Piątek, 29 marca
Imieniny: Helmuta, Wiktoryny

Sudety: Sudety MTB Challenge: jeleniogórzanie na podium!

Czwartek, 2 sierpnia 2012, 1:06
Aktualizacja: Piątek, 3 sierpnia 2012, 0:29
Autor: Przemo
Sudety: Sudety MTB Challenge: jeleniogórzanie na podium!
Fot. użyczone
Piotr Bereźnicki i Darek Zasada wywalczyli drugie miejsce w etapowym wyścigu Sudety MTB Challenge. Startujący w klasie Team Man jeleniogórzanie odnieśli życiowy sukces.

W sumie kolarze górscy mieli do pokonania dystans 385 km podzielony na 6 etapów, a łączne przewyższenie wyniosło ok. 12 tys. metrów! W zmaganiach uczestniczyło ok. 260 osób, z czego 40 to Polacy. W wyścigu Sudety MTB Challenge rywalizowali zarówno zawodowcy, jak i amatorzy - przez co sukces zawodników Okular MTB Team należy uznać za ogromny wyczyn. Startowali m.in. reprezentanci Czech, Danii, Rosji, Niemiec, Hiszpanii, a nawet z Kolumbii, Singapuru czy Nowej Zelandii. Zawody, które start i mętę miały w Kudowie Zdrój są jednym z sześciu największych etapowych wyścigów MTB w Europie.

22.07.12 - PROLOG - Błędne Skały
Jazda na czas spod Domu Zdrojowego w Kudowie Zdroju. W kategorii TEAM triumfowała ekipa z Czech (BMC-SAVO Racing Team: Tomáš Vokrouhlík, Martin Horák) przed drużyną niemiecko-austryjacką (Integra Global: Axel Strauss, Edward Szraucner) oraz Polakami (Sudety MTB Challenge TEAM: Mateusz Kokowski, Maciej Bałazy).

23.07.12 - ETAP 1 - Kudowa-Zdrój - Kraliky (CZE)
Do pokonania blisko 90 kilometrów przez Góry Bystrzyckie i Orlickie, z metą w czeskim Kraliky.

24.07.12 - ETAP 2 - Kraliky (CZE) - Stronie Śląskie
Z czeskich Kralik przez schronisko przy Śnieżniku, Przełęcz Suchą z metą w Stroniu Śląskim.

25.07.12 - ETAP 3 - Stronie Śląskie - Złoty Stok
- To był najcięższy i najpiękniejszy etap jaki w życiu przejechałem. Przyjechałem tak zmęczony po nim, że nie mogłem patrzeć bo nie mogłem szyi podnieść do góry. Wytelepało mnie bo jechałem na sztywnym rowerze, czyli miał tylko przedni amortyzator, a Piotrek jeździ na fullu - czyli amortyzator z przodu i z tyłu. To był idealny etap na fulla: non stop korzenie, kamienie, bardzo interwałowa trasa - opowiedział nam Darek Zasada.

- Trasa była poprowadzona szlakiem granicznym, tzw. singieltrackiem, czyli ściężką wytyczoną między jagodzinami, lasami z bardzo stromymi podjazdami i karkołomnymi zjazdami. To był najtrudniejszy etap. Część zawodników nie wierzyła co się zdarzało na tej trasie: zerwane przerzutki, złamania, zawodnicy wycofywali się z wyścigu - dodał Piotr Bereźnicki.

26.07.12 - ETAP 4 - Złoty Stok - Walim
- Miał to być etap na wyluzowanie, ale wcale nie był. Zaliczyłem lekkiego "zgona" i mieliśmy dużo przygód. Mieliśmy pięć dętek, co ciekawe zabraliśmy ze sobą cztery, złapaliśmy pięć gum, a przywieźliśmy na metę dwie zapasowe - to świadczy o tym jak ludzie są dobrze nastawieni, jest inna kultura, styl jazdy, zawodnicy się szanują, współzawodnictwo jest na profesjonalnym poziomie - mówił 22-letni zawodnik Okular MTB Team, Darek Zasada.

- Rywalizowaliśmy bezpośrednio z drużyną belgijską i hiszpańską. Do ostatniego etapu walczyliśmy o drugie miejsce z Hiszpanami. W czwartym etapie przewaga stopniała nam w pewnym momencie do zera, końcówkę mieliśmy dramatyczną, ale na ostatni etap startowaliśmy z 13-minutową przewagą nad Hiszpanami - dodał 34-letni Piotr Bereźnicki

27.07.12 - ETAP 5 - Walim - Kudowa-Zdrój
- Przed ostatnim etapie uratowali nas znajomi z klubu, którzy przyjechali z masażystą. Profesjonalny masaż bardzo dużo daje, do ostatniego etapu startowaliśmy wypoczęci, zregenerowani i nastawieni na walkę. Nie było co bronić, trzeba było atakować od początku. Hiszpanie siedzieli nam na kole, widzieliśmy ich na podjazdach. Mieliśmy małą przygodę bo wpadłem do rowu i rozciąłem oponę, dętka mi wystawała i jadąc 30 km z wystającą dętką nie złapałem flaka - wyznał Darek Zasada.

Klasyfikacja generalna w klasie Team Man:
1. Martin Horák, Tomáš Vokrouhlík - BMC-SAVO Racing Team (Czechy) łączny czas: 20:36:52
2. Piotr Bereźnicki, Darek Zasada - Okular MTB Team (Polska) 23:48:08.2
3. Manuel Fernandez Gonzalez, David Ovin Vitorero - PINyPON Asturias (Hiszpania) 24:11:50.

- Chcielibyśmy podziękować sponsorowi, który nam umożliwił start w tej etapówce firmie Okular z Jeleniej Góry - autoryzowanemu salonowi sprzedaży okularów optycznych. Firmie Oakley, która też nas wspiera, a także JZO i Enervit. Chciałem też podziękować swojej małżonce, że wytrzymywała te przygotowania i tydzień czasu mogłem spędzić poza domem - dodał z uśmiechem Piotr Bereźnicki

Dzień po ukończeniu etapowego challengu obaj zawodnicy wzięli udział w Bike Maratonie w Bielawie, co dobitnie świadczy o wielkiej pasji jaką jest dla nich rywalizacja w zawodach MTB. Najbliższe plany kolarzy Okular MTB Team to najprawdopodobniej Bike Maraton w Janowicach Wielkich, a następnie "Wjazd na Śnieżkę" i kolejne starty w cyklu Garmin Powerade Bike Maraton.