MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Sezon na halucynki

Wiadomości: Dolny Śląsk
Poniedziałek, 15 października 2007, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Trzy lata więzienia za zbiór narkotycznych grzybków.

Taką karą zagrożony jest ten występek. Powinien o tym pamiętać każdy udający się na grzyby. Nie borowiki szlachetne, czy opieńki miodowe, ale łysiczki lancetowate, na które trwa sezon.

Pisze o tym poniedziałkowe Słowo Polskie Gazeta Wrocławska. Grzybki kosztują 10 groszy za sztukę. Świeże. Suszone są kilka razy droższe. Aby zaliczyć tzw. odlot, trzeba skonsumować co najmniej dziesięć sztuk. Gazeta podaje, że to najtańszy środek odurzający.

Grzybki wobec prawa traktowane są tak samo jak marihuana czy amfetamina. Ich posiadanie jest przestępstwem. Podobnie – handel łysiczką oraz innymi gatunkami. Wiedzą o tym mundurowi. Zbieraczy halucynków zatrzymują strażnicy graniczni. Za posiadanie grzybków grozi kara do trzech lat więzienia, za handel – do ośmiu lat za kratkami.

Specjaliści od uzależnień ostrzegają, że spożycie grzybków to pierwszy krok do zgubnego nałogu. Człowiek, który zje jajecznicę z halucynkami, staje się nieobliczalny i niebezpieczny dla otoczenia. Szkodzi także swojemu zdrowiu, bo grzybki halucynogenne przyczyniają się do nieodwracalnych zmian w organizmie.

Ogłoszenia

Czytaj również

W Termach Cieplickich superpromocja!

Jezioro Łabędzie z owacjami na stojąco!  

Nowy sprzęt dla OSP

Komentarze (54) Dodaj komentarz

~ale ale 15-10-2007 10:08
Wszystkie trujaki kopią, łącznie z muchomorami. Tymczasem wcale nie jest karalne zbieranie muchomorów, nawet sromotnikowych. Wszystkie trujaki trując (czasem śmiertelnie), zapewniają między innymi halucynacje. Sam ciekaw jestem, jaka jest podstawa dla karania za posiadanie akurat łysiczek, a już na ten przykład purchawek nie.
~IgorekYa 15-10-2007 10:14
A za spożywanie/bycie pod wpływem coś grozi ?
~Rudebwoy 15-10-2007 11:48
Wezcie ludzie... po grzybach mozna sie zawiesic... Nie jedzcie tego...
~Łapa 15-10-2007 12:12
gdzie rosnom halusy na terenie gminy podgórzyn?
~specjalista 15-10-2007 12:19
no to jak w końcu jest bo slyszalem że pierwszym krokiem jest marihuana? :D:D
~grzybiarz 15-10-2007 12:25
po 10 grzybkach?? hmmm.. będą tylko śmiechy i zamuła ... halucynacje od 30 sztuk! a poza tym to nie robi sie jajecznicy tylko wywar z rosołkiem najlepiej ;) Śmiechy nieziemskie lepsze niż na syntetykach typu LSD... NATURA!!!!
~mmm 15-10-2007 12:48
po co pokazujecie zdjecie, nawet małe. Niektórzy będą chcieli spróbować.
~xxx 15-10-2007 13:01
grzybki to grzybki przynajmniej naturalne lepsze to niż wąchanie amfetaminy.a co z gałką muszkatołową nią też można się nawalić czy za posiadanie jej też jest kara a co z herbatą z której robi się czaj czy za posiadanie herbaty też można siedzieć,a co z gazem z zapalniczek ile się siedzi za posiadanie zapalniczki
~mm 15-10-2007 13:28
a rosna na kazdej łace o tej porze roku. to co , ze pokazuja? to niby nikt nie wie jak wygladaja? a co innych grzybow calkowicie sie zgadzam. ci ktorzy zazywaja maja takie miksy grzybow, marihuany i np. bielunia, kwiata, ktory zdobi wiele werand, ze powinny ksiazke kucharska mikstur halucynogennych napisac:)
~"prawie" mykolog 15-10-2007 15:50
do ale ale chłopie, widzę nie wiesz, że purchawki są jadalne!! nasza najpospolitsza purchawka – purchawka chropowata jest jadalna przed ściemnieniem miąższu, czyli jeszcze jak młoda i biała, ale uwaga we wczesnym stadium rozwoju podobna do owocników muchomora dla nieznających dobrze tych gatunków
~grzybiarz 15-10-2007 16:41
A ja właśnie zaczynam zbierać muchomory sromotnikowe ale będzie fazowanko tylko wysuszyć i jazda oczywiście napój też sie zrobi będe zbierał ile tylko wlezie i do następnego lata faza faza faza i nic mi nie zrobią bo są legal :)
~Robert do Łapa 15-10-2007 17:13
Halusy rosnOM w lesie,ale lepiej weż się za słownik ortograficzny.
~Hurrraa!!! 15-10-2007 20:41
Nareszcie są! Dzieki za info, o mały włos byłbym zapomniał. Pamiec juz nie ta...
~do Robert 15-10-2007 21:21
osciu niebądź taki cwany ok? ja cie znajde jeszcze
~jsr 15-10-2007 21:41
a ja zbieram grzybki susze i sprezedaje w zime mam juz okolo 500 sztuk jak sa chetni to sprzedam mieszkam w jeleniej w jagniatkowie gdzie najwiecej ich sie zbiera jelnce: :)) i szczerze mowiac grzybki to grzybki były sa i beda a ja je bede zbierał jadł i sprzedawał
~ale ale 15-10-2007 21:43
Zostawcie grzyby, szkoda wątroby, serca i mózgu, można od tego nawet umrzeć, weźcie się lepiej za piwo albo dwa.
~Rudebwoy 15-10-2007 21:46
Kupsko sobie zjedzcie... tez halucynogenne pewnie.... o jaaaaaaaaaaaaa kurde wy ludzie jestescie jacys.... dziwni..
~rymcycymcy 15-10-2007 23:27
Wiecie co ? Znalazłem taką stronę na której małolaty opisują swoje doznania z zażywania różnego badziewia. Większość opisów wygląda tak: "...spotkaliśmy się po szkole. Najpierw zapaliliśmy po joincie, potem łyknęliśmy wywar z bieluni, potem gałka, grzybki i jeszcze po dwie tabletki. Po tym wszyskim rzygaliśmy do rana ...BYŁO ZAJE ...IŚCIE !!!" ...:)
~danielloo 16-10-2007 0:00
W okolicach zabobrza znalazł już ktoś haluny? Takie miejsca jak : krzyż czy łąki dookoła.. ?? Prosze o info. Nie to żebym chciał zbierać ,ale ta ciekawość...
~Ulala 16-10-2007 2:46
Macie chore prawo w polsce , w USA na polach rosnie dzika marichuana i nikt nie karze za to .Karac tylko potraficie , a zaden z was nawet 10 przykazan nie zna .
~zorientowany 16-10-2007 9:19
haluny nie rosna w lesie jak ktos to napisał jezeli znajdziesz chociaz jednego grzybka w lesie to jestes zajebisty. Najczesciej i w najwiekszych ilosciach mozna je spotkac na pastwiskach nie na dzikich lesnych polanach i to co pisze grzybiarz to prawda po 10sztukach jest zamuła 20–40 sztuk w zaleznosci to smiechy z zadkimi halucynacjami wieksza ilosc to juz dosyc spore zmiany nie popieram miałem stycznosc i odradzam poniewaz zmiany w organizmie nawet przy małej ilosci moga byc bardzo duze to jest natura ale strasznie toksyczna i niszczaca mozg i watrobe a co do sposobu spozywania to mozna ksiazke kucharska napisac na ten temat.
~do grzybiarz 16-10-2007 12:52
muchomorki mniam mniam :)
~Robert do Robert 16-10-2007 17:45
To mnie znajdż OSCIU.OK?
~Sengano 29-07-2008 15:09
Grzybki halucynki......hmmm......odradzam ich kosztowania i jedzenia dla zabawy....może skończyc sie szybką śmiercią.....:xF
~heheh 24-08-2008 15:04
wic tak zaczne moze od tego ze skoro ktos nigdy nie probowal to niech sie nie wypowiada ja jem grzybki tak srednio 3 razy na sezon i jakos nie odczuwal jakis zmian w organizmie akurat po tych grzybkach po za tym 10 grzybkow i jazda hehe debile to wymyslaja chyb a co najmniej 40 trzeba zjesc aby bylo fajnie a co do rymcymcymcy to czytaj dalej sobie takie bzdury nastepna rzecz ze niby mozna sie przekrecic od nich heheh jesli jest sie debilem to po wszystkim mozna sie przekrecic i nie wazne czy to jest legalne czy nie ja wiem jedno ja je lubie jadlem je jem i bede jadl i ch.j z tymi co tego nie popieraja !
~lolez 13-09-2008 17:16
masz racje (kolega wyzej). Jak sie to robi z głową to jest luzik i tyle.
~tomasz%D 22-09-2008 13:08
a ja szukałem już na pastwiskach i znalazłem tylko 12 sztuk przez ponad 2h gdzie tego najlepiej szukać
~Żarow!! Dolnosląskie 25-09-2008 22:07
~;] 10-10-2008 18:57
jedzcie jedzicie niedajcie sie oglupic bo to napewno jest lepsze niz chemia...choiciaz sie posmiejecie;]
~gabior 28-02-2009 14:45
gdzie sa halucynki na warmiach i mazurach??
~ 17-04-2009 11:20
juz wyzej bylo napisane ze : ROSNA NA PASTWISKACH= TRAWA+SLONCE + ODCHODY jadlem lysiczki z kumplem i po 20 wszamalismy to fajnie sie zrobilo, smiechawa ze wszystkiego i ciekawy stan zawieszenia, innym razem przywiozlem od kumpla ktory uprawial je w terrarium i kazdy zjadl po 9-10. po godzinie okolo gdy sie przygladalismy jednej rzeczy to widac bylo falowanie i zmiane barw, ale najlepsze byly smioechawy z wszystkiego, przez 3 godziny poikonalismy okolo kilometra (nie czolgalismy sie) non stop smiech i niemoznosc poruszania sie (oczywiscie od tego smiechu). za pierwszym razem jadlem te same w tych samych ilosciach tylko ze w nocy ale w miesci i w mniej osob, blogi stan i siedzac w skupieniu wystarczylo aby miec dobre haluny, moj kumpel jakos nie mial wiec zamknal oczy i nie mogl fazy opisac a ja patrzylem na wielki parking i samochody jakby na krach zaczynaly sie przemieszczac. polecam na koniec tak okolo 1-2 godziny "zwaly" siedzialem cicho i bylo mi dobrze, nie tak jak po ziole ze zwala dopada i chce sie tylko kimac i jesc, ogarnialem stan dookola ale wolalem siedziec cicho. czekam az dopadne kolejne porece. pozdrawiam grzybiarzy
~chemiczny Ed 30-08-2009 12:38
jestem jak najbardziej za ... jadłem dwa razy i teraz bede jadł każdego sezonu :) bania jest nie do opisania trzeba to po prostu przeżyć. A co do hodowli w terrarium to nie słyszałem nic o tym i jestem ciekaw jak to wygląda. W terrarium mam ptasznika można by było przyozdobić wystrój grzybkami hehe
~ 4-09-2009 19:02
Gadacie głupoty przyglądając się niektórym wypowiedziom to sie zgadzam lecz nie do końca po pierwsze grzyby w ilościach 40 -50 nie wywołują halucynacji ponieważ psychoaktywne środki tych grzybków nie uaktywniają sie w mniejszej dawce niż 60 do 80 . W tym sezonie grzybki będa słabsze ze względu na zbyt obfite opady deszczu One lubią deszcz lecz nie w h*j Ja preferuje ilość tak 180 grzybków i wywarem na 2 osoby z takiej ilości idzie sie uhahać do tego 1 wiadereczko i jest sper po wszystkim żadej zwały tylko troszkę w żąłądku strzela ale to w sumie jest ok bo po dłóższym czasie idzeisz na kibel walisz kloca i nie boli . Gdzie szukać hmmm najlepiej na dawanych pastwiskach gdzie sie krowy tak z 10 lat temu pały bo gleba jest idealna tak po 7-12 latach od pory usunięcia z niej krów . szukajcie w kępkach traw i wyrzszych krzaczkach trawa niższa nie powinna przekraczać 13 cm bo potem już ciężko sie szuka najlepiej szukać na kolanach z małym słoiczkiem i do tego dużo mówcie do nich zobaczycie pomoże pozdro dla Grzybiarzy
~halo 12-09-2009 14:27
jak sie nie znacie to nie piszcie grzybki sa dobre dla madrych ludzi...
~dis 20-10-2009 16:28
faza faza faza faza
~ 13-11-2009 17:26
grzybki i butapren to jest dopiero ladunek Poradzam osobiscie niezla jazda i super bomba
~~kis do jsr 18-05-2010 11:20
a dałbyś mi jakieś większe namiary na Ciebie? z chęcią bym odkupił kilka ;-)
~Kawior 24-07-2010 18:30
Ja jestem "za" jedzeniem grzybkow jadlem i bede jadl ... jak pierwszy raz zjadlem i bonia do tego to nie mialem lepszej kapy w zyciu..
~herekjp 17-08-2010 0:22
gdzie w okolicach siedlec można znaleść grzybki
~ale bzdury 28-08-2010 9:34
hehehe aparat "bezpieczeństwa" jakby mógł to pewnie zabroniłby łysiczkom wogóle rosnąć, nie mogą przeboleć że można sobie tak pójść do lasu i zebrać :)
~Kaczor 30-08-2010 22:18
gówno wiecie!! ja zjadłem raz z kumplem po110 na głowe!!! odlot aki, że to poezja wszystkie drzewa było żułte i ziemia sie pod nami zapadała i wszedzie latało ufo i było dużo śmiechy ale byłu też takie momenty że sie bałem i bałem sie tak bardzo, że miałem sie ochote zabić ze strachu... Osobiście polecam ale nie w takiej ilości, faza już jest po 45 grzybkach ;D
~Szymon 3-09-2010 0:38
hmm ... ja zarzucam gribyy od lat..jak miałem jakieś 15 lat..po raz pierwszy zarzuciłem ok 80 sztuk ..poozytywna bania..później coraz więcej i więcej..mój rekord to ok 230 sztuk na raz..konkret bania..kolory itp..wyostrzone zmysły słuchu wzroku ..cos pięknego , nie da się tego opisać ... to trzeba przeżyć ..fakt trzeba miec silną psychikę , mam wielu znajomych co się zawiesiło, bądź nie żyje bo faza krzywa , flashback itp....mimo to polecam ten kosmiczny dar natury..poozdrawiam....
~anonim ziom 25-09-2010 19:15
ludzie jak by kazdy jadl te magiczne grzybki to by nie bylo na swiecie konfoidenctwa i kurewstwa wogole milym sie jest jak sie je zje jak mozna karac za cos co rosnie przeciez ten kto je nazbierał ich nie stworzył i nie ma nic wspolnego z tym jak te grzybki dzialaja polecam na 1 raz zjesc 30 xd najwiecej jadlem 80 ale to jzu hardcore mialem juz nie jem bo pracuje pozdro
~Kobuch 1-10-2010 12:58
Grzybki sa zajebiste 2 dni temu zjadlem 60 sztuk i masakra a wole zjesc grzybki niz walic witamine czy tam palic swiat wydaje sie piekniejsz! W tamtym roku nie jadlem bo w lubuskim nie bylo a w tym roku pieknie mi sie zaczol sezon bo bylem 4 raz na lace i juz mam 2400 sztuk! Bedzie co robic w dluga i zimna zime pozdro ludziska i jedzcie z glowa'
~zbieracz 5-10-2010 20:44
Autorzy tego artykulu niech sie doszkola. Grzybki szkodza tylko osoba niestabilnym i chorym psychicznie. Odlot jest zajebisty tylko nalezy unikac ludzi ktorzy nie zarzyli i nie wolno sie dolowac. No i trzeba sie liczyc z faktem iz nalezy wyciac z zyciorysu przynajmniej 6 godzin
~Robsi 15-05-2011 19:45
Co za kretyński artykuł :) Wszystko dla ludzi tylko z głową i umiarem :) Pzdr
~jam pan 13-09-2011 19:47
bzdury pisze ten redaktorzyna, jakie nieodwracalne miany, niebezbieczny dla otoczenia? a taki artykuł podłbym go do sądu ale nie chce mi sie denerwowac. Skup sie pan i dowiedz czegoś o tym o czym chcesz pan pisac, panie żałosny..
~roger 13-10-2011 11:29
polecam 150 grzybkow i do tego polowke dobrego kwasa
~ 20-10-2011 12:55
chetnie odkupien jakies grzybki :) albo wyrusze na wyprawe gg 4080515
~niee 15-11-2011 20:52
żeby takie pierdoły pisać to sie w głowie nie mieści to wcale nie jest wstęp do nałogu.
~szczykawa 2-08-2012 21:00
co wy gadacie zjedcie sobie 100 i 1/2 litra wodi dopiero jest bomba nie do powstrzymania
~Jazzus 20-09-2012 23:18
A kolo przesieki wie ktos gdzies cos moze? ;)
~stary grzyb 17-10-2012 22:51
Rosną wszędzie od 30 mogą zacząć się halucynacje pod warunkiem że nie waży się 100kg i nie zjadło pizzy przed aplikacją grzybków tyle na ten temat ;)
~nie wazne 20-11-2012 14:36
chce ktos pogonie troche ??

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Remiza jak nowa

Genius loci – Salon Biznesu i Kultury

O rozpadających się górach

Dla kobiet w Czekoladziarni

Nowy taras na Paciorkach

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
180
Tak
60%
Nie
36%
Nie wiem
4%