Wtorek, 19 marca
Imieniny: Józefa, Bogdana

Region: Rodzinnie na Starościńskie Skały – było pięknie!

Wtorek, 25 lipca 2017, 15:46
Aktualizacja: Piątek, 28 lipca 2017, 8:05
Autor: Czytelnik/Red
Region: Rodzinnie na Starościńskie Skały – było pięknie!
Fot. Jelonka.com
– W Jeleniej Górze mieszkamy z rodzinką od lat, ale zwykle na wędrówki nie ma wiele czasu. Kiedy kilka dni temu zagościła u nas siostra z dzieciakami, postanowiliśmy spędzać czas na wycieczkach po okolicy. Wybraliśmy się, na przykład, na Starościńskie Skały w Rudawskim Parku Krajobrazowym i piękno tego miejsca nas oszołomiło – napisał Czytelnik.

- Samochód zostawiliśmy na parkingu (8 zł za dobę) w Karpnikach przy wejściu na Szwajcarkę. Stąd powędrowaliśmy w las niebieskim szlakiem. Droga (ok. 4 km) na około połowie długości jest asfaltowa – relacjonuje Czytelnik.

- Szliśmy wśród skał, które naprawdę robią wrażenie. Kiedy dotarliśmy na miejsce do skupiska skał o wysokości 20 ok. metrów (można tam wejść także z dziećmi) zaparło nam dech w piersiach. Z góry patrzyliśmy na całe Karkonosze - opowiada Czytelnik. – Wycieczka trwała sześć godzin. Na trasie spotkaliśmy tylko sześć osób… Zachęcam do tej wyprawy – dodaje.

Starościńskie Skały to malownicza grupa okazałych skałek o wysokości ponad 20 m tworząca niewielkie skalne miasteczko w miniaturze, pełne okien skalnych, półek, fantazyjnych szczelin. Wokół skał rośnie las świerkowy z domieszką drzew liściastych. Na szczyt góry prowadzi szlak turystyczny (niebieski). W rejonie szczytu góry po stronie północno-zachodniej znajduje się platforma widokowa, z której w kierunku północnym rozpościera się rozległa panorama Karkonoszy, Gór Izerskich, Gór Kaczawskich i Rudaw Janowickich. (Źródło: Wikipedia)

Dziękujemy za tę relację i zachęcamy wszystkich do dzielenia się z Portalem Jelonka.com wrażeniami ze swoich wędrówek nie tylko w naszym regionie, ale także z wakacji w dalsze i dalekie miejsca. Chętnie zamieścimy Wasze relacje ze zdjęciami. Piszcie na adres e-mailowy: redakcja@jelonka.com, albo zamieszczajcie w naszej zakładce Rykowisko.