MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

„S” chce zakazu handlu w niedzielę – zbiórka podpisów

Wiadomości: Jelenia Góra
Niedziela, 14 sierpnia 2016, 9:03
Aktualizacja: Poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 7:57
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Działacze Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność” w całej Polsce zbierają podpisy pod obywatelskim projektem ustawy, zakazującym handlu w niedzielę. Akcję można wesprzeć również w Jeleniej Górze.

W naszym regionie podpisy są już zbierane w zakładach pracy, gdzie jest „Solidarność”. Akcja planowana jest do końca sierpnia, a w minionym tygodniu rozpoczęła się zbiórka wśród mieszkańców. W tym celu – w przypadku korzystnych warunków atmosferycznych – działacze wychodzą na ul. 1 Maja (przed swoją siedzibą), gdzie zwolennicy zakazu handlu w niedzielę mogą złożyć swój podpis. W razie opadów deszczu, można wejść w tym celu do biura NSZZ „Solidarność”.

Jak mówi przewodniczący zarządu regionu jeleniogórskiego NSZZ „Solidarność” Franciszek Kopeć, projekt przewiduje wyjątki. - Będzie można korzystać ze sklepów prywatnych właścicieli. Projekt przewiduje, że wszyscy pracownicy mają prawo do wolnej niedzieli, więc jeśli sklep będzie prowadzony przez właściciela, będzie mógł funkcjonować – wyjaśnia.

- Nic nikomu się nie stanie, jak niedziela nie będzie wykorzystana na zakupy, a na inne przyjemności życia – argumentuje F. Kopeć dodając, że jest zwolennikiem zakazu pracy w niedzielę wszędzie tam, gdzie nie jest ona konieczna, więc również w zakładach nie wymagających pracy w ruchu ciągłym (nie dotyczy szpitali, hut, itp.). Póki co, podpisy są zbierane dla branży handlowej, bo sprawa dotyczy największej ilości pracowników.

- Warto zwrócić uwagę, że trzy czwarte krajów europejskich ma niedzielę wolną. Jeżeli mamy korzystać z doświadczeń, to korzystajmy z tych dobrych doświadczeń Europy, w tym z wolnej niedzieli – mówi przewodniczący.

Ogłoszenia

Czytaj również

Większość uczniów dostała się do szkół

Czy będzie budowa nowej hali?  

Wypalał kable, dostał mandat

Komentarze (96) Dodaj komentarz

~ 14-08-2016 9:17
To ciekawe kiedy będę zakupy robił jak zapiepszam cały tydzień.
~Le1k 14-08-2016 9:18
I znow ktos chce za kogoś decydować. Co komu do tego kiedy ktos pracuje...
~ 14-08-2016 9:33
Do 09:17 chciałeś demokracji to jeszcze do kibla będziesz biegiem leciał bo nie dadzą Ci odpocząć jednak komuna to była wspaniała teraz chcą żebyś a pracował za darmo i na okrągło a gdzie dom ???
~jak 14-08-2016 9:34
Jak zapiepszasz cały tydzień to jak każdy więc jak każdy rób zakupy po pracy i daj wolne pracownikom sklepów w niedzielę skoro sam też chcesz mieć ją wolną
~@^@ 14-08-2016 9:34
Polacy przyzwyczaili się do niedzielnych zakupów, ale niestety konsekwencje tego będą przykre. Na Zach. w niedziele jeśli nie chodzi się do kościoła, to uprawia sport, zwiedza, je wspólny obiad w restauracji, spaceruje, chodzi do kina na pchle marki itp. W ten sposób zwalnia tempo życia i poświęca czas rodzinie. To jest KULTURA spędzania wolnego czasu, której my, z przyczyn np. finansowych czy czasowych (bo się zapieee...cały tydzień) jesteśmy pozbawieni. Nasze przyzwyczajenia musimy zmienić, jest jeszcze cała sobota na zakupy. Poza tym wyrównają się szanse sklepów, które nie prowadza handlu w niedzielę - czyli tez polskich sieciówek.
~By the way.. 14-08-2016 9:40
Ludziska, po "p" - "rz"! A więc: zapiepRZać!:P Nie pieprz, Pietrze, wieprza pieprzem, bo przepieprzysz wieprza pieprzem!
~minikraft 14-08-2016 9:43
do 9;34 ~jak. To chyba od właściciela sklepu zależy kiedy go otwiera a nie od klienta głuptaku
~ja 14-08-2016 9:52
Handel nie w niedzielę-będą zwolnienia i będzie wolny cały tydzień.Z deszczu pod rynnę!
~oli 14-08-2016 10:05
Podpisze sie obiema rękoma i obiema nogami pod zakazem handlu w niedziele. Sama pracuje w handu i jestem zdania ze niedzile powinna byc dla rodziny a nie dla pracy !!! Kiedys sklepy byly pozamykane w niedzile i jakos kazdy potrafil zobic zakupy w piatek czy w sobote i bylo dobrze. Ludzie w 80 latach staliscie w gigantycznych kolejkach po kawe czy inna sporzywke i nie tylko a teraz ?? 2 3 osoby przy kasie i juz dzecie mordy o druga kase , nie poprzestawialo wam sie w glowach???? My sprzdawcy , kasiierzy nie tylko jestesmy od tego zeby siedziec w boksach kasowych ale mamy tez wiele innych obowiazkow do wykonania . stujcie grzecznie w kolejce i nie wydzierajcie sie o droga kase!!!!!!!!!! A NIEDZIELA DZIEN SWIETY SKLEPY MAJA BYC ZAMKNIETE I TYLE . Amen
~oli 14-08-2016 10:11
do 09.52 ja . Nie bedzie zadnych zwolnien . wszystkie markety czy dyskonty nie moga sobie pozwolic na zwolnienia pracownikow bo kto bedzie twoje zakupy kasowal , w tech chwili jest za mala obsada w sklepach nie ma komu pracowac wiec nikogo nie beda zwaliac . A do wszstkich : Niech chociaz 1/3 ludni ktorzy pisza takie durne komentarze jak wy sie przyjmie do pracy w markecie , a zobaczycie ze to wcale nie jest taka lekka praca jak sie karzdemu wydaje i niech sobie posiedzi w pracy w niedziele 12 h to moze jeden z drugim sam sie przekona o tym ze niedziela to powinna byc wona od pracy .
~r 14-08-2016 10:14
jak pracujesz cały czas i nie masz czasu na zakupy . Zrób listę dostarcz do sklepu przywiozą ci bido do domu. Zamów złotówe zrobi ci sprawunki no hiba ,że centuś jesteś i ci 10 zeta żal
~ 14-08-2016 10:29
Jak chcesz robic zakupy w niedziele to siadz w markecie za kasa a po pracy zrob zakupy w miejscu pracy i szczesliwy wroc do domu.
~j-23 14-08-2016 10:32
Wszystkich ktorzy chca robic zakupy w niedziele zatrudnic w marketach a po pracy zrobia zakupy i szczesliwi wroca do domu.
~do 9;17 14-08-2016 10:39
Pracujesz cały tydzień??? To kiedy Ty żyjesz? Człowieku ocknij się zanim nie jest za późno! Kasa to tylko dodatek to życia a nie jego cel!!!
~d 14-08-2016 10:41
Kiedyś sklepy w niedzielę były nieczynne i ludzie żyli,a teraz jak jest świateczny dzień i market jest zamknięty to widać jak ludzie podchodząc do drzwi odchodzą rozczarowani. Naród tak się przyzwyczaił do handlu w niedzielę że jak będzie zakazany to poradnie w depresję bo co tu nagle że sobą zrobić jeżeli nie kupię sobie jajek na śniadanie w niedzielę zaraz po wyjściu z kościoła. Pozdrawiam ludzi pracujących w handlu i współczuję tym co tracą czas na zakupach w niedzielę, myslacych że to forma spędzania wolnego czasu z rodziną.
~ 14-08-2016 10:44
Do: By de łej. A pszenica ?
~do 9:43 14-08-2016 10:48
do @minikraft. U ciebie chyba zgodnie z nickiem wszystko "mini", również narząd od myślenia...Od klienta zależy, czy podpisze się pod projektem ustawy! I dlatego piszę o zmianie przyzwyczajeń! Posiedź w niedzielę w jakiejś siłowni umysłowej!
~do 10:44 14-08-2016 10:51
Jeszuuuu, są wyjątki...Przecież tu nie miejsce, aby cytować cały słownik ortograficzny:PPPP
~ 14-08-2016 10:52
a ja chcę zakazu "S"
~Maniek 14-08-2016 10:53
Tak Tak Tak, w niedziele powinno się odpoczywać etc. Nikt na tym nie zbiednieje bo jak masz kupić to kupisz w piatek albo sobotę. Popracujesz za to wydajnie. W niemczech to funkcjonuje i jest dobrze.Pamiętam jak u Nas też to było jakiś czas temu i jakoś niemiłego de juve nie ma. Przykre że zamiast na rower basen spacer lub inne hobby , w niedziele pedzimy do galerii
~witaj w średniowieczu 14-08-2016 10:56
Już nie mają z czego płacić pińcet plus a jeszcze handlu w niedzielę chcą zabronić, co uszczupli wpływy z podatków o grube miliardy.Ale sobie wybraliście rząd,jak tak dalej pójdzie to za kilka lat Polska cofnie się do poziomu z lat 90-tych.
~Gjxf 14-08-2016 11:04
Nakazy zakazy podpisy...niech pierwszy zlozy podpis ten co nie kupuje nigdy nic w niedziele....
~Gość 14-08-2016 11:05
Ja wszystkich tych co to zakupów w tygodniu nie mągą zrobić zatrudnił w niedziele w sklepie bo po co im wolna niedziela jak tylko po sklepach i marketach ganiają , a ci co w sklepach pracują to wolne niech mają i z rodzinami na spacery chodza a nie po galeiach i marketachw tygodniu sklepy po 24-godz na dobe czynne ,wiec skończyć płakać i zacząć myslec o tych co w tych sklepach tyraja
~II sort 14-08-2016 11:06
- a niech sobie chce!!!
~ 14-08-2016 11:07
czas ucieka, ... 500+ już za progiem, a dalej jest plan reindustrializacji Polski (być może też wielkie inwestycje związane z "nowym jedwabnym szlakiem") . Obserwując Wasze podrygi aż ciśnie się na usta, "z czym do ludzi ?". Przecież społeczeństwo które pamięta Was jako "smakoszy ośmiorniczek" i "kręcących lody" na boku na dokładkę zapamięta Was jako zadymiarzy i oszołomów broniących skompromitowanego układu. Wy chcecie żeby wszystko było jak dawniej, po staremu, ale to jest już niemożliwe.
~kultura spędzania wolnego 14-08-2016 11:07
Taa ,zakaz handlu brawooo,a jak chcesz matole iść do tej knajpki ,restauracji czy kina to co?Tam ludzie nie pracują ?
~Marlon 14-08-2016 11:11
Co za durny pomysł, przecież jak ktoś nie chce pracować w niedzielę to nie zatrudnia się w miejscu gdzie tak się pracuje, proste! A jak ktoś nie chce kupować w niedziele to nie kupuje. Więcej w tym działaniu szkody "działacze" zrobią. Czy nie lepiej zbierać podpisy żeby opodatkować księży? I te pieniądze przeznaczyć na biedne dzieci?
~gu stuff 14-08-2016 11:15
SKoro zakaz handlu w niedziele to i czarna mafia powinna mieć zakaz kupczenia wiarą. Niedziela wolna od kościoła!! Msze w środy!! Hi hi
~do 11:07 14-08-2016 11:41
Knajpka, kino, restauracja...to właśnie kultura spędzania wolnego czasu i tak było od wiek, wieków...Jak się zatrudniasz w gastronomii to liczysz się z pracą do wieczora lub w niedziele. Tak samo hotelu nie zamykasz w niedzielę i dni wolne. To oczywista oczywistość. Ale jajek, majtek czy butów nie musisz kupować w niedzielę, ani spędzać w galeriach czasu z rodziną bo to niezdrowo (wyjątkiem małe sklepiki i ich właściciele) Na Zachodzie tego się trzymają, tylko nas pędzą jak bydełko w kieracie. Matole.
~nowy cudowny pomysł 14-08-2016 12:43
Czy możemy już zacząć zbierać podpisy, by kierowcy MZK i policjanci mieli wolne w niedzielę? Przecież oni też mają rodziny.
czlowiekpuszcza 14-08-2016 12:52
Tak się pchacie od lat do Europy Zachodniej, chcecie z niej wszystko do Polski przeszczepić. Skoro wszystko, to wszystko, również zakaz handlu w niedzielę. Nikt na tym nie straci a zyskać tylko możemy. Nikt nikogo nie zwolni z pracy w sklepach ponieważ ruch ten się przeniesie na pozostałe dni tygodnia. Już teraz zatrudnia się w Jeleniej Górze w wielu miejscach Ukraińców ponieważ Jeleniogórzanie nie chcą pracować za tak niskie stawki i wyjeżdżają na Zachód. Niedziela dniem wolnym od handlu!
~ciemny lud to lubi 14-08-2016 12:57
Przecież im o to chodzi, że jak ludzie nie będą mogli pójść połazić po sklepach to może z nudów pójdą do kościoła i przybędzie im owieczek.Naiwne myślenie rodem z IV RP.Jedyny efekt będzie taki że masa ludzi straci pracę(byle jaką ale jednak pracę) a wpływy do budżetu spadną o grube miliardy.Przy obecnej polityce rodem z socjalizmu(500+ etc.) będą musieli zaciągać coraz większe długi i za kilka lat skończy się to podobnie jak w przypadku Grecji.
~do 10:56 14-08-2016 13:09
zamknij się prywaciarku i sam zasuwaj w niedzielę zamiast tyranizować swoich pracowników za grosze
~ 14-08-2016 13:10
Pielęgniarki i policjanci, a także pogotowie i straż pożarna, pracownicy kin, kawiarni, lodziarni i piwiarni, stacji benzynowych, kolei, MZK, pracownicy telewizji i radia, restauracji, wyciągów narciarskich, wypożyczalni wszelkiego rodzaju - oni wszyscy również powinni mieć wolne w niedzielę. Lekarze w niedzielę i tak nie pracują, więc ich nie wymieniam. Prywatne sklepiki również bezwzględnie powinny być pozamykane, bo właściciele lubią w nich wtedy zatrudniać pracowników, a nie stoją tam sami za ladą. Jak wszyscy to wszyscy. NIKT, ŻADNA INSTYTUCJA, bezwzględnie nie powinna w niedzielę i święta uzyskiwać ŻADNEGO DOCHODU. Na uzyskiwanie dochodu są inne dni tygodnia.
~Dokładnie 14-08-2016 13:10
Do kosciola na tace dawać, a nie na zakupy!!!
~do 12:43 14-08-2016 13:14
a pewnie jeszcze kolejarzom i lekarzom, a tak poważnie to co masz za ciasny umysł żeby myśleć inaczej niż tylko "czarne-białe" ? o to chodzi by nie musieli pracować ludzie po to by zaspokajać zachciewajki rozpuszczonego społeczeństwa, ale niektóre służby są niezbędne by społeczeństwo funkcjonowało i dla tych niezbędnych pracowników przydałoby się dopilnować by dostali wolne w tygodniu i wysokie wynagrodzenie za pracę w weekend
~ 14-08-2016 13:17
GIEŁDA w Cieplicach też powinna być zakazana. TAKSÓWKI też nie powinny jeździć w niedzielę, inaczej to będzie hipokryzja. Jak dzień święty święcić, to wszyscy.
~ 14-08-2016 13:23
@ 14-08-2016 13:14 | - to ty masz ciasny umysł. Tym z marketów też powinni dać wolne w inny dzień i zwiększyć wynagrodzenie w niedzielę, i o to należy walczyć dla pracowników marketów i PRACOWNIKÓW SKLEPÓW PRYWATNYCH. Jeśliby otrzymali większe wynagrodzenie za pracę w niedzielę, to nie byłoby z tym problemu. Dzień pracy mógłby być krótszy, tak, aby móc pójść do kościoła. A dlaczego kolejarzom nie zapewnić wolnego dnia pracy w niedzielę? Co jest takie pilne, że nie można jechać pociągiem w poniedziałek albo w sobotę? Takie np. pendolino nie jeździ w niedzielę z Jeleniej Góry. Można? Można.
~minikraft 14-08-2016 13:25
jak nie chcecie handlu w niedziele to nie idzcie wtedy do sklepów i wtedy będą zamknięte bo się nie będzie opłacać, proste. a jednak ludzie chcą kupować w niedzielę i chodzą - opłaca się otwierać, tak działa wolny rynek, a taki zakaz to ograniczenie wolności, wujcio stalin się kłania. wiele innych zawodów pracuje w niedzielę nie tylko kasjerzy i jak chcecie niedzielę dla siebie to możecie zmienić pracę...
~ff 14-08-2016 13:30
Odnoszę wrażenie, że to faktycznie chodzi o to, żeby ludzi zaciągnąć do kościoła. Tylko od kiedy kościół bierze udział w tych brudnych pisowskich gierkach, to ludzie systematycznie tracą szacunek do kościoła. Przecież gruba większość księży nie wierzy w Boga, a kościół traktują jak instytucję.
~realna 14-08-2016 13:49
Piotruś Duda schwał się i z ukrycia rządzi , może Panowie związkowcy niech zajma się bardziej ważnymi sprawami tak jak: służba zdrowia, emerytury dalej problem nie rozwiązany, a ONi zajmują sie taki p..rdołami . jak ktoś nie chce robić zakupów nie robi w niedziele ma wybór ,kwestia świadomosci , Jeden z rodziną pojedzie na spacer drugi z rodziną na zakupy, Amen mamy Demokracę Panowie z S.
~ 14-08-2016 14:20
@ 14-08-2016 13:14 | ~do 12:43 |.jeleniagora.vectranet.pl -- taksówek również nie powinno być w niedzielę. Jeśli dzień wolny od pracy dla rodziny, to dla każdego. Nie są niezbędni w niedzielę do wożenia kogokolwiek. Powinni w ten dzień być razem z rodziną, a nie wozić pasażerów i ZARABIAĆ.
~jamnik 14-08-2016 14:40
Komunizm w narodzie dobrze się trzyma, ja kupuję w dużych marketach w niedziele bo w ciągu tygodnia pracuję. Jak ktoś nie chce kupować w inne dni to niech robi co zechce ale niech nie wtrąca się w życie innych. Swoją drogą, związkowcy niech piszą w imieniu członków swoich związków, nie wiem jakim prawem mieszają się w sprawy przedsiębiorców i zwykłych ludzi, którzy nie chcą mieć z nimi nic wspólnego.
~ 14-08-2016 15:01
do 14:40 -To ma sens również dla zwykłych ludzi, jeśli walka o prawa pracownicze polegałaby na tym, aby dać zwiększone wynagrodzenie pracującym w niedzielę i dzień wolny w tygodniu, a także praca w niedzielę powinna być skrócona. W handlu nie zwiększa się wynagrodzenia pracującym w niedziele, a obrót w tym dniu przecież jest większy. Za różne usługi wykonywane w niedziele różni "przedsiębiorcy" żądają zwiększonej zapłaty - od zwykłych ludzi. Jeśli chodziłoby tylko o "rodzinę", to zażądano by również, aby i przedsiębiorcy czy kupcy nie gromadzili się na giełdzie w Cieplicach - niech spędzą ten dzień z rodziną. To wygląda na lobby prywaciarskie - sklepikarskie, które zyska na zamkniętych marketach, bo wtedy zwiększą sobie sami obrót. Pozostali na tym stracą, bo w sklepiku zapłacą więcej.
~ 14-08-2016 15:03
Ciekawe, ilu z tych zbierających podpisy to przedsiębiorcy i sklepikarze wykonujący sprzedaż i różne usługi w niedzielę, za które pobierają zwiększone opłaty ... ;-)
~do 11:40 14-08-2016 15:31
Ty jednak jesteś tępy jak ołówek z Biedronki.Nie wybieraj narodowi jak ma spędzać czas.Ale spoko niech wprowadzą zakaz handlu w niedzielę ,życzę Tobie żeby strzeliły tobie żarówki w chacie i żebyś w niedziele do poniedziałku siedział po ciemku ,albo uszczelka .Tylko kup sobie wcześniej gumiaki.
~Hm...? 14-08-2016 15:37
Nie wiem, gdzie Wy byliście na tym 'Zachodzie", ale ja siedzę w katolickiej Hiszpanii - i właśnie wróciłam z centrum handlowego. Na 180+ punktów handlowych nieczynny JEDEN (market spożywczy) - bo ta sieć tak ma, w całej Hiszpanii. Punkt usługowy nieczynny JEDEN - konkretnie sieciowa poradnia protetyczno-ortodontyczna, zarabiają taką kasę, że ich stać, ale wczoraj byli czynni do 22. Cała reszta czynna w niedzielę tak samo jak w inne dni tygodnia: 10-22. Knajpki w pt-sob do 03:00, niedz-czw do 01:00 Tłumy ludzi korzystają, nikt nawet nie wspomina o zamknięciu czegokolwiek w niedzielę.
~ 14-08-2016 15:47
@ 14-08-2016 11:41 | - no właśnie - wyjątkiem małe sklepiki i ich właściciele... Dlaczego? Bo będą mieli zwiększony obrót z powodu zamknięcia marketów, a klienci zapłacą więcej za towary oferowane przez nich? I dlaczego otwarte tylko małe knajpki? Dlaczego ludzie w tych małych knajpkach też nie mogą mieć dnia wolnego? Przecież tam nie obsługują właściciele lecz najemna siła robocza - kelnerki, bufetowe, sprzedawczynie lodów z okienka. Im się wolne nie należy? Wszystko to hipokryzja.
~jamnik 14-08-2016 15:48
do 15.01, słusznie ale zakaz handlu w niedzielę będzie tylko dyskryminacją części handlowców na korzyść innych. To że są patologie na linii pracownik pracodawca jest wynikiem ukrytego bezrobocia i bezpłacia w Jeleniej, gdyby był normalny rynek pracy to pracodawcy januszowi biznesu można by podziękować za pracę a tak ludzie będą d..ani w resztę dni tygodnia i żaden zakaz tego nie zmieni. Ze swojego doświadczenia dodam, że związki w takich sprawach tylko pogarszają sytuację.
~do 11:41 14-08-2016 15:52
Kino to kultura od wiek wieków? Od kiedy jest kino? A w restauracjach nie pracują pracownicy najemni? Jeśli piszesz, że oni godzili się na pracę w niedziele, to przecież to samo można powiedzieć o ludziach pracujących w marketach - oni też godzili się na pracę w niedzielę. Należy walczyć o lepsze wynagrodzenie płacone w niedziele - dla wszystkich - czyli zmiany w kodeksie pracy, a nie dać wolne tylko pracownikom marketów. No i ... spędzanie czasu w restauracjach nie ma nic wspólnego z kulturą.
~ 14-08-2016 16:16
zamknąć szpitale na łikend, stacje paliw, energetykę, gazownie, wodociągi, koleje, linie autobusowe, itp itd
~ 14-08-2016 16:19
do jamnik - też uważam, że zakaz handlu w tym wydaniu będzie tylko dyskryminował część handlowców na korzyść innych. Jeśli zakaz handlu to dla wszystkich. A swoją drogą nie we wszystkich państwach tzw. "zachodnich" obowiązuje zakaz handlu w niedzielę. W takim Londynie jest różnie w różnych sklepach: http://oxfordstreet.co.uk/shopping/ - tutaj są podane godziny otwarcia różnych sklepów w niedzielę (sunday) - prawie każdy jest otwarty, tylko czas otwarcia skrócony. W Stanach Zjednoczonych sklepy również są otwarte w niedzielę, tylko krócej niż w zwykły dzień.
~KatPolski 14-08-2016 16:30
Wszystko inspirowane przez odwieczną zarazę, sektę oszustów i pasożytów w czarnych kieckach. Dziwne, że myślą oni, że zamiast do marketów, ludzie pójdą do kościołów, które pustoszeją coraz bardziej. Otóż ludzie zostaną w domach, jak nie chodzą, tak nie będą chodzić, a nawet ci, co chodzili, też przestaną, bo zwykle po kościele dreptają na zakupy, a pasożytom w sutannach przybędzie setki tysięcy, jeśli nie miliony wrogów. Rozrośnie się pokątna, szara strefa handlowa, wszyscy zbiorą w d..sko, najwięcej zaś sekta pediatrów w sutannach i znawców życia w koloratkach. Komu to potrzebne?
~zaboberek 14-08-2016 16:50
" Warto zwrócić uwagę, że trzy czwarte krajów europejskich ma niedzielę wolną." Panie Kopeć,te kraje na które pan się powołuje dochodziły do tego o wiele dłużej niż Polska.Pan ze swoimi dochodami może sobie żądać wolnych niedziel. Niech o wolnych niedzielach decydują swoimi nogami klienci,jak nie będą chodzić do sklepów,to właściciele sami je zamkną,i nie będzie potrzebna pańska agitacja.
~ 14-08-2016 17:04
W Włoszech duże sklepy też są otwarte w niedzielę, zwłaszcza w dużych miastach. To małe sklepiki w niedzielę są pozamykane, więc w Polsce zamykajcie sobie te małe sklepiki w niedzielę. Tutaj jest o tym mowa: https://www.italybeyondtheobvious.com/what-to-do-in-italy-when-everything-is-closed - pod hasłem: Go shopping (strona dotyczy zagadnienia - co można robić we Włoszech w niedzielę).
~fox 14-08-2016 17:49
A tym co pracują w szpitalu czy w energetyce to nie należy się wolne w niedzielę? Ja właśnie tak mam razem z żoną. Nikogo nie obchodzi że wolne mamy razem raz na kilka miesięcy. Jak ktoś chce wolne to niech się zwolni.
~zosia 14-08-2016 18:14
proponuję zakazac pracy w słuzbie zdrowia ,hotelach ,restauracjach,teatrach ,kinach, ,tak w ogóle wszyscy powinni odpoczywac w swieta.nie jesc.nie pic, nie oddychac.
~to tylko ja 14-08-2016 18:19
Pamiętam czasy kiedy niedziela była niedzielą,dla domu i rodziny.Jestem za tym żeby te czasy wróciły.
~do 18:19 14-08-2016 18:26
Taa, to było wtedy, gdy na półkach był ocet i sól, więc w niedziele nie było czego sprzedawać. ;-) A jak nie było teleranka, to szło się do kościoła, bo nie było dokąd. Nawet księża wtedy byli o wiele bardziej przyjaźni dla wszystkich.
~ 14-08-2016 19:48
15;31 masz bido 1 żarówke...?
~ 14-08-2016 20:36
W niedzielę można handlować bez ograniczeń, w: Bułgarii, Chorwacji, Cyprze, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Hiszpanii, Irlandii, Litwie, Łotwie, Malcie, Polsce, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Włoszech i Wielkiej Brytanii, zakazy są tylko w Niemczech, Austrii. Częściowe restrykcje mają Belgia, Francja, Grecja, Holandia, Luksemburg, Holandia i Węgry.http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1597001,Zakaz-handlu-w-niedziele-w-ktorych-krajach-UE-obowiazuje - zatem o wiele więcej jest krajów europejskich, gdzie można handlować w niedzielę niż tych, gdzie są zakazy.
~ 14-08-2016 21:15
"Jak mówi przewodniczący zarządu regionu jeleniogórskiego NSZZ „Solidarność” Franciszek Kopeć, projekt przewiduje wyjątki. - Będzie można korzystać ze sklepów prywatnych właścicieli. Projekt przewiduje, że wszyscy pracownicy mają prawo do wolnej niedzieli, więc jeśli sklep będzie prowadzony przez właściciela, będzie mógł funkcjonować – wyjaśnia. " I w tym tkwi właśnie cała hipokryzja. Gdzie wolna niedziela dla sklepikarza? Sklepikarz czy pracownik stacji benzynowej nie ma rodziny?
~x 14-08-2016 21:23
To niech zusik obniży składki dla przedsiębiorców,którzy stracą w ten sposób 4 dni w miesiącu.Ech ta dojna zmiana wpuści nas w taką biedę że za 30lat tego nie odrobimy.
~kizior 14-08-2016 21:30
Solidarność? to jeszcze istnieje? Poza tym,jeżeli ktoś nie chce pracować w niedzielę to niech nie pracuje,to szef powinien decydować kiedy jego pracownicy będą pracować a kiedy nie.Oczywiście za pracę należy się zapłata. I jeszcze jedno pytanie,ilu osób z tych składających podpisy ma na sumieniu niedzielne zakupy,chociaż by małego drobiazgu?
~do 19:48 14-08-2016 21:57
Następny geniusz...
~ 14-08-2016 22:27
Tesco czynne cała dobę biedronki do 21, galerie do 21 nikt mi nie powie że cały tydzień sklepy czynne po 12 h to mało!!! Jestem doradca klienta w Galerii i widzę jak niektórzy potrafią od 10 do późnych godzin spędzać czas w galerii!!! Do tego ciągną za sobą zmęczone i znudzone dzieci... Nie pilnują ich i zajmują się sobą zamiast iść z dziećmi do parku... Na Boga jak szykuje się swieto sklepy atakują tłumy tak jakby miesiąc miało być zamknięte. Zamknięcie w niedzielę w sobotę do 14 kiedyś tak było i wszyscy byli zadowoleni. Galeria to nie sposób na życie są inne fajne sposoby na spędzenie czasu.
~Mamma 14-08-2016 22:33
I bardzo dobrze! Tylko co w niedzielę będą robić galerianki? Może pójdą po rozum do głowy i wezmą dziecko do parku. A tak poważnie pracowalam w galerii w sklepie odzieżowym i powiem wam,ze ludzie nie robią w niedzielę zakupów. Oni snują się bez celu, oglądają, ciągną za sobą te biedne dzieci,a mnie serce bolało bo nie mogłam iść z rodziną na spacer.
~ 14-08-2016 22:59
jak zawsze temat poruszany od d..y-strony. ja też pracuję w sobotę niedzielę wigilię sylwestra. w zamian mam wolne poniedziałki środy piątki i nie czekam na łikend. czy panie w sklepach pracują po 300 godzin miesięcznie ? co do kościoła to mamy rok 2016 średniowiecze minęło i ludzie nie wierzą w bogów, ja osobiście wolę bogów z czasów imperium greckiego.
~ 14-08-2016 23:31
Nastały czasy katolickiej komuny. Nowa władza wie przecież lepiej, co powinniśmy robić w niedzielę, a czego nie. Już kiedyś to przerabialiśmy, że podejmowano za nas takie decyzje.
~Lu 14-08-2016 23:46
A może zakaz handlu w środy? To taki sam dzień jak niedziela. A tak w ogóle to zakaz każdej pracy w niedziele, kolejarze, pracowniby tv i radio, pracownicy szpitali itd to również ludzie i również chcą spędzić niedzielę z rodziną. Bądźmy równi. Nie działajmy wybiurczo . Nie chcesz pracować w niedzielę w sklepie to idź do fabryki pracować
~ 15-08-2016 0:21
Katokomuna już działa , czy ktoś kogoś zmusza do zakupów w niedzielę ?
~ 15-08-2016 0:28
ojeju biedactwa, w tygodniu pracują i mają religię by nie robić zakupów w tym dniu w którym pracują
~ 15-08-2016 0:32
ZABRONIĆ w kodeksie pracy 4-brygadówki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~antypisior 15-08-2016 0:54
"S" mi się kojarzy z czymś paskudnym. Tak sobie na to zapracowali, a już szczególnie DUDA, co jeździ sobie na wczasy i wyżerkę za pieniądze ludzi. Wyjątkowy dziad.
~qwe 15-08-2016 7:05
Chciałbym się wyspać ,ale nie da się bo zdziczałe klechy od siódmej rano napieprzają dzwonami ,jakby się paliło ....rozumiem jest święto ,sklepy zamknięte ale nie muszę rano się meldować w kościele.Chyba że teraz za PISo katolu będzie to obowiązek .Czarni dajcie się wyspaaaaać
~henrysz 15-08-2016 7:54
Idioci po prostu Idioci. Niech przypilnuja aby godziwie zarabiali i mogli bez problemu odbierać przysługujące im dni wolne.
~normalny 15-08-2016 8:41
Poszedł by otyły na siłkę ,zajął się sobą a nie wymyślał kolejne bzdury ,Solidarność się złajdaczyła podczas ostatnich wyborów i ludzie to pamiętają.
~Market 15-08-2016 9:05
Ciemnogrod ciemnogrodem zaganiany. Sklepy zamknięte w niedzielę to super pomysł. Ci co przychodzą na zakupy w niedzielę nauczą się przychodzić w sobotę. Budżet państwa nie zmaleje, a nawet wzrośnie bo spójrzcie co działo się wczoraj w sklepach. Pełne koszyki bo 1 dzień sklepy zamknięte. Polacy mają to do siebie że na spacer idą do galerii, sklepów. Przeznaczmy ten czas na coś bardziej sensownego. Sam osobiście pójdę się podpisać. Żyjmy i dajmy żyć innym.
~ 15-08-2016 9:10
Kopcie,Dudy i inne solidarnościowi kasiorobiorcy niech protestują przeciw niskim płacom,niskim rentom,emeryturom, wyzyskowi i biedzie ..Niech w tym się okażą skuteczni .Dostałem2,77 zł czyli 0,66 euro podwyżki emerytury To hańba w tym rozmodlonym katolskim kraiku
~ 15-08-2016 9:35
nie widzę problemu z robieniem zakupów w dni w które pracuję czy to po pracy czy przed pracą, nawet wolę w dni pracujące zrobić zakupy bo w dni wolne wolę robić ciekawsze rzeczy od łażenia po sklepach
~beri 15-08-2016 10:14
Jestem wkurzona dlaczego znowu KTOŚ ma decydować co ja mam robić w niedzielę? Czy iść do kina. do teatru, do filharmonii czy z dzieciakami jechać do zoo.Ja właśnie chcę chodzić na zakupy - bo zap...m cały tydzień od poniedziałku do soboty po 10 godzin-więc ta niedziela jest dniem tzw,gospodarczym.I jest czas na wszystko i te zakupy i przyjemności.A zbieranie podpisów na ulicy albo w kościołach- to wiadomo mohery mają dużo czasu to im to zwisa,to już przesada,Zapytajcie pracowników marketów,galerii-niech oni się wypowiedzą,
czlowiekpuszcza 15-08-2016 10:46
Urzędy i wiele firm np. Tauron są zamknięte nie tylko w niedzielę ale i w weekendy. A może ja mam ochotę coś w urzędzie lub Tauronie załatwić w niedzielę, bo cały tydzień pracuję i nie mam czasu na to? Urzędy otwarte w niedziele!
~ 15-08-2016 11:19
Nie pójdziesz w niedziele do filharmonii, bo ona w niedziele nieczynna, tak samo jak i przez całe lato, to samo z teatrami - w lecie nieczynne. Podobno to miejscowość turystyczna, ale raczej z nazwy.
~Antrax 15-08-2016 12:46
ci by tylko strajkowali, Andrzej pozdro od bylego kolegii z pracy
~ 15-08-2016 19:31
ci którzy nie nie umią robić zakupów w ten dzień w który pracują a to że urzędy są w niedziele zamknięte nie przeszkadza wam ?
~pielęgniareczka 15-08-2016 19:40
Ja popieram, nareszcie rodziny zabiorą swoich bliskich do domu z zakładów i szpitali bo będą mieli wolne i wtedy głupia pielęgniarka też posiedzi w domu ze swoją rodziną.
~lidzia 15-08-2016 23:07
Dlaczego ciągle ktoś chce decydować co jest dobre, a co nie? Dość uszczęśliwiania na siłę.Jeśli komuś pasuje niedziela niech robi zakupy w niedzielę. Kościół się od tego nie zapełni, ani kasy na tacy nie przybędzie. Bo przecież o to chodzi pomysłodawcom, żeby zamiast do marketów chodzić do kościoła.
~ 15-08-2016 23:38
Solidarność to I sort prezesa i dudów, wstyd !!
~ 15-08-2016 23:39
Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze: cytat z wypowiedzi przewodniczącego: "Będzie można korzystać ze sklepów prywatnych właścicieli.". Raczej o religię tutaj nie chodzi, bo zabroniliby również otwierania prywatnych sklepików i prowadzenia usług. Nie zamykają giełdy w Cieplicach, chociaż tam też są zatrudnieni pracownicy najemni, a nie tylko właściciele.
~ 15-08-2016 23:42
Dlaczego nie walczą o pracowników zatrudnionych na stacjach benzynowych lub w kawiarniach i restauracjach w niedziele? Oni nie potrzebują wypoczynku? Dlaczego taka nierówność? Stacje paliw nie muszą pracować w niedziele, zatankować można w sobotę, ale widocznie zbierający podpisy nie mieliby gdzie zatankować pojazdów w niedziele, a to już im nie pasuje.
~oo.ll 16-08-2016 8:48
Popieram. Jestem za zakazem i nie pracuję w żadnym sklepie.
~ 16-08-2016 10:02
A ja uważam, że o tym nie powinni decydować politycy, żadne związki zawodowe itp. Służba zdrowia, policja, straż pożarna, stewardessy, piloci, obsługa lotów, pracownicy nawigacji lotniczej, ratownicy GOPR... również pracują, a o tym już nikt nie wspomina, tylko robi wielkie larum, że sklepy czynne w niedzielę. Każdy ma wolny wybór. Idzie, jeśli chce, lub siedzi w ławce kościelnej, czy idzie na spacerek, siedzi w domu.
~zuzanka5 16-08-2016 17:13
Buraki Niedzielne wolna niedziela -WIĘKSZE BEZROBOCIE PRACODAWCA OSZCZĘDNOŚCIĄ ETATÓW-WZRASTAJĄ CENY wyjdzie szydło z worka i kasy mniej w portwelu
~Gośc 31-08-2016 7:13
Polacy to p..ebany naród ,inni na całym swiecie maja niedziele wolne tylko my te debile tyramy w tych sklepach i znosimy obelgi od tych gnoji z biur lub urzędów ,zawiła kończy prace wpiatek i w poważaniu ma czy ktoś pracuje w niedziele w tym markecie i idzie z kobitą bo co ma w domu ten dziad robić ,albo inny taki oszołom co to sloma z butów swystaje wypachni sie wykąpie i na występy do galerii niech wszyscy go widzą bo niby gdzie ma sie taki jeden czy drugi wylansować jak nie w biedronce czy intermasze
~michałł 1-09-2016 9:14
NIEDZIELA musi być wolna od pracy "Państwo wymaga natychmiastowej naprawy. Natychmiastowej odbudowy służb, natychmiastowej odbudowy bezpieczeństwa państwa. Każdy dzień zwłoki jest po prostu niebezpieczny", mówił Paweł Kukiz w Radiu Plus, odnosząc się do opinii, że "PiS w trybie błyskawicznym zawłaszcza państwo", twierdzi lider Kukiz' 15, Paweł Kukiz. Na pytanie, iż "PiS w trybie błyskawicznym zawłaszcza państwo", jak twierdzi opozycja, Kukiz odpowiedział: "Nie zgadzam się z tymi opiniami. Państwo wymaga natychmiastowej naprawy. Natychmiastowej odbudowy służb, natychmiastowej odbudowy bezpieczeństwa państwa. Każdy dzień zwłoki jest po prostu niebezpieczny. Trybunałowi Konstytucyjnemu również trzeba nadać odpowiedniego znaczenia", powiedział Kukiz. "Jedynym moim koalicjantem jest Rzeczpospo
~michałł 3-09-2016 9:56
bardzo dobrze niedziela ma być dla eodzin to mądry pomysł,dobrym pomysłem jest 500+ Program 500+ rozniósł w pył firmy lichwiarskie żerujące na biedzie i ludzkim nieszczęściu

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Są pieniądze na remont piwniczek

Dużo drożej za śmieci

Bilety MZK też podrożeją?

Dyplomy wręczone

Boczne boisko z początkiem sierpnia

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
266
Tak
24%
Nie
74%
Nie mam zdania
2%