MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Radar bez ograniczeń

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 28 marca 2007, 0:00
Aktualizacja: Środa, 28 marca 2007, 15:32
Autor: TEJO
Fot. Krzysztof Knitter
Policja wszędzie może namierzyć kierowców „rajdowców” i piratów drogowych.

Wynika to z uprawnień, jakie nadał funkcjonariuszom zastępca komendanta głównego policji. Wcześniej „radarowa mapa” była ściśle określona, a kierowcy doskonale orientowali się, w którym miejscu mogą spotkać kontrolę radarową.

Teraz tak łatwo nie będzie: ustalenia związane z tzw. „wojną krzakową” czyli patrolami policji czyhającymi w ukryciu na łamiących przepisy kierowców, które wydano we wrześniu ubiegłego roku, znikają. Tym samym wraca element zaskoczenia w walce jeżdżących za szybko.

Nie oznacza to jednak, że radarowcy będą stali na każdym rogu i za krzakami. Zostaną skierowani głównie tam, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków z powodu przekroczenia dozwolonej prędkości, a także w pobliżu szkół położonych blisko ruchliwych dróg.
O wysłaniu patrolu z radarem będzie decydował przełożony sekcji ruchu drogowego danej jednostki policji.

W Jeleniej Górze można się spodziewać więcej kontroli radarowych nie tylko na ulicy Wolności, czy Ogińskiego, gdzie niedawno funkcjonariusze testowali nowy fotoradar.
Wówczas na pułapkę „nadziało się” kilkudziesięciu kierowców.

Policja na razie nie ustala z góry miejsc, gdzie będzie kontrolowane przestrzeganie ograniczenia prędkości.
– Jeśli kierowcy dostosują się do przepisów i będą poruszali się z dozwolonymi 50 km/h na liczniku, będzie nie tylko bezpieczniej dla nich samych oraz innych użytkowników dróg – mówi podinsp. Maciej Dyjach, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Jeleniej Górze.

Ogłoszenia

Czytaj również

Zgrzyt w KO – kandydatka rezygnuje

Relacja z Targów Ceramiki w Bolesławcu  

PiS zaprezentował kandydatów

Komentarze (22) Dodaj komentarz

~kom17 28-03-2007 9:05
Proponuję aby Panowie Policjanci zaczęli od siebie w swoich radiowozach gdyz często mijają mnie radiowozy które mnkną z niedozwoloną predkościa np.obwodnica. JP II itd. nie bedąc pojazdem uprzywilejowanym (brak sygnału swietlnego lub dzwiekowego) a na dodatek bez zapietych pasów bezpieczeństwa.
~mkmal 28-03-2007 9:12
No i bardzo dobrze. Skoro Niemcy czy Holendrzy mogą jeździć 50 po mieście to dlaczego my nie możemy? Bardzo się cieszę, że w końcu znaleźli sposób na baranów za kierownicą co to lubią pośmigać po mieście 100wą...
~Głównu Urząd Miar 28-03-2007 9:22
http://www.gum.gov.pl/pl/site/prasowe Proszę to przeczytać.
~igrek 28-03-2007 11:10
"O wysłaniu patrolu z radarem będzie decydował przełożony sekcji ruchu drogowego danej jednostki policji." - to może niech da cynk na "jelonce" gdzie się ustawią?:)))
~Thomas 28-03-2007 12:07
W pełni zgadzam się i popieram Kom17. Dlatego proponuję codziennie ustawiać fotoradar na ulicy Sobieszowskiej w godz. 7.10-7.30 kiedy to policjanci mieszkający na Rataja prywatnymi wozami pędzą jak szaleni wyprzedzając niejednokrotnie na trzeciego żeby tylko zdążyć do pracy w Komendzie w Jeleniej Górze na 7.30. a po drodze jeszcze podrzucić dziecko do przedszkola czy też szkoły. Mieszkam obok i znam z widzenia prawie wszystkich. Niema dnia żeby któryś mnie nie wyprzedzał nie bacząc na zakazy, ograniczenia nie mówiąc o podwójnej ciągłej. I tak jest od lat.
~do kom17 28-03-2007 12:43
Funkcjonariusz wykonujący czynności służbowe jadąc radiowozem nie musi mieć włączonego sygnału dzwiękowego czy świetlnego żeby mogł przekroczyć dozwoloną prędkość. To logiczne bo jak to sobie wyobrażasz, że np. jadąc na akcję żeby kogoś zgarnąć włączą koguta i będą ostrzegać z kilku kilometrów, że jadą żeby przestępca zdążył uciec albo ukryć się??? Na polskich drogach plagą nie są radiowozy przekraczające prędkość tylko kierowcy przekraczający dozwoloną prędkość i powodujący tym zagrożenie.
~do "do kom 17" 28-03-2007 13:32
Widze ze kolega chyba z branzy ze tak zaciekle broni strozow prawa, ktorym wydaje sie ze sa nadludzmi. Ten ktory stoi na strazy prawa sam musi je przestrzegac, bo dojdzie do anarchii
~do "do kom 17" 28-03-2007 14:15
Wręcz przeciwnie z mundurowymi nie mam nic wspólnego i nie zamierzam mieć. Po prostu funkcjonariusze w radiowozach musza mieć inne przywileje niż zwykli kierowcy żeby mogli skutecznie wykonywać swoją pracę. Co innego jak policjanci robijają się prywatnymi samochodami tak jak to opisał Thomas - o takich to można by wyłapać i ukarać żeby nie myśleli, że są kimś lepszym.
~wesoło 28-03-2007 15:41
Pan Policjant prywatnym też będzie walił ile pod maską bo "właśnie dostał zgłoszenie"....
~kom17 28-03-2007 15:53
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/mandat-dla-ambulansu,727232 proszę to przeczytać i wyciągnąć wnioski. Prawo jest dla wszystkich choć daje pewne przywileje również na drodze ale muszą być wtedy spełnione pewne zasady określone przepisami, i nikt mnie nie przekona że funkcjonariusz w radiowozie bez włączonego sygnału świetlnego lub dzwiękowego może popełniać wykroczenie (wyjąteki sie zdażają gdyż taką mają pracę np. włączenie sygnału mogło by oznaczać spłoszenie osoby podejrzanej)ale w wiekszości tak nie jest. Nie twierdzę że wszyscy funkcjonariusze tak robią gdyż tak nie jest, zawsze znajdzie się ktoś tzw "inny"
~do kom17 28-03-2007 18:12
W przepisach jest wyrażnie napisane że policja,straż,karetka a nawet taksówkarz nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa
~kita 28-03-2007 18:34
Ograniczenie prędkości do 50 km na ul.Wolności jest nie dokońca przemyślane.Optymalna prędkość to 70 km.
~Tayson 28-03-2007 18:45
Do tego co pisał do Kom 17 o 12.43.Nie opowiadaj bajek. Jak powiadają od bajek zawsze był i jest Kobuszewski. Jestem gliną i powiem Tobie tak. Przepisy są dla wszystkich jednakowe i obowiązują wszystkich, a w szczególności tych, którzy ich przestrzegania mają wymagać od innych. Jeżeli masz wątpliwości to porozmawiaj z gliniarzem którego znasz alboz komendantem miejskim w Jeleniej Górze i zapytaj jakie poniesienie konsekwencje nie tylko prawne jeżeli zostanie zarejestrowany na fotoradarze nawet jadąc radiowozem.
~jeż 28-03-2007 19:02
Policjant jako strażnik prawa, prawo musi przestrzegać w dwójnasób.Chłopcy "radarowcy",podobnie jak Prezydent podpisujący ustawę o światłach mijania, zbyt mocno ingerują w podstawy zdroworozsądkowego podróżowania,
~cieplik 28-03-2007 20:01
po co ta dyskusja,w kodeksie chyba wyrażnie jest napisane;pojazd uprzywilejowany to taki który wysyła sygnał dżwiękowy i świetlny ,koloru niebieskiego lub czerwonego,lub obydwu jednocześnie,bez tych oznaczeń obowiązują przepisy jak wszystkich .
~s. 28-03-2007 20:16
Czy można połączyć fotoradar z czerwonym światłem na sygnalizatorze ? Odp. Nic trudnego. Korzyści -niewyobrażalne.
~kom17 28-03-2007 20:19
Rozmawiany dyskutujemy kto ma racje a kto nie najwazniejsze w tym wszystkim to jest to że jak ja i Wy chcecie bezpiecznie poruszać się po drogach a te wiadomo jakie sa pełne dziur a dotego wzrasta liczba samochodów, pijanych kierowców no i oczywiscie "szybkich" kierowców. A kto ma nam to zapewnić??? Wiadomo że Pani/Pan policjant ,więc przepraszam jak kogoś uraziłem swoimi wypowiedziami. I tak proponuje przypomnieć sobie przepisy ruchu drogowego, poczytać w necie o wypadkach i tragediach (często rodzinnych) na drogach i troche kultury na drodze a bedzie LEPIEJ. P.S. Od 11.04.2007 jeżdzimy cały czas na światełkach!!!
~wypowiedz do kom17 z 18:12 28-03-2007 20:51
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/kto-nie-musi-zapinac-pasow-bezpieczenstwa,684863 Przeczytaj a dowiesz sie więcej i bedziesz wiedział więcej przepisy również sie zmieniają, trzeba czytać!!!
~do "kita" 28-03-2007 21:53
Zgadzam się i wtedy wszyscy jeździliby przepisowo, we Wrocławiu na niektórych ulicach w stylu Wolności lub Al. JPII, prędkość jest podniesiona do 70km/h lub nawet do 80km/h zbytnio niepamiętam ulicy ale to jest w centrum, chyba Legnicka w odcinku pomiędzy Ruską a Smolecką, nikomu to nie przeszkadza i wszyscy poruszają się przepisowo. Dobrze to pamiętam gdy jechałem autem w tym miejscu, lecz z przyzwyczajenia na liczniku 50km/h ;] Warto by w Jeleniej zrobić to samo w niektórych miejscach ulic, żeby nie na całej długości, od wjazdu do miasta (JPII) do simetu powinno być 70km/h koło budowlanki moga dać 50km/h bo szkoła a dalej znowu 70km/h by znów koło mechanika ograniczyć prędkość i tak samo na Wolności za zajezdnią do piekarni powinno być 70km/h a na reszcie tej drogi może być 50km/h, między zajezdnią a piekarnią jak jade 50km/h to mam wrażenie że stoje w miejscu, podobne wrażenie z autostrady gdy się poruszasz z 80km/h. Sądze że przy takiej zmianie zakończyłyby się narzekania. I co dziwne wzrosłoby bezpieczeństwo bo przy 70 czy 80 jest się bardziej skupionym, organizm wydziela więcej adrenaliny. Właśnie w niektórych miejscach może dojsć do wypadków przez to że jest ta 50 bo sie zasypia na drodze szerokiej i prostej, jest nudno. A zagranicą wcale nie poruszają się tak kolorowo, mają też podnoszone prędkości w mieście żeby upłynnić ruch. Pozdrawiam
~Policjant do kom17 i innych sceptyków 28-03-2007 22:34
Jestem glina i niemal codziennie jeżdżę po Jeleniej i nie wiedze żadnej przyjemności z szybkiej jazdy radiowozem bez sygnałów uprzywilejowania. Nieraz musze przyśpieszyć gdy zauważyłem kierowcę łamiącego przepisy aby go dogonić. Jak wyobrażasz sobie jazdę na np. interwencje o godz. 1 w nocy na sygnale przez Zabobrze. Połowa była by już pobudzona i wtedy to by im się nie podobało. Niestety są takie przypadki że radiowóz przekroczy prędkość jadąc bez sygnałów, ale kierowca robi to nie dla swojej przyjemności ale dla osoby potrzebującej tego radiowozu.
~mieszczuch 28-03-2007 23:17
A propo miejsca gdzie stoi policja. Dlaczego w tym miejscu nie ma wydzielonego pasa dla pieszych. Niejednokrotnie zachodzi konieczność omojania parkujące samochody jezdnią. Jak się nie myle jest to również droga rowerowa. Panowie policjanci dajcie propozycje miastu nt rozdzielenia parkingu od chodnika. Staliście tam to i spostrzeżenia w tym temacie są. Pozdrawiam.
~to znowu ja "do kom 17" 29-03-2007 7:50
No to jak to jest? Dwóch policjantów się tutaj wypowiedziało tzn. "Tayson" i "Policjant" i każdy z nich mówi coś innego to jak sami policjanci nie wiedzą jakie mają prawo czy też uprzywilejowanie to skąd inni kierowcy mają o tym wiedzieć? Wcześniej pisząc mnie właśnie chodziło o wyjatkowe przypadki np takie o których napisał Policjant, że jadąc na jakąś interwencje nie zawsze można włączyć sygnał a trzeba przekroczyć dozwoloną prędkość. Nie można robić tak zawsze jadąc radiowozem, ale są wyjątkowe sytuacje, że policjanci muszą tak zrobić. Dla mnie to po prostu jest oczywiste i to tyle na ten temat.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

W mieście bez plastików

Dni Wojcieszowa

Kandydaci PO

PiS ujawnił listy kandydatów

Lech Wałęsa w Świeradowie Zdroju

Sonda

Czy poprzez budżet obywatelski mieszkańcy powinni mieć coraz większy wpływ na miejskie inwestycje?

Oddanych
głosów
603
Tak
86%
Nie
9%
Nie mam zdania
4%