MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Ślisko w Termach?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 25 czerwca 2019, 6:15
Aktualizacja: Czwartek, 27 czerwca 2019, 7:52
Autor: WAC
Fot. użyczone
Na skutek braku odpowiedniego oznakowania, wskazującego gdzie jest ślisko, doznałem w Termach Cieplickich bolesnej kontuzji – skarży się pan Ernest. – Według naszych informacji, wszystko było w porządku – odpowiada rzecznik spółek miejskich

Do zdarzenia doszło 8 czerwca około godziny 21.00 gdy nasz Czytelnik kończył pobyt w Termach Cieplickich.

Feralnego dnia postanowiłem z żoną i dzieckiem przyjechać po raz pierwszy do Term Cieplickich z Wrocławia – opowiada pan Ernest. - Wykupiłem bilet rodzinny na dwie godziny, ale przed upływem czasu na jaki miałem wykupiony bilet postanowiliśmy wraz z żoną udać się do przebieralni. W tym momencie znajdowaliśmy się na antresoli widokowej, na poziomie kawiarni w bliskim sąsiedztwie zjeżdżalni rurowych. Chciałem zejść z antresoli na poziom pływalni, ale pośliznąłem się na wysokości górnego biegu klatki schodowej i spadłem na sam dół schodów. Próbując zatrzymać się i ograniczyć skutki upadku, starałem się wyhamować nogami oraz ręką trzymając się poręczy. Niestety nic to nie dało, ponieważ wyjątkowo śliska okładzina schodów uniemożliwiła mi zatrzymanie się. Na moje szczęście trzymałem się poręczy co uchroniło mnie przed uderzeniem głową w schody, jednak mocno się poturbowałem: pobijałem sobie lewą kostkę od strony wewnętrznej, naciągnąłem staw nadgarstka lewej ręki, stłukłem  oraz obtarłem od strony zewnętrznej, prawą kostkę, prawe kolano, udo i biodro.

Nasz Czytelnik winą za zdarzenie obarcza Termy Cieplickie.

W miejscu gdzie doszło do wypadku stała woda, która nie odpływała do zatkanej studzienki odpływowej - twierdzi nasz Czytelnik. A nie umieszczono tam żadnych tablic ostrzegających o śliskiej nawierzchni. Uważam też, że Termy, aby uniknąć tego typu zdarzeń powinny okleić ranty schodów specjalną taśmą antypoślizgową.
W Termach Cieplickich jest bezpiecznie – odpowiada rzecznik spółek miejskich Zbigniew Rzońca. - Kompleks basenów i SPA dostosowany jest do wypoczynku rodzinnego. Do zdarzenia doszło na klatce schodowej przy zjeżdżalniach. Wiszą tam tabliczki z informacją o tym, by przy wchodzeniu i schodzeniu trzymać się poręczy. Ponadto w wielu miejscach na basenie znajdują się informacje o śliskiej podłodze. Przy wejściu zwracamy też uwagę na to, aby wypoczywający nie chodzili po obiekcie boso tylko w obuwiu basenowym. Panu, który się poślizgnął pomocy udzielił jeden z ratowników. Gość otrzymał też informację z danymi naszego ubezpieczyciela. To z nim powinien rozmawiać na temat ewentualnych roszczeń - dodaje.

Twoja reakcja na artykuł?

17
26%
Cieszy
3
5%
Dziwi
6
9%
Nudzi
3
5%
Smuci
10
15%
Złości
27
41%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Szklane obrazy na warsztatach w GOK

Radio mobilne dla strażaków

Powstaje kolejny odcinek promenady

Komentarze (76) Dodaj komentarz

~rattlehead 25-06-2019 6:24
Generalnie na basenie trzeba uważać.
~Wiedzący 25-06-2019 13:23
do: ~rattlehead (6:24)
Bardzo prawdopodobne, że przez ten wypadek Pan Ernest nie będzie mógł wziąć udziału w różnych zajęciach. Na przykład w upalaniu wraków z drajfklubem...
~sajmon 25-06-2019 20:06
do: ~rattlehead (6:24)
Hmmm ... Nie nie to kolejna forma dawania pieniędzy :) bolek w totka wygrywał :) Hmmm..
~sajmon 25-06-2019 20:17
do: ~rattlehead (6:24)
Hmmm... jak dla mnie to zwykły cwaniaczek który chce wyciągnąć odszkodowanie :) Może to jak kiedyś bolek wysłany z wrocławia agen PO :) z misją :) Na bank termy PO wypłacą Gażę aktorską :) Polecam dla stałych bywalców term :)
~ 26-06-2019 16:28
do: ~sajmon (20:17)
Nawet jeśli masz rację, to niestety termy same zapraszają do takiego wyłudzania odszkodowań tą śliską podłogą
~ 2-07-2019 14:46
do: ~sajmon (20:17)
Sajmon nie znasz mnie i mnie obrażasz, dlaczego? Poczytaj inne wpisy albo lepiej poproś o książkę zdarzeń dostępna u ratownika, poznaj fakty.
~voltage 25-06-2019 6:38
najlepsze sa klapki antypoślizgowe a nie jak wiekszosc w japonkach
~GG 25-06-2019 7:33
Ślisko jak ślisko ale w zeszłym tygodniu było tak brudno jak na odkrytym basenie. Ciekaw jestem jak będzie tym razem.
~mason 25-06-2019 7:45
ogólnie przyczepności nie ma najlepszej, trzeba uważać
~gość 25-06-2019 7:59
No niestety, ja dziecku zakładam specjalne buciki do pływania. Wszystko jest wtedy ok. Polecam.
~ 25-06-2019 18:13
do: ~gość (7:59)
Powinny być odpowiednie kafelki
użytkownik facebook 25-06-2019 8:01
Jest ślisko. Najlepszym dowodem są antypoślizgowe maty gumowe i potykacze ostrzegawcze. Bywa brudno. Znikają kolejne elementy wyposażenia np ostatnio zauważyłem brak tablic do koszykówki. Na metelowych schodach do basenów widać pierwsze wgniecenia. Skrócono godziny pracy, przez co na basenie można przebywać maksymalnie do 21:45. Niemal od początku straszy szkielet zdemontowanego sufitu na głównej hali. I ostatnia sprawa - co z budynkiem w którym było przedszkole? Czy Termy są jego właścicielem? Czy długo jeszcze będzie trwało jego zagospodarowanie? Co z planami rozwoju Term?
~Bojler 25-06-2019 8:18
Facet byl kolo zjezdzalni rurowych i dziwi sie ze bylo mokro/slisko... Hahaha! Koles tylko sie osmieszyl chwalac sie ze jest z Wrocka i twierdzac,ze "nie bylo" znakow ostrzegawczych o sliskiej podlodze. Dobrze ze byly przyczepione tabliczki,bo idac moglby sie o nie potknac :) :) :)
~Ja..... 25-06-2019 9:04
do: ~Bojler (8:18)
Typ ma nr polisy i kreci afere. Z miasta nir znaczy ze nie wiesniak
~Tyle w temacie 30-06-2019 19:33
do: ~Bojler (8:18)
"W tym momencie znajdowaliśmy się na antresoli widokowej, na poziomie kawiarni w bliskim sąsiedztwie zjeżdżalni rurowych. Chciałem zejść z antresoli na poziom pływalni, ale pośliznąłem się na wysokości górnego biegu klatki schodowej i spadłem na sam dół schodów." Śmieszy Cię, że ten człowiek się poślizgnął i mocno poturbował? Mnie nie. Wiadomo, że na basenie może być ślisko, bo powierzchnia jest zalana wodą. Wiadomo przecież, że tak jest na basenach, co wiadomo nie od dziś, należało już w projekcie zaplanować ułożenie posadzki z płytek antypoślizgowych i mat antypoślizgowych na schody.
~ 25-06-2019 8:57
Nie no super rzecznik. Tak to się mógł wypowiadać rzecznik PGR albo Społem w latach 80-tych. Nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi? Nawet jeśli gościu jest trepem z dużego miasta i musi mieć na kawie napis uwaga gorące, żeby się nie poparzyć, to może Pan rzecznik powinien powiedzieć, że Termom jest bardzo przykro i dokładają wszelkich starań, żeby podobne wypadki się nie zdarzały, że wyciągają wnioski i pracują nad poprawą komfortu i bezpieczeństwa gości? A tutaj - wszystko jest ok, jak chcesz też idź sobie do pzu frajerze... Dramat. Ten koleś jest po prostu uosobieniem buty i braku profesjonalizmu.
~GośćJG 25-06-2019 15:29
do: ~ (8:57)
Ale czy padła inna odpowiedź? Przecież oznaczenia są prawidłowe, tam gdzie jest woda, może być ślisko i chyba to logiczne. To, że basen ma ubezpieczenie i dał numer polisy poszkodowanemu, to też chyba dobrze. No chyba, że oczukujesz, że każdemu i wszędzie trzeba całować rączki... Bez przesady.
~Sala 25-06-2019 18:00
do: ~ (8:57)
A za co tu przepraszać? Odpisał rzeczowo. Chyba mu cienki leszczyku zazdrościsz, co?
~ 25-06-2019 18:15
do: ~GośćJG (15:29)
Panie Zbigniewie, serio, niech Pan coś w końcu poczyta, najlepiej z zakresu zasad obsługi Klienta, marketingu szeptanego (Klient zapomni co mu powiedzieliśmy, ale nie zapomni jak się poczuł, zadowolony powie 1 osobie, niezadowolony 10 itd). Serio trochę empatii, nawet udawanej, jeszcze żadnemu biznesowi nie zaszkodziło. Uczyć się Pan może od Biedronki ;)
~ 25-06-2019 18:18
do: ~Sala (18:00)
Czego mam mu zazdrościć? Gość ani przystojny, ani bardzo bogaty, ani błyskotliwy czy profesjonalny.
~Ser 25-06-2019 19:03
do: ~ (18:18)
Pokaż jak ty wyglądasz? Znalazł się.
~Ser 25-06-2019 19:04
do: ~ (18:15)
Zakompleksiony pan jest.
~sajmon 25-06-2019 20:26
do: ~Sala (18:00)
Hmmm... byle głupek przy wyłudzenia odszkodowania więcej opisze :) Ale to typ z wrocławia czego oczekujesz :) Jak dla mnie wyłudzenie publicznych pieniędzy :)
~Tyle w temacie 30-06-2019 19:45
do: ~sajmon (20:26)
Jak się w zimie wywalisz na oblodzonym i nieposypanym chodniku w centrum miasta, to też powiesz, że to zima i nie ma się co czepiać? Budując te termy, trzeba było od początku zwrócić uwagę na to, że zalana wodą posadzka jest śliska i niebezpieczna, tak samo zresztą, jak schody i położyć płytki i maty antypoślizgowe.
~No 25-06-2019 9:32
Przytuli parę groszy od ubezpieczyciela i będzie miał na kolejny wyjazd z rodziną do Term Cieplickich i po temacie tak się robi interesy
~ 2-07-2019 14:27
do: ~No (9:32)
Człowieku o czym ty piszesz, rozwalony staw w nadgarstku i praktycznie brak możliwości uzyskania odszkodowania, to dla takich mądrych ludzi napisałem do jelonki, mam nadzieję, że po artykule ktoś się zreflektuje i zabezpieczy w odpowiedni sposób schody. Ciekawe co byś pisał gdyby tytuł artykułu był "z powodu śliskich płytek w termach klient się wywrócił uderzył głową w schody i zmarł", pewnie dalej byś starał się być zabawny, bo czego się można spodziewać po osobie która wypowiada się w takim tonie.
~Żenada 25-06-2019 9:37
Od początku te kafle są zbyt śliskie, taki bubel prawny, niby dopuszczone do basenów A jednak bardziej śliskie niż w innych basenach. Taki cud natury
~ 25-06-2019 18:10
do: ~Żenada (9:37)
Dopuszczone do basenów a nie na powierzchnię wokół basenu
~Cyz 26-06-2019 1:55
do: ~Żenada (9:37)
Kafle tragiczne. Dorosły wychodząc z basenu ślizga się jak na lodowisku zanim włoży klapki, o dziecku już nie mówiąc. Coś takiego nie powinno być w ogóle dopuszczone do użytku.
użytkownik facebook 25-06-2019 9:45
Co prawda okładzina schodów o których mowa w artykule ma odpowiednie certyfikat mówiące o antypoślizgowosci, ale czy certyfikat jest ważniejszy od zdrowia a nawet życia osób korzystających z basenu? Wystarczy drobny zabieg, trzeba okleić schody, 5 centymetrową, matą zmniejszając poślizg.
użytkownik facebook 25-06-2019 10:06
Stopy stają się śliskie bo rozpuszcza je chlor, moim zdaniem ilość chloru w tych basenach nie odpowiada normom. Porównaj śliskość płytek zaraz po przyjściu na basen i po 2 godzinach...
~bunia 25-06-2019 9:45
Mnie przeraża widok mamusiek albo tatuśków wchodzących do basenów z bobasami z pieluszką na dupsku. Tylko mi nie wyskakujcie tutaj , że to specjalna pieluszka , bo te specjalne pieluszki niestety nie są takie szczelne jak wam się wydaje, a pływanie w ekskrementach nie należy do przyjemności ( tym bardziej że wjazd to kilkadziesiąt złotych).
~Dżesika 25-06-2019 18:54
do: ~bunia (9:45)
Jak śmiesz krytykować kupy bombelków!
użytkownik facebook 25-06-2019 9:58
Po tym jak moje dziecko rozcięło sobie brodę to słabo. Trzeba uważać bo ślisko.
użytkownik facebook 25-06-2019 10:05
Oznakowany jako śliski jest rejon wokół basenu, faktycznie płytki są fatalnie śliskie, kosmiczna ilość chloru w wodzie powoduje że nasz stopy stają się bardzo śliskie. Ale zgadzam się że schody przy zjeżdżalniach są fatalne. można się tam zabić i nie ma oznaczeń :/
~PRL wiecznie żywy 25-06-2019 10:30
Układanie "śliskich" płytek to norma na polskich basenach.Podobnie jest w Karpaczu u niejakiego G. gdzie już kilkanaście osób skończyło w gipsie.
użytkownik facebook 25-06-2019 10:54
Płytki bardzo śliskie, chyba nigdzie nie jest gorzej. Od samego początku zastanawiam sie kto wyrazil zgodę na otwarcie basenu. W mojej ocenie płytki powinny byc wymienione na w pełni bezpieczne.
~norka 25-06-2019 10:57
ludzie nie dokładnie się spłukują z mydlin zwłaszcza dzieciaki i wnoszą mydliny na część basenową... później wiadomo co się dzieje...
~ 25-06-2019 12:46
do: ~norka (10:57)
raczej nie -widok kogoś myjącego się przed skorzystaniem ,jak i myjącego się po,to raczej rzadki widok
użytkownik facebook 25-06-2019 11:37
koleżanka poślizgnęła się i złamała rękę. Wnosiła o odszkodowanie , posadzka była mokra, jednak nie uzyskała odszkodowania. Myślę że by wygrała sprawę z prawnikiem, ale to kosztuje .
~18 sqandal 25-06-2019 13:34
….……… woda to i ślisko. A ten pan z wrocławia to jakieś panisko . Nie potrafisz zachowć się na basenie to do lasu albo na żwirownie . KROPKA !
~Pracownik w/w Instytucji 25-06-2019 17:49
Prawda jest taka, że zarząd term i ludzie odpowiedzialni za zabezpieczenie takich miejsc mają to gdzieś. Problem śliskich podłóg jak i innych niebezpieczeństw jest zgłaszany na bieżąco, niestety bezskutecznie. Może ktoś się obudzi, kiedy będzie już za późno, zwłaszcza, że takich wypadków/przypadków jest bardzo dużo zwlaszcza teraz, w okresie wakacyjnym, gdzie przez termy przewija się masa ludzi.
~ 25-06-2019 18:08
do: ~Pracownik w/w Instytucji (17:49)
A czemu mają nie mieć gdzieś, przecież to pieniądze i bezpieczeństwo podatników a nie ich, a odpowiedzialność za czyjąś krzywdę niegdy nie dotyka osobiście żadnego prezesunia czy politykiera, a jak odszkodowanie trzeba będzie zapłacić to z pieniędzy podatników
~... 25-06-2019 18:01
Ślisko jak to na basenie... Ale za to jaki syf! Wszędzie brudno jakby nikt tam nie sprzątał! Albo można złapać syfa w wodzie którego ciężko wyleczyć, albo hektolitry chloru który aż szczypie po oczach !! Byłam tam może z 3 razy i więcej nie pójdę. Innym też nie polecam.
~ 25-06-2019 18:11
do: ~... (18:01)
A płatne jak za super luksus
~Dżesika 25-06-2019 18:55
do: ~... (18:01)
Obok masz darmo Wrzosówkę i Kamienną. Biedaku!
~Nordhaus 25-06-2019 18:21
Prawda jest taka że budowa tych term kosztowała blisko 100 milionów. Za taką kasę można by było wybudować Dwa razy większe termy zaczynając budowę od zera.
~Prawda a pieprzenie 26-06-2019 10:15
do: ~Nordhaus (18:21)
Nie 100 a 300 milionów. Nie bój się mówić prawdy.
~KRECIK 25-06-2019 19:12
Jak potrzeba eleganckie klapki to musicie się zwrócić do Józka. Józek coś o klapkach wie ,zawsze gdy potrzebna POMOC to jest Józek i jego klapki :-)
~Xxx 25-06-2019 19:21
To dla takich durni sa kubki do kawy z napisem uwaga napój gorący. I dla taich durni sa tabliczki uwaga ślisko. Woda plus kafelki. Ludzie naprawde potrzeba wam tak banalnych informacji?
~Cyz 26-06-2019 1:59
do: ~Xxx (19:21)
Logiczne więc, że powinna być inna bezpieczna nawierzchnia a nie śliskie kafle.
~ 26-06-2019 12:41
do: ~Xxx (19:21)
takie czasy ,w samolocie dziewczyna się poparzyła kawą to dostała kolosalne odszkodowanie za brak napisu .
~ 1-07-2019 12:49
do: ~Xxx (19:21)
A dla takich jak ty powinny być komputery / smartfony z napisem "jak chcesz napisać coś głupiego to zachowaj to dla siebie oraz swego psychiatry"
~ 2-07-2019 14:18
do: ~Xxx (19:21)
odpowiedź dla Xxx z 25-06-2019 19:21 czyli co, uważasz że miałem lewitować aby nie pośliznąć się? Schodziłem powoli na moje szczęście trzymając się poręczy, gdyby nie to prawdopodobniej uderzył bym, zamiast prawym bokiem , głową, a tak zawisłem trzymając się lewą ręką poręczy i uderzyłem lewym biodrem.
~sajmon 25-06-2019 20:38
Hmmm... na koniec powiem wam że znam sporo ludzi :) Tak zwanych darmozjadów :) Żerujących na innych i na instytucjach :) Walących swoje wypasione bryki po robale w talerzu :) Każdy z tych typów patrzy by najwięcej zarobić i wydymać resztę :) Ale kres jest bliski :) Papierki zapomniane, umowy zerwane :) Ludzie ulicy pamiętają :)
~ 2-07-2019 14:56
do: ~sajmon (20:38)
Jak znasz takich ludzi powinieneś zgłosić fakt próby wyłudzenia odszkodowania odpowiednim służbom, inaczej Będziesz współwinnym, no chyba że piszesz aby zabłysnąć no to się nie udało.
~ajc 25-06-2019 22:43
Termy cieplickie to chyba jakiś wrzód dla miasta i ludzi. Czy tam wogóle ktoś chodzi, skoro wielu mówi,że smród, brud i niedbalstwo. Po co Nam takie coś?? TERMY UNIEJÓW, to jest coś, a te to bida z nędzą. Jaka wieś(cieplice), takie termy!!
~Pruderia i Szyk 26-06-2019 0:13
Grzyby są zawsze śliskie w kontakcie z wodą, więc o czym tu dyskutować.
~Pruderia i Szyk 26-06-2019 14:32
do: ~Pruderia i Szyk (0:13)
Chodzi oczywiście o grzyby na kopytach gościa z Wrocławia.
~ 2-07-2019 14:13
do: ~Pruderia i Szyk (14:32)
Łatwo obrażać kogoś buraku, ciekawe co powiesz jak upadając uderzysz się głową o rant schodów, albo lepiej jak spotka to tobie bliską osobę na twoich oczach. Czy będziesz taki zabawny
~Pruderia i Szyk 26-06-2019 0:17
E e e to jakieś stare rany po kleszczach, no i paznokcie do obcięcia, o sandałach nie wspomnę.
~aaa 26-06-2019 0:50
Kafelki jak kafelki ale rozwiązanie basenów dla dzieci to majstersztyk! Baseny dla dorosłych na poziomie posadzki a dla dzieci 20cm powyżej poziomu!!!
~Cyz 26-06-2019 1:57
do: ~aaa (0:50)
Te dwa śmieszne brodziki to jest w ogóle totalna beznadzieja i nuda. Jak całe termy zresztą.
użytkownik facebook 26-06-2019 1:34
Znak odpowiedni w odpowiednim miejscu. Jest mokro i jest ślisko. Czytamy i uważamy. to zupełnie normalne. Nawet pismo obrazkowe dla tych co nie umieją czytać. Przeczytane, zobaczone, olane. bum. W Mackach, centrach handlowych, poważnych zakładach pracy też tak jest. Dlaczego ? bo ludzie zaczęli wykorzystywać różne sytuacje do wyłudzania niebotycznych odszkodowań. Poza tym nawet chyba są takie przepisy, że powinny być oznaczenia. Jeżeli jest znak to zobaczone, bum bo nie zachowana ostrożność i nici z odszkodowania. Co tu więcej pisać i nad czym się rozczulać.
użytkownik facebook 2-07-2019 12:50
Andrzej Wójcik-Siojo przekażę filmik portalowi jelonka nagrany po zdarzeniu na którym widać że brak oznaczeń, mało tego widać że woda stoi przy schodach
~pff 26-06-2019 6:49
Ale obrażenia, masakra, nie powinniście wstawiać takich drastycznych zdjęć🤣
~ 2-07-2019 14:09
do: ~pff (6:49)
czyli trzeba poczekać aż ktoś uderzy głową w schody i będzie ok?
~ 26-06-2019 8:14
Płytki na Termach to porażka. Trzeba uważać jak się chodzi bo poślizgnąć się tam to chwila moment. Co za cymbał zgodziła się na taka glazurę to nie mam pojęcia, ale można było śmiało położyć tam coś bezpieczniejszego - są przecież odpowiednie płytki do takich miejsc.
~bk 26-06-2019 9:30
ten temat juz przerabialem z termami i kazali mi sie zwrocic do UM w celu sprawdzenia certafikacji kafelek, ja bylem swiadkiem jak starsza pani wychodzila z basenu i sie poslizgnela to jeszcze ratownik na nia nakrzyczal. W wielu innych basenach sa polozone maty ale Termom ciezko zainwestowac w gume poza tym nie wiem czy zauwazyliscie,ze ostatnio zimna jest woda?mimo,ze termometr wskazuje 34stopnie to w brodziku gdzie bylem z mala corka najnormalniej zmarzlem...
~Dżesika 27-06-2019 7:52
do: ~bk (9:30)
G. w puchu zmarznie
~"Obrażony" wrocławianin 26-06-2019 10:22
Te "obrażenia" wrocławianin odniósł chyba na spacerze w lesie. Po za tym był pierwszy raz w życiu na basenie.
~ 2-07-2019 14:07
do: ~"Obrażony" wrocławianin (10:22)
akurat odniosłem takie obrażenia spadając z jednego biegu schodów, proszę nie obrażać, nie znając szczegółów, to że nie upadłem głową w rant schodów to moje szczęście w nieszczęściu.
użytkownik facebook 27-06-2019 17:40
Ślisko bardzo
użytkownik facebook 27-06-2019 22:19
Jest bardzo ślisko .
~X 29-06-2019 6:32
Jest ślisko!!! Jak zaczną płacić duże odszkodowania, to może coś z tym zrobią... A sprzątaczki pilnują drzwiczek i kursują co 3minuty, czy czasami nie ma pozostawionych 2zł... -no comment
~kaqzia 7-07-2019 19:06
k,,,,,,,, jak wam ślisko to nie chodżcie na ten basen na żwirownie !!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Wielkie cięcia na Polanie Czarownic

O świetlicy mogą pomarzyć?

Co z tym SOR–em?

Do parku narodowego z psami czy bez?

O bezpieczeństwie w Termach

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
924
Tak
21%
Nie
76%
Nie mam zdania
3%