MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Rottweiler biega luzem. Czy to się skończy?

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 29 sierpnia 2013, 7:45
Aktualizacja: Piątek, 30 sierpnia 2013, 7:00
Autor: Angela
Fot. Czytelniczka
– Od jakiego czasu po osiedlu w pobliżu Małej Poczty w Jeleniej Górze błąka się rottweiler i nikt nie chce się nim zająć – zaalarmowała nas Czytelniczka. Schronisko dla Małych Zwierząt informuje, że pies jest systematycznie puszczany luzem przez właściciela, który powinien zostać ukarany. Strażnicy miejscy natomiast wyjaśniają, że ukarzą kogo trzeba, ale by ustalić winnego, trzeba złapać psa.

Jak informuje Czytelniczka, która przesłała nam zdjęcia psa, od dwóch tygodni rottweiler jest widywany systematycznie w okolicy Małej Poczty w Jeleniej Górze.

- Możliwe, że pies komuś uciekł – pisze nasza Czytelniczka. - Wczoraj (28.08.13r.) chodził po naszym osiedlu od rana, a na podwórku bawiły się małe dzieci. Najpierw wykonałam telefon do straży miejskiej, która poinformowała mnie, że nie zajmuje się wyłapywaniem psów. Zadzwoniłam do MPGK. Tam poproszono mnie, abym skontaktowała się ze schroniskiem. W schronisku kazano zadzwonić mi do dyspozytora MPGK.
Dyspozytor powiedział, że oni również nie zajmują się wyłapywaniem psów. Zwierzak błąkał się przy ul. Malczewskiego/ Morcinka przez kilka godzin. W schronisku po kilku telefonach powiedzieli, żebym najlepiej zamknęła psa w jakieś bramie. Mam więc go zaprosić do siebie do mieszkania? Czy ktoś zwróci na to uwagę dopiero jak zdarzy się tragedia? – pyta oburzona jeleniogórzanka.

Jan Pałka, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej potwierdza nam słowa Czytelniczki, że wyłapywaniem psów zajmuje się Schronisko dla Małych Zwierząt. Potwierdza to również

Eugeniusz Ragiel, kierownik schroniska, który zapewnia, że dzisiaj rano (29.08) ekipa spróbuje odłowić zwierzaka, ale twierdzi, że to problemu nie rozwiąże.
- Pracownicy schroniska znają tę sprawę – mówi Eugeniusz Ragiel – bo zwierzak jest systematycznie wypuszczany codziennie rano przez właściciela. Obiega całą okolicę i po jakimś czasie wraca do domu. Nikomu ten pies nic nie robi, bo ma kaganiec, ale do rozwiązania sprawy potrzebna jest pomoc straży miejskiej, która powinna właściciela ukarać za puszczanie psa luzem. Dzisiaj rano nasi pracownicy postarają się złapać czworonoga, ale nic więcej w sprawie zrobić nie mogą – dodaje szef schroniska.

Artur Wilimek, rzecznik Straży Miejskiej w Jeleniej Górze wyjaśnia natomiast, że do ukarania właściciela potrzebny jest świadek, który wskaże winnego, lub schwytanie psa i sprawdzenie jego czipa, na podstawie którego można będzie odczytać dane właściciela.

- My nie wiemy, kto jest właścicielem zwierzęcia, więc najpierw pracownicy schroniska muszą złapać psa, a my po uzyskaniu danych właściciela, wyciągniemy wobec niego konsekwencje – mówi Artur Wilimek. – Za puszczanie psa luzem grozi mandat do 250 zł lub sprawa sądowa – dodaje rzecznik jeleniogórskiej straży miejskiej.

Ogłoszenia

Czytaj również

Dużo drożej za śmieci

Wystartował „Art–Skwer”

Do parku narodowego z psami czy bez?

Komentarze (54) Dodaj komentarz

~ 29-08-2013 8:24
Jaka niemoc za nasze, podatników pieniądze. Chip, ustalenie właściciela, brak możliwości i inne dyrdymały. Pies jest niebezpieczne i powinien być natychmiast odłowiony, a do ustalenia właściciela nie trzeba chipa, tylko wystarczy pogadać z mieszkańcami tamtej dzielnicy, pracownikami schroniska, ale to przecież trzeba wysiąść z samochodu, urzędnik też nie ma biurka na kółkach.
~a co 29-08-2013 8:25
psisko i inni są winni, że pies ma durnego właściciela?
~kola 29-08-2013 8:31
Od kilku dni widzę też w kompleksie leśnym między Staniszowem a Mysłakowicami (Chata za wsią) przeganiające zwierzynę leśną 2 psy kundle (jeden z obrożą). Może wreszcie któryś z myśliwych zlituje się nad sarnami i dzikami, uwalniając je od tych psów. Myślę, że ich właściciele będą wdzięczni za pozbycie się takiego balastu.
~ 29-08-2013 9:09
No i właśnie w tym rzecz, że ci co mają psy, mieć ich raczej nie powinni,a ci co nie mają mają znosić fanaberie nieodpowiedzialnych ludzi i być narażeni na spotkania z 4-nożnymi kilerami lub byc obwąchiwani przez innego rodzaju kundle trzymane na osiedlach dla fanaberii innych. Czip każdy pies powinien mieć i kary za chodzenie bez smyczy, kagańca,za paskudzenie na chodnikach itd. Ktoś chce mieć ciężar zwany psem, to niech ponosi tego konsekwencje i słono za nie płaci, podobnie jak za karmę dla psa...
~rumcajs54 29-08-2013 9:12
Po pierwsze to chyba jest bardziej mieszaniec niż pełny rasowiec, a po drugie to ja kagańca nie widzę...
~ 29-08-2013 9:13
Tak naprawdę psy są mutantami wyhodowanymi przez ludzi, nic innego jak inżynieria genetyczna...
~ 29-08-2013 9:20
Pan Eugeniusz Regiel napisał, że zwierzak ma kaganiec. Na zdjęciach ewidentnie widać, że go nie ma. A takie mieszańce są często zdecydowanie bardziej agresywne niż rasowe rotki.
~18 sqandal 29-08-2013 9:41
nie-moc władzy , jeden zgania na drugiego to takie < normalne > w naszym kraju a jak się coś stanie wtedy TV wywiady , szukanie winnego ...... ot i POLSKA
~pekińczyk 29-08-2013 10:10
Musi kłapnąć któregoś Sklerotyka w d^pę , to natychmiast znajdą właściciela.
~mm 29-08-2013 10:36
straz nie moze mu załozyć blokady ani złapac na fotoradar - to już ich nie interesuje - ...
~Stasio 29-08-2013 10:41
Dobrze , ze to nie mieszaniec Bullterriera z Shitzu bo bylby to Bullshit .
CН.W.D.P. 29-08-2013 10:43
MÓJ KOT TEŻ BIEGA LUZEM I BEZ KAGAŃCA... I NIKT NIE DZWONI, ŻE NIE WIADOMO CO... KOT, WIDAĆ, LEPSZY!!
~SARBLE 29-08-2013 11:32
Jak zwykle w Jeleniej, nikt za nic nie odpowiada i tylko spychoterapia :( A gdzie ten pies ma kaganiec, jak twierdzi pan ze schroniska :(
~sonia39 29-08-2013 11:47
wygryzie kilku osobników- zmniejszy bezrobocie ! a tak na poważnie to gdyby był agresywny, zatakowałby pierwszego dnia. widać nie jest, więc nie panikujcie (nie żebym popierała puszczanie psa luzem, ale te małe kundle, które nigdy nie widziały smyczy są o wiele bardziej niebezpieczne)
~ 29-08-2013 12:11
dLACZEGO NIKT NIE SZCZELA DO BEZPAŃSKICH KUNDLI???????
~pudel 29-08-2013 12:19
jak komendantowi straży miejskiej kawałek d... odgryzie, to się zainteresują
~pan buk 29-08-2013 12:25
Straż Wiejska może i nie jest od wyłapywania bezpańskich psów, ale po otrzymaniu takiego zgłoszenia to oni powinni zgłosić to do schroniska dla zwierząt. ps. dziś dzień straży miejskiej -...............
~ 29-08-2013 12:31
A może dać sobie spokój ze strażą miejską, a powołać instytucję hycla za te pieniądze? Bo bezpańskich psów dużo lata bez kagańca. To skandal, żeby do złapania psiska zagrażającego życiu ludzi nie było nikogo w mieście, bo nie ma takiej instytucji. Albo nałożyć na straż miejską taki obowiązek z urzędu. Czy to nie mieści się w ramach działań dotyczących utrzymania porządku w mieście? A jeśli taki pies zanieczyszcza bezkarnie miasto, to też nie można go złapać? Wobec tego kary za zanieczyszczanie miasta są martwym przepisem, nie stosowanym przez nikogo. Wystarczy, że właściciel psa wypuści go samopas, aby się wypróżnił gdzie mu się podoba. Teraz wiadomo, że na pewno nie będzie za to ukarany. Bo nie ma komu go na tym przyłapać. Wszak straż miejska nie jest od tego.
~ 29-08-2013 12:56
Ale na zdjeciu widac , ze ten piesek nie ma kagańca, po za tym ja widząc psa nawet bez kagańca nie mam pewności ,że nie jest to pies agresywny, czy czasami komuś nie uciekł i nie przyjdzie psu do głowy zaatakowac jakieś dziecko
~No nie! 29-08-2013 13:40
Co za ludzie w tej Jeleniej Górze. Wszystkiego się czepiają. Co to pies już nie może sobie swobodnie polatać?
~____5555 29-08-2013 14:21
Ten pies już rok temu biegał luzem bez żadnego kagańca....ktoś kto sie boi dużych psów na widok jego łapie paraliż. Nie wiadomo co mu może do głowy strzelić.
~gosc.j.g. 29-08-2013 14:21
Ten rzekomy kaganiec to chyba do zdjęcia ściągnął.....
~ 29-08-2013 14:25
Ty z godz.13:40- ja jestem owszem wielbicielka zwierzat. Ale nie kosztem ludzi.Takie psisko-silne i wypasiomne jak widac- moze zagryzc dziiecko w 5 minut.Albo poranic smiertelnie staruszke. Moze twoja babcie?
~kasica 29-08-2013 14:38
A te rasy psów nie lubia dzieci wiem to z autopsji więc jest realne zagrozenie dla dzieciaków i nie tylko .
~kasica 29-08-2013 14:43
A te rasy psów nie lubia dzieci wiem to z autopsji więc jest realne zagrozenie dla dzieciaków i nie tylko .
~ 29-08-2013 14:53
tak patrzac - to z rysow pyska calkiem podobny do swego pana,
~ 29-08-2013 14:58
Rottweiler znalazł się w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne i na posiadanie psa tej rasy potrzebne jest stosowne zezwolenie organu gminy. Rottweiler posiada silny charakter i bywa czasami niezwykle uparty. Jest doskonałym obrońcą, wymagającym jednak stanowczego obchodzenia się i odpowiedniego wychowania. Pies ten jest z natury bardzo dominujący i często agresywny; stale należy "przypominać" mu, kto jest szefem, nie jest, więc polecany dla niedoświadczonego hodowcy. Charakterem bardzo przypomina inne psy bojowe i dlatego wymaga prowadzenia przez zrównoważonego, odpowiedzialnego i doświadczonego przewodnika.
~ 29-08-2013 15:03
W Polsce rottweiler został ujęty w wykazie ras psów uznawanych za agresywne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne. Zezwolenia nie wydaje się, a wydane cofa się, jeżeli pies będzie lub jest utrzymywany w warunkach i w sposób, które stanowią zagrożenie dla ludzi lub zwierząt.
~ 29-08-2013 15:05
Rozporządzenia są. Tylko kto je ma egzekwować? Straż miejska nie. No to kto?
~FORD 29-08-2013 15:09
Ja proponuje żeby tym psem poszczuć Prezydenta Miasta i komendanta straży miejskiej. To wtedy te ... wezmą się do roboty i załatwią sprawę. A może to od nich z rodziny ?
~TEJOo 29-08-2013 15:11
nie ma komu złapac psa bo wszystkie patrole sa zajete robieniem zdjęć fotoradarem a tam taki mandat za 250 zł za puszczanie psa a kilka godzin roboty a na fotoradarze 250 w pare minut albo i więcej.
~Autor 29-08-2013 15:32
Do sądu podać schronisko i straż miejską, pies może być niezachipowany, jak widać na zdjęciu pies nie ma kagańca więc o jakim kagańcu mowa!!!! mają dowód rzeczowy w postaci zdjęcia, aby namierzyć właściciela nalezy puścić psa przodem, a sam doprowadzi do właściciela. Kara dla właściciela za takie zachowanie powinna być wysokości 5tyś zł. wtedy burak nie puszczałby psa w samopas, kara dla straży miejskiej to równowartość 5 tyś. zł dla komendanta za nie interweniowanie w sprawie lub dla dyspozytora. Kara 5 tyś. zł dla schroniska za niezajęcie się należycie tym co należy do ich obowiązków. MPGK nie ma nic do tego.
~s. 29-08-2013 15:37
Pies, a sprawa Polska. Cyrk Monty Pythona by tego nie wymyślił. Jeden normalny hycel by zastąpił niemoty urzędnicze. Może już czas reaktywować w mieście ten zawód. Pomieszczenia jeszcze się ostały.
~ 29-08-2013 15:46
Tak, to prawda. HYCEL jest potrzebny. Czy trzeba czekać, aż to psisko i inne jemu podobne puszczane wolno pogryzą jakiegoś dziecka lub kogoś wiekowego, kto nie będzie umiał się obronić? Może w BUDŻECIE MIASTA przewidzieć konkretną kwotę na powołanie instytucji HYCLA, JEŚLI STRAŻ MIEJSKA MA TO W GŁĘBOKIM POWAŻANIU?
~ 29-08-2013 15:47
oczywiście: jakieś dziecko lub jakiegoś dzieciaka pogryzą
~ 29-08-2013 16:57
Mi wlasciwie szkoda tego psiaka. On nie moze nic za to, ze jest zaliczany do psow agresywnych ani za to, ze jego wlasciciel jest .... (=bo wlasciciela ma- jest wykarmiony).Takiego psa nie puszcza sie samopas. Ja mam wielkiego psa- mieszanca. Jest ogromny, ale bardzo, bardzo lagodny. No i co z tego? Ludzie sie go boja, w zyciu nie moge go puscic, trzymam na lince albo ide na bardzo ustronne miejsce i puszczam na pare minut.Wlasciciel tyle bedzie z tego mial, ze tego psa ktos zakatrupi- byc moze ze strachu!
~gochura 29-08-2013 19:20
jaki kaganiec
~posprawie 29-08-2013 19:38
Zwrócić sie do koła łowieckiego i poprosić o odstrzał
~ 29-08-2013 19:45
dlaczego hycel go jeszcze nie złapał przecież może pogryźć kogoś na co my do k#### płacimy podatki
~ 29-08-2013 20:06
do 19:45 - W tym sęk, że w Jeleniej Górze nie ma hycla. Straż Miejska jest. Schronisko dla zwierząt jest. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej jest. Rada Miasta jest. Przepisy o niebezpiecznych rasach psów są. Są niebezpieczne psy bezpańskie i "pańskie". A hycla nie ma.
~oko 29-08-2013 20:17
więcej złości u komentujących niż u tego (szkoda że biega luzem)psa.
~tuta 29-08-2013 21:15
Skandalczna wypowiedż Ragiela- ten facet wiele dobra by zrobił dla ludzkości NIE ODZYWAJĄC SIE.
~ 29-08-2013 21:19
To kto w końcu MA OBOWIĄZEK ZŁAPAĆ TEGO PSA? Bo ze słów pana zarządzającego schroniskiem wynika, że jego pracownicy MOGĄ go złapać, ale NIE MUSZĄ.
~ 29-08-2013 21:20
niektórym wypowiadającym się tutaj też przydałby się kaganiec ....
~ 29-08-2013 21:38
Jak wam taki pies pogryzie dziecko/matke staruszke/niepelnosprawnego brata/malego psa...czy kogokolwiek, to bedziecie inaczej spiewac. Szkoda psiaka, bo to nie on, a jego wlasciciel jest wariatem.Ale prwda jest taka, ze to biedne zwierze trzeba zlapac i zamknac.
~Pysio 29-08-2013 21:38
Faktycznie, rotwailery bez kagańców czasami lubią zaglądać na jelonkę. Wdać to po nawalance.Ulubiony temat to jak nie Policja to straż miejska. Przydałoby się szczepienie.
~Hycel 29-08-2013 21:44
Ot i problem wagi naszego miasta... pies puszczony luzem. Nawet zdjecia sa. He He smiac sie chce i nic wiecej.
~ 29-08-2013 21:48
To go złap, Pysio, jesli potrafisz.
~ 29-08-2013 22:04
biega luzem ...a jak ma biegać w opakowaniu ?
~agata 29-08-2013 22:59
w Kowarach biega watach psów i to jest dopiero problem. Nikt się tym nie przejmuje dopóki kogoś nie ugryzie.
~cesarek 29-08-2013 23:36
Bo u nas w Polsce to tak jest,musi dojsc do tragedii ale wtedy powinno sie ukarac i wlasciciela i straz miejska i te wszystkie instytucje ,ktore sie tym powinni zajac wszyscy powinni dostac po 5 tys kary pracuja?? niech biora pozyczke i splacaja!!! jak pogryzie dziecko trwale to niech placa rente dozywotnia z odszkodowaniem 1 miln zl to ich na pewno czegos nauczy a co do psa...nie daj bog jak by drugi taki latal luzem zagryzl by od razu,wystarczy uzyc srodki usypiajace i zrobic wywiad z sasiadami szybko by sie znalazl wlasciciel tylko trzeba sie wziasc za prace,po za tym pies puszczony w kagancu nie jest bezpieczny b drugi jak mu stanie na drodze to kaplica bedzie biedak sie nie obroni ale to tylko pies..gorzej jak trafi na maluca biegnacego takie sprawy trzeba naglasniac w telewizji !!!!
~OLABOGA 30-08-2013 0:12
Łatwo jest wypisywać wywody przed monitorem ludziom ogarniętym wszechwiedzą. Straż Miejska wyłapuje psy z własnej i nieprzymuszonej woli. Schronisko jest stacjonarne-nie ma w nim hycla-zajmuje się zapewnieniem warunków godnych do życia zwierząt tam przebywających-to,że jeżdżą po psy-to też ich dobra wola. Reasumując-odpowiedzialność za tego psa ponosi WŁAŚCICIEL,a to,że tak bezkarnie gania i straszy ludzi-to na Plac Ratuszowy ze skargami proszę się kierować,a nie oczerniać i oceniać ludzi.
~ewcia81 30-08-2013 10:02
Niech ktoś zrobi z tymi kundlami na Groszowej !!!! Właściciele nic sobie nie robią a mnie jak ide z dzieckiem non stop atakują. Każdy kto przechodzi tą ulicą to wie. 4-6 małych kundli atakuje wszystko co popadnie!
~Roberto 3-09-2013 9:02
Po pierwsze. Mam dwa rottweilery w domu i wiem jak powinien wyglądać typowy przedstawiciel tej rasy, a to co widać na zdjęciach to jedynie umaszczeniem przypomina rottweilera. Na pewno nie budową. Po drugie baran ze schroniska nawet nie widział tego psa a zbiera głos: kaganiec? gdzie jest ten kaganiec? skoro pies regularnie sam biega po okolicy to dlaczego do tej pory nie zajął się psem? Po trzecie. Nie wiadomo jaka jest psychika tego psa, czy jest odpowiednio socjalizowany itd. Nie daj Bóg żeby się jakiemuś dziecku stała krzywda i zaraz w mediach znowu będzie głośno że to rottweiler pogryzł dziecko. A to tylko zwykły kundel W TYPIE ROTTWEILERA!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

PiS apeluje do mieszkańców

37. MFTU rozpoczęty!

Wędrówka na Grodną

Giną woreczki na psie odchody

Czy będzie budowa nowej hali?  

Sonda

Czy mnożenie rządowych programów plus ma sens?

Oddanych
głosów
655
Tak
21%
Nie
76%
Nie mam zdania
3%