MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Strajk dla portfela

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 21 maja 2007, 0:00
Aktualizacja: Poniedziałek, 21 maja 2007, 8:44
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Bezterminowy protest lekarzy w szpitalu wojewódzkim.

Zgodnie z zapowiedziami medycy ze szpitala wojewódzkiego w Jeleniej Górze przystąpili w poniedziałek do ogólnopolskiego strajku lekarzy. Część medyków jest na urlopach na żądanie.

W szpitalu będą przeprowadzane tylko pilne zabiegi ratujące życie. Planowane wcześniej operacje nie odbędą się. Nikt nie odmówi pomocy wymagającym pilnej interwencji lekarskiej.
Nieczynna jest większość poradni.

Strajk jest bezterminowy. Kiedy się zakończy, zależy to od decyzji Związku Zawodowego Lekarzy, który negocjuje z rządem kwestię podwyżek płac dla medyków. Postulaty lekarzy to wyższe pensje: medycy bez specjalizacji chcą zarabiać 5 tysięcy złotych, ze specjalizacją – 7 tysięcy złotych miesięcznie.
Rządzący podkreślają, że nie ma na to pieniędzy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Pościg na Zabobrzu

W Jeżowie wymieniają piece

Biegacze narciarscy apelują do pieszych

Komentarze (32) Dodaj komentarz

~ALfa 21-05-2007 8:59
Krew mnie zalewa jak pomyśle o lekarzach !!! Jeszcze nigdy nie widziałem biednego lekarza. Żadna grupa społeczna nie dostała w ostanim czasie tak wysokiej podwyżki a tym ciągle mało. Zarabiają na tych swoich gabinetach fortuny! Nie chcecie pracować i leczyć to spadajcie do Angli !!!
~m@ 21-05-2007 9:15
dzisiejsze pensje lekarzy zapewniją im dostatnie życie, zarabiam 1000zł i... mam zacząć strajkować bo na zachodzie na moim stanowisku zarabia się 1000e ? Nie popieram tego strajku
~RUDA 21-05-2007 9:30
Strajk lekarzy jest bezpodstawny! Wynagrodzenie lekarza za jeden dyżur jest większe, niż miesięczna wypłata wielu ludzi. Proponuję zlikwidowanie dyżyrów lekarskich, wprowadzenie systemu zmianowego ich pracy (tak jak pracują pielęgniarki) i podwyżek jakich teraz żądają. Na pewno szpitale będą miały duże oszczędności z tego tytułu.
~ksywa 21-05-2007 9:41
taaa i drugie tyle zarabiają z prywatnej praktyki lekarskiej, czy ktoś widział biednego lekarza? niech przestaną się wczuwać bo źle nie mają, a jak im nie pasuje to niech zmienią zawód i zwrócą kase za którą się ich wykształciło! paranoja daj palec wezmą ręke! już dostali podwyżke
~J23 21-05-2007 9:47
Czylekarze sa biedni? Pokażcie jakiegos lekarza co mieszka w blokowisku? Ktory nie ma samochodu , lub samochodow ? Który lekarz jest zatrudniony na jeden etat? ktory lekarz nie ......? a czy nie lepiej dać im odrazu po 20 tyś . zł Ten strajk to parodia!
~mmm 21-05-2007 9:57
powiedzcie lekarzą, że im sie nie nalezy jak lezycie n stole operacyjnym;)/ Ostatnio muszę, a bardziej musiałam korzysta z państwowej słuzby zdrowia. Pierwszy lekarz, do którego poszłam okazał sie chamem, syfiarzem itp. Druga lekarka, pracujaca w prywatnej klinice, ale tez przyjmujaca na NFZ, robiła to na akord i tak przyjmowała ze sporym opóźnieniem. A dodatkowo nieżle mnie znastarszyła, jak sie później okazłao chciałamnie naciagnąc na dodtakowe badania oczywiście odpłatne i jakimś dziwnym trafem z mozliwością zrobienia w tejże klinice. Na szczęście znajomi polecili mi prywatnego lekarz. Zapłaciłam 100, lekarz zajął sie mna jak królowa, trakotwoał mnie indywidualnie, wytłumaczył, wysłuchał, zrobił wszelkie niezbędne badania i to bez pospiechu, bo spędziłam u niego 40 min.Teraz mam pytanie po ja ja płace tesładki, wolę zapłacic dobremu lekarzowi. A nie jestem chorowita, dlatego bym zaoszczędziła na zdrowy tryb zycia (wczasy w SPa).Jestem ciekawa czy ci lekarze co strajukują, to na wszystkich etatach swoich, czy tylko tych panstwowych??????
~DZ 21-05-2007 10:18
Wy chyba nie macie pojęcia o czym mówicie. Lekarz bez specjalizacji zarabia okolo 1400zl, a za dyzury dostaja okolo 100, przy czym musi byc w szpitalu czesto przez ponad 24h. A ile dyzurów mozna wziasc w miesiacu, zeby normalnie funkcjnowac? W każde świeta ktoś musi być na dyżurze, wiec nie ma bardzo mowy zeby swietowac w komplecie. Jak jakis lekarz sie zwalnia, to zamiast zatrudniac nowego, rozdzielaja prace miedzy tych co zostali, oczywiscie za te same pieniadze. O prywatnych gabinetach nawet nie wspominajcie, bo to inna bajka – tam lekarz może zarobić. Tylko ciekawe z czego bedziecie placic za te prywatne gabinety, kiedy wszyscy lekarze pojda do nich pracowac. A na to sie zanosi ...
~P@ 21-05-2007 10:52
Jestem za tym zeby dobry lekarz dobrze zarabial ale bez przesady. Wystarczy przejsc sie po prywatnych gabinetach. Nikt mi nie powie ze lekarze sa biedni. Wszyscy wyjdzmy na ulice i zacznimy strajki. Ciekawe co by z tego wyszlo.
~Zakrętka 21-05-2007 11:58
Myślę że lekarze mają rację. Uważam że zarobki służby zdrowia to problam całego społeczeństwa a nie tylko tej grupy. To my chodzimy do lekarzy i chcemy być dobrze leczeni i traktowani. Trudno to uzyskac przy takich wynagrodzeniach. To bardzo złożony problem. Mniej byłoby korupcji gdyba służba zdrowia zarabiała lepiej. Dlaczego samorządowcy, posłowie i senatorzy tyle zarabiają? W sejmie uchwala sie prawie same buble prawne a "kasa leci". Ludzie pomyślcie o tym! Trzeba poprzeć ten protes to jest w interesie wszystkich!
~do DZ 21-05-2007 12:04
Ty chyba nie wiesz co piszesz,albo leczysz sie u jakiegos konowala i on napewno cie oszukuje!!! Komu jaj komu ale im sie nic nie nalezy.Ludzkie zdrowie kazdy z nich przelicza na pieniadze.Zgadzam sie w 100% z poprzdednimi komentarzami
~DZ 21-05-2007 13:16
Jakbyście wiedzieli co sie dzieje w szpitalach, to byscie takich glupot nie pisali.
~celina 21-05-2007 13:24
co drugiz nich dostaje dowód wdzięczności sama dawałam bo dziecko moje chorowało a oni chcą podwyżek.jeszcze im mało
~mieszczuch 21-05-2007 14:23
Sam nie wiem czy zazdrościć lekarzom zarobków i dorobku.Sprawę dochodów lekarzy zapewne wyjasniłaby "skarbówka". Jeżeli lekarze nie wstydzą się swoich niewysokich dochodów to dlaczego żaden lekarz nie ujawnił ich. Jawność dochodów zakończyła by spekulacje o ich majątku.Wiedzielibyśmy też, ile czasu poświęcają pracy, i czy warto im tego zazdrościć.
~xyz 21-05-2007 15:29
I znowu mamy strajk lekarzy, znowu o podwyżkę. A co my pacjenci mamy powiedzieć. Człowiek pracując płaci latami składki a jak potrzebuje w końcu skorzystać z porady lekarza to musi albo czekać aż go "łaskawie" przyjmą pomimo,że interwencja potrzebna jest natychmiast albo iść prywatnie. Mam taki apel MOŻE WSZYSCY PACJENCI W KOŃCU ZACZNĄ STRAJKOWAĆ, bo w tym strajku lekarze o pacjentów nie dbają. Jak zwykle myślą tylko o własnej skórze. Podobnie było, gdy strajkowały parę lat temu pielegniarki.
~AS 21-05-2007 16:30
Lekarze powinni podpisać tzw. "lojalki" tzn. zakaz konkurencji, czyli może pracować w szpitalu czy przychodni, ale nie jeszcze w prywatnym gabinecie. I wtedy dać im te 5000 zł, ciekawe tylko czy by na to poszli ???
~emerytka 21-05-2007 17:09
lekarze mają prawo strajkować! Taki Leper bez wykształcenia –podobno jakaś zawodówka zarabia dużo więcej –ma do twgo 20.tys na biuro samochody,samoloty oraz helikopter i jeszcze Dorn chce im podwższyć dotację na biura poselskie.Wstyd że taki bez szkoły zarabia więcej niż np.dobry specjalista chirurg.
~mila 21-05-2007 18:35
Do emerytki! Czy widziała pani ile dobry lekarz nosi przy sobie pieniędzy ( lekarz z Bolesławca, Lekarz Mirosław G.) Tylko,że na te wypłaty dla lekarzy oprócz naszego ubezpieczenia idą grube pienądze do gabinetów prywatnych, których lekarze jakby nie liczą. Dzisiaj nikt już chuyba nie chodzi w ramach NFZ do stomatologa, ginekologa i wielu innych. A ubezpieczenie płacimy.
~fg 21-05-2007 18:50
DOBRY lekarz ze speckjalizacją POWINIEN zarabiać te 7 brutto (= ok. 4,5 na rękę),jak ktoś myśli że lekarz powinienzarabiać tyle co robotnik po podstwaówce, to niech idzie na operację do szewca albo uzdrowiciela z filipin jak mu nawali wyrostek. ale pod warunkiem, że ten pełny etat to nie jest dwadzieścia parę godzin tygodniowo, no i bez kombinowania. Parę razy miałem ze szpitalem jeleniogórskim do czynienia i żaden lekarznie zasugerował łapówki,. większość pacjentów i rodzin sama wciska koniaki i czekoladki, bo czuje się po tym bezpieczniej, może to zrozumiałe, ale raczej nie normalne
~Riposta 21-05-2007 18:50
"Służba" zdrowia skończyła się już dawno i bezpowrotnie. To tacy sami pracownicy jak kopacze rowów czy babcie klozetowe – jak im nie zapłacą, to nie pracują. Pora zdychać....
~ do DZ 21-05-2007 18:55
W Wojewódzkim, i nie tylko, o godz. 13.00 oddział pustoszeje. Zostaje tylko jeden lekarz.Płaćmy im za nadgodziny uczciwie, ale też za faktyczną ilość godzin poświęconą chorym na oddziale.
~do emerytki 21-05-2007 18:57
sama na niego głosowałaś
~s. 21-05-2007 19:43
Medycyna jest sztuką – tak jak kinematografia. Są aktorzy, którzy zdobywają oscary i tacy co grają całe życie role drugoplanowe.Tylko jednostki są wybitne.Złośliwie można powiedzieć – niech strajkują – więcej pacjentów przeżyje. Mam nadzieję, że strajk nie jest spowodowany zmiejszeniem wpływów z "dowodów wdzięczności"– po ostatnich aferach. Znam jednego porządnego – doktor Judym.
~do s. 21-05-2007 20:32
Czlowieku, przechodnia to nie teatr zycia (no chyba ze groteska). To zawod z powolaniem. Niemale pieniadze ida co miesiac na utrzymanie tego bajzlu, a gdy przychodzisz sie zarejestrowac, to czuje sie jak w kolejce za stanu wojennego: lekarz nie przyjmie, albo najwczesniej pojutrze, a sprawy nagle, to albo szpital albo zoz na rozyckiego(bo tak do konca nikt nie wienawet gdzie pacjenta wyslac). I niestety – JUDYM byl postacia FIKCYJNA !!!!
~fg re 21-05-2007 20:48
Mam nadzieję, że to mrzonki. 'Nadludzie" w białych kitlach powinni zarabiać porównywalnie, jak inni absolwenci uczelni akademickich zatrudnieni w sferze budżetowej.Chcą zarabiać więcej niech inwestują i ryzykują w sektorze prywatnym!!
~m13 21-05-2007 22:51
jestescie rewelacyjni czy chcecie cale zycie aby ci co was lecza i maja wasze zycie w rekach nie zarabiali dobrze w normalnym miejscu pracy czy wolicie wersje gomulki ze lkearz dorobi pewnie i dorobi ale twoim kosztem kosztem tego ze nie zajmie sie toba dokladnie tak jak bys chcial zadbajmy o to by godxziwie ich oplacac i wymagac dobrej opieki albo jak wolicie aby tylko nami kierowala zawisc to ze sa bogaci to normalne na calym swiecie tylko ze tam sa bardzo bogaci a pacjentow tylko powinno interesowac zebys byl dobrze wyleczony anie udawanie ze sie lecszy a na rezonans glowy trzeba czekac w kolejce i rok tegochcecie wysokich pensji dla politylow prezydentow komornikow radco prawnych aptekarzy z tylko nie dla lekarzy gratuluje!!
~m13 21-05-2007 22:51
jestescie rewelacyjni czy chcecie cale zycie aby ci co was lecza i maja wasze zycie w rekach nie zarabiali dobrze w normalnym miejscu pracy czy wolicie wersje gomulki ze lkearz dorobi pewnie i dorobi ale twoim kosztem kosztem tego ze nie zajmie sie toba dokladnie tak jak bys chcial zadbajmy o to by godxziwie ich oplacac i wymagac dobrej opieki albo jak wolicie aby tylko nami kierowala zawisc to ze sa bogaci to normalne na calym swiecie tylko ze tam sa bardzo bogaci a pacjentow tylko powinno interesowac zebys byl dobrze wyleczony anie udawanie ze sie lecszy a na rezonans glowy trzeba czekac w kolejce i rok tegochcecie wysokich pensji dla politylow prezydentow komornikow radco prawnych aptekarzy z tylko nie dla lekarzy gratuluje!!
~normalny 22-05-2007 2:19
Dlaczego Polacy sa tacy tempi. Nie wszczyscy lekarze maja swoje gabinety i nie wszyscy zarabiaj kupe kasy, a pensje panstwowe sa na pewno do dupy. Czy kazdy z was ma prywatny biznes i zarabia kupe kasy?Niestety ale polacy sa zazdrosnymi , tepymi prostakami .
~normalny 22-05-2007 2:19
Dlaczego Polacy sa tacy tempi. Nie wszczyscy lekarze maja swoje gabinety i nie wszyscy zarabiaj kupe kasy, a pensje panstwowe sa na pewno do dupy. Czy kazdy z was ma prywatny biznes i zarabia kupe kasy?Niestety ale polacy sa zazdrosnymi , tepymi prostakami .
~mała 22-05-2007 2:27
Może i nie popieram tego strajku,ale chcę serdecznie podziękować za błyskawiczny dojazd do chorego dziecka z Radomia,które przebywa u nas na wypoczynku.Od momentu zgłoszenia karetka przyjechała z Jeleniej Góry do Przesieki w 15 minut.I strajk nie przeszkadza lekarzom w ratowaniu ludzkiego życia i zdrowia.To są ludzie,którzy są nam bardzo potrzebni i trzeba ich popierać,nie tylko wtedy jak dotknie nas samych nieszczęście.Jeszcze raz wielkie dzięki.
~mała 22-05-2007 2:27
Może i nie popieram tego strajku,ale chcę serdecznie podziękować za błyskawiczny dojazd do chorego dziecka z Radomia,które przebywa u nas na wypoczynku.Od momentu zgłoszenia karetka przyjechała z Jeleniej Góry do Przesieki w 15 minut.I strajk nie przeszkadza lekarzom w ratowaniu ludzkiego życia i zdrowia.To są ludzie,którzy są nam bardzo potrzebni i trzeba ich popierać,nie tylko wtedy jak dotknie nas samych nieszczęście.Jeszcze raz wielkie dzięki.
~s. re 22-05-2007 21:09
Judym – fikcyjna postać, Wołodyjowski też, ale jaki "nasz, polski". Nie chodzi o za wysokie zarobki lekarzy, ale o głodowe pensje, nas wszystkich. Zawdzięczamy to krasnym ludkom. Do tej pory też.
~s. re 22-05-2007 21:09
Judym – fikcyjna postać, Wołodyjowski też, ale jaki "nasz, polski". Nie chodzi o za wysokie zarobki lekarzy, ale o głodowe pensje, nas wszystkich. Zawdzięczamy to krasnym ludkom. Do tej pory też.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Do Wołogóra w Karkonoszach

Kolejny rekord WOŚP!

Nowy dyrektor WORD

Jednostronna debata  

Pół wieku twórczości niezwykłego artysty

Sonda

Dzień nauki polskiej - kolejne święto państwowe. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
176
Tak
18%
Nie
76%
Nie wiem
6%