MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Ratujmy "Zośkę"

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 16 lutego 2007, 0:00
Autor: Angela
Fot. Krzysztof Knitter
Zniszczony podczas tegorocznej wichury samolot An-2 ponownie wzbije się w niebo, o ile jeleniogórzanie i chętni pomogą w jego naprawie.

Na remont maszyny w sumie potrzebne jest około 100 tysięcy złotych. Jacek Musiał, dyrektor Aereoklubu Jeleniogórskiego mówi, że liczy się każdy grosz.
Kiedy w styczniu huragan powalił dwa Antonowy i rozbił je, szacowano, że aeroklub będzie musiał wysupłać około 250 tysięcy złotych, aby popularne „antki” naprawić. Teraz już wiadomo, że koszty będą nieco mniejsze.

– Jeden z samolotów należy do osoby prywatnej, która na własną rękę podejmuje działania. Wiemy już, że w „Zośce” uszkodzeniu uległy dwa skrzydła i część kadłuba. Silnik i pozostałe części są w porządku – mówi Jacek Musiał.
Sam stara się pozyskiwać środki na naprawę, ale liczy także na wsparcie.
– Wszystkich zainteresowanych ratowaniem Zośki proszę o kontakt z naszym areoklubem. Nie chcemy brać od nikogo pieniędzy za darmo. Chcemy na naprawę tego samolotu sami zarobić i zaproponować w zamian za środki swoje usługi ofiarodawcom – dodaje J. Musiał.

„Zośkę” już zaczęto naprawiać, ale bez wyraźnego wsparcia finansowego to za mało, aby popularna maszyna znów mogła wystartować.
Jak mówi dyrektor Musiał, aeroklub właśnie stara się pozyskać części.
– Wykorzystujemy swoje znajomości, żeby zrobić to po jak najniższych kosztach. Niestety samolot trzeba będzie przewieźć do Wrocławia gdzie naszą „Zośką” zajmie się specjalistyczna firma – usłyszeliśmy.

Poza tym szlaki w pozyskiwaniu sponsorów przeciera prezydent miasta i starosta miasta. Pojawiły się już wstępne deklaracje, ale żadna złotówka na konto AJ jeszcze nie wpłynęła.

Najważniejsze już wiadomo: „Zośka” będzie latać. Teraz tylko trzeba zebrać środki na naprawę. Wszyscy, którzy chcieliby włączyć się w akcję ratowania „Zośki” proszeni są o kontakt po numerem telefonu: (075) 75 260 20.

<b> (Nie)przerwane loty </b>
Popularny An-2 lata nad Kotliną Jeleniogórską od niemal 10 lat. Swoją nazwę zawdzięcza byłej prezydent Jeleniej Góry, Zofii Czernow, za której kadencji rozpoczął „służbę” w Aeroklubie Jeleniogórskim. W sezonie wykonuje loty turystyczne dla chętnych na rzut oka na nasz region z lotu ptaka. Najwięcej zainteresowanych jest cudzoziemców, a wykorzystywanie samolotu to jedno ze źródeł utrzymania aeroklubu. </b>

Ogłoszenia

Czytaj również

O rozpadających się górach

Porozmawiaj z notariuszem

Stoi kolej na Kopę

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~d3m0l 16-02-2007 10:55
NIGDY !!! te stare zdezelowane krowy mają po 30 lat, i są za głośne. Po to by garstka zapaleńców uprawiała swoje hobby całe miasto musi cierpieć. Słuchać w każdy ciepły weekend jak mu nad głową ryczy ten złom. Jako radny pierwsze co bym zrobił dla swojego miasta to sprzedał to jakiemuś szejkowi Arabskiemu by postawił tu małe nowoczesne samoloty, lub zwyczajnie zamknął. W takim stanie jak obecnie to lotnisko przynosi więcej szkody miastu niż korzyści. Albo niech zrobią z tego coś dla ludzi albo czas na zmianę hobby.
~DoRo 16-02-2007 10:55
Na co czekać, niechże Pani Zosia okaże hojność i sypnie gotówką z własnej kieszeni. Zośkę wyremontowano niegdyś na jej cześć, niech więc teraz się odwdzięczy za ten gest z przeszłości. Pani Zosiu sprzedać dom a pieniądze przeznaczyć na ratowanie Zośki, przynajmniej zrobi Pani coś pożytecznego w swoim życiu.
~ksd 16-02-2007 10:58
A gdzie jest "mamusia chrzestna"?
~zibi 16-02-2007 11:06
nie wiem, czemu ;-) ale na pierwszy lot po naprawie chyba nikt mnie na namowi...
~kom17 16-02-2007 11:20
Czasu mało. nie długo sezon sie zacznie na loty turystyczne wiec do dzieła. Oby samolot nie był latajaca reklamą kilkudziesieciu firm ale jak to pomoze to zobaczymy zoske na jeeleniogórskim niebie. Trzeba sie spieszyc i duzo determinacji. Może jkaś specjalna strona www która bedzie sledzic losy naprawy i biezace potrzeby???
~członek Aeroklubu Jeleniogórskiego 16-02-2007 12:01
Aeroklubowy AN na czas burzy mógł być zahangarowany, miejsce w hangarze było,ale stało się. Aeroklubowy AN został przygnieciony drugim prywatnym AN-em (własność Prezesa AJ), który był nieodpowiednio zakotwiczony. Winę za katastrofę ponosi właściciel prywatnego AN-a czyli Prezes AJ i to właśnie on powinien ponieść wszelkie koszty związane z remontem naszego samolotu. Wiadomo, że samoloty nie były ubezpieczone co według mnie jest wielką niefrasobliwoścą właścicieli samolotów. Prezes AJ powinien z własnych pieniędzy pokryć koszty remontu aeroklubowego samolotu i właśnie my członkowie AJ będzimy się tego domagać. To już w ciągu dwóch ostatnich lat druga katastrofa w naszym Aeroklubie, pierwsza to zawalenie się hangaru na Górze Szybowcowej spowodowana nadmiarem śniegu na dachu hangaru. a wystarczyło jeden raz w ciągu zimy usunąć snieg z dachu hangaru tym bardziej, że pięcu etatowych pracowników AJ w czasie zimy nie mają za bardzo nic do roboty.
~hihi 16-02-2007 12:04
maqmuska sprzedala teren pod pb (dawny aral)niech placi za swojego synka antka:)
~el 16-02-2007 12:13
kurcze z tego co widziałem to na amerykańskim rynku (ebay.com) to za kasę przeznaczoną na remont można kupiś całkiem fajne samoloty.....
~gość 16-02-2007 12:57
Wychodzą dalsze błędy niekompentnego dyrektora
~lala 16-02-2007 13:05
dajcie mi spawarke nitownice i kawal blachy to wam tego antka za 80tysiakow naprawie w 2 dni
~I co jeszcze? 16-02-2007 13:22
Dlaczego jeleniogórzanie mieliby placić za czyjeś błędy. Ludzie jak dołożycie się do tego interesu z własnej kieszeni to staniecie się frajerami. Wy zapłacicie a oni bedą na tym pózniej zarabiać. Jak nie macie co zrobić z pieniędzmi to przekażcie je na rzecz chorych dzieci, które można uratować od przedwczesnej smierci albo nipotrzebnego cierpienia. One nie są temu winne, że chorują. Katastrofie na lotnisku można było zapobiedz. Winnych oczywiście brak!
~exxon 16-02-2007 15:18
na ebayu sa lepsze samoloty ale antki maja duszę
~obserwator_1 16-02-2007 16:44
do pana d3m0l te stare zdezelowane krowy mają coś w sobie, a i tak wiadomo że aeroklub nie stać na nowe samoloty, więc widok nowych avionetek jest znikomy, jakieś roku lub dwa lata temu sprzedali Wilge do Poznania więc chyba ciut kasy mają, a może przeznaczyli ją na inny cel ich sprawa. Z tego co wiem prawidzwa Zośka z zośką antkową ma nie wiele wspólnego chyba tylko nazwe, a dobrze poinformowani wiedzą do kogo należy lotnisko, dodam tylko że to osoba znana [Warszawka się kłania] i nie jest to były miniter obrony narodowej] (dla wyjaśnienia) pozdrawiam wszystkich komentatorów
~wrr...&lt;zakochani z Poznania i Wawy&gt; 16-02-2007 17:04
jak mi się zdaje to ten samolocik nie należy do dyrektora lecz do osoby prywatnej zamieszkałej poza jelenia góra, a jak ktoś coś pisze to niech się upewni ze to prawda a nie pisze co mu ślina na język przyniesie. ZOSIA JESTEŚMY Z TOBĄ
~na zlom 16-02-2007 17:07
Do ruskich odeslac ta padline
~WIEM !!!. 16-02-2007 17:22
PO katastrofie tych samolotow,pisalem,ze wina jest tych leni z AREOKLUBU,a zwlaszcza jego PREZESA.TO mnie wykleto.Nie minol miesiac i beszczelnie zebraja na odbudowe tych wrakow.To beszczelnosc i kpina zeby znow ratowac cos co sami zniszczyli.Winni niech sami poczuja sie do pokory,i za wlasne pieniadze to wyremontuja,za niedbalstwo i niechlujstwo nikt nie bedzie ponosil kosztow tylko dla tego aby paru nygosow znow moglo sobie zarabiac .To jest ich wina i tylko oni powinni za to odpowiadac!!!.Nie dajmy sie Zwariowac!.
~... 16-02-2007 17:30
zezlomowac to i tyle...jak kogos stac niech sobie kupi samolot i u nich trzyma...przeciez to jest nikomu niepotrzebny zlom-na prtzeciwko jest jego skup:).gdyby to byl smiglowiec dla gopru,lotniczego pogotowia,to z przyjemnoscia dolozylbym tzw."symboliczna zlotowke".ale dla czyjejs zabawy,czy hobby w zyciu tego nie zrobie jak i wiekszosc myslacych ludzi!!!to lotnisko dla mnie to wogole jest "psu na bude potrzebne"tylko tracenie pieniedzy na jego utrzymanie.Panie Prezydencie Obrebalski moze czas najwyzszy pomyslec o innych trudnosciach miasta ,a nie szukac pieniedzy na REMONT ZLOMU u potencjalnych sponsorow.Dac go zlomiarzom niech go rozbiora,przynajmniej troche chlopaki zarobia,a Aeroklubowi ,czy jak to sie tam nazywa odejda koszty transportu itd....
~Krzysiek 16-02-2007 19:30
Popieram wszystkich którzy twierdzą że ten wypadek jest winą tylko i wyłącznie Prezesa,Dyrektora AJ.Prezesik i tak za niedługo odchodzi do warszawki-całe szczęście,ale dyrektorek trzyma się mocno posadki(po tym jak doprowadził pewien hotel w naszym kurorcie do upadku-wywalili go) bo biedny nie ma dokąd pójść-bo nie ma nawet własnego dachu nad głową(mieszka na górze szybowcowej w takiej ruderze).
~mov25 16-02-2007 20:39
mam takie same zdanie co każdy mam dość płacenia za kogoś błędy niech się wezmę ci co są winni za płacenie wreszcie
~członek AJ 16-02-2007 21:14
Chodzą słuchy, że Pan Prezes w przeddzień wichury, która zniszczyła samoloty swój samolot sprzedał i nikt nie wie komu, pewnie jakiemuś bezdomnemu. Bezdomny słup w razie czego nie będzie mógł zapłacić odszkodowania za zniszczony nasz samolot, a prezesik pozbędzie się klopotu. Ta sprawa nadaje się do prokuratora. Jeszcze jedno, poprzedni dyrektor dbal o Aeroklub, np. Aeny na czas zimowy wprowadzał do naszego starego hangaru samolotowego. demontował usterzenie pionowe, wypuszczał azot z amortyzatorów i samolot mogł wjechać do hangaru. samoloty na czas zimy były zabezpieczone przed zlymi warunkami atmosferycznymi. Zarobki miesięczne byłego dyrektora wynosiły ok. 1200 zł miesięcznie. Obecny dyrektor pobiera miesięcznie grubo ponad 4000 zł. Mieszka darmo na Górze Szybowcowej.
~kosa 16-02-2007 22:32
Zośkę uratuje Zośka , bo czerpala z tego samolotu profity jak reklamę na kampanię i rozglos - teraz niech pokaże fason i się odwdzięczy - przecież to honor , a w dzisiejszych czasach mają to uczucie tylko niektorzy. Zośka to honorowa baba i na efekty nie trzeba będzie dlugo czekać!
~Do "Wiem" 16-02-2007 23:19
Ty co to wszystko wiesz, naucz się w końcu myśleć . Stało się .Należy z tego wybrnąć . Popieram inicjatywę z artykułu.I jeśli tylko podadzą nr konta to wpłacę jakąś kwotę. Krytykować należy ,tylko żeby była to krytyka konstruktywna i jeśli zaniedbania były to Prezydent powinien je usankcjonować. Natomiast twój umysł został zlasowany przez WM. Utrzymujesz zbyt wiele kontaktów z panem Robertem co widać w twoim krytycyżmie opierającym się na bezrozumnych wypowiedziach. Zgodnie z logiką WM powinieneś napisać ,że to nieszczęście powstało przez Kusiaka. I to by było na tyle.
~joolqa 17-02-2007 9:07
A żeby go nie naprawili!W końcu będzie spokój i cisza latem a nie warkot jakiegoś trupa.
~nielot 17-02-2007 13:02
Dosyć terroru hałasem mieszkańców i kuracjuszy. Kupić Zośce tłumiki wydechu.
~REdo WIEM 17-02-2007 13:07
PO CO TA APOTEOZA STAREGO SAMOLOTU I JEGO MATKI CHRZESTNEJ POD "PŁASZCZYKIEM" KRYTYKI P.PRYSTROMA KUSIAKA??!TYM SAMYM KLASA LISTU ŚWIADCZY O NIE-BEZPIECZNYM STADIUM ZLASOWANIA UMYSŁU PISZĄCEGO O 23:19 I TO BY BYŁO NA TYLE
~WM do "do Wiem" 17-02-2007 13:59
To nieszczęście powstało prze Kusiaka :):) Wiesz co "do Wiem", faktycznie, za kazdym rogiem czai sie Prsytrom a za kazda latarnia dwóch... Kupujesz jeszcze chleb?? Bo wiesz kto moze byc w srodku:):)
~gl0dny 17-02-2007 19:25
A moze zamiast odbudowywac samolot za niemala sume wybudowac kladke dla pieszysch obok feralnego przejscia na zabobrzu?
~sympatyk 17-02-2007 21:46
Z sympatii dla Zośki,która przestała latać,a to dlatego że skrzydła podcięła pani Zofia Czernow oraz pan Józef Kusiak gdy pełnili funkcje prezydentów miasta obiecali modernizację i rozwój lotniska o randze miedzynarodowej,tymczasem zamiast lotniska niebawem zaśpiewamy ..tutaj kiedyś było lotnisko,a pozostało ściernisko...
~bolo 18-02-2007 15:30
jak pani czernow , za zycia zrobila sobie pomnik ,to niech teraz sama remontuje
~czlonek AJ 18-02-2007 21:26
zgadzam się ze słowami sympatyka że z lotniska jest coraz większe śmietnisko, wystarczy wejść do budynku...........
~mark1 19-02-2007 21:55
Straszny żal mnie ogarnął gdy zobaczyłem efekt wichury jaka doświadczyła nie tylko AN-tki.Rację mają ci którzy wskazują na zaniedbania władz AJ. Szkody,zgodnie z prawem powinien pokryć właściciel prywatnego AN-tka,bez względu na to kim on jest. On niewłaściwie zakotwiczył swój samolot.Nie bez winy są władze AJ,które,w co staram się wierzyć,na bieżąco śledzą prognozy pogody,powinny przygotować sprzęt do takich warunków pogodowych.Z tego powinny być rozliczone. PS.Bajką jest,że AJ jest organizacją wyższej użyteczności publicznej.Dziś jest to instytucja komercyjna i apelowanie do zwykłych obywateli o pomoc w odbudowie samolotów jest nadużyciem. Przykład,proszę bardzo.W miesiącu lipcu postanowiłem przelecieć się szybowcem jako pasa- żer(przed laty uprawiałem ten piękny sport)i udałem się na lotnisko.Tam,na stanowisku kierownika lotów,usłyszałem od super niegrzecznego gościa,że za półgodzinny lot mam zapłacić 200zł. Czy to nie zwykłe zdzierstwo?Dlatego też nie dam grosza ze swojej emerytury na odbudowę samolotu,chociaż żal mi serce ściska. Zawiedziony miłośnik szybowców-emeryt

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sentymentalny powrót Watry

Jeleniogórzanka z szansą na tytuł Miss Polski

Mają w nosie pieszych

Zamknięty szlak przez Kocioł Łomniczki

Remiza jak nowa

Sonda

Wypalenie zawodowe należy uznać za chorobę?

Oddanych
głosów
992
Tak
65%
Nie
28%
Nie wiem
7%