MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Siła Mieszkańców mówi nie, sprzedaży Pawilonu Norweskiego

Wiadomości: Jelenia Góra/Cieplice
Poniedziałek, 20 października 2014, 17:48
Aktualizacja: 17:53
Autor: Telewizja StrimeoTV
Fot. Telewizja StrimeoTV
Czy dawna siedziba Muzeum Przyrodniczego w cieplickim Parku Norweskim zostanie sprzedana? KWW Siła Mieszkańcówsprzeciwia się temu pomysłowi i proponuje jak wykorzystać obiekt.

Ogłoszenia

Czytaj również

Finisz remontu

PiS ujawnił listy kandydatów

Na ratunek skoczniom

Komentarze (63) Dodaj komentarz

~ja 20-10-2014 18:02
Nieee, ktos chyba prywatnie ma na ten obiekt chrapke, stanowcze NIE,
~walczcie 20-10-2014 18:07
populizm wyborczy. sprzeciwiajcie się też sprzedaży mieszkań, lokali itd. W budżecie miasta (czytaj nasze podatki) zawsze będzie kasa na utrzymywanie takich obiektów. Jest was siła, może kosztami utrzymania obciążyć waszą organizację np. przez 25 lat?
~Wkurzona 20-10-2014 18:21
Najlepiej wszystko sprzedać, kase przeżreć i cieszyć sie ze strąconego problemu, ale pomyśleć, poszukać rozwiązań to już się nie chce, bo jeśli tylko trzeba dupę ruszyc z wygodnego stołka to 150 powodów się znajdzie, żeby się nie narobić. O O O SPRZEDAJMY może całe miasto niemcOM oni może chociaż lepiej zapłacą... a ile problemów mniej będzie. BANDA IDIOTÓW
~do wkurzona 20-10-2014 18:39
Reprezentujesz typowe myślenie zaściankowego mohera,który tkwi w prl-u i bezmyślnie wykrzykuje "spsedają majuntek narodowy nimcom".Najlepiej niech wszystko zgnije i się rozpadnie ale ważne że nie sprzedali.I kto tu jest idiotą.
~krewyn_luizy 20-10-2014 18:39
Przypominam, że przed ślubem to oficjalnie każda mówi (a raczej powinna mówić) "nie".
~si 20-10-2014 19:01
Ja mówię nie sile mieszańców.
~mieszkaniecJG 20-10-2014 19:17
Pan biznesmen za zmarnowane pieniądze na banery i reklamy wielkopowierzchniowe już dwa takie pawilony kupiłby i np. przeznaczyłby na zbożny cel i nikt nie mówiłby na co przeznaczyć. Jednak marnotrawienie pieniędzy na reklamy jest ważniejsze, jak uratowanie obiektu - i co kupi biznesmen pawilon, czy dalej będzie się reklamował?
~Schengen 20-10-2014 19:21
środki unijne w takich miejskich inwestycjach raczej wykluczają możliwość prowadzenia działalności komercyjnej Panie Wilk !!!! Hellou !!!
~G.N. 20-10-2014 19:50
Reformować należy władzę (ludzi), a nie rzeczy martwe (przedmioty).
~ 20-10-2014 19:50
PRL panu Wilkowi chodzi po głowie !!!
~kanabix 20-10-2014 19:53
ależ bełkot...
~??? 20-10-2014 20:11
A którą szkołę p. Wilk chce zamknąć żeby utrzymać ten obiekt?
~JG 20-10-2014 20:17
No i co z tego że chcą sprzedać???Przecież nowy właściciel nie zeżre tego budynku, tylko zainwestuje w niego,być może da ludziom pracę.Niedowiarkom polecam wycieczkę do Wojanowa,gdzie prywatni inwestorzy(o zgrozo NIE PRAWDZIWI POLACY!!!) zamienili obleśne ruiny po pegeerach w piękne obiekty i parki przynoszące zyski i dające dziesiątki miejsc pracy.
~jel1 20-10-2014 20:22
Pałac w Karpnikach prywatny odremontowany. W czasach PRL to PGR , mieszkania komunalne, siedziby stowarzyszeń - Doprowadzone do ruiny. Dziękuję komuna już była wybieram kapitalizm.
~ 20-10-2014 20:35
a co z placem po targowisku na kilińskiego
~do 18:39 20-10-2014 20:36
A najlepiej sprzedać za grosze komuś kto nie ma pieniędzy na remont. To dopiero będzie interes.
~ 20-10-2014 20:40
ile jeszcze obiektów będzie marnotrawionych nie wspomnę o ul.wojska polskiego wstyd i hańba
~xxx 20-10-2014 20:45
mętne to jakieś... ktoś ma prowadzić jadłodajnie w tygodniu, wykwintą restaurację w weekendy... kto? samorząd chyba nie będzie organizował wesel "w stylu wikingów" (inną sprawą jest to, ilu panów młodych zechce na weselu wystąpić w hełmie z rogami, takie wesela to rynek niszowy), pewnie dzierżawca, bo nie właściciel. Gdyby pan Wilk, czy też jego protegowany chciałbyć właścielem stanąłby normalnie do przetargu.. Pro publico bono? więc jaki byłby czynsz dzierżawny? Czy wogóle przewidziano jakiś czynsz, czy Pan Wilk wychodząc z założenia "pro publico bono" uważa, że obiekt dostanie za frico? Budynek jest obiektem zabytkowym do tego drewnianym i pełnił funkcję muzealną, stworzenie w nim kuchni i restauracji to będą spore wydatki... więc mętne to jakieś
~Wkurzona 20-10-2014 20:50
Rozumiem, że niektórzy przywykli do bezmyślności władzy, która nie potrafi zagospodarować miejskich obiektów w sposób, który bedzie przynosił zyski dla mieszkańców i dla miasta. Otóż włodarze mogą być dobrymi strategami z głową na karku, którzy dadzą i pracę i korzyści. Jak może dobrze zadządzać MIASTEM ktoś, kto nie potrafi nawet zarzadzać jednym małym budynkiem. MYŚLEĆ LUDZIE MYŚLEĆ
~klk 20-10-2014 20:50
ale wilka poniosło... tragedia...
~ale jaja 20-10-2014 20:50
Panie Wilk ... Lenin by tego lepiej nie wymyślił, błaźnisz się Pan
~321 20-10-2014 20:56
te urzedasy i cwaniactwo biznesowe, sprzedaja samych siebie i mowia ze deszcz pada
~Wkurzona 20-10-2014 20:58
Rozumiem, że niektórzy przywykli do bezmyślności władzy, która nie potrafi zagospodarować miejskich obiektów w sposób, który bedzie przynosił zyski dla mieszkańców i dla miasta. Otóż włodarze mogą być dobrymi strategami z głową na karku, którzy dadzą i pracę i korzyści. Jak może dobrze zadządzać MIASTEM ktoś, kto nie potrafi nawet zarzadzać jednym małym budynkiem. MYŚLEĆ LUDZIE MYŚLEĆ
~lol122 20-10-2014 21:04
trzeba obniżyć podatki, ceny usług komunalnych a nie zaspakajać czyjeś poronione pomysły za nasze pieniądze
~lol122 20-10-2014 21:10
trzeba obniżyć podatki, ceny usług komunalnych a nie zaspakajać czyjeś poronione pomysły za nasze pieniądze
~lol122 20-10-2014 21:26
trzeba obniżyć podatki, ceny usług komunalnych a nie zaspakajać czyjeś poronione pomysły za nasze pieniądze
~Willy 20-10-2014 21:54
Wilk zdaniem mojej żony , która miała "przyjemność" go poznać , jest całkowicie niewiarygodny , a ja wierzę mojej żonie !!!!
~ 20-10-2014 22:17
Jak tam "Termy Cieplikie", zarabiają? Nie? Sprzedać! Po co to utrzymywać?
~wfd 20-10-2014 22:34
hehe i proszę pierwsze nieprzemyślane decyzje - a pan wiesz, panie Wilk, co jest w budżecie miasta? Tak naprawdę, stan miasta poznasz pan dopiero gdy pana wybiorą - i co pan powiesz wtedy? Nie da się? No bo z własnej kasy pan nie wyłożysz. Zapewniam, że w Cieplicach są co najmniej dwie dobre jadłodajnie - a ten pański pomysł... chyba nie organizował pan nigdy restauracji - to widać po koncepcjach... Ktoś tu źle panu podpowiedział - zmień pan doradców, bo kiepsko to widzę, jak tak wtopa na samym początku...
~wfd cz 2 :) 20-10-2014 22:44
I tak się zastanawiam - chyba są ważniejsze sprawy do załatwienia w mieście niż populistyczna chatka z gontem.Podrzucę kilka tematów: - młodzi bez pracy, uciekają z miasta. - biedni nie mają wsparcia od miasta. Zadłużają się, mopsy są niewydolne (wiem co mówię, bo już kilku dziadkom węgiel woziłem, panie nie miały na to czasu... ) - Brak sensownej wizji rozwoju miasta, obiekty w obszarze Jeleniej niszczeją, albo są wyprzedawane za bezcen ( zabytkowe kamienice, strzelnica na drodze do Siedlęcina i wieeele innych - np chyba nie samymi galeriami handlowymi centrum powinno żyć). Tylko, że tu nie wystarczy się odrobinę ponapinać i pozmyślać na poczekaniu restaurację. Tu trzeba być specjalistą, żeby rozwiązać PROBLEM. Pozdrawiam i błagam - rozwiązujcie takie PROBLEMY, a nie problemik chatki
~biznesmen 20-10-2014 22:51
Dom weselny no faktycznie super pomysł. Tam nie ma jak dojechać jest tylko wąska droga która spacerują odwiedzający park i wie pan kiedy właśnie w soboty i niedziele a pan proponuje pijane towarzystwo , weselną kapele no po prostu super.
~antypartia 20-10-2014 23:31
Ludzie MYŚLCIE, na prawdę chcecie wybrać znowu Zawiłę albo Obrębałka? Jeśli tak zrobicie to nie macie prawa potem narzekać. Wilk to szansa na pozbycie się partyjnych baranów.
~ 20-10-2014 23:34
też jestem przeciwko, powinno się wypchać Siłe Mieszczuchów i reaktywować Muzeum
~kalkulator 20-10-2014 23:38
50 tysięcy miesięcznie netto za usługi komercyjne, typu wesela...czyli po 12,5 tysiąca na każdą sobotę. Przy 125 gościach 100 netto ZAROBKU....Panie Wilk, zadzwoń do "konkurencji", a gwarantuję, że nawet przez słuchawkę oplują ze śmiechu Panu ucho....Skąd się biorą tacy wizjonerzy? Pan się nawet na prezydenta mojego podwórka nie nadaje, przy pańskiej ekonomii w życiu byśmy grilla nie zorganizowali....ech.
~... 21-10-2014 0:37
A ja pana popieram. Zarabiać, nie sprzedawać.
~ 21-10-2014 0:50
Święta racja Panie Wilk. Nie wolo pozwolić na sprzedaż naszego narodowego majątku, tradycji bo za chwilę się okaże że nie jesteśmy juz u siebie w Polsce. Prywatny inwestor kupił Restauracje Zdrojową przy Teatrze w Parku Zdrojowym i jak to wygląda? Wstyd. To miejsce powinno tętnić zyciem i być wizytówką Cieplic a nie antyreklamą.
~xyz 21-10-2014 6:35
o taaak podniosą nam podatki za nieruchomości opłaty za bilety i wode bo trzeba jakos kase zebrac na utrzymanie tego budynku przez miasto... NIE mojej zgody na to nie ma . Niech to ktoś kupi i zrobi cos fajnego, ale za własne a nie moje pieniądze. Nawet niech tam zamieszka i sadzi marchewke.
~Schengen 21-10-2014 6:51
Pan Wilk jako właściciel (niewłaściciel) elektrowni wodnej przy Rondzie prowadzi tam smażalnię i sądząc po ilości chętnych na Jego (Niejego) rybkę - zna się na gastronomii jak mało kto ;-)
~tragedia 21-10-2014 7:04
żenujący dziadzia, rano stołówa a w weekend norweski DWÓR hahahaha a w święta Pałac Zimowy proponuję. A w środy zakład fryzjerski dla żony, będzie za darmo obcinać włosy dzieciom z biednych domów. W czwartki prąd z elektrowni zabobrze za darmo dla ciepliczan. Pełna gęba frazesów
~pokażcie siłę 21-10-2014 7:16
Jak jest Siła Mieszkańców to niech kupi i zrobi z tym co chce, a nie mówi NIE i nic nie może.
~ 21-10-2014 8:01
a na co ta buda komu potrzebna ?
~wolnościowiec. 21-10-2014 8:04
Kiedyś Marks powiedział że własność prywatna jest źródłem wszelkiego zła. Moim zdaniem taki obiekt należało by sprywatyzować, bo w rękach miasta będzie stopniowo popadał w ruinę. Pierwowzór budynku, Frognerseteren które odwiedziłem niejednokrotnie będąc w Oslo, od ponad stu lat jest restauracją, i w tej samej intencji został zbudowany pawilon cieplicki, na zlecenie Eugena Fullnera który za sztuką skandynawską przepadał. Moim zdaniem należy to zrobić w ten sposób: - Miasto organizuje przetarg na zagospodarowanie obiektu ale pod ścisłymi regulacjami. Ma to być obiekt z gastronomią, nie może stracić swojego historycznego charakteru itd. Za nieprzestrzeganie zaleceń - wysoka kara finansowa. Wszystko to jest do ogarnięcia.
~wolnościowiec. 21-10-2014 8:07
Kontynuując, jedynie siła kapitału prywatnego jest w stanie przekształcić ten obiekt w coś wartościowego. Sektor prywatny inwestuje, żeby potem kapitał zwrócił mu się ze sprzedaży kawy, ciast, obiadów itd. Miasto może to tylko spierdaczyć. Pozdrawiam!
~popierający 21-10-2014 9:00
do wpisu 08:07 - w pełni popieram wpis, brawo. Więcej takich rozsądnych mieszkańców a nie populistów, którzy co chwilę zmieniają swoje propozycje. Dwa miesiące temu proponowali coś innego i jak można takim kandydatom zaufać - wybierzmy rozsądne osoby, to od nas zależy kto będzie naszym reprezentantem - pozdrawiam.
~ 21-10-2014 9:14
ciekawe, że połowa komentarzy proZawiłowskich pochodzi od tego samego autora
~Unię Wolności 21-10-2014 9:15
już mieliśmy. To ta partia ukradła emerytom i rencistom część należnych świadczeń. Stworzyła nowy "stary" portfel. To ta partia podpisała konkordat. To ludzie z tej partii stworzyli Platformę Obywatelską. I nadal czytam o wolnościowcach?
~Lucyfer 21-10-2014 9:25
Pan Wilk kłamie. Jakim cudem nie dołoży do remontu z kasy miejskiej??? Unia Europejska może oczywiście dofinansować remont tego obiektu, ale co z wkładem własnym??? Weźmiemy kredyt w banku, no ok, ale trzeba będzie go spłacić. Chciałbym zatem zapytać czy Pan Wilk będzie spłacał kredyt z własnej kieszeni??? Jeśli tak to oczywiście oddam na Pana swój głos :P
~niezależna 21-10-2014 10:50
...Pan Wilk + Pan Prystrom - pokażmy "Siłę Wyborców" i nie pod żadnym pozorem i żadna wyborcza ściemą nie głosujmy na ten "duecik" ...
~niezależna 21-10-2014 10:51
... miało być "...i pod żadnym pozorem"...
~ha ha 21-10-2014 11:25
No masakra, populizm w czystej postaci. Panie Wilk skończ pan może najpierw jakieś studia, kursy, a nawet doucz się w internecie - też można - bo sadzisz pan takie androny, że i śmieszno i straszno. Wykazał się pan w tej wypowiedzi brakiem elementarnej wiedzy w temacie zasad finansowania przez UE oraz podstaw ekonomii. Aż strach pomyśleć ile mógłby pan narozrabiać na fotelu prezydenta miasta. A poza tym, to już drugie pana wystąpienie w tym samym temacie - jeśli tylko ta jedna sprawa spędza panu sen z powiek, to naprawdę bardzo głupim pomysłem było pana kandydowanie.
~rencista 21-10-2014 11:36
w Cieplicach mieszkam od 1946r, w Parku Norweskim za komuny zawsze cos sie dzialo, W pawilonie Norweskim byla restauracja a muszli koncertowej /rozebrana/ wystepowalo Mazowsze, byly wystawy rolnicze i inne rozrywki a cieplice liczyly ok.15tys,mieszkancow /obecnie ok.30tys.,upadek nastapil po 1982r. ostatnio cos zaczelo sie dziac,W zwiazku z wyborami obedni dzialacze chca zarobic na przetargach jak radny Szarzynski ?biedronka?/ podbic ceny a potem sprzedac z zyskiem i to jest prywatyzacja dla wybrancow. obiekt ten powinien byc wlasnoscia skarb u pan stwa lecz po szczegolnym nadzorem jako zabytek.
~cieplicc 21-10-2014 12:30
a może lepiej wydzierżawić obiekt na 5 lat np. ?? czytałem niedawno że utrzymanie tego obiektu kosztuje miasto milion zł. rocznie na co to idzie niby ....???!! a raczej kto to rozkrada !!
~Loops 21-10-2014 13:06
Ech jak na to patrzę - to rzeczywiście zostaje tylko pani Grażyna...
~ 21-10-2014 15:46
a jakoś zagospodarować tak aby przynosiło zysk państwu i żeby mniej podatków nam zabierało a nie tylko naszą własność wyprzedać co za trudne ???? dla urzędasów zatrudnionych za znajomości a nie zdolności - na pewno, bo tak to jest jak się zarządza własnością i pieniędzmi podatników czyli nie swoimi na dodatek bez szefa żądającego konkretnych rezultatów
~hexe 21-10-2014 16:35
już dawno można było rewitalizowac tego typu obiekt np z funduszu norweskiego - ale nikomu to nie przyszło do łba http://www.eog.pl/dziedzictwokulturowe.php Obawiam się że obiekt zostanie spzredany komuś kto nie będzie potrafił zainwestować - tak było z przedszkolem vis a vis hotelu Cieplice tak jest ze szpitalem cieplickim (coś ostatnio się tam ruszało ) . Żałosne , że miasto nie ma pomysłu na utrzymanie takiego obiektu np z wynajmu.
~ana 21-10-2014 19:54
Ja uważam, że sprzedaż Pawilonu jest ratunkiem dla tego miejsca. Miasta nigdy nie będzie stać na utrzymanie i remont tego budynku, a będąc w prywatnych rękach nadal może służyć mieszkańcom. A wg mnie Siła Mieszkańców to grupa znajomych, którzy chcę wepchnąć do Rady swoich kumpli, którzy na zebraniach przepchną ich pomysły i firmy i dzięki temu się dorobią robiąc coś niby dla miasta.
~czyżby 21-10-2014 20:37
krewny królika miał w tym interes żeby mieć za grosze wykupioną inwestycję ?
~niezależna 21-10-2014 22:06
... do ana - mam identyczne przekonanie...
~mieszkaniecc 21-10-2014 22:43
Tak samo należałoby sprzedać pałac w Sobieszowie prywatnemu przedsiębiorcy. Idealne miejsce na centrum hotelowo-konferencyjne. A co zrobił Zawiła? Oddał Rajowi za friko i obiekt zarasta teraz krzaczorami, bo KPN nie wie co z nim zrobić. Najwyższy czas skończyć z defraudowaniem majątku miejskiego!
~ 26-10-2014 12:13
To wszystkie instytucje kultury też powinno się sprzedać, bo generują same straty: przychody z instytucji kultury zapisane w ustawie budżetowej miasta Jelenia Góra na 2014 r. mają wynieść planowo 1.839.690,- zł, a wydatki planowane wydatki na kulturę mają wynieść 16.469.050,- zł, z tego na np. na teatry 5.987.000,- zł. Jaki z tego wniosek? Do teatrów chodzą nieliczni, a płacimy na nie wszyscy. A tak z ciekawości - jakie zyski (lub chociaż wpływy) wygenerowało Muzeum Przyrodnicze w nowym miejscu? Czy kilkunastomilionowe dotacje do tych instytucji nie są z majątku miejskiego? Przychody 1.839.690 zł, wydatki 16.469.050 zł. ->http://46.41.128.119:5088/planowanie/budzet-na-rok-2014/uchwa142a-budzetowa-miasta-jeleniej-gory-na-rok-2014/uchwa142a-budzetowa/Uchwa142a%20Budzetowa%202014%20.pdf
~ 26-10-2014 12:15
http://46.41.128.119:5088/planowanie/budzet-na-rok-2014/uchwa142a-budzetowa-miasta-jeleniej-gory-na-rok-2014/uchwa142a-budzetowa/Uchwa142a%20Budzetowa%202014%20.pdf/view
~ 26-10-2014 12:26
A może ktoś z Państwa się orientuje, czy rozkwitła po sprzedaży Kawiarnia Zdrojowa? Kiedyś tam było fajne miejsce spotkań dla wszystkich: młodych, starszych, kuracjuszy i miejscowych.
~ 26-10-2014 12:36
Z ostatnim zdaniem pomysłodawcy nie można się zgodzić, było ono chyba nieprzemyślane. Jeśli to ma być remontowane ze środków unijnych, to trzeba mieć z budżetu miasta na wkład własny. Przynajmniej na początek. A potem, jeśli rzeczywiście byłyby zyski, to wtedy dopiero można zwrócić z nich miastu środki na ten wkład.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

W obronie zwierząt

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Odpust na szczycie

Country pod Śnieżką

John Quincy Adams w Kotlinie Jeleniogórskiej

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
453
Tak
87%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%