MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Straszni nauczyciele gnębią uczniów

Wiadomości: Dolny Śląsk
Sobota, 5 kwietnia 2008, 8:21
Aktualizacja: Niedziela, 6 kwietnia 2008, 13:25
Autor: TEJO
Fot. Jeunesse Ilustree
Wyzwiska, upokorzenia, kary – to spotyka najmłodszych ze strony pedagogów, którzy nie potrafią inaczej zareagować na brak postępów w nauce. W polskiej szkole jest to zjawisko nagminne, choć przemilczane.

Do takich wniosków dochodzi w weekendowym wydaniu Polska Gazeta Wrocławska przedstawiając raport na temat przemocy w szkole. Jednak nie tej, o której zwykło się mówić: ucznia wobec nauczyciela, czy też tej istniejącej pomiędzy najmłodszymi. Gazeta pisze o pedagogach, którzy gnębią swoich podopiecznych.

Głupek, kretyn, osioł, niezdara, fajtłapa – tak określają wychowanków wspominani przez dziennik pedagodzy. Stosują kary, biją linijką, straszą poprawczakiem lub więzieniem. Co drugi gimnazjalista i uczeń szkoły średniej miał lub ma w szkole podobne problemy.

Oświatowi specjaliści biją na alarm: badania przeprowadzone w szkołach wykazują, że gwałtownie wzrasta liczba uczniów skarżących się na agresję ze strony nauczycieli. Najczęściej wskazywane jest obrażanie lub wyzywanie. Uczniowie wspominają także o fizycznym upokarzaniu, na przykład, podczas lekcji wf, gdzie mniej sprawni są poddawani swoistym torturom w postaci wykonywania dodatkowych pompek, czy biegania. – Wobec siedmiu uczniów na stu nauczyciel użył przemocy fizycznej – konkluduje raport.

Receptą na poprawę sytuacji są – według specjalistów – szkolenia, dzięki którym nauczyciele sami nauczą się, jak reagować w stresującej sytuacji i nie uciekać się do agresywnych metod wychowawczych. Prawdziwi pedagodzy uważają jednak, że ten, kto na lekcjach stosuje przemoc, minął się z powołaniem i nie powinien nauczać. Z kolei sami uczący podkreślają, że na wiele wybryków młodzieży nie ma innego sposobu jak „twarda ręka”.

Ogłoszenia

Czytaj również

Drakońskie podwyżki za odpady komunalne?!

Bez nudy w Rudawach

Boczne boisko z początkiem sierpnia

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~ccc 5-04-2008 9:03
jezeli uczen zachowuje sie w sposob naganny to oczywistym jest ze musi poniesc surowe konsekwencje, dlatego powort do starych dobrych zasad jest bardzo trafiony. Najlepsi sa ci pseudospecjalisci ktorzy wysylaja nauczycieli na szkolenia, dla mnie to stado baranow w kuratorium i men, sa to ludzie ktorzy nigdy nie nauczali w szkole a wymadrzaja sie jak trzeba. Jeszcze lepszymi baranami sa wizytatorzy ktorzy sa typowymi teoretykami zabierajacymi glos w sprawach typowo pragmatycznych.
~Isia 5-04-2008 9:21
Nigdy nie spotkalam sie z tym zjawiskiem - widocznie moi nauczyciele nalezeli do wyjatkowych.
~m 5-04-2008 9:29
nalezy wprowadzic lekcje wychowawcze dla nauczycieli, rodzicow i dzieci.Nastapilo ogolne zwyrodnienie spoleczenstwa!
~jelgór 5-04-2008 9:42
Co za bzdura, u nas wJeleniej Górze nie ma takich przypadków od lat, żeby nauczyciel kogoś pzreświęcił fizycznie. Nawet słownie nie słyszałem, żeby nauczyciel kiedykolwiek wyzwał ucznia od głupków, co najwyżej od leni, a to też ironicznie, z lekkim żartem i w celu stymulacyjnym:) Jest kilka szkół, za których nauczycieli można ręczyć, że szanują ucznia w sposób absolutny (co niestety nie zawsze oznacza szacunek w drugą stronę, ale to już trudno).
~ja 5-04-2008 9:50
ale artykul - troche przesada. sam pare razy dostalem dziennikiem ale nie bylo w tym zlosci nauczyciela i nie bylo to mocne... macniej sami uczniowie na prerwach sie okladaja dla przyjemnosci i nikt z tego nic nie robi. a co do wfu to nie powinno byc ocen, bo kazdy ma swoja sprawnosc i zawsze wykona cwiczenie na maks swoich mozliwosci - a ze jednemy wyjdzie to lepiej a drugiemu gorzej... to trudno... ale kazdy sie stara... raczej wzieli by sie za te dzizewczynki z gim czy szkol srednych - tzw. laseczki - chodza w szpila i udaja laleczki a wf to widzialy w podstawowce - a na przyszlosc beda narzekac....... ( bo teraz to im sie niechce, nie chce sie rpzebrac, nosic stroju, a bo pazkoncie abo to czy tamto - takie ich marudzenie)
~ja 5-04-2008 10:59
zgadzam sie z tym artykulem,bo widze co u mnie sie na lekcjach dzieje...
~* 5-04-2008 11:59
dziennikarze powinni lepiej zająć się tym jak to rodzice traktują swoje dzieci, jak oni wyzywają swoje pociechy. Już od najmłodszych lat dzieci narażone są na wyzwiska ze strony najmłodszych, co można usłyszeć w autobusie, w sklepie, a co dopiero w domach. Nauczyciel też człowiek, każdemu może sie zdarzyć chwila słabości. od kiedy pamiętam nauczyciel był wrogiem ucznia i uczniowie już tak maja, że jeśli mogą ponarzekać to będą to robili. Nic nowego.
PatrycjaCh 5-04-2008 12:08
lekka przesada, nie wiem jak jest w szkołach podstawowych, ale w mojej (średniej) nauczyciele którzy długo pracują nie zachowują się w ten sposób, przeciwnie są "luźni" zawsze można się z nimi dogadac natomiast z młodymi nauczycielami jest dużo gorzej zdarza się że chcą pokazać że to oni rządzą i mają ogromne wymagania.
~nauczyciel 5-04-2008 12:21
Popieram pierwszy komentarz. Artykuł i raport o pracy i zachowaniach nauvczycieli na zamówienie ! Tylko czyje?. Nigdy nie było porządnej debaty na temat oświaty w Polsce. A takie akcjje to tyjko odwrócenie uwagi od istotnych problemów szkolnych. Po pierwsze - mówienie cały czas o prawach ucznia. A gdzie obowwiązki. Po drugie - zły, nielogiczny system finansowania oświaty. Część centralnie, część samorządy - subwencje centralne liczone wg. algorytmów, nie przystają do stanu rzeczywistego na poziomie samorządów. Po trzecie - brak jasnych przepisów oświatowych powoduje, że samorządy różnie i wybiórczo je traktują ( np. liczba uczniów w klasach, podział na grupy uczniowskie, dodatki za wychowawstwo, dodatki motywacyjne). Po czwarte - urzędnicy zza biurka decydują o czymś o czym mają mgliste pojęcie- tylko z raortów, sprawozdań które zafałszowują stan rzeczywisty. Po piąte - szkolenie nauczycieli to niejednokrotnie czysty absurd. To tak edukobiznes dla tych co robią te szkolenia. Idziesz na różne tematycznie szkolenia , a tam ciągle te same twarze i ciągle to samo( tzw.ludzie od wszystkiego ).Istna paranoja!!! Moża sprawdzić w Ośrodkach Doskonalenia Nauczycieli. Po szóste - zły system - studów pedagogicznych -brak odpowiedniej selekcji, uczelnie niejednokrotnie nastawine na zysk 9szczególnie prywatne), przyjmą każdego i po kilku latach absolwent otrzyma tytuł magistra i do szkoły.Po siódme - niskie płace nauczycieli powodują, że występuje tzw, selekcja negatywna ( coraz mniej jest nauczycieli z powołania i haryzmą, a coraz więcej tych którz chcą miieć posadę i opłaconą składkę ZUS). Po siódme - niskie nakłady na Oświatę - proszę porównać z innymi państwami UE ( zarobki nauczycieli również np. Czescy nauczyciele zarobki dwa razy większe niż w Polsce , a Niemieccy przy trochę większym pensum pięć razy więcej) . Szkoda, że media w Polsce gonią tylko za sensacją a nie starają pokazać prawdziwego stanu Oświaty w Polsce. Na koniec - wolność jednostki ( dotyczy rodziców, nauczycieli i uczniów) - to przede wszystkim obowiązki, odpowiedzialność i prawa, w poszanowaniu osoby ludzkiej - bliźniego .
~Pedagog szkolny 5-04-2008 13:20
Najkrócej mówiąc niezłe głupoty - szczeże wątpię żeby młodzież np. w szkole średniej dawała się bić i poniewierać .... często bywa raczej odwrotnie..?!!
~aaa 5-04-2008 13:25
jestem ciekawa skąd dane, że co drugi uczeń jest gnębiony. Wydaje mi się też, że słowo fajtłapa czy niezdara nie jest niczym obraźliwym. Lecz tylko stwierdzeniem faktu. Sami na siebie potrafimy gorzej mówić jako dorośli. A co z rodzicami, którzy stosują kary. I nie tylko cielesne, ale np. zakaz oglądanie telewizji. Toć to czystę gnębienie młodzieży. Szkolenia konieczne są więc dla rodziców. No jak tak można. SODOMA I GOMORA.
~licealistka 5-04-2008 14:01
ja jestem swiadkiem nazywania uczniow matołkami,kanaliami ,barankami,bachorami etc. w szkole sredniej wobec prawie dorosłych ludzi.
~rycho 5-04-2008 14:38
Tejo co Ty piszesz???
~Haha 5-04-2008 14:54
W głowach się poprzewracało widzę. Przecież teraz na wfie w szkole ćwiczy 7/25 uczniów, bo mają "tajemnicze choroby", które nie pozwalają im się poruszać poza grami w internecie. Sam, jako uczeń szkoły średniej chętnie bym przyjął dodatkowe ćwiczenia dla takich "nowoczesnych", którzy to nie potrafią kopnąć piłki, ani wrzucić jej do kosza. Nauczyciele nie biją i nie robią takich rzeczy o jakich tu piszecie:)
~do licealistki 5-04-2008 14:56
to ściema w której szkole??? chyba nie w polsce i nie w liceum nawet w zawodówkach nauczyciele są grzeczni
piipi 5-04-2008 15:15
...takiego ..to w kat poslac i na grochu ..kazac kleczec !!.
KochaSBW 5-04-2008 15:25
Do ~ccc: Gdyby Twoje dziecko przyszło na skargę, że nauczyciel uderzyłby go bez powodu w twarz dziennikiem uczniowskim to też popierałbyś ich za takie czyny? Pewnie nie, więc nie zabieraj głosu, jeśli nie wiesz o sednie sprawy. Niektórzy nauczyciele naprawdę proszą się o to, żeby ich zwolnić dyscyplinarnie, ponieważ są na nich skargi od rodziców. Taki jeden znany przypadek to w podstawówce w Sobieszowie. Kto to taki to wiedzą pewnie wtajemniczeni. Takich przypadków jest pewnie wiele. Jednak dyrekcja szkół uznaje, że nic o niczym nie wie i broni nauczycieli, a uczniów wywalają za to, że nauczyciel jest winien. Niestety taka jest Polska i nic się na to nie poradzi.
~kotek 5-04-2008 15:53
bic i patrzec czy równo puchnie mamy przykłady na ulicach co robi ,,cudowna młodzież,, i ,,spokojne dzieci ,,--gdzie są rodzice tych bachorów ?kiedyś dzieci karcono i większość wyrosła na normalnych ludzi nikomu nie robiących krzywdy brak dyscypliny w domu -w szkole robią co im się tylko podoba lać i jeszcze raz lać
~XD 5-04-2008 16:34
BRAWA DLA TYCH NAUCZYCIELI, ABY TACY BYLI WSZYSCY, TO WIĘKSZOŚĆ MAŁOLATÓW WYROSŁABY NA LUDZI.
~...... 5-04-2008 16:53
napisze mature to podam przykłady nazwiskami......na pewno
~Sosnówkaa 5-04-2008 16:57
uCZĘSZCZAM DO SZKOŁY GIMNAZJUM GMINNE W SOSNÓWCE.. i to co się w nim dzieje to jest paranoja cały czas nauczyciele nas wyzywają, a no dodatek nie potrafią nic nauczyć i się wyrzywają.. z tego powodu dużo osób odchodzi do Jelenije góry.. gdzie jest o wiele lepiej niż w tej dziurze.. naprawde nie POLEcAM TEGO GIMNAZJUM...
~ 5-04-2008 18:00
Gazeta Wrocławska-brednie brednie i jeszcze raz brednie. Radze przyjrzeć sie postawie uczniów którzy nie przebierają w środkach, a do czego są zdolni to juz mieliśmy przykłady (śmietniki na głowach itp). A jak ktoś jest taki cwaniak to niech idzie przepracować jeden dzień w szkole, a zmieni szybko zdanie
~TG 5-04-2008 18:02
Najlepsi nauczyciele to w Sosnówce. Uczniowie będą porządnymi ludźmi.
~wbz 30 5-04-2008 18:12
z przykroscia musze stweirdzic,jako rodzic, ze nie mam"czystych rak, i bywalo,ze zpowodu tego,ze JA sobie nie radzilam z zyciem za rozne przewinienia stosowalam metode -ojciec prac, kiedy sie jakos uporzadkowalsam,okazalo sie ze mozna z dziecmi sie dogadac. Sa szanoiwane przez nauczycieli,szanuja innych i nie dlatego,ze je pralam,lecz dlatego,ze przestalam... ze zgroza mysle kogo bym wychowala,gdybym dalej metode bicia stosowla,czlowieka -cienia,czy nie szanujacego nikogo s..syna. Moze nauczyciele maja problemy ..i cos trzeba z tym zrobic, i dzieci tez maja w domu problemy itez cos trzeba z tym zrobic, na poczatek moe 0,5 h rozmowy dziennie z dziecmi ale takiej cieplej,przyjaznej
~ZW 5-04-2008 18:14
Większość małolatów jest źle wychowywana przez swoich rodziców, więć popieram nauczycieli, którzy trzymają twardo swoich podopiecznych. Nauczyciele trzymajcie się zasady tj. dobry i spokojny uczeń musi być nagradzany, a chuligan karcony.
~Tragedia ! 5-04-2008 18:15
Pisać poprawnie ! GŁĄBY !!!!! Zaraz wezmę pasa , to się wreszcie podszkolicie. W łeb i do kąta! Jak już się nauczycie, w co wątpię , wtedy dopiero piszcie te swoje pierdoły. "Pedagogu szkolny " powaliłeś mnie.Chyba nie podniosę.
~M. 5-04-2008 19:10
Jeżeli kogoś się oskarża to trzeba udowodnić że jest winny!!! Jak uczniowie ubliżają nauczycielom to nagrywają to na filmie, a gdzie są filmy że nauczyciele ubliżają uczniom. Teraz jak nauczyciel krzywo spojrzy na ucznia to już jest maltretowanie, molestowanie i ubliżanie. Po prostu to jest śmieszne.
~geronimo 5-04-2008 19:32
w zeromie proszę państwa jest klasa a w waszych zawodóweczkach?
~Ortograf 5-04-2008 19:54
To,ze uczeń z Sosnówki pisze "wyrzywają"- można jeszcze wytłumaczyć niewiedzą,brakiem doświadczenia itp.Dalsza jego edukacja,chęć i zaangażowanie w nauce prawdopodobnie rokuje poprawę w ortografii. Natomiast jeżeli Pedagog szkolny z godz.13.20"szczeże "wątpi zeby młodzież np.ze szkoły średniej dawała się bić i poniewierać"...To ja myślę zupełnie szczerze,iż negatywne treści o zachowaniu niektórych nauczycieli i ich wiedzy zawarte w Polskiej Gazecie Wrocławskiej i w artykule - są prawdziwe.
~bel 5-04-2008 20:21
sami sobie wychowujecie mlodziesz ich prawami za mnie uczen mial dwa prawa uczyc sie i milczec nie bylo mowy o skardze do rodzicow bo jeszcze dodatkowo w domu sie oberwalo
~ 5-04-2008 20:26
nas lali połapach linijka, staweiali w kącie i co straszna kara było uwaga w dzienniczku, a nauczyciel był światościa. I co wyrosliśmy na ludzi. A teraz gówniarze jak się sachwouja, plują jak osiemdziesiątlatkowie po gruźlicy, klną. A niech nauczyciel spróbuje zwrócic uwage, to rodzic przyjdzie i złozy skargę. Jak dzieciaka skarci za zachowanie to sad prokuratura i tv.
~TZE 5-04-2008 20:35
"POdobno" autorytety: Pan Bartoszeski obraża słowem "dyplo - matoł", Pan Prezydent Wałęsa ubliża wyzywając od durnia Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego a media przyklaskują POparańcom moralnym, to ja się nie dziwię, że młodzież jest taka jaka jest arogancka i bezczelna. Byłem nauczycielem w ZSZ, Technikum i Wyższej Szkole. U mnie młodzież znała swoje miejsce w szeregu. Młodzież którą trzymałem krótko do dnia dzisiejszego kłania mi się, rozmawia i poważa a minęło już ~25-30 lat. Zdarzyło mi się przywalić ksiązką w ucznia i raz porwałem koszulkę na uczniu jak siedział gdy do niego mówiłem a powinien wstać. Nuczyciel zawsze ma rację, niech nauczyciela oceniają przełożeni i wyniki a rodzice niech ciho siedzą i nie narzekają - praktycznie cała wina jest po stronie rodziców bo im się nie chce porzadnie i kuturalnie wychować swoje dzieci a dzieci biorą głównie przykład z rodziców. Pozdrawiam.
~... 5-04-2008 20:43
Do Sosnówka: jeżeli masz takie zdanie o szkole i publicznie to mówisz co zresztą wszystko jest kłamstwem i pomowieniem to tchórzu jeden podpisz sie. Gimnazjum Gminne w Sosnówce znam dobrze i nigdy nie zgodzę się z taką opinią. Może jesteś skończonym idiotą i w chwili wściekłości piszesz brednie. Nawet nie jest mi przykro bo wiem że na świecie jest wielu durniów. Niestety. Pozdrawiam wszystkich gimnazjalistów.
~Pati 5-04-2008 21:16
Ja tam nie pamiętam znęcania, ale szkołę jakiś czas temu skończyłam, więc może dlatego:)coś tam na nas matematyk brzydko nazywał, ale pamiętając poziom matematyczny naszej klasy wcale się nie dziwię, że facet wyszedł z siebie :) Poza tym jakoś nie widzę "biednych uczniów", którzy dają się wyzywać, a tym bardziej bić - nauczyciele boją się uczniów, a ci śmieją się im w żywe oczy. Może autor artykułu pomylił się i miało być o uczniach znęcających się nad nauczycielami...
~ex 5-04-2008 21:52
gimnazjum to jedna wielka pomyłka, jako były gimnazjalista moge powiedzieć, że jeszcze z większym hamstwem nie spotkałem, brak kultury ze strony uczniow, co tam sie dzieje, szkoda słów..a że może nauczyciele nie wytrzymują, to się nie dziwię
piipi 6-04-2008 11:13
...nauczyciele ...STRASZA swoich wychowankow..ZMYWAKIEM !!.~Po skonczeniu szkoly uczniowie....tam dobrowolnie podejmuja prace.
cieplice 6-04-2008 11:43
Wejdzcie na NK SP 6 poczytajcie jak z duma opowiadoamy jak nasi nauczyciele nas gnębili, i żadne z nas nie latał do sądu, na policję, był cios karate W. i spoko. A teraz rusz gówniarza. teraz można tylko ustanie pochwalić ucznia, nie wolno głaskac w nagrode po głowie (bo to juz może byc molestowanie). A uczniowie, mają i tak nauczycieli glęboko w d... Mam dzieckow wieku szkolnym, uczyć jakby nie kazali się to by się nie uczyła, wf jest pożal sie Bóg (inwalidów wychowują chyba).Teraz dzieciaki wysyłają do psychogów, za naszych czasów tego nie było. Nie chciało sie uczyc i każdy to wiedział a teraz problemy psychologiczne, wychowywanie bezstresowe. W głowkach się poprzewracało
~minimek 7-04-2008 15:26
<i> regulamin złamany </i>
~minimek 7-04-2008 17:54
~SANKA 9-04-2008 10:13
Chodziłam do szkoły podstawowej na Paderewskiego i niezbyt dobrze pamiętam nauczycielkę matematyki panią D. jej pasją było wołanie wszystkich po kolej do tablicy jeśli się czegoś nie umiało biła nas książkami po głowach wyzywała nas od tumanów debili itd... A teraz w szkole średniej miałam niewykwalifikowaną nauczycielkę od niemieckiego która nawet nie miała studiow! Zeby zdać mature z niemieckiego musialam miec w domu dodatkowe lekcje. Na zajeciach my uczniowe musielismy zwracac jej uwage ze zle mowi czy pisze na tablicy ;/ Kiedys kolezanka pojechala do kuratorium bo okazalo sie ze nauczycielka ta dopisywala jej oceny;/ Kuratorium przyjechalo do szkoly jeszcze tego samego dnia :) i usadzila kolezanke tyle ze rok pozniej. Jesli ktos ma plecy w kuratorium i wyzej to uwierzcie mi ze chociby nie wiadomo co robil to go nie zwolnia my toczylismy z nasza "germanistka" boj trzy lata a przed nami toczylo go wielu innych i nic nie wskuralismy.
~do SANKA 10-04-2008 18:57
bo widzisz, nauczyciel jest święty, a uczeń to "gówniarz" i wolno nim pomiatać. takie rzeczy to tylko u nas! typowy polski zaścianek :\
~agusia;d 8-06-2008 15:48
~nauczyciel 24-10-2008 9:45
Chyba coś Ci się troszeczkę pomyliło z dawnymi czasami. Teraz to nauczyciel jest "śmieć", bez wsparcia a uczeń to biedny, nieszczęśliwy i przeuczony. Jak nie chce się uczyć to nic mamusia załatwi zaświadczenie, że dziecko ma wszystko na "dys" i już szczęśliwiec nie musi nic robić...to z nudów rowali lekcję...
~Jokerekk 19-02-2010 19:32
A co gdy nauczyciel pozwala sobie za duzo ?? Obraża uczennice itp ?? Czy można mu jakoś odpowiedzieć ??
~n...... 2-04-2010 23:45
A czy nauczyciel ma prawo wyzywać uczennicę od gówniarza? Mówił mi litanię z 15min i co drugie w litanii było Ty gówniarzu.! (i to nie mówił litanii tylko krzyczał tą litanię). Niewiem czy to jemu by było miło gdyby był na moi miejscu. Wystarczy, że się zapytam np. co tam pisze? To już nie pyskuj i znów Ty gówniarzu. Czy am prawo to robić?
~M,K. 25-05-2010 11:21
mój syn chodzi do gimnazjum w Bełchatowie,przewlekle choruje nie powinien w ogóle ćwiczyć na w-f, ale ćwiczy bo lubi mimo tego nauczyciel uwziął się na niego i gnębi wszystkich chłopców w klasie.Tylko dlatego że kiedyś gdy grali w piłkę mój syn się przewrócił i nie chciał dłużej grać,za karę miał zrobić cztery okrążenia za nie wykonanie poleceń zagroził że wstawi synowi dwie jedynki więc syn powiedział żeby wstawiał i dostał trzecią jedynkę za pyskowanie. nauczyciel powiedział mojemu synowi,że będzie go gnębił dopóki syn go nie przeprosi.Czy jest za co?
~xxx 29-12-2010 10:27
nie ze wszystkimi się zgodzę jeśli chodzi o komentarze, są przypadki nauczycieli znęcających się nad uczniami bez przyczyn po prostu od tak sobie ( najgorsze jest chyba znęcanie psychiczne) nie mowie tu o całym środowisku pedagogicznym są to na pewno nie liczne przypadki... tak nieliczne jak znęcanie się uczni nad nauczycielami ( co jest rozgłaszane w mediach często NIESTETY ODWROTNIE TAK NIE JEST ) to ostatnie stanowi wielki problem wobec nie których ( ja temu też nie przeczę to jest problem) ale odwracając sytuację to gorsze jest gnębienie przez nauczyciela ( a gdzie świecenie przykładem ?) jak to mówiła moja pani pedagog " AGRESJA RODZI AGRESJĘ "
~xxx 29-12-2010 10:55
nie ze wszystkimi się zgodzę jeśli chodzi o komentarze, są przypadki nauczycieli znęcających się nad uczniami bez przyczyn po prostu od tak sobie ( najgorsze jest chyba znęcanie psychiczne) nie mowie tu o całym środowisku pedagogicznym są to na pewno nie liczne przypadki... tak nieliczne jak znęcanie się uczni nad nauczycielami ( co jest rozgłaszane w mediach często NIESTETY ODWROTNIE TAK NIE JEST ) to ostatnie stanowi wielki problem wobec nie których ( ja temu też nie przeczę to jest problem) ale odwracając sytuację to gorsze jest gnębienie przez nauczyciela ( a gdzie świecenie przykładem ?) jak to mówiła moja pani pedagog " AGRESJA RODZI AGRESJĘ "

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Droższa woda i ścieki

Dużo drożej za śmieci

PiS apeluje do mieszkańców

O ściekach ze schronisk

Większość uczniów dostała się do szkół

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
266
Tak
24%
Nie
74%
Nie mam zdania
2%