MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Rewolucja komunikacyjna

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 13 lutego 2007, 0:00
Aktualizacja: Wtorek, 13 lutego 2007, 10:07
Autor: TEJO
Fot. Arkadiusz Piekarz
Będzie mniej linii i sprawniejsze połączenia?

W godzinach szczytu tłok w jednym autobusie, a w drugim – który za chwilę nadjeżdża – pustki. To rzeczywistość w pojazdach komunikacji miejskiej łączącej Jelenią Górę z Cieplicami.
– Ten ważny odcinek, z którego dziennie korzystają tysiące jeleniogórzan i ciepliczan jest źle obsługiwany przez MZK – twierdzi większość pasażerów.

Od lat niewiele się zmieniło: autobusy jak jeździły stadami, tak jeżdżą. – Zdarza się czekać kilkanaście minut. Podjeżdżają wszystkie na raz. A potem pół godziny i nic. Kto nie zdąży, musi swoje odstać na przystanku – mówi Eliza Wysocka, dojeżdżająca do pracy z Jeleniej Góry do uzdrowiska.
Z powrotem jest tak samo.

Problem widzą zarządzający Miejskim Zakładem Komunikacyjnym i zapowiadają „małą rewolucję” w rozkładach jazdy autobusów, które jeżdżą na tak zwanej osi komunikacyjnej Jelenia Góra – Cieplice – Sobieszów – Jelenia Góra.
Zdaniem dyrektora MZK Marka Woźniaka część zmian już została wprowadzona w soboty i niedziele. Rozwiązanie polegające na większym rozdzieleniu w rozkładach jazdy kursów autobusowych sprawdza się. W weekendy nie ma jednak tylu pasażerów, co w dzień powszedni.

Póki co specjaliści od komunikacji pracują nad nowym projektem skomunikowania Zabobrza oraz śródmieścia z uzdrowiskiem. Szczegóły planu znane jeszcze nie są. Wiadomo, że ma być wdrożony podczas wakacji. O ile się sprawdzi – zacznie obowiązywać od września.

MZK zapowiada, że na pewno będzie mniej linii, które dziś często się dublują. Taborem mają być wzmocnione te, które cieszą się największą popularnością. One też mają jeździć częściej.

Miejski Zakład Komunikacyjny myśli także o lepszym skomunikowaniu peryferyjnych części miasta ze strategiczną ulicą Wolności. Dziś pasażerowie „bocznych” linii, dojeżdżając do najdłuższego traktu w mieście, chcąc dojechać do Cieplic, muszą przygotować się na długie oczekiwanie na autobus. Zwłaszcza poza godzinami szczytu. Podobno to ma się zmienić.

Ogłoszenia

Czytaj również

Młodzi przeciw zmianom klimatycznym

Ciepło w schronisku, także dzięki jeleniogórzanom

Motocyklowe Karkonosze dzieciom

Komentarze (34) Dodaj komentarz

~kom 17 13-02-2007 10:21
oby było lepiej
~toja 13-02-2007 10:28
tramwaje!
~misio 13-02-2007 10:35
Tra la la - poczekamy
~JX 13-02-2007 10:44
Długo czekałam na taką informację. Czekam jeszcze na jedną - autobusy MZK jeżdżą punktualnie a kierowcy nie traktują pasażera jak naiwnego głupka.
~mo 13-02-2007 10:45
mzk nie ma dobrego menedżera. oni tylko potrafią administrowac powierzonym majatkiem i nic więcej
~IKA 13-02-2007 10:47
Proponuję też lepsze połączenie Zabobrza z ulicą Grunwaldzką i Podchorążych aby ułatwić dojazd do SP nr3, Kolegium Karkonoskiego i Urzędu Pracy
~Pasażer 13-02-2007 10:48
Zróbcie w końcu rewolucję, tak by szanować pasażera. Dlaczego w soboty i święta nowe pojemne autobusy stoją, a stare pudła kursują. W te dni ludzie też jeżdżą, a że częstotliwość kursowania jest mniejsza, to i jest tłok.Czy u was normą jest ściśnięty stojący na jednej nodze pasażer, nie można podróżować bardziej po europejsku? To jest marnotrawstwo i niewykorzystanie sprzętu.
~Spamik 13-02-2007 11:43
Rewolucja.... smiechy sobie robia ? skoda ze do tych wniosków potrzeba tyle czasu teraz jak sie panom zarzadzającym zaczeła palic dupa to zaczynaja myslec kombinowac, jak przypodobac sie pasazerom ale mam nadziej ze ekipa zarzadzajaca i tak zostanie zmieniona bo to tylko na pokaz !
~Ona 13-02-2007 12:02
A czy ktoś pamieta o tych biednych mecznikach ktorzy musza naprawiac ten złom przeciez tutaj potrzebne sa czary. Powinni dostac nobla albo wysoka podwyzke :)
~Ona 13-02-2007 12:06
A czy zdajecie sobie sprawe z tego ,ze te autobusy poruszaja sie po tych samych drogach co inne pojazdy i tak jak inni uzytkownicy drog rowniez stoja w korkach.Wiec moze dlatego przyjazdzaja falami
~xx 13-02-2007 13:11
Przydałby się taki autobusik jadący z Maciejowej przez obwodnicę do Cieplic
~busik 13-02-2007 13:16
czerwone i tak cześciej jeżdża od niebieskich, przy niebieskich czeka sie po godzinie a czasami po kilka, wiec nie marudzić:)
~ja 13-02-2007 13:16
po tylu latach panie dyrektorze czas do domu swoje juz pan zrobil my pana nie chcemy pa pa,pa
~Krystian 13-02-2007 13:48
Proponuje ulice Tabaki, przez Park zdrojowy tam jeden przystanek a nastepny pod drzwiami atrapy.
~pasazerka 13-02-2007 13:56
byc moze problemy niedługo znikną, pan łużniak zawsze był za prywatyzacją mzk, czyli wykończeniem go w jakis rok...i pewnie dopnie swego, jak na razie władze robią co chcą nie licząc sie z nikim, nawet ze swoimi wyborcami.
~Do Krystiana 13-02-2007 14:13
W Parku zdrojowym to przy domku "Fińskim" ma się rozumieć
~bolo 13-02-2007 14:20
do ja. masz racje jak sie kolo niego zrobilo troche szumu to sie chce za robote brac mysle rowniez ze lepiej by bylo gdyby z ta swoja pania sobie poszedl tam gdie raki zimuja a w naszej firmie atmosfera by sie poprawila jezeli mam racje czekam na poparcie
~tyc 13-02-2007 14:30
zróbcie coą z dziurą w połączeniach z Cieplicami w godz 13-14
~Ewa 13-02-2007 15:43
Ciekawe czy się taki projekt sprawdzi:) mam nadzieję, bo czase dostać się z Bankowej do cieplic to wyczyn jak się niezdąży albo nie będzie miejsca w autobusie,a jeszcze z dzieckiem, albo z wuzkiem gdzie zamiast wolnego miejsca stoja ludzie i zamiast ustapic miejsca na wuzek to czesto powtarzaja że to chamstwo tak się pchac...no cuz środki komunikacji komunikacją...a komunikacja werbalna leży:P
~do bolo 13-02-2007 15:49
dobrze prawisz
~aga 13-02-2007 16:04
juz tyle sie słyszało o poprawie komunikacji i o zmianach i ciągle to samo. Połączenie z Kolegium Karkonoskim z Cieplic jest możliwe jedynie rano w godzinach popołudniowych autobus nie jeździ, nie wspomnę już o powrocie... Poza tym brak jest połaczenia autobusowego(sensownego)w godzinach 16-18 do Cieplic. A wieczory te późniejsze...szkoda gadać poprawy i tak nie będzie!!!
~Maro 13-02-2007 18:10
No i w nocy powinno być więcej połączeń.
~Do Ewy ! 13-02-2007 19:26
Zgadzam się z Tobą,jak najbardziej.Słusznie zauważasz,że środki komunikacji-komunikacją(chociaż nie wiem,o co chodzi),że komunikacja werbalna leży też.Wytłumacz mi, proszę.Jak komunikójesz siem z ludziami popełniajondz take błendy f piśmie?
~mov25 13-02-2007 20:06
w jelące przydały by się tranwaje
~Kamel 13-02-2007 20:54
Ja proponuje autobusik spod Korony do Rity, tam pętla z 2 godzinnym postojem i spowrotem pod Korone, a zamiast kasowników Kegi z zimnym Hejnekenikiem
~Sloujol 13-02-2007 21:47
tak poprostu genialnie to zrobili jak kiedys jechala podajrze 9 i 17 o godzinie 9;35 do cieplic to dojezdzalem do szkoly na czas a teraz jedzie wpierw o 9;20 a nastepny o godzinie 9;40 poprostu genialnie albo musze teraz kwitnac pod szkola lub sie spozniac tak samo jest z cieplic do jeleniej lekcje zazwyczaj koncza sie o godz 14;10 a 14 jedzie o 14;09 a nastepny ban dopiero o 14;34 podajrze geniusze jednym slowem kiedy wkoncu dyrektorzy postawia sie na miejscu pasazerow nie kazdy posiada auto moze powinni z tydz czasu podojezdzac do pracy i gdzie tylko sie da autobusami ....
~snake 14-02-2007 7:40
a może Mzk zrobi forum internetowe dla podróżnych gdzie ci wpiszę porady które mogły by byc uwzględnione bez stronniczości lub prywaty. Ciekawe czy jest to do zrobienia. Przecież za tym stoi rada miasta.Może któryś radny tym się zajmie?
~misio 14-02-2007 7:58
JAKIE TRAMWAJE??? METRO JEST LEPSZE!!!!!
~krzysiek 14-02-2007 9:36
tramwaje??? zapomnijcie o tym to nigdy sie nie zdarzy a tym bardziej metro. moim zdaniem to z piechowic do cieplic jest za malo autobusow. a tym bardziej to o godzinie 22 trzeba stac i czekac na autobus 40 minut w dolnych piechach. po co jezdzi ten autobus o 21:51 z pakoszowa??? lepiej by bylo puscic dwa lub zamienic je bo nawet z pracy nie mozna dojechac do domu tylko trzeba stac. a połączenia z cieplic do jeleniej. to kompletna nedza. jak nie ma autobusu to nagle przyjezdzaja dwa a nawet trzy jednoczesnie. 9 14 i 17 moze by to troche zmienili to juz by bylo lepiej troche. niech dadza ogloszenie zeby im to lepiej zaplanowac to im to zrobie za zaplata w dwa dni. nie wspomne o tym ze raz autobusy przyjezdzaja wczesniej niz na rozkladzie nawet o 6 minut a innym sie spozniaja. kazdy jezdzi tak jak mu sie chce. porazka.
~tomi 14-02-2007 10:15
a do myslakowic ja niema tak niema łaske robią ze ludzie placa za bilety a do tego kierowcy niemili chamscy bym powiedzial ogrzewanie wlaczaja tylko dla siebie
~kwadrat 14-02-2007 11:39
autobusy odjeżdzające z osiedla xx-lecia skumulowane są w jednym czasie od 8.20 do 8.25 a póżniej kolejne odjeżdzają do zajezdni!! nie ma żadnego który jechałby do centrum jg o godzinie 8.35 tak aby osoby dojeżdzające do pracy nie musiały stać przd drzwiami zakładu pracy 20min na otwarcie przez właściciela.
~Maniek do snake 14-02-2007 17:08
w kazdej chwili mozesz napisac wniosek ,prosbe lub co innego do MZK - ja napsalem niedawno w sprawie zmiany autobusu z mniejszego na wiekszy droga e-mailowa, bo bylo rano tloczno i nie dosc ze na drugi dzien otrzymalem odpowiedz w mojej sprawie to jeszcze MZK pozytywnie ustosunkowalo sie do prosby i jezdzi wiekszy autobus-tak wiec jak widzisz spoko mozna. Po za tym nalezy na pewno wymieniac autobusy na nowsze.no i ciesze sie ze MZK walczy z gapowiczami,wsiadanie przednimi drzwiami to wcale nie jest taki glupi pomysl,w Polsce przez lata tolerowalo sie zlodziejstwo-najwyzszy czas z tym skonczyc i za te probe dla MZK wielkie dzieki.
~marekJG 15-02-2007 15:31
Wszyscy się tylko wymądrzacie. każdy by chciał autobus o swoich porach, godziny odjazdow pod siebie. Komunikacja miejska to nie taxi do K***y nędzy. Jak MZK ma dogodzic wszystkim. Niektórzy piszą jakieś bzdety o połączeniu Podchorążych i Kampusu KK z resztą miasta. Przecież tam jeździ często 1. Można nią dojechac do centrum i sie przesiąśc na inne linie jadące na południe miasta. Na Zabobrze jest bezpośrednie połączenie 12. I jeździ puste. 23 też jeździ prawie cały czas pusta z wyjątkiem ranka. Istotą KM nie jest to aby z każdej pętli można było dojechacbezpośrednio w każdy punkt miasta. Chodzi o stworzenie systemu szybkich i sprawnych przesiadek. MZK musi wyelimimonowac przede wszystkim dublujące się kursy autobusów 9 ( np 9 jedzie zaraz za 14 w tym samym kierunku) To znacznie poprawi częstotliwośc kursowania i rozładuje kursy. Poza tym można by pokusic się o objęcie trasami komunikacyjnymi nowych obszarow miasta ( oczywiście po przeprowadzaniu badań popytu) Mam tu na myśli uruchomienie jakiejś linii przez ul. Kasprowicza do Warszawskiej. Tam jest dośc daleko do najbliższych przystanków. Można też pokusic się o uruchomienie autobusu na os. Widok czy w okolice ul. PCK i nowe Cieplice za nią. Kolejny obszar to ul. Wojewódzka, Ludowa. Poza tym przywrócic kursowanie 7, 17, 27 oraz 8 przez ul. Zjednoczenia Nar. i Jagielllońską. teraz ludzie muszą drałowac aż na Dworcową. Te nowe połączenia mogłyby by obsługiwane przez tabor małopojemny. Poza tym nowa władza powinna zainteresowac się wreszczie KM w naszym mieście. Opracowac strategię odnowy taboru ( 10 autobusów rocznie) Niech nasz nowy prezydent zacznie wreszcie działac bo na razie nie ma pomysłu na transport publiczny podobnie jak poprzednia władza. Poza tym do wszystkich wiecznych krytykantów. Wysyłajcie e- maile do MZK. Na wszystkie raczej odpowiadają i biorą pod uwagę wszystkie propozycje pasażerów. KOMUNIKACJA MIEJSKA- przyjazny transport w każdym mieście
~patek 16-02-2007 1:06
Do narzekających: w wielu miastach Anglii autobusy miejskiej mają po prostu JEDNE DRZWI i wszyscy wsiadają i wysiadają koło kierowcy, w londynie są drugie drzwi i jest przy nich zwykle konduktor. A najbardziej ruchliwe linie kursują w szczycie wg systemu "co x minut lub częściej". O ile pamiętam 6. ma 3 kursy na godzinę, a 7. ok. 4/godz. W takim razie ustwamy je tak, żeby nigdy nie było między nimi więcej niż 8 czy 10 minut przerwy na odcinku MPoczta - Marcinkowskiego. To prawda co mówią - Norwid kończy lekcje o 14.10 a pierwszy 'ban z korony' jest ok. 14.30, tłuszcza nie mieści się na przystanku!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Cieplice nie chcą Jeleniej Góry?

Od niedzieli z nowymi przystankami

„Rzemiosła” razem z MZK

Gwiazdy przy ratuszu

Wyborcze obiecanki cacanki

Sonda

Czy coraz więcej przepowiedni o zbliżającym się końcu świata należy traktować poważnie?

Oddanych
głosów
940
Tak
22%
Nie
70%
Nie wiem
8%