MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Strażnicy miejscy bliżej policji

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 29 października 2008, 8:22
Aktualizacja: 13:51
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Od nowego roku jeleniogórska straż miejska zmieni siedzibę. Z będącej w fatalnym stanie komendy przy ulicy Pijarskiej stróże miasta przeprowadzą się do byłej paszportówki przy ul. Armii Krajowej, w bezpośrednim sąsiedztwie komisariatu policji w śródmieściu.

Prace przy adaptacji parteru i piętra budynku, który starsi jeleniogórzanie kojarzą z formalnościami przy załatwianiu paszportu, rozpoczęły się dopiero niedawno. Z wcześniejszych zapowiedzi samorządowców wynikało, że remont ruszyć miał już w lipcu.

Strażnicy od dawna oczekują na przeprowadzkę. Pracują w oficynie zrujnowanej kamienicy przy ul. Pijarskiej. Od dawna nie było tam solidnej modernizacji. Jednym z postulatów stróżów miasta, którzy w sierpniu ogłosili akcję protestacyjną, było… pomalowanie pomieszczeń obecnej komendy.

Wszystko wskazuje na to, że takiej potrzeby nie będzie, bowiem za dwa miesiące – w styczniu przyszłego roku – SM przeprowadzi się na nowe. Koszt adaptacji budynku to ponad 620 tysięcy złotych.

Nowa siedziba przybliży straż miejską do ścisłego centrum Jeleniej Góry. Zdaniem mieszkańców powinno to wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa w śródmieściu. Nie bez znaczenia jest także bezpośrednie niemal sąsiedztwo z Komisariatem I Policji Śródmieście.

Już po przeprowadzce strażników, którzy zajmą piwnice i parter budynku przy ul. Armii Krajowej i Bohaterów Getta, ruszy remont jego pozostałych części. Znajdzie się tam miejsce na inne instytucje.

Ogłoszenia

Czytaj również

O rozpadających się górach

Karkonoskie witraże

Harcersko i patriotycznie

Komentarze (38) Dodaj komentarz

HankaOdRumcajsa 29-10-2008 9:18
...ciekawe kto kogo bedzie wspierał...
~fbp 29-10-2008 9:37
620 tysiecy??ile to nowych etatow,sprzetu dla policji??12 miesiecyxilosc straznikowxwyplata=??????...moze ktos ospowie...straz miejska jest potrzebna jak dziura w moscie...
~XXX 29-10-2008 10:41
~kłuje w oczy 29-10-2008 11:02
Może tak Straż Miejska albo Policja przyjrzała się placykowi na ulicy Chłopskiej przy Konstytucji 3-go Maja w miejscu gdzie bardzo często parkują rożne samochody ciężarowe i osobowe a efektem ich pobytu jest sterta śmieci
~... 29-10-2008 11:11
komentarze typu fbp... człowieku juz nikt w Polsce nie myśli o rozwiązywaniu sm.... policja? od nowego roku dodatkowych 6 tys wolnych miejsc ( za dziennik.pl )... ani w sm ani w policji nikt nie chce pracować daj se spokój.... czep się choćby pzpn-u pozdrawiam
~tropiciel 29-10-2008 11:11
Ale rozrzutnośc spolecznych pieniędzy ! ten budynek należaloby sprzedać i zasilić kasę na pilne potrzeby miasta..Straż miejska to etaciki fikcyjne i nieskuteczne , wladze trwonią pieniadze a potem lamentują że brakuje pieniędzy w kasie. W wyniku takich dzialań w dalszej kolejności wypuszcza sie urzednikow skarbowych na kontrolę malych firm w celu tzw.sciagalności pieniędzy czyli wygrabiania forsy i niszczenia dzialalności bo dominuje haslo " w kasie jest za malo" a to z powodu takiej marnotrawnej gospodarki.
~fbp 29-10-2008 11:46
<i> komentarz usunięty po zgłoszeniu internauty </i>
~do fbp 29-10-2008 12:56
Kolegę/koleżankę poszukaj sobie wśród swoich znajomych jeśli ich masz - nie mam ochoty na koleżeństwo przez internet- tak na początek. Koledzy w internecie. Anonimowość. Te sprawy... może chcesz jeszcze GG... przy tym swoim iplusie dużo nie zdziałasz... Masz rację. Nie jesteś sam w tym myśleniu... nie, są jeszcze lekarze którzy pomogą wysłuchają.... pozdrowienia dla wszystkich fbp!!!! - bez względu na nicki pod którymi będą tu występować :-)
~Locke 29-10-2008 13:07
Zgłaszam naruszenie regulaminu. Wypowiedź fbp z godz. 11.46 wyczerpuje znamiona art. 226 1 KK. - "Kto znieważa funkcjonariusza publicznego ..,.. podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Czyn ścigany z oskarżenia publicznego. Pozdrawiam. <br><br> <i> dziękujemy </i>
~jerry 29-10-2008 13:13
Mam nadzieję, że po przeprowadzce bliżej policji chłopaki z SM poczują się bezpieczniej, chociaż wątpię. Może mi ktoś powiedzieć jak wygląda taki strażnik w centrum miasta po zmroku, bo nigdy żadnego nie widziałem...
~jaro do jerry 29-10-2008 18:55
Wystarczy otworzyć szeroko oczy.Twój okulista wystawia cię do wiatru.Nie płać mu więcej.
~Trzy grosze... 30-10-2008 0:15
paszportowka... ilu to ludzi prosto z paszportowki, jezeli mieli szczescie i dostali paszport, gnalo prosto do granicy... aby im tego skarbu nie odebrano...to byly czasy...
~Tee 30-10-2008 2:20
Do Jerry. Tak samo jak w dzień. A chcesz obejrzeć go po zmroku bardziej dokładnie? Jesteś zainteresowany widokiem strażnika miejskiego w jakiś szczególny sposób? Kręci Cię to?
~Tee 30-10-2008 5:47
Do Jerry: To Ty po zmroku chodzisz po centrum miasta aby zobaczyć strażnika? Po co Ci on akurat po zmroku? Wstydzisz się do niego w dzień podejść i zagadać?
~Do pana tropiciela 30-10-2008 6:12
Wg pana zapewne wszystkie służby, które egzekwują prawo w Polsce, są niepotrzebne. A może tak wyjazd do kraju, w którym nie ma takich służb?...
~jerry do jaro 30-10-2008 12:02
Stary dzięki za dobrą radę na temat mojego okulisty. Już wcześniej podejrzewałem, że jest On względem mnie nieuczciwy. Nie będę Mu więcej płacił.Ps. dobrze,że nic nie wspomniałeś o moim psychiatrze..Pozdrawiam.
~jerry do Tee 30-10-2008 12:33
Sądząc po natężeniu emocji w Twoich postach Jesteś blisko związany ze służbą mundurową. Atakujesz zaciekle każdego kto tylko napisze coś niepochlebnego na temat stróżów prawa, przykładem chociażby Twój komentarz pod artykułem "Uratowali życie człowiekowi - zostali wyróżnieni".Godziny nadania Twoich postów każą się zastanowić czy aby nie są one pisane na nocnej służbie. Jeżeli mam rację trudno oceniać Twoje zdanie jako obiektywne w tym temacie.Swój swojego zawsze będzie bronił.Osobiście oceniam pracę jeleniogórskiej SM bardzo negatywnie i uważam, że pieniądze wyłożone na tą formację są wyrzucone w błoto. Jak inaczej sądzić kiedy wracam wieczorem z żoną z kina bądż lokalu i widzę nastolatków tłukących butelki na 1-go Maja, kawałek dalej nieopodal kina Maryśieńka żądzą grupy zakapiorów, zaczepiający przechodniów, na Kilińskiego panowie "parkingowi" pobierają haracze w biały dzień, o czym wiedzą wszyscy oprócz mundurowych i wszyscy oni sprawiają wrażenie bardzo mocnego poczucia bezkarności i zupełnego panowania nad swoim terytorium.To ja się pytam: gdzie są strażnicy miejscy i za co biorą pieniądze?
~do jerry 30-10-2008 19:16
jerry, jeśli twoje posty były wcześniej sygnowane jako fbp (a tak to wygląda) to chciałem Cię poinformować, że przesadziłeś. Mam dosyć postów takich jak ten fbp. W dniu dzisiejszym złożyłem zawiadomienie w PR Jelenia Góra i na pewno nie odpuszczę by ci Prokuratura to umorzyła "ze znikomości". Będę się żalił na każdą inną formę zakończenia postępowania inną niż akt oskarżenia. Pieniacz sądowy - Locke.
~Tee 30-10-2008 20:44
Do Jerry. Nie mam żadnego związku ze służbą mundurową. Jeśli czujesz się urażony to przepraszam. Czasem widuję piesze patrole straży miejskiej po zmroku także, ale faktycznie niekoniecznie na 1-Maja. Po prostu nie bywam wieczorami w tych akurat stronach. Nie moja dzielnica. Jeśli jest tak jak mówisz, to może po Twojej wypowiedzi służby mundurowe będą pojawiać się również i na tej ulicy. Dobrze byłoby gdyby pojawiała się tam i policja (i niekoniecznie w mundurach) bo ma większe uprawnienia niż straż miejska. Monitoring (kamery) też by się przydał.
~Sabath 30-10-2008 22:07
dobrze jak straż miejska nauczy się trochę od policji będzie sobie radzić o wiele lepiej i mieć większe doświadczenie no i oczywiście zwiększy się bezpieczeństwo
~jerry do Locke 30-10-2008 23:17
Kochany pieniaczu sądowy niestety muszę Cię mocno rozczarować ale nie mam nic wspólnego z fbp (co przecież łatwo sprawdzić).Sam jestem zwolennikiem prowadzenia dyskusji na forach jelonki na jakimś przyzwoitym poziomie więc popieram każdą formę walki z osobami ,które przeginają.I pamiętaj chłopie,że ja nigdy nie podpisuję swoich postów inaczej jak jerry.Pozdrawiam detektywie.
~jerry do Tee 30-10-2008 23:40
Po tym można poznać prawdziwego mężczyznę, że potrafi przeprosić, kiedy zachodzi taka potrzeba.Faktycznie trochę przeholowałeś w moją stronę, ale być może sam to sprowokowałem moim pierwszym nieścisłym komentarzem. Uważam ,że najważniejsze jest to,że obydwoje w końcu zaczęliśmy mówić o konkretach w tej sprawie a o to przecież chodzi.Końcówka Twojego postu z godz.20.44 bardzo dokładnie określa moje jak też wielu innych jeleniogórzan oczekiwania względem służb mundurowych odpowiadających za bezpieczeństwo w naszym mieście.Pozdrawiam.
~Tee do Jerry 31-10-2008 5:58
"KOCHANY [podkreślenie moje] pieniaczu sądowy (...)" ... - a może jednak coś jest na rzeczy z tą Twoją chęcia oglądania strażników po ciemku... Żona nie wystarcza?... ;-)
~jerry 31-10-2008 8:49
Tee znowu niepotrzebnie zaczynasz obniżać poziom.Po co?
~jaro do jerry 31-10-2008 11:23
Ja jestem przedstawiciwlem służb mundurowych(tak zdaje się chcesz nas określać).Masz mało wiedzy na temat działań prowadzonych przez SM i Policję.Trudno się w sumie dziwić bo zarówno jedni jak i drudzy nie potrafią sprzedać swoich sukcesów.Z drugiej jednak strony nie po to zostali powołani.Informuję cię,że parking po byłym targowisku na ul.Kilińskiego jest notorycznie przez nas nawiedzany.Osobiście niedawno zatrzymałem tam narko dealera z narkotykami za pazuchą.Ci tzw. parkingowi są przez nas niemalże prześladowani.Jeśli czujesz się przez nich napastowany zapraszam na najbliższy komisariat lub do siedziby tak bardzo niepotrzebnej twoim zdaniem SM, i złóż zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia.Tak to działa w naszym porządku prawnym.Pozdrawiam
~Tee do Jerry 31-10-2008 19:44
A coś Ty taki obrażalski?.... Łatwo Cię dotknąć... No dobra, już więcej nie będę...;-((
~Sabath 31-10-2008 21:07
wszędzie gdzie się wypowiemy w internecie,na ulicy ... itp. obrażając funkcjonariusza publicznego i także nauczyciela to nam grozi pozbawieniem wolności i grzywnie i trzeba o tym pamiętać i się nie ponieść i rozumiem to że ktoś wręcz nienawidzi i dużo jest takich osób przez to straciłem mojego jednego znajomego
~jerry do jaro 31-10-2008 21:52
Jaro nasz porządek prawny to ja znam lepiej niż Tobie się wydaje. Ja się pofatyguję i złożę zawiadomienie a jaki będzie tego efekt to oboje dobrze wiemy.(wierz mi,że przerobiłem już te tematy w praktyce) Jeżeli faktycznie robisz w mundurowych to dobrze wiesz, że w takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest umilenie życia takim delikwentom poprzez notoryczne ich nawiedzanie, jak sam napisałeś, aż się wyniosą. I tu powinna wykazać się moim zdaniem jeleniogórska SM, która poprzez stałe patrole w newralgicznych miejscach i odpowiednie działania prewencyjne oczyściłaby miasto z takich mentów. A za działania opisane przez Ciebie - szacunek.
~Tee do Jerry 1-11-2008 7:22
do postu z 21:52: "OBOJE dobrze wiemy"??? A nie "OBAJ"? ;-))) Jak idziesz z żoną to idziecie OBOJE, a jak Ty coś wiesz i On coś wie, to wtedy OBAJ to wiecie. A może Ty i On to już OBOJE? ;-) Nie obrażaj się od razu, ja się tylko czepiam składni. Pozdrawiam.
~jaro do Tee 1-11-2008 11:45
Napisałem już w tej sprawie do prof. Miodka. Obiecuję, że będziesz pierwszą osobą, którą poinformuję o wynikach. Miło mi że mam wiernego fana który czyta uważnie wszystkie moje posty.Tylko tak trzymać!
~jerry 1-11-2008 13:43
Przepraszam za błędny podpis z godz.11.45.
~Tee do jaro/Jerry 1-11-2008 14:57
Mój post z 11:45 adresowany był do Jerry. Pan jaro ma IP: *.xdsl. centertel, natomiast Pan Jerry ma IP: *gprs.plus.pl. ---To jak jest z Twoim nickiem? Jesteś już " jaro" czy wciąż jeszcze "Jerry"? Podobno nie zmieniasz swojego nicka, nie podpisujesz swoich postów inaczej jak Jerry...??? (vide: post z 30.10. godz. 23:17). A jeśli już zwracasz się do prof. Miodka, to zapytaj Go również, co oznacza słowo "ment", którego użyłeś w poście z dnia 31.10.2008 godz. 21:52. Bo w słowniku języka polskiego istnieje tylko "męt", który oznacza człowieka z marginesu społecznego. Pozdrawiam obu panów. Szacunek dla P. Jaro za działania opisane przez Niego.
~Tee 1-11-2008 16:46
W poście z 14:57 podałąm błędną godzinę swojego postu skierowanego do Jerry, chodziło oczywiście mój o post z 07:22 ( a nie jak napisałąm: z 11:45) adresowany do Jerry. O 11:45 pisał sam Jerry.
~jerry do Tee 1-11-2008 16:54
Muszę przyznać, że Twoje posty są już nieco na lepszym poziomie, co nie dziwi jeśli wziąć pod uwagę, że piszesz je ze słownikiem w ręku...Szkoda tylko,że po za jednym wszystkie inne są nie na temat.W dalszym ciągu są one jednak bardzo emocjonalne.Zachowujesz się jak zraniony w uczciwej walce przeciwnik, pokonany w pojedynku na rzeczowe argumenty,który nie za bardzo wie jak walczyć dalej ale bardzo chce...Od samego początku zabierasz głos w dyskusji w temacie, którego zupełnie nie znasz co przyznałeś w swoim poście z 30.10.08 godz.20:44. Jaki jest więc dalszy sens dyskusji z Tobą? Ps.pomyłka ludzka rzecz.
~Tee 1-11-2008 19:28
Do Jerry. Czyj poziom jaki jest to każdy widzi. Ja nie ośmielam się oceniać Twojego poziomu ani natężenia Twoich emocji bo po prostu Ciebie nie znam. Widać jednak, że łatwo Ciebie urazić. Natomiast Ty też nie do końca jesteś w temacie, co wykazał Pan Jaro. Mam propozycję: wstąp do służb mundurowych, jeśli tak dobrze znasz porządek prawny jak mówisz. Służby mundurowe potrzebują takich ludzi jak Ty. PS. Nie mam słownika w zasięgu ręki. Pozdrawiam.
~jerry do Tee 1-11-2008 23:56
Czytaj teksty ze zrozumieniem. Nie oceniam Twojego poziomu. Moja ocena dotyczy twoich postów skierowanych pod moim adresem. Nie bez przyczyny twierdzę,że są one emocjonalne.Większość z nich dotyczy mojej osoby a nie tematu na jaki tutaj dyskutujemy.Kilkakrotnie włączałeś swoje komentarze w moją dyskusję z innymi użytkownikami, która w żaden sposób nie dotyczyła twojej osoby, wyciągając z kontekstu jakieś pojedyńcze słówka lub drobne błędy nie mające większego wpływu na treść.Na to, żeby mnie urazić to Ty ciężko pracujesz od samego początku, więc nie udawaj niewiniątka i nie odwracaj kota ogonem.Bardzo się cieszę,że nawiązałem dyskusję i zwróciłem uwagę mundurowych na poważne problemy związane z bezpieczeństwem publicznym w centrum Jeleniej Góry bo to było moim założeniem.Na dalszą pyskówkę na tematy zastępcze szkoda mi czasu.
~do Tee/jaro/jerry 2-11-2008 17:08
naprawdę nie macie innych zmartwień niż kto jaki ma poziom intelektualny albo lekarza?
~Tee do postu z 17:08 2-11-2008 19:00
Pewnie, że mamy. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Świętują Niepodległość

Radni KO przeciw kupcom?

Artystycznie na rzecz czystego powietrza

Studium na początek

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
904
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%