MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Spór o kopyto, czyli wrześniowy skandal

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 28 sierpnia 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 28 sierpnia 2007, 20:18
Autor: ROB
Fot. UM
Kontrowersyjny plakat obchodów święta miasta i niespełnienie oczekiwań fanów zespołu Brainstorm.

Święto miasta jeszcze się na dobre nie zaczęło, a już wzbudza emocje. Negatywne.
Srogo zawiedli się ci, którzy spodziewali się czytelnego plakatu, związanego ze stolicą Karkonoszy. Przedstawia on, w formie obrazka z komiksu, ludzkie nogi oraz kopyto. Poniżej jest napis „Wrzesień Jeleniogórski 2007”.

– To jeden z najgorszych plakatów Września Jeleniogórskiego od wielu lat – mówi Grażyna Malczuk, radna i kanclerz Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze. – Mógłby być reklamą firmy obuwniczej lub farmaceutycznej, reklamującej lek na żylaki. Patrząc na te nogi ma się wrażenie, że trzeba pochylić głowę.

Jak twierdzi, mało kto może skojarzyć, że kopyto jest kopytem jelenia. – Bardziej kojarzy mi się z kopytem diabelskim. To byłby dobry plakat na juwenalia, gdzie pewne rzeczy można potraktować z przymrużeniem oka, ale nie na takie święto – mówi Grażyna Malczuk. – Wiem, że o gustach się nie rozmawia, ale ten plakat po prostu nie spełnia swojego zadania.

– Dla mnie przedstawia on pożar w zoo – ironizuje Miłosz Sajnog ze Wspólnego Miasta. – Tylko, że w naszym mieście nie ma zoo, więc nie widzę związku z Jelenią Górą.

Podobne opinie wyrażali też radni z innych ugrupowań. W efekcie grupa rajców zwróci się do prezydenta z prośbą o przedstawienie procedury powstania tego plakatu.

Autorem projektu jest artysta z Kopańca Andrzej Jędrocha. Nie udało nam się z nim jednak skontaktować. – Pan Andrzej nie mieszka tutaj od roku. Z tego co wiem, przebywa w Irlandii – usłyszeliśmy dzwoniąc pod adres, który jest podany na stronie urzędu miasta.

– W czwartek odbędzie się konferencja prasowa w sprawie Września Jeleniogórskiego. Zaproszono na nią osoby związane z organizacją imprezy. Będzie można szczegółowo wypytać, co autor chciał przekazać w swojej pracy – powiedziano nam w urzędzie miasta.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, jaki był zamysł autora. Litery ułożone są wzorem napisów z Gwiazdnych Wojen. W połączeniu z nogami mają symbolizować jeleniogórski deptak. A kopyto rzeczywiście należy do jelenia. I wszystko jasne.
(ROB)

UM JELENIA GÓRA
Oficjalny plakat Września Jeleniogórskiego. Zdjęcie pochodzi ze strony www.jeleniagora.pl

<b> The Jet Set zamiast Brainstrom
To nie koniec zaskakujących niespodzianek związanych ze świętem miasta. Podczas koncertu otwierającego imprezę nie będzie hucznie zapowiadanej łotewskiej gwiazdy rocka &#8211; Brainstorm. &#8211; Muzycy nieoczekiwanie zerwali kontrakt. To było niezależne od nas, ich przyjazd firmowała agencja z Warszawy &#8211; poinformowała Katarzyna Młodawska, naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta w Jeleniej Górze. &#8211; Zamiast Brainstorm wystąpią The Jest Set oraz Danzel.
Pierwsza z tych grup reprezentowała Polskę podczas tegorocznego konkursu Eurowizji, ale nie zakwalifikowała się do finału. Danzel swego czasu także chciał wystąpić w tej imprezie pod biało-czerwoną flagą, jednak odpadł już w krajowych eliminacjach.

Ogłoszenia

Czytaj również

Nowe zasady kontroli drogowej  

O rozpadających się górach

Święto Białej Laski

Komentarze (161) Dodaj komentarz

~kazet 28-08-2007 20:22
No słabiutki ten plakat... a kopytko może symbolizować bydło, którego z pewnością nie będzie brakowało na tej imprezie ;)
~kazet 28-08-2007 20:22
No słabiutki ten plakat... a kopytko może symbolizować bydło, którego z pewnością nie będzie brakowało na tej imprezie ;)
~popis 28-08-2007 20:27
a dla mnie to kopytko ... to jakiś stojący za tym wszystkim osioł.
~popis 28-08-2007 20:27
a dla mnie to kopytko ... to jakiś stojący za tym wszystkim osioł.
~fatal 28-08-2007 20:27
Brainstrom – zawsze uważałem że ZSRR to kolebka rock & roll'a a pomysł na plakat niezły, choć grafika trochę kiepska
~zmiana dekoracji 28-08-2007 20:27
kto za te ewidentne fanaberie urzędasów zapłaci? Panie prezydencie – albo zmień pan tych "promotorów" naszego miasta, którzy właściwie za nasze pieniądze promują jakiegoś niewydarzonego "artystę", albo każ pan zwrócić pieniądze, które tak bezmyślnie i bezczelnie wydają. Niech sobie w domciu te "dzieła" podziwiają na własny koszt.
~fatal 28-08-2007 20:27
Brainstrom – zawsze uważałem że ZSRR to kolebka rock & roll'a a pomysł na plakat niezły, choć grafika trochę kiepska
~zmiana dekoracji 28-08-2007 20:27
kto za te ewidentne fanaberie urzędasów zapłaci? Panie prezydencie – albo zmień pan tych "promotorów" naszego miasta, którzy właściwie za nasze pieniądze promują jakiegoś niewydarzonego "artystę", albo każ pan zwrócić pieniądze, które tak bezmyślnie i bezczelnie wydają. Niech sobie w domciu te "dzieła" podziwiają na własny koszt.
~Agata 28-08-2007 20:30
plakat woła o pomstę nawet samego jelenia , dobrze że tego nie widział bo by uciekł w podskokach z Jelonki, kto siedział w jury ???chyba ktoś z obuwniczego hehe może z Pantofelka nie obrażając sklepu
~Agata 28-08-2007 20:30
plakat woła o pomstę nawet samego jelenia , dobrze że tego nie widział bo by uciekł w podskokach z Jelonki, kto siedział w jury ???chyba ktoś z obuwniczego hehe może z Pantofelka nie obrażając sklepu
~bez imienia 28-08-2007 20:31
No to chyba jakas komisja miala wplyw na wybor plakatu? czy moze autor zaprojetowal i zmusil kogos do jego zatwierdzenia ;/ Zreszta jak juz w atrykule wspomniano...gust jak d*** kazdy ma swoja :) innym moze sie spodobac a innym nie teraz sie skarzyc... pozdrawiam
~bez imienia 28-08-2007 20:31
No to chyba jakas komisja miala wplyw na wybor plakatu? czy moze autor zaprojetowal i zmusil kogos do jego zatwierdzenia ;/ Zreszta jak juz w atrykule wspomniano...gust jak d*** kazdy ma swoja :) innym moze sie spodobac a innym nie teraz sie skarzyc... pozdrawiam
~malwinka 28-08-2007 20:38
no nie tak bardzo wszystko jasne bo i po co litery z Gwiezdych Wojen?a gdzie pozostale 3 nogi jelenia? a czemu ten jelen taki bojacy i chowa sie za kobitka?faktycznie niezbyt ten plakat udany...
~malwinka 28-08-2007 20:38
no nie tak bardzo wszystko jasne bo i po co litery z Gwiezdych Wojen?a gdzie pozostale 3 nogi jelenia? a czemu ten jelen taki bojacy i chowa sie za kobitka?faktycznie niezbyt ten plakat udany...
~łał 28-08-2007 20:38
gratulacje dla Wydziału Promocji Miasta!!!
~łał 28-08-2007 20:38
gratulacje dla Wydziału Promocji Miasta!!!
~bary33 28-08-2007 20:44
co jest z tymi radnymi? są upośledzeni umysłowo? coż za kretyńskie skojarzenia? kompleksy?
~bary33 28-08-2007 20:44
co jest z tymi radnymi? są upośledzeni umysłowo? coż za kretyńskie skojarzenia? kompleksy?
~plastyk 28-08-2007 20:50
Panie prezydencie znowu jajo! Trafnie to ujął p.R.Prystrom w "Nowinach Jeleniogórskich", mówiąć o głębokiej prowincji i subtelności pastucha.Wiadomo, że na Akademii Ekonomicznej w Jeleniej Górze i Akademii Służb Dyplomatycznych w Świeradowie nie uczą estetyki, ale uczą do jasnej...,na co warto wydawać publiczne pieniądze!!!
~plastyk 28-08-2007 20:50
Panie prezydencie znowu jajo! Trafnie to ujął p.R.Prystrom w "Nowinach Jeleniogórskich", mówiąć o głębokiej prowincji i subtelności pastucha.Wiadomo, że na Akademii Ekonomicznej w Jeleniej Górze i Akademii Służb Dyplomatycznych w Świeradowie nie uczą estetyki, ale uczą do jasnej...,na co warto wydawać publiczne pieniądze!!!
~ja:D 28-08-2007 20:55
łał..danzel,the jet set..takie gwiazdy i nasza jg??:D
~ja:D 28-08-2007 20:55
łał..danzel,the jet set..takie gwiazdy i nasza jg??:D
~kwa 28-08-2007 21:01
A jakby rzadzil Kusiak przyjechalby Westbam!
~kwa 28-08-2007 21:01
A jakby rzadzil Kusiak przyjechalby Westbam!
~milka 28-08-2007 21:07
moim zdaniem to właśnie jest plakat z pomysłem bo choć raz nie ma na środku ogromniastego jelenia czy kamieniczki,jeśli ktoś nie potrafi odczytać czegoś tak czytelnego to chyba kompletnie nie ma wyobraźni.a jeśli chodzi o żylaki to kto je ma...?jeleń?;)sprawa pożaru też pozostaje do wyjaśnienia;)
~milka 28-08-2007 21:07
moim zdaniem to właśnie jest plakat z pomysłem bo choć raz nie ma na środku ogromniastego jelenia czy kamieniczki,jeśli ktoś nie potrafi odczytać czegoś tak czytelnego to chyba kompletnie nie ma wyobraźni.a jeśli chodzi o żylaki to kto je ma...?jeleń?;)sprawa pożaru też pozostaje do wyjaśnienia;)
~questions 28-08-2007 21:10
Cudownie...Ręce opadają...Dlaczego jesteśmy skazani na błazenadę i ignorowanie potrzeb z zakresu szeroko pojętej rozrywki.Czy raz w roku nie można "zakontraktować" jakiejś mega gwiazdy i urządzić prawdziwy koncert?Idę o zakład z każdym, że lepsi artyści estradowi omijają Jelonkę szerokim łukiem,a imprezy z cyklu "spęd na lotnisku" pojawiają się tylko dzięki wakacjom lub ich zakończeniu.
~questions 28-08-2007 21:10
Cudownie...Ręce opadają...Dlaczego jesteśmy skazani na błazenadę i ignorowanie potrzeb z zakresu szeroko pojętej rozrywki.Czy raz w roku nie można "zakontraktować" jakiejś mega gwiazdy i urządzić prawdziwy koncert?Idę o zakład z każdym, że lepsi artyści estradowi omijają Jelonkę szerokim łukiem,a imprezy z cyklu "spęd na lotnisku" pojawiają się tylko dzięki wakacjom lub ich zakończeniu.
~wsiowy socrealizm magiczny 28-08-2007 21:41
ma jak widać w urzędzie miasta zagorzałych sympatyków i sponsorów.. ale nie wszystko stracone: można odciąć dolną część i rozklejać na mieście tylko napis. a odciętą górę całego nakładu sprzedać na makulaturę, kasę wysłać 'artyście' do irlandii. bo tak utalentowany gość to przecież nie na zmywak wyjechał, tylko na jakiś kurs mistrzowski rysunku się zapisał, a to kosztuje kupę siana. a swoją drogą może faktycznie jak zauważa radna malczuk, to nie jest kopyto jelenia tylko diabelskie? jarek kaczyński też niedawno mowił, że szatany są wśród nas, więc wszystko by się zgadzalo...
~wsiowy socrealizm magiczny 28-08-2007 21:41
ma jak widać w urzędzie miasta zagorzałych sympatyków i sponsorów.. ale nie wszystko stracone: można odciąć dolną część i rozklejać na mieście tylko napis. a odciętą górę całego nakładu sprzedać na makulaturę, kasę wysłać 'artyście' do irlandii. bo tak utalentowany gość to przecież nie na zmywak wyjechał, tylko na jakiś kurs mistrzowski rysunku się zapisał, a to kosztuje kupę siana. a swoją drogą może faktycznie jak zauważa radna malczuk, to nie jest kopyto jelenia tylko diabelskie? jarek kaczyński też niedawno mowił, że szatany są wśród nas, więc wszystko by się zgadzalo...
~pepe 28-08-2007 21:46
a specow od kultury to my mamy z lat dawnych,starych i bez polotu ale z tupetem i dawnymi nawykami,nagórnie i kempiście przekonanych,że ho,ho...
~pepe 28-08-2007 21:46
a specow od kultury to my mamy z lat dawnych,starych i bez polotu ale z tupetem i dawnymi nawykami,nagórnie i kempiście przekonanych,że ho,ho...
~tolo 28-08-2007 21:55
nie czepiajcie się artysty,i nie pytajcie,co chciał powiedzieć.Zapytajcie urzędników od kultury o ten wybor.Może są inne racje,niż artystyczne? Teraz tyle jest ważnych rzeczy,a gust ,jak gust.Ważne jest to,co za plakatem !
~tolo 28-08-2007 21:55
nie czepiajcie się artysty,i nie pytajcie,co chciał powiedzieć.Zapytajcie urzędników od kultury o ten wybor.Może są inne racje,niż artystyczne? Teraz tyle jest ważnych rzeczy,a gust ,jak gust.Ważne jest to,co za plakatem !
~do plastyk 28-08-2007 21:56
nie przesadzaj , inie cytuj tego toksycznego Pana.Tyle złych słów zostało przez Niego napisane i wypowiedziane że przez najbliższe kilkanaście lat elita intelektualna Jeleniej Góry będzie musiała prostować, i tłumaczyć. Kiedy p. Prystrom wyprowadza się do Bolesławca ?
~do plastyk 28-08-2007 21:56
nie przesadzaj , inie cytuj tego toksycznego Pana.Tyle złych słów zostało przez Niego napisane i wypowiedziane że przez najbliższe kilkanaście lat elita intelektualna Jeleniej Góry będzie musiała prostować, i tłumaczyć. Kiedy p. Prystrom wyprowadza się do Bolesławca ?
~??? 28-08-2007 22:10
a kiedy ma byc to cale swieto miasta i te koncerty????
~??? 28-08-2007 22:10
a kiedy ma byc to cale swieto miasta i te koncerty????
~eee...? 28-08-2007 22:37
Nie chcę nikogo obrażać ale,no sorry...the Jet set? Danzel?? błagam...to już lepiej jakaś jeleniogórska kapela^^
~eee...? 28-08-2007 22:37
Nie chcę nikogo obrażać ale,no sorry...the Jet set? Danzel?? błagam...to już lepiej jakaś jeleniogórska kapela^^
~aite 28-08-2007 22:42
no najlepsza byłaby doda albo mandaryna;–))
~aite 28-08-2007 22:42
no najlepsza byłaby doda albo mandaryna;–))
~Czy 28-08-2007 22:47
nie przesadzacie z tym plakatem? W porownaniu do dotychczasowych nie jest zly! To tylko plakat!
~Czy 28-08-2007 22:47
nie przesadzacie z tym plakatem? W porownaniu do dotychczasowych nie jest zly! To tylko plakat!
~;) 28-08-2007 22:58
Ludzie spojrzcie prawdzie w oczy,bedzie coraz gorzej,bo wiekszosc wartosciowych ludzi uciekla z tego miasta i tak szybko nie wroci,nie ma po co i do czego...Jezeli miasto nie radzi sobie z takim swietem i zamiast promocji mamy posmiewisko z tandetnym zespolem dla malolatow,to moze niech sie pobija w piers,ze nie zatrudnili jakiejs firmy,ktora za te same pieniadze mogla by przygotowac swietna imprezke i zrobic dobra reklame dla miasta.A co do tego "bydla",to racja,przy takiej tandecie tyko bydlo bedzie sie bawic...:D:D:D
~;) 28-08-2007 22:58
Ludzie spojrzcie prawdzie w oczy,bedzie coraz gorzej,bo wiekszosc wartosciowych ludzi uciekla z tego miasta i tak szybko nie wroci,nie ma po co i do czego...Jezeli miasto nie radzi sobie z takim swietem i zamiast promocji mamy posmiewisko z tandetnym zespolem dla malolatow,to moze niech sie pobija w piers,ze nie zatrudnili jakiejs firmy,ktora za te same pieniadze mogla by przygotowac swietna imprezke i zrobic dobra reklame dla miasta.A co do tego "bydla",to racja,przy takiej tandecie tyko bydlo bedzie sie bawic...:D:D:D
~marl 28-08-2007 22:58
Też mi skandal – o to właśnie chodzi – jakby był normalny z jelonkiem i napisem to nikt by go nie zauważył – a tak będzie o nim i o mieście głośniej – to jest promocja.
~marl 28-08-2007 22:58
Też mi skandal – o to właśnie chodzi – jakby był normalny z jelonkiem i napisem to nikt by go nie zauważył – a tak będzie o nim i o mieście głośniej – to jest promocja.
~wizjoner 28-08-2007 22:59
Ci ludzie na plakacie, to obecna ekipa rządząca Jelenią Górą, którą przegania rozjuszony jeleń, tak rozjuszony tym, co się dzieje,że z niecierpliwości stoi na jednej nodze.
~wizjoner 28-08-2007 22:59
Ci ludzie na plakacie, to obecna ekipa rządząca Jelenią Górą, którą przegania rozjuszony jeleń, tak rozjuszony tym, co się dzieje,że z niecierpliwości stoi na jednej nodze.
~sponsor 28-08-2007 23:01
Mniemam Milka, że jakby jakiś "artysta" sportretował w ten sposób Ciebie, była byś "cała w skowronkach"? Każdy pacykarz wmawia swym krytykom, że właśnie oglądają to, co chcą widzieć, choć w rzeczywistości sam nie wie, co nabazgrał. Jaki koń jest – każdy widzi i proszę ludziom płacącym za ten bohomaz nie wmawiać, że za własne pieniądze otrzymali towar, za jaki byli gotowi zapłacić.
~sponsor 28-08-2007 23:01
Mniemam Milka, że jakby jakiś "artysta" sportretował w ten sposób Ciebie, była byś "cała w skowronkach"? Każdy pacykarz wmawia swym krytykom, że właśnie oglądają to, co chcą widzieć, choć w rzeczywistości sam nie wie, co nabazgrał. Jaki koń jest – każdy widzi i proszę ludziom płacącym za ten bohomaz nie wmawiać, że za własne pieniądze otrzymali towar, za jaki byli gotowi zapłacić.
~chlebak 28-08-2007 23:08
plakat dobry ale dla artystów a nie dla zwykłych zjadaczy chleba trzeba powołać komisję śledczą do zbadania tej sprawy...
~chlebak 28-08-2007 23:08
plakat dobry ale dla artystów a nie dla zwykłych zjadaczy chleba trzeba powołać komisję śledczą do zbadania tej sprawy...
~Agnes 28-08-2007 23:30
Ten artysta powinien projekt plakatu najpierw opublikować na łamach Jelonki, tutaj my wszyscy ocenilibyśmy dzieło, czy nadaje się na plakat czy też nie, a jak tak, to co w nim ewentualnie można byłoby zmienić, dodać, jaką grafiką miałby być wykonany. Patrząc na ten plakat widzę wiarę idącą w niedzielę do kościoła, tylko mi ta noga jelenia nie pasuje...
~Agnes 28-08-2007 23:30
Ten artysta powinien projekt plakatu najpierw opublikować na łamach Jelonki, tutaj my wszyscy ocenilibyśmy dzieło, czy nadaje się na plakat czy też nie, a jak tak, to co w nim ewentualnie można byłoby zmienić, dodać, jaką grafiką miałby być wykonany. Patrząc na ten plakat widzę wiarę idącą w niedzielę do kościoła, tylko mi ta noga jelenia nie pasuje...
~ktos 28-08-2007 23:37
to jak bedzie ten denzel czy nie i gdzie i o ktorej Pozdrawiam
~ktos 28-08-2007 23:37
to jak bedzie ten denzel czy nie i gdzie i o ktorej Pozdrawiam
~Stefan112 28-08-2007 23:42
Słaby plakat i marny program imprez, ale szczególne "oklasky" dla Wydziału Promocji UM za The Jest Set oraz Danzel. Muzyka w sam raz dla chłoptasi w dresach i panienek w białych kozaczkach. Żenada.
~Stefan112 28-08-2007 23:42
Słaby plakat i marny program imprez, ale szczególne "oklasky" dla Wydziału Promocji UM za The Jest Set oraz Danzel. Muzyka w sam raz dla chłoptasi w dresach i panienek w białych kozaczkach. Żenada.
~ed 29-08-2007 0:07
plakat pierwsza klasa, sprawił to co powinien zrobić plakat – wzbudzil zainteresowanie, jeszcze nigdy nie mówiło sie o plakacie reklamującym Wrzesień, gratuluje pomysłu.
~ed 29-08-2007 0:07
plakat pierwsza klasa, sprawił to co powinien zrobić plakat – wzbudzil zainteresowanie, jeszcze nigdy nie mówiło sie o plakacie reklamującym Wrzesień, gratuluje pomysłu.
~greg 29-08-2007 6:41
Plakat kiepski, zwłaszcza w porównaniu do ubiegłych lat, choć może sam pomysł ciekawy. Gorzej z wykonaniem. Ale denzel i jet–set ???????? (celowo z małej litery). Łolaboga !!!!!!!!!!!! Co to ma być ? Szopka dla dresiarzy. Gratuluję Ratuszowi – genialne pomysły ma ekipa Obrębalskiego. Ciekawe czy starym zwyczajem pod sceną będzie ogrodzony sektor dla siedzących Vipów – tylko wówczas zebrałbym się aby zaszczycić owo mega–kulturalne–wydarzenie i osobiście "podziękować" włodarzom miasta. Ż E N A D A !!!!!!!!
~greg 29-08-2007 6:41
Plakat kiepski, zwłaszcza w porównaniu do ubiegłych lat, choć może sam pomysł ciekawy. Gorzej z wykonaniem. Ale denzel i jet–set ???????? (celowo z małej litery). Łolaboga !!!!!!!!!!!! Co to ma być ? Szopka dla dresiarzy. Gratuluję Ratuszowi – genialne pomysły ma ekipa Obrębalskiego. Ciekawe czy starym zwyczajem pod sceną będzie ogrodzony sektor dla siedzących Vipów – tylko wówczas zebrałbym się aby zaszczycić owo mega–kulturalne–wydarzenie i osobiście "podziękować" włodarzom miasta. Ż E N A D A !!!!!!!!
~do czytających JELONKĘ 29-08-2007 7:43
PAMIĘTAJCIE ŻE NAJWIĘCEJ DRĄ JAPĘ CI CO NAJMNIEJ ZROBILI DLA JELENIEJ GÓRY.Do roboty lenie.
~do czytających JELONKĘ 29-08-2007 7:43
PAMIĘTAJCIE ŻE NAJWIĘCEJ DRĄ JAPĘ CI CO NAJMNIEJ ZROBILI DLA JELENIEJ GÓRY.Do roboty lenie.
~balsam 29-08-2007 8:07
jak dla mnie, plakat przedstawia kolejkę do kwiaciarni.
~balsam 29-08-2007 8:07
jak dla mnie, plakat przedstawia kolejkę do kwiaciarni.
~do Agnes i malkontentów 29-08-2007 8:28
Wam to żaden plakat się nie będzie podobać, bo jesteście zgrają malkontentów, potrafiących tylko krzyczeć.
~do Agnes i malkontentów 29-08-2007 8:28
Wam to żaden plakat się nie będzie podobać, bo jesteście zgrają malkontentów, potrafiących tylko krzyczeć.
~kwa 29-08-2007 8:48
Nie lepiej bylo wspierac lokalnych artystow i im zlecic prace a nie komus kto dorabia w Irlandii.
~kwa 29-08-2007 8:48
Nie lepiej bylo wspierac lokalnych artystow i im zlecic prace a nie komus kto dorabia w Irlandii.
~nicpoń 29-08-2007 8:57
Co ten plakat ma wspólnego z zoo. Miłosz S to chyba sam jest zoo ( z ograniczoną odpowiedzialnością). Ludzie kto to jest??? Innym zagadnieniem jest nawiązanie do Gwiezdnych wojen! Chyba chol... widziałem inny film – ani napis ani tło nie pasuje. Rozumiem wenę artystyczną lecz jeśli pod takim kątem będą wyglądały prace nad logo i (na pewno) plakatem z okazji 900 to już to widzę. W związku z tym ponownie proponuję na przyszłoroczne logo – Jelenia na kółkach "wykręcającego" 9. Trudno będzie tego nie zauważyć, i po wsze czasy będą pamiętać mieszkańcy JG jak również turyści – taki będzie ubaw.
~nicpoń 29-08-2007 8:57
Co ten plakat ma wspólnego z zoo. Miłosz S to chyba sam jest zoo ( z ograniczoną odpowiedzialnością). Ludzie kto to jest??? Innym zagadnieniem jest nawiązanie do Gwiezdnych wojen! Chyba chol... widziałem inny film – ani napis ani tło nie pasuje. Rozumiem wenę artystyczną lecz jeśli pod takim kątem będą wyglądały prace nad logo i (na pewno) plakatem z okazji 900 to już to widzę. W związku z tym ponownie proponuję na przyszłoroczne logo – Jelenia na kółkach "wykręcającego" 9. Trudno będzie tego nie zauważyć, i po wsze czasy będą pamiętać mieszkańcy JG jak również turyści – taki będzie ubaw.
~jery 29-08-2007 10:18
oj gdzie te czasy ,Rubik , Małgorzata Walewska ,plejada gwiazd z gornej półki, nie mowiąc juz o prowadzącym Delągu ktory wprawdzie pomylil Jelenia Gorę z Zieloną . I mozna było "nagornie i kempiście" powtórzę za pepe, dać nam jeleniogórzanom pokaz godziwej rozrywki . A na dzis działania " nagórne i kempiste "to chyba zemsta zza grobu Pana Kusiaka . Nie na darmo sie mowi o koniecznym przewietrzeniu tut. Wydziału Kultury.
~jery 29-08-2007 10:18
oj gdzie te czasy ,Rubik , Małgorzata Walewska ,plejada gwiazd z gornej półki, nie mowiąc juz o prowadzącym Delągu ktory wprawdzie pomylil Jelenia Gorę z Zieloną . I mozna było "nagornie i kempiście" powtórzę za pepe, dać nam jeleniogórzanom pokaz godziwej rozrywki . A na dzis działania " nagórne i kempiste "to chyba zemsta zza grobu Pana Kusiaka . Nie na darmo sie mowi o koniecznym przewietrzeniu tut. Wydziału Kultury.
~no i miałem rację 29-08-2007 10:43
Jakoś tak parę miesięcy temu napisałem, że nagle się okaże, że braistorm nie przyjedzie a w zamian wystąpi ktoś inny... Chyba zacznę wróżyć zarobkowo...
~no i miałem rację 29-08-2007 10:43
Jakoś tak parę miesięcy temu napisałem, że nagle się okaże, że braistorm nie przyjedzie a w zamian wystąpi ktoś inny... Chyba zacznę wróżyć zarobkowo...
~joanna 29-08-2007 11:10
Cieszę się już na plakat w przyszłym roku! I nawet wiem kto musi być jego autorem. Ten plakat zaprojektuje z pewnością wybitny znawca sztuki plakatu – Robert Prystrom, ponieważ sądząc z jego artykułu w "Nowinach" zna się na plakatach tak jak nikt!
~joanna 29-08-2007 11:10
Cieszę się już na plakat w przyszłym roku! I nawet wiem kto musi być jego autorem. Ten plakat zaprojektuje z pewnością wybitny znawca sztuki plakatu – Robert Prystrom, ponieważ sądząc z jego artykułu w "Nowinach" zna się na plakatach tak jak nikt!
~kuba ramsztajn 29-08-2007 11:29
Szkoda, że do rozgrywek "politycznych", które tak naprawdę są istotą niewybrednego ataku Roberta Prystroma na wszystko co związane z urzedem miejskim i osoba prezydenta Obrebalskiego, użyto plakatu, pastwiąc także nad jego autorem. Ozywiona dyskusja dowodzi, że plakat budzi emocje i porywa wyobrażnią interpretatorów dzieła, jakim jest plakat. Myślę, że Robert Prystrom po prostu pomylił plakat z afiszem wyborczym. Klase tego pierwszego charakteryzuje chwytliwy pomysl, skrót myślowy, czytelna estetyka i forma graficzna. I tym akurat tegoroczny plakat sie broni. Afisz zaś informuje co i jak, by nie trzeba bylo o niczym mysleć, niczego kojarzyć. Szcżęściem efekt jest porządany. Dyskusja rozgorzała.
~kuba ramsztajn 29-08-2007 11:29
Szkoda, że do rozgrywek "politycznych", które tak naprawdę są istotą niewybrednego ataku Roberta Prystroma na wszystko co związane z urzedem miejskim i osoba prezydenta Obrebalskiego, użyto plakatu, pastwiąc także nad jego autorem. Ozywiona dyskusja dowodzi, że plakat budzi emocje i porywa wyobrażnią interpretatorów dzieła, jakim jest plakat. Myślę, że Robert Prystrom po prostu pomylił plakat z afiszem wyborczym. Klase tego pierwszego charakteryzuje chwytliwy pomysl, skrót myślowy, czytelna estetyka i forma graficzna. I tym akurat tegoroczny plakat sie broni. Afisz zaś informuje co i jak, by nie trzeba bylo o niczym mysleć, niczego kojarzyć. Szcżęściem efekt jest porządany. Dyskusja rozgorzała.
~LL 29-08-2007 11:37
Plakat jest świetny! Prosty, czytelny, niezwykle wyrazisty, a przede wszystkim – wpisujący się w nurt sztuki współczesnej – z którą do zapoznania się serdecznie zachęcam, gdyż pozwoli to nabrać dystansu, wyrobić sobie pewne zdanie i dopiero wtedy – ocenić tę pracę! Plakat rzeczywiście jest wieloznaczny, ale bardzo odważny i zwracający uwagę! przy tym – bardzo dowcipny – poprzez zgrabne wplecenie kopytka! Może wreszcie poprzez tego typu przedsięwzięcia uda nam się wyjść z pewnej mentalnej zaściankowości?
~LL 29-08-2007 11:37
Plakat jest świetny! Prosty, czytelny, niezwykle wyrazisty, a przede wszystkim – wpisujący się w nurt sztuki współczesnej – z którą do zapoznania się serdecznie zachęcam, gdyż pozwoli to nabrać dystansu, wyrobić sobie pewne zdanie i dopiero wtedy – ocenić tę pracę! Plakat rzeczywiście jest wieloznaczny, ale bardzo odważny i zwracający uwagę! przy tym – bardzo dowcipny – poprzez zgrabne wplecenie kopytka! Może wreszcie poprzez tego typu przedsięwzięcia uda nam się wyjść z pewnej mentalnej zaściankowości?
~Joanna Mielech 29-08-2007 11:55
Najbardziej przykra jest sprawa, ze "Nowiny Jeleniogórskie" za pieniądze publikują artykuły, obraźliwe dla osób, które nie mogą odpłacić tym samym, bo być może nie mają pieniędzy na swoją prasową obronę. Fascynuje mnie afera z plakatem, zastanawiam się, czym artysta obraził mieszkańców i dlaczego ten plakat jest antyreklamą? Może ktoś mi wyjaśni? Są Państwo oburzeni, że jeleń chowa się z tyłu za ludźmi. A niby jak postępuje prawdziwy Jeleń? Czemu ktoś dopatruje się w kopytku nóżki diabelskiej? Czyżby wiedział jak Diabeł wygląda? A może Państwo wstydzą się w ogóle Jelenia w herbie? I stąd ten problem? Poza tym to kapitalne, że plakat wywołuje tyle sporów i interpretacji. Bo nawet te absurdalne próby interpretacji prostego chyba przekazu dowodzą, że sztuka ma wielką siłę! Szanuję artystę za jego nowe spojrzenie na banalny temat. Cieszę się, że Wrzesień w tym roku to nie zwyczajowe przedstawienie pędzącego jelenia ze Śnieżką i Ratuszem w tle. Tym razem jest inaczej. Jeleń zszedł z gór i przyszedł na swoje święto. Nieśmiało, ale uczestniczy w imprezach Września. To przecież urocze?
~Joanna Mielech 29-08-2007 11:55
Najbardziej przykra jest sprawa, ze "Nowiny Jeleniogórskie" za pieniądze publikują artykuły, obraźliwe dla osób, które nie mogą odpłacić tym samym, bo być może nie mają pieniędzy na swoją prasową obronę. Fascynuje mnie afera z plakatem, zastanawiam się, czym artysta obraził mieszkańców i dlaczego ten plakat jest antyreklamą? Może ktoś mi wyjaśni? Są Państwo oburzeni, że jeleń chowa się z tyłu za ludźmi. A niby jak postępuje prawdziwy Jeleń? Czemu ktoś dopatruje się w kopytku nóżki diabelskiej? Czyżby wiedział jak Diabeł wygląda? A może Państwo wstydzą się w ogóle Jelenia w herbie? I stąd ten problem? Poza tym to kapitalne, że plakat wywołuje tyle sporów i interpretacji. Bo nawet te absurdalne próby interpretacji prostego chyba przekazu dowodzą, że sztuka ma wielką siłę! Szanuję artystę za jego nowe spojrzenie na banalny temat. Cieszę się, że Wrzesień w tym roku to nie zwyczajowe przedstawienie pędzącego jelenia ze Śnieżką i Ratuszem w tle. Tym razem jest inaczej. Jeleń zszedł z gór i przyszedł na swoje święto. Nieśmiało, ale uczestniczy w imprezach Września. To przecież urocze?
~do pajaca wyzej 29-08-2007 12:03
PODOBAC NAM SIE BEDZIE WTEDY,KIEDY BEDZIEMY MOGLI NIE TYLKO JAKO MIESZKANCY SAMI GO WYBRAC ALE I Z CZEGO.W TAKIEJ SYTUACJI MIASTO MOGLO OGLOSIC KONKURS I POZWOLIC WSZYSTKIM WLACZYC SIE DO AKCJI:)A ROZUMIEM,ZE TWOJE NOGI MAJA COS WSPOLNEGO Z TYMI NA PLAKACIE I DLATEGO TAK GO BRONISZ...
~do pajaca wyzej 29-08-2007 12:03
PODOBAC NAM SIE BEDZIE WTEDY,KIEDY BEDZIEMY MOGLI NIE TYLKO JAKO MIESZKANCY SAMI GO WYBRAC ALE I Z CZEGO.W TAKIEJ SYTUACJI MIASTO MOGLO OGLOSIC KONKURS I POZWOLIC WSZYSTKIM WLACZYC SIE DO AKCJI:)A ROZUMIEM,ZE TWOJE NOGI MAJA COS WSPOLNEGO Z TYMI NA PLAKACIE I DLATEGO TAK GO BRONISZ...
~dziordzio 29-08-2007 12:11
Taaaaa jasne ciekawe ile wypalił lub wypił przy projektowaniu tego czegoś co przypomina nie wiem co szkaradaaaaa... parę kresek i wszyscy mają się tym zachwycać, już ładniejsze wzorki maluje na śniegu... i przekaż też jest jasny a także i uroczy buahahahaha nara z tym plakatem! Żadnego przekazu nie widzę na nim, wymazałem nazwę i pokazałem znajomym z innych miast... śmiech potężny. Gratuluję lipnego pomysłu...
~dziordzio 29-08-2007 12:11
Taaaaa jasne ciekawe ile wypalił lub wypił przy projektowaniu tego czegoś co przypomina nie wiem co szkaradaaaaa... parę kresek i wszyscy mają się tym zachwycać, już ładniejsze wzorki maluje na śniegu... i przekaż też jest jasny a także i uroczy buahahahaha nara z tym plakatem! Żadnego przekazu nie widzę na nim, wymazałem nazwę i pokazałem znajomym z innych miast... śmiech potężny. Gratuluję lipnego pomysłu...
~nicpoń do LL 29-08-2007 12:12
Proszę o głębsze wyjaśnienie i analizę,zwłaszcza w kontekście mojej niewiedzy o sztuce współczesnej. Z mojej perspektywy nie widzę nic szczególnego u ww dzieła. Pomijam kwstię pt. "Co autor chciał powiedzieć", uważam natomiast (chyba jak większość oglądających) że sztuka w głównej mierze winna być skierowana jest na odbiorcę, nie natomiast na wyrażanie swoich poglądów przez artystę zwłaszcza za publiczne pieniądze. Oczywiście nie mam nic przeciw twórczości autora, natomiast nie uważam (podkreślam ososbiście) by ten plakat był najlepszym do promowania września jeleniogórskiego. Co do mentalnej zaściankowości ..... pozostawiam to pod rozwagę innym.
~nicpoń do LL 29-08-2007 12:12
Proszę o głębsze wyjaśnienie i analizę,zwłaszcza w kontekście mojej niewiedzy o sztuce współczesnej. Z mojej perspektywy nie widzę nic szczególnego u ww dzieła. Pomijam kwstię pt. "Co autor chciał powiedzieć", uważam natomiast (chyba jak większość oglądających) że sztuka w głównej mierze winna być skierowana jest na odbiorcę, nie natomiast na wyrażanie swoich poglądów przez artystę zwłaszcza za publiczne pieniądze. Oczywiście nie mam nic przeciw twórczości autora, natomiast nie uważam (podkreślam ososbiście) by ten plakat był najlepszym do promowania września jeleniogórskiego. Co do mentalnej zaściankowości ..... pozostawiam to pod rozwagę innym.
~do Joanny Mielech 29-08-2007 12:51
Może mi Pani zdradzi, jakie zioła Pani pali? Też chciałbym mieć taką wizję...
~do Joanny Mielech 29-08-2007 12:51
Może mi Pani zdradzi, jakie zioła Pani pali? Też chciałbym mieć taką wizję...
~bono 29-08-2007 13:22
Jak zobaczylem ten plakat to od razu sie zorientowalem o co chodzi. Jak ktos nie zalapal, to naprawde jest niedorozwiniety. Czy w tym miescie mieszkaja same niedorozwoje? Dlaczego taka impreza ma byc kierowana do najwiekszych tlukow w tym miescie? Ruszcie czasami glowa!!! Nie wszystko musi byc podane na tacy!!! Chcociaz z drugiej strony patrzac na propozycje zespolow ktore maja wystapic, to ten plakat jest zdecydowanie za bardzo inteligentny... Rece opadaja
~bono 29-08-2007 13:22
Jak zobaczylem ten plakat to od razu sie zorientowalem o co chodzi. Jak ktos nie zalapal, to naprawde jest niedorozwiniety. Czy w tym miescie mieszkaja same niedorozwoje? Dlaczego taka impreza ma byc kierowana do najwiekszych tlukow w tym miescie? Ruszcie czasami glowa!!! Nie wszystko musi byc podane na tacy!!! Chcociaz z drugiej strony patrzac na propozycje zespolow ktore maja wystapic, to ten plakat jest zdecydowanie za bardzo inteligentny... Rece opadaja
~Krystyna 29-08-2007 13:44
Jestem stara,nie znam sie na sztuce ,i po przeczytaniu tych opini zgadzam sie z wizjonerem.Zperspektywy lat,powiem tylko ,zenada i mnie napewno to nie imponuje.Atak w na marginesie to kto zdecydowal o tym wlasnie plakacie.nazwisko prosze.
~Krystyna 29-08-2007 13:44
Jestem stara,nie znam sie na sztuce ,i po przeczytaniu tych opini zgadzam sie z wizjonerem.Zperspektywy lat,powiem tylko ,zenada i mnie napewno to nie imponuje.Atak w na marginesie to kto zdecydowal o tym wlasnie plakacie.nazwisko prosze.
~do bono 29-08-2007 14:19
Drogi bono– skoro taki wyskoki jest stul tego plakatu– nie dla tłuków i niedorozwiniętych to wytłumacz mi jet set i danzela! to też sztuka wysoka i nie dla niedorozwiniętych. hmm. Krem na żylaki–świetne
~do bono 29-08-2007 14:19
Drogi bono– skoro taki wyskoki jest stul tego plakatu– nie dla tłuków i niedorozwiniętych to wytłumacz mi jet set i danzela! to też sztuka wysoka i nie dla niedorozwiniętych. hmm. Krem na żylaki–świetne
~do bono 29-08-2007 14:20
Jak plakat może być inteligentny?! Zanim coś napiszesz, może zastanów się, czy ruszanie głową w Twoim wykonaniu faktycznie przyniesie efekt, jakiego oczekujesz... tzn. dorozwinięty i nie dla tłuków...
~do bono 29-08-2007 14:20
Jak plakat może być inteligentny?! Zanim coś napiszesz, może zastanów się, czy ruszanie głową w Twoim wykonaniu faktycznie przyniesie efekt, jakiego oczekujesz... tzn. dorozwinięty i nie dla tłuków...
~BonTon 29-08-2007 14:48
Chetnie udzielam sie w dyskusjach dotyczacych naszego miasta, teraz tez bm chcial, ale poziom opisanych w artykule zespolow artystycznych jak i plakatu jest tak mierny ze nie bede znizal sie piszac na ich temat. GRATULACJE OBREBALSKI... ktory to juz raz?
~BonTon 29-08-2007 14:48
Chetnie udzielam sie w dyskusjach dotyczacych naszego miasta, teraz tez bm chcial, ale poziom opisanych w artykule zespolow artystycznych jak i plakatu jest tak mierny ze nie bede znizal sie piszac na ich temat. GRATULACJE OBREBALSKI... ktory to juz raz?
~bo miejsce jelenia 29-08-2007 14:51
jest z tylu! Ludzie, az strach sie bac pomyslec co to bedzie z plakatem na 900 lecie J.G.!!
~bo miejsce jelenia 29-08-2007 14:51
jest z tylu! Ludzie, az strach sie bac pomyslec co to bedzie z plakatem na 900 lecie J.G.!!
~paweł 29-08-2007 14:55
plakat jest po prostu nijaki i brzydki, a wyłącznie przez tą swoją "nijakowatość" wzbudza zainteresowanie– "coś takiego" przeciętnie uzdolnione dziecko wymyśliłoby i narysowało, Wszystkie buble można nazwać współczesną sztuką
~paweł 29-08-2007 14:55
plakat jest po prostu nijaki i brzydki, a wyłącznie przez tą swoją "nijakowatość" wzbudza zainteresowanie– "coś takiego" przeciętnie uzdolnione dziecko wymyśliłoby i narysowało, Wszystkie buble można nazwać współczesną sztuką
~do bono 29-08-2007 15:06
"Bono" Szkoda klawiatury i palców .Większośc ludzkości wolałaby jelenia na rykowisku o zachodzie słońca , przy stawie z dwoma łabędziami tańczącymi discopolo. Ci którzy myślą , że plakat nie może być inteligentny i uważają , że jest to reklama maści na żylaki , niech sobie tą maścią wysmarują żylaki na mózgu . Plakat z założenia ma informować , intrygować i zmuszać do myślenia , co czyni doskonale . Ręce opadają . ~gemba
~do bono 29-08-2007 15:06
"Bono" Szkoda klawiatury i palców .Większośc ludzkości wolałaby jelenia na rykowisku o zachodzie słońca , przy stawie z dwoma łabędziami tańczącymi discopolo. Ci którzy myślą , że plakat nie może być inteligentny i uważają , że jest to reklama maści na żylaki , niech sobie tą maścią wysmarują żylaki na mózgu . Plakat z założenia ma informować , intrygować i zmuszać do myślenia , co czyni doskonale . Ręce opadają . ~gemba
~pstryk do PP 29-08-2007 16:07
Szanowny Panie, przeczytałam Pana tekst w Nowinach i jestem w szoku. Dlatego od tej pory bedę pisać nie Panie, a panie Prystromie. Zwroty w stylu "kretyński koncept i prymitywny plakat" – nie wiem co pan ma na mysli i chyba interesuje pana tylko to jak dokopać ale bez uzasadnień. Dlaczego wypowiada pan swoje zdanie o sztuce w taki sposób? Jezeli bym pana widziala na otwarciu wystaw to bym uwierzyla, że zna sie pan tyci na sztuce, ale niestety zamiast bywać i dyskutować, siedzi pan zapewne w domu i knuje. Chamstwem jest także to, że pisze pan coś o "nepotyzmie, ciemnych kombinacjach" ale nie ma pan dowodów a wiec pustosłowie.Proponuje jeszcze prześledzic historie takiej dziedziny sztuki jak plakat i moze wtedy sie pan douczy, a na naukę nigdy nie jest zbyt późno wiec wierzę w pana. Natomiast zupelnym skandalem jest, że Nowiny wydrukowaly tak prymitywny w doborze słów i stylu tekst. Dziennikarze Nowin, to obciach, że tam pracujecie. Na koniec. Retoryka pana, panie Prystrom jest podobna do tej Kaczo–Lepperskiej, a zwrot w stylu BMW to ten sam, który powiedział Ojciec Rydzyk na słynnych taśmach. Teraz juz wiem, skąd czerpie pan wzorce odnośnie sztuki, szanowny panie Prystrom. Im dłużej piszę tym bardziej mam ochote pisac pana nazwisko małą literą dlatego to juz koniec mojego wywodu. Jesli spotkam pana panie prystrom w BWA to podejde i sie przywitam. Prosze sie bac bo nie zna pan dnia i godziny. "Widmo krąż nad Jelenią Górą. Widmo obskuranctwa i bałwaństwa!" to pana słowa. Prosze uważnie przeczytać i spojrzeć w lustro przy goleniu.Skoro pan obraża w artykule to i pojadę po panu panie ... prystrom.
~pstryk do PP 29-08-2007 16:07
Szanowny Panie, przeczytałam Pana tekst w Nowinach i jestem w szoku. Dlatego od tej pory bedę pisać nie Panie, a panie Prystromie. Zwroty w stylu "kretyński koncept i prymitywny plakat" – nie wiem co pan ma na mysli i chyba interesuje pana tylko to jak dokopać ale bez uzasadnień. Dlaczego wypowiada pan swoje zdanie o sztuce w taki sposób? Jezeli bym pana widziala na otwarciu wystaw to bym uwierzyla, że zna sie pan tyci na sztuce, ale niestety zamiast bywać i dyskutować, siedzi pan zapewne w domu i knuje. Chamstwem jest także to, że pisze pan coś o "nepotyzmie, ciemnych kombinacjach" ale nie ma pan dowodów a wiec pustosłowie.Proponuje jeszcze prześledzic historie takiej dziedziny sztuki jak plakat i moze wtedy sie pan douczy, a na naukę nigdy nie jest zbyt późno wiec wierzę w pana. Natomiast zupelnym skandalem jest, że Nowiny wydrukowaly tak prymitywny w doborze słów i stylu tekst. Dziennikarze Nowin, to obciach, że tam pracujecie. Na koniec. Retoryka pana, panie Prystrom jest podobna do tej Kaczo–Lepperskiej, a zwrot w stylu BMW to ten sam, który powiedział Ojciec Rydzyk na słynnych taśmach. Teraz juz wiem, skąd czerpie pan wzorce odnośnie sztuki, szanowny panie Prystrom. Im dłużej piszę tym bardziej mam ochote pisac pana nazwisko małą literą dlatego to juz koniec mojego wywodu. Jesli spotkam pana panie prystrom w BWA to podejde i sie przywitam. Prosze sie bac bo nie zna pan dnia i godziny. "Widmo krąż nad Jelenią Górą. Widmo obskuranctwa i bałwaństwa!" to pana słowa. Prosze uważnie przeczytać i spojrzeć w lustro przy goleniu.Skoro pan obraża w artykule to i pojadę po panu panie ... prystrom.
~Rysmen 29-08-2007 16:18
Taa.. Plakat jest no taki sobie ale poco sie czepiać ludzie moze nie pisze jakie będa imprezy no ale.. poco siać zament o jakieś kopyto... Ktoś miał Pomysł i wylali to na papier Kopyto symbolizuje diabła a nie jelenia &lt;lol2&gt; niemoge poprostu z ludzkiej głupoty... Plakat moze nie informuje nas o imprezach ani o niczym, ale napis przypomina nam o wrześniu a to że są na nim nogi to oznacza ze to jest impreza publiczna. kłucić sie bo komuś sie plakat niepodoba jak sie niepodoba to niepatrz gdyby ktoś chciał wiedzieć co bedzie sie działo to by poszukał a nie kłucił sie bo mi sie plakat niepodoba zróbcie lepszy a nie komentujcie ;] Pzdr
~Rysmen 29-08-2007 16:18
Taa.. Plakat jest no taki sobie ale poco sie czepiać ludzie moze nie pisze jakie będa imprezy no ale.. poco siać zament o jakieś kopyto... Ktoś miał Pomysł i wylali to na papier Kopyto symbolizuje diabła a nie jelenia &lt;lol2&gt; niemoge poprostu z ludzkiej głupoty... Plakat moze nie informuje nas o imprezach ani o niczym, ale napis przypomina nam o wrześniu a to że są na nim nogi to oznacza ze to jest impreza publiczna. kłucić sie bo komuś sie plakat niepodoba jak sie niepodoba to niepatrz gdyby ktoś chciał wiedzieć co bedzie sie działo to by poszukał a nie kłucił sie bo mi sie plakat niepodoba zróbcie lepszy a nie komentujcie ;] Pzdr
~Plakat 29-08-2007 16:54
jest fajny, swiezy, a nie jakies pseudo bohomazy ktore byly dotychczas – mi sie tam podoba. A czesc z czytelnikow powinna pojsc do lekarza chyba i popytac, czy ich skojarzenia sa normalne...
~Plakat 29-08-2007 16:54
jest fajny, swiezy, a nie jakies pseudo bohomazy ktore byly dotychczas – mi sie tam podoba. A czesc z czytelnikow powinna pojsc do lekarza chyba i popytac, czy ich skojarzenia sa normalne...
~fantom 29-08-2007 16:57
plakat byłby lepszy gdyby na pierwszy rzut oka był bardziej czytelny, gdyż czytelność to główna siła plakatu, a nogi jelenia trzeba na nim "szukać" zwłaszcza że zasłaniają ją damskie kopytka :) liternictwo też jakby z innej bajki; ogólnie fajny pomysł i brak dopracowania
~fantom 29-08-2007 16:57
plakat byłby lepszy gdyby na pierwszy rzut oka był bardziej czytelny, gdyż czytelność to główna siła plakatu, a nogi jelenia trzeba na nim "szukać" zwłaszcza że zasłaniają ją damskie kopytka :) liternictwo też jakby z innej bajki; ogólnie fajny pomysł i brak dopracowania
~tommy 29-08-2007 17:33
A mi plakat się podoba. Coś, co wychodzi poza schemat "kamieniczki i jesienne liście klonowca" ;) Noga jelenia to takie mrugnięcie oka do mieszkańców i ludzi, którzy znają miasto. Plakat jest wyrazisty, łatwo zauważalny, i dobrze, że wzbudza kontrowersje, bo o to właśnie chodzi.
~tommy 29-08-2007 17:33
A mi plakat się podoba. Coś, co wychodzi poza schemat "kamieniczki i jesienne liście klonowca" ;) Noga jelenia to takie mrugnięcie oka do mieszkańców i ludzi, którzy znają miasto. Plakat jest wyrazisty, łatwo zauważalny, i dobrze, że wzbudza kontrowersje, bo o to właśnie chodzi.
~Bure 29-08-2007 18:45
Chciałbym się spytać wszystkie osoby które napisały, że plakat jest dobry, głęboki itd. czy aby na pewno? Piszecie, że spełnia swoje zadanie, przyciąga uwagę, ale niestety w negatywny sposób, w rezultacie odstraszając ludzie. Inną sprawą jest interpretacja plakatu. Nie będę się rozpisywał nad intencjami autora, bo to jego sprawa, ważne jest jak ludzie go odbierają, a odbierają go jako reklamę sklepu obuwniczego, albo maści na żylaki, nie Września Jeleniogórskiego. Brakuje tu jakiegoś symbolu Września i miasta, niektórzy mogą się burzyć, że przecież jest noga "jelenia", ale noga jelenia nie jest symbolem miasta.Zaraz odezwą się osoby twierdzący, że plakat posiada tak głęboki przekaz że większość ludzi go nie zrozumie, a przecież Wrzesień Jeleniogórski nie jest imprezą tylko dla "wybranych", więc plakat powinien byś zrozumiały dla wszystkich. Zgodzę się, że nie powinno to być sztampowe, czyli kamieniczki z jeleniem, ale bez przesady. Ogólnie ludzie odpowiedzialni za promocję zawalili sprawę, pozostawię do samodzielnego przemyślenia kwestię czy tylko nie mieli gustu,czy może dostali za mało pieniędzy z miasta, albo po prostu te pieniądze rozkradli, jednak jakakolwiek byłaby przyczyna uważam że powinni ponieść konsekwencje swoich czynów. Jeśli chodzi o plakat na 900–cio lecie Jeleniej Góry to jak nic się nie zmieni będziemy mieli zielony napis 900 (odniesienie do Matrix'a) z Bolesławem Krzywoustym trzymającym włócznię, miecz czy inną bron w ręce w tle (oczywiście będzie widać tylko dłoń).
~Bure 29-08-2007 18:45
Chciałbym się spytać wszystkie osoby które napisały, że plakat jest dobry, głęboki itd. czy aby na pewno? Piszecie, że spełnia swoje zadanie, przyciąga uwagę, ale niestety w negatywny sposób, w rezultacie odstraszając ludzie. Inną sprawą jest interpretacja plakatu. Nie będę się rozpisywał nad intencjami autora, bo to jego sprawa, ważne jest jak ludzie go odbierają, a odbierają go jako reklamę sklepu obuwniczego, albo maści na żylaki, nie Września Jeleniogórskiego. Brakuje tu jakiegoś symbolu Września i miasta, niektórzy mogą się burzyć, że przecież jest noga "jelenia", ale noga jelenia nie jest symbolem miasta.Zaraz odezwą się osoby twierdzący, że plakat posiada tak głęboki przekaz że większość ludzi go nie zrozumie, a przecież Wrzesień Jeleniogórski nie jest imprezą tylko dla "wybranych", więc plakat powinien byś zrozumiały dla wszystkich. Zgodzę się, że nie powinno to być sztampowe, czyli kamieniczki z jeleniem, ale bez przesady. Ogólnie ludzie odpowiedzialni za promocję zawalili sprawę, pozostawię do samodzielnego przemyślenia kwestię czy tylko nie mieli gustu,czy może dostali za mało pieniędzy z miasta, albo po prostu te pieniądze rozkradli, jednak jakakolwiek byłaby przyczyna uważam że powinni ponieść konsekwencje swoich czynów. Jeśli chodzi o plakat na 900–cio lecie Jeleniej Góry to jak nic się nie zmieni będziemy mieli zielony napis 900 (odniesienie do Matrix'a) z Bolesławem Krzywoustym trzymającym włócznię, miecz czy inną bron w ręce w tle (oczywiście będzie widać tylko dłoń).
~do współczesnych "artystek(ów) 29-08-2007 19:22
Może jelenia przedstawić w formie dojnej krowy? Niech symbolizuje taką właśnie krasulę – Jelenią Górę, którą doi kto tylko może, nie pytając właścicieli czy się na to zgadzają. Tak też można w interesujący, "artystyczny" sposób wyrażać sytuację, gdzie bez aprobaty szasta się naszymi pieniędzmi bez pytania nas o przyzwolenie.
~do współczesnych "artystek(ów) 29-08-2007 19:22
Może jelenia przedstawić w formie dojnej krowy? Niech symbolizuje taką właśnie krasulę – Jelenią Górę, którą doi kto tylko może, nie pytając właścicieli czy się na to zgadzają. Tak też można w interesujący, "artystyczny" sposób wyrażać sytuację, gdzie bez aprobaty szasta się naszymi pieniędzmi bez pytania nas o przyzwolenie.
~obserwator II 29-08-2007 20:10
miasto z komiksu to i plakat w formie komiksowej i nie wkładajcie tu mi kitu o sztuce współczesnej to jest kicz.A na konferencji prasowej prezydent wyjaśni nam ciemniaki co autor miał na myśli he he
~obserwator II 29-08-2007 20:10
miasto z komiksu to i plakat w formie komiksowej i nie wkładajcie tu mi kitu o sztuce współczesnej to jest kicz.A na konferencji prasowej prezydent wyjaśni nam ciemniaki co autor miał na myśli he he
~obsrerver 29-08-2007 21:31
hola, hola – to to autora do współczesnych artystek– a to sie właściciel Jeleniej Góry znalazł.A dlaczego to niby ciebie maja pytać o pozwolenie , a co ty utrzymujesz to miasto? A tych którym plakat sie podoba to co zwolnisz z podatków? Pokory troche proszę.
~obsrerver 29-08-2007 21:31
hola, hola – to to autora do współczesnych artystek– a to sie właściciel Jeleniej Góry znalazł.A dlaczego to niby ciebie maja pytać o pozwolenie , a co ty utrzymujesz to miasto? A tych którym plakat sie podoba to co zwolnisz z podatków? Pokory troche proszę.
~Stefek 29-08-2007 21:35
Małe pytanko do P. Katarzyny Młodawskiej. Czy w związku ze zmianą łotewskich artystów na bladą panienkę o marnym głosiku, występującą w towarzystwie ciemnoskórego chłopaka, Miasto, jako organizator, renegocjowało cenę tej imprezy?
~Stefek 29-08-2007 21:35
Małe pytanko do P. Katarzyny Młodawskiej. Czy w związku ze zmianą łotewskich artystów na bladą panienkę o marnym głosiku, występującą w towarzystwie ciemnoskórego chłopaka, Miasto, jako organizator, renegocjowało cenę tej imprezy?
~Sir 29-08-2007 21:42
Do piewcow dobrej jakosci powyzszego plakatu: – do jakich najlepszych tradycji polskiegoplaktu ow wlasnie sie odnosi? – jaki waszym zdaniem przekaz niesie ten oto plakat? – jaka informacje przekazuje (podstawowym celem plakatu jest informacja)? Czekam na odpowiedz eksperci?
~Sir 29-08-2007 21:42
Do piewcow dobrej jakosci powyzszego plakatu: – do jakich najlepszych tradycji polskiegoplaktu ow wlasnie sie odnosi? – jaki waszym zdaniem przekaz niesie ten oto plakat? – jaka informacje przekazuje (podstawowym celem plakatu jest informacja)? Czekam na odpowiedz eksperci?
~czytelniczka 29-08-2007 21:45
ja do Bure– odpowiadam– to jest dobry plakat.On sie musi sie wszystkim podobać.Nie ma takiego plakatu i nigdy nie będzie, żeby się podobał wszystkim.Nie przesadzaj z tym odstraszaniem.Kogo odstrasza? Żartujesz? I nie mów Bure za ludzi. Mów za siebie.Pozdro
~czytelniczka 29-08-2007 21:45
ja do Bure– odpowiadam– to jest dobry plakat.On sie musi sie wszystkim podobać.Nie ma takiego plakatu i nigdy nie będzie, żeby się podobał wszystkim.Nie przesadzaj z tym odstraszaniem.Kogo odstrasza? Żartujesz? I nie mów Bure za ludzi. Mów za siebie.Pozdro
~Tomasz 29-08-2007 22:06
do wszystkich pesymistów!!!moim zdaniem plakat jest ok, a wasze zdanie i tak mnie nie obchodzi. Tyle mam do powidzenia.
~Tomasz 29-08-2007 22:06
do wszystkich pesymistów!!!moim zdaniem plakat jest ok, a wasze zdanie i tak mnie nie obchodzi. Tyle mam do powidzenia.
~Stefek 29-08-2007 22:12
Z tej mieszaniny nóg i kopytek może w przyszłości wyłonić się jakiś uskrzydlony koń,nie,przepraszam – osioł. Wracając do odwołanego koncertu przez BRAINSTORM, to ktoś wciska nam "kit". Zespól ten nie mógł wystąpić w Jeleniej Górze, bowiem w tym czasie ma od dawna zaplanowany koncert w Moskwie,dzień wcześniej St. Petersburgu, dzień pożniej zaś w Wilnie.
~Stefek 29-08-2007 22:12
Z tej mieszaniny nóg i kopytek może w przyszłości wyłonić się jakiś uskrzydlony koń,nie,przepraszam – osioł. Wracając do odwołanego koncertu przez BRAINSTORM, to ktoś wciska nam "kit". Zespól ten nie mógł wystąpić w Jeleniej Górze, bowiem w tym czasie ma od dawna zaplanowany koncert w Moskwie,dzień wcześniej St. Petersburgu, dzień pożniej zaś w Wilnie.
~Stefek c.d. 29-08-2007 22:23
Planowana trasa koncertowa zespołu Brainstorm już od dawna widnieje na jego oficjalnej stronie, więc ktoś kto raczył nas informacją o jego występie na ziemii jeleniogórskiej świadomie wprowadzał nas odbiorców w błąd, zawyżając przy tym koszt tej imprezy. Mam nadzieję,że rozsądek i gospodarność organizatora – płatnika pozwoli na sensowne rozliczenie kosztów sobotniej imprezy.
~Stefek c.d. 29-08-2007 22:23
Planowana trasa koncertowa zespołu Brainstorm już od dawna widnieje na jego oficjalnej stronie, więc ktoś kto raczył nas informacją o jego występie na ziemii jeleniogórskiej świadomie wprowadzał nas odbiorców w błąd, zawyżając przy tym koszt tej imprezy. Mam nadzieję,że rozsądek i gospodarność organizatora – płatnika pozwoli na sensowne rozliczenie kosztów sobotniej imprezy.
~Młodawska go home! 29-08-2007 22:50
Do Stefka. To objazdowa impreza Festiwalu Piasta, jeżdżą z Jet Setem po dolnośląskich pipidówkach, zajadą i do nas. Całą trasę masz na plakatach! Miasto nie musi nic robić. Piwsko będzie się lało strumieniami. Cała ta "kowarska" promocja to wstyd!
~Młodawska go home! 29-08-2007 22:50
Do Stefka. To objazdowa impreza Festiwalu Piasta, jeżdżą z Jet Setem po dolnośląskich pipidówkach, zajadą i do nas. Całą trasę masz na plakatach! Miasto nie musi nic robić. Piwsko będzie się lało strumieniami. Cała ta "kowarska" promocja to wstyd!
~rada dla ekipy 29-08-2007 22:56
Młodawską trzeba zdjąć, ona szkodzi wizerunkowi prezydenta.
~rada dla ekipy 29-08-2007 22:56
Młodawską trzeba zdjąć, ona szkodzi wizerunkowi prezydenta.
~Żyć nie umierać 29-08-2007 23:18
Uwaga, najświeższe informacje! Na 900–lecie przyjedzie do nas Rolling Stones!!! A jak się nie uda, to będzie zespół BOYS (jak jakiś browar zapłaci).
~Żyć nie umierać 29-08-2007 23:18
Uwaga, najświeższe informacje! Na 900–lecie przyjedzie do nas Rolling Stones!!! A jak się nie uda, to będzie zespół BOYS (jak jakiś browar zapłaci).
~urzędnik 29-08-2007 23:43
ludzie co Wy z tym wysokim stylem i argumentem, że skoro rozmawiamy o TYM to już dobrze. O genitaliach na krzyżu też rozmawiano. Człowiek tańczący nago kankana w sali posiedzeń rady też by szokował. Tylko czy o to nam chodzi?
~urzędnik 29-08-2007 23:43
ludzie co Wy z tym wysokim stylem i argumentem, że skoro rozmawiamy o TYM to już dobrze. O genitaliach na krzyżu też rozmawiano. Człowiek tańczący nago kankana w sali posiedzeń rady też by szokował. Tylko czy o to nam chodzi?
~Tryton 29-08-2007 23:47
Ludzie to tylko plakat, co roku jest inny... w tym roku taki jaki widać, jednym się podoba drugim nie. W przyszłym roku będzie pewnie odwrotnie. No ale trudno, nie ma tak żeby w tak delikatnej materii jak sztuka trafić w gust wszystkim na raz. Zabawne i przerażające jest wykorzystywanie plakatu jako symbolu nieudolności obecnej władzy, bo komuś się on nie podoba... to jakaś farsa. Udolność lub nieudolność władzy nie mierzy się chyba liczbą zadowolonych z plakatów :P Ktoś po prostu rozpoczął chyba kampanię wyborczą licząc że obecny prezydent będzie kandydował do sejmu. Dyskusja na tyle postów o plakacie, jakby jakość artystyczna tego plakatu miała jakiekolwiek znaczenie dla tego miasta... w przyszłym roku będzie inny plakat a za następne trzy plakaty nikt już o tym pamiętał nie będzie. Troszkę luzu Panowie i Panie :)
~Tryton 29-08-2007 23:47
Ludzie to tylko plakat, co roku jest inny... w tym roku taki jaki widać, jednym się podoba drugim nie. W przyszłym roku będzie pewnie odwrotnie. No ale trudno, nie ma tak żeby w tak delikatnej materii jak sztuka trafić w gust wszystkim na raz. Zabawne i przerażające jest wykorzystywanie plakatu jako symbolu nieudolności obecnej władzy, bo komuś się on nie podoba... to jakaś farsa. Udolność lub nieudolność władzy nie mierzy się chyba liczbą zadowolonych z plakatów :P Ktoś po prostu rozpoczął chyba kampanię wyborczą licząc że obecny prezydent będzie kandydował do sejmu. Dyskusja na tyle postów o plakacie, jakby jakość artystyczna tego plakatu miała jakiekolwiek znaczenie dla tego miasta... w przyszłym roku będzie inny plakat a za następne trzy plakaty nikt już o tym pamiętał nie będzie. Troszkę luzu Panowie i Panie :)
~jak w adresie 30-08-2007 3:08
Do observera: Z pokorą winni podejść do sprawy ci, co szastają publicznymi pieniędzmi. Według Twojego pojęcia np wszyscy graficiarze, którzy bazgrolą po murach, są artystami i każdy musi aprobować ich pacykarstwo? Niechże ten "artysta" produkuje się na wystawach sponsorowanych przez swoich fanów, ale niech nikt nie zmusza innych do finansowania jego hobby. Nie jestem właścicielem tego miasta, ale i Ty nim nie jesteś, więc jakim prawem żądasz ode mnie czy od innych jego mieszkańców, aby obowiązkowo godzić się na czyjeś fanaberie.
~jak w adresie 30-08-2007 3:08
Do observera: Z pokorą winni podejść do sprawy ci, co szastają publicznymi pieniędzmi. Według Twojego pojęcia np wszyscy graficiarze, którzy bazgrolą po murach, są artystami i każdy musi aprobować ich pacykarstwo? Niechże ten "artysta" produkuje się na wystawach sponsorowanych przez swoich fanów, ale niech nikt nie zmusza innych do finansowania jego hobby. Nie jestem właścicielem tego miasta, ale i Ty nim nie jesteś, więc jakim prawem żądasz ode mnie czy od innych jego mieszkańców, aby obowiązkowo godzić się na czyjeś fanaberie.
~do Joanny Mielech 30-08-2007 6:27
Brawo Pani Joanno. Zgadzam się i wielu tu zgadza się z Pani opinią. A pozostałymi obraźliwymi tekstami, niech się Pani nie przejmuje, bo to tylko kretykanci.
~do Joanny Mielech 30-08-2007 6:27
Brawo Pani Joanno. Zgadzam się i wielu tu zgadza się z Pani opinią. A pozostałymi obraźliwymi tekstami, niech się Pani nie przejmuje, bo to tylko kretykanci.
~mkmal 30-08-2007 7:48
A tak na poważnie – kto to jest ten denzel i to drugie coś? Bo o ile wiem, że wykonują muzykę raczej z dolnej półki to nie mam pojęcia kto to jest i z jakiego kraju pochodzi... Skoro miał nas reprezentować na eurowizji... I bez żartów – ja naprawdę tego nie wiem. Swoją drogą mało mnie to też interesuje ale "gwiazdy" to raczej chyba nie są, prawda?
~mkmal 30-08-2007 7:48
A tak na poważnie – kto to jest ten denzel i to drugie coś? Bo o ile wiem, że wykonują muzykę raczej z dolnej półki to nie mam pojęcia kto to jest i z jakiego kraju pochodzi... Skoro miał nas reprezentować na eurowizji... I bez żartów – ja naprawdę tego nie wiem. Swoją drogą mało mnie to też interesuje ale "gwiazdy" to raczej chyba nie są, prawda?
~Bernard Stankiewicz 30-08-2007 9:12
Plakat jest lekki, dowcipny, intrygujący, ciekawy.Jeżeli dyskusja toczy się tak zaciekle od paru dni to znaczy że to jest bardzo dobry plakat i spełnił swoją rolę – zaintrygował i wywołał burzę.
~jeleniogórzanka 30-08-2007 10:29
mam pytanko czy Danzel wystąpi w Jeleniej Górze czy w innym mieście bo juz sama niewiem?????
~observer 30-08-2007 19:19
coście tak uczepili sie tego plakatu? wazne jest co Miasto będzie miało do zaoferowania we Wrześniu, a nie ...kopytko.
~obcy 2-09-2007 16:22
ja bym prosze Pani, Pani Grażyno Malczuk, na Pani miejscu się nie wypowiadał, wystarczy popatrzec, jak się Pani ubiera... mało gustownie i bez smaku. A Pan, Panie Miłoszu Sajnog, niech Pan kupi okulary. W ten czas może Pan zobaczy coś więcej. Jeśli w ogóle. łatwo kogoś krytykować. Lecz sami powyżsi Państwo zapewne ołówka w ręku nie mieli, rysować "to nie ja. Zdolnosci nie mam" A jak porozmawiać o sztuce to cisza zapadnie. Maluccy
~Isia 4-09-2007 17:35
Danzel byl git.Dzieki wielkie.Super impreza

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Efekty zmian klimatycznych  

Medale „Nauczyciel Kraju Ojczystego 2019”

Studium na początek

Wypadek przy baniakach  

Na stadionie już jasno

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
781
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%