MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Rozrywkowa pustynia

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Poniedziałek, 19 lutego 2007, 0:00
Autor: TEJO/ Daria
Fot. Daria
Co ma do wyboru turysta, który zdecyduje się spędzić w mieście, na przykład, weekend? Okazuje się, że niezbyt wiele.

– Podgórskie miasta porównywalne wielkością do Jeleniej Góry, choćby we Francji, czy Włoszech, mają znacznie lepszą propozycję rozrywki nie tylko dla przyjezdnych – mówi Janusz Wróblewski, który tej zimy spędził z rodziną dwa tygodnie w Alpach. – Sytuacja była podobna: brakowało śniegu, ale my się nie nudziliśmy: otwarte do późna sklepy, spacery po wąskich uliczkach. Baseny i centra sportowe, gdzie można aktywnie wypocząć. I to nie za wielkie pieniądze – dodaje nasz rozmówca.

Tymczasem Jelenia Góra szarzeje wraz ze zmierzchem. – Na wieczorny spacer bałem się iść, bo jakoś tak pustawo na ulicach. Do jednego pubu strach było wejść, bo tam sami „bywalcy”, z którymi raczej do teatru się nie chodzi… W innym – ceny jak z sufitu – usłyszeliśmy.

Goście chcieli w niedzielę popływać. Dostali informację, że taka możliwość jest tylko w basenie przy Szkole Podstawowej nr 11 i może być kłopot z wolnymi miejscami.
– Zapytaliśmy, czy to coś w rodzaju aquaparku? Jakie są atrakcje? – mówi Wróblewski. O tym już nikt za bardzo nie chciał mówić. – Basen jest i to pełnowymiarowy… – padła odpowiedź.
Wcześniej liczyli na kąpiel w gorącej wodzie termalnej w uzdrowisku Cieplice, ale też się przeliczyli. – Już wcześniej dowiedzieliśmy się, że część basenowa zdroju jest tylko dla kuracjuszy. „Zwykły” turysta nie ma tam wstępu – podsumowują z żalem.

– Gdyby nie imprezy w górach, to byśmy chyba się tu zanudzili do końca. Byliśmy w Karpaczu na zjeździe gwiazd, ale jakoś te gwiazdy mało się eksponowały. Ciekawy był ten slalom retro w Szklarskiej Porębie, ale to zdecydowanie za mało – oceniają przybysze.

O tym, co w Jeleniej Górze i okolicach jest, można pisać krótko. Długa lista robi się, kiedy wymienić takie atrakcje, których nie ma, a z pewnością by się przydały.
Choćby kręgielnia. Najbliższa jest w Świeradowie Zdroju. Oblegają ten obiekt zawodnicy w różnym wieku. Organizowane są tam liczne konkursy indywidualne i grupowe, między innymi konkurs na Mistrza Dnia, Tygodnia, Miesiąca.
Wśród gości odwiedzających kręgielnie są także liczni na tym terenie niemieccy kuracjusze. Czysty interes. – Dlaczego podobnych placówek nie ma w Jeleniej Górze i Cieplicach – pytają Wróblewscy.

Zdaniem naszych gości przydałby się też informator… kulinarny. – Macie kilka restauracji, mniejszych lub większych. Tubylcy wiedzą, mniej więcej, co tam dają, ale my nie mamy zielonego pojęcia. A z taką książeczką to może dałoby się znaleźć pub, w którym spokojnie można napić się piwa – podsumowuje pan Janusz.

Ogłoszenia

Czytaj również

Studium na początek

Dwa dni mega rabatów w salonie i serwisie Volkswagen, Audi oraz SEAT w Lubinie podczas Black Friday

O rozpadających się górach

Komentarze (27) Dodaj komentarz

~realia 19-02-2007 10:32
Bo Jelonka to podupadła miescina a szkoda bo jest wiele projektów i planów ale zero realizacji chodzi mi konkretnie o centra handlowo-rozrywkowe i aquapark którego projekt ładnych pare lat wisiał w cieplicach jedyne co jest w tym mieście to 2 duże markety heineken z atrapą i same banki lipa lipa liapa
~ja 19-02-2007 10:49
od dnia kiedy przestaliśmy być miastem wojewódzkim Jelenia Góra staje się miastem prowincjonalnym takim małym zadupiem. Wszystkie pieniądze z dolnośląskiego pożera zakichany Wrocław. Niechże nasze władze wreszcie sie obudzą i coś robia bo turyści którzy jeszcze chcą tu wpadać ucieką nam bliziutko za granicę do Czech i wtedy juz tylko z nudów zostanie nam zabic się własną pięścią.
~Turysta 19-02-2007 10:57
A spacery po uliczkach i pasażach.... dwóch wspaniałych hipermarketów ( w tym jednego całodobowego) to już nie wystarcza. A na poważnie to "goście" mają rację - włodarze przemyślcie vox populi
~Jeszcz kochajacy to miasto !! 19-02-2007 11:06
Co ma do wyboru taki weekendowy Turysta!!! Juz mowie: moze kupic sobie kilka flaszek i pic na maxa w jakims hotelowym pokoju zeby pobytu w Jeleniej nie pamietac!!! Tylko musi wczesniej kupic alkohol bo w godzinach nocnych malo jest otwartych sklepow!! Szczegolnie w Cieplicach!!
~Frank 19-02-2007 11:21
Stara,szara,zapomniana kiedys i teraz Jelenia Gora.W czasach PRL z racji swojego polozenia na ziemiach odzyskanych,traktowana byla przez rzad po macoszemu A teraz,jak i o wielu malych miastach po prostu sie nie pamieta.Miejscowi mysla czesto o ucieczce z tad,a ci co maja pieniadze to bywa ze trudno im sie przebic.
~milka 19-02-2007 12:17
u nas wszystko na papierze albo w gebie ale nic się nie robi i szkoda czasu żeby o tym pisac bo niby wszyscy wiedza o co chodzi
~Julka 19-02-2007 13:25
niestety piękne połozenie to troche za mało żeby zachecic turystów spacer po jeleniogórskim rynku to trochę za mało oprócz braku zaplecza kulturalnego takiego masowego turysty - nie mówie o teatrze , filharmonii które stoja na bardzo wysokim poziomie nie potrafimy wykorzystac walorów które już sa np Grzybek, baszty miejskie, studnia w ratuszu przekrój geologivczny Karkonoszy to wszystkio kjest ale jakby tego nie było o wodach termalnych nie wspomnę bo ich niewykorzystanie to juz poprostu draństwo
~julka 19-02-2007 13:27
i pofdajcie adres tej kregielni w życiu na kręglach nie byłam może warto spóbować
~ja 19-02-2007 14:52
jelenia to takie male las vegas.hehe.szkoda ze zamkniete.jak nic z tym wladze nie zrobia to nawet bociany nie beda tendy przelatywac
~nie turysta 19-02-2007 15:29
no ale Pan Prezydent zajmuje sie doborem kolesi do pracy a nie promocja miasta, wiec czemu sie tu dziwic ze nie ma atrakcji. Poza tym jak ktos przyjezdza tu w zimie to znaczy, ze na narty, wiec co bedzie lazil i innych atrakcji szukal;)) (to chyba polityka Pana O.)
~ZDEGUSTOWANY 19-02-2007 17:25
bo po co inwestowac??? lepiej pieniazki schowac w kieszen - pan prezydent bedzie mial przynajmniej na porzadne wczasy... :(
~M....... 19-02-2007 17:46
zgadzam sie z artylulem!! jelenia gora jest nudna i w weekend nigdzie nie mozna wyjsc bo nie ma gdzie!! co na dyskoteke mam isc np do baniakow heeheeh jak tam sama gownarzeria chodzi!! a przejsc sie po ulicach to strach czy ci ktos cos nie zrobi!! :((((((((
~Borat 19-02-2007 18:20
Turysta w naszym miescie po zmroku moze zostac,np.obrabowany,albo tez pobity lub poturbowany. Chcialem sie napic tylko kawy,nawet nie wieczorem,w ciagu dwudziestu minut zostalem pozbawiony kurtki,kluczy od wynajetego samochodu,chusteczek higienicznych oraz tel.komorkowego.Nigdy wiecej nie bede pil kawy w Jeleniej - preferuje termos...
~smutna 19-02-2007 19:39
naprawde piekne miasto ale.......wlasnie ale!!!! pelno planow,obietnic-BEZ ZADNYCH SKUTKOW!!! przeciez starsi ludzie i mlodziez chca sie bawic.....najlepiej jest jak jeszcze pare bankow sie otworzy, pare hipermarketow i wogole.....a gdzie atrakcje? multikino? byl rynek i co?! kazano ludziom sie wyniesc bo bedzie inwestycja....tak tak ale zawsze tak jest....wszystko teoretycznie ale brak PRAKTYKI!!! ZASTANOWCIE SIE NAD TYM!!!
~realista 19-02-2007 19:41
Mam jakieś dziwne przeczucie, że obrębalski zniszczy to miasto do końca.
~ha 19-02-2007 19:42
ta jelenia to zadupie w którym nic nie ma i nie ma tu czego szukać nie ma zadnej fajnej imprezy na ktora mozna isc bezpiecznie bo albo kogos zabija albo cos innego!!beznadzieja a aquaparku to sie nigdy nie doczekamy!!!tak samo jak basen w sobieszowie byl a teraz w srodku drzewa rosna i wszystko ukradli co dalo sie sprzedac!!nic tylko plakac nad ta jelenia!!
~KIKI 19-02-2007 20:15
A to Jelonka byla kiedykolwiek miastem? Brud i szarosc to raczej nie sa atuty aby przyciagnac turystow. Ci juz wola jechac do czech.
~łyżwiarka;) 19-02-2007 20:25
A jam mam wielkie marzenie niestety pewnie nie do zrealizowania chodzi o lodowisko nawet nie jakieś super wielkie ale takie nieduże (byle było tylko dobrze utrzymane). Moim zdaniem to wstyd żeby w tak sporym mieście uzdrowiskowym nie było żadnego takiego obiektu. to nawet w niedużych miastach jakim jest np.Lubin ma takie lodowisko że dawno na tak dobrze utrzymanym i tak fajnym obiekcie nie jeździłam. A z artykułem to zgadzam się w 100%. Proszę zróbcie coś z tym.
~Zibij 19-02-2007 20:29
Przede wszystkim inwestować w rozrywkę powinni prywatni inwestorzy, bez udziału miasta. Miasto może i powinno stworzyć dobry klimat dla prywatnego biznesu, bo od niego zależy czy wyda swoje pieniądze akurat w Jeleniej Górze. A po artykule widać, że nikt tak naprawdę się nie pcha do naszego miasta - a szkoda. W Jeleniej Górze w pięknych latach szalonych zabaw (jeszcze nie tak dawno) było 7 lokali gdzie grały kapele i można było sie dobrze pobawić, a ile zostało. Jutrzenka - już nie istnieje Europa - jeszcze GRAJĄ Stylowa - już nie istnieje Kaliszanka - już nie istnieje Zajazd - już nie istnieje Pod Różami- nie grają Zdrojowa - jeszcze GRAJĄ Pokusa - nie grają
~piechowiczanin 19-02-2007 20:32
Moim zdaniem wystarczyło by wybudować w JG jakieś centrum rozrywki typu Cinemacity bądz inne-kino, kręgle, gry itd...W jakimś zakresie napewno poprawiło by atrakcyjnośc miasta. Gdzieś widziałem artykuł o budowie Multikina, ale jakoś nie widać żeby coś się działo. Pipidówa i tyle, co tu dużo gadać
~Maro 19-02-2007 20:56
W niedzielę po 22 to już wszystko pozamykane i nie ma gdzie iść. Turyści łapią się za głowy.
~gl0dny 19-02-2007 22:53
Bo jelenia umiera - porownajcie sobie inne miasta, jak wygladaja po 20stej - nawet Walbrzych, Szklarska i Karpacz sa strasznie kontrastowe... A kregielnia jest jeszcze w Szklarskiej przeciez...
~aga 19-02-2007 22:55
nie wiem jak było wcześniej w Jeleniej(pomimo tego,ze tu mam mieszkanie,to od kilku dobrych lat przebywalam we Wrocławiu),ale to co sie teraz tu dzieje....a raczej co tu sie nie dzieje!!!pozostawia wiele do życzenia.Nie ma gdzie wieczorkami wyjść:w baniakach,atrapie lipa-wpuszczaja małolatów,którzy sie prężą na prawo i na lewo o laskach już nie wspomnę(śmiech na sali co te małolaty tam wyprawiają)...kilka knajpek,no i to byłoby na tyle.Ahhh jeszcze dwa sypiące się kina..A przecież babeczki nie mają gdzie pójść wyskakać się na jakimś konkretnym aerobiku,faceci nie mają gdzie poćwiczyć,zadngo basenu(gdzie mozna sobie spokojnie popływac,oczywiście bez obawy,ze ktos przez przypadek nie wpadnie na ciebie i cie nie daj Boze podtopi)..i co tu robić w wolnym czasie???gdy ładna pogoda-fakt,mozna pospacerowac,bo mamy piękny teren..Od czasu,gdy Wrocław jest miastem wojewódzkim,jest tragedia.We Wrocławiu jeszcze w tym roku otwierają się trzy kolejne galerie rozrywkowo-handlowe(w tym jedna z oceanarium).Nie bez powodu jest on najbardziej obleganym miastem przez młodzież.Oni nie idą tam tylko studiować.Wrocław to rozrywkowe miasto.Tam ciągle sie cos dzieje-nie ważne czy idziesz we wtorek na rynek wieczorkiem na kawke czy w sobote-tam zawsze sa ludzie.U nas knajpki szybko zamykają a poza tym wychodząc ryzykujesz(albo w klubie dostaniesz w pysk,albo juz po drodze cie dopadną)...ahhhh moglabym tak długo..ale po co sie jeszcze bardziej dolowac....jedyne co nam pozostaje,to mieć nadzieje(choć to złudne)ze miasto wreszcie zacznie coś z tym robić...
~z UK 19-02-2007 23:28
I miedzy innymi dlatego ludzie wyjezdzaja z tego smutnego jak piz.. miasta a jeszcze 10 lat temu bylo calkiem niezle.szkoda Jeleniej..
~do maro 20-02-2007 0:42
he he jak to nima gdzie isc mozna skoczyc do jakiegos parku lub na boczna dzielnie i atrakcje lepsze niz w nie jednym kinie a efekty specjalne na własnej skórze mozna odczuc doskonale polecam pekin,pomorskie,a nawet "uzdrowiskowe" Cieplice.
~zibi 24-02-2007 13:21
nawet nie ma gdzie zagrac w snookera (ZADNEGO STOLU), a co dopiero mowic czy pisac o kregielni, kinach, basenach termalnych...
~watsunk 30-03-2007 15:54
zgadzam się! nawet na basen to muszę jeżdzić do szklarskiej do hotelu Bornit bo w s.p 11 to ludzi dużo. niedługo jelenia będzie jak świerzawa lub wleń

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Udany Piknik Strzelecki

Karkonoskie witraże

Odznaczenia PZN  

Radni KO przeciw kupcom?

Artystycznie na rzecz czystego powietrza

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
908
Tak
64%
Nie
29%
Nie wiem
7%