MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 9 lipca
im. Sylwii, Weroniki

Spór o ławkę na cmentarzu pod Szrenicą

Wiadomości: Szklarska Poręba
Piątek, 18 października 2013, 7:32
Aktualizacja: Sobota, 19 października 2013, 7:46
Autor: Mea
Fot. Mea
– Nagle dostaliśmy nakaz usunięcia ławki stojącej od trzech lat przy grobach naszych bliskich, mimo że do grobowca franciszkanów jest dojście z drugiej strony – skarży się Wiesława Bażan ze Szklarskiej Poręby. – Według regulaminu między nagrobkami musi być przejście i nie wolno go grodzić lub zastawiać – wyjaśnia Robert Szawłowski, kierownik Miejskiego Zakładu Gospodarki Lokalowej w Szklarskiej Porębie.

Gdy Wiesława Bażan przyszła na cmentarz przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego na nagrobku bliskich zobaczyła kartkę z informacją, że powinna zgłosić się do MZGL-u, który zarządza nekropolia.

- Okazało się, że chodzi o ławkę, którą jak twierdzono w MZGL-u ustawiłam na ścieżce i mam ją usunąć. Na moje pytanie, dlaczego mam to zrobić usłyszałam odpowiedź, że ksiądz chce tędy przechodzić do grobowca franciszkanów. Trzy lata temu, gdy stawaliśmy tę ławkę nikt nie zgłaszał problemu. Jest bowiem dojście do grobowca z drugiej strony. Inne ławki też stoją na przejściach i bardziej przeszkadzają, ale usunąć trzeba naszą – mówił Wiesława Bażan.

Od roku nowym proboszczem parafii Bożego Ciała w Szklarskiej Porębie jest Zygmunt Mikołajczyk, który zgłosił problem z przejściem do MZGL-u. – Dojście do zbiorowego grobowca franciszkanów musi być w linii prostej. Od drugiej strony jest dojście, ale pod górkę – argumentuje proboszcz Zygmunt Mikołajczyk.
Dotychczasowa droga do grobowca była dłuższa, nierówna i pokryta trawą oraz błotem. Od strony grobów rodziny Bażan jest bliższe dojście, bezpośrednio z utwardzonej alejki cmentarnej.

- Miejsca między grobami służą do przechodzenia. Z regulaminu cmentarza wynika, że nie mogą być zastawiane ławkami. Jeśli mamy zgłoszenie o utrudnieniu w dojściu do innych grobów, to musimy interweniować. Ponadto obok tej ławki, wmurowanej w podłoże, jest dodatkowo przymocowana kratka, by nikt nie mógł tędy przejść. Najpierw powinno się zapytać zarządcy cmentarza, czy można w takim miejscu postawić tzw. element małej architektury. W tej sytuacji ławka stoi w poprzek przejścia i zostanie przez nas usunięta, jeśli nie zrobią tego jej właściciele – twierdzi Robert Szawłowski.

Ogłoszenia

Czytaj również

Niewybuch w Złotoryi

Inwestycje drogowe w powiecie bolesławieckim

Spotkanie z prezydentem Andrzejem Dudą

Komentarze (47) Dodaj komentarz

~ 18-10-2013 8:28
Nawet na cmentarzach sie nienawidza.....
~sarna 18-10-2013 8:35
Oglądając zdjęcia widzę że można było ławkę postawić w innym miejscu a nie na samej ścieżce robiąc w ten sposób sobie prywatną posesję
~Wasyl 18-10-2013 8:49
Właściciele celowo postawili tę ławkę by "nikt im tam nie łaził". Widać to jak byk. To miejsce publiczne i nie powinno się go tak grodzić. To podobna sytuacja jak na zatłoczonej plaży. Denerwuje nas to że ludzie stawiają sobie parawany tak by nikt obok nie przeszedłi by dojść do brzegu. Nie wolno tak robić. Nie rozumiem dlaczego właściciele wogóle ciąną tu jeszcze prasę... Po co? By wyjść na jeszcze większych buców niż są? A poza tym... Jeśli najbardiej poczytny portal w mieście na pierwszej stronie zajmuje się takimi bzdetami to albo świadczy to o portalu... Albo o mieście...
~& 18-10-2013 9:08
To tylko mała ilustracja tego co dzieje się w tym pseudo-mieście rządzonym przez pseudo-burmistrza, gdzie ludzie się nienawidzą a jeśli coś ich łączy, to tylko chęć dokopania komuś innemu.
~ed 18-10-2013 9:14
jak nigdy popieram tu księdza, szkoda że nie zrobili płotu na 2 m z furtką na zamek. ludziom na cmentarzach to czasem odwala, grodzą te groby jakby chcieli twierdze zrobić, a o posprzątaniu sobie przypominają raz w roku.
~ 18-10-2013 9:26
Trzeba było nie stawiać ławki na ścieżce to by nie było problemu, to że do tej pory nikt nie zgłosił problemu nie znaczy że go nie było, wielu ludzi na pewno miało kłopot z przejściem tamtędy, ale nie zgłaszali tego, bo mają mnóstwo innych spraw na głowach, dobrze że ktoś się w końcu zabrał za porządki na naszych cmentarzach bo to co tam się dzieje to woła o pomstę do nieba! Panuje totalna samowola i bezmyślność.
~mec 18-10-2013 9:39
z artykulu wynika ze tylko ksiadz ma problem lepiej przejsc po suchym niz po trawie tam pod gorke tu po czystych schodkach i kostce.Widać że utrzymane nie tylko z okazji 1 listopada.Ma dojście ale chce tędy i już.rozkaz wykonać. Szkoda mi tych ludzi.
~PRAWO 18-10-2013 10:00
Teren między grobami może być zagospodarowany za pozwoleniem Administratora cmentarza !!!!! Jeśli była samowolka poczyniona przez "POKRZYWDZONYCH LUDZI", to trzeba ją ukrócić ! Proszę przeczytać Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 2008 roku ! Nieznajomość prawa nie usprawiedliwia !
~Blądimać 18-10-2013 10:08
Zupełnie się Bażanowej w głowie pokotłowało. Ewidentnie widać egoistyczne nastawienie tych ludzi do społeczeństwa. Najpierw była ławka, ale i tak łazili, no to co, wkopali jeszcze kratkę i teraz to nawet ksiądz w sutannie się nie prześlizgnie - hi hi hi.
~Blądimać 18-10-2013 10:11
Przyznać trzeba, że ławka piękna :)
~mec 18-10-2013 10:12
PRAWO-zgadza się ale powinno dotyczyć WSZYSTKICH równo.
~ 18-10-2013 10:35
Bo to chwila zadumy powinna być, a nie rozsiadanie sie na ławkach... Może jeszcze stolik, meblościankę i telewizor?
~tenor 18-10-2013 10:36
Trzy lata ławka nikomu nie przeszkadzała , przyszedł nowy ksiądz i wymyślił po co chodzić lekko pod górkę , jak możną iści prosto ... zatem zniszczyć wszystko to co ludzie zbudowali ... co za cynizm i krótkowzroczność ,czy nie stoi to w sprzeczności z kanonami wiary ....bo jak tak dalej pójdzie , kościół został wzniesiony na wzgórzu , to czy teraz społeczeństwo ??? będzie musiało zafundować temu wygodnemu pasterzowi wyciąg ???
~18 sqandal 18-10-2013 10:41
..... dziwne te ludzie ( wlasciciele ławki ) zrobili zle i jeszcze czują się pokrzywdzeni ,powinno dać się im 3 dni jak nie wezmą tej ławki to poprostu usunąc przez firme i obciązyc kosztami wlascicieli > Dość samowoli , porządek musi byc i ............ i kropka.
~baldachim 18-10-2013 10:53
ksiondz kce i tak być musi !!!! Niebawem zażąda lektyki i czerech parafian i tak będzie !!!! Tych czterech to do niesienia lektyki - tak dla wyjaśnienia. Do 18-10-2013 10:36 | ~tenor | - oczywisćie że wyciąg będzie ! Kanapa wyczepiana, podgrzewana, 8osobowa, A bo co !!!!
~mec 18-10-2013 10:59
proponuję kwestę 1 listopada na budowę wyciągu do kościoła .Powrót na nartach jest z górki.
~Toto 18-10-2013 11:19
nie no może niech sobie jeszcze komórki zrobią na cmentarzu, albo stojaki na rowery przy nagrobkach to teraz takie modne. W doopach sie poprzewracalo, teren cmentarza traktuja sobie jak wlasny ! moze co moze jeszcze łóżko niech zamontują ! Obraza boska.
~ 18-10-2013 11:23
Typowe polaczki, zagrodzić, uniemożliwić innym, BO TO MOJE MOJE I TYLKO MOJE!
~mec 18-10-2013 11:43
Toto- w doopach się poprzewracało prawie wszystkim w Szklarskiej Porębie bo tak jest w bardzo wielu miejscach.Niech się odezwie ktoś kto ma pozwolenie na postawienie ławeczki na tym cmentarzu.Ale szczerze.
~neutron 18-10-2013 11:47
Kolejna okazja, żeby dokopać księżom... Gdyby tak wszystkie problemy na cmentarzach z przejściami i zbyt małymi odległościami pomiędzy grobami opisywać to miejsca na reklamy by zabrakło ;) Szkoda słów, z igły widły, no ale skoro ogólnopolskie media srają na księży, to i jelonka nie może być gorsza... Proszę napisać jaka jest profesja Państwa Bażan ze Szklarskiej Poręby i przy okazji pochowanej przy spornej ławce osoby, to może i tu odnajdzie się kontekst całego tego "materiału prasowego"
~jadwigia 18-10-2013 11:55
w moim kraju takie rzeczy som nie do pomyslenia
~mec 18-10-2013 12:04
do sarna i neutron zdecyduj się sarna czy neutron
~ 18-10-2013 12:13
"Inne ławki też stoją na przejściach i bardziej przeszkadzają..." - klaszyczne wytłumaczenie POkrzywdzonej osoby
~ 18-10-2013 12:16
Do neutron: a czemu "sraja"? nie z powodu lawki, nie. Sa calkiem inne powody. Nie mieszaj, nie wrzucaj wszystkiego do jednego kotla.
~orkan 18-10-2013 12:40
Pokiego komu ławka na cmentarzu lepiej postawić wyrko od razu !! żeby można było nogi wyciągnąć
~neutron 18-10-2013 12:41
~mec - ale bystrzacha z ciebie... jeżeli po początku ip sądzisz, że to ta sama osoba pisze ;) pokonałeś własną percepcję ;P do nawiedzonej z niemiec: z tymi swoimi wpisami jesteś nudniejsza od katastrofy smoleńskiej. Może lepiej skonsultuj się z hydraulikiem lub introligatorem, bo na lekarza lub farmaceutę to dla ciebie już zdecydowanie za późno :D
~TEJOo 18-10-2013 12:44
Z tego co widzę na zdjęciach tą ławkę można było postawić o 1metr na lewo tam gdzie ten murek ławka by sobie stała i przejście by było ale polacy to zaborczy naród więc chcą mieć więcej miejsca dla siebie, pozatym i tak maja dużo miejsca obok tych grobów więc niech nie palą Jana bo sam pojadę i ją przestawię.
~maxxx 18-10-2013 12:49
Widać że ławkę perfidnie postawili na przejściu i jeszcze ten pozal sie boże plotek. Kolego Tempo na prawo tą ławkę na prawo
~ 18-10-2013 13:23
Święty spokój, jak to na cmentarzu...A Pan Proboszcz nie lubi mieć pod górkę!
~ciekawa 18-10-2013 13:30
~neutron: a co to za profesja? Bo mi wujek google nic nie podpowiedział :) A co do ławki .... to zdjęcia wyraźnie mówią o "charakterku" osoby skarżącej się.
~TEJOo 18-10-2013 14:31
no tak mój błąd chodziło mi o przestawienie tej ławeczki na prawo , nawet bardziej by tam pasowała ale wtedy by nie przeszkadzała w przejściu a to by przeszkadzało skarżącym się.
~jakitaki 18-10-2013 14:38
no cóż, widać, że pokrzywdzeni, to buractwo w czystej postaci, ławkę mogli umieścić przy murku albo od strony głównego traktu, gdzie krzaczki sobie rosną, nikomu nie wadząc. Cmentarz to miejsce szczególne, gdzie lokalizacja grobów wymaga w wielu sytuacjach od żyjących, choć minimum empatii, życzliwości. Tu tego zabrakło.
~Toto 18-10-2013 15:54
zabawne jak piszący tutaj rozmawiają sami ze sobą ! xD Pożałowania godne, ale mniejsza o to. Co wy macie do księży ? to po to jest regulamin żeby go przestrzegać, a nie tylko dla wygody księdza ale i też innych odwiedzających nekropolię. A argumenty że może sobie iść dookoła, to żaden argument, równie dobrze by mogli tak zagrodzić ich grób, że sami musieli by chodzić dookoła, ale wtedy by napisali do gazety jak to bardzo są pokrzywdzeni. Buractwo tutej wychodzi z każdej mańki.
~neutron 18-10-2013 16:04
Właśnie nie wiem co to za profesja i pewnie nie miałoby to żadnego znaczenia, gdyby nie to, że po drugiej stronie jest akurat ksiądz. Idę o zakład, że gdyby o przejście upomniał się jakiś tam lekarz, prawnik, czy choćby znany lokalny przedsiębiorca ze Szklarskiej Poręby, to tego "artykułu" po prostu by nie było. I tu jest sedno tego absurdu. No ale wystarczy, że w tekście pojawi się choćby pośrednie odniesienie do Kościoła, księży, czy wiernych, to od razu odzywa się ta nawiedzona baba z Niemiec i inni frustraci, którzy za wszelkie zło w swoim życiu i na świecie obwiniają Kościół. Media ogólnopolskie tak już się wycwaniły, że choćby sprawa nie dotyczyła w ogóle Kościoła, to poprzez sam tytułu artykułu, czy lead potrafią przyciągnąć i sprowokować wszystkich sfrustrowanych klikaczy...
~:-) 18-10-2013 16:28
Ojej, po co sie gordza na cmentarzach ? i po co lawka i plotek drewniany jest postawiony na przejsciu, przeciez cmentarz to nie poseje prywatne gdzie trzeba sie ogradzac, miejsce publiczne.... a moze najlepiej postawic 2m drewniany plot...
~ 18-10-2013 16:47
oczywiście usunąć ławkę i płotek...co to prywatna posesja...do jasnej ......ludziom się we łbach poprzewracało od tej demokracji a stąd już cieńka linia do ANARCHII
~xd 18-10-2013 17:14
ten ochydny BAZAN celowo tak postawił ławke aby nikt mu nie chodził a teraz niech d... nie zawraca ze kaza mu ją rozebrać , jak jej nie rozbierze to sam to zrobie
~mec 18-10-2013 18:56
Ludzie opamiętajcie się,zieje od Was nienawiścią w każdą stronę jak od smoka wawelskiego ogniem.A przykazania mówią.............Do widzenia DOBRZY ludzie.
Piipi Jelonkowa 18-10-2013 19:10
..do - [~Sarna ] .. masz racje ! ..ZOBACZ ! ..nawet placze Niebo nad takim balaganem cmentarnym ! /..patrz.zdj.nr.01 /
~kabum 18-10-2013 20:25
http://www.youtube.com/watch?v=wjgDnLwKHZM - jakoś mi się z tym skojarzyło... ;)
~ast 18-10-2013 21:13
Proponuję państwu zbulserwowanym ;-) zasieki model ala obóz koncentracyjny tylko nie wiem czy energetyka robi przyłącza na cmentarzu.
~tusia 18-10-2013 22:22
Jak zwykle samowolka a potem wielkie pretensje szkoda że jeszcze parasola koło tej ławki nie postawili
~ 18-10-2013 22:30
ast, wystarczy użyć elektrycznego pastucha, akurat akumulatory do skrzyneczki w ławeczce się zmieszczą :D
~memento 19-10-2013 6:41
...a może by tak wreszcie zrobić generalny "porządek" na cmentarzu, niezależnie od tego, kto jakie ma nazwisko i profesję??? Jeżeli MZGL(czytaj: pan kierownik Szawłowski i Jego drużyna) nie mają pomysłu jak to zrobić, to podrzucam pomysł, aby wybrać się do PIECHOWIC na cmentarz komunalny.... można??? wystarczy tylko chcieć.... Po co na cmentarzu płotki, ogrodzenia ???, chociaż tam powinniśmy być RÓWNI ;)) MEMENTO MORI !!!
~XX 19-10-2013 8:47
Przeciez jest tyle miejsa ,zeby dojsc z drugiej strony i po co tyle szumu? Moze za malo Ojczulkowi dajä na tace i spör gotowy ! Nie jest to szlak turystyczny ,gdzie przewija sie masa turystöw -NIE PRZESADZAJMY .Fakt ,ze nie powinni postawic tego plotka -ALE -ALE
~ 19-10-2013 13:02
Jo mom ale nie dom. Bo nie wazne czyje co je, wazne wszycko co je moje.
~ 3-11-2013 21:38
Oj o.Zygmuncie jeszcze nie tylko cmentarz!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Prezydent na Polanie Jakuszyckiej

Trwa budowa punktu widokowego

Mobilizacja przed II turą

Droga rowerowa w budowie

Biuro Rzeczy Znalezionych w Bolesławcu

Sonda

Przed nami II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Kto ma większe szanse na wygraną?

Oddanych
głosów
2163
Andrzej Duda
40%
Rafał Trzaskowski
55%
Nie wiem
5%