MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Studenci skazani na dojazdy?

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 18 września 2006, 0:00
Aktualizacja: Poniedziałek, 18 września 2006, 10:24
Autor: Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Fot. Archiwum
Wyższa Szkoła Menadżerska w Legnicy wciąż prowadzi nabór w stolicy Karkonoszy, ale nie ma zgody Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na prowadzenie działalności w Jeleniej Górze – doniosło Słowo Polskie Gazeta Wrocławska.

Gazeta rozmawiała z kanclerzem uczelni Bogusławem Gałką, byłym zastępcą prezydenta Jeleniej Góry.
B. Gałka twierdzi, że nie wyklucza się drobnego poślizgu z rozpoczęciem zajęć, ale wszystko powinno pójść zgodnie z planem. Tyle tylko, że studenci na razie nie będą się uczyć w Jeleniej Górze Sobieszowie, ale… w Legnicy.

Kanclerz Gałka zapewnia, że szkoła zwróci wszystkim koszty dojazdów i powrotów. Twierdzi też, że złożono odpowiednie dokumenty w ministerstwie nauki i szkolnictwa o utworzenie zamiejscowej jednostki legnickiej WSM, ale urzędnicy w Warszawie mają cztery miesiące na zaopiniowanie wniosku. Na pewno nie zdążą tego zrobić do końca września. Procedury biurokratyczne są dość skomplikowane.

Dziennik informuje, że do sobieszowskiego oddziału Wyższe Szkoły Menadżerskiej zgłosiło się na razie 250 osób, ale podania można składać do końca września. Bogusław Gałka powtarza, że jest to uczelnia płatna i uda się załatwić kilka autokarów, aby umożliwić słuchaczom komfort kształcenia.

Tymczasem kandydaci na studia, których dziennikarz gazety spotkał przed jeleniogórskim oddziałem uczelni, są rozczarowani. Mówią, że nie po to składali podania w Jeleniej Górze, aby teraz dojeżdżać do Legnicy. Choć niektórych taka perspektywa nie przeraża.
Jeden z nich powiedział, że dzięki temu pozna nowe miasto i nawiąże nowe kontakty i znajomości.

Ogłoszenia

Czytaj również

Utrudnienia na żółtym szlaku

Nie bądźmy obojętni

Świętują Niepodległość

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~student AE 18-09-2006 10:28
hehe, ludzie, przecież na AE są jeszcze miejsca na zaocznych, jak już chcecie płacić za studia to płaćcie za coś wartościowego, a nie za miernotę po ktorej nawet magistra nie będziecie mieli. pomijam już fakt że na AE nie będzie problemów z dojazdami
~Panie Galka 18-09-2006 10:47
Czy Jeleniej Gory nie stac na samodzielna druga uczelnie, tylko jakis osrodek zamiejscowy szkolki z wioski
~GRACJAN 18-09-2006 11:04
JUŻ WIADOMO KTO I GDZIE BĘDZIE PRACOWAŁ PO WYBORACH (PRZEGRANYCH OBY...)
~Student z Wrocka!!!! 18-09-2006 12:06
Do studenta AE : Chlopie studia zaoczne to jakis syf!! lepiej byc na prywatnej uczelni i uczyc sie w trybie dziennym niz placic podobna kase za studia zaoczne!! Tym bardziej ze na tej uczelni pewnie bedzie w 60% kadra z naszej smiesznej AE !!!!A juz chyba nie musze nikomu wyjasniac jak kolosalna jest roznica miedzy studiami dziennymi a zaocznymi!! A co do samodzielnej uczelni to nasza AE jest jedynie filia Wroclawskiej AE im Oscara Lange! Polibuda filia wroclawskiej Politechniki a KK to jakas popierdulka z ktorej smieja sie wykladowcy we Wrocku jak ktos przychodzi robic tam magisterke!!! I to tyle na temat studiow w Jelonce!! Ludzie wyjezdzajcie z tego miasta na studia do innych miast!!! ROzwinie to was bardziej niz 10 lat studiow u nas! GWARANTUJE!!
~Morsz 18-09-2006 12:07
Czy na AE można zapisać się na studia zaoczne magisterskie uzupełniające po inżynierskich na Politechnice? Zostanie się przyjętym?
~mieszkaniec jelonki 18-09-2006 12:16
JAKIM PRAWEM TA PSEUDO UCZELNIA PROWADZI NABÓR SKORO NIE MA ZGODY MINISTERSTWA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO?BEZ ZGODY MINISTERSTWA NIE MOŻNA UTORZYĆ NAWET NOWEGO KIERUNKU NA UCZELNI A TYM BARDZIEJ WYDZIAŁ ZAMIEJSCOWY ,ROZCZAROWANI KANDYDACI POWINNI UDAĆ SIĘ DO PROKURATURY PRZECIEŻ POPEŁNIONO PRZESTĘPSTWO.JESZCZE JEDNO SŁOWA TYPU"PROCEDURY BIUROKRATYCZNE SĄ DOŚĆ SKOMPLIKOWANE"W USTACH PANA GAŁKI BRZMIĄ KOMICZNIE
~kaśka 18-09-2006 12:25
AE Jelenia Góra nie jest żadną filią, tylko odrębnym wydziałem. Przez komisję akredytacyjną został oceniony wyżej od wrocławskich wydziałów.
~Student z Wrocka!!!! 18-09-2006 12:35
Kasiu jasne, jasne ;] POwiedz mi jakiego patrona ma jeleniogorska uczelnia a jakiego wroclawska??? Wiem pewnie napiszesz ze to zbieg okolicznosci :P pozdro:>
~GRACJAN 18-09-2006 12:41
POTWIERDZAM TO CO NAPISAŁA KAŚKA TEN WYDZIAŁ JEST NAJLEPSZY GN I ZI Z WROCŁAWIA SPADŁY. MOŻE JEDNAK PRACOWNIVY DYDAKTYCZNI POWINNI PRACOWAĆ NA JEDENJ UCZELNI? NIE ROZUMIEM JAK ONI TO ROBIĄ - TO MUSZĄ BYĆ LUDZIE CHORZY NA SCHIZOFRENIE- W PONIEDZIAŁKU ŚRODY I PIĄTKI REPREZENTUJĄ SZKOŁĘ PAŃSTWOWĄ, W POZOSTAŁE DNI PRYWATNĄ NIE MA ŻADNEGO KONFLIKTU INTERESÓW. TE UCZELNIE SIĘ NI UZUPEŁNIAJĄ TYLKO ZE SOBĄ KONKURUJĄ. NIE WIEM JAK TEGO MAGĄ NIE ROZUMIEĆ NAUKOWCY (W TYM EKONOMIŚCI). ZAPEWNE CHODZI O KASĘ TYLKO ŻE I TAK W KOŃCU KTÓRAŚ ZE SZKÓŁ MUSI PAŚĆ
~Student z Wrocka!!!! 18-09-2006 13:33
Tu nie chodzi o zaden konflikt interesow!! Chodzi o to zeby najlepsi fachowcy z danych dziedzin szkolili studentow na jak najlepszym poziomie!!! Przyklad z Wroclawia jeden profesor wyklada na 5 uczelniach!!!!!!!!!! Uwr Pwr AE i dwie prywatne!! JAk nie moze dotrzec na zajecia to dzwoni do dziekanatu i studenci ogladaja film z jego wykladem!!!! I co wy na to?????to sie nazywa organizacja!!A co do zarobkow to osoba z tytulem profesora zarabia na jednej uczelni minimum 5, 6 tys. zl. wiec jest z czego zyc:]
~gracjan 18-09-2006 13:57
Nie możliwe. Nowa uczelnia pozwala dydaktykom pracować tylko (aż) na dwóch etatach. Zresztą skoro wyciąga tyle godzin to on chyba nie jest już najlepszy. To są l;idzie, którzy powinni cały czas się uczyć
~misiaczek 18-09-2006 15:20
dajcie spokoj,to wstyd a nie uczelnie wyzsza i to jeszcze w sobieszowie.nie ma potwierdzenia a dziwne skoro najpierw ludzi sie zwabia a potem okazuje sie ze szkola nie ma jeszcze zezwolenia.dla mnie to smiech na sali :))jedno jest pewne ,jak szkola nie ruszy nie ci ktorzy wplacaji rekrutacje dostana kase spowrotem,o tyle dobrze...
~Obserwator do Studenta z Wrocka 18-09-2006 15:38
Pewna pani profesor z politechniki wykładająca zarówno we W-wiu jak i J.G. była zachwycona skromnością jeleniogórskich studentów w porównaniu z tymi z Wrocławia. Przypomniały mi się jakoś jej refleksie... Grajan; prawdę mówiąc pracownik naukowy może wykładać na teoretycznie nieograniczonej liczbie uczelni. Te "dwa etaty" dot. odrębnego przepisu tj. tylko na dwóch uczelniach może wliczać sie do, statystycznie rzecz biorąc, kadry naukowej. (np. żeby istniał wydział wymaganych jest 4 samodzielnych prac. naukowych; przy specjalności potrzeba 2.;)
~nauczyciel akademicki 18-09-2006 16:00
Studencie z Wrocka.Masz sporo racji w liści o13:33 Jednak masz kiepską wiedzę w temacie sporu z Kaśką WGRiT w Jeleniej Górze jest w ocenie KBNu nie tylko najlepszym wydziałem AE we Wrocławiu pod względem osiągnięć naukowych, lecz także jako wy- dział tzw. pierwszej kategorii ,w tym roku uzyska prawa habilitowania. A to już "czołówka " pierw- szej ligi. Zweryfikuj te informacje.'
~była studentka 18-09-2006 17:33
Żadna ( z nielicznymi wyjątkami, a takim na pewno nie będzie szkoła P. Gałki)prywatna szkoła wyższa nie osiągnie takiego poziomu jak uczelnia państwowa. Głównie dlatego,że wybieraja je słabsi studenci. Wystarczy zapłacić.Wiem ,że bardzo niepopularne jest "oblewanie" tego typu studentów ( mniej stunentów-mniejsza kasa) i dosłownie wystarczy być, a o wiedzę mniejsza. Oczywiscie zawsze są wyjątki.
~studentka 18-09-2006 18:50
Nie rozumiem dlaczego wszyscy potępiają uczelnie przywatne..Patrząc w ocenie szkół prywatnych a zarazem państwowych uczelnie prywatne często przewyższają te drugie...Nie wiem tylko dlaczego każdy z góry źle ocenia tę uczelnie i ludzi którzy mają tam studiować..Chyba o ocenie powinni decydowac ludzie którzy ją ukończyli... Ac odo miejscowości to moze i racja ze szkola mieści sie w okolicy jeleniej góry, ale patrząc na to obiektywnie nawet takie uczelnie jak uniwerek i politechnika mają swoje filie w takich dziurach...
~jano 18-09-2006 18:59
Zgadzam się, że AE jest niezłą i POTRZEBNĄ szkołą wyższą w mieście.Ma już spory dorobek naukowy i dydaktyczny, swoich wychowanych tu doktorów i profesorów. dobre notowania w rankingach i , to co zostało już wyżej powiedziane, w wyniku akredytacji. Myślę, że mogłaby rozwinąć skrzydła i pokusić się o samodzielność pełną (może brakuje jej wystarczającej liczby własnych profesorów) jako szkoła typu akademickiego. Szkoda kolegium Języków Obcych, że się dało wciągąć do spółki z tzw. Kolegium Nauczycielskim (mydło i powidło). I szkoda też Wyższej Szkoły Wojsk Radiotechnicznych, która po róznych zmianach kierunków kształcenia dorobiła się stabilnego kierunku (radiotechnika i radiolokacja). I niezłej kadry. No, ale JE Pan Minister Obrony z Jeleniej Góry rodem nie był łaskaw dla tej uczelni. Cóż. A Sobieszowowi dajmy szansę. Przecież jeszcze dobrze nie zaistniała, a już przesądzamy o jej poziomie. Może nie będzie tak źle. Jan
~Apokalipsa 18-09-2006 19:15
A może ktoś mi podać stronę AE w Jeleniej Górze. Internetową oczywiście :):):)
~do studenta z wrocka 18-09-2006 19:24
zupelnie nie wiesz o czym mówisz, moi przedmówcy już ci to wyjaśnili ale jeszcze raz nie zaszkodzi zebrać wszystkiego w jednym poście: WGRiT w Jeleniej Górze nie jest filią (czyli częścią wydziałów wroclawskich AE) ale osobnym Wydziałem równym w prawach wydzialom wroclawskim, jest on znacznie wyzej oceniany niz wydziały wrocławskie w ocenie parametrycznej Ministerstwa Szkolnictwa (zajął 13 miejsce spośród wszystkich 110 wydziałów nauk spolecznych czyli nie tylko ekonomicznych jakie są w Polsce, ZI - 16 miejsce, reszta dlaleko daleko), WGRIT posiada I kategorię KBN (czyli jest w gronie 39 wydzialów w całej Polsce), jakość wydziału tworzy kadra i zgadzam sie że wieloetatowość kadry nie sprzyja jakości, tylko że jeleniogórscy wykladowcy nie mają takich możliwosci zatrudnienia jak ci wroclawscy, dlatego AE jest najczęściej ich jedynym miejscem pracy (sporadyczne przypadki pracy na jeszcze jednej uczelni oczywiście są), w tym roku będą prawa habilitowania a tym sie mogą poczwalić tylko najlepsze wydzialy (wiele wydziałów renomowanych uczelni takich praw nie posiada), pomijam juz takie sprawy jak biblioteka, czytelnia (z bazą archiwalnych książek i czsopism nawet sprzed kilkudziesięciu lat). A czym sie ma poczwalić ta szkółka z legnicy, nawet tytułu magistra nie może nadawać, tu nie ma znaczenia czy to dzienne czy zaoczne ale jakosć ksztalcenia na wydziale.
~do apokalipsa 18-09-2006 20:25
www.ae.jgora.pl
~a jak w praktyce 18-09-2006 22:56
Śmieszą mnie te spory typu lepsza państwa od prywatnej czy na odwrót (choć dla mnie to pierwsze jest jasne jak słońce). Ludzie przecież to chodzi o to co po szkole, czyli jaką dostaniecie dzięki tej szkole pracę i za jaką kasę. Więc zapytajcie pierwszego lepszego pracodawcę kogo woli zatrudnić, człowieka po AE czy KK (nie wspominając już o WSM) i komu więcej zapłaci. Odpowiedź jest prosta człowiek po szkole dziennej typu AE czy Polibuda zawsze dostanie lepszą pracę – wiem o czym mówię bo sam wolę zatrudniać ludzi po AE i są oni naprawdę dobrzy. Jeśli nadal nie wierzycie to prześledźcie kariery ludzi po AE :-)
~Student z Krakowa :P 19-09-2006 1:02
Ludzie smiesza mnie wasze wypowiedzi wszyscy wynosza Ae w Jelonce na piedestal a to jest zwykla uczelnia w szarym miescie!!!! Zejdzcie na ziemie!!!!
~sainz 19-09-2006 7:58
mowicie ze fajna bo pewnie tam idziscie albo jestescie, streszta jest jaka jest i tak potrzebne sa takie miejsce w jg wiec napewno to ze jest to pozytyw, a co do artykułu to tak cos czułem ze to pachnie jakaś sciemą studia w sobieszowie :)
~do studenta z krakowa 19-09-2006 10:01
nikt nie wynosi AE na piedestal, tylko podaje sie tu fakty, które świadczą że AE jest lepsza od tej szkólki z legnicy. Swoją wypowiedzią natomiast tylko potwierdziłeś prawdziwość stereotypu o krakusach jako ludziach egocentrycznych, zadufanych, zarozumiałych, o wąskich horyzontach.
~Student z Krakowa :P 19-09-2006 10:35
A czy ty widziales gdzies w mojej wypowiedzi zebym napisal cos o tym ze ta prywatna uczelnia bedzie lepsza od AE?????????No ale nic :P Fakty sa takie: jest to uczelnia w malym miescie w ktorym niewiele sie dzieje, nie ma porzadnych imprez studenckich, wybieraja ja osoby ktore boja sie wyjechac z naszego miasta w swiat, albo poprostu nie maja innego wyjscia i zostaja!!!! Studiujac w jeleniej to tak jakbys sobie przedluzyl ogolniak o 5 latek!!! Studia poza domem, w duzym miescie bardziej rozwijaja, sprawiaja ze masz okazje poznac naprawde ciekawych, wartosciowych ludzi, masz dostep do lepszego zaplecza naukowego, kulturalnego,sportowego!!! poza tym zwiekszaja spojrzenie czlowieka na swiat!!!! Jak przyjezdzam teraz do domu i rozmawiam z ludzmi z mojej kl z ogolniaka to mam wrazenie jak by nie minely 4 lata od zdania matury tylko max rok!!! Ci ludzie maja nadal takie same problemy i zmartwienia jak w szkole sredniej!!! Normalnie zero rozwoju :( ZERO
~ed 19-09-2006 12:07
w dużym stopniu masz racje, ale nie do końca:male miasto mało imprez studenckich (ale są) to prawda, nie zgodzę się że tu studiują ludzie ktorzy boją się wyjechać - tacy pewnie też są, ale w większości są tu ludzie którzy nie mogą wyjechać (np względy finansowe, rodzinne itp) nie chcą wyjechać (bo lubią to miejsce a uczelnia im odpowiada pod względem programowym itp), dodatkowo na AE studiują ludzie z calego Dolnego Śląska (również z Wrocławia i okolic) a nawet z drugiego końca Polski, dla ktorych studiowanie tu jest świadomy wyborem (to jest fakt - znam ich osobiście), nieprawda że tu nie masz okazji poznać ciekawych ludzi, właśnie kameralność wydzialu sprawia że tu praktycznie każdy z każdym się zna (przynajmniej z widzenia), tu nikt nie jest anonimowy (w przeciwieństwie do wielkich wydziałów w dużych miastach gdzie studiuje 300-400 osób), ma to też duze znaczenie dla kontaktów z wykładowcami, którzy po prostu mają dla nas czas.Na zaplecze naukowe i sportowe nie mogę narzekać, na kulturalne przyznaje że ponarzekać czasem można. Nie wiem jakich masz kolegów z ogólniaka ale ja czegos takiego nie zauważam, nie wiem o co ci chodzi. Podsumowując: studiowanie w JG ma swoje wady i zalety, dla mnie tych drugich jest więcej, a jak dla kogoś sprawą prestiżu jest studiowanie w dużych ośrodku to droga wolna, bo tylko o prestiż tu może chodzić, nota bene wyimaginowany.
~Elaura 19-09-2006 12:14
to jest własnie dyskryminacja!!!!!!! bo ludzie ktorzy po szkole sredniej zdecydowali sie pozostac w jg i podjac prace tu u nas, sa skazani na imitacje prawdziwych studiów!!! KK - jak tu u nich studiowac jak dla nich weekent juz od piotku jest wiec pracy i KK nie pogodzisz, na polibudzie zaoczne masz we wroc, yy dojazdy, a na AE na zaoczny placisz za wszystko straszna kasa. wiec co dla nas pozostaje?
~ELA 19-09-2006 13:37
Studenci zastanówcie sie, czy wasz przyszły szef bedzie wolal zatrudnic ciebie co wlansie obroniles dyplom i jedyne co w zyciu robiles to sie uczyles na renomowanej uczelni panstwowej, czy moze bedzie wolal kogos kto wlasnie skonczyl uczelnie prywatna zaocznie przy okazji pracujac i nabywajac praktycznego doswiadczenia w zawodzie i zyciu? kto ma wieksze szanse na pracę? tak realnie mysląc?
~och biedactwa 19-09-2006 13:42
zejdzcie na ziemie studenci!! rynek pracy jest brutalny i nie potrzebuje wykształciuchow bez doswiadczenia!!! widac to w posredniaku jak lawinowo rosnie liczba bezrobotnych studentów. dzis poza dyplomem potrzeba wam doswiadczenia ktorego AE czy politechnika wam nie da!!!! a uczelnia prywatna umozliwia równoległą pracę czytaj nabywanie doświadczenia do dobrze płatenj na dobrym stanowisku pracy w przyszłości. pozdrowienia dla biednych wykształciuchów :-)
~Student z Krakowa :P 19-09-2006 14:15
Do Ed : Zaczynajac od imprez prosze Cie nie rozsmieszaj mnie!!! POkaz mi choc jedna impreze techno w Jeleniej tylko nie pisz ze heineken bo pekne ze smiechu!!! Duze miasta oferuja takie imprezy o ktorych ludzie w Jelonce nawet nie marza!!! i nnie sa sobie ich w stanie wyobrazic!! Dalej co do wyjezdzajacych to zgadzam sie ze nie kazdy moze! Fakt finanse itp. ale ja znam takich co mogli a bali sie, bo stwierdzali ze wielkie miasto ich przytloczy,ze nie odnajda sie tam!!!Ze na AE studiuja ludzie z calego kraju to wiem ale wlasnie dla nich to jest zmiana otoczenia o co mi chodzi dzieki temu sie rozwijaja , poznaja nowe rzeczy!! Co do ciekawych i wartosciowych ludzi to glownie chodzilo mi o wykladowcow znanych nie tylko w polsce ale rowniez na swiecie!!! A co do ludzi z ogolniaka to nie widzisz zadnej roznicy bo siedzisz w tym miescie i nie ruszasz sie nigdzie wiec jak masz widziec roznice!!! Sam kocham to miasto i chce tu wrocic po studiach ( jako jeden z nielicznych) ale powiem szczerze ze to co dalo mi i daje dalej studiowanie poza domem tego bym w jeleniej niestety nie dostal !!! Do ELi: szanse obecnie na prace wartosciowa ( taka o ktora nam chodzi i taka jakie mamy wyksztalcenie ) to wiesz kto dostanie???? ten kto ma uklady i znajomosci, szczegolnie w naszym miescie!!! DO Och biedactwa: zgadzam sie ze obecnie w wiekszosci wypadkow uczelnie prywatne oferuja znacznie wiecej swoim studentom niz uczelnie panstwowe!! PoZdRo
~ed 19-09-2006 15:47
to ze akurat nie ma imprez techno to mnie zgrzewa (przykład śmieszny), nie rozumiem też jak państwowe uczelnie utrudniają zdobycie doświadczenia (szczególnie w przypadku zaocznych) i w czym tu mają przewagę uczelnie prywatne, chyba tylko w tym że tam dyplom dostaje się za kasę i nie trzeba za dużo czasu poświęcać na naukę a więc jest więcej czasu na pracę zawodową :-)), sam przyznaleś jak że ludzie zmieniają otoczenie to jest to korzyste dla ich rozwoju, czyli problem nie leży w uczelni ale w miejscu jej polożenia, argument zresztą naciągany bo co mają powiedzieć mieszkańcy Warszawy, Wroclawia, Poznania czy Krakowa - że sie nie rozwijają bo studiują we wlasnym mieście ?? wykladowców znanych na świece jest w Polsce garstka, poza tym to o niczym nie świadczy bo co z tego że Balcerowicza zna caly świat jak przeciętni studenci mają go okazję zobaczyć co najwyżej na inauguracji. Nie wiem skąd masz informacje że ja siedzę w mieście i sie nigdzie nie ruszam :-) Zresztą ta dyskusja staje sie jałowa i zbacza z tematu. Porownujemy uczelnie prywatną i publiczną a nie studiowanie we wlasnym czy pozanim. Każdy obiektywnie myślący przyzna że uczelnie państwowe o ugruntowanej przez dziesiątki lat pozycji na rynku są o wiele lepsze od nowopowstających uczelni prywatnych, ktore z zalożenia powstają tylko po to żeby wyciągnąć kasę od ludzi. Uczelnie takie nie kształcą swojej kadry, badania naukowe prowadzą tylko pozornie, aktywność wykładowców ogranicza się tylko do odbywania zajęć (oczywiście są wyjątki). Nie wspomnie już o miejscu w rangingach różnego typu. Typowym przykładem jest Wyższa Wałbrzyska i pewnie na legnicka WSM. Wystarczy porozmawiać z ludźmi tam studiującymi (jak zawsze podkreślam że są wyjątki) i będzie wszystko jasne. No ale to wasze życie, wasze pieniądze więc studiujcie sobie gdzie chcecie.
~Student z Krakowa :P 19-09-2006 20:14
Do Ed : Mistrzu widze ze dzialamy sobie na nerwy!!! imprezka techno to byl tylko przyklad bo akurat na takich imprezach wg mnie mozna najlepiej sie wybawic (dodam ze nie biore zadnych "wspomagaczy" bo pewnie bys o tym napisal)!!! A co do zdobywania doswiadczenia to uczelnie prywatne maja ( w wiekszosci) wieksza liczbe przedmiotow!! wieksza liczbe wszelkiego rodzaju praktyk oraz oferuja wieksza liczbe kursow do konczenia (typu instruktorow) Na temat studiow zaocznych sie nie wypowiadam bo osobiscie nie uwazam tego za studiowanie!!!! Chlopie nasza jelenia pod wzgledem porownania rozwoju mlodziezy jest 5 lat do tylu w porownaniu z krakowem wroclawiem wawa!!!!!!!!! i to lekko mowiac ( w tym wypadku piszac:)) chodzilo mi o to ze ludzie z malych miast badz tez srednich powinni poznac zycie w duzym miescie a glownie chodzilo mi o to zeby nadal nie mieszkac z rodzicami!!!!!!!! samodzielne mieszkanie i troszczenie sie o siebie powoduje ze dorastamy, rozwijamy sie , zdobywamy doswiadczenie w prowadzeniu domu co zaprocentuje przy zakladaniu rodziny bo zona nie dostanie "lewego" faceta ktory nic nie potrafi!!kumasz dzieciaku??? A co do profesorow: widzisz i ja dzieki temu ze studiuje w duzym miescie mialem przyjemnosc miec zajecia z nielicznymi ale jednak z tej garstki!!!U was sa jedynie na inauguracjach a u nas maja normalnie zajecia!! Co do porownan to ja wogole nie myslalem o tej smiesznej szkole co ma niby byc w Sobieszowie, to bedzie jakas porazka na maxa!! i fakt na to szkoda kasy ale w duzych miastach uczelnie prywatne konkuruja ze soba i tam pozioom jest naprawde wysoki, wiem bo mam znajomych z prywatnych uczelni!! Zgadzam sie ze rowniez ida tam mlotki ale oni nie skoncza tych szkol!!! postudiuja 2 gora 3 lata i to bedzie koniec!! Ciesze sie ze nie siedzisz tylko w jelonce ale tez "podrozujesz" 3m sie i pozdro!! Podsumowujac chce powiedziec ze jak ktos ma mozliwosc to niech wyjedzie z Jelonki na studia a pozniej wroci do naszego kochanego miasta i je zmienia na lepsze !!!
~ed 19-09-2006 20:50
czlowieku ty chyba nie rozumiesz o co mi chodzi, ja nie mam nic przeciwko wielkim miastom i generalnie zgadzam sie z tym że życie tam rozwija czlowieka (choć to pewnie sprawa indywidualna), co nie oznacza że ludzie, którzy przyjeżdżają do JG na studia lub tu mieszkają to jacyś idioci spoleczni, ktorzy nie potrafią się odnaleźć we wspolczesnej rzeczywistości lub też sie "zwijają", sam zresztą napisaleś "wlasnie dla nich to jest zmiana otoczenia o co mi chodzi dzieki temu sie rozwijaja , poznaja nowe rzeczy" więc sie zdecyduj co ty wlaściwie krytykujesz. Widzę że często kierujesz pod moim adresem jakieś określenia osobiste w stylu "dzieciaku" lub " bo siedzisz w tym miescie i nie ruszasz sie nigdzie wiec jak masz widziec roznice" itp. Dziwi mnie to gdyż mnie w ogóle nie znasz a probujesz dyskutować poprzez dyskredytacje rozmówcy, no cóż technika we współczesnych czasach bardzo skuteczna (patrz polityka). O argumencie mieszkania z rodzicami nie dyskutuje bo co to ma do rzeczy i w moim przypadku jest troszkę nieaktualny. Jeżeli chodzi o porownanie prywatnych uczelni i państwowych to jest to sprawa indywidualna i trudno wyciągnąć jednoznaczny wniosek, generalnie jednak istnieje przewaga tych państwowych, jak nie wierzysz to sobie porownaj np programy nauczania lub chociażby medialne rankingi np Wprost czy RZeczpospolitej, które biora pod uwagę m.in. takie kryteria jak podałeś. Chyba z faktami nie będziesz dyskutowal. Twoje wypowiedzi zresztą mało odnosza sie do głównego wątku czyli różnic pomiędzy uczelnią państwową i prywatną, caly czas starasz sie udowodnić że dla wszytkich lepiej będzie jak stąd wyjadą studiować w dużym mieście. Każdy czlowiek jest inny i ma inne potrzeby, priorytety i wizję swojej przyszlości. Jeżeli uważasz że to jest powod do dumy studiować w dużym mieście i tacy studenci są w czymś "lepsi" to sie wielce mylisz. Może jest to wyraz kompleksu "malomiasteczkowości", ja takiego nie mam. Tyle z mojej strony w tym temacie.
~studentka 19-09-2006 21:14
Dajcie już spokój z tą AE.W sumie jeśli chodzi o ścisłośc to jakimi kierunkami studiów uzupelniających AE moze sie pochwalic??..Ekonomią!! ale czy każdy ma studiować ekonomie...Patrząc na znajomych którzy skończyli tę uczelnie w J.G. którzy mają duży problem ze znalezieniem pracy, bo w Polsce jest za dużo ekonomistów. i co komu dyplom AE jak nie ma pracy.
~fantom 19-09-2006 21:33
do studenta z Krakowa: wszystko jest względne panie studencie - Kraków w porównaniu z np.Nowym Jorkiem jest jeszcze większą dziurą zabitą dechami niż Jelenia z nim porównywana. ps.a ja tam wolę Jelonkę niż Krakowy , Warszawy i inne
~Ewka KK 25-12-2006 12:37
jak czytam te posty to mi sie slabo robi.Kto z Was tu wpisujacych sie moze wiedziec jaki poziom bedzie na tej wlasnie prywatnej uczelni, skoro jeszcze nikt tam nie byl!!?? tak samo twierdze ze opinie o KK w Jeleniej Górze są krzywdzące! owszem Pedagogika czy W-F <= nic się nie dzieje, nikt nic nie robi, ale są instytuty na KK w których zeby sie utrzeymac trzeba się nieźle nasiedziec nad książkmi! nie wypowiadajci sie o czyms czego tak na prawde nie znacie!
~student wsm 2-02-2007 1:17
Gorąco odradzam studiowanie w tej szkole. JEstem studentem WSM w Legnicy i goraco żałuje że wybrałem tą uczelnie. Szkoła zachęca pięknymi hasłami, pięnymi specjalnosciami. Studenci informatyki w WSM w Legnicy, na piątych semestrach gdy dochodzi do wyboru specjalności zostają przeżucani na jedna. Mimo iz w ofercie maja 3 specjalnosci jesli chodzi o inf. Tak samo na ZIMie w WSM. Nie ma możliwości wyboru. Z powodu nie oplacalnosci . Główny ośrodek w Legnicy nie ma nawet przystosowanych odpowiednio laoboratiriów w WSM. Strasznie oszukuja. Stypenida naukow i socjalne sa wyplacane z polrocznym opoznieniem. Sa bardzo niskie. Oszukuja studentow podczas rekrutacji. W roku akademickim 2006/2007 kiedy prowadzili rekrutacje kandydaci zostali oszukani. Myslslei ze sa na kierunkach takim lub innym. wladze szkoly powiedzialy ze maja po 3 podania na ten kierunek, 5 na tamten i ze nie otworza. Proponowali komus kto wybral studia inz. Iformatyki przniesc sie na Zim o specjalnosci Zarzadzanie Systemami Informatycznymi. .. ULOTKI z oferta Szkoly sa chwytem marketingoym. Chodzby strona internetowea wsm. www.wsm.edu.pl Najgorszy standard. Przed epokowy design. Najwieskza uczelnie niepanstwowa w regionie nie stac na porzadna strone internetowa.
~student wsm 2-02-2007 1:18
W nowym roku akademickiem 2006/2007 WSM otworzyla pozamiejscowy osrodek dydaktyczny w Sobieszowie. Oglosila rekrutacje na Wszystkie Wydzialy , min. Jednolite Studia Magisterskie na Wydziale Prawa i Zarzadzania i Marktingu. NA zebraniu byl kanclerz i wszyscy dziekani oraz prodziekani wydziałów z Legnicy (WSM). Rekrutacja w Jeleniej górze wyglada beznadziejnie, na kierunki dzienne typu Informatyka było po 5, 9 osób. Ludzie nie wiedzieli czy zostają przyjęci aż do końca września. Ponieważ starali się jak najwieksza liczbe podań . Podczas zebrania Kanclerz zamiejscowego osrodka w WSMie zaproponował kandydatom przekonanym ze sa na danym kierunku na wybranej prze siebie spejalnosci. zeby poprzenosili sie do Legnicy, zostali oszukanie w taki spsob ze osoby ktore skladalay przykladowo na kierunki transportu lub informatyki podania, dostali propozycje studiuowania na ZIMIE. A co jest najciekawsze Szkola Łamie prawo. Nie można ksztalcic w osrodkach zamiejscowych, na kierunkach magisterskich. Inny przyklad. Szkola Oferuje studiowanie na róznych specjalnosciach podporzadkowanych pod dany kierunek. A jak jest naprawde. Przykład Informatyka w WSM w Legnicy. wszystkie tryby (dzienny, zaoczny). W ulotkach reklamujacych szkole i Wydzialy pisze , ze mozna studiowac na takim kierunku i w dalszym etapie ksztalcnia mozna wybrac dana specjalizacje. NA Wydziale Informatyki do wyboru sa trzy. Studenci nie maja prawa wyboru specjalnosci, mimo iz na umowie podpisywali ze deklaruja dana specjalnosc. Kieruja studentow pod to co jest oplacalne.
~Student WSM 2-02-2007 1:19
zachecam do odwiedzenia strony http://gazeta.lca.pl/index.phtml
~franekk 4-02-2007 21:44
potwierdzam to co wyżej kolega napisał. Jestem studentem wsm i w tej szkole odbywa się jakaś szopka. To jest skandal ja osszukują studentów. TO WSZYSTKO CO W ULOTKACH PISZE TO BREDNIE !!! IM CHODZI TYLKO O KASE. studentow maja gleboka w d**e i nie licza sie z ich zdaniem. Jednym słowem WSM to jedna wielka MAFIA. Szkoda pisac :/
~Drrrrut 5-02-2007 11:27
Ludzie dajcie sobie spokoj z ta szkola. Ciezko to nawet szkola nazwac - raczej maszynka do zarabiania kasy i napychania kieszeni. Ja mam za soba juz ponad polowe wiec szkoda mi ja teraz rzucac ale moge was ostrzec przed nia.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

O rozpadających się górach

Motocykliści dla Niepodległej

Wypadek przy baniakach  

Nowa sekretarz

Radni KO przeciw kupcom?

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
787
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%