MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Spłonęło auto rajdowca

Wiadomości: Karpniki
Niedziela, 31 sierpnia 2008, 23:05
Aktualizacja: 0:08
Autor: Mar
Fot. Red
Dużo szczęścia miała załoga rajdowa uczestnicząca w Rajdzie Karkonoskim. Wypadek na trasie mógł skończyć się tragedią.

Samochód prowadzony przez Sebastiana Frycza na łuku drogi na Odcinku Specjalnym wiodącym przez Karpniki wypadł z drogi i uderzył w drzewo.

Kierowca i pilot wyszli z pojazdu z niegroźnymi obrażeniami, natomiast samochód -mimo akcji gaśniczej - spłonął kompletnie. Obydwaj mężczyźni zostali przebadani w jeleniogórskim szpitalu i zwolnieni do domu.

Ogłoszenia

Czytaj również

Z Ziemi czerpane...

W Karpaczu działo się!

Uroczystości z okazji Święta Wojska Polskiego

Komentarze (44) Dodaj komentarz

~asassello 31-08-2008 23:29
Byłem dzisiaj dwa razy obserwować Rajd w Karpnikach na stanowisku koło Karioka -zakręt/prosta/zakręt/prosta. Wrażenia pozytywne, chociaż bezmyślność i nieposłuszeństwo wielu osób wobec służb porządkowych wołało o pomstę do nieba, np. brak policjanta, który bezmyślne osoby spacerujące po drodze Rajdu mógłby karać mandatem. Mimo wszystko fajnie, że RAJD KARKONOSKI znów powrócił w okolice Karpnik!
~wspólczujący 31-08-2008 23:44
Można się domyślać że w akcji gaśniczej brał udział ochotnik "KOCHAŚ" strój typowo strażacki (ostatnie FOTO). Dobrze że załodze nic się nie stało.Instalacja czy co ??
KochaSJG1983 1-09-2008 8:12
Do ~współczujący: Nie brałem udziału w akcji gaśniczej, ponieważ nie jestem związany z jakąkolwiek OSP powiatu jeleniogórskiego i oszczędź sobie pisania takich rzeczy na mój temat.
KochaSJG1983 1-09-2008 8:16
Ciekawi mnie, kto dopuścił do akcji gaśniczej samochodu rajdowego Sebastiana Frycza strażaka, który jest bez kompletnego ubrania strażackiego? Nie chcę tutaj nikogo osądzać, ale wydaje mi się, że to był strażak z OSP. Tym samym zastanawia mnie fakt, czy tam była PSP, czy sama OSP. Po ubiorze widać, że pożar gasiła OSP, a nie PSP.
~jojo 1-09-2008 9:05
Kask ma - co się czepiacie!!!
~taa 1-09-2008 9:13
i taki wieśniak wyrabia opinię strażakom (zdjęcie nr.4)
~ 1-09-2008 9:24
To było OSP Karpniki to jest kpina żeby wyjechać do akcji w cywilkach to jest nie dopuszczalne!!!!!!!!lepiej wcale nie wyjezdzac i nie robic z siebie posmiewiska niech cos by sie stalo dowodca za to odpowiada.a może nie stac karpnik na nomeksy???
nol_ 1-09-2008 9:38
Cztery rozbite auta niezły bilans. Jeżdzono tak ostro, że kilka razy rezygnowałem ze zrobienia fotki. Niezły rajd.
~Długi 1-09-2008 9:41
Moim zdaniem, to ten strażak był prywatnie na rajdzie a jak sie rozpaliło ognisko to pomógł gasić.
KochaSJG1983 1-09-2008 9:42
Popieram słowa @taa i @~. Niedopuszczalne jest to, żeby strażak OSP był podczas akcji gaśniczej bez kompletnego ubrania osobistego (w tym przypadku mowa o kompletnym ubraniu ochronnym). Teraz dowódca zastępu OSP Karpniki niech się lepiej modli o to, żeby tego zdjęcia nie zobaczył nikt z KM PSP Jelenia Góra, bo może mieć problemy za to, że dopuścił ochotnika z Karpnik do akcji gaśniczej bez kompletnego ubrania osobistego, które ma obowiązek założyć każdy strażak ochotnik, który jedzie do pożaru nawet takiego samochodu.
KochaSJG1983 1-09-2008 9:45
@jojo: Chłopie nie zabieraj głosu w takiej sprawie, jeśli nie masz zielonego pojęcia. Prawda jest taka, że strażak biorący udział w akcji gaśniczej nie może być po cywilu. To, że on miał kask podczas gaszenia samochodu rajdowego Sebastiana Frycza w niczym go to nie usprawiedliwia. Strażak (nawet OSP) ma obowiązek założyć na siebie tak za przeproszeniem swój cholerny strój strażacki, który został mu przypisany. Całe szczęście, że ten strażak nic sobie nie zrobił.
~jaa 1-09-2008 10:21
Nie na trasie Karpniki tylko os nr 7 trasa Gruszków , trzy drzewa dalej gdzie miał miejsce wypadek Granicy kilka lat temu. Wypadek był poważny dobrze, że Frycz miał na tyle siły i przytomności by otworzyć drzwi i wyjść pomagając wyjść pilotowi , chłopaki o własnych siłach przeszli dobry kawałek drogi w obawie że samochów wybuchnie, w trakcie gdy kibice dobiegli wybuchły opony zbiorniki z pakiwem były zabezpieczone . Nie wiem czy to aż takie niewielkie uszkodzenia Pilot ma wstrząs mózgu a kierowca uszkodzenie kręgosłupa spokojnie 6 mc wycięte z życia rehabilitacje i takie tam. Co do Straży to Organizacja była straszna,najpierw przyjechał "Żók" i chłopaki z 3-ma gaśnicami do takiego pożaru, potem Straż ale pożar był wielki i brakło wody ,a pod koniec Straż z Kowar jak wezwał ją mieszkaniec Gruszkowa:( jednak ważne że chcieli pomóc. Co do Pogotwia Ratunkowego przyjechali po 15 min , Pani z obsługi wychodząc do Frycza zapytała się co się tu stało, a co do pilota zastanawiali się czy go czasem brać czy nie do szpitala ;(( - straszne!!!! Odjechali po dobrych 10 min. Chłopaki mieli naprawde wiele szczęścia !!! Uważam ze Rajd to super sprawa i dobrze że powrócił do nas ale na tych odcinkach powinna trasa być zabezpieczona 100%procentowo w Gruszkowie jest zawsze najwięcej wypadków, a to co działo sie wczoraj nie jest pierwszy raz!!!
~ 1-09-2008 10:42
Zniszczone auto rajdowca to najwyraźniej dowód giewu Opatrzności. Widocznie w niebie są mało odporni na hałas i zniszczenia Już dzisiaj, jak najszybciej, należy dokonać bilansu szkód poczynionych przez uczestników Rajdu. A na pewno zniszczeń w postaci zrujnowanych dróg, zabitych zwierząt domowych i leśnych jest bardzo dużo. Nie wolno nam obywatelom godzić sie na samowolę władz i lekceważenie.
~adi 1-09-2008 11:00
kupa kasy zamieniła się w kupę złomu!!!
~do jojo 1-09-2008 11:21
kask to masz na motor albo na rower a to jest helm !!!
~uwagi 1-09-2008 12:25
Za zabezpieczenie ratownicze na OS - ach odpowiada organizator i to on decyduje czy to będzie ŻUK z trzema gaśnicami czy normalny rat-gaśniczy wóz. Pożar był mały tak jak każdy pożar samochodu (załączniki do rozp. o KSRG), a to, że OSP brakło wody to nic dziwnego jak ładuje się zwartym, nawet gdyby mieli ciężki samochód pewnie by im brakło. Ubiór bez komentarza.
~_ojdiridirachciach___ 1-09-2008 13:04
Nauka kosztuje ! ...i dobrze, bo bez rozbitków rajd nie ma sensu. Właśnie świadomość ryzyka wyzwala takie fajne emocje. Mówiąc krótko ...TA zabawa nie jest dla dziewczynek ! ;)))
Gucio 1-09-2008 13:26
KochaSJG1983 1-09-2008 13:32
@jaa: Jaki to był Żuk, jeśli można wiedzieć, że chłopacy mieli tylko trzy gaśnice na jego stanie? Jeśli chodzi o zabezpieczenie rajdów samochodowych to zabezpiecza je OSP. Nie wiem, jak to jest z zabezpieczaniem rajdów samochodowych, ale wydaje mi się, że w ogóle mało realne, a nawet w ogóle realne byłoby, żeby cały rajd zabezpieczały wszystkie siły i środki powiatu jeleniogórskiego. Przykładem tego może być pożar, wypadek lub inne zdarzenie na drugim końcu powiatu.
~Czytelnik 1-09-2008 14:39
DO KochaSJG1983 : Czy to ważne kto gasił? po co się nakręcasz i siejesz zamieszanie !!!
KochaSJG1983 1-09-2008 15:38
@Czytelnik: Ważne, bo jakbyś raczył zobaczyć na zdjęcie nr 4 to widać strażaka z OSP Karpniki bez kompletnego ubrania ochronnego, co jest niezgodne z wytycznymi. Jeszcze masz jakieś pytania?
~Strażak 1-09-2008 16:07
Za taki strój powinien dowódca tej akcji poniesc odpowiednie konsekwencje,a zapewne PSP zz Jeleniej Góry szybko tą sprawe załatwi.
~Obserwator 1-09-2008 16:09
Za takie naruszanie przepisów powinien odpowiedziec dowódca OSP,który dopuscil tegoż człowieczka do gaszenia.PSP zapewne zajmie sie ta sprawą.
KochaSJG1983 1-09-2008 16:26
Zgodzę się z @Strażak i @Obserwator. Macie rację w tym, co napisaliście. Strażak naruszył przepisy BHP i nie tylko naruszył te przepisy. Za taki widok powinien opierdziel zgarnąć dowódca OSP, który dopuścił ów strażaka do akcji gaśniczej. Sądzę, że KM PSP Jelenia Góra szybko zajmie się tą sprawą i dowódcę OSP spotka należyta kara za swój czyn, którego się dopuścił. Wiadomo, że to jest niekompletne ubranie ochronne strażaka to jeszcze dopuścił go dowódca OSP do akcji gaśniczej. Takie coś mogło zakończyć się tragiczne i dowódca OSP ma wiele szczęścia, że chłopakowi nic się nie stało, bo za takie coś by poszedł siedzieć do kryminału. Tyle mam do powiedzenia. Jeszcze jakieś głupie teksty macie do mnie?
~Ibuprom Max 1-09-2008 17:07
ciekawe czy "Kocha coś tam..." siedzi całe dnie przed komputerem w swoim komletnym ubraniu ochronnym, o jakim powyżej mowa? bo czasem odnoszę wrażenie że właśnie siedzi (i może dlatego tamten facet musi na akcje jeździć w dżinsach)
~rallyP1 1-09-2008 18:03
odwalcie sie od tego strażaka służbiści pieprzeni żygać sie chce czytając wasze komenarze. Ważne jest że chłopakom nic sie nie stało a Wy wytrawni Strażacy i Znawcy przepisów oderwijcie sie od komputerów i może wróćcie chociaż na chwile do realnego świata bo Wam już czachy pojechało siedzenie przed kompem do pozna w nocy. I jeszcze do Kochasia : widze że sprawa bardzo Cie zbulwersowała więc może wystosuj oficjalne zażalenie podpisane imieniem i nazwiskiem a nie kryjesz sie za ksywą i zgrywasz bóg wie kogo. Albo oficjalnie albo w ogóle
KochaSJG1983 1-09-2008 19:38
@rallyP1: Łatwo Ci powiedzieć, żeby się odczepić od strażaka, który paraduje w ubraniu cywilnym do zdjęcia. Gdyby koleś coś sobie zrobił to dowódca OSP miałby spore problemy. Tak samo, jak i dowódca OSP, jak i sam strażak powinni ponieść najbardziej surowe konsekwencje. P.S. Uważaj ze słówkami i licz się z nimi, bo przez takie coś można stracić dostęp do Jelonki.
~xyz 1-09-2008 19:45
no pieknie osp karpniki:) naprawde pokazaliscie siebie z tej lepszej strony:) pewnie chcieliscie jak najszybciej wyjechac do akcji, i przez to co po niektorzy nie zdazyli sie przebrac:) haha:) naprawde klasyk:) robcie tak dalej:)
~Sabath 1-09-2008 20:14
ja jak z znajomą jechałem to jest dosyć ostra a mówię jej że to nie jest zabawa dla dziewczynek ale ona się lubi tak bawić ;-)
~Ikusia!! 1-09-2008 20:23
Boże to musiało być straszne :( Dzięki Bogu że chłopakom nic się nie stało!! Bóg nad nimi czówał cały czas!!
~Mocherowa 1-09-2008 20:33
Kochaś a powiedz mi czy np. w Tesco mają kompletne ubiory ?????????
~Mocherowa 1-09-2008 20:52
Kochaś za co stracić dostęp do Jelonki ??????? za to że gość napisał ci prawdę ????????? szukasz sensacji poszukaj u siebie w markecie.
~jaa 1-09-2008 22:13
@Kochas- wiesz "Zuk " był tam z przypadku bo nawet nie powinien być wpuszczony na trasę, jednak ważne że jechali ratować komuś życie ,a jesli mi nie wierzysz to podaj meila prześle Ci fotkę!
KochaSJG1983 2-09-2008 7:34
@xyz: Masz rację, że OSP Karpniki pokazało się z "najlepszej strony", jeśli chodzi o zdjęcie strażaka w niekompletnym ubraniu ochronnym. Niech on i dowódca OSP poniosą surowe konsekwencje swojego czynu, bo nie dość, że złamali regulamin to jeszcze nie przestrzegali przepisów BHP. @Mocherowa: Nie pozwolę sobie, żeby jakiś frajer do mnie pisał takie teksty, a jak Ci się to nie podoba to idź do niego, bo pasujecie w sam raz do siebie. @jaa: Nie musisz mi wysyłać zdjęcia, bo Ci wierzę na słowo.
~... 2-09-2008 9:14
Przyjacielu KOCHAS??JG... Po pierwsze to nie karpniki... na żuku byla rejestracja DLW a po drugie chlopaki z tego osp spokojnie ogladali sobie rajd... Kolejne to ponoć ich żuk nie jest jescze wpisany na podział a gdyby juz obstawiali to pewnie stali by starem 266 którym pozniej wyjechali i staneli przy trasie rajdu gdyby potrzebna byla pomoc. Więc zanim napiszesz jaka to OSP byla zapytaj paru osób bo siejesz zamęt nic nie wiedząc... Naprawdę żal mi Ciebie... Za każdym razem smarujesz komuś nie wiedząc tak naprawde nic pozdrawiam
KochaSJG1983 2-09-2008 10:32
@rally do Kochaś: W tym momencie zdrowo przesadziłeś. Nie pisz do mnie takich rzeczy, bo sobie tego nie życzę. Jeździsz po mnie, bo napisałem prawdę o tym, że strażak i dowódca OSP mogą mieć problemy tylko przez to, że dowódca OSP dopuścił strażaka do akcji gaśniczej w niekompletnym ubraniu? Chłopie weź się zastanów, co Ty piszesz. Gdyby doszło do tragedii i gdybym też napisał całą prawdę to też byś tak do mnie pisał? Hamuj człowieku z takimi tekstami, bo naprawdę przesadzasz. Piłeś ze mną piwko? Nie to człowieku zejdź na ziemię i zastanów się, co napisałeś. Żądam od redakcji, żeby usunęła wpisy @rallyP1 oraz @rally do Kochaś, bo czuję się obrażony, a emitowanie takich komentarzy mija się z prawdą i regulaminem, który obowiązuję.
KochaSJG1983 2-09-2008 12:06
@...: Czy napisałem gdzieś, że to był Żuk z OSP Karpniki, że piszesz osądzasz mnie o to, że niby napisałem, że ten Żuk to był z OSP Karpniki? To był Żuk zabezpieczający odcinek rajdu samochodowego. Nie napisałem o żadnym Żuku z OSP Karpniki. Nie liczy się to, jaka była OSP, a sam fakt dokonany. Liczy się to, że strażak z OSP na zdjęciu był bez ubrania osobistego, czyli ubrania strażackiego, które ma obowiązek na siebie założyć. Strażacy OSP, którzy zabezpieczają nawet taki rajd muszą mieć na sobie swoje ubranie strażackie, bo to wbrew regulaminowi i przepisom BHP. Mam nadzieję, że spotka należyta kara zarówno strażaka, jak i dowódcę OSP za dopuszczenie strażaka do akcji gaśniczej bez kompletnego ubrania strażackiego. Wiem, że to było OSP Karpniki, więc nie próbuj mi zamydlić oczu.
~Polecam 2-09-2008 12:11
http://wleninfo.pl/photogallery.php?album_id=207
KochaSJG1983 2-09-2008 13:56
@Polecam: Dziękuję Ci serdecznie za te zdjęcia. Jak widać na zdjęciach jest Star 266 z OSP Karpniki i miałem rację, a więc @... nie wprowadzisz mnie w błąd. Miałem rację. Teraz mamy całą prawdę. Strażak z OSP Karpniki, który gasił samochód rajdowy Sebastiana Frycza w ogóle nie miał kompletnego ubrania osobistego, a w późniejszym okresie miał na głowie kask. Jak widać miałem rację, ale jak zawsze ktoś musi być mądrzejszy od radia. Nie musiałem dowiadywać się, która z OSP gasiła feralny pożar samochodu Sebastiana Frycza. Może jeszcze ktoś napisze, że to nie jest Star 266 z OSP Karpniki tylko może Star 266 z OSP Sosnówka, czy może z OSP Piechowice? Oszczędźcie sobie takich komentarzy...
~gallet 2-09-2008 19:48
Panowie i Panie, strażacy noszą hełmy a nie kaski (chyba że strażak jedzie na motorze ). A co do strażaków, którzy brali udział w zabezpieczaniu rajdu, to nie byli oni skierowani tam w celu zabezpieczenia ratowniczo-gaśniczego tylko zabezpieczenia rajdu. Łatwiej jest organizatorom dogadać się z OSP wypłacić po 5 dych od "łebka" i niech garują cały dzionek na jakiejś tam obstawie. Po co angażować wielką profesjonalną firmę ochroniarską za ogromną kasiorę, jak można zrobić to po kosztach. Z tego co wiem nikt nie wymagał aby Strażacy zabezpieczali rajd dodatkowo od strony ppoż.
KochaSJG1983 2-09-2008 21:59
@gallet: Dokładnie. Najlepiej zapłacić łepkom po 50 zł niż wynająć profesjonalną firmę ochroniarską, która zajmie się zabezpieczeniem rajdu. Jednak nie zmienia to faktu, że strażak z OSP Karpniki brał udział w akcji gaśniczej bez kompletnego ubrania strażackiego, a paradował sobie w dresach. Szkoda słów naprawdę na takich strażaków i chwała Bogu, że nic jemu się nie stało. Jednak dowódcę OSP to nie odciągnie od odpowiedzialności karnej.
~Mocherowa 3-09-2008 21:01
tak ty to załatwisz dzielny" strażaku " MARZYCIEL.
~ 5-09-2008 21:28
Straż przyjechała po 15-20 minutach (chyba za długo przynajmniej o te 10-15 mini9t) przyjechala OSP -_- karetka była 10-15 minut po strazy... (za dlugo o 10-15 minut) auto paliło sie około 1h -1,5h wszystko mowi za siebie... slaba prganizacja rajdu od storny zabezpeiczenia (straz + pogotowie) lekcja na nastepny rajd...
~**** 22-11-2008 19:45
WITAM WSZYSTKICH NIE CZYTALEM WSZYSTKICH KOMENTARZY ALE CHCIALEM COS SPROSTOWAC NA AKCJE POJECHAL ŻUK Z LWOWKA ŚLĄSKIEGO KTORY OBSTAWIAL RAJD CHLOPAKI NA ZUKU MIELI 2 ALBO 3 GASNICE KTORE PONOC NEI ZADZIALALY I OCZYWISCIE JAK TO W ZUKU NIE MIELI WODY... A JEZELI CHODZI O KARPNIKI TO CHLOPAKIZ KARPNIK WYSTAWILI STARA TYLKO PO TO ZEBY OGLADAC RAJD Z DACHU SAMOCHODU NIE MIELI ZAMIARU NIGDZIE WYJEZDZAC A PRZEDE WSZYSTKIM NI EOBSTAWIALI RAJDU!!! I GDY AUTO RAJDOWACA STANĘŁO W PŁOMIENIACH I ŻUCZEK Z LWÓWKA NIE DAWAŁ RADY CHLOPAKI Z KARPNIK TAK JAK STALI TAK POJECHALI FAKT BEZ PRZYGOTOWANIA ALE NIE MIELI OBSTAWIAC WIEC PO CO MIELI MIEC PRZY SOBIE MUNDURY I WYJECHALI BEZ WEZWANIA GASIC AUTO WIEC JESLI KTOS NIE ZNA SZCZEGÓŁÓW TO PROSZE NI KOMENTOWAC TEJ SYTUACJI

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Odpust na szczycie

Mniej barier dla niepełnosprawnych

PiS ujawnił listy kandydatów

Mistrzowie na otwarciu stadionu

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
404
Tak
87%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%