MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Samochodom wjazd zabroniony!

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 28 czerwca 2007, 0:00
Autor: TEJO
Fot. Agnieszka Gierus
Koniec z nadmiernym ruchem pojazdów na śródmiejskim pasażu.

Od 1 lipca (niedziela) właściciele pojazdów, którzy łamią zakaz wjazdu na ulice 1 Maja, Konopnickiej i sąsiednie, będą surowo karani przez straż miejską.
– Wchodzi w życie zarządzenie Marka Obrębalskiego, prezydenta miasta, którego celem jest przywrócenie funkcji turystycznych śródmieścia – zapowiada Jacek Winiarski, zastępca komendanta SM.
To skutek narzekań pieszych na jeżdżące mimo znaków ograniczających poruszanie się ciężkie i osobowe auta.

– Szczególną uwagę będziemy zwracać na przestrzeganie przez samochody dostawcze okresu zakazu wjazdu (od 11 do 17) oraz na samochody firm ochroniarskich i kurierskich, które jeżdżą tam w celach reklamowych – mówi J. Winiarski.
O nowe oznakowanie ma zadbać Miejski Zarząd Dróg i Mostów.

Zdaniem strażników problem nie pozostanie jednak do końca rozwiązany, bo ruchu z centrum całkowicie nie da się wyeliminować. Są chodniki przed budynkami wykupione przez wspólnoty lokatorskie. Posiadacze samochodów mają prawo tam dojechać. Podobnie na parkingi, które znajdują się w podwórkach kamienic.

Restrykcje mają być jednak dla kierowców odczuwalne. Bywa, że ulicą 1 Maja przejeżdża kilkadziesiąt samochodów przez godzinę. Takie zjawisko ma zostać wyeliminowane.
Jak poradzą z tym sobie strażnicy? Pokaże przyszłość.

Ogłoszenia

Czytaj również

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Pożegnali Słońce

Przy Złotniczej będzie chodnik do boiska

Komentarze (38) Dodaj komentarz

~Zbigniew Leszek 28-06-2007 10:33
Proszę o wytyczenie pasa tylko dla rowerów. W rozmowie z Pane Łużniakiem podałem sposób tego wytyczenia: – między kostką brukową montuje się w jednakowych odstępach w kształcie pineski metalowy kapsel który wytycza drogę po której powinny poryszać się rowery – jest to estetyczne i nie szpeci ulicy. TAK JEST W CYWILIZOWANYCH KRAJACH, do których mamy aspiracje dożyć. Z kolarskim pozdrowieniem Zbigniew Leszek
~Kacper 28-06-2007 10:49
Popieram Pana Zbigniewa, skończyłaby się jazda slalomem między ludźmi.
~cr@zy do Zbigniew Leszek 28-06-2007 10:56
Drogi Panie! Nie wiem czy do pana juz dotarła wieść, że kilka osób z SM uważa, że 1–go Maja nie powinny jeździć również rowery, i niektórym rowerzystom spuszczają powietrze z kół :(
~Radek 28-06-2007 10:57
Niech mi tylko ktoś powie gdzie mogę bezpiecznie i niedrogo zostawić samochód na 10h dziennie. Przy takich artykułach powtarzam zawsze mój przyp. dot. rozbicia mojego samochodu na parkingu płatnym ze szlabanami. Godz. parkowania na strzeżonym dobrym parkingu to 1,50–gdy parkujemy regularnie–1,00 pln. Na parkingu niestrzeżonym może się stać wszystko–a Pan parkingowy raczy nic nie zauważyć. Będą cieżkie przeprawy,bo teraz zabrania mi się czegoś–ale rozwiązania problemu nie ma–bo kogo stać na 250pln/miesiac na to,zeby zaparkować autopod pracą ...+ paliwo na dojazdy–ma to się nijak do tysiaca złotych które zarabiam... Więc proszę o bezpieczny parking–na którym nikt mi nie poobija samochodu–i nie droższy niż 100pln/miesiąc. Druga sprawa–ochrona–oni nie jezdżą w celach reklamy–tylko w celach patrolowych–spytajcie lepiej firm ochroniarskich ile razy dziennie używany jest system sygnalizacjii napadu–w sklepach i Pubach "na deptaku"–a dlaczego–bo centrum jest niebezpieczne–i to jest zadanie Straży Miejskiej. Narkomani, alkocholicy–łażą , wrzeszcza plują, i nie powiem co jeszcze–i im się nic nie robi.Teraz jeszcze zabrońcie jeździc ochronie–(po to ,zeby wyeliminować konkurencję–bo jedna firma ma siedzibę na deptaku–i oni będa mogli jeździć!!!),która bądź co bądź pełni też funkcję społeczną!!!!BRAWO!! A co do kurierów–oni mają co robić–i nie jeżdżą w celach reklamowych–wyglada to tak–przeładuje towar w Legnicy–i ma rewir aż po Jakuszyce–więc w Jeleniej Górze jest mniej więcej w południe...Oni mają rodziny–i nie będą trzaskać kilometrów,coby wspaniałą Jelenią Górę odwiedzic po 17. Będzie tak–Ci lepsi–będą jeździc dalej...oberwie się tym,co robią to z konieczności. Wyeliminujcie łebków–co furami tatusiów dudnią po 18–na deptaku–będzie spokuj–ale ciężko pracujacych ludzi–płacących podatki i patrzących na to jak Centrum umiera–zostawcie w spokoju–bo padnie wszystko na Amen!!!Zróbcie strzeżony parking z prawdziwego zdarzenia z priorytetem,zeby dla ludzi parkujących z konieczności–traktowano ulgowo pod względem płatności–a potem wprowadzajcie restrykcje!!!
~gacek 28-06-2007 11:02
A co z kierowcami którzy maja legitymacje inwalidzką ? Oni moga jeździć bez ograniczeń, tylko zastanawiające jeta że taką legitymacje zazwyczaj mają nadziane cwaniaczki w drogich limuzynach. Przykład: zaparkowane auta na ul. Solnej, jak nie wł. sklepu to wł. kantoru , albo wł. kamienicy przy Konopnickiej z białego BMW nr. rej DW....który wjeżdza w zakaz kiedy mu się podoba. Moze Straż Miejska wzieła by sie i za takich cwaniaków i sprawdzali po co tam wjexdzają. Czyżby tylko z lenistwa ???
~Ryszard 28-06-2007 11:12
Wielki czas zrobic porzadek z tymi samochodami.Zakazy sa ale nikt ich nie przestrzega.Jak znam zycie to momet dostawy towaru do sklepu zawsze odbywa sie we wczesnych godzinach rannych.Do godz.11 mozna wszystko zalatwic.Za duzo tez policji jezdzi tam samochodami.Nie wiem po co , bo w akcji nie sa.A moze policja troche powinna podeptac na piechote to wiecej by zobaczyli.A juz jaja sobie robia te lyse paly z firm ochroniarskich(zakladaja sie kiedy klient odskoczy jak mu na d––e wjada).Chamstwo.
~Do Zbigniew Leszek 28-06-2007 11:18
Już wielokrotnie pisałam żeby wprowadzić na 1–go Maja zakaz dla rowerzystow. Dlaczego z tym nikt nic nie zrobi. Jestem w stanie zrozumieć ludzi którzy jadą wolno, ostrożnie, ale nie tych którzy jadą slalomem jak wariaci. Strach samemu iść czasami deptakiem a co dopiero dziecko. Może faktycznie taki pas by coś pomógł ale nie wierze że wszyscy będą nim jeżdzić i sprawa dalej zostanie niezałatwiona.
~Mama..kolejny raz 28-06-2007 11:24
Pan ZL ma trochę racji... "trochę" bo taki pas jest fajnym wyjściem, ale niestety nie dla naszego społeczeństwa. Będą dalej jeżdzić jak dotąd. Zaczyna robić sie cieplej, coraz wiecej rowerzystów pojawia sie na deptaku...rowerzystów za duzo powiedziane.. wariatów. To jest chore zebym bała sie puscic 6 letnie dziecko 100m od domu do sklepu, bo boje sie ze go jakis jw wariat staranuje
~Również mama 28-06-2007 11:26
Mieszkam w okolicy i często musze przejsc z dzieckiem przez 1–go maja. Tez uwazam ze jest to chore bo ucze synka przechodzic na druga str deptaka jak przez normalna ulice, pasy... Samochody w porównaniu z rowerzystami to małe piwo...
~Ja 28-06-2007 11:29
mieszkam przy ul 1–go maja i czesto widze z okna co sie dzieje, jak jezdza na rowerach w 90% młode osoby. Powiem jedno...SZOK
~cytat 28-06-2007 11:57
"nie ma znaku ograniczajacego predkość mniejszego niż 20 km/h" Pamietam kiedys komentarz chyba jednej z mam która rozmawiala ze straznikiem miejskim.... jeszcze teraz sie smieje... wniosek: ROWERZYSCI DALEJ JEZDZIJCIE ALE NIE SZYBCIEJ NIZ 20KM/H
~do ce@zy 28-06-2007 12:22
Zgadzam się z Tobą jazda po ulicy 1 Maja to nie wyścigi i rozumni rowerzyści powinni o tym wiedzieć. A co się tyczy tej konkretnie ulicy nie zauważyłem znaku zabraniającego jazdę rowerem. Pozdrawiam Zbigniew Leszek.
~K2 28-06-2007 12:38
A co z niepełnosprawnymi ? Czy im też zakaże się poruszania się po deptaku.
~do ZG–ce@zy 28-06-2007 12:51
taki znak powinien tam sie dawno zlależć albo w inny sposob ktoś powinien zadbac o bezpieczeństwo "spacerowiczów"
~Wystarczy pomyśleć 28-06-2007 12:55
DEPTAK–służy do "deptania" (nie mylić deptania osoby wcześniej przejechanej przez rowerzyste) 1–GO MAJA–święto pracy.. pochody itp. (nie kojarzyć z komuną, czołgami i jeżdzeniu po ludziach)
~valkirie 28-06-2007 13:21
dajcie spokój żeby rowerzysta nie mógł przejechac przez miasto,jesteście chorzy
~do Ryszard 28-06-2007 13:45
Jestem jednym z tych"łysych pał"jak pisałeś,i uwierz mi że to żadna przyjemność i frajda dla nas jechać tym deptakiem,nie robimy tego dla przyjemności!Podpisane umowy np.odbiór gotówki ze sklepu itp..musimy wykonać i jest to jedyna droga żeby tam się dostać.A mandaty płacimy My,nie pracodawca,tylko kogo to obchodzi?Dla pieszych jesteśmy problemem,wiemy o tym,z drugiej strony często problemem jest dla kogoś zrobić jeden krok na bok żeby auto pojechało i po problemie prawda?
~do valkirie 28-06-2007 14:22
jesli ty jestes zdrowy to ok...ale jak jezdzisz wlasnie jak te oszolomy to jestes rowniez chory i mysle ze bardziej od nas
~joten52 28-06-2007 14:54
Niepełnosprawnych dotyczy ustawa, a nie bełkot urzędasa.Żadne prawo niższego rzędu nie może być sprzeczne z nadrzędnym. I choćby się prazydent skichał, nic nie uzyska. Taka sama sytuacja jest we Wrocławiu. Tam fizycznie uniemożliwili wjazd na Rynek z wielu stron. Stoi też znak zakazu ruchu i pod nim napis: dotyczy także osób uprzywilejowanych. Tylko nikt nie potrafił onegdaj powiedzieć, jaki to przywilej dla ionwalidy podjechać do określonego miejsca.
~John 28-06-2007 16:24
Mam tylko nadzieje ze zakaz ten będzie dotyczył także Straży Miejskiej i nie bedzie tak ze zeby złapać kogoś kto łamie prawo będą jezdzić i wozić d... po 1 Maja w tą i z powtrotem. Straż Miejska też ma nogi!!!
~do Wystarczy pomyśleć 28-06-2007 16:28
widac ze jestes z opcji czerownej 1go maja heheh spuszczacie si enie wiadomo nad czym po co jest straz miejska??od lazenia i udawania ze cos sie robi a najlepiej zatrzymac kierowce ciezarowki na majowie co towar rozwozi to jest super a reszty nie ruszaja bo po co nie ma mandatu nie ma kasy to szkoda nafty..zlikwidowac i bedzie spokoj i miasto zaoszczedzi...a blokady to jak chca to na plecach nosic...nawet ni ema komu meneli scignac kolo handlowki
~słyszę to 10 raz 28-06-2007 16:51
co 2 miesiące prezydent bredzi to samo a efektow nie ma! podobnie z MZK i chordami autobusów. Zmieniają ten rozkład od roku...
~monika 28-06-2007 16:53
fakt jest taki ,że często łamie się przepisy drogowe na tej ulicy,ale z drugiej strony, zimą jest bezpieczniej dla mnie wyjść na spacer z dziećmi tą ulicą niż latem, gdyż rzadko się zdarza żeby kierujący samochodami jeżdzili brawurowo dot.to także pory letniej. Jak przychodzi lato to jest koszmar oczy muszę mieć na około głowy, gdyż nie wiem z której strony nadjedzie szalony rowerzysta
~Maleństwo 28-06-2007 17:01
Firmy ochroniarskie kręcą się po 1–go maja ale po co? Żeby pogapić się na laski. Tylko zobaczcie jak im karki się rozrosły od tego kręcenia głową na lewo i prawo... Prawie nigdy kierowca nie patrzy przed siebie, tylko zawsze za jakąś panienką... I jeszcze im za to płacą... No ale i tak wszystko idzie na sterydy...
~do gacka 28-06-2007 19:02
Jak sobie wobrażasz, że jesteś właścicielem kamienicy i wejscie masz tylko od 1 Maja i co wracasz z bagażem ,wieziesz materiały np. budowlane i zostawiasz samochód i idziesz na nogach. A fe trzeba myślec , a nie czepiac się kogos kto stoi u siebie.
~Mama kolejny raz. 28-06-2007 19:03
Dzieciom w tym wieku nie wolno samemu chodzic po ulicy. Patrz kodeks karny i opieka nad dziecmi.
~cr@zy 28-06-2007 22:09
Wlasnie wrocilem z wieczornego spaceru i co? Kolo kosciola garnizonowego idzie jakis oblech i drze ryja na cala ulice: j.. policje. Na wesołym skwerku koło cerkiewki nawalone elementy prowadzą rozmowę, czy "temu wp.. czy zostawić". Posiedziałem chwilkę i zjadłem pizzę naprzeciwko "nocnego", i mam zagwozdkę: wracać czy nie? :[ Siedziałem ok 20–30 minut w ogródku i ANI JEDNEGO PATROLU !! Ani Policji, ani SM. Znów coś komuś musi się stać... aby zaczeli pracować. Może się mylę?
~aaa do "Ryszard" i innych 28-06-2007 22:44
Nie ma problemu, Policja i Straż Miejska może się niepokazywać na majówce, ale jak dostaniesz w tryby to nie płacz, że policji jak trzeba to ich nie ma. Buraczki jak zobaczą radiowóz to się najpierw zastanowią czy warto stuknąć cię w zęby ponieważ mogą wpaść.
~xxx 28-06-2007 22:51
Bardzo dobrze,ze na 1–maja nie bedzie samochodów,ale taki zakaz bardziej by sie przydal na ul.Krótkiej.Niedość,że dużo tam aut to na dodatek chodniki tak wąskie+wystawiane reklamy przed sklepy,że kobiety z wózkami dziecięcymi nie mogą przejechać po nich.Jedyne wyjście to wjechać na ulice i walczyć z samochodami o przejazd.
~Komunista 28-06-2007 23:07
Kiedyś to była ulica pochodów pierwszomajowych może powrócić do tradycji.Przecież deptak jest deptakiem,kiedyś była to normalna ulica i nikomu to nieprzeszkadzało.Teraz wywalić chcą nawet rowerzystów ,a piesi chodzą jak święte krowy.
~zenio 29-06-2007 0:05
Ale ta dziewczyna o ciemnych włosach na pierwszym planie niezwykle intrygująca. łADNIUTKA.
~JaMi 29-06-2007 0:28
Może wprowadzają ograniczenia z powodu stanu nawierzchni gorszej od tej na Śnieżkę, ja bym na miejscu właścicieli sklepów wystąpił o obniżenie czynszu spowodow
~jerry 29-06-2007 8:04
A ja pamiętam czasy kiedy tam odbywał sie normalny ruch i jeździł tramwaj wąskotorowy i najpirw był okropny jazgot długo długo nic i wreszcie wyłaniał sie tramwaj. Nikomu to nie przeszkadzało. Ach ta demokracja !!!!
~cezar 29-06-2007 8:20
Ciekawe,czy skończą się dojazdy do Garnizowego.
~też pamiętam 29-06-2007 23:15
Też pamiętam, kiedy ulicą 1–go Maja jeździły tramwaje i samochody (dla nich ruch był jednokierunkowy). Pieszych było więcej niż teraz, bo to była najbardziej uczęszczana ulica Jeleniej Góry do czasu powstania Zabobrza. Nie widzę problemu, aby samochody mogły się tamtędy poruszać, pod warunkiem zachowania odpowiedniej prędkosci, którą w takich miejscach ogranicza się hopkami. Tak jest wszędzie w cywilizowanych krajach. A do kościoła Cezarze będę dalej jeździł samochodem. Jest to moja parafia, a więc tak jak mój dom i mam tam prawo dojechać samochodem, bo żyję w demokratycznym i sprawiedliwym kraju.
~gacek do 19:02 29-06-2007 23:45
Kiedyś przyczaiłem tego cwaniaka z Białej BMW i Pasata czarnego_ podjechał pod budynek wszedł ( niczego ne wnosił) po 5 min. wyszedł i odjechał. chyba wzioł paczke fajek. Więc nie wciskaj mi kitu że musi taki pajac w samo południe wjechać w zakaz bo musi do domku na chwile skoczyć .
~mieszkaniec do Ryszard 29-06-2007 23:49
Tak Policja i Straż Miejska niech tam też nie wjeżdza, ciekawe kto będzie egzekwował ten przepis. przecież jak kierowca zobaczy z daleka patrol w tych żarówiastych kamizelkach to tył wzrot i tyle go zobaczą na piechote. Pomyśl troche to nie boli. Jak patrol SM czy Policji przejedzie pare razy na dzień to napewno nic się nie stanie, a pozatym to widziałem jak Oni jadą , napewno nikomu krzywdy nie zrobią.
~Do komentatora "mama kolejny raz" 2-07-2007 10:43
Od 1 go wrzesnia moje dziecko tez bedzie musialo chodzic ta ulica do szkoły nr 7. .... i co powiesz teraz? mamy sie z mezem zwolnic z pracy, wynajac nianie czy ochroniarza do prowadzania dziecka do szkoly?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Seniorzy świętowali

Wypadek przy baniakach  

Mają w nosie pieszych

Pamięci Henryka Tomaszewskiego

W obronie H. Tomaszewskiego

Sonda

Miejscowości turystyczne bez zakazu handlu w niedziele?

Oddanych
głosów
315
Tak
62%
Nie
36%
Nie wiem
3%