MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Sprzedają alkohol nieletnim

Wiadomości: REGION JELENIOGÓRSKI
Niedziela, 20 kwietnia 2008, 12:31
Aktualizacja: Poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 8:05
Autor: Mar
Fot. A. Piekarz
Wiosną młodzi ludzie częściej zaglądają do kieliszka. Czynią to wielokrotnie za przyzwoleniem starszych, zwłaszcza sprzedawców, którzy bez skrupułów udostępniają niepełnoletnim trunki i napitki.

Niedawno członkowie kowarskiej komisji przeciwdziałania alkoholizmowi zadziałali jak detektywi. Podczas jednej z kontroli punktów sprzedających napoje wyskokowe byli świadkami, jak butelkę wódki kupiła nieletnia dziewczynka.

Okazało się, że do sklepu przyszła na polecenie ojca. Mimo to sprzedawczyni powinna była odmówić sprzedaży trunku. Członkowie komisji o incydencie poinformowali burmistrza, który cofnął koncesję na sprzedaż alkoholu.

Właścicielka sklepu odwołała się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Kolegium jeszcze nie podjęło decyzji, ale dowody, jakimi dysponuje komisja, nie dają cienia wątpliwości, że kobieta świadomie sprzedała alkohol nieletniej.

Ten przykład powinien zadziałać na wyobraźnię właścicieli barów i sklepów monopolowych. Straż miejska i policja wiosną będą na pewno częściej kontrolowały miejsca, gdzie można kupić wyskokowe napoje. W wielu z nich młody człowiek bez żadnych kłopotów kupi piwo lub nalewkę.

Ogłoszenia

Czytaj również

Zniszczeń w Wielkiej Kalwarii Krzeszowskiej dokonali młodzi wandale

Co wpływa na cenę ubezpieczenia na życie?

Są wykonawcy inwestycji drogowych

Komentarze (27) Dodaj komentarz

~ 20-04-2008 13:40
no to dobrze. chociaz nie trzeba stac 2 godzin pod sklepem i czekac na kogos kto kupi
KochaSJG83 20-04-2008 13:54
Właścicielka sklepu z Kowar, gdzie przyłapano na gorącym uczynku sprzedaży alkoholu nieletniej dziewczynce może się pożegnać z koncesją, ponieważ nic jej nie pomoże odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Nawet, jeśli będzie się sądziła to też jej nic to nie da. Teraz ma ona nauczkę, a kasjerka powinna zostać zwolniona w trybie natychmiastowym włącznie z naganą za sprzedaż alkoholu nieletniej dziewczynce...
~petroniuszsz 20-04-2008 14:37
I prawidłowo cofać koncesję tym wyjadaczom co sprzedają komukolwiek byłe zarobić
~Marcin_ 20-04-2008 14:38
Jak taki nieletni będzie chciał kupić alkohol, to chocby w kazdym sklepie spawdzali dowody, to i tak znajdzie sposób na kupno.
Hava Nagila 20-04-2008 15:03
<i> regulamin złamany </i>
~ja 20-04-2008 16:08
wg. mnie to dobrze że zaczynają się tym interesować. sam mam 16 lat ale denerwuje mnie to, że moi rówieśnicy często idą na piwo lub wódkę tylko dla tego żeby się popisać przed innymi... Pewnie nie piję dla tego, że gry wypaczyły mi mózg:P
~Locke 20-04-2008 16:09
Przede wszystkim sprzedawczyni dopuściła się przestępstwa, opisanego w treści Ustawy o Wychowaniu w trzeźwości. Komisja d/s przeciwdziałaniu alkoholizmowi ma przede wszystkim obowiązek poinformować o takim zdarzeniu Policję lub Prokuraturę, jest do tego zobligowana prawnie. Sprzedawczyni za występek ten grozi do 2 lat pozbawienia wolności, natomiast właścicielowi sklepu - O B L I G A T O R Y J N I E, zostanie cofnięta koncesja. Tyle z aktualnie obowiązującego prawa.
~mohair 20-04-2008 18:13
Hava nagila narusza ustawę o ochronie uczuć religijnych. Co na to Redakcja ? <br> <br> <i> narusza, oczywiście </i>
~x 20-04-2008 18:28
Nareszcie Hava Nagila został odpowiednio potraktowany przez redakcję.Brawo.
Hava Nagila 20-04-2008 20:35
BRAWO REDAKCYJO brawo , ustawa o ochronie uczuc religijnych , bueahahahahaah , i co jeszcze wymyslicie ?
Hava Nagila 20-04-2008 20:40
........a tak aby moje zlamanie -"ustawy o ochronie uczuc religijnych " hahahah mialo podstawe prawna , hahahaaaa prosze podac mi numer tej hahahah ustawy ,dzien wydanai i autora hahaahh- chetnie sie zapoznam z ta ustawa " o ochronie uczuc religijnych" .......
~Locke 20-04-2008 21:04
Nie czytałem postu Havy, ale takiej dyskryminacji mówi Ustawa Zasadnicza potocznie nazywana Konstytucją. "Zakaz dyskryminacji z uwagi na płeć, wyznanie, światopogląd itd. Niezależnie od powyższego art. 196 Ustawy z dnia 06 czerwca 1997 roku (Czyli Kodeksu Karnego) - "Kto obraża uczucia religijne innych osób, znieważając publicznie przedmiot czci religijnej ...... podlega karze pozbawienia wolności do lat. 2. ps. Występek ten jest ścigany z oskarżenia publicznego.
~Fido do Havy 20-04-2008 21:06
Rozdział XXIV - art. 196 KK. Dwa lata do pierdla.
~Do Hava Nagila 20-04-2008 21:23
Wystarczy że przeczytasz Kodeks Karny, jak jesteś w miare inteligentny to zrozumiesz.
Hava Nagila 20-04-2008 21:26
Droga Redakcyjo , prosze tu , na tej stronie napisac , w jaki sposob naruszylem cytowana tu ustawe o ochronie uczuc religijnych . Prosze napisac , czy niezgodnym z prawda jest napisanie , ze podczas obrzadkow w kosciele katolickim publicznie nie pije sie alkoholu ?! PIJE SIE i to publicznie . Zatem prosze napisac , gdzie i jakimi slowy naruszylem "ustawe o ochronie uczuc religijnych ". I jeszcze jedno , ja mam staly nick , jestem zalogowany i macie moj e-mail . Jak potrafie zauwazyc was interesuja i wzbudzaja wiekszy szacunek anonimowi czytelnicy , ktorzy nawet nie sa na "stale" zalogowani . Prosze podac numer ustawy , date wydania oraz autora "ustawy o ochronie uczuc religijnych ". Nastepnym razem powolam sie na nia , jesli istnieje, jesli ktokolwiek i kiedykolwiek napisze cokolwiek zle o Izraelu lub Zydach .
Hava Nagila 20-04-2008 22:36
DO--~Locke-akurat tu nie chodzi o dyskryminacje a o watpliwe "naruszenie ustawy o ochronie uczuc religijnych " moj post nie mial nic wspolnego z dyskryminacja . Znam znaczenie slowa dyskrminacja .Rowniez nie obrazilem nikogo uczuc religijnych piczas , ze w kosciolach katolickich podczas mszy pije sie publicznie wino -bo sie pije , a conajmniej jedna osoba publicznie to robi , i nie ejst to tajemnica .Nie zniewazylem rowniez przedmiotow czci religijnych , jakim mialoby w tym przypadku jest wino , bo wino jest ogolnie znanym trunkiem "wyskokowym" a znaczenie religijne ma tylko u pewnej grupy ludzi i nazwa wino akurat dla tej grupy wyznaniowej nie jest zastrzezona. art. 196 Kto obraża uczucia religijne innych osób, znieważając publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych- podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. to jest art,196 KK -piszac , ze w kosciele katolickim pije sie wino i dzieci na to patrza , nie widze powodu aby moj POST byl usuniety !!! Prosze o wyjasnienie ?!
~do Hava Nagila 20-04-2008 22:53
Po co się tak denerwować .Taka jest prawda ,że w każdym społeczeństwie są jakieś normy społeczne i jak żyjesz w tym społeczeństwie to niestety musisz przestrzegać norm społecznych.Muszę Ci napisać ,a jestem obywatelem Kanady,że u nas są bardzo duże kary jeśli ktoś nie przestrzega norm społecznych.Płacimy duże kary za psy,picie alkoholu w miejscach publicznych, ludzie młodzi przed 21 rokiem nie kupią nigdzie alkoholu ,a jeśli byś im go kupił to też odpowiadasz itd. Więc widzisz nie jest to tylko wymysł Polski. Ja uważam ,że i tak w Polsce prawo jest bardzo liberalne.Pozdrawiam i życzę więcej optymizmu.
piipi 21-04-2008 1:11
..do - [~Hava Nagila..]..W Eucharystii nastepuje przemiana chleba i wina,w ktorej ich istoty zostaja zastapione istota Ciala i Krwi ..Jezusa Chrystusa.Pozostaja niezmienione ..ZEWNETRZNE..drugorzedne cechy -ksztalt,barwa,smak.~Ale nie ma juz istoty chleba ani istoty wina - ciaglosc ich tozsamosci zostala przerwana.~PO "przeistoczeniu"to,co wyglada i smakuje jak chleb...JEST i pozostaje prawdziwym Cialem Jezusa,a to ,co wyglada i smakuje jak wino..JEST jego krwia.
Hava Nagila 21-04-2008 3:38
do--22.53--nie chodzi tu akurat o jakiekolwiek normy spoleczne jak piszesz a o usuniecie mojego POSTU po watpliwym naruszeniu ustawy o ochronie uczuc religijnych , ktora w calosci wyzej zamiescilem . Nie chodzi mi wcale o jakies sprzedawanie malolatom alkoholu . Mysle , ze zasadnym bedzie przywrocenie mojego usunietego komentarza i wtedy tacy jak TY -poniekad mily czlowieku , przekonasz sie co tam bylo napisane . A do tej pory to czuje sie jak smiec , ktorego mozna pozamiatac i wyrzucic do smieci na podstawie zazalenia anonimowej osoby nawet nie majacej na tyle odwagi aby zalozyc tu staly nick . I nie o optymizm tu chodzi rowniez , mam go az za wiele , nie trace go tak szybko jak coniektore osoby wyzej wymienione . Zycze wiecej optymizmu osobie , ktora usunela moj POST 15.03 -twoje zycie w zaklamaniu , niewiedzy i pysze swiadczy jedynie o TOBIE . Nie pozdrawiam . Wy wiecie swoje a ja wiem swoje .
~do "ja" 21-04-2008 9:12
I bardzo dobrze postępujes,z po co się truć alkoholem w wieku 16 lat, na to jeszcze przyjdzie czas...Widocznie masz więcej rozumu(choć, jak pewnie ironicznie zaznaczyłeś"gdy wypaczyły Ci mózg";]) niż Twoi rówieśnicy, taka postawa jest bardzo dojrzała:) Tak trzymaj!:) Pozdrawiam.
~Yrk~ 21-04-2008 10:25
~_rymcycymcy___ 21-04-2008 11:22
Do ~HN ...jeżeli prawdą jest, że w usuniętym poście podałeś tylko fakty bez drwin lub prześmiewczego podtekstu to z pewnością masz rację. Taka forma wypowiedzi niczego nie narusza. Są jednak osoby o wrażliwości Ceratophrys ornata i papieskości ponadpapieskiej. Na to trzeba popatrzeć z dystansu i za bardzo się nie przejmować ;) A co do logowania to nie masz racji. Dla części userów logowaczka nie działa. Wywala, po każdym zalogowaniu. Pewnie informatycy wiedzą dlaczego ... a ja nie wiem :)
~an 21-04-2008 11:27
~Locke - poczytaj ustawę zanim coś napiszesz ;)
~an 21-04-2008 11:49
Muszę wystapić w obronie Hava Nagila, otóz zarzucanie obrażania uczuć religijnych tym co napisał jest po prostu smieszne. Wiecie, nie wystarczy przeczytać jednego atykułu z kodkesu karnego. Gdyby tak było, nie byłoby sedziów tylko komputery. Trzeba przeczytac całosc, do tego ze zrozumieniem i rozsądkiem w głowie. Zalecam niektorym aby przestali sie bawić w prawników, kiedy nimi nie sa, bo to śmieszne.
Hava Nagila 21-04-2008 12:01
Jak widze , moj POST 15.03 ciagle nie jest przywrocony . Zastanawiam sie jaki byl cel usuniecia mojego komentarza ? Bardzo prosze szanowna redakcje o luzasadnienie usuniecia mojego komentarza .Czy ktokolwiek z redakcji jest w staniu wytlumaczyc mi to , w sposod logiczny i moze dluzszy niz kilka slow ??? Tresc ustawy KK art 196 cytuje wyzej , nie musicie sie na nia powolywac , akurat nie o ustawe tu chodzi .
~przedmiot dyskusji 21-04-2008 12:20
- czytam, że się przeniósł na inne tory. Po co rozważania na tematy religijne i czy się zamieściło lub nie czyjeś wypowiedzi? Artykuł dotyczy sprzedaży alkoholu OSOBIE NIELETNIEJ - i to jest ważne!!! Mam nadzieję, że decyzja Burmistrza Kowar zostanie utrzymana przez SKO, a przedsiębiorcy - i innym podobnym, którzy sprzedają alkohol w przypadkach, kiedy jest to zabronione - da do myślenia, że fakt sprzedaży alkoholu czyjemuś dziecku, to nie jest droga do nabicia kasy!
~Locke Do Havy 21-04-2008 14:22
Jak nadmieniłem na początku, nie czytałem treści przedmiotowego postu. Służyłem radą w zakresie ustawodastwa w tym temacie. Ostatni jestem od jakichkolwiek rozstrzygnięć, przytoczyłem jedynie suche przepisy. Pozdr.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Było o budowie obwodnicy Bolkowa

Co z tym SOR–em?

Tłumy drugiego dnia MFTU

PiS apeluje do mieszkańców

Giną woreczki na psie odchody

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
747
Tak
22%
Nie
75%
Nie mam zdania
3%