MenuZamknijRaport
Koronawirus

WIADOMOŚCI

SPORT

Czwartek, 4 czerwca
im. Franciszka, Karola

Rusztowania na moście już nie ma

Wiadomości: Pilchowice
Niedziela, 5 kwietnia 2020, 9:38
Aktualizacja: Wtorek, 7 kwietnia 2020, 11:18
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Po burzy medialnej, jaka przewinęła się przez lokalne i ogólnopolskie media – z mostu nad Jeziorem Pilchowickim zdjęto rusztowania, które najprawdopodobniej zamontowano na zlecenie filmowców. Wciąż zagadką pozostaje, czy faktycznie planowano wysadzić zabytkowy obiekt na potrzeby filmu "Mission impossible" z Tomem Cruisem w roli głównej.

Linia kolejowa z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego ma szansę na rewitalizację - takie plany ma Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, który chce przejąć wiele lokalnych odcinków i przywrócić ruch pociągów. Tym bardziej szokujące były doniesienie o planach ekipy filmowej, która miała wysadzić most na potrzeby hollywoodzkiej produkcji. Oficjalnie PKP PLK, które - póki co - zarządza linią, dementowało doniesienia o planowanym wysadzeniu obiektu, który powstał na początku XX wieku. W odpowiedzi - Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich, który nagłośnił sprawę w przestrzeni publicznej - przedstawił szereg dokumentów i korespondencji, które miały potwierdzać szokujące zamiary filmowców. W sprawę włączył się również konserwator zabytków, który stara się o wpisanie mostu w Pilchowicach do rejestru zabytków (obiekt znajduje się w ewidencji zabytków, więc nie jest aż tak chroniony, jak w przypadku wpisu do rejestru).

Ostatecznie, zarówno producent, jak i zarządca linii kolejowej zapewniają, że obiekt nie zostanie wysadzony. Mówi się również o szansie rewitalizacji linii, dzięki środkom od filmowców. Jak będzie w rzeczywistości, okaże się być może jeszcze w tym roku. Do czasu zakończenia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, realizacja siódmej części przygód z Tomem Cruisem w roli głównej została wstrzymana.

W galerii do artykułu prezentujemy zdjęcia jeszcze sprzed demontażu rusztowania. Konstrukcję zdjęto na początku bieżącego tygodnia.

Twoja reakcja na artykuł?

40
67%
Cieszy
0
0%
Hahaha
4
7%
Nudzi
2
3%
Smuci
2
3%
Złości
12
20%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Kosić czy nie kosić?

Otwarcie placu zabaw w Mirsku

Kapitalna wiadomość ws. linii do Karpacza i Kowar!

Komentarze (62) Dodaj komentarz

~J23 5-04-2020 10:21
Szkoda że Ci co tym zarządzają siebie nie wysadza w powietrze już ktoś kasę zwenszył. Brak słów tym rządzacym co najlepiej wychodzi niszczenie dobrze że jeden człowiek się znalazł co nagłosnił sprawe
~Do nauki J23 5-04-2020 10:56
do: ~J23 (10:21)
Mógłbyś pisać bez błędów i zrozumiale? Dzieci czytają te twoje gnioty.
~J23 5-04-2020 14:50
do: ~Do nauki J23 (10:56)
Nie przypominam sobie żebyśmy byli na Ty a roboty to Ty masz w główce ...
~wrocławianin 5-04-2020 15:32
do: ~J23 (14:50)
Zapraszam na linię z Wrocławia przez Sobótkę do Jedliny, tam jest pełno mostów które można wysadzić w powietrze. Nikt za nimi nie będzie płakał, bo mieszkańcy nie chcą tam pociągów i nawet rozkradają to co ekipa budowlana zrobiła.
~J23 5-04-2020 16:45
do: ~wrocławianin (15:32)
Mnie nie interesuje wysadzanie mostów ale czemu musimy niszczysc coś co ktoś kiedyś zbudował my Polacy co najlepiej co umiemy niszczyć w trakcie pandemi którą panuje na forach to jeden drugiego opluwa wyzywa ludzie umierają wszystkiego brakuje jaką kolwiek pomoc od lekarza pierwszego kontaktu zapomnij no trolle z PiS już łapki w górę zielone odbieram że się że mną nie zgadzacie a czerwone mam rację zaczynajcie
~K74 5-04-2020 18:22
do: ~J23 (16:45)
Może dlatego, że Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Myślę, że to wystarczające uzasadnienie.
~J23 5-04-2020 18:36
do: ~K74 (18:22)
Masz rację ale cały Dolny Śląsk ma swoją historię kiedyś to było wszystko zadbane tetniło życiem.Przeciez kiedyś przez ten most jeździł pociąg z jeleniej góry do Szczecina 23.59.jeździł już za komuny był zaniedbany .Mówisz pociągi do Karpacza Szklarskiej Świeradów zgodzę się z Tobą ale weź pod uwagę że każdy z nas ma auto jesteśmy z byt leniwi wszędzie poruszamy się autem
~M58 5-04-2020 19:52
do: ~J23 (18:36)
To prawda, dlatego dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje. Tak jak piszesz, linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~J23 5-04-2020 16:36
do: ~J23 (14:50)
Widzę dużo trolli pisowskich
~K74 5-04-2020 18:23
do: ~J23 (16:36)
I to napisał ktoś, kto przed chwilą żalił się, że jeden drugiego opluwa. Do siebie napisałeś te post?
komentarz usunięty
komentarz usunięty
komentarz usunięty
komentarz usunięty
komentarz usunięty
komentarz usunięty
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:32
do: ~J23 (10:21)
Żaden most nie zostanie wysadzony, Rachwalski celowo rozpuszcza takie plotki, żeby nie dopuścić do remontu linii 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski. "Gazeta Wyborcza - Wrocław" dotarła do informacji u źródła, tj. od producentów filmu. Czytamy tam m.in.: "Udało nam się porozmawiać z polskim producentem wykonawczym hollywoodzkiego filmu - firmą Alex Stern. Anna Pipin, kierownik produkcji filmu w Polsce: - Z całą pewnością nigdy nie ma planów wyrządzenia trwałych i nieodwracalnych szkód na polskim mieniu, zabytkowym czy współczesnym. Na to nie zdecydowałaby się ani strona amerykańska, ani polska nie wydałaby zgody. Wtóruje jej Robert Golba, prezes Alex Stern: - Studio amerykańskie, z którym współpracujemy, działa wedle zasady, że obiekty po zdjęciach zostawia zawsze w lepszym stanie, niż je zastaje na początku. Częścią szerszego planu jest więc pełna rewitalizacja linii kolejowej 283 - łączącej Jelenią Górę z Lwówkiem Śląskim, z Zebrzydową i Ławszową, która prowadzi przez most we Wleniu - oraz samego mostu. Gmina Wleń i region wyłącznie zyskają na tej produkcji. Obecnie linia kolejowa jest w tragicznym stanie i nie nadaje się do eksploatacji, a most nawet bezpiecznego przechodzenia po nim" (Agata Saraczyńska - "Most we Wleniu przetrwa", Gazeta Wyborcza - Wrocław z dn. 25 marca 2020, screen artykułu: https://zapodaj.net/b01ff06a9859d.jpg.html ). W podobnym tonie wypowiedziały się wcześniej PLK - właściciel linii kolejowych w Polsce. Że jest niemożliwe, żeby ktoś przyszedł i ot tak sobie wysadził w powietrze jeden z największy
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:32
do: ~kolejarz z PLK (14:32)
Cd. W podobnym tonie wypowiedziały się wcześniej PLK - właściciel linii kolejowych w Polsce. Że jest niemożliwe, żeby ktoś przyszedł i ot tak sobie wysadził w powietrze jeden z największych w Polsce mostów kolejowych. O co więc chodzi Rachwalskiemu? Żeby znaleźć odpowiedź na to pytanie, trzeba cofnąć się do czasów gdy był on prezesem Kolei Dolnośląskich. Linia 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski nigdy nie cieszyła się jego sympatią. Wręcz można powiedzieć, że była dla niego solą w oku. Ot, taki pekapistyczny nawyk (a może z czasów, gdy sam prowadził na Pomorzu komercyjną firmą busiarską?) - koszty uruchamiania pociągów są wyższe niż zyski z biletów, więc połączenie trzeba zaorać. Względy społeczne, turystyczne itd. się nie liczą. Dlatego będąc prezesem KD zaczął zamiast szynobusów nagminnie puszczać na linii małego busika, bez żadnej informacji w rozkładzie, żeby wygasić frekwencję na tej pięknej trasie i dać powód organizatorowi przewozów (czyli UMWD), żeby połączenie zlikwidować. Pasażerowie, zamiast podziwiać z okna pociągu niepowtarzalne widoki (np. z wiaduktu na zalew Pilchowicki), zmuszeni byli tłuc się w jadącym drogą, omijającym najpiękniejsze miejsca, ciasnym, wiecznie spóźnionym busiku. Oczywiście pod warunkiem, że ten w ogóle przyjechał. O dojeździe do takich stacyjek jak np. Pilchowice Zapora można było zapomnieć, bo bus je omijał. O perfidii postępowania Rachwalskiego świadczyć może np. pociąg "Dolina Bobru" (weekendowy pociąg uruchomiony dla mieszkańców Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zebrzydową, Lwówek i Wleń dla poznania uroków Kolei Doliny Bobru - jedn
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:33
do: ~kolejarz z PLK (14:32)
Cd. O perfidii postępowania Rachwalskiego świadczyć może np. pociąg "Dolina Bobru" (weekendowy pociąg uruchomiony dla mieszkańców Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zebrzydową, Lwówek i Wleń dla poznania uroków Kolei Doliny Bobru - jednej z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce, po zlikwidowaniu pociągów Jelenia Góra - Lwówek), który często do Zebrzydowej jechał na Impulsie, a na dalszy, czyli najpiękniejszy odcinek wzdłuż Bobru (Zebrzydowa - Lwówek - Wleń - Jelenia Góra) był podstawiany... mały busik. Wbrew nazwie, mało komu udało się z tego pociągu obejrzeć Dolinę Bobru, w tym słynny most nad Jeziorem Pilchowickim, a turyści którzy wybrali się na atrakcyjną wycieczkę kolejową, mogli co najmniej czuć się zawiedzeni i rozgoryczeni. To nie wystarczyło, więc w pewnym momencie Rachwalski całkowicie zlikwidował wszystkie pociągi i w rozkładzie pojawiła się już wyłącznie komunikacja zastępcza w postaci dwóch weekendowych autobusów Jelenia Góra - Lwówek Śląski o absurdalnych porach. Wtedy jeszcze dało się jeździć szynobusem po torach, Rachwalski oficjalnie zarzekał się w mediach, że pociągi będą jeździć do kiedy się tylko da, ale okazało się, że to była tylko tania medialna propaganda. Jak widać zrobił inaczej. Od tej pory linia była zdana już tylko na pastwę złomiarzy (którzy szybko zaczęli ją rozkradać). Nawiasem mówiąc, komunikację zastępczą też szybko cichaczem zlikwidował. Mieszkańcy i miłośnicy kolei jednak nie przestawali walczyć o powrót pociągów na linię do Lwówka, nie dając zapomnieć o konieczności jej remontu. Pojawiły się więc hejty pisane anonimo
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:33
do: ~kolejarz z PLK (14:33)
Cd. Pojawiły się więc hejty pisane anonimowo na różnych portalach na tę linię (i - co znamienne - tylko tę), a nawet obrażające obrońców pociągów do Lwówka i podszywające się pod znanych działaczy zaangażowanych w walkę o utrzymanie tej linii. Przypadek? Nie sądzę. Po sieci krążą screeny, jak Rachwalski obficie produkuje się w godzinach swojej pracy na różnych portalach i forach internetowych o tematyce kolejowej. Gdy Rachwalski stracił stołek prezesa KD, nie zakończyło to dalszego hejtowania tej linii. Na profilu facebookowym Rachwalskiego "Piotr Rachwalski - komunikacja zastępcza" i anonimowo na różnych portalach pojawiły się np. spreparowane "dla żartu" rozkłady jazdy ośmieszające linię do Lwówka, w których elementem pociągowym pojazdów jest nie lokomotywa, tylko... koń. Ewidentnie zrobił je kolejarz, bowiem wykorzystano do tego celu szablony tabel do tworzenia rozkładów jazdy na kolei niedostępne osobom spoza środowiska kolejarskiego. Upłynęło zaledwie kilka dni od tego "świetnego dowcipu" i mamy już kolejną "zabawę" Rachwalskiego, teraz znacznie poważniejszą - właśnie rozsiewanie fake newsów o rzekomym wysadzeniu mostu w Pilchowicach. Wszystko po to, żeby wykurzyć producenta znanej hollywoodzkiej produkcji filmowej "Mission: Impossible" i przekreślić jego zamiary remontu linii kolejowej. I tak właśnie pod płaszczykiem "obrony mostu" w rzeczywistości sabotuje się możliwość remontu linii jaka nieoczekiwanie się pojawiła. Jak zajrzycie na wspomniany profil facebookowy Rachwalskiego to zauważycie, że w ciągu ostatnich kilku dni naprodukował już z pięć takich "news
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:33
do: ~kolejarz z PLK (14:33)
Cd. Jak zajrzycie na wspomniany profil facebookowy Rachwalskiego to zauważycie, że w ciągu ostatnich kilku dni naprodukował już z pięć takich "newsów", pod którymi toczą się ożywione dyskusje z udziałem nastoletnich pseudomikoli sympatyzujących z Rachwalskim. Opinie odmienne, sceptyczne, krytyczne czy prostujące są usuwane. W każdym retoryka Rachwalskiego zawsze ta sama - nie mam żadnych dowodów, ale macie wierzyć mi a nie informacjom zaczerpniętym bezpośrednio u źródła (PLK, producenci filmu itd.). Rachwalski nawet przezornie "zabezpieczył się" na okoliczność późniejszego prostowania jego bzdur - od samego początku powtarza nieskończoną ilość razy frazesy typu "W tej chwili trwa gorączkowe fabrykowanie papierów i uzasadnień do prac na moście". Czyli cokolwiek ktoś teraz powie innego, będzie to "kłamstwem", bowiem Rachwalski to "przewidział". Czy Rachwalski na to też potrafi przedstawić jakieś dowody? Oczywiście nie. W ten sposób można by ogłosić światu każdą, nawet najbardziej irracjonalną bzdurę i teorię spiskową, np. że koronawirus to nie jest naturalna pandemia, tylko broń biologiczna zastosowana przez Chińczyków wobec mieszkańców konkurencyjnej gospodarczo Europy i Ameryki (słyszałem z wiarygodnych źródeł, ale nie mam uprawnień do przedstawienia posiadanych dowodów), a w oświadczenia Chińczyków ani nikogo innego nie wierzcie, bo papiery zostały już sfabrykowane (to są zawodowcy, a w grę wchodzą miliardy dolarów). Niech każdy sobie sam teraz odpowie na pytanie: komu wierzyć - sfrustrowanemu byłemu prezesowi Kolei Dolnośląskich, który wyleciał ze stołka i w ogó
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:34
do: ~kolejarz z PLK (14:33)
Cd. Niech każdy sobie sam teraz odpowie na pytanie: komu wierzyć - sfrustrowanemu byłemu prezesowi Kolei Dolnośląskich, który wyleciał ze stołka i w ogóle z KD i rozsiewa fake newsy bez żadnych dowodów, czy poważnym instutucjom z Polski i zagranicy, przedstawiającym oficjalne stanowiska i tłumaczącym wykonywane prace? Po to przedstawiłem historię sabotowania przez Rachwalskiego linii lwóweckiej - żeby każdy wiedział, że nie jest to pierwsza i jednorazowa akcja tego człowieka. Najbardziej smutne jest w tym wszystkim to, że przez takich szkodników najbardziej ucierpi gmina i region - nie będzie ani filmu (i wielkiej promocji regionu na całym świecie), ani pociągów. Bo UMWD sam nie wyremontuje tej linii, gdyż nie widzi takiej potrzeby - linia jest daleko od Wrocławia, a przecież w pociągach i tak "była mała frekwencja" (podziękujcie Rachwalskiemu, który wcześniej ją wygasił). Gdyby naprawdę UMWD zależało na remoncie tej trasy, to już dawno by go zrobił, pieniądze są (np. na właśnie remontowane linie do Sobótki i Jedliny idzie ok. 500 mln zł, podczas gdy obecny koszt remontu całej linii do Lwówka to tylko ułamek tej kwoty - ok. 40-60 mln). Za kilka lat ten koszt wzrośnie kilkakrotnie, gdy infrastruktura zostanie rozkradziona albo popadnie w ruinę. Jaka będzie kolejna akcja Rachwalskiego przeciwko linii lwóweckiej? Może sam podłoży się z ładunkami wybuchowymi pod mostem pilchowickim? Jakby dalej coś złego działo się z tą linią (a jest to bardziej niż pewne, że Rachwalski wymyśli kolejne akcje) to już wiecie, kto jest tu najbardziej podejrzany. I jeszcze jedno. Pewnie odp
~kolejarz z PLK 5-04-2020 14:34
do: ~kolejarz z PLK (14:34)
Cd. I jeszcze jedno. Pewnie odpowiedzią Rachwalskiego na ten wpis demaskujący motywy jego postępowania będzie to, że to ja produkuję kłamstwa i bzdury oraz obrzucanie epitetami typu "troll lwówecki" (w ten dziecinny sposób Rachwalski obraża wszystkich, z którymi nie zgadza się w poglądach). Nie wierzcie temu! W ogóle nie wierzcie plotkom! Podstawowa zasada dotarcia do prawdy - zawsze wierzcie dowodom, ewentualnie oficjalnym oświadczeniom poważnych instytucji, a nie plotkarzom, którzy na dodatek sami mają wiele za uszami.
~No, tak 5-04-2020 15:33
odpowiedź na usunięty komentarz
Nie żadni MK tylko tacy jak ty niedorozwinięci umysłowo hejterzy też linii.
~henio 5-04-2020 14:33
do: ~J23 (10:21)
bez przesady, skoro to trasa do Lwówka to można zburzyć;
~pawel 5-04-2020 14:37
do: ~henio (14:33)
Teraz filmowcy przenieśli się na linię do Sobótki. Ona będzie wysadzana, bo nikt jej nie chce.
~Bn 5-04-2020 15:12
do: ~J23 (10:21)
Dziś mosty wysadza się komputerowo graficy komputerowi wiedzą jak to się robi, plebs niestety tylko ogląda i myśli że to prawda heh a zamiast tych torów zrobić trasę dla rowerów byloby super a tak będą jeździć puste pociągi jak do Szklarskiej Poręby i jeszcze my to będziemy finansować gdzie tu logika ...
~Arr 5-04-2020 15:34
do: ~Bn (15:12)
Ścieżkę rowerową to najlepiej zrobić na linii do Sobótki, której nikt nie chce. Wysadzić w powietrze wiadukty też tam można. U nas z pociągów korzysta mnóstwo ludzi i nikt nie będzie rozbierał torów kolejowych.
~T*E*J*O 5-04-2020 10:24
Zwęszył*
~Taa 5-04-2020 10:40
Może w nocy ukradli to rusztowanie?
~Wolo 5-04-2020 10:45
Zmienił się scenariusz do filmu... Już go nie będą wysadzać, teraz mają go zbombardować bombowcami SU-22 z czerwoną gwiazdą.....
~Pięknie i Superaśnie 5-04-2020 13:28
do: ~Wolo (10:45)
Z kolei w najnowszym scenariuszu dla zmylenia wroga mają go rozebrać polscy złomiarze za pomocą pilniczków do paznokci. Ta scena ma być kluczową dla tej całej produkcji - czas trwania akcji 1:59.
~PiS-owi nie udało się 5-04-2020 10:53
No i nie udało się PiS-owi rozpieprzyć przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śl. Ale musimy byc bardzo czujni. Oni chętnie wszystko rozwalają.
~Gość83 5-04-2020 11:08
do: ~PiS-owi nie udało się (10:53)
A masz jakiekolwiek dowody na to, że PiS chciał rozwalić linię kolejową do Lwówka Śląskiego? Tylko proszę Cię o podanie potwierdzonych dowodów ze źródłami do ich dostępu.
~Rządzą i odpowiadają 5-04-2020 11:14
do: ~Gość83 (11:08)
Pierwszy i ostateczny dowód to taki, że PiS rządzi tym województwem i za wszystko co się dzieje w województwie odpowiada PiS.
~ 5-04-2020 14:12
do: ~Rządzą i odpowiadają (11:14)
Mogłeś milczeć i tylko wyglądać na d..ila ale się odezwałeś i rozwiałeś wszelkie wątpliwości.
~nierządnik 6-04-2020 11:50
do: ~Rządzą i odpowiadają (11:14)
A co na to lekarz ? Wystarczy kwarantanna czy trzeba leczyć twoją ułomność umysłową ?
~Ethan Hunt z Wągrowca 5-04-2020 13:23
do: ~Gość83 (11:08)
Ja mam dowód, że most w Pilchowicach miał być wysadzony. Wcześniej w Mission Impossible 3 filmowcy tak samo wysadzili w powietrze i zbombardowali most przez zatokę Chesapeake w Stanach Zjednoczonych. Na szczęście szybko go odbudowali i już następnego dnia po zakończeniu zdjęć można nim było przejechać samochodem. ;)
~Ethan Hunt z Wągrowca 5-04-2020 13:24
do: ~Gość83 (11:08)
Ja mam dowód, że most w Pilchowicach miał być wysadzony. Wcześniej w Mission Impossible 3 filmowcy tak samo wysadzili w powietrze i zbombardowali most przez zatokę Chesapeake w Stanach Zjednoczonych. Jak ktoś oglądał to na pewno pamięta imponujące sceny wybuchów. Na szczęście szybko go odbudowali i już następnego dnia po zakończeniu zdjęć można nim było przejechać samochodem. ;)
~Piszpunt 6-04-2020 2:24
do: ~Ethan Hunt z Wągrowca (13:24)
A w czwartej części filmowcy wysadzili w powietrze Kreml. Widziałem na własne oczy! W kinie. Gdzie był wtedy nasz bohater z wałbrzyskiej sadzawki? Przecież to zabytek klasy światowej!
~soclib 5-04-2020 11:14
Zmienili scenariusz ,będzie porwanie jaro.
~... 5-04-2020 11:29
Aż miło poczytać, jak czerwone peowskie km.ioty kwiczą ze strachu przed odcięciem ry.jów od koryt:)))
~realnie 5-04-2020 11:31
Początek konania złodziei pod płaszczykiem np.500 plus i innych omamień starszych ludzi.Następny to Rydzyk chroniony przez tą mafię.Pozdro dla normalnych.
~ 5-04-2020 20:40
do: ~realnie (11:31)
Nie napinaj się tak czerwony pryszczu, co tatusiowi zabrali ubecką emeryturkę?
~wirusol 5-04-2020 12:06
Wielki szacunek dla Pana Artura burmistrza Wlenia,ktory od lat interesuje sie o utrzymanie tej lini kolejowj na trasie Jelenia Gora lwowek sl. !!
komentarz usunięty
~ 5-04-2020 14:17
odpowiedź na usunięty komentarz
To od kiedy w Tworkach macie dostęp do internetu omłocie
~Pięknie i Superaśnie 5-04-2020 13:33
Szkoda, bo była okazja na jego konserwację.
~STACH 5-04-2020 13:47
Może jakiś fachowiec lub szef od infrastruktury tej kolei wypowie się czy ta obecna kratownica jest w takim dobrym stanie że można po niej bezpiecznie puścić pociągi. Może rzeczywiście trzeba tą kratownicę zdemontować czy zburzyć i taką samą lecz nową zainstalować nie zapominając o kładce dla pieszych jak na zdjęciach.
~Dyspozytor 5-04-2020 14:21
do: ~STACH (13:47)
Sam most jest w dobrym stanie i nie wymaga żadnych nakładów. Remontów wymagają tory. Wysadzić mostu na pewno by nie wysadzili, bo od dawna już się w ten sposób nie robi filmów. Teraz takie rzeczy załatwia się efektami komputerowymi. Natomiast na pewno musieliby podreperować tę linię. Żeby nakręcić na moście sceny z pociągiem, musiałby ten pociąg tam jakoś dojechać (czy to od strony Jeleniej Góry czy Zebrzydowej). Na dzień dzisiejszy nie dojedzie, bo na całej linii obowiązuje prędkość 0 km/h. Więc żeby nakręcić sceny, musieliby wyremontować całą linię. Dla prodecentów filmu to pryszcz - koszt remontu linii do prędkości 50-60 km/h to ok. 50-80 mln zł, podczas gdy zyski np. tylko z ostatniego filmu Mission Impossible wyniosły 800 mln dolarów (czyli przeliczając na złotówki ok. 3,5 mld zł). Dla nas byłaby to też olbrzymia promocja regionu na całym świecie. Dzięki inwestycjom wróciłyby pociągi, a w efekcie promocji linia zapełniłaby się turystami, gdyż jej piękno zostałoby rozsławione na całym świecie i z całego świata przyjeżdżaliby turyści zobaczyć miejsce gdzie były kręcone sceny do kultowego filmu. To jak wpisanie linii na listę UNESCO. Ale niestety znalazł się jeden szkodnik, który wywęszył możliwość remontu linii i robi wszystko, żeby wykurzyć producentów filmu.
~pińcet plus 5-04-2020 19:29
do: ~STACH (13:47)
Trzeba by było wykonać szczegółowe badanie stanu.Tego nikt od kilku lat nikt nie robił.Jeszcze kiedy na lini była prędkość szlakowa 50 km/h na tym moście było ograniczenie do 30 właśnie ze względu na jego zły stan.Podobnie było z drugim ciekawym mostem na Bobrze przy przystanku Pilchowice Nielestno.Tam od lat PKP kompletnie nic nie zrobiło więc raczej rewelacji nie ma.
~No, tak 5-04-2020 19:58
do: ~pińcet plus (19:29)
Nie rozpowszechniaj bzdur wrocławski trollu. Most jest w bardzo dobrym stanie. Na moście nigdy nie było żadnego ograniczenia. Na moście przy przystanku Pilchowice Nielestno również nie było ograniczenia i też jest w dobrym stanie. Że Urząd Marszałkowski zaniedbał tę linię to fakt, ale akurat mosty nie wymagają remontów.
~STACH 6-04-2020 13:56
do: ~No, tak (19:58)
Ja kiedyś dawno temu jeździłem od czasu do czasu tą linią , muszę powiedzieć że nie masz racji. Prędkość pociągu na moście była bardzo mała i czuło się wibracje.
~Toromistrz 6-04-2020 20:55
do: ~STACH (13:56)
Bzdury piszesz. Prędkość na moście była mała, bo na całej linii była mała. A most akurat jest w dobrym stanie.
~Takomi 5-04-2020 14:58
Tą sprawę trzeba nagłośnić ,ściągnąć telewizje Niemiecką i pokazać co w Jeleniej się wyprawia...Przecież ten most to coś pięknego ,solidnego komu ten most przeszkadza ...Gdzie włodarze pytam?
~pińcet plus 5-04-2020 16:41
do: ~Takomi (14:58)
Tutaj : Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6 00-928 Warszawa
~No, tak 5-04-2020 18:24
do: ~pińcet plus (16:41)
Pudło. To Urząd Marszałkowski zaniedbał tę linię.
~pińcet plus 5-04-2020 19:10
do: ~No, tak (18:24)
Pudło.Właścicielem jest PKP PLK.
~No, tak 5-04-2020 19:57
do: ~pińcet plus (19:10)
To ty widzę nawet nie wiesz kto odpowiada za linie regionalne. Nie PKP PLk tylko Urząd Marszałkowski.
~No, tak 5-04-2020 19:58
do: ~pińcet plus (19:10)
To ty widzę nawet nie wiesz kto odpowiada za linie regionalne. Nie PKP PLk tylko Urząd Marszałkowski.
~. 6-04-2020 11:53
do: ~Takomi (14:58)
Telewizję niemiecką ? Myślałem, że bandy wervolfu się już wyniosły (ostatni uciekł do Brukseli parę lat temu) A tu dalej V kolumna w Jeleniej ?
~STACH 6-04-2020 14:05
do: ~Takomi (14:58)
A z czego wnioskujesz że ten most jest w solidnym stanie. Jest piękny to fakt. A co ta niemiecka telewizja mogłaby zrobić- nic.
~Toromistrz 6-04-2020 20:55
do: ~STACH (14:05)
Wystarczy zapoznać się z ekspertyzami. Remontu wymaga torowisko, ale most i tunele nie. Są w dobrym stanie.
komentarz usunięty
~Andzia ygrek 5-04-2020 18:25
odpowiedź na usunięty komentarz
Wysadzić wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Wysadzić wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Pięknie i Superaśnie 5-04-2020 23:40
Rusztowania zdjęte, ale ładunki ponoć zostały.
~inżynier 6-04-2020 3:47
do: ~Pięknie i Superaśnie (23:40)
Takich rusztowań nie robi się żeby podłożyć ładunki tylko właśnie żeby sprawdzić stan techniczny mostu. Ładunki można podłożyć bez żadnych rusztowań. Pooglądaj filmy wojenne jak nie wiesz.
~inżynier 6-04-2020 3:50
do: ~Pięknie i Superaśnie (23:40)
Takich rusztowań nie robi się żeby podłożyć ładunki tylko właśnie żeby dokładnie sprawdzić stan techniczny mostu. Ładunki można podłożyć bez żadnych rusztowań. Pooglądaj filmy wojenne jak nie wiesz.
~. 6-04-2020 11:51
do: ~Pięknie i Superaśnie (23:40)
twój tata też już podobno nie może ale syn pozostał...
~Cieplik 6-04-2020 17:42
Mogli przy.okazji tych rusztowań co nie co poczyscić i odmalować
komentarz usunięty
komentarz usunięty
komentarz usunięty

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Radny Mariusz Gierus pokieruje pogotowiem

Radni uczcili 100. rocznicę urodzin Karola Wojtyły

Kowary będą miały plażę

Ozdobili rondo na znak partnerstwa z Cervi

Informacja wojewody w sprawie koronawirusa

Sonda

Pojawiają się głosy, że w związku z zaległościami w nauce, spowodowanymi pandemią, wszyscy uczniowie powinni powtarzać rok. To dobry pomysł?

Oddanych
głosów
384
Tak
22%
Nie
75%
Nie wiem
3%