz niemoc intelektualna wobec ciebie. Nie przewiduje też możliwosci na innym poziomie, bo nie tylko rece przy tobie opadaja.
Piipi Jelonkowa 12-04-2011 14:22
..do - [~Vikuśia,Socjalista,Aristo] .. troskę o pokój należy oprzec na fudnamencie ..wzajemnego poszanowania ludzi,..LUDZI wszystkich wyznań ! .. i uwierzyc w "ich" Boga z poszanowaniem "swojego" .. *ALE ten fundament powinno się budować na MIŁOŚĆI ! ..ta "najgłębsza tęsknota ludzkiego serca" ~Lubicie mnie ?
~ 12-04-2011 14:22
do aristo: tam maja wlasnie ludzie tzw. "wierzacy". Czytaja, rozumieja, interpretuja wszystko po swojemu, bo tak pasuje np. do religijnego kramu. Piipi pisze, ze wierzy w " 10 przykazan bozych". Bog wyszeptal ci je do ucha, czy wyslal ci sms-a? Jesli nawet bog jest i gdzies tam egzystuje- to JAKIM PRAWEM wciskacie mu slowa, ktorych byc moze wcale nie wypowiedzial? to PYCHA. Mialo sie nazywac " przykazania wymyslone przez KK", a nie BOZE.Ciekawe, ze tych przykazan nie wyznaja ksieza.A przeciez tez (niby) sa wierzacy. Ech, katolicy.....niepojeci jestescie. Nieogarnieci. Nie mylic z "nierozgarnieci", bron boze...
~ 12-04-2011 14:26
Jasne, ze cie lubie, Piipi. Duzo wiesz z historii, masz niezle wiadomosci tzw. ogolne, znasz jezyki...ale z tym bogiem jestes troche upierdliwa. Przyjmij, ze nie kazdy takiej wiary potrzebuje. Nawet w Hospicjum tez nie.Ale poniewaz ludzi, ktorzy maja jakas tam wiedze szanuje- szanuje takze i ciebie. Przeciez ci juz to pisalam. Pozdr. Viki.
Piipi Jelonkowa 12-04-2011 14:27
.. bo nie wierzę ! .. w tego Boga,którego człowiek "widział" w księgach ! ~Wierzę,.. w tego,który przyjdzie ! ~Wszystkie Religie są .. piękne dla tego,co poznał ich prawa ..ale tylko są piękne,gdy jest w nich praktykowana miłość do .. wszystkich ludzi ! ~GDZIE jest ta "religia" ..SZUKAJMY !
Piipi Jelonkowa 12-04-2011 14:34
~Vikuśiu, .. również Ciebie lubię ! ~WIDZISZ ? .. nie łączy nas Bóg,ale sympatia do drugiego człowieka ! .. i to jest *ten klucz o którym wspomniałam to poszanowanie wyznania ! ~Wiesz ? .. jest mi ciężko uwierzyc,że śmierc osób cierpiących tutaj na Ziemi jest ostateczna i dlatego CHCĘ wierzyc w ich .. tam szczęęscie przy Bogu !
~ 12-04-2011 14:40
Piipi, ty nadajesz troche jak Swiadkowie Jehowy.Ale powiem ci w tym przypadku, ze oni mi sa bardziej sympatyczni, niz zwolennicy KK, bo przynajmniej konsekwentnie trzymaja sie Biblii, a katolicy nie trzymaja sie niczego- najwyzej slepej dumy po papiezu, to jest ich ostoja i cala religia: kradna, pija, rozrabiaja, zabijaja, ale w 99 % katolicy. Nie pojme tego nigdy.
~aaa 12-04-2011 17:04
Osobiście uważam, że ta zaraza z żałobą i syrenami, krzyżami w Warszawie i tego typu zachowaniami rozprzestzrenia się w tempie tsunami nawet na dziennikarzy, którzy bojąc się narazić, tylko nie wiadomo komu, piszą takie kretyńskie artykuły. Wypadek był i tak jak tysiące innych wypadków nie odbiega od nich rozmiarem tragedii. Dlaczego ludzie w a tym bardziej księża wyróżniają ból za ofiary jednej tragedii bardziej ponad ból za inną tragedię, choćby wypadek na drodze...Polska to wyjątek i aż dziw bierze, że to kraj chrześcijański...
~socjalista 12-04-2011 20:26
Po pierwsze to kraj katolicki,tak powiedział pan Goryszewski!A mnie interesuje nie kto za tym wszystkim stoi ,to wiadomo, ale skąd ludzie biorą na to czas,PIENIĄDZE .Czy ktoś za to płaci jak tak to ja też bym się za friko przejechał do Warszawy,i se tak pochodził może i kanapkę na drogę dają.Przecież jest biednie kto to wszystko finansuje ?
~............ 12-04-2011 21:46
a skąd się wzięły pieniądze na tablicę upamiętniającą dla posła Szmajdzińskiego? kto za to płaci, socjalisto? i pieniądze na boisko czy jakąś halę w kolegium dla uczczenia pamięci tegoż posła? gdyby chciano wybudować coś ku pamięci zmarłego prezydenta to podniesie się zaraz krzyk, że znów mohery coś chcą wspominać i już dość tego wspominania, ale tutaj się jednak wspomina zmarłego, który był z jedynie słusznej opcji i jakoś nie słychać o moherach... może bądźmy sprawiedliwi...
Piipi Jelonkowa 12-04-2011 21:55
.. do - [~Autora postu z godz.21:46] .. masz rację ! .. bo,gdy dorośli przestają być dziecmi to ..wtedy kochają tylko swoje bóstwo !
~ 12-04-2011 22:44
Polska to kraj umartwiaczy i psychicznych samobiczownikow- uwielbiaja cierpiec.Tak bylo, jest i bedzie. Spojrzmy na Japonie, z jaka godnoscia znosza nieporownywalnie wieksza tragedie.Caly swiat smieje sie z klotni i przekomarzan w polskiej polityce. Klotni, ktore powstaly w obliczu tego tragicznego wypadku. Wypowiedzi i zachowanie Kaczynskiego jest ponizej pasa. A narod daje mu wolna reke, a glupota Kaczynskiego pasie sie na tej glupocie. Ot, Polska.Jakie szczescie, ze tam nie musze zyc!!!!!
aristo 12-04-2011 23:28
"Później modlono się o moc ducha, która zwłaszcza w takich momentach jest bardzo potrzebna podzielonemu narodowi." - skuteczność modłów już znamy. Chyba, że chodziło o przejście na ciemną stronę mocy - to sukces niekwestionowany. Więc kolejny dowód, że może starczy już tych modłów
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 0:34
..do - [~Autora postu z godz.22:44] ..*TY ! ..ośle jelonkowy ! ..gdzie uczyłeś się geografii ? Radioaktywna woda wycieka z pękniętego reaktora do ..PACYFIKU ! ~Piszesz o godności japończyków ! .. to MORDERCY ! .. którzy, nic nie potrafią odkryc ..klonują tylko "zachód"
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 0:43
~VIKUŚIA .. tam nie pasuję ! ~Wiesz ? ... zapytałam sympatyczne Panie ze Zboru Świadków Jehowy,czy jest to mozliwe,aby Bóg nie kochał równiez wyznawców Allacha
~socjalista 13-04-2011 7:34
Pipciu ,polecam książkę prof.St.Obirka byłego jezuitę "Umysł wyzwolony.W poszukiwaniu katolicyzmu.Chrześcijaństwo i katolicyzm /a zwłaszcza w wydaniu krajowym/to dwie odmienne sprawy .
~ 13-04-2011 8:38
Ech, Piipi...ja tez uwazam, ze Japonczycy- chodzi tu o ten zwykly narod- z godnoscia przyjmuja wielkie, wielkie nieszczescie, jakie ich spotkalo. Nie chodzi o tych "mordercow", jak ich nazwalas, ktorzy pobudowali reaktory.Piszesz, ze Japonczycy nic nie odkryli...hm...a co odkryli Polacy?Jakie auta buduja? jakie komputery? sprzet elektroniczny? o jakich ty odkryciach mowisz? Ja tez jestem zdania, ze Polacy lubia sie umartwiac- tacy sa tez moi rodzice. Umartwiaja sie w taki sposob religijno- martyrologiczno- zwadliwy. Duzo sie modla, duzo placza i bardzo duzo kloca. To jest bez sensu. Zycie idzie dalej i to szybkim tempem. Kto nie idzie do przodu, cofa sie. Czy to znaczy, ze...bedziecie zacofani? ocencie sami....
~ 13-04-2011 9:16
A poza tym- ja uwazam naprawde, ze Polska ma powazniejsze problemy, niz klotnie polityczne na poziomie piaskownicy pana Kaczynskiego, ciagle bieganie do kosciola i rozpamietywanie katastrofy. Piipi napisalas, ze Ruscy zamienili tablice. A zamienili, bo sa u siebie. Ja nie bronie Ruskich, ale wyobraz sobie sytuacje, w ktorej jest tak, ze Ruscy stawiaja bez zezwolenia jakas tablice o niechlubnej dla Polakow tresci na polskiej ziemi. Przeciez by ich powybijali, jak psy!!! W Polsce dzieje sie zle- bezrobocie, problemy z mlodzieza, slabe szkolnictwo, zla sluzba zdrowia. Zastanawiam sie, czy to rozpamietywanie katastrofy nie jest przypadkiem celowym odwroceniem uwagi od PRAWDZIWYCH problemow? jasne, ze stala sie smutna tragedia. Trzeba uczcic ofiary itp. Ale pietyzm jest wlasciwa rzecza tylko wtedy, gdy jest uprawiany w ramach normalnosci. A te ramy zostaly w Polsce wlasnie przekroczone.
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 10:05
~VIKUŚIA ! .. oni są MORDERCAMI ! ..Naszej Planety !! .. budując reaktory na wyspach,gdzie występowanie trzęsień ziemi jest do przewidzenia jest ..TYM potwierdzeniem - MORDERDY ! ~Japonczycy .. i computer ?? Niemcy odkryli computer, a oni-Japonczycy potrafią tylko .. trochę udoskonalic- czyli klonowac !
~ 13-04-2011 10:30
Oj, Piipi.....ty myslisz o tym Konradzie Zuse? no fakt, ze on wymyslil pierwszy komputer. Ale nie ujmuj technicznej mysli Japonczykom. Ja tez jestem zdania, ze to powalony pomysl budowac reaktory na tej wyspie. Ale mi chodzi o zwykly lud japonski, nie o tych mordercow, jak o nich mowisz. Oni sa nad podziw cierpliwi. I o to mi chodzilo. A Polakom (czy mieszkajacym w Polsce, czy za granicami) brakuje wlasnie tej takiej dostojnej, cierpliwej zaloby. Robi sie z zaloby martyrologie i dopisuje ponadludzkie, ponadczasowe i ponadnormalne tresci. To niepotrzebne. Zalobe nosi sie w sercu, po cichu, z pietyzmem i duma. A nie tak, jak obserwuje to w TV. Jak widze, jak sie zachowuje i co mowi Kaczynski naprawde niedobrze mi sie robi. Ogladam tez inne TV- programy na ten temat (niemiecka, szwajcarska, hiszpanska). Pokazuja to wszystko a swiat sie dziwi. Bo tak nie nosi sie zaloby. Pojecie AGRESYWNEJ, ZAJADLEJ zaloby polskiej przejdzie do historii. A takiej zaloby nie ma.
~socjalista 13-04-2011 12:57
1825 - We Wrocławiu urodził się Ferdynand Lassalle, jeden z twórców niemieckiej socjaldemokracji.>Nie mylić z narodowym socjalizmem.
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 14:27
~Vikuśia, ..tak,myślałam o tym niemieckim ponierze informatyki ~DLACZEGO ? .. nazwałam japonczyków "mordercami",a nieludzkie traktowanie wielorybów,gdzie japoński przemysł wielorybniczy otoczony jest aurą skandali korupcyjnych w które zamieszani są państwowi urzędnicy ... i teraz wylewanie wody radioaktywnej do Pacyfiku! ~CZY .. jest to czyn MORDERCÓW !!
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 14:38
~C.d .. zwykli ludzie z Japonii są innej "kategorii" ? ..to DLACZEGO ?? .. po II wojnie światowej dokonano zamiany Hirschbergu na .. Jelenią Górę,a przeciez tutaj mieszkali równiez ludzie nie związani z Hitlerem.~Wiesz ? .. tam daleko od cywilizacji mieszkał stary człowiek Paul Hiert i który nie chciał opuścic swojej "Izerki" ..zołnierze rosyjscy za sprzeciw dokaonali egzekucji .. na tym Niemcu był wtedy 11 maj1945
~socjalista 13-04-2011 14:55
Mój/oja ,-- .. .. -- .. /morsem/A Nowa Huta ,Huta Katowice ,Kopalnia Siarki Grzybów ,Machów ,Kowary,pionki ,Alwernia ,_religia kat ,to nie truciciele ?
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 15:01
.. do - [~Socjalista..] .. naucz się "języka" miłości,a wtedy zrozumiesz katolika i .. innych "zamieszanych" w inne wyznanie ! .. bo TYLKO miłość życzliwie traktuje ludzi, .. ta miłość, która nikogo nie potępia,nie wyszydza,nie odtrąca,ani nie traktuje "innego" .. jak wroga !~Socjalisto ..podołasz ?
~ 13-04-2011 15:32
Piipi!!!! nie myl pojecia MILOSCI z pojeciem RELIGIA. Nie wrzucaj ich do jednego kotla. Jezykiem milosci mozna poslugiwac sie bezreligijnie. Jestem na wskros bezreligijna, bezbozna i bezwyznaniowa. A myslisz, ze nie kocham mojego meza? dzieci? rodzicow? Mojego psa Lenia??? Kocham ich wszystkich calym sercem. Takim pisaniem krzywdzisz kochajacych niewierzacych. Piszesz o zyczliwosci? jakze niewielu zyczliwych katolikow spotkalam na mojej drodze! PS. Powiazania Hitler- Hirschberg-Japonczycy nie zrozumialam.
~ 13-04-2011 16:16
Piszesz o nieludzkim traktowaniu wielorybow przez Japonczykow? bynajmniej, nie popieram. Ale rozejrzyj sie wokol siebie i popatrz na polskie psy lancuchowe w zimnych budach, ktore maja wierzacych katolikow za wlascicieli, niedozywione koty z kaprawymi oczami albo nieludzkie transporty swin albo bykow na rzez. Przespaceruj sie po polskich schroniskach dla zwierzat...tam jest bardzo, bardzo zle.Cudze ganicie= swego nie znacie!!!!!!Czy Polakow nazywa ktos przez to mordercami? bardzo by sie obrazili.
~socjalista 13-04-2011 16:36
zebyś tyle dobrego zrobiła dla bliźnich ,obcych ,czy Ty wiesz co to jest WOLONTARIAT? ilu ludziom,rodzinom dałaś schronienie/24 XII masz wolny talerz,ale czy ugościłaś bliźniego?wątpię? Miłość to dawać ,a nie mówić.Cóż wiemy o miłości gdy ma 16 lat,przebój lat60 ,Czy Ty znasz symbole "Serce,kotwica ,krzyż?."Wolę być socjałem niż ultranacjonalistycznym prawicowcem o zabarwieni liberalnym ,pogadamy na jesieni po wyborach.
aristo 13-04-2011 16:45
Jak miłość katolicka traktuje innych ludzi naocznie można przekonać się pod Pałacem Prezydenckim, gdzie katolicy nie mogą doczekać sie końca mszy (anoił pański), aby rzucać sie z inwektywami do innych ludzi. Jest też miłość katolickiego boga, który w jej imię zabiera dzieciom matki i ojców, czyni ludzi kalekami (wykładnia bp M Mendyka), oraz wystawia na jeszcze inne okropieństwa. W imię tej miłości krzyżowcy mordowali i grabili, w jej imie hiszpanie wycięli całe cywilizacje w Ameryce Południowej, aby zagrabionym złotem wyposażać kościoły swojego miłosiernego boga. To z miłości do ludzi inkwizycja paliła czarownice, to dla tej miłości wymyślono straszne maszyny do tortur przeciwko konkurentom, innowiercom i bezbożnikom. (polecam muzeum w Pradze). Dzieki za taka miłość, dzięki za takiego boga.
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 17:02
..do - [~Vikuśia] .. przecież napisałaś w swoim poscie:z dn.13.04/godz.10:30 .. i chyba czytasz niemiecki brukowiec "Bild",a tam jest możliwe .. to "twoje naśmiewanie" ~Mam w ręku .. wtorkową gazetę "La Pais",a tam .. tylko na str.12 jest krótka wzmianka o spotkaniu prezydentów Polsi i Rosji w Smoleńsku .. zdjęcie i żadnego podstępnego "swojego" dochodzenia. Co chciałam przekazac pisząc o Hitlerze .. nie każdy wtedy był faszystą i wierzę w ..japoński " greenpeace ! ..jestem Polką i .. www.empatia.pl .. jest mi bliska ! ~Wszędzie są ludzi ..
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 17:10
..do - [~Aristo] ..czy będziesz miał sumienie ?? ..dodac do listy ..ks.Maksymiliana Maria Kolbe
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 17:14
..do - [~Socjalisto] .. piszesz strasznie DUZO ! .. nie zapominaj,że takie to "twoje" przypominanie jest dla mnie smutne .. gdyż nie znasz tutaj człowieka !
aristo 13-04-2011 17:18
A co to jeden Maksymilian, naprzeciwko hordy żołdaków z napisem na klamrze paska - Gott mit uns. Nie twierdzę też że od zasady nie ma wyjątków. Rzecz tylko w tym, że są wyjątkowe
~ 13-04-2011 17:19
Piipi, niemieckiego brukowca Bild nie czytam, bo to gazeta dla polglowkow, do ktorych nie zaliczam sie. A tak poza tym- zrezygnuj prosze z uzywania nadmiernych ilosci znaczkow interpunkcyjnych, bo czytajac twoje posty maci sie w glowie (dodatkowo do tresci). Aristo- dobrze piszesz. Tak wlasnie jest, ze katolicy "naszaja" w sobie niesamowite ilosci nienawisci, zaklamania i hypokryzji. Bylam w zeszlym roku na wigilli u mojej starszawej cioci (Zabobrze). Wyksztalcona, bardzo wierzaca zdawaloby sie- dystyngowana- dama. Sytuacja: nakryty stol uroczyscie, naturalnie jedno nakrycie wiecej. Moja corka nastolatka (wychowana bezboznie- zaznaczam z satysfakcja) prosi ciocie, zeby zaprosila na wigilie tego samotnego starszego pana z parteru, bo przeciez zwyczaj...dodatkowe nakrycie..itp. Odpowiedz cioci. "eeeeeeeeeeee tam...TO TAKA LEGENDA Z TYM NAKRYCIEM" Bezczelna hypokryzja katolicka to bardzo lagodne okreslenie....
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 17:33
..do - [~Aristo] .. już umarł w KL Auschwitz .. dając życie swoiemu bliżniemu ! Widzisz ? takie "wyjątki" są piękne i warto w to wierzyc i nie obrażaj wszystkich katolików za "złe postępowanie i grzechy KK " ,.. bo ten Dobry Człowiek wierzył w Boga w którego nie ma wiary w Twoim sercu
~ 13-04-2011 17:38
Piipi, jedna jaskolka (Kolbe) nie czyni wiosny. Zobacz, jak czyni ogol wierzacych, najlepszy przyklad w obliczu wypadku smolenskiego. Ogolna histeria narodowa, brak skromnego pietyzmu. Agresywna zaloba w wydaniu kaczynsko- katolickim (nowe pojecie socjologiczne, zgloscie patent!). Powtarzam: zalobe nosi sie w sercu a nie na choragwi. Nie przekonasz mnie do katolikow, nie przekonasz mnie do boga w ICH wydaniu. To wszystko jest chore, zaklamane, napuszone. Jasne, ze swiat sie z tego smieje! Dziwisz sie?
~ 13-04-2011 17:50
Piipi, ales sie uparla na tego Kolbe, no. Popatrz na caloksztalt- na ksiezy- gwalcicieli ( to masy, to tysiace molestowanych dzieci- to juz nie wyjatki!!!), popatrz na ogolne zachowanie katolikow (zlodzieje, pijacy, mordercy), bo przeciez tak sie w Polsce dzieje, a 99% obywateli to katolicy! wiec kto kradnie, morduje, pije na umor, meczy zwierzeta??? Cyganie? Zydzi? Jehowi??? wyjatki? nie- ludzie, ktorzy w niedziele biegna do kosciola. Widzialam w TV, jak taka jedna moherowa babcia wyszla z kosciola i grozila piescia w strone Ruskich i Smolenska. Epitety , grozby i kalumnie nie do przepisania. A wylazla z kosciola. Wyjatek??? oj, chyba nie......
~socjalista 13-04-2011 17:52
DW informuje;Zakonnice i diakonise znęcały się nad niemowlętami . Ja tego chleba skosztowałem,
~ 13-04-2011 18:10
Brawo, Piipi, nareszcie mądrze piszesz. Pozdrawiam. A Vikusia jak zawsze przeciw Polakom i Polsce, jak to Niemka...
aristo 13-04-2011 18:51
A gdzie w którym miejscu obrażam katolików? Czy napisałem gdzieś inwektywę pod ich adresem. Staram sie pisać o rzeczch popartych faktami, a nie wymysłami. Ila razy mam pisać, że wiara jakakolwiek mi nie przeszkadza. Nawet w ta wiewiórkę. Ale uważam że ludzie którzy łamią zasady do których się zobowiazaki są gorsi od tych którzy takich zobowiazań nie podejmowali. Czy to takie trudne do zrozumienia, że Piipi po tylu wpisach jeszcze tego nie zauważa? Tak samo jestem wrogiem narzucania wiary i związanych z nią zasad innym ludziom, wywoływania presji. Czy to też trudno zrozumieć? Owszem wyrażam sie najczęściej o kościele katolickim, bo i mnie jego obecność w życui publicznym dotyczy, choćbym tego nie chciał, więc mam prawo. Uważam też osobiście, że w tym kościele najwiecej jest obłudy. Mnie nie jest potrzebny bóg, aby oddzielić to co dobre, a co złe, a tym bardziej pośrednicy i nauczyciele ze zmurszałymi religijnymi doktrynami. I nie jestem
~Iwona 13-04-2011 19:06
To budujące, że setki ludzi pamiętało o śp. Parze Prezydenckiej i 94 ofiarach katastrofy pod Smoleńskiem. Był to jednocześnie wyraz kontestacji kłamstwa i ponurej rzeczywistości jaką kształtują obecnie rządzący.
~ 13-04-2011 19:44
Zadna tam Vikusia ani nikt inny nie jest przeciw Polakom. Tu chodzi o to, ze owszem, pamiec ofiarom katastrofy lotniczej nalezy sie jak najbardziej. Ale dlaczego w takim chorym stylu???? tez widze, co sie dzieje, media pokazuja to w calej okrasie. I to nie jest ani piekne, ani bogobojne co sie dzieje. To ma rozmiary chorej histerii narodowej. Babcia, ktora Ruskich za ta cala tablice wyzywa od chu i ku i pierdo i grozi piescia po wyjsciu z kosciola w strone Smolenska byla pokazywana w telewizji. To jest forma pamieci o ofiarach katastrofy??? albo teksty puszczane przez Kaczynskiego? ech, ludzie, jesli tego nie widzicie, jestescie sami opetani histeria. A ktos, kto pisze zza granica ma moze troche inne spojrzenie na rzecz.Bardziej trzezwe, czego wam, drodzy Rodacy z calego serca zycze.
~brun 13-04-2011 20:02
Czas na Anglików. Niech odtajnią akta katastrofy gibraltarskiej i śmierci Sikorskiego. W tamta stronę też należy pięściami pomachać. Kilka dni temu przez dawną Celwiskozę jechałem do Cieplic. Patrzę a pomnika Ofiar Gross Rosen nie ma. Kto jest zainteresowany zacieraniem pamięci o zbrodniach hitlerowskiego ludobójstwa? Komu w tym przypadku pogrozić pięścią?
~ 13-04-2011 21:09
Pielegnujcie w dalszym ciagu martyrologie. Wygrazajcie na Niemcow, Anglikow, Ruskich, Cyganow, Zydow i gejow. A Polacy niech dalej beda bezrobotni albo niech zarabiaja po 1000 zlotych. Ale wazniejsza rzecz jest przeciez sie umartwic. To takie polskie, histeryczne, narodowe. Po co patrzec naprzod, lepiej sie cofac, umeczac, cierpiec, wygrazac i ubolewac nad tym, jacy polacy bali i sa meczeni. A zrec nie ma co.....
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 21:13
..do - [~Vikuśia..] .. był rok 354 i wtedy zginął śmiercią męczęnską przywódca wojsk cesarza Marka Aurelego.Przywiązano go do słupa i przeszyto strzałami .. za wyznawanie nauk Chrystusa.Obecnie w KK jest jest św.Sebastianem i również św.Piotr zginął śmiercią męczęnską na krzyżu .. z głową w dół,ponieawż mówił,że nie jest godny umrzec jak Chrystus.Przykłady .. śmierci męczęnskich jest wiele zadawanych przrz ludzi ..bez WIARY i dlatego Vikuśiu,nie możesz tutaj pisac,że Boga nie ma,bo Ty możesz TYLKO napisac,że w Niego nie wierzysz !!
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 21:17
.. i aby było prawdziwie ,dokonam korekty: śmierć męczeńska
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 21:32
.. do - [~Brun] .. jest wszystko na dobrej drodze ! Wiesz ? .. znam trochę Hiszpanię i miałam również okazję byc na półwyspie Gibraltar i .. TAM uciekając przed strasznym upałem schroniłam się w Katedrze Saint Mary the Crowned i to było schronienie z nauką,którą teraz chciałabym Tobie przekazac: .. zobaczyłam we wspomnianej Katedrze obraz NASZEJ Matki Częstochowskiej,którą pobłogosławił Biskup Szczepan Wesoły,ku upamiętnieniu śmierci Naszego Generała,wtedy tj.05.05.1988 została również odsłonięta marmurowa tablica pamiątkowa ! ~BRAVO ! ..dla Poloni ! i Kościoła Katolickiego za ..PAMIĘC ! ~NASZĄ PAMIĘC !!!
Piipi Jelonkowa 13-04-2011 21:43
..wiesz ? ..wtedy, tj. 04 lipca 1943 trumny gen.W.Sikorskiego i gen.T.Klimeckiego zostały owinięte polską flagą i złozone w tej Katedrze .. przed podrózą do Londynu Będąc w tym miejscu w roku 2008 pomodliłam się za Naszych Bohaterów,tak .. po polsku !
~socjalista 14-04-2011 8:03
Pipciu Całą noc nie spałem dziergałem CI berecik taki róż ,lilla-róż moherowy.Dzisiej /jak mawiają nasi posłowie i politycy/inflacja 4,5%..Poczytaj historyków a nie chisteryków.Twój guru JK.JPII też podlegają dewaluacji .A oglądałaś groby ,obozy Armii Andersa po wyjściu ze ZSRR.Dziś jesteś mędrala,było mówić prawdę w latach 60,70 .
~ 14-04-2011 8:15
Droga Piipi- szanuje twoja wiare, ale nie podzielam. twoje argumenty do mnie nie trafiaja- wrecz przeciwinie: czytajac twoje slowa utwierdzam sie w przekonaniu, ze lepiej jest nie wierzyc. Dokonam pewnego sprostowania: poniewaz to JA w Boga nie wierze, bede pisac, ze go nie ma. To przeciez oczywiste! Co mam pisac? ze on jest, ale ja nie wierze? przeciez to bzdura! To jest MOJE spojrzenie. Obrazki czestochowskie czy inne i ich czczenie uwazam za smieszne. Kult maryjny jest w polskim KK rozdmuchany, by przyciagnac kobiety do kosciola. W biblii Maria jako matka Jezusa wspomniana jest prawie mimochodem i lakonicznie. Nie ma o niej nic szczegolnego. A KK zrobil z Maryji figure ze hej. Piipi, nie badz na mnie zla- ale twoje teksty z wczoraj utwierdzily mnie w przekonaniu, ze moja droga jest dobra. A tobie zycze wytrwania i zdrowia.
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 9:59
..do - [~Socjalista] .. nie byłam jeszcze w Katyniu,ale wiedziałam juz wczesnie o tych zbrodniach o ... dużo.Wiesz ? .. mój Dziadek słuchał w tych ciężkich latach Radia Wolna Europa.. byłam wtedy małą dziewczynką .. serce zapamiętało .. i dopiero w roku 2006 zobaczyłam to miejsce .."Przechodniu powiedz Polsce żeśmy polegli wiernie jej służbie .. za naszą i waszą wolnośc.My zołnierze polscy oddaliśmy bogu ducha,ciało ziemi włoskiej,a serce Polsce" -Monte Cassino ... płakałam
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 10:11
..do - [~Vikuśia] .. pozostało jeszcze życie ! - "Niech żyje bal ! " śpiewała Rodowicz Wiesz ?.. pewna jeleniogórzanka osiwiała przez jedną noc .. gdy dowiedziała się o życiu swojego syna - homoseksualisty ! Dla nas .. to normalna sprawa,ale dla matki ..? ~Jaką masz pewnosc,co przyniesie życie ?? ~Vikuśiu .. czy zaakceptujesz męża swojej córki,a który wejdzie do waszej Rodziny z wiarą w Boga ?? ~"Niech żyje bal" ..czytałam,że miłośc jest ślepa
~Gombrowicz 14-04-2011 10:43
A płyńcież wy, płyńcież Rodacy do Narodu swego! Płyńcież wy do Narodu waszego świętego chyba Przeklętego! Płyńcież do Stwora tego św. Ciemnego, co od wieków zdycha, a zdechnąć nie może! Płyńcież do Cudaka waszego św., od Natury całej przeklętego, co wciąż się rodzi, a przecież wciąż Nieurodzony! Płyńcież, płyńcież, żeby on wam ani Żyć, ani Zdechnąć nie pozwalał, a na zawsze was między Bytem i Niebytem trzymał. Płyńcież do Ślamazary waszej św. żeby was ona dali Ślimaczyła! Okręt już skosem się zwrócił i odpływał, więc jeszcze to mówię: - Płyńcież do Szaleńca, Wariata waszego św. ach chyba Przeklętego, żeby on was skokami, szałami swoimi Męczył, Dręczył, was krwią zalewał, was Rykiem swym ryczał, wyrykiwał, was Męką zamęczał, Dzieci wasze, żony, na Śmierć, na Skonanie sam konając w konaniu swoim Szału swojego was Szalał, Rozszalał! /Transatlantyk/
~Flow 14-04-2011 10:48
Żona Herbarta zaprotestowała, aby poezji jej Męża prezes Kaczyński nie cytował jako tomiku Pisowskiego. Herbert a Kaczyński, to dwa różne światy, najgorzej jak polityk nacjonalista bierze się za dobra narodowe!!!
~ 14-04-2011 11:03
Droga Piipi, piszesz troche tak bez UKLADU (zeby nie uzyc slowa bez sensu, bo moze byc obrazliwe...). Co ma zbrodnia katynska do mojej niewiary? co ma do tego homoseksualizm? wybor meza moim corkom pozostawiam....ma byc dobry, kochajacy, pracowity, czuly i na poziomie. Reszta to pestka. Moze byc nalogowym katolikiem z Burkina Faso albo Chinczykiem- komunista. Moze byc bez jednej nogi. Ma kochac moja corke i byc dla niej dobry. Ja z nim nie bede zyc. Ja nie odrzucam ludzi wierzacych. Mi wszystko jedno, kto w co wierzy, jesli jest prawym czlowiekiem. Ale mnie prosze z nawracaniem dac spokoj. Ja zyje bez przykazan, Piipi. I co? nie kradne, nie pije, nie oszukuje, pomagam biednym, udzielam sie spolecznie i jestem bardzo, bardzo uczciwa. Kocham przyrode i zwierzeta. A widzisz? nie pojde wg. katolokow do nieba. Ale pojda ci, ktorzy oszukali, ukradli, pobili a potem...dostali rozgrzeszenie, bo ksiadz zapukal w deseczke....ech, to sie nie trzyma ni kupy, ni d......nie widzisz tego???
~ 14-04-2011 11:18
" Biblia ani razu nie wspomina o Marii jako Matce Boskiej. W ten sposób nie nazywał jej ani Jezus, ani apostołowie, ani chrześcijanie pierwszych wieków. Nowy Testament w ogóle wspomina o niej bardzo rzadko, co świadczy o tym, że Maria nie zajmowała jakiejś szczególnej pozycji w pierwotnej wspólnocie chrześcijańskiej, a tym bardziej takiej, jaką nadał jej Kościół rzymski. Ewangelie podają, że między Jezusem a Marią istniał wyraźny dystans. W jednej z nich czytamy: â I przyszła do niego matka z braćmi jego, ale nie mogli dotrzeć do niego z powodu tłumu. I doniesiono mu: Matka twoja i bracia twoi stoją na dworze i chcą widzieć się z tobą. On zaś odpowiedział im: Matką moją i braćmi moimi są ci, którzy słuchają Słowa Bożego i wypełniają jeâ (Łk 8. 19â 21). Wbrew temu, co głosi Kościół rzymski, że Maria przyczynia się do wysłuchania modlitw i że Jezus nigdy nie odmówił żadnej z jej próśb, powyższy tekst mówi coś inneg
~socjalista 14-04-2011 11:54
Do 11,03 masz rację,ale zaraz Ci zarzucą pysznienie się i przywołają "Podobieństwo o faryzeuszu i celniku"Łukasz 19,9do 14. Piipi>bum bum bum tu mówi Londyn,Głos Ameryki,i co słuchaliśmy czekaliśmy i kaszanka ,Na przyszły tydzień jedź do Kalwarii Zebrzydowskiej to zobaczysz plebejski katolicyzm podobny jak na Filipinach.Szkoda że nie uczestniczyłaś w dwóch pierwszych wizytach /pielgrzymkach/Wojtyły do Polski .Byłem i uczestniczyłem ale się wyleczyłem.Łukasz 6,39,Czy może ślepy ślepego prowadzić?Czy obaj nie wpadną do dołu.Pozdro idę obiad gotować.
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 13:11
~Droga Vikuśiu, ... post o Katyniu był skierowany do "Socjalisty",gdyz rozmawiałam wirtualnie z nim na ten temat ! Nie,.. nie, mam prawa nikoga pouczac,.. *ALE cieszę się,że wybrałaś drogę w życiu .. na której JESTES szczęśliwa ! .. bo NAJważniejsze jest ludzkie szcęście, tutaj na Ziemi !
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 13:23
..do - [~Socjalista] .. gotowac obiad ?? .. a gdzie jest,ten dziergany beret ? ~OBIECAŁEŚ ! °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° to moje łezki ! ~LUBIĘ kolor rózowy ! Nie muszę jechac na Kalwarię,aby moja wiara była silniejsza ! ~Wiesz ? ..cieszę się na Hiszpanów,bo tam w Sevilla biskup Juan Jose Asenjo zezwolił,aby w tym roku kobiety na równi z mężczyznami mogły brac udział w słynnej procesji pokutniczej
~ 14-04-2011 13:33
Piipi, juz troche lepiej piszesz. Owszem, pouczac mozna kogos, kto robi zle. Ale ja nic zlego nie robie- po prostu nie wierze, nie grzesze, nie chodze do spowiedzi (ktora uwazam za kommpletny idiotyzm- to czesciowo wolny bilet wstepu do grzeszenia, bo i tak ksiadz zapuka w deseczke konfesjonalu...). Ale jak widzisz- niebo jest dla mnie zamkniete na cztery spusty...Bardzo ciesze sie, ze sa jednak w Polsce ludzie tak myslacy jak socjalista albo aristo. Moheru-jako materialu budowlanego na twarzowe czapusie- macie dosyc. Przyda sie takze ktos, kto patrzy na rzecz katolicka troche tak bardziej trzezwo. Czego i tobie, kochana Pioipi zycze. Ps. Ciekawe, co na obiad u socjalisty.....:-)))
~ 14-04-2011 13:43
Odwoluje!!!!! no kurde, Piipi odwoluje!!!!!!!!!! napisalam, ze juz lepiej. Ale post o Asenjo cie zdyskwalifikowal! Taki biskup prosze ja ciebie i jego zakichane pozwolenie na cos tam...ech...Piipi. Kobiety traktowane sa w KK sluzalczo i tak chce papiez. Maja rodzic, wychowywac, sprzatac koscioly i trzymac mordki w kubelek. Zdrowomyslaca kobieta to widzi, inne nie. Socjalista pisal, ze mnie za moje pisanie ktos tam moze skrytykowac- po pierwsze: moje wpisy prowokuja, wiec musze sie z krytyka liczyc. Po drugie: juz mnie nie tak ktu wyzywali od wstretnych Niemek itp., chociaz ze mnie Niemka, jak z koziej dupki trabka....
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 13:45
~Vikuśiu, .. to jeszcze *ja do Ciebie ! .. wierzę jeszcze prasie i nawet polubiałam "Uważam Rze" ( tak nazywa się ,ten nowy tygodnik) i wierzę również w słowo pisane z dziennego wydania hoszpanskiej gazety "La Pais" ~Wiesz ? .. gotuję dziśiaj zupę szczawiową ..taką wegetariańską ! .. z pozdrowieniami*piipi
~socjalista 14-04-2011 13:51
Będzie żur z gliniaczka/prawdziwy /ze skwarkami i cebulką,taki krakowski,i pajda chleba.A ja oglądałem biczowników Szyickich w Karbalii ,też twierdzili że to czynią z miłości do Boga.
~ 14-04-2011 15:13
To się niemka rozpleniła...
~ 14-04-2011 16:19
Nie wiem, co znaczy "rozplenila"; ale znajac komentarze, ktore zawieraja slowo "niemka" na pewno cos fajnego i wobec tego dzieki wielkie za komplement:-))) oczywiscie odwzajemniam.... Piipi...taka szczawiowa by sie zjadlo... mniam. Ze smietanka i kartofelkami? i jajko na twardo? tez pozdrawiam.
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 18:47
.. - [~Socjalista] .. skwarki ?? .. jesteś na pewno *tym mężczyzną,który zjada zwierzęta ! Może ... *pomyślisz o NIE zjadaniu ! ~Wiesz ? ..wegetarianizm jest fajny,bo .. zwierzęta potrafią kochac i tutaj nie wypada zjadac istoty obdarzonej.. takim szlachetnym uczuciem !
Piipi Jelonkowa 14-04-2011 19:09
..do - [~Vikuśia] .. nie przejmuj się ! .. *tym na górze ! .. chyba ma swoje *łapki ozdobione klejem butaprenem .. i próbuje się rozlepic !
~socjalista 15-04-2011 1:16
Dziękuję za dyskusję ,poglądy,i czekam na następny kontrowersyjny temat, czyli do 1 maja.A hoj.
Piipi Jelonkowa 15-04-2011 13:20
..do - [~Socjalista + Vikuśia + Aristo ] .. pożegnanie ?? ~DO roboty myślowej !!! .. na portalu Faceebook, jezuita Jacek Olczyk zaprasza: "Ateisci lubią rekolekcje"
aristo 15-04-2011 17:10
Piipi - oszołomiło Cie, że ktoś chciał z Tobą polemizować? Rozkazywać to możesz najwyżej swojej du..ie.
~socjalista 15-04-2011 17:53
"aristo"nie nada,nie kulturnie,słucha się piipi idź na rekolekcje,nie koniecznie do kościoła,nad wodę ,do lasu zobacz jak sie budzi przyroda do życia.żaby już mają skrzek i kijanki,a sierpówki na dębie układają gałązki.
aristo 15-04-2011 18:20
socjalisto - nie zauważasz że nie wszyscy są w stanie zrozumieć, kiedy wyrażasz sie kulturalnie? Poza tym słowo dupa nie odnosi sie tu do osoby, ale właściwej jej części składowej. Czy gdybym napisał własnej pupie, byłoby lepiej? Gdybym wiedział że Piipi jest małą drobną dziewczynką, tak bym się wyraził, ale tego nie wiem, a dedukując wątpię. I jeszcze odnośnie brzydkich słów. Kiedyś bezdomny określił Kaczyńskiego w małym gronie rynsztokowym epitetem i został skazany. Kaczyński nazwał publicznie premiera zdrajcą i jest nietykalny. No tak, ale Kaczyński jest przecież kulturny, jemu nada.
Piipi Jelonkowa 15-04-2011 21:25
..do - [~Socjalista] ..*ten Aristo ! .. lepiej *jego unikac,bo *on już pisał .." okazja dostaniu postrzału w dupę" (..patrz."Myśliwy ranny podczas polowania" - 05/12/09 )
Piipi Jelonkowa 16-04-2011 0:25
~CIEKAWE ?? ..czy Vikuśia wierzy w *lany *poniedziałek !
~socjalista 16-04-2011 12:50
Jutro Niedziela Palmowa,przed II W wkładano do palem pręty stalowe ,,,jak wracali do domów to "lali" napotkanych Żydów,takie to były zwyczaje w Tarnowie,teraz wiecie skąd zwyczaje pod pałacem w W-wie'
~kom 16-04-2011 21:24
Socjalisto. Ty to znasz prawdę, którą obowiązkowo należy spijać z Twoich ust...
~ewek 17-04-2011 1:36
macie racje iech sie nami zainteresuja bezrobotnymi i biednymi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cukier 7zl z kad mamy brać bida jak h..........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 17-04-2011 9:31
W lany poniedziałek mam zamiar oblać wszystkich wyznawców PiS-u jakich znam.Nie wodą.
Rolof 17-04-2011 19:25
Czytam, i dochodzę do wniosku że w tej naszej dolince, za dużo mjest jeszcze dzikich z tzw. Podhala i centralnej. Pani Poseł dała popis na cały kraj, wybrana z listy partyjnej przynosi wstyd. Można było sobie załatwić przepustkę, a nie prowokować, chyba że taki był właśnie cel tej zadymy w warszawce. List, kuriozum i tyle w temacie. Pipi, dyskutantka nie na temat , szkoda polemiki, jej Rusacy brzmi jak jad, a mam pytanie, zakładając tablicę pytano się o zgodę gospodarzy tego terenu???, tego nie ujmuje w swym poście. Jak potomkowie uPA i OUN montują na wschodniej ścianie tablice pomniki itd, to pipi siedzi cicho. A może ... Wstyd Jelonce że PiS u nas jak na wschodniej ścianie siedzi i ma się dobrze.
Rolof 17-04-2011 19:32
Czytam, i dochodzę do wniosku że w tej naszej dolince, za dużo mjest jeszcze dzikich z tzw. Podhala i centralnej. Pani Poseł dała popis na cały kraj, wybrana z listy partyjnej przynosi wstyd. Można było sobie załatwić przepustkę, a nie prowokować, chyba że taki był właśnie cel tej zadymy w warszawce. List, kuriozum i tyle w temacie. Pipi, dyskutantka nie na temat , szkoda polemiki, jej Rusacy brzmi jak jad, a mam pytanie, zakładając tablicę pytano się o zgodę gospodarzy tego terenu???, tego nie ujmuje w swym poście. Jak potomkowie uPA i OUN montują na wschodniej ścianie tablice pomniki itd, to pipi siedzi cicho. A może ... Wstyd Jelonce że PiS u nas jak na wschodniej ścianie siedzi i ma się dobrze.
~ 17-04-2011 22:06
Piipi, a jak wierzy sie w lany poniedzialek? ze oblany woda bedzie mokry, czy jak? I co ma to wspolnego z wiara w boga? w jakiej biblii stoi, zeby sie polewac woda? Piipi, ty coraz wieksze dydrdymaly wypisujesz.Nie widzisz, ze Viki was przerasta mysleniem i argumentami?
Piipi Jelonkowa 18-04-2011 0:30
..do - [~Rolof ] ..widzisz ? .. i została w tej Warszawie pokarana: "Krzyczałam:Ratunku! i mam siniaki ,taki był ścisk"- frag.Interview Posłanki z G.Koczubaj
Piipi Jelonkowa 18-04-2011 0:38
..do - [~Autora postu z godz.22:06] ..widzisz ? ..*ja, jeszcze wierzę ! .. nawet w te słowa:"Mam niewierzących przyjaciół,którzy są osobami bardzo głębokimi duchowo, prowadzą fantastyczne życie.Boże poznanie nie jest ograniczone do kościoła katolickiego" - ks.Marian Matula ..Kochany ks.Kubek ! ~Wierzysz ?? .. bo ,ja rowniez wierzę Vikuśi i ... WIEM,że ona jest Fajną Polką !
Piipi Jelonkowa 18-04-2011 0:42
..do - [~Autora postu z godz.22:06] ~C.d .."lany poniedziałek" - nie wierzę ! ..gdyż woda życia wypłyneła z boku Chrystusa w Wielki Piątek
~socjalista 19-04-2011 7:52
Teraz temat Kraków,za ich centuśtwo pokarało ich.
~ 21-04-2011 10:29
http://republika.pl/blog_xn_4153790/5731634/tr/o_czym_marzy_yaro.jpg

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wypadek przy baniakach  

Odznaczenia PZN  

Bilety do Term Cieplickich za pół ceny! (komunikat)

Warsztaty modelarskie

Studium na początek

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
43
Tak
70%
Nie
30%
Nie wiem
0%