MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Studenci ukarani za decybele

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 10 września 2008, 20:26
Aktualizacja: Czwartek, 11 września 2008, 8:35
Autor: Mar
Koniec z organizacją Juwenaliów – mówi Karolina Chałupińska
Fot. Mar
Tegoroczne, 10 jubileuszowe święto studentów, Juwenalia 2008 odbyło się w Jeleniej Górze 14 i 15 maja. Uczestnicy: studenci i mieszkańcy miasta bawili się doskonale. Jednak główny organizator został ukarany grzywną w wysokości 1.150 złotych, mimo że było bardzo spokojnie, a o burdach – takich jak we Wrocławiu – nawet nikt nie słyszał. Chodzi, między innymi, o hałas, który przeszkadzał mieszkańcom placu Ratuszowego.

- To jakiś absurd, w mieście o którym ludzie z ratusza mówią: uniwersyteckie, zostaliśmy skazani za zorganizowanie studenckiego święta – mówi Karolina Nawojka-Chałupińska. – Akurat ja nie zostałam ukarana, tylko kolega, który juwenalia organizował w roku ubiegłym, ale to wynikło z niechlujstwa miejskich urzędników.

Okazuje się bowiem, że Grzegorz Żak, jako szef uczelnianej rady samorządu studenckiego Kolegium Karkonoskiego, organizował ubiegłoroczne juwenalia. W tym roku pismem z 09.05.08 r. o stosowną zgodę wystąpił samorząd studencki Akademii Ekonomicznej wydziału w Jeleniej Górze, w którego imieniu wystąpiła Karolina Nawojka-Chałupińska.

Tymczasem decyzja z 12 maja tego roku, podpisana przez naczelnik wydziału spraw obywatelskich, Krystynę Chyczewską, adresowana jest do samorządu KK i osobiście Grzegorza Żaka. Zezwala się w niej na organizację imprezy masowej w dniach 14 i 15 maja 2008 roku w godzinach od 15. do 22.

Nikt w urzędzie nawet nie przeczytał jaka jest treść decyzji, w ubiegłorocznym piśmie zmieniono jedynie datę i wydrukowano. Organizatorzy też nie od razu zobaczyliśmy ten błąd. A dlaczego Żak został ukarany? Piętnastego maja na scenie ustawionej na placu Ratuszowym miało zagrać kilka zespołów, którym w umowach zapisano odszkodowanie, jeśli nie wystąpią przed publicznością.
Tymczasem około godziny 19 za scenę wszedł pijany mężczyzna i zniszczył instrumenty jednego z zespołów. Przerwa trwała godzinę. O 21.45 na scenie stanęła gwiazda wieczoru zespół Fort BS, którego posłuchać przyszła większość publiki. Po 22 wielu mieszkańców Rynku zaczęło wydzwaniać na policję z żądaniem uciszenia muzyków i przerwania imprezy ze względu na ciszę nocną.
Organizatorzy wiedzieli, że pozwolenie mają do godziny 22, ale z drugiej strony musieliby zapłacić odszkodowanie za zerwanie ostatniego koncertu. W dodatku policjanci ostrzegli organizatorów, że jeśli o 22 ogłoszą koniec imprezy, zebrani mogą urządzić burdy. Fort BS zagrał do 22.55 a zebrani bawili się doskonale.

- Dwa tygodnie później zostaliśmy ukarani mandatem przez straż miejską za nielegalne zajęcie pasa drogowego, doniósł na nas jeden z restauratorów – wyjaśnia Karolina Nawojka Chałupińska – zapłaciliśmy i myśleliśmy że to koniec.

Tydzień później Grzegorz został wezwany na policję. Mówił, że w czasie przesłuchania policjanci powiedzieli – Jak się przyznasz i potwierdzisz, że naruszyłeś zapisy wydane w pozwoleniu, to sprawy nie będzie. Przyznał się i po prawie trzech miesiącach dostał wyrok wydany w trybie zaocznym przez sąd grodzki. Sędzina nie wysłuchała zeznań. Na podstawie policyjnego protokołu skazała Grzegorza na grzywnę. Grzywna to jedno ale jego nazwisko przez kilka lat będzie figurowało w rejestrze skazanych. Za pomyłkę urzędników i zły nastrój kilkorga mieszkańców placu Ratuszowego.

Zdaniem kanclerz Kolegium Karkonoskiego Grażyny Malczuk kara jest drastycznie surowa, bo wpis do rejestru skazanych może uniemożliwić byłemu już studentowi podjęcie zatrudnienia.
- Koniec z działalnością na uczelni, rezygnuję z funkcji przewodniczącej samorządu i już juwenaliów nie będę organizowała – powiedziała K. Chałupińska. – Niech inni je robią i uważnie patrzą co im różni urzędnicy wpiszą w papiery. Szkoda, że kapsuła czasu z pamiątkami dla jeleniogórzan za 100 lat została już zamknięta. Dorzuciłabym wyrok, ciekaw czy ludzie za sto lat coś by z tego zrozumieli.

Czytaj również

Chcą powtórki wyborów!

Rozrywki tu nie będzie, powstanie market

Mikołajki wolontariuszy z kowarskiego Lema

Komentarze (45) Dodaj komentarz

~albert 10-09-2008 20:48
Ty od kapsuły to ręcę trzymaj z dala!!! Sądy nie takie wyroki wydają!
~jaka to stolisa studentów 10-09-2008 20:55
gratulacje dla mieszkańców miasta, zwłaszcza Pl. Ratuszowego. Dostaliście o co prosiliście. To tylko 2 dni dla studentów. jeden koncert jak to... czemu studenci mają beknąć dlaczego?? bo wy nie możecie spać, czemu nikt we wrocławiu nie protestuje. chcieliśmy być i jestesmy stolica karkonoszy ale tylko malkontentów.
~socjolog 10-09-2008 20:57
Musiał mieć najpierw wezwanie, jak nie to naruszono przepisy kpk..., w tym dotyczące doręczeń... Art.2. Konstytucji: Każdy, przeciw komu prowadzone jest postępowanie karne, ma prawo do obrony we wszystkich stadiach postępowania. Może on w szczególności wybrać obrońcę lub na zasadach określonych w ustawie korzystać z obrońcy z urzędu. Można w określonych przypadkach prowadzić postepowanie sądowe pod nieobecnośc pozwanego, ale musi on być najpierw skutecznie powiadomiony o zarzutach (oskarżeniu) i możliwości bronienia się...
~ja 10-09-2008 21:11
Heh...mam wrażenie, że epicentrum głupoty polskiej władzy znajduje się w jeleniej...normalnie ręce opadają jak się czyta takie cuda...no ale ja już od dłuższego czasu odnoszę wrażenie, że towarzystwo wzajemnej adoracji z ratusza robi swoista olimpiadę głupoty...w myśl zasady...im coś głupszego wymyślisz tym jesteś lepszy... PANOWIE I PANIE Z RATUSZA...KOŃCZCIE I WSTYDU OSZCZĘDŹCIE TEMU MIASTU...(nie jesteście warci tego żeby reprezentować jeleniogórzan i całe miasto). Wstyd i hańba...
piipi 10-09-2008 21:14
..Grzesio,a moze "pozbedziesz sie " brody,a bedziesz wyglada lagodnie i ciszej !!.~Wiecej juz nie napisze,bo..Pana Rumcajsa wywolam !!.
~ 10-09-2008 21:20
jakaś paranoja z tym wyrokiem??? nie dośc ze za juwenalia (raz w roku!!!! ludzie mogą te 55 minut wytrz ymac bez snu) to jeszcze dla chłopaka który w tym roku tego nie organizował-nie można czasem zaskarżyć tego wyroku? ja bym sie udała do prawnika
~Krynia 10-09-2008 21:42
Paranoja,młodzii uciekajcie jak najdalej z tego kraju.
~xxx 10-09-2008 21:47
Miasto studenckie? Hahahaha........zenada......
~Iza 10-09-2008 21:49
Teraz to już nie ratusz, tylko dobry prawnik, bo miasto do wyroków sądowych nic nie ma. A takie gadanie "przyznasz się, to sprawy nie będzie" kwalifikuje się dla mnie jako świadome wprowadzenie świadka w błąd. Bo niewątpliwie był przesłuchiwany w charakterze świadka, a udowodnienie, że nie on to organizował i przyznał się do czynu niepopełnionego powinno być dziecinnie proste, o ile tylko samorząd ma papiery w porządku. Swoja drogą, z tego artykułu wynika, że winna przedłużenia koncertu jest straż miejska i policja, które nie dopełniły obowiązku ochrony imprezy publicznej.
~ 10-09-2008 21:52
masakra - racja JA - to epicentrum głupoty i to duże. A czemu Teatry uliczne nie zostały ukarane - i jarmark oraz spektakl. było dużo głośniej. nie rozumiem skąd to się bierze.
NICpoŃ 10-09-2008 22:12
Tak, tak. Niektórzy mieszkańcy Placu, traktują swoje miejsce zamieszkania w zależności od potrzeb. Najlepiej by było, żeby miasto za pieniądze podatników i wremontowało ich kamienice. By wydany został zakaz organizowania hucznych imprez oraz by wspólnoty mogły otrzymywać korzyści finansowei zarabiaćna podnajmie podcieni itd. Nie dość, że za darmola mają imprezki z najlepszymi "miejscówkami" to jeszcze źle. DO ORGANIZATORÓW KABARETONU. Proponuję zabić dechami okna wszystkich kamienic na Placu, by chronić jeo mieszkańców brzed nadmiernym chałasem i śmiechem publiczności - może to ich czegoś nauczy :P
~WiesiekT. 10-09-2008 22:19
Karolko, Trzymaj się ! Masz rację ! Pozdrawiam Wiesiek
~mieszkanka 10-09-2008 22:41
jeżeli mieli pozwolenie,to jakie kary!!!!przecież zawsze jak są imprezy na żywo,to mogą się przedłużyć.Ja proponuję,żeby mieszkańcy na czas imprez przenieśli się w jakieś inne miejsce.Też mieszkam w centrum,i to jest zrozumiałe,że jak coś się dzieje w mieście to jest także promocją naszego miasta. Ciekawe,że nie przeszkadza im conocne darcie się i przeklinanie,oraz dewastowanie przez chuliganów.Ja już wolę koncerty w w wykonaniu prawdziwych artystów
~maria 10-09-2008 22:51
w tym mieście władze (urząd) są przeciwko młodym! Panie Obrębalski - to tak rządzicie? Wieś a nie miasto!A może władza się tak ludzi z Ratusza boi, bo Obrębalski tam mieszkał i to jego elektorat!
m_atteo 10-09-2008 22:57
niezła motywacja dla przyszłych osób chętnych do Samorządów Studenckich... poświęcać swój wolny czas, swoje pieniadze, często też kosztem nauki i zdrowia psychicznego, nie mając z tego nic oprócz satysfakcji, że coś sie komuś udało zrobić to tą jedyną satysfakcję, która może być nagrodą za starania grupy ludzi niszczy wyrok sądu... 1150 zł - żenada!!! wyrok za naruszenie bezpieczeństwa?! czyjego?! przecież ochrona była!! nie doszło do żadnych rozbojów, zniszczeń (Wrocław - zniszczone samochody - Samorządy Studentów 0 konsekwencji, Lublin - 37 interwencji policji - Samorządy 0 konsekwencji) mieszkańcy pl. Ratuszowego! życzymy udanego Sylwestra 2008/2009 mamy nadzieje, że o 22 będziecie już grzecznie w łózkach!
~rychu 10-09-2008 22:58
~Sabath 10-09-2008 23:00
Juwenalia do 22 ? Juwenalia to powinny być cały czas
~A 10-09-2008 23:21
A ja tam popieram mieszkańców. Rykowisko przeciągneło sie o godzine, a trwało kilka godzin, a pozatym ten ostatni zespół nie miał nic wspólnego z muzykami, a słuchanie czegos takiego przez godzine doprowadziło by mnie do białej gorączki.
~do piipi 10-09-2008 23:31
gdzie byłaś ?? NA URLOPIE. s t ę k n i l i ś m y s i ę Ooch jak miło znowu się zrobiło
~czytelnik 10-09-2008 23:39
studenciaki sadza ze sa bezkarni... i brawo ze wkoncu ktos pokazal ze prawo obowiazuje wszystkich
~BC 10-09-2008 23:50
Oto Polska właśnie (w wydaniu lokalnym) !!!! Karolina - najłatwiej jest zrezygnować ... pomyśl! Ty masz już doświadczenie, masz wiedzę "z różnych garów" - powalcz trochę!
~BC 10-09-2008 23:51
Karolina i jeszcze jedno: nie jest Ci do twarzy z tym porożem na słupie ...
~gość niedzielny 11-09-2008 0:00
Student też człowiek i prawa powinien przestrzegać - to odnośnie mandatu. Co do koncertu i późniejszego wyroku, tak dla ścisłości dodam że wyrok z grzywna za wykroczenie nie jest odnotowywana w rejestrze skazanych, a fakt taki ma miejsce dopiero w przypadku popełnienia przestępstwa. Aż włos na głowie się jeży jaka nam tu młodzież się kształci, gdzie ich wiedza zdobyta ciężką pracą? Nawet w tak wydawałoby się prostej sprawie nie dają sobie rady. Co do mieszkańców placu, no cóż, moherowe berety... do geriatryka z nimi... zero tolerancji...
~~~~~ 11-09-2008 0:04
cośik mi się wydaje ze kręcicie państwo studenci. skoro nie było pozwolenia to na jakiej podstawie samorząd AE (uniwersytetu) to zorganizował?? czemu pani k.nawojka-chałupińska nie zwróciła się do urzędu w celu wyjaśnienia sprawy?? sam pan g.żak dał ciała po całości skoro otrzymał zezwolenie o które nie występował powinien sprawę wyjaśnić. a jak to mówią jak ktoś ma miękkie serce tu musi mieć twardą d..e. policja nie namawiała pana do składania fałszywych zeznań potwierdził pan fakt że impreza się przedłużyła a zezwolenie (jakie by nie było) wygasło o 22. więc myślę ze studenci poczuli co to życie i że za swoje decyzje lub ich brak trzeba płacić.
~do 'A' 11-09-2008 0:15
to co Ty mozesz mowic o zyciu ztudenckim...... nie bawiles sie na studiach????
~dusza z ratusza do Radnych 11-09-2008 0:30
Mieszkańcom Placu Ratuszowego już całkiem się w głowach przewraca! Mieszkają w salonie miasta a nie w sypialni! więc muszą być gotowi na pewne niedogodności. Karanie studentów za "organizowanie tętna" w mieście - na wniosek tych "dulskich" - to już zupełne nieporozumienie! Dlaczego Wspólnoty Mieszkaniowe nie są karane za handlowanie majtkami w podcieniach!!! Korzystają z wyjątkowego położenia i czerpią korzyści z udostępniania tego miejsca na bazarowe handlowanie, a to drastycznie psuje wizerunek JG. Ten warzywniak na tle BWA to już zupełna masakra!!!! Przecież takie obrazki obracają wniwecz wielkie działania promocyjne miasta!!! Czy rzeczywiście władze są bezsilne? Czy garstka mieszkańców może dyktować warunki całemu miastu?! Plac Ratuszowy to nie są zwykłe mieszkania ... chcą tu mieszkać to muszą się dostosować lub ... na peryferie proponuję zamiany na Lwówecką, gdzie cisza zapewniona całą dobę a przed chałupą można wystawiać stragany, budy, itp. (tylko na Lwóweckiej trzeba kosić trawę a Plac jest sprzątany regularnie ... ) Ciekawi mnie, kto z Państwa Radych jako pierwszy podniesie ten temat. Przecież wszyscy nie schowają głów w piasek (?) A wracając do studentów: kto jako pierwszy stanie w ich obronie? To przecież oni tworzą koloryt miasta akademickiego i ... to całkiem duży elektorat ... Karolinko - 3m się dzielnie :)))
~ 11-09-2008 0:35
HALO PIIPI
~_ojdiridirachciach___ 11-09-2008 0:40
Karolina ! ...no nie masz się o co nabzdyczać ;) Życie troszkę odbiega od wykładanej teorii. Zbawiając świat też trzeba zadbać o te wszystkie kwitki i papierki, bo potem pozostaje taki paskudny smrodek. To była dobra lekcja... kiedyś pewnie się przyda ;)
~salce-sonic 11-09-2008 0:41
żenua :( zróbmy z placu ratuszowego i ich mieszkańców moherowy skansen - może za 100 lat ktoś go zwiedzi .....
~kkkkk 11-09-2008 0:49
Paranoja!!! Tyle "hałasu" o 55 min... a głupota przez którą ukarano niewinną osobę nie mieści mi się w głowie.Mam 24 lata i ciesze się, że wyniosłam się z tego "kolesiowskiego" światka JG do Wrocławia... Szkoda tego miasta, młodzi, wykształceni ludzie uciekają gdzie się tylko da. Kto nie przeniósł się do Wro uciekł na do UK albo Irlandii. Tak traktuje się młodych w Jg (i nie tylko ich), zero perspektyw dobrej pracy, chyba że po znajomości albo za 900 zł, to jeszcze studenci nie mogą raz do roku posłuchać koncertu. Ludzie, nie widzicie tego?? W tym mieście nic już się nie dzieje. Zero koncertów, życia "kulturalnego", poza teatrem gdzie tez ciągle jakieś problemy. A miasto chcę startować do miana "uniwersyteckiego" :DDD Spójrzcie na Zieloną Górę, podobnej wielkości ale potrafiła wykorzystać szanse jaką dało utworzenie Uniwersytetu Zielonogórskiego. W ogóle lepiej się rozwija mimo ,że moim zdaniem JG ma lepsze możliwości ze względu na wspaniałą okolice.Ale w JG to tylko każdy u władzy chce dla siebie jak niejawięcej i więcej...wstyd....
~xxx 11-09-2008 7:37
to masz pecha większość ludzi lubi ten zespół jak ci się nie podoba to się ciągnij Do A ... a do organizatorów jak juwenalia były robione w cieplicach to żadnego problemu nie było
KochaSJG1983 11-09-2008 7:54
KochaSJG1983 11-09-2008 7:58
@m_atteo: Popieram Ciebie. Jak jest Sylwester i napierdzielają petardami i sztucznymi ogniami to nic też się nie dzieje. Widać, że mieszkańcy Placu Ratuszowego sobie za dużo pozwalają. Było stosowne pozwolenie na Juwenalia, więc nie ma mowy o jakiejś karze. A może komuś nie podobają się Juwenalia i chcę się ich po prostu pozbyć?
~eddie 11-09-2008 8:04
w przyszlym roku niech przeniosa Juwenalia na lotnisko. albo na stadion do Kowar, tam nikt nie ma pretensji o halas :D
~Donosiciel 11-09-2008 8:07
To teraz z niecierpliwością czekam na karę dla Prezydenta Miasta Jeleniej Góry. Za przedłużenie ciszy nocnej o kilka godzin niedawno, to pewnie dostanie wyrok więzienia do odsiadki... na biało;-)
~albert 11-09-2008 8:51
Widać, jak wszyscy powyżej (albo prawie wszyscy) interpretują prawo na swoją korzyść. A prawo należy szanować i przestrzegać - bez tego będzie anarchia. A więc jeśli studenci mieli zezwolenie do 22 to powinni skończyć o 22. Jeśli nie skończyli należy się kara za niestosowanie się do ciszy nocnej. Proste. I to czy mieszkańcy Placu R. czy też inni mieszkańcy, czy w ogóle ktokolwiek się skarżył nie ma tutaj znaczenia. Łamanie prawa powinno być ścigane przez organy ścigania z urzędu a nie tylko na wniosek - takie obowiązki kładzie na policji ustawodawca. I całe to mielenie nic tutaj nie pomoże. A samorządy studenckie pewnie same są sobie winne, że nie przypilnowało dokumentów - nauka na całe życie.
KochaSJG1983 11-09-2008 9:00
Najlepiej takie imprezy jest organizować na odludziu, gdzie nikt nie będzie miał o nic pretensji. Dlaczego kiedyś podczas obchodów Dni Sobieszowa muzyka grała nawet do późnych godzin nocnych, a mieszkańcy okolicznych bloków nie dzwonili na policję lub straż miejską? Bo rozumieją, że jest taki dzień w roku, że ktoś chce się wyszaleć i dają sobie z tym spokój. Ludzie litości, ale mieszkańcy Placu Ratuszowego przesadzili z tymi 55 minutami. Dla mnie to jest żenada i tyle.
~miły mieszkaniec 11-09-2008 9:27
a skąd wogóle sie wziął termin "cisza nocna" ?? wieje tu czerwonym kolorem na placu ratuszowym co nie? pomalujmy kamienice na czerwono i zabronmy poruszac sie po ulicach po 22!! ludzie to XXI wiek a nie stan wojenny! ja tam sie ciesze ze sa młodzi i ambitni i nawet jesli sa czemus winni to czemu od razu mandat? moze jakies upomnienie! Jelenia Góra a szczególnie plac Ratuszowy to nie Ciechocinek!
~zgolek 11-09-2008 9:51
a ja jestem ze Zgorzelca i jak w sasiednim Gorlitz jest koncert i walą basem to sie i u mnie okna trzesa bo Niemcy maja porzadny sprzet i idac mysla tych ktorzy sa winni calej afery z sadem mam zadzwonic na policje i sie poskarzyc?! ludzie macie jakas paranoje!!! "prawo jest prawem i niech studenci odpowiadaja" absurd! o kilkadziesiat minut?! to była impreza na ktorej bawili sie nie tylko studenci ale i inni mieszkancy! rozumiem koncert przedluzyl sie do 1 w nocy to moze byloby przegiecie ale 55 min? marze o tym by Zgorzelec mial swoj Rynek i odbywały sie tu takie imprezy ale to tylko marzenia... pozdrawiam Studentow!
piipi 11-09-2008 10:45
..mieszkam w poblizu pl.Ratuszowego i lubie ten "mily" halas !!. ~Wiadomo,ze w centrum jest SERDUSZKO jelonkowe,a ktore troche mocniej i tak milo puk,puk..puka.~MIESZKANCY pl.Ratuszowego,to ludzie starsi,a ktorzy juz zapomnieli,co znaczy KULTURA !!.~Dobrze,ze tym "staruszkom" nie przeszkadzaja DZWONY,a ktore juz o 7 rano..WSZYSTKICH budza.TO jest juz strasznie glosne BIM-BOM ..bimbanie.
~jeleniogorzanka z centrum 11-09-2008 12:04
do POLICJI i tych innych... mandty wlepiajcie tym co o 2 w nocy drą ryje idac przez centrum miasta i tym samym nie dają spac mieszkańcom!!! do tych co mieszkają na pl. Ratuszowym... wyluzujcie troche bo przeginacie!!! do tych z Ratusza... chcieliście miasto studenckie to moze wstawcie się teraz za tymi co takowe miasto mają tworzyć, bo doczekacie takiego momentu ze młodzi uciekna stąd i zostaniecie sami... a sami dobrze wiecie ze bez mlodych nic nie zdzialacie!! do tych co niby znają 'dzisiejszą młodzież'... chcecie zmienić młodyh, najpierw popatrzcie na siebie i swoje zachowanie, a studenci z JG nie sa jeszcze tacy 'najgorsi' ;) proponuje pojechać na juwenalia do Wroclawia, Poznania, Warszawy... tam ludzie nie maja problemów, choc tam imprezy sa prawie codzienie jednym slowem WYLUZUJCIE LUDZIE I POZWOLCIE ŻYC bo niestety jelenia dziś wyglada jak za komuny!! po 22 ZERO ŻYCIA!!! MOŻE TO SIĘ ZMIENI, ALE DŁUGA DROGA PRZED NAMI
zloty666 11-09-2008 16:34
I właśnie dzięki takim wyrokom i ludziom, którym przeszkadza dosłownie wszystko, to miasteczko UMIERA KULTURALNIE ! ! ! Przyszłe Juwenalia proponuję zorganizować gdzieś w Janowicach Wielkich albo daleko poza miasteczkiem, żeby mohery mogły się wyspać przed kolejnym rankiem, kiedy to muszą pędzić do lekarza, bo im się krzywo spało ! ! ! Jelenia Góra to nie miasto studenckie i nic jak na razie tego nie zmieni ! ! ! Władzunia chyba też kiedyś studiowała ? ! ?
~albert 11-09-2008 18:12
piipi a mi się wydaje, że Ty mieszkasz na Wyspach bo nie masz polskich ogonków na klawiaturze, więc nie ściemniaj ;)))
piipi 11-09-2008 22:09
..do - [~Albert..]...jestem teraz w Jelonce i tylko moj computer jest "obcy".
~z Wrocławia 22-09-2008 16:24
a mnie sie ten wyrok podoba, gdyż nie rozumiem, dlaczego inni mają cierpieć tylko dlatego, że niektórzy się chcą pobawić. Jak ja się bawię, staram się to robić tak, aby nie przeszkadzać innym. Brawo dla jeleniogórskiego sądu. To bardzo potrzebny wyrok, nie tylko w Jeleniej Górze, ale w głośnej Polsce.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Nagrody i wyróżnienia JFOON

Wielka Paka dla Dzieciaka po raz 11!

Z Mikołajem na pediatrii

Było nastrojowo

Międzypokoleniowe warszaty świąteczne

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
693
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%