MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Straszny tłok na Ptasiej

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 7 marca 2019, 6:03
Aktualizacja: Czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:48
Autor: WAC
Fot. WAC
Mieszkańcy ulicy Ptasiej skarżą się na bardzo duże zatłoczenie jezdni oraz chodników. Jak mówią, sytuacja stała się dramatyczna zwłaszcza po przeniesieniu, na czas trwającego remontu ratusza, części wydziałów Urzędu Miasta na ul. Sudecką oraz Ptasią.
Wąską uliczką w godzinach pracy urzędu niemal bez przerwy w obu kierunkach jeżdżą samochody – opowiadają mieszkający Ptasiej. - Osoby starsze, niepełnosprawne, matki z dziećmi w wózkach oraz dzieci idące do szkoły muszą zaś chodzić slalomem pomiędzy parkującymi samochodami. My mamy spory problem z dojazdem i wyjazdem ze swoich posesji. Inny problem, to straszne zadymienie od samochodów, po prostu nie ma czym oddychać. Nie można otworzyć okna ze względu na spaliny. Może pan prezydent zainteresuje się tym faktem. Sprowadzając swoich pracowników powinien zapewnić parking nie tylko im, ale też osobom załatwiającym sprawy w urzędzie.

Z zarzutami mieszkańców ulicy Ptasiej nie do końca zgadza się Cezary Wiklik, rzecznik Urzędu Miasta. Wskazuje też, że magistrat zrobił wszystko, aby uciążliwości związane z przeniesieniem części urzędników na Ptasią i Sudecką były jak najmniejsze.

Obarczanie prezydenta i miejskich urzędników winą za zatłoczenie ul. Ptasiej jest dużym uproszczeniem – mówi Cezary Wiklik. - Przypomnę, że z parkingu przy magistracie oprócz klientów i pracowników urzędu korzystają też pracownicy i petenci pobliskich instytucji, którzy w ten sposób unikają konieczności stawiania swoich aut w strefie płatnego parkowania. Zapewniam też, że spora część pracowników urzędu przyjeżdża do pracy autobusami MZK, bo tak jest taniej i wygodniej. Staramy, się również poprzez wprowadzenie systemu umawiania wizyt na konkretną godzinę w wydziale komunikacji, aby rotacja samochodów na parkingu była jak największa. Aby uniknąć nadmiernego zagęszczenia, podjęto też decyzję, aby nie przenosić czasowo Urzędu Stanu Cywilnego, a salę ślubów przeniesiono na ul. 1 Maja 60.

Twoja reakcja na artykuł?

10
12%
Cieszy
1
1%
Dziwi
7
8%
Nudzi
2
2%
Smuci
36
42%
Złości
29
34%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Historyczna premiera

Wybory: Zwycięstwo PiS

Nowy wóz dla strażaków

Komentarze (64) Dodaj komentarz

~j 7-03-2019 6:41
Urzędasy są tak zapasłe, że nie chce im się czyerech liter ruszyć. A tak w ogóle dlaczego tam nie ma strefy płatnego parkowania? Czym okolice UM różnią się od chociażby okolic sądu i prokuratury? Czyżby ulga dla swoich?
~j 7-03-2019 8:04
do: ~j (6:41)
Ooooo, urzędnicy do pracy przyszli i już minusują. No to słuchajcie radni, który zgłosi projekt uchwały ws. rozszerzenia strefy płatnego parkowania?3,2,1,... START!
~kurgast 7-03-2019 7:11
samochody won z miasta,tylko mieszkańcy a reszta parking na obrzeżach i na pieszo.Inaczej zatka sie to na amen.Są spore tereny do parkowania i takie rozwiazania są możliwe. Ludzie odzwyczaili sie od chodzenia
Holender40 7-03-2019 9:17
do: ~kurgast (7:11)
Albo na rowerach (elektrycznych dla tych bardziej leniwych).
~Ese 7-03-2019 10:28
do: ~kurgast (7:11)
Niech się czołgają! Dlaczego mają chodzić swoimi brudnymi podeszwami po ulicach miasta w którym ja płacę podatki? Już się ludzie od czołgania oddzwyczaili... Zwłaszcza urzędnicy ci to w ogóle powinni dopłacać za to że w ogóle pracują w tych urzedach... ;)
~(...) 8-03-2019 18:55
do: Holender40 (9:17)
Może rowery elektryczne dla klientów
~platny parking 7-03-2019 7:28
Dlaczego właśnie nie ma tam strefy płatnej, przecież temu właśnie służy ,mniej aut by parkowało i byłby spokój. Pan Wiklik doskonale zna odpowiedz wszędzie są płatne przed szpitalem sądem a przed UM nie i dlatego nic się nie zmieni.
~Taaa 7-03-2019 7:31
Z jednej strony nieciekawa sytuacja mieszkańców, z drugiej strony mieszkanie niemal w centrum też ma swoje uroki ;)
~Urzędas 7-03-2019 7:34
Co tam parking, ważne że koryto jest pełne.
~Gość 7-03-2019 8:09
Pracownicy mają 100m do pracy a przyjeżdża ją autami
~gość 7-03-2019 8:12
Cytat: Nie można otworzyć okna ze względu na spaliny. Zadymienie to jest z kominów budynków na Ptasiej i Sudeckiej. To kamyczek do ogródka mieszkańców. Mieszkam wyżej od u. Ptasiej i też odczuwam smrodek z kominów, a Sudecka ruchliwa ulica, więc czego tu wymagać?
~pamparampam 7-03-2019 20:56
do: ~gość (8:12)
po części potwierdzam. nie jestem mieszkańcem tamtej okolicy, ale w budynku zaraz za sklepem ogrodniczym ktoś pali w piecu okropnym świństwem. dym miał kolor żółto-pomarańczowy i pewnie większe szkody narobił w ciągu tych ok 2h niż auta przez kilka dni.
~Malik 7-03-2019 8:16
Ten budynek w tle powinien być wyremontowany bo wstyd żeby budynek w takim stanie mieścił się w centrum miasta tuż obok urzędu miejskiego to bardzo zła wizytówka miasta
~grzesiek sąsiad 7-03-2019 8:24
dużo miejsc parkingowych zajmują auta urzędników a wśród nich jest np Pani która mieszka 3 przystanki dalej ale i tak woli w korku dojechać do pracy...są i inne ancymony. prostym będzie wprowadzenie płatnych parkingów!
~ten typ z SPP 7-03-2019 8:47
do: ~grzesiek sąsiad (8:24)
Jeśli przedstawisz rzetelną analizę, która stwierdza, że płatność za parkingi spowoduje zwiększenie rotacji miejsc, to będzie impuls do zmiany. Jeśli takiego efektu nie będzie, to zostanie tylko dodatkowa frustracja z powodu kolejnej opłaty. Na takiej samej zasadzie moglibyśmy zrobić SPP na Zabobrzu, bo znaczący deficyt miejsc parkingowych jest tam ewidentny - tylko w jaki sposób miałoby to POMÓC MIESZKAŃCOM?
~Tomaszekk 7-03-2019 9:08
do: ~ten typ z SPP (8:47)
Przecież tam jest dramat z parkowaniem. Wystarczyło by zrobić kilkanaście miejsc płatnych.... I była by rotacja aut. Teraz niestety auta stoją cały dzień. Zobaczcie co się dzieje jak urzędnicy kończą pracę. Korek!!!
~Ten typ z SPP 7-03-2019 10:24
do: ~Tomaszekk (9:08)
A ile mają stać, skoro urzędnik siedzi 8 godzin w pracy? Za chwilę będzie pytanie, czy płatne miejsca mają dotyczyć interesantów czy urzędników. Wielu się wydaje, że to takie proste wszystko jest. Mamy też tu takich, według których np. zrobienie ronda wymaga jedynie pobiegania w danym miejscu z wiaderkiem białej farby. Po co opinie, zgody, projekty organizacji ruchu. A to nie tak.
~Tomaszekk 7-03-2019 11:14
do: ~Ten typ z SPP (10:24)
Uważam, że pracownicy też powinni mieć prawo do parkowania, ale gdy prawie wszystkie miejsca są przez nich zajęte to już jest jakaś patologia.
~jem se 7-03-2019 9:23
Durnym pomysłem było w ogóle umieszczanie w tamtym miejscu urzędu miasta. Powinni przenieść się na 1 Maja do dawnej podstawówki - tam jest spory teren na parking i duże budynki, które świetnie spełniałby rolę urzędu miasta i wszystko byłoby w kupie .
~Milosciwy 7-03-2019 9:59
Dlaczego sie jeszcze "warszawiak" nie wypowiedzial jak to u nich stolicy jest??? No dlaczego??? Czyzby odsypial calonocna ciezka prace na kolanach zeby zarobic na raty na swoje porsze w lizingu???
~rolklkomna 7-03-2019 10:00
Kopcą nałogowo w tych ruderach papierosy i chleją wódę w bramach, a spaliny im przeszkadzają, Tam strach auto zostawić, aby Ci czegoś nie odkręcili.
~czepialski 7-03-2019 10:02
Przecież te parkingi są dla pracowników ;) W życiu nie udało mi się znaleźć miejsca na tych parkingach, kiedy miałem sprawę w urzędzie... Wystarczyłoby przeznaczyć jeden parking dla pracowników, a pozostałe dla klientów urzędu i problem byłby rozwiązany. Nie każdy pracownik urzędu musi mieć zapewnione miejsce postojowe pod urzędem, naprawdę to tak nie powinno funkcjonować.
użytkownik facebook 7-03-2019 10:03
Przyczyn tego jest wiele nie tylko przeniesienie wydziałów ale też np. płatne parkingi czy mało miejsca.
~T*E*J*O 7-03-2019 10:04
Cezary zobacz od godziny 6 na parking ,nim otworzą urząd parkingi są pelne. Mieszkam obok mam widok na parking przynajmniej 80%to auta pracowników
użytkownik facebook 7-03-2019 10:05
Rany na zabobrzu też się skarżą, nawet nie maja mieszkańcy aby postawić swój samochód pod blokiem. Tak to wygląda w miastach. Złotej rady na to nie ma.
~grzesiek sąsiad 7-03-2019 10:19
mądrze zrobił Bolesławiec: tam jest odwrotnie niż w ciemnej jeleniej górze! płatny parking jest tylko pod urzędem aby wlasnie urzednicy nie oblegali swomi furami z wygodnictwa miejsc dla petentów. Bo to z pieniędzy petentów ten urzedas ma kase na np autko...proste!
~Ten typ z SPP 7-03-2019 10:35
do: ~grzesiek sąsiad (10:19)
Też byśmy chcieli mieć tyle miejsca pod urzędem, by zrobić parking tak wielki jak ten w Bolesławcu.
~STACH 7-03-2019 10:54
do: ~grzesiek sąsiad (10:19)
Bardzo mądre rozwiązanie w Bolesławcu. Jakoś tak dziwnie jest że miasto to zawsze Jelenią Górę wyprzedza w dbałości o mieszkańców : tańsza woda i ścieki, brak podatku od nieruchomości , komunikacja miejska itd. Nie mówię już o środkach jakie otrzymywał Bolesławiec a jakich kolesie z PO nie byli wstanie załatwić u swoich kolesi z PO w samorządzie wojewódzkim i wyżej. Likwidacja opłat parkingowych świadczyłaby o przyjaznym stosunku do mieszkańców a zwłaszcza turystów. Wydaje mi się że likwidacja opłat parkingowych wcale nie zwiększy ilości samochodów w mieście a wręcz przeciwnie może spowodować bardziej równomierny rozkład lokalizacyjny i porządek parkowania w mieście.
~lxx 7-03-2019 10:33
podobny bałagan organizacyjny jest na Wiejskiej koło Przychodni/Kliniki Zabobrze - parkowanie na zakazie, nielogiczne zajmowanie kilku miejsc "postojowych"... właściciele przychodni mają wszystko w d...e (liczy się tylko kasa z pacjentów)a mieszkańcy zastanawiają się gdzie zaparkować po powrocie z pracy do dom :-(
~- 7-03-2019 13:24
do: ~lxx (10:33)
Nagminne stawanie na zakazie w tym miejscu (ul. Ogińskiego). Straż Miejska nie reaguje. Policja również. Po co, wobec tego stoi w tym miejscu znak zakazu skoro wszyscy tego zakazu nie respektują - łącznie ze służbami....
~Pani K. 7-03-2019 16:27
do: ~lxx (10:33)
a może odkupić teren po kortach i zrobić parking trzy poziomowy?
użytkownik facebook 7-03-2019 11:04
Jak wszędzie.... bez przesady
użytkownik facebook 7-03-2019 11:07
Czemu miasto nie zrobi w centrum pl kilku poziomowy parking
użytkownik facebook 7-03-2019 11:36
Pierwsza zasada i sugestia dla pana Prezydenta - pracownicy powinni parkować nie bliżej niż 200 m od miejsca pracy. Żaden z bezpośredniego parkingu nie może być używany przez pracownika. Wyjątkiem powinno byc jedno-2 miejsca zarezerwowane do specjalnych zadań. Druga sugestia - jeśli już mamy płatne parkingi, to na bezpośrednich miejscach pod urzedami petent otrzymuje zwolnienie np do 90 minut, każdy inny albo dłuższe postoje ma cenę 2x ceny zwykłych parkingów. Nazwałbym to strefą żółtą. Tak na szybko
użytkownik facebook 7-03-2019 11:45
Pawel Wilk Pracownicy magistratu MOGLIBY świecić przykładem i korzystać z komunikacji miejskiej.
użytkownik facebook 7-03-2019 11:56
możliwe, ale to nie o to chodzi. Nie można narzucić komuś kwestii srodka, ale mozna okreslić priorytet wykorzystania przestrzeni. Tym może być własnie zwolnienie miejsc dla petentów. Przeciez do pracy się idzie raz dziennie, a w tym czasie jedno miejsce przyjmuje ok 10-16 petentów.
użytkownik facebook 7-03-2019 12:23
Pawel Wilk Masz rację. Rozsądku nie można narzucić. Dlatego "mogliby". :)
użytkownik facebook 7-03-2019 12:11
Miasto ma chyba generalnie problemy z koordynacja podstawowych działań. Brakuje gopsodzarza.
użytkownik facebook 7-03-2019 12:15
Usunąć auta pracowników
~` 7-03-2019 12:47
Auta pociotkowników i synalkowników powinny być odcholowane na parking płatny. Takie to duże miasto jest że pociotnik nie może autobusem dojechać? Dupka jaśnie pana synalkownika z plebsem siedzieć nie będzie?
~Cieplik 7-03-2019 13:36
Wybudować cały urząd miasta i wszystkie podobne obok skarbówki na Zabobrzu tam dużo miejsca ,no i wielki parking ,a w ratuszu tylko zostawić prezydenta i będzie ok.
~Sec 7-03-2019 14:50
do: ~Cieplik (13:36)
O nie, Zabobrze jest tak zastawione samochodami, że już teraz przypomina jedno wielkie złomowisko. A powietrze od tych aut jakie syfiaste (spaliny, kurz wzniecany ruchem pojazdów, drobiny ścierających się opon i klocków hamulcowych itp.)...
~pan ładny 7-03-2019 13:36
na ptasiej chaos z samochodami trwa w najlepsze , straż miejska tu nie zachodzi bo mieliby za dużo roboty. najlepszy jest jednak rzecznik um niczym północnokoreański urzędnik problem widzi kolorowo. to miejsce zresztą pasuje do obsługi petentów - stara ptasia jest wizytówką tego obskurnego miasta
~adi 7-03-2019 13:36
Takie urzędy powinny mieścić się w jednym miejscu, z możliwością utworzenia dużego parkingu, dlaczego miasto nie pomyślało o tym aby np urzędy mieściły się w jednym miejscu np na Grunwaldzkiej tam gdzie urząd Pracy, wystarczyło przejąć od Wojska jeszcze jeden budynek. Jest tam dość łatwy dojazd , parking można było zrobić na byłym placu defilad. Trzeba czasami ruszyć banią!! A tak co na Ptasiej parking na kilkanaście aut, które i tak zazwyczaj zajmują pracownicy urzędu!
~ 7-03-2019 15:43
Do Malik w pełni popieram.Wyremontowac te rudere obok Urzędu Miasta bo to straszny wstyd obok głównego urzędu taki syf.
~Mieszkaniec 7-03-2019 15:47
Centrum miasta a takie Obskorne kamienice.Potrzeba dobrego gospodarza.Moze Pan Prezydent który jest z Wielkopolski uruchomi jakieś działania w tym zakresie żeby było jakoś porządnie
~ 7-03-2019 18:44
nie macie gdzie stawiać swoich fur za pincet plus? użyjcie komunikacji miejskiej!
~ 7-03-2019 18:46
to czasem trzeba ruszyć tłustą dupę i na piechotę się wybrać ,a nie kilkaset metrów jechać autem i potem beczeć ,że nie ma gdzie stanąć
~nnn 7-03-2019 18:46
Przenieść UM do innej lokalizacji z dużym parkingiem, pieszo nikt nie chodzi,a na Ptasiej nikt nie może zaparkować ot udogodnienia dla mieszkańców
~juulaa 7-03-2019 19:07
Pozostałe budy z Flory przenieść na ryneczek na Zabobrzu a tam zrobić parking dla centrum miasta
~Kierowca 7-03-2019 19:32
Zadam inne pytanie: skoro urzędnicy parkują przy urzędzie, dla interesantów brakuje miejsca do parkowania, to dlaczego jest wokół tak duża strefa płatnego parkowania? Może wyjściem było by powiększenie strefy bezpłatnego parkowania... aaa... zapomniałem liczy się - pecunia, pecunia itd...
~--.. 7-03-2019 20:03
O której godzinie się nie przyjedzie do UM to zawsze brak miejsc . A przecież to petent powinien być najważniejszy i mieć zapewnione miejsce parkingowe . Tak swoją drogą to Urzędy powinny być zlokalizowane w takim miejscu jak Urząd Skarbowy z dużym parkingiem to by udrożniło przepustowość w centrum miasta i wszyscy by byli zadowoleni . Kierowcy by nie kręcili kółek w poszukiwaniu miejsca .
~pawelsz 7-03-2019 21:36
Powinien być 1 parking przy urzędzie z max czasem parkowania do 1h dla patentów UM załatwi sprawę i odjeżdża a na dzisiaj to auta parkuja od początku otwarcia urzędu do końca. Luzyje się po zamknięciu magistratu. Nie ma wolnych miejsc. Proszę to sprawdzić o 8 nie ma gdzie zaparkować. Patentów mało a miejsc do parkowania brak.
~Hmm 8-03-2019 14:19
do: ~pawelsz (21:36)
Pomysł dobry ale czas załatwiania sprawy w urzędzie będzie wynosił dużo więcej niż 1 godzinę bo urzędnicy będą musieli 7 razy przeparkować swoje pojazdy.
~głos z Ptasiej 7-03-2019 23:34
Uliczka wąska, a ruch jak na Marszałkowskiej, czy tego nie powinni przewidzieć w Ratuszu, przenosząc w okolicę kolejne wydziały? Tędy w godzinach pracy urzędu nie tylko nie ma gdzie zaparkować, ale też dojechać do domu, czy zwyczajnie przejść, bo wszędzie (także na chodnikach) zawsze tłum manewrujących aut. Komuś w ratuszu zabrakło wyobraźni, a pomysłu na rozwiązanie problemu nie ma, za to dobre samopoczucie, jak widać z wypowiedzi rzecznika, dopisuje. Przykre.
~DIABLOJG 8-03-2019 9:27
Właśnie załatwiałem sprawę w WK UM JG i tylko jedno miejsce znalazłem do zaparkowania jakaś masakra...gdzie parking dla petentów?
~UMSZ 8-03-2019 9:33
Wprowadzić płatną strefę parkowania na parkingach i po sprawie!!!
~UMSZ1 8-03-2019 9:36
Urząd Miasta nie musi gwarantować miejsc parkingowych swoim pracownikom. Tego nie ma w kodeksie pracy. Tylko dobra wola pracodawcy. Widać w owym przypadku jest!
~Ringo 9-03-2019 9:37
do: ~UMSZ1 (9:36)
to tak nie jest,ważny jest dobry urzędnik,o którego pracodawca winien dbać,ale nie mniej ważny jest też petent,który winien byc zadowolony ze swego urzędu i czuć ,że ktoś o niego dba i troszczy się.Nie może byc tak jak jest w koło Ratusza gdzie jacyś ważni pracownicy mają zgodę na parkowanie przed ratuszem a reszta won.Nie powinno być lepszych i gorszych,a Prezydent również nie może korzystać z jakichś przywilejów.
~Jel... 8-03-2019 14:06
urzędnicy parkują a petenci niech się martwią
~Jerzy 8-03-2019 14:55
proponuję zmodernizować obecny parking przy Ptasiej na parking 2-poziomowy, to prosta i niedroga konstrukcja.
~Kierowca 8-03-2019 18:52
A z jakiej racji to patent na mieć zapewnione miejsce parkingowe??? MOŻE TO PETENT POWINIEN PRZYJEŻDZAC DO URZEDU AUTOBUSEM.
~Ringo 9-03-2019 9:29
do: ~Kierowca (18:52)
odpowiedż jest prosta,auta urzędników stoją tam cały dzień i niestety blokują te miejsca
~Ringo 9-03-2019 9:25
Nie wystarczy zrobić płatny parking,bo to jest najłatwiejsze,ale trzeba bardzo usprawnić komunikację miejską aby niepotrzebne było korzystanie z własnego samochodu.Czy to jest możliwe ?tak,tylko trochę więcej troski o to,no bo jak na przystanku trzeba czekać 30min do 1 godz,to nic z tego nie wyjdzie.A przecież są miasta gdzie można brać przykład,tylko trzeba chcieć.Niechętnie jadę do tego UM na Ptasiej ,ale jak autobus chodzi rzadko,to trudno biorę auto i jeżdżę w kółko bo gdzie zaparkować,klnę w duchu,bo cały parking zastawiony autami urzędników UM i pytam dlaczego ?A może tych urzędników lepiej dowozić?a może rzeczywiście płatny parking ale bez wyjątku dla urzędników?Panie Prezydencie zamiast wymyślać jakieś departamenty,może tym się zająć,bo powietrze w JG jest b.złe i okno np nocą trudno otworzyć.Czy ktoś spawdza kto tak smrodzi,paląc wszelkie śmieci? otóż nie.Jak zadzoniłem do Straży Miejskiej i poprosiłem aby coś zrobili to odpowiedż była taka,że to do nich nie należy i z którego komina idą te smrody to ja mam podać,dziękuję za taką służbę i pomoc.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Radny KO: Szyszko już, a kiedy reszta?

Ulica Tabaki gotowa

Poświst na "góralu"

Piękne święto plonów

Była gala z nagrodami

Sonda

E-papierosy są lepsze od zwykłych?

Oddanych
głosów
722
Tak
14%
Nie
65%
Nie wiem
21%