MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Rola kościoła

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 21:52
Autor: jelonkatv
jelonkatv
Fot. jelonkatv
W dzisiejszym programie poruszymy wrażliwy temat o roli kościoła w państwie i społeczeństwie. Serdecznie zapraszamy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Skrócone (przez upały) godziny pracy Urzędu Miasta

Parkingi: ważne plany

Kontrowersyjne nagranie nauczyciela

Komentarze (53) Dodaj komentarz

~Mieszkaniec 23-04-2012 22:29
Brawo za odwagę! Naprawdę jestem pod wrażeniem! Pismo Święte nigdzie nie wzywa ludzi wierzących do protestów i manifestacji przeciwko władzy. Wszystkich szanujcie, braci miłujcie, Boga się bójcie, króla czcijcie [1Pt 2,17]. Kto jest prawdziwym chrześcijaninem, ten dobrze wie, że na tym świecie nie było, nie ma i nie będzie równości. Bogacz i nędzarz spotykają się; Pan stworzył obydwu [Prz 22,2]. Syn Boży nie przyszedł wyrównać ludziom materialnego poziomu ich życia. Albowiem ubogich zawsze u siebie mieć będziecie [Jn 12,8] – powiedział.
~Mieszkaniec 23-04-2012 22:30
Posłuszny Słowu Bożemu nie wdam się więc w żaden protest przeciwko władzy. Przeto trzeba jej się poddawać, nie tylko z obawy przed gniewem, lecz także ze względu na sumienie [Rz 13,5]. Czy mogę postąpić inaczej? Pan tak powiedział i basta.
~opraffca 24-04-2012 13:28
Święte słowa, święte! Takich oby jak najwięcej, głupie komentarze sio! Wynocha!;) Moderator rulezz;)
~antyopraffca 24-04-2012 14:00
Za to opraffca nie "rulezz", jeno buc. I też sio!
~opraffca 24-04-2012 14:59
Jak to mówią, wartości chrześcijańskie bliskie są sercom rodaków;)
Kamila 25-04-2012 10:25
Oj, Panowie Wiktorze i Piotrze - słyszeli Panowie kiedyś jak bardzo kompromituje się ktoś, kto krytykuje np. metody leczenia stosowane przez lekarzy, a kto nie ma zielonego pojęcia o medycynie? Bardzo zabawnie taki wygląda - z całą powagą poruszający sprawy, które dla niego to terra ignota. Wygląda to mniej-więcej tak, jak Panów rozważania w tym nagraniu. Czy Panowie myślą, że partia polityczna to coś w rodzaju koloru, że mi się może podobać najbardziej czarny, a Panom niebieski - i oboje myślimy dobrze? Partia to poglądy - i jeśli te poglądy są sprzeczne z chrześcijańskimi, to katolik po prostu nie może ich popierać. Chyba, że występuje przeciw wierze. Ech, no ale cóż, Panowie - podobnie jak ci "znawcy medycyny" - i tak zawsze będą mieć rację... :-)kamila_lukasiewicz@vp.pl
Kamila 25-04-2012 10:34
~Mieszkaniec. Mogę spytać po co Pan tak niesamowicie zmienia te nicki? To chęć ukrycia się, czy może próby pokazania, że ludzi myślących podobnie jak Pan jest więcej niż jedna sztuka? Czy nie odważniej by było pisać ciągle jako "Wierny tylko", albo jako "Mieszkaniec", albo "jastrząb" w tłumaczeniu, albo pod imieniem? ;-)
~opraffca 25-04-2012 11:24
Pani Kamilo, wyraziła Pani wszystko na ten temat, gratuluję i zgadzam się z Pani zdaniem. I słusznie zauważone - dziennikarze zawsze mają rację. Mam wrażenie, że próbują wpłynąć na opinię publiczną publicznym biadoleniem, często bez przygotowania merytorycznego, opartym na ich subiektywnym, mocno zakorzenionym w stereotypach sposobie myślenia. Ale za takie coś można tylko zostać nazwanym bucem;)
Kamila 25-04-2012 13:06
~Opraffca. Ech, no cóż - "zawsze rację" mają nie tyle dziennikarze, co ignoranci. Bo bywają samodzielnie myślący dziennikarze. Jednego Jelonka się ostatnio nawet pozbyła - może to i dobrze. Poglądy z nagrania to zdanie większości społeczeństwa, które idzie usłyszeć w byle autobusie. Tylko nie wiem po co robić program o czymś, co wszyscy na około bezmyślnie powtarzają. Nie lepsze byłoby coś twórczego i zmuszającego do przemyślenia? Dziennikarza powinno być stać na rzetelność i rozwijanie myśli odbiorców zamiast powielać tylko to, co ci odbiorcy już "wiedzą". Hehe, dziennikarze którzy opierają swoje znanie na zdaniu ogółu - parodia! Jedno z dwóch - albo ambicji brak u Wydawcy i Redaktora i stąd brak oryginalności myśli; albo chodzi tu już tylko o treści zgodne z upodobaniami "publiki"...
~Tomasz N. 26-04-2012 8:51
W dziennikarstwie chyba zawsze chodzi o treści zgodne z upodobaniami publiki, tzn. o tematy, które porusza właśnie publika, czyż nie? Czy wyrażając sprzeciw publicznie wobec polityki, czy może raczej propagandy szerzonej w kościołach - o czym, jak słusznie zauważono, większość z nas wie i nie pochwala takiego stanu rzeczy - jest biadoleniem? Czy dziennikarze nie opierają się na zdaniu ogółu? Parodią jest pseudo-dyskurs pseudo konstruktywnych krytyków skrzętnie ukrywających się za nickami, który się toczy powyżej. Z szacunkiem dla redakcji!
~opraffca 26-04-2012 12:14
Ta rozmowa nie jest sprzeciwem wobec polityki, proszę Pana, Tomaszu N. Stwierdzony zostaje fakt o występowaniu politycznych akcentów tam, gdzie ich być nie powinno. "Przesłanie Kościoła powinno być niepolityczne" - zgadzam się ze zdaniem P. Iwańca. Ale po co biadolenie typu - Kościół jest hierarchiczny, czy ci się podoba czy nie? Gdzie zdobędziesz elektorat jak nie w Kościele? No i konkluzja - nie masz na to wpływu. I to z ust człowieka popierającego karę śmierci. Radykalna parodia... P.S. Na pseudo dyskurs pseudo konstrukcji nie mam wpływu ;p
Kamila 26-04-2012 18:07
(16:55) Czyli jednak się Pan ukrywa, Duży Człowieku, inaczej pewnie nie użyłby Pan jednego z tych nicków w formie przez Pana nieużywanej ;-) Dobra, mniejsza już o to, uszanuję Pana starania o anonimowość w sprawach wiary. // Panie Tomaszu - a czy przypadkiem nie chodzi o prawdę w dziennikarstwie? O "oświecanie" tych, którzy nie wiedzą zamiast serwowania im tego, co już wiedzą? Dalej - co innego "opierać się na zdaniu ogółu", a co innego "powielać błąd ogółu". To ostatnie, to zwykłe nieprzygotowanie w temacie. A za nickiem - jak widzę - skrywa się i Pan ;-). Z której strony by nie spojrzeć, to tylko ja tu piszę pod imieniem i nazwiskiem :-) kamila_lukasiewicz@vp.pl
~Perspektywa 28-04-2012 11:30
Trzeba zdefiniować co to jest kościół? Czy Kościół to:system,zalegalizowana organizacja o randze autorytatywnej, siła polityczno-duchowa etc - Można wiele wymieniać. Natomiast jeśli zaś chodzi o Kościół w sensie metafizycznym - Nowo Testamentowy, to, niestety, nie ma tam mowy o hierarchiczności, a jest raczej przykład spotykania się ludzi z ludźmi w kontekście wiary w Boga w Jezusa. Co więcej Kościół, to nie system, lecz ludzie, Bóg nie mieszka w świątyniach rękami zbudowanymi,bo legalizm i wydeptana ścieżka do budowli kościelnej nic nie da w zakresie zbawienia człowieka. Myśląc o Kościele należy zadaći czy szyld jest tu na pewno potrzebny,aby mówić o wierze w Boga, a nie w religijny "kościelny"system !Nie znajdą zbawienia ci, którzy z religii uczynili sobie boga!
~Perspektywa 28-04-2012 11:54
To,że jakaś idea ma duże jak to powiedział redaktor Marconi "pogłowie", to akurat w świetle Biblii nie jest wyznacznik prawomocnego Kościoła, bo Kościół nazwany jest wąska drogą a nie taką ,która ma ogromne znaczenie i umocowanie polityczne w życiu społecznym. Redaktor Iwaniec ma rację: też tak uważam,że nie powinno tak być, nie trzeba się godzić na hierarchiczność wystarczy zacząć czytać Biblię i zerwać tym samym z hierarchicznością systemowo-polityczną!Też kiedyś byłem Katolikiem,ale już nie jestem,nie jestem też w sekcie, a raczej przeszedłem proces reformacji i koncentruje się na meritum, a nie na tym jak system kościelny jest silny i z kim wchodzi w układy.Aberracje były nie do zaakceptowania dlatego z tego wyszedłem nie tęsknie za tym i jestem wolnym człowiekiem wierzącym w Boga.
Piipi Jelonkowa 7-05-2012 23:08
..do - [~ Perspektywa ] .. ~Wiesz ? .. obecnie w katedrze w Trewirze wystawiona jest Święta Tunika Chrystusa i .. ona jest CAŁA ! ..a przeciez w/g Biblii:- "Zołnierze zaś,gdy ukrzyzowali Jezusa.wzieli Jego szaty i p o d z i e l i l i na cztery częśći .. " ~Wiara czyni cuda ! ..warto wierzyc ??
Kamila 8-05-2012 21:51
Pani Piipi :-) Zgadza się, ale proszę czytać do końca: "...podzielili na cztery części, dla każdego żołnierza jedna część; wzięli także tunikę. Tunika zaś nie była szyta, ale całą tkana od góry do dołu. Mówili więc między sobą: Nie rozdzierajmy jej...". Czyli tunika - jak najbardziej - nie była dzielona... :-) A co do p. Perspektywa, to - gdybym była czepliwa - powiedziałabym, że jego rozważania są bez sensu (jak i te Panów Redaktorów), bo definicja "kościoła" (z małej litery) jest jednoznaczna: "budynek (miejsce)". Tak więc powyższe nagranie jest nie na temat, bo "rolą kościoła" jest gromadzić ludzi dla czci Boga. I finito :-) Co innego, gdyby mowa była o "roli Kościoła". Noo... ale na szczęście nie jestem czepliwa ;-) kamila_lukasiewicz@vp.pl
Piipi Jelonkowa 9-05-2012 22:49
..do - [~Kamila] .. byłam małą dziewczynką,a w naszej sypialni .. miałam Jezusa na wyciągniecie moich dziecinnych łapek ! ~Jezusa modlącego się w Ogrójcu, ... to był niesamowity obraz ! Teraz już wiem,że Jezus przekazał nam Wielki Dar,to modlitwa do Naszego Ojca w Niebie ! ~Dlaczego ! Pani Kamilo, "muśimy" się modlic do Matki Boskiej,do Ducha Świętego,.do św.Franciszak.czy bł.Jana Pawła II ~DLACZEGO ? ..czyżby katolicy NIE ufali Ojcu w Niebie ???????????????
Kamila 9-05-2012 23:14
Chyba wiem o jakim Pani obrazie pisze ;-) A czy "musimy", ech... Zależy, co Pani rozumie przez "modlić się do". Bo czym innym jest modlitwa do Boga, czym innym - do świętego. Do Boga modlimy się jako do Kogoś najwyższego, kto ma władzę nad nami. Modlitwa do świętych jest natomiast tylko proszeniem ich, żeby oni modlili się za nami do Boga, kiedy my akurat tego nie robimy. Tak samo jest z żywymi - możemy poprosić ich o modlitwę za nas, ale nie musimy. No ale cóż - do świętych NIE MUSIMY się modlić.
Piipi Jelonkowa 10-05-2012 14:54
..do - [~Kamila] ..ale !! .. DLACZEGO ..zmuszają nas do tej modlitwy do .."innych" ! PRZECIEZ .. jest wiadomo,że .. zmartwychwstał TYLKO Jezus ! .. i tylko od Niego mozemy otrzymac nasze zmartwychwstanie !~Pani Kamilo ! ..dusza jest nieśmiertelna,ale do ..do jej ożywienia jest potrzebny Chrystus,który obecał ponowne przyjscie na Ziemię
~Jaga 10-05-2012 19:31
Pan Wiktor jest "za, a nawet przeciw". To niezbyt odkrywcze. Poza tym wyłowiłam parę fatalnych błędów gramatycznych. Czy nie można przeprowadzić rozmowy z kimś o bardziej wyrazistych poglądach?
Kamila 12-05-2012 0:41
Pani Piipi - któż Panią zmusza do modlitwy do "innych"? Jedyne co jest wymagane odnośnie tych "innych" (świętych), to nie pogardzanie taką formą kultu. I wsio :-) A co do reszty Pani wypowiedzi - zastrzeżeń z mojej strony brak :-)
Piipi Jelonkowa 14-05-2012 22:07
.. do - [~Kamila] .. DLACZEGO ! .. gdy byłam małą dziewczynką ksiądz *katolicki ZMUSZAŁ nas dzieci do modlitwy .. przyp.Ducha Świętego.Marii z ..Nazaretu ??
~Michał69 16-05-2012 14:10
Sam się naucz \" Ody do młodości\".
~prespektywa 19-05-2012 20:38
Najgorzej jak się pojawi jakiś katolik i wszystkim narzuca swój fundamentalistyczny i dogmatyczny sposób myślenia. Kamila opiniuje jak byłaby wyrocznią rodem z Watykanu. Modlitwa do świętych, trupów dziękuje bardzo za taką modlitwę, to czyste pogaństwo. Kościół, to ludzie, a nie budowle i skodyfikowane dogmaty przez hierarchów, i kościół to też nie jest system zalegalizowany w rozmaitych państwach i narzucony ludziom przez Watykan. Naziści zostali osadzeni, a Państwo kościelne za swoje zbrodnie na przestrzeni wieków robi nadal za autorytet. Kamilo dla mnie nie jesteś autorytetem, bo jestem denominacji protestanckiej i dogmat katolicki na mnie nie działa!!!!!
~xxx 19-05-2012 20:45
Widzę, ze pan redaktor bardzo ostro jedzie na politykę w Kosciele, nie dziwię się, ponieważ jest "daleko od Kościoła", sam przyznał że uczęszcza tam rzadko. Uważam, że Masz św. na rozpoczęcie Marszu w obronie TV Trwam niczemu nie umniejsza, a media "świeckie" chcą dzisiaj zamknąć usta Kościołowi (w szkole, telewizji itp). Jest takie coś jak Nauczanie Społeczne Koscioła, wiec Kościół ma prawo zabierać, głos (ba, obowiązek), jeśli przekracza się pewne bariery godzące np w Dekalog.
~Perspektywa 20-05-2012 20:10
Dekalog jaki dekalog i jakie nauczanie??? Dekalog katechizmowy różni się od tego biblijnego!!! To jest straszne większość katolików nie zna prawdziwego dekalogu, a na niego się powołuje. a jak zobaczy,że jest katechizmowy dekalog rodem z Watykanu, to twierdzi,że księża wiedzą co robią z papieżem na czele i wierzą w ten dekalog przerobiony na potrzeby dogmatu. - Kult obrazów i rzeźb wam odpadł i zmieniliście sobotę jako dzień święty na niedzielę dzień słońca i to nazywacie dniem świętym, bo dekalogu z Biblii nie znacie. Ignorancja totalna!!!! Gdzie w Biblii jest mowa aby się modlić do Marii - Królowej niebios,albo do tak zwanych świętych??? Proszę mi to pokazać...
Piipi Jelonkowa 21-05-2012 16:52
..do - [~Perspektywa] .. na Białoruśi miał miejsce CUD ! Ukazała się .. *tam Matka Boska .. przybędzie pielgrzymów ! .. to dobra wiadomość do "budowania" mocniejszej wiary .. i dodakowe fajne pieniądze dla Koscioła !
Kamila 21-05-2012 20:28
Perspektywa- jeśli dogmatyczny sposób myślenia jest zły, to czemu wytyka Pan Kościołowi błędy interpretacyjne - pokazując tym samym, że i Pan ma jakieś "dogmaty", czyli prawdy, które uznaje za "jedynie słuszne"?// Dekalog katechizmowy- gdyby Pan jednak spróbował wziąć do ręki Katechizm Kościoła Katolickiego, to zdziwiłby się Pan bardzo- jak najbardziej zawiera pełny tekst o obrazach :-)// "Modlitwy do trupów" - hmm, rozumiem, że nie wierzy Pan w istnienie duszy, a umarli to dla Pana tylko rozkłądające się mięso?// Dzień święty- czyli nie liczy się Zmartwychwstanie Chrystusa ani dwa tysiące lat czczenia tego wielkiego dnia poprzez święcenie niedzieli (co robili już pierwszi chrześcijanie), a najważniejsza jest tylko Pana interpretacja powstała po 2 tys. lat? Skąd pewność, że jest prawdziwa?
~do kamila 22-05-2012 15:34
Ale zawiało dogmatem, a czy wiedza religioznawca np. to nie jest powód do oceny dogmatyki katolickiej. Dusza nieśmiertelna, to jest pokłosie platonizmu w chrześcijaństwie proszę się doedukowac. Chrystus wstąpił do nieba z ciałem i duchem czyli tym co miał w głowie i tak też ludzie pójdą w świetle Biblii a nie jako duszki Kacperki . A co z tymi droga Kamilo dowodami z Biblii ,że się mam modlić do Marii i świętych doczekam się tych cytatów czy tez dostane odpowiedz z jakiegoś apokryfu. Niedziela to dzień 1, to,ze Chrystus zmartwychwstał tego dnia to nie oznacza,że trzeba zmieniać przykazanie na pamiątkę jak to ustalono... Przykazania są niezmienne pełno jest cytatów na to! W ten dzień (chodzi o śmierć umierają wszelkie zmysły człowieka,tak pisze w psalmach, dusza a duch to różnica.
~ 22-05-2012 15:39
Moim jedynym dogmatem jest to co w Biblii pisze, a nie encykliki papieskie, a dodatkowo staram się postrzegać świat z różnej perspektywy aby tez zrozumieć innych ludzi, a nie żyć w zabetonowanej twierdzy kościelnej z ograniczonym i zawężonym polu widzenia. Kamilo rozmowa z tobą nie ma sensu, podobnie jak ze zindoktrynowanymi mocno świadkami czy fundamentalistami arabskimi. Mogla byś jednak podać te cytaty z Biblii skoro jesteś tak wierząca,że mam się nawrócić i modlić się wedle tych cytatów do świętych i królowej niebios. a tak poza tym, to wszystkiego dobrego.
~dwa linki 22-05-2012 15:42
http://www.youtube.com/watch?v=YL-EQqKmego http://www.youtube.com/watch?v=BeqPj7rrXzE
~ 22-05-2012 16:00
Co do dekalogu polecam: Psalm 111.7-8 tam pisze niezmienny czyli nie ma zmiana uzasadnienia i dalej w Objawieniu12,17 jest mowa o zachowywaniu przykazań Jego czyli Boga, a nie Konstantyna Wielkiego czy papiestwa- Kult Marii w świetle przykazań nie przejdzie no chyba,że powołacie się na 5 przykazań kościelnych pięcialog:) Maria tak samo czeka na zbawienie jak inni ludzi ,którzy pomarli, to co się pojawia, to jest czysta emanacja spirytyzmu, te rozmaite objawienia maryjne, jest tylko jeden pośrednik, jeden Zbawiciel, a nie kobieta pośrednik królowa niebios czy odkupicielka ludzkości. Trup nie może odkupić nie ma takiej mocy sprawczej, a poza tym Maria nie była bóstwem ani boginią aby moc pełnić rolę odkupicielki. proszę o cytaty z Biblii w tym temacie o roli odkupicielskiej Marii.
Kamila 22-05-2012 22:42
Panie Wierny, trzeba przyznać, że całkiem Pana lubię - mimo, że nieco irytuje mnie zmienianie przez Pana nicków, bo fatalnie mi się odpowiada, gdy nie wiem jak się zwracać ;-) - ale jednak bardzo byłabym za tym, żeby rozmowę prowadzić mailowo (lub nawet osobiście, czemu by nie ;-)). Bo w komentarzach trudno jest coś wyjaśnić - siłą rzeczy człowiek się streszcza. Jednak jeśli chce Pan prowadzić rozmowę akurat tutaj - i w sposób wyczerpujący - to bardzo proszę o litość nade mną i poruszanie jednego tylko tematu. Nie narzucam żadnej kwestji - Pan wybiera, ja się dostosowuję do Pana: dusza, Maryja, niezmienność Dekalogu, obrazy albo cokolwiek innego, ale bardzo proszę - nie wszystko na raz... Bardzo będę za to wdzięczna :-) kamila_lukasiewicz@vp.pl
Kamila 22-05-2012 22:48
Teraz tylko pokrótce: Dusza nieśmiertelna nie jest pokłosiem platonizmu. Jest po prostu biblijną nauką o duszy (niech Pan przeanalizuje Hbr. 12,23 i spyta sam siebie kim są "duchy Sprawiedliwych, które już doszły do celu"?). Oczywiście słowo "dusza" ma wiele znaczeń; ja mam na myśli tylko jedno konkretne, czego zapewne się Pan domyśla.// Odnośnie modlitw do świętych - tak, odpowiem; ale najpierw proszę powiedzieć, czy uznaje Pan coś takiego, jak proszenie o modlitwę jednej osoby przez drugą?//Dekalogu NIKT NIE ZMIENIŁ, więc zgadzamy się - jest niezmienny.// 5 przykazań kościelnych nie zawiera wzmianki o Maryi- kolejny raz zdradza Pan, że zna Pan Kościół tylko z zarzutów mu stawianych, ale nie pofatygował się Pan, by jednak rzetelnie "poznać wroga" ;-)
Kamila 22-05-2012 22:52
Niezmienność przykazań :-) Czy jest Pan obrzezany? Czy obchodzi Pan święta Jom Kippur, Sukkot czy Szavuot? Czy jada Pan zwierzęta ubite w specjalny sposób- tak, aby mięso nie zawierało krwi? Czy nie goli Pan włosów na bokach brody- czyli chodzi w pejsach? A skoro jest Pan za czczeniem szabatu, to czy obchodzi Pan również lata szabatowe? Czemu na te pytania odpowiada Pan "nie", uzasadni Pan?// Maryja NIE JEST Odkupicielką ludzkości! Jest nazywana "Współodkupicielką", ale dlatego, że- gdy jeszcze żyła, a nie "jako trup"- zgodziła się zostać matką Odkupiciela (zgadza się, prawda?). Czyli dzięki Jej zgodzie przyszedł On na świat- stąd szczególna wdzięczność wobec Niej. Bo dzięki Jej wierze, przyszło do nas Zbawienie- czyli dzięki Jej zaufaniu wobec Boga Chrystus nas odkupił. Stąd ten Jej tytuł
~f 23-05-2012 9:06
Kamilo:) Zmieniam nick jak mi się podoba, na pewno nie po to aby uciekać przed przypisaniem, zwyczajnie napisałem perspektywa, bo perspektywa jako słowo była wówczas ważna. Wrogiem dla mnie nie są katolicy, to jedno, dwa mam znajomość bardzo dobra dogmatyki katolickiej w tym i 5 przykazań, sam kiedyś byłem katolikiem wiec nie pisz bzdur i nie dawaj się ciągnąc w przód intuicji. Przerzucanie argumentami nie ma sensu, wiec nie widzę potrzeby prowadzenia debaty w sprawach dogmatów rodem z Watykanu ,a nie z biblii, bo to zadanie na miesiące. A tu pisze co wiem, bo oprócz ciebie są i inni ludzie wiec dziele się wiedza i tyle. Modlitwa wstawiennicza jest biblijna, ale osoba jest zawsze ten ktoś kto aktualnie jest żywy,za zmarłych się nie modle i zmarli za mnie tez się nie modlą,
~Perspektywa 23-05-2012 9:13
Bo tchnienie żywotne z nich uszło do Boga, czyli ten pierwiastek zycia. Nie dusza a to co ożywia ciało, co posiada tylko we władaniu Bóg. tak tez został wskrzeszony Łazarz, na powrót otrz, tchnienie żywotne, a nie ,że dusza wróciła do niego. Podział na dusze i ciało jest od Platona, wszedł do chrześcijaństwa i teraz pokutuje tym,że ludzie myślą,że ciało jest godne potępienia, a dusza wznosi się do wielkich rzeczy. Człowiek w Biblii jako stworzenie jest kompletny czyli posiada ciało plus tchnienie zywotne i ducha czyli to co ma w myślach i co go motywuje o zycia, wraz ze śmiercią to wszystkie zapisy umierają, a człowiek jedynie pozostaje w pamięci u Boga i jako taki, jak sprawozdaje biblia może być powołany do zmartwychwstania lub na sąd,to nastąpi w czasie ponownego przyjścia Jezusa
~Perspektywa 23-05-2012 9:22
Kamilo i nie rób sobie skrótów, bo zakonem zwie się dekalog i ten jest niezmienny drugi zakon ceremonialny dobrze chyba o tym wiesz dotyczył żydów i ten masz racje nie obowiązuje.Zatem czy mamy mieszać prawo konstytucje Boga z zakonem ceremonialnym, który miał wskazywać na przyszłą ofiarę Chrystusa.To jest nie logiczne, bo 10 przykazań, jest niezmienne w innym przypadku odrzucałbym sobie jak wygodnie np.nie zabijaj,i bym zabijał dla zysku,bo przecież to nie aktualne.Konstytucja Boga jest aktualna aż do skończenia świata i człowiek nie ma w świetle Biblii jej zmieniać.Jezus jest Panem sabatu,a nie panem niedzieli, jak myślisz dlaczego?Jak chcesz się czegoś biblijnego dowiedzieć to mogę Ci dać namiar na e-maila do osoby która wyjdzie na przeciw twoim zapytaniom. Pozdrawiam i nie indoktrynuje
~Perspektywa 23-05-2012 9:30
A poza tym czytaj Biblie, jeśli masz 1000-latke bez przypisów, bo z przypisami to człowiek w niej jest tak prowadzony jak w tej zmienionej u Swiatków z Nowego Świata, gdzie pozmieniano wiele i umniejszono Chrystusa, co ciekawe ojcem założycielem tej organizacji był człowiek z loży masońskiej, grób ma w kształcie piramidy itd itp. co mogę powiedzieć czytaj Biblie, Bóg Ciebie wtedy oświeci i na pewno nie zniewoli. Ponad szyldy kościelne jest ewangelia o Jezusie, skup się na odkupicielu bez dodatków i będzie ok. Każdy dostaje tyle światła ile tez jest w stanie pojąc. Ja nie wierze w dogmaty katolickie tylko dlatego,że są sprzeczne z Biblia, a nie dlatego,ze ludzie są dla mnie wrogami, w tym wypadku Katolicy. Pozdrawiam i radzę trzymać się zasady zbawienia z łaski i zasady tylko Biblia.
Kamila 28-05-2012 10:22
Panie Wierny :) Przepraszam za milczenie, miałam ostatnio sporo na głowie. Pan serio pisze komentarze z myślą o innych ludziach tu zaglądających, mając nadzieję kogoś poruszyć? Hehe, proszę wierzyć, że taka metoda propagowania swoich idei jest kompletnie przegrana– osobiście stawiam na apostolstwo „w realu” jako DUŻO bardziej wartościowe :). Dalej- mam nadzieję, że nie pomyślał Pan, że przypisuję Panu wrogość do katolików? Bo tak nie było :) A co do Pana znajomości nauki katolickiej– tzw. „bycie kiedyś” katolikiem niestety niewiele znaczy (wystarczy posłuchać dwójki powyższych "katolików") i nadal uważam, że naukę Kościoła zna Pan kiepsko. A szkoda…
Kamila 28-05-2012 10:25
Wstawiennictwo– skoro jest biblijne, gdy tyczy się żywych, to czy gdyby przyjąć, że dusza ludzka istnieje i człowiek po śmierci nie ginie – czy wtedy wstawiennictwo tych, którzy pomarli jest wg. Pana biblijne? (bo nadal mówilibyśmy o tych, którzy żyją)? Jak Pan uważa? I dalej– czemu ignoruje Pan opis modlitwy zmarłych z Ap. 6,9-10? Nie jest to nic innego jak modlitwa zmarłych świętych do Boga za sprawami dotyczącymi świata.// Podział na duszę i ciało nie jest od Platona, tylko z Biblii; nadto nikt nie twierdzi, że ciało jest godne potępienia– chyba nieco pomieszał się Panu katolicyzm z manicheizmem ;)
Kamila 28-05-2012 10:34
„Zakonem” zwie się Dekalog? A niestety nie– generalnie jest to Pięcioksiąg mojżeszowy, a w szerszym rozumieniu – cały ST, a w najszerszym– cała Biblia. Zdecydowanie jednak nie sam Dekalog. A choćby i miał Pan rację, nie tłumaczy to jednak tego, czemu nie uznaje Pan lat szabatowych czy nie stara się o mięso zwierząt zabijanych w specjalny sposób, tylko kupuje w byle sklepie. No i nie wiem też czemu mówi Pan o 10 Przykazaniach (jak katolik), skoro gdyby się uprzeć, to oryginalnie w Dekalogu jest więcej nakazów niż dziesięć… Dalej- czy Nowy Testament mówi gdzieś o przestrzeganiu tylko „Dziesięciu Przykazań” ze Starego Przymierza? Oj… Gdzie Pan chce, to i powołuje się Pan wyłącznie na Biblię, ale w innych miejscach potrafi Pan jednak korzystać z Tradycji :)
Kamila 28-05-2012 10:36
Jezus nie jest Panem niedzieli? A ja Panu mówię, że jest Panem każdego z dni// Namiar na e-maila – dziękuje za propozycję :) – sądzę jednak, że denerwowałabym osobę, o której Pan piszę. Bardzo chętnie odpowiadam na maile, ale niechętnie piszę je jako pierwsza – nie mam zwyczaju się narzucać :)// A co do czytania Biblii – spoko, czytam :) Tekst 1000-latki najbardziej mi odpowiada, bo jestem z nim najbardziej osłuchana, choć fakt - to wcale nie najlepsze tłumaczenie. Ale mam ich wiele– w tym protestanckie– więc proszę być spokojnym ;). //Co do świadków Jehowy, to się raczej zgadzamy, choć widzę, że przejął Pan od nich jednak część (niebiblijnych) poglądów. Niebiblijna jest np. zasada „tylko Biblia”. W przeciwieństwie do „Biblia i Tradycja”. Pozdrawiam BARDZO serdecznie, niech Bóg błogosławi!
~do kamila 29-05-2012 10:06
Kamilo nie ma sensu ta rozmowa, mógłbym argumentować dalej i walić grochem o ścianę, ale to nie ma sensu. zasadę tylko Biblia, przyjąłem od Lutra i z choćby takich cytatów,że się nic nie ujmuje i nic nie dodaje do kompletnego pisma. Wiem,że to dotyczy cytatu z Apokalipsy, ale rozciąga się tym samym na cały przekaz Biblii.Tradycję katolicką wyrzucam na śmietnik,w żaden sposób nie może mnie zabić.A Chrystus jest Panem Sabatu, w znaczeniu ,że masz w nim odpoczynek, tak jak w dniu odpocznienia, jeśli już chodzi o teologiczne znaczenie.Nie odpowiadam nie dlatego,że nie potrafię, tylko dlatego,że nie chcę odbijać piłeczki,co do ludzi napisałem nie aby ewangelizować przez internet, wypowiedziałem się jedynie,zajadłość i ton mentorski jest raczej u ciebie Kamilo, ton na pożywce tradycji.
~ 29-05-2012 10:14
Jak znam życie i tych ,którzy dyskusję uważają za taką mini walkę, to sotatnie zdanie ostatnie przyklapanie łopatą, będzie musiało należeć do Ciebie, a raczej nie do ciebie lecz do tego co naucza jedynie słuszny na całym globie ziemskim kościół czyli ideologia rodem z Watykanu. Wiec proszę bardzo zakop łopatą, klepnij cosik tam etc. ale musisz wiedzieć, że to marne pocieszenie i żadne zwycięstwo ducha katolickiego nad ludzką materią. Z Babilonem się nie dyskutuje z niego się wychodzi i zostawia samego sobie tak samo jak zostawiało się na pustyni kozła aby umarł sam ze sobą. co on tam gadał i co myślał, nie ma już większego znaczenia. Kończe wiec z szacunkiem dla osoby i z brakiem poparcia dla katolickiej indoktrynacji i dominacji w świecie i tyle w temacie. Pa Kamilo możesz peutowac...
Kamila 1-06-2012 0:19
OK, no to „peutuję” (a raczej pointuję) :) Z Babilonem się nie dyskutuje – tak, to prawda. Ale Pan myśli, że mam Panu przyznać rację, że Kościół = Babilon, bo Pan po prostu tak mówi? A gdzie argumenty, gdzie kontrargumenty? Bez nich po prostu nie da się zmienić punktu widzenia – nawet przy sporej dozie dobrej woli. Świadkowie Jehowy mówią jedno, ateiści drugie, wczoraj wykład w Jeleniej mieli różokrzyżowcy, którzy mówią trzecie, Pan – czwarte… Za prawdę uznaję tylko to, co ma najbardziej przekonujące argumenty. Chyba słusznie? I - z całym szacunkiem dla Pana – nie chodzi w moim przypadku o walkę i ton mentorski, tylko o prezentację siły argumentów. A Pańskie są jednak cieniuuutkie... kamila_lukasiewicz@vp.pl
Kamila 1-06-2012 0:30
Chrystus Panem szabatu– a czy Pan zauważył, że Chrystus wypowiedział te słowa w innym kontekście, niż odpoczynek? Faryzeusze mu właśnie zarzucali, że on nie odpoczywa– że łamie szabat. // Powoływanie się na Lutra. No proszę– a jednak katolikom potrafi mieć Pan za złe, że powołują się na świętych. Ale– czemu nie powołuje się Pan tutaj na Biblię, hmm? Zbyt katolicka w tej sprawie? „Pochwalam was, bracia za to, że we wszystkim pomni na mnie jesteście i że tak, jak wam przekazałem, zachowujecie tradycję” (1Kor.11,2). Jeśli nic się z Pisma nie ujmuje– czemu Pan ujmuje? I to niby nauka Kościoła jest przewrotna, ech... Ale prawdę Pan powiedział – katolicka nauka Pana nie zabije :) Przeciwnie! A więc z serca życzę powrotu do Kościoła- będzie z Pana wtedy piękne Boże narzędzie - ku Jego chwale! :)
Piipi Jelonkowa 1-06-2012 19:04
..do - [~Perspektywa ] .. nie poprawiaj Pani Kamili ! ..*ale naucz się poprawnie czytac Biblię ! .. bo Duchy istnieją,a przykładem jest ukazanie się Mojżesza i Eliasza,a których widział Jezus .. a podglądali Piotr,Jakub i jego brat Jan ! ~Jesteś okrutny ! .. bo nie WIERZYSZ DZIECIOM,którym ukazała się Matka Boska /..przyp.Lourdes / ~*Ja ,..również widziałam Ducha,ale w moim przypadku .. chyba to był przebiereniec !
Piipi Jelonkowa 1-06-2012 19:06
..do - [~Perspektywa ] .. nie poprawiaj Pani Kamili ! ..*ale naucz się poprawnie czytac Biblię ! .. bo Duchy istnieją,a przykładem jest ukazanie się Mojżesza i Eliasza,a których widział Jezus .. a podglądali Piotr,Jakub i jego brat Jan ! ~Jesteś okrutny ! .. bo nie WIERZYSZ DZIECIOM,którym ukazała się Matka Boska /..przyp.Lourdes / ~*Ja ,..również widziałam Ducha,ale w moim przypadku .. chyba to był przebiereniec !
~Herder 12-06-2012 7:07
Dureń tylko uwaza ze kosciół nie powinien mieć swojego zdania na tematy polityczne.Skoro rząd tępi kościół to on ma prawo i obowiązek obrony.Tylko solą w oku POpapranych jest kosciół jezeli popiera zdanie PISu .Dyskusja przedstawiona w gazecie jest jak rozmowa przygłupów którzy nie potrafia zrozumieć że kosciół to nie parada równosci !
~PAR!!!!!! 25-06-2012 10:40
Kazdy obywatel.. ma prawo wybrac taka wiare jaka dla niego jest najwlasciwsza ------Zachowania ludzkie ------ zgodnie ze swoim sumieniem ..... Kaplan wykonuje tylko swoje powinnosci )Biblia-- Biblia a zycie zyciem -------
~ 10-07-2012 5:04
CO TO GO TAK NAPRAWDĘ OBCHODZI CZYM ZAJMUJE SIĘ KOŚCIÓŁ I W JAKI SPOSÓB SKORO DO NIEGO NIE CHODZI I NIE ZAMIERZA NAWET O TY ,ZE JEST KATOLIKIEM POWIEDZIAŁ Z POWĄTPIEWANIEM ,ŻE NIBY JEST. CÓŻ TO ZA BREDNIE . MOZE JA W TAKIM RAZIE ZACZNĘ KRYTYKOWAĆ POGLĄDY SZEWCA W OKOLICZNYM PUNKCIE I NAWIEDZAĆ NAJBLIŻSZA SZKOŁĘ POUCZAJĄC NAUCZYCIELI W ICH ZACHOWANIACH MIMO ,ZE NIE MAM DZIECI .
~ 10-07-2012 5:08
NIECH ZACZNIE KRYTYCZNIEJ SPOGLADAC W STRONE SWOICH ZNAJOMYCH , KTÓRZY PROPAGUJĄ ABORCJĘ , EUTANAZJĘ I KORZYSTANIE Z PUBLICZNYCH PIENIEDZY NA POTRZEBY NIELICZNYCH MIERNOT , KTÓRE SA PRZY KORYCIE. KOŚCIÓŁ DOSTAJE SWOJE PIENIADZE OD WIERNYCH , KTÓRZY CHCA JE DAWAĆ

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Przedwiośnie na rzecz LGBT

Pachnące warsztaty

Wielki maraton Dwójki

40 lat Liceum Plastycznego

Mechanik: "Chłodnych głów, gorących serc"

Sonda

Czy reklamy przy drogach i ulicach dekoncentrują kierowców?

Oddanych
głosów
1013
Tak
78%
Nie
18%
Nie mam zdania
4%